10α Απριλιου 1821
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
Έτσι θα καταντήσουμε αν δεν ξυπνήσουμε ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ! Ο δήµαρχος του Λονδίνου είναι ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ Ο δήµαρχος του Μπέρµιγχαµ είναι ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟ...
-
Θεια λειτουργια σημερα στον αγιο Μαρκο Ευγενικο Σουρωτης Θεσσαλονικης. Ο αρχιμανδριτης Ευθυμιος Τρικαμηνας θα τελεσει σημερα Σαββατο του αγι...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
-
της Έφης Ευθυμίου Μια σημαντική εξέλιξη αναφορικά με τη σχέση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Πατριαρχείο Μόσχας σημειώ...
Με το πατριο εορτολοιο βεβαια λετε των Πατερων και οχι του Παπα.....Αλήθεια γιατι οι οικουμενιστες δεν κανατε πασχα μαζι με τους παπικους προχθές αλλά κάνετε με τους πλανεμένους παλαιοημερολογίτες,αγιορείτες,αγιοταφίτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδελφέ του Πατρίου:
ΔιαγραφήΟι φίλοι μας οι άγγλοι χρησιμοποιούν μια έκφραση:
"Pride and Prejudice", που σημαίνει
"Περηφάνεια και Προκατάληψη".
Περηφάνεια γιατί είσαι με το Πάτριο και Προκατάληψη, για εκέίνους που δεν είναι με το Πάτριο.
Αν όμως κάνεις μια αυτοκριτική θα δείς ότι κάνεις και εσύ λάθος:
1/ Οι μη του Πάτριου χρησιμοποιούν το εορτολόγιο των Πατέρων και όχι το εορτολόγιο του Πάπα. Πιστεύω να γνωρίζεις το εορτολόγιο του Πάπα, για να μιλάς με τόση βεβαιότητα, αλλά από τα γραφόμενά σου φαίνεται, ότι δεν το ξέρεις.
2/ Οι Οικουμενιστές δεν κάνουν Πάσχα με τους Παπικούς, γιατί δεν χρησιμοποιούν τον ίδιο Πασχάλιο Πίνακα, αλλά ούτε και το ίδιο ημερολόγιο. (Για τον Πασχάλιο Πίνακα θα γράψω σε άλλο σχόλιο).
3/ Εσύ, ο μη Οικουμενιστής έκανες Πάσχα το 2010 και το 2011 μαζί με τους Παπικούς ή όχι; Νομίζω ότι έκανες. Γιατί λοιπόν μέμφεσαι τους άλλους;
4/ Εμείς οι μη πλανεμένοι του μη Πατρίου κάνουμε Πάσχα μαζί με εσάς τους πλανεμένους (όπως λες) του Πατρίου, αγιορείτες, αγιοταφίτες, ρώσους, σέρβους και γεωργιανούς, γιατί ενώ εμεις ακολουθούμε διαφορετικό ημερολόγιο από εσάς (το διορθωμένο ιουλιανό ημερολόγιο), ακολουθούμε όμως τον ίδιο πασχάλιο Πίνακα με εσάς (με το Ιουλιανό ημερολόγιο).
5/ Και ένα ερώτημα: Εσείς (αλλά και εμείς) παραβαίνετε αυτόν τον Πασχάλιο Πίνακα, που θεωρείται περίπου ως ευαγγέλιο, ή όχι; Γνωρίζετε τι εστί το αμετάθετο και αιώνιον και ιερό και απαραβίαστο Πασχάλιο; Αν γνωρίζετε μη διβάσετε την ανάλυση, που ακολουθεί. Αν δεν γνωρίζετε, τότε σας δίνετε η ευκαιρία να μάθετε, το πότε συντάχθηκε, πόσες αλλαγές έγιναν και πως γίνεται παραβίαση του γ΄ κανόνα της Πενθέκτης, που πιθανόν εσείς, οι τόσοι προσεκτικοί, να μην το έχετε προσέξει.
Με το καλό την κοινή αγία Ανάσταση
ΙΚ
ΠΑΣΧΑΛΙΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
ΔιαγραφήΠασχάλιος Πίνακας είναι εκείνος ο Πίνακας, ο οποίος καταγράφει τις ημερομηνίες των κινητών εορτών με βάση την ημέρα εορτασμού του Πάσχα.
Οι Πασχάλιοι Πίνακες αντικατέστησαν τα Πασχάλια Γράμματα με τα οποία ο Αλεξανδρείας ανήγγειλε την ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα. Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία εξέδωσε την απόφαση με την οποίαν θα έπρεπε να εορτάζεται το Πάσχα, ανέθεσε στον Αλεξανδρείας, όπως δια γράμματος αυτού καθιστά γνωστόν, κάθε έτος, στις άλλες Εκκλησίες, την ημέρα εορτασμού του Πάσχα και τούτο διότι στην Αλεξάνδρεια άκμαζαν οι μαθηματικές και αστρονομικές επιστήμες. Τα γράμματα αυτά ονομάσθηκαν «πασχάλια γράμματα» και δι’ αυτών ο Αλεξανδρείας ανήγγειλε στις άλλες Εκκλησίες Ανατολής και Δύσης την ημερομηνία εορτής του Πάσχα, βάσει των αστρονομικών μετρήσεων των επιστημόνων της Αλεξάνδρειας. Η αναγγελία της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα εγένετο κάθε έτος από του άμβωνος των Ναών, την ημέρα των Θεοφανείων. Τέτοια «πασχάλια γράμματα» διασώθηκαν λίγα, όπως εκείνα του Μ. Αθανασίου (PG 26. 1339-1444).
Η αποστολή των «πασχαλίων γραμμάτων» από τον Αλεξανδρείας σταμάτησε μετά την Δ΄ Οικουμενική, επειδή στην Αλεξάνδρεια επικράτησαν Μονοφυσίτες Επίσκοποι και έτσι διακόπηκαν οι σχέσεις Ορθοδόξων Εκκλησιών και Μονοφυσίτικων. Εν τω μεταξύ είχαν συνταχθεί πασχάλιοι πίνακες από τον Αλεξανδρείας Θεόφιλο και τον Κύριλλο Α΄ και έτσι κατέστησαν ελάχιστα χρήσιμα τα πασχάλια γράμματα.
Η Εκκλησία μέχρι της Πενθέκτης Οικουμενικής δεν είχε επίσημα καθορίσει σημείον αναφοράς ως αρχής χρονολόγησης. Έτσι, για πρώτη φορά στον γ΄ κανόνα της Πενθέκτης βρίσκουμε αρίθμηση από κτίσεως κόσμου (και όχι από Χριστού γεννήσεως) ως έτος 6199 από κτίσεως κόσμου (691 μ.Χ.), θέτουσα έτσι, ως έτος κτίσεως του κόσμου, το έτος 5508 π.Χ. Η αρίθμηση αυτή από κτίσεως κόσμου διήρκεσε επί 1000 περίπου χρόνια, μέχρις ότου, το Πατριαρχείο ΚΠόλεως το άλλαξε (αλλάζοντας τον προσδιορισμό χρονολόγησης από κτίσεως κόσμου σε χρονολόγηση από Χριστού γεννήσεως) με τον Κύριλλο Α΄ Λούκαρι, το 1628. Το ερώτημα είναι, αν μια Τοπική Σύνοδος μπορεί να αλλάξει τον Κανόνα μιας Οικουμενικής Συνόδου;
Μετά το τα τέλος της Πενθέκτης, πολλοί λόγιοι χριστιανοί άρχισαν να συντάσσουν Πίνακες, που εμφάνιζαν κάθε έτος από κτίσεως κόσμου την ημέρα ή την ημερομηνία των κινητών εορτών, που συνδέονται με την εορτή του Πάσχα. Κάθε τέτοιος Πίνακας ονομάσθηκε Πασχάλιος. Σε κάθε Πασχάλιο Πίνακα, μετά την αναγραφή του έτους από κτίσεως κόσμου, σημειώνεται το κανόνιο του Πάσχα, δηλ. οι Ινδικτιώνες, οι κύκλοι Ηλίου, Σελήνης και το θεμέλιο αυτής. Το έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και αναγράφεται ευθύς αμέσως η παραμονή των Χριστουγέννων, ο αριθμός ημερών κρεωφαγίας, η ημερομηνία έναρξης του Τριωδίου και η Κυριακή της Απόκρεω. Ακολουθεί η ημερομηνία του Ευαγγελισμού, το Νομικό πάσχα και ακολούθως το χριστιανικό Πάσχα και η νηστεία των αγίων Αποστόλων. Αργότερα προστέθηκε η ημερομηνία του Πάσχα των Λατίνων, η Ανάληψη, η Πεντηκοστή, η εορτή των αγίων Πάντων και ακόμη αργότερα προστέθηκε η ημέρα μνήμης των αγίων Αποστόλων. Για τη σύνταξη του Πασχαλίου χρησιμοποιήθηκε η Μετώνεια επακτή, η οποία αργότερα διορθώθηκε, όπως επίσης διορθώθηκε η μέτρηση από κτίσεως κόσμου, σε μέτρηση από Χριστού γεννήσεως (Θ.Η.Ε. τ. Ι΄, σελ. 118). Όλα αυτά, οι προσθήκες και οι διορθώσεις έγιναν χωρίς συνοδική απόφαση, αλλά με συνεννοήσεις μεταξύ των Εκκλησιών.
ΙΚ
Αδελφέ βάλε και εσύ ένα λιθαράκι στη συνεννόηση, πατρίου και νέου, δεν είναι πλανεμένοι όταν δεν υπάρχει διαφορά στο Δόγμα, αλλά για ένα πείσμα, λίγο οι μεν, λίγο οι δε, ανακαλύπτουν σημεία διαχωρισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή