Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012


AΠΛΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΝ


ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ


μητροπολίτου Πειραιώς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ



πολιός ρχιμανδρίτης π. Δανιήλ εράκης μέ ρθρο του στό περιοδικό πού κδίδει (Μάρτιος 2012 ) καί μβριθέστατος Καθηγητής κ. ριστείδης Πανώτης μέ τό κείμενό του «Τό πρότυπο το πισκόπου κατά τόν μακαριστό φίλο μου πιφάνιο (τεοκλ) Θεοδωρόπουλο» συνηγορον μετ’ πιτάσεως στήν προσπάθεια φερομένων κσυγχρονιστν τς μωμήτου μν πίστεως καί χρησιμοποιοντες πλάγιον λόγον ποπειρνται νά πομειώσουν τά ατονόητα.



Εδικώτερα πρτος μέ φορμή σφαλς τήν μερίδα τς . Μητροπόλεως Πειραις: «Πατερική Θεολογία καί μεταπατερική αρεση» μέ τό γνωστό του «χαριτωμένο» φος ποσιωπώντας πιδεικτικά τά σαφέστατα πιχειρήματα γκρίτων καί εδικν καδημαϊκν θεολόγων κληρικν καί λαϊκν πιχειρε νασχολούμενος μόνον μέ τήν λέξη «αρεση» νά σκήση κριτική στήν οσία.



σφαλς δέν γνοε δόκιμος διδάσκαλος το θείου λόγου, τι δημοσί μφισβήτιση τν θεοφόρων γίων Πατέρων τν πλανς θεολογούντων κατά μετοχήν των στήν κτιστη γιότητα το Θεο καί προβολή θέσεων τι δθεν μετ’ πιφοίτησι το Παναγίου Πνεύματος διϊστορικός λόγος των χρειάζεται μετασχηματισμό, διόρθωσι πέρβασι διά τς συναφειακς θεωρήσεως, τή στιγμή πού συνείδησι τς κκλησίας διά τν γίων Οκουμενικν Συνόδων λλά καί α Θεοσημεαι το ορανο διά τς μυροβλυσίας τν γίων λειψάνων των, τούς χει νακηρύξει στύλους καί δραιώματα τς νά τούς αώνας ληθείας, δέν ποτελε τήν δεινοτέρα αρεσι καί μάλιστα κατεγνωσμένη πό τν γίων Οκουμενικν Συνόδων;



Ες τήν Θεολογική μερίδα τς . Μητροπόλεως Πειραις δέν κατεγνώσθησαν νέοι αρετικοί λλά νημερώθη λαός το Θεο πό εδημόνων νά κωφεύση καί νά μήν ποδεχθ τήν μφισβήτησι τν γίων Θεοφόρων Πατέρων τς κκλησίας πού ναποδράστως δηγε στήν ποδόμησι καί σχετικοποίησι τς γιαινούσης διδσκαλίας (Α΄ Τιμ. 1:10) καί κολούθως στήν ρνησι τς γιότητος τς κκλησίας καί το λαθήτου τν Οκουμενικν Ατς Συνόδων καί το Παναγίου Πνεύματος το θεώσαντος διά τν κτίστων Ατο νεργειν τούς θεοφόρους Πατέρας.



Τό μήνυμα τῆς μερίδος δέν το κθεσις προσώπων ς αρετικῶν λλά ἡ πρόσκλησις πάντων νά θεολογοῦν καί νά πολιτεύωνται «πόμενοι τος γίοις Πατράσι». Ἄλλωστε συνείδησις καί πρξις τς κκλησίας δέν θεωρεῖ αἱρετικούς τούς στοχούντας στήν διατύπωσι θεολογικν θέσεων λλά τούς δαιμονικῶς μμένοντας σέ ατές.



σονφορ στόν σεβάσμιο καί γκρατέστατο καθηγητή ριστείδη Πανώτη, πού «ἀναμιμνήσκεται» το οιδίμου ρχιμ. πιφανίου Θεοδωροπούλου γιά νά εἰρηνεύση τήν σφαλς διαμαρτυρομένη συνείδησί του γιά τήν μμονή του στό ἀποδεδειγμένα ποτυχημένο γχείρημα τῶν δθεν ερηνοποιν μακαριστοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου καί μακαρίτη Πάπα Παύλου τοῦ Στ΄ μφανίζων δίχα ποδείξεων τόν κραιφνέστατο τςρθοδοξίας Κανονολόγο καί διαπρύσιο κήρυκα τς ληθείας πιφάνιον Θεοδωρόπουλον ὡς θαυμαστή νός μυθιστορηματικο προσώπου τῆς κατεγνωσμένης Παπικῆς αρέσεως πού δημιούργησε ξαιρετική γραφίδα τοῦ Β. Οὐγκώ, λές καί δέν γέμει καινοτόμητος καί διαίρετος ρθόδοξος Καθολική Ἐκκλησίας μεγαλειωδν μορφν καί αωνίων προτύπων γιότητος,ψίστης νθρωπίνης ποιότητος ς ερός τῆς Ζακύνθου φορος καί Προστάτης ἅγιος Διονύσιος Σιγορος τιμηθείς πό το αωνίου Θεο διά τῆς ψίστης δωρες τς φθαρσίας, καί συγχωρήσας τόν φονέα τοῦ ἀδελφο του, ς μς προσκομίσει πό τό νεξάντλητο ρχεο του, γραπτό κείμενο τοῦ γερ. πιφανίου ἐγκωμιαστικό γιά τήν Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή ἤ φωτογραφικό λικό συμπροσευχς του συναγελασμο του μέ πραγματικούς καί ὄχι φανταστικούς «συναδέλφους» το λατίνου πισκόπου Μυριήλ τῶν θλίων.



Τήν ἀπάντηση στόν στοριοδίφη κ. . Πανώτη γιά τό ν εἶναι «σεβασμία» ἡ Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή καί ὄχι κκλησία, δέν θά τήν δώσουν οἱ «μανιακοί κορύβαντες τῶν μερν μας» οτε ο «ξαλλοι φανφαρόνοι τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμο, πού μς διασύρουν στήν οκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς τους», «οὔτε φθηνή λαζονεία τοῦ ἀβδηριτισμο» (sic) ἀλλά τήν δίδουν δυστυχς γι’ ατόν μέ ξόχως φρικώδη τρόπο ἡ συμπολίτευση καί ἀντιπολίτευση το κοινοβούλιου τς λλανδίας προσφάτως τοῦ ποίου νεξάρτητος πιτροπή γνωμοδότησε γιά 28.000 γκλήματα παιδεραστίας στά τελευταία 60 χρόνια πού διεπράχθησαν ἀπό τούς λειτουργούς τῆς «σεβασμίας Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας» στή χώρα τους, καθώς καί ἡ συμπολίτευσι καί ντιπολίτευσι το Κοινοβουλίου τς Ρωμαιοκαθολικῆς ρλανδίας πού μέ κοινό ψήφισμά τους στό Δουβλίνο καί διά στόματος τοῦ Πρωθυπουργο ντα Κένι διεκήρυξαν κατά δημοσίευση τςγκρίτου φημερίδος Gurdian τι «σεβασμία Ρωμαιοκαθολική κκλησία» συνεκάλυψε ναισχύντως χιλιάδες κακουργηματικές πράξεις παιδεραστίας στή χώρα τους καί ὅτι: «δυστυχς ποκαλύφθηκαν δυσλειτουργία, λιτισμός καί ναρκισσισμός πού κυριαρχον στήν κουλτούρα το Βατικανο» πού σπευσε νά γιοποιήση τόν μεθοδικς πιδοθέντα στήν παγκόσμια συγκάλυψη τν κακουργημάτων παιδεραστίας ωάννη Παλο τόν Β΄. Τή δίδουν ἀκόμη τά νά τόν κόσμο ἑκατοντάδες χιλιάδες θύματα τν «σεβασμίων» Ρωμαιοκαθολικν λειτουργν.



σον φορ τέλος στήν δθεν θεομαχία καί στήν δθεν γνωμοσύνη καί πειδή περί Πατέρων λόγος το φιερώνουμε ς φιλίστορες καί φιλάγιοι καί μες ς διος τό συναξάριο το γίου ερομάρτυρος θανασίου το Λιθουανο πού ορτάζει τήν 5 Σεπτεμβρίου.



« γιος θανάσιος γεννήθηκε στν Βίλνα (σημεριν πρωτεύουσα τς Λιθουανίας) τς Μικρορωσίας τ 1596, τν διο χρόνο πο γινε στ Μπρστ - Λιτβσκ ψευδοένωσις μεταξ τς Ρώμης κα ρισμένων Ρώσων πισκόπων. Υἱὸς εγενος στν καταγωγ Λιθουανο, ρκετ πτωχο παρ τατα, λαβε ερεα κα σπάνια μόρφωσι γι τν ποχή του.



ταν κάτοχος πολλν ξένων κα ρχαίων γλωσσν κα βαθς γνώστης τόσο τν Πατέρων τς κκλησίας, σο κα τν φιλοσόφων κα θεολόγων τς Δύσεως.

Γι λίγα χρόνια γιος ργαζόταν ς οκοδιδάσκαλος, σπου τ 1627 κάρη μοναχς στν μον το Χουτίν, κοντ στν ρσα τς Μικρορωσίας (σημερ. Λευκορωσία).



Τ προπύργιο ατ τς ρθοδοξίας, πο μεινε πείρακτο π τς πολωνικς δυνάμεις κατοχς, διεδραμάτισε σπουδαο ρόλο στ ν ντισταθ ρθόδοξος λας κατ τς ρωμαιοκαθολικς προπαγάνδας.



ν συνεχεί θανάσιος συμπλήρωσε τν μοναχική του κατάρτισι κα σ λλα νομαστ μοναστήρια.



ταν χειροτονήθηκε ερεύς, μητροπολίτης Κιέβου Πέτρος Μογίλας (1596-1647) το νέθεσε τν νακαίνισι τς μονς το Κουπυάτιτσκ. Μετ π θεία ποκάλυψι, κανε να πικίνδυνο ταξίδι στν Μόσχα, διασχίζοντας δάφη κατεχόμενα π Πολωνούς, μ σκοπ ν κθέσ στν τσάρο τν κακ στάσι τν τοπικν ρ χν ναντι τν ρθοδόξων στς βορειοδυτικς περιοχς τς Ρωσίας κα ν ζητήσ συνδρο μ γι τν νακαίνησι τς μονς του.



Μ τν βοήθεια τς Παναγίας πέτυχε στν ποστολή του κα ρχισε τς ργασίες. Δύο χρόνια μως ργότερα ναγκάσθηκε ν τς γκαταλείψ, διότι ξελέγη γούμενος τς μονς το σίου Συμε ν το Στυλίτου στ Μπρστ-Λιτόβσκ.



π τότε ποδύθηκε σ νέο κα καταπόνητο γνα ναντίον τς Ονίας, το προσηλυτιστικο ατο τρόπου τν Λατίνων πο εναι συγκεκαλυμμένος μ ρθόδοξα λειτουργικ τυπικ κα συνήθειες. π κτ χρόνια γιος μ τν προσευχή, τ κήρυγμα κα τ συγγράμματά του στηλίτευε κα πέρριπτε τν ψευδοένωσι τς Μπρέστ, πανέφερε δ τος πλανηθέντας στν ποίμνη το Χριστο.



Ο Πολωνο στρατιτες κα ποικοι βασάνιζαν τος ρθοδόξους πληθυσμος τν κατεχομένων περιοχν μ βαρβαρικ μότητα, λλ κα ο ησουτες εραπόστολοι δν δίσταζαν ν χρησιμοποιήσουν τς πι πάνθρωπες μεθόδους, προκει μένου ν στερεώσουν τν δική τους πίστι στν Μικρορωσία.



γιος ποφάσισε ν μεταβ στν βασιλέα τς Πολωνίας Βλαδίσλαο Δ΄(1632-1648), γι ν μεσολαβήσ, στε ο ρθόδοξοι ν χουν πι νθρώπινη μεταχείρισι. βασιλες κάμφθηκε π τν παράκλησί του κα μ διάταγμα θετε τέρμα σ ατς τς καταχρήσεις τς ξου σίας, λλ ο δημόσιοι λειτουργοί του δν τ φήρμοσαν. Στν Βαρσοβία κατάστασις τν ρθοδόξων ταν κόμα χειρότερη.



Σ ορτάσιμες μέρες ο Πο λωνο κα ο οντες βαζαν φωτι σ ρθόδοξες κκλησίες γεμτες πιστούς, πως κα λ λοτε κατ τν ποχ τν μεγάλων διωγμν.



Μόνος στν γνα, μ μόνη παρηγορι τν Παναγία, θανάσιος συνέχισε τς προσπάθειές του. Τ 1643, στερα π μία νέα θεία ποκάλυψι, κατέφυγε γι δεύτερη φορ στ Συμβούλιο πικρατείας τς Πολωνίας.



ν κέρδισε τν προστασία το κράτους πρ το ρθοδόξου ποιμνίου του, ρισμένοι ρθόδοξοι γαιοκτήμονες, φοβούμενοι μήπως ζημιωθον τ συμφέροντά τους, διέδωσαν τι ταν τρελλς κα κατόρθωσαν ν το φαιρεθ τ ξίωμα, ν καθαιρεθ π τν ερωσύνη κα ν σταλ στ Κίεβο γι ξέτασι.



Παρ τς κακόβουλες προσπάθειές τους γιος δικαιώθηκε κα πέστρεψε ς γούμενος στ μοναστήρι του, λλ δν μεινε συχος γι πολύ· σύντομα ξανάρχισαν ο διωγμο κατ τν ρθοδόξων.

ν τοίμαζε μία ναφορ πρς τν βασιλέα τς Πολωνίας, συνελήφθη κα φυλακίσθηκε προτο τν λοκληρώση. φέθηκε λεύθερος στερα π τρία χρόνια, λλ τ 1648 διωγμς συνεχίσθηκε σφοδρότερος.



ταν τόσο αματηρός, στε λας τς Μικρορωσίας ξεγέρθηκε κα παίτησε τν ποχώρησι τν πολωνολιθουανικν δυνάμεων κα τν πόδοσι τν ρωσικν δαφν στν τσάρο.



Ο πολωνικς ρχς συνέλαβαν μέσως τος ρχηγος το κινήματος κα τος πιφανεστέρους κκλησιαστικος γέτες. θανάσιος φυλακίσθηκε καί, παρ τς παντς εδους σωματικς κα θικς κακώσεις πο πέστη, τόσο κ μέρους τν δεσμοφυλάκων, σο κα τν καθολικν κκλησιαστικν ρχν, συνέχισε ν λέγχ τος νωτικος κα ν ναθεματίζ τν νωσι.



Τν βασάνισαν βάζοντας στ σμα του ναμμένα κάρβουνα, τν γδαραν κα τν καψαν ζωντανό.



πειδ κόμη νέπνεε, τν τουφέκισαν, νεκρ τν πο κεφάλισαν κα ρριξαν τ σμα του σ να λάκκο. Τ τίμιο λείψανό του βρέθηκε ργότερα φθαρτο, εωδιάζον κα μέχρι σήμερα πιτελε θαύματα.



Τας ατο πρεσβείαις, Χριστ Θεός, λέησον μς. μήν.

(π τν Νέο Συναξαριστ τς ρθοδόξου κκλησίας το ερομ. Μακαρίου Σιμωνοπετρίτου, τόμ. Α΄ Σεπτέμβριος, κδ. νδικτος 2001, σσ. 62-64)

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΔΗΛΩΣΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ


Επειδη ο μητροπολιτης Πειραιως κ. Σεραφειμ αναφερεται σε κείμενο του εκλεκτου μας π. Δανιηλ Αεράκη υποσχομεθα να δημοσιευσουμε και το κειμενο του π. Δανιηλ μόλις περιέλθει σε γνωσι μας.

10 σχόλια:

  1. ΠΕΡΙ ΕΞΑΛΛΩΝ ΦΑΝΦΑΡΟΝΩΝ ΤΟΥ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΥ ΨΕΥΔΟΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ

    Ὁ νεοημερολογίτης Μητροπολίτης Σεραφείμ τοῦ Πειραιά ἀνεφέρθη μέ σημερινό του κείμενο εἰς «μανιακούς κορύβαντας τῶν ἡμερῶν μας» ἤ εἰς «ἔξαλλους φανφαρόνους τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμοῦ, πού τόν διασύρουν στήν οἰκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς τους», ἤ καί εἰς "φθηνούς ἀλαζόνας τοῦ ἀβδηριτισμοῦ», ἐνῶ εἰς τήν συνέχεια παρέθεσε τόν βίο τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Μπρέστ, ὁ ὁποῖος ἐκακοπάθησε ἀπό τούς παπικούς οὐνίτας καί ἐν τέλει ἐμαρτύρησε (τόν kacan) διότι δέν ἐδέχετο τήν συμφωνία τοῦ Μπρέστ Λιτόφσκ τοῦ 1596 (Οὐνία), δηλαδή τό νέο ημερολογιτισμό – οὐνιτισμό τῶν δέκα ἡμερῶν τῆς ἐποχῆς ἐκείνης. Αν τώρα λάβωμεν ὑπ’ ὄψιν τήν διωκτικήν μανίαν του κατά τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας θά πρέπει νά εἴπωμεν μετά βεβαιότητος ὅτι ἀν ζοῦσε σήμερα ὁ ἄγιος Ἀθανάσιος τοῦ Μπρέστ θά τόν ἐχαρακτήριζε μέ τούς ἴδιους ὡς ἄνω χαρακτηρισμούς, δηλαδή: ««ἔξαλλον φανφαρόνον τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμοῦ, πού τόν διασύρει στήν οἰκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς του» καί θά τόν ἐδίωκε απηνῶς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσοχή: Η έκφραση «Αβδηριτισμός» σημαίνει μία πράξη ή μία σκέψη, που τη χαρακτηρίζει η προσπάθεια ανόητης επίδειξης. Πράγματι, αναφέρεται ότι οι Αβδηρίτες –κάτοικοι της πόλεως Άβδηρα, κοντά στις εκβολές του ποταμού Νέστου, στη Θράκη, είχαν μιαν ανόητη ματαιοδοξία και κατά την αρχαιότητα κυκλοφορούσαν εις βάρος τους ένα σωρό πειρακτικά ανέκδοτα.
      Δύο από τα πιο γνωστά είναι τα εξής: Οι Αβδηρίτες αποφάσισαν κάποτε να κατασκευάσουν ένα υδραγωγείο, για να υδρεύσουν την πόλη τους, που δεν είχε νερό. Έτσι άρχισαν έναν έρανο και με το σημαντικό ποσόν που μάζεψαν, κατασκεύασαν μια μεγάλη δεξαμενή και μια εξ’ ίσου ωραιότατη καλλιμάρμαρη βρύση.

      Όταν όλα αυτά ήταν έτοιμα, ανακάλυψαν ότι είχαν λησμονήσει το σπουδαιότερο: τη μεταφορά δηλαδή του νερού στην πόλη!
      Και επειδή στο μεταξύ τα λεφτά είχαν εξαντληθεί, έμειναν η δεξαμενή και η βρύση χωρίς νερό!
      Κάποτε επισκέφτηκε τα Άβδηρα ο Διογένης ο Κυνικός. Όταν αντίκρισε τη μεγαλοπρεπέστατη και τεράστια πύλη της πόλης, η οποία βρισκόταν σε μεγάλη αντίθεση μπροστά στην έκταση, αλλά και τους κατοίκους της, είπε στους Αβδηρίτες: «Σας συνιστώ να φράξετε λίγο την πύλη σας, γιατί υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει από εκεί μέσα ολόκληρη η πόλη σας ...».

      Διερωτωμαι μήπως αυτά ισχύουν πρωτα διά τόν ιδιο καί τούς σύν αυτω;

      Διαγραφή
    2. Ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος τοῦ 1848 λέγει ὅτι ἐκ τῶν αἱρέσεων, μεγαλύτεραι ὑπῆρξαν ἕως τότε «ὁ ‘Αρειανισμός καί ὁ Παπισμός. Ὁ Παπισμός «τά πάντα» ἐκαινοτόμησε καί διέφθειρε εἰς τήν παλαιότερον Ὀρθόδοξον Δυτικήν ‘Εκκλησίαν τοῦ Πατριαρχείου Ρώμης καί τά ἀντικατέστησε μέ διδασκαλίας πλάνης καί «ἐντάλματα ἀνθρώπων», «παπικῆς ἐπάρσεως καί συνηθειῶν τοῦ κόσμου τῆς ἀποστασίας, ὅστις «ὅλος ἐν τῶ πονηρῶ κεῖται». .... «Ἡ πίστις καί ὁμολογία ἡμῶν ἥν κατέχομεν, ἀκαταίσχυντος ἐστιν, διδασκομένη ἐν τῶ Εὐαγγελίω ἐκ στόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν, μεμαρτυρημένη ὑπό τῶν Ἁγίων ‘Αποστόλων, ὑπό τῶν Ἁγίων Ἑπτά Οἱκουμενικῶν Συνόδων, κεκηρυγμένη εἰς τήν ὑφήλιον, μαρτυρουμένη καί ὑπό τῶν ἐχθρῶν αὐτῆς, οἵτινες πρίν ἤ ἀποστατήσωσιν ἀπό τῆς Ὀρθοδοξίας εἰς τάς αἱρέσεις, αὐτήν τήν πίστιν κατεῖχον. Μαρτυρεῖται ὑπό τῆς διηνεκοῦς ἱστορίας ὡς θριαμβεύουσα κατά πασῶν τῶν αἱρέσεων, α?ιτινες κατεδίωξαν καί καταδιώκουσιν αὐτήν, ὡς ὁρᾶτε μέχρι τῆς σήμερον. Οἱ ἀλληλοδιάδοχοι θεῖοι Πατέρες καί προκάτοχοι ἡμῶν ἀρχόμενοι ἀπό τῶν Ἀποστόλων καί οὕς κατέστησαν οἱ Ἀπόστολοι διαδόχους μέχρι τῆς σήμερον, μίαν καί ἀδιάρρηκτον ἅλυσιν καταρτίζοντες καί χε[ιρα χειρί συνδέοντες, συγκλείουσιν ἱερόν περίβολον, οὗ θύρα ὁ Χριστός, ἐν ὧ ἅπαν τό ὀρθόδοξον ποίμνιον ποιμαίνεται εἰς τάς ζειδώρους (ζωογόνους) νομάς τῆς μυστικῆς Ἐδέμ, καί οὐχί εἰς ἄνυδρα καί τραχέα....

      Διαγραφή
    3. Οἱ Πατέρες τῆς Ἁγίας Συνόδου τοῦ 1351 ἤτοι «ἡμεῖς δέ πᾶσα ἡ συναθροισθεῖσα ἐν τῶ Τρικλίνω» τῶν ἱερῶν Βλαχερνῶν (Κων/λεως) θεία καί Ἱερά Σύνοδος χάριτι Χριστοῦ, καί νῦν τῆς εὐσεβείας ὑπερμαχοῦντες καί ἀκριβῆ καί προσήκουσαν» σύσκεψιν «καί ἐξετασιν ποιησάμενοι, καί τούς πρώτους ἐπί τούτοις Συνοδικούς τόμους», ἤτοι τῶν προηγουμένων σχετικῶν Συνόδων, «ὡς εὐσεβεστάτους ἐπικυροῦντες μᾶλλον δέ καί τούτοις ἑπόμενοι», ἀποφασίζομεν, 1) Τόν μέν Βαρλαάμ ἐκεῖνον καί τόν Ἀκίνδυνον, ὡς εἰς αὐτά τά καίρια τῆς εὐσεβεἰας ἐμπαροινήσαντας (προσβαλόντας καί ἐμπαίζοντας) καί μηδαμῶς μεταμεληθέντας» «τῶ ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι δικαίως καθυποβάλλομεν. 2) Τούς δέ νῦν ἀναφανέντας καί συνοδικῶς ἐξελεγχθέντας ἐκείνοις ὁμόφρονας, καί ἁπλῶς ὅσοι τῆς συμμορίας αὐτῶν», ειναι, «ἀποκηρύκτους τε καί ἀποβλήτους ἔχομεν τῆς Καθολικῆς (=Ὀρθοδόξου) καί ‘Αποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, εἰ μή μεταμεληθοῖεν, καί τῶν ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι καθυποβάλλομεν, καί τούς κοινωνοῦντας τούτοις ἐν γνώσει ἀκοινωνήτους ἔχομεν, καί πάσης ἱερατικῆς λειτουργίας τούς ἔχοντας ἀπογυμνοῦμεν. 3) Τούς δ’ ὑπό τούτων συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας, καί μή τῶν ἐξλάρχων τῆς αἱρέσεως ὄντας, ἀμεταμελήτους μέν μένοντας, τοῖς ὁμοίοις καθυποβάλλομεν. Μεταμεληθέντας δέ γνησίως καί ἀναθεματίζοντας τήν τε τοιαύτην κακοιδοξίαν», «μή μόνον εἰς κοινωνίαν τήν κατ’ εὐσέβειαν, ἀλλά καί εἰς ἱερωσύνην ἀσμενέστατα (μετά πάρα πολλῆς χαρᾶς) προσιέμεθα (παραδεχόμεθα), μηδαμῶς τούτους ὑποβιβάζοντας. Τούς δέ βιασθέντας ἤ συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας, μεταμελουμένους ἀληθῶς καί γνησίως, εἰς Ἱερωσύνην κατά τόν οἰκεῖον ἕκαστον βαθμόν προσδεχόμεθα. 4) ‘Αλλά καί εἴς τις ἕτερος τῶν ἁπάντων τάς αὐτά ποτέ φωραθείη (ἀποδειχθῆ πασιδήλως) ἤ φρονῶν ἤ λέγων ἤ συγγραφόμενος κατά τοῦ ἱερωτάτου Θεσσαλονίκης, μᾶλλον δέ κατά τῶν ἱερῶν θεολόγων τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς,, τά αὐτά κατ’ αὐτοῦ ψηφιζόμεθα καί τῆ αὐτῆ καταδίκη, εἴτε τῶν ἱερωμένων εἴη τις, εἴτε τῶν λαϊκῶν».

      Διαγραφή
  2. Την απάντηση, για το αν είναι "σεβασμία" η "παπική συναγωγή" την δίνουν πολλές Πανορθόδοξοι Σύνοδοι:

    - ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1716/1725)

    Απόκριση όλων των Ορθοδόξων Πατριαρχών της Ανατολής προς τους Αγγλικανούς Ανωμότες: «….. Όσα γαρ λέγομεν, κηρύττομέν τε και δογματίζομεν, πάντα ταύτα εν ταις θείαις Γραφαίς ευρίσκομεν απαραλλάκτως κείμενα, ά και οι άγιοι Απόστολοι εκήρυξαν εν λόγοις τε και γραφαίς, και αι άγιαι οικουμενικαί Σύνοδοι εθεσπίσαντο και εκύρωσαν, των άλλων θρησκειών ουδ’ όλως εχουσών ουδέ τα παρ’ εαυτών διδασκόμενα από των θείων Γραφών αποδείξαι. ει γαρ εναντία εκείναις διδάσκουσι, πως αν εξ εκείνων αυτά αποδείξωσιν; Αι γαρ θείαι Γραφαί αυταί εαυτάς ουδαμώς ανατρέπουσιν. Έστωσαν παράδειγμα οι νυν Παπισταί, ….. Ή πως εκ των Γραφών αποδείξωσι την θρυλλουμένην του Πάπα μοναρχίαν, ….. ή πως αν αποδείξειαν και εκ του Υιού το Πνεύμα εκπορεύεσθαι, ….. Άπερ εκείνοι, ίνα αποδείξωσιν τας θείας νοθεύουσι βίβλους, τας μεν προστιθέντες, τας δε αφαιρούμενοι….. Αυτά ταύτα ποιούσι και πάντες οι λοιποί των αιρετικών…..».

    - ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1722)

    Εγκύκλιος προς τους Ορθοδόξους Αντιοχείς: «….. να εμφολεύωσι και να είναι εγκατεσπαρμένα λεληθότως εις τας ψυχάς των χριστιανών της Λατινικής κακοδοξίας και κακοφροσύνης τα δόγματα ή μάλλον ειπείν νεωτερίσματα και της αληθούς πίστεως ημαρτημένα και απεσχοινισμένα φρονήματα, ….. μη εξαπατάσθαι ραδίως μηδέ ανοίγειν τα ώτα ταις των Λατίνων κενοφωνίαις, αλλ’ ουδέ παραδέχεσθαι τους νεωτερισμούς αυτών και όσα κατά απάτην ψευδή και ολέθρια δόγματα με σοφιστικά επιχειρήματα σπεύδουσι να εγκατασπείρουν εις τας ψυχάς υμών….. Όθεν και ημείς πρώτον περί τούτου του μέρους θέλομεν συντύχει και θέλομεν αποδείξει, ότι είναι ανυπόστατος και ψευδής η τοιαύτη τυραννική εξουσία και μοναρχία του Πάπα. και ταύτης ως επισφαλούς αρχής αναιρεθείσης, θέλουν συναναιρεθή επομένως και μετ’ ευκολίας και όσα εκ ταύτης της αρχής αναφύονται και παραβλαστάνουσι της κακοδοξίας τα ζιζάνια…..» «….. Όταν δε πάλιν λέγουσιν οι Παπισταί, ότι μόνου του Πέτρου εδόθη η προστασία και η κυβέρνησις της οικουμένης, τους αποκρινόμεθα, ότι ψεύδονται…..»

    - ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1838)

    Εγκύκλιος κατά των λατινικών καινοτομιών: «….. Αλλ’ ήδη πάλιν με υπερβάλλουσαν της ψυχής μας λύπην ενωτισθέντες τα κατά Συρίαν, Αίγυπτον και Παλαιστίνην ραδιουργήματα και τα κατά της Ορθοδοξίας επιβουλεύματα των της πλάνης του Παπισμού οπαδών….. και ούτω να προφυλάξωμεν τους αληθώς ευσεβείς από της εωσφορικής πλάνης αυτών και τα γνήσια τέκνα της ανατολικής Εκκλησίας από τας βλασφημίας του Παπισμού. Καθότι η ακόρεστος λύσσα του Παπισμού, η προς απάτην και προσηλιτισμόν τα πάντα μηχανωμένη, αφίησιν απολύτους, κατά πονηρίαν και πάντη ελευθέρους τους αφ’ εκάστης Εκκλησίας τον Παπισμόν εναγκαλιζομένους…..».

    - ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1848)

    Καταδίκη της αίρεσης του Παπισμού (σε μετάφραση): «….. 4. Από αυτές τις εξαπλωμένες σε μεγάλο μέρος της οικουμένης (για λόγους που γνωρίζει ο Κύριος) αιρέσεις, ήταν παλιότερα ο Αρειανισμός, ενώ σήμερα είναι και ο Παπισμός.....

    - ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1895)

    Επιστολή της Συνόδου στον Ρώμης Λέοντα ΙΓ΄: «….. Η Δυτική Εκκλησία από του δεκάτου αιώνος και εντεύθεν ποικίλας και ξένας και αιρετικάς διδασκαλίας και καινοτομίας παρεισήγαγεν ….. και ούτω απεσχίσθη και απεμακρύνθη από της αληθινής και Ορθοδόξου Εκκλησίας…..

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο άγιος Πειραιώς, ασχολείται σε ΕΝΑ άρθρο με ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ άρθρα:

    1)Άρθρο του ιεροκήρυκος π.Δανιήλ Αεράκη, στο περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" Μαρτίου 2012.

    2) Άρθρο του καθηγητού κ.Αριστείδη Πανώτη με τίτλο «Τό πρότυπο τοῦ Ἐπισκόπου κατά τόν μακαριστό φίλο μου Ἐπιφάνιο (Ἑτεοκλῆ) Θεοδωρόπουλο».

    Ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Πειραιώς τιμά κατ’ αρχήν τον σεβαστό και αγαπημένο μας ιεροκήρυκα, αρχιμανδρίτη π. Δανιήλ Αεράκη, μαρτυρώντας ότι είναι «δόκιμος δάσκαλος του θείου λόγου», κάτι που επιμαρτυρούν οι χιλιάδες ομιλίες, άρθρα, βιβλία, υπομνήματα, και οι ακροατές και αναγνώστες των κηρυγμάτων του. Επίσης, μιλώντας για το «χαριτωμένο ύφος» του πατρός Δανιήλ, πάλι τον τιμά, αφού «χάρις», στην ορθοδοξία είναι τα χαρίσματα άτινα η Θεία Χάρις επιδαψιλεύει εις έκαστον.

    Δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν μπορέσαμε να βρούμε και να διαβάσουμε το άρθρο του αγαπητού μας π.Δανιήλ, ώστε να δούμε τι γράφει.
    Όταν θα το διαβάσουμε θα σχηματίσουμε σφαιρική άποψη.

    Αλλά, έχοντας γνώση των διαμειφθέντων στο συνέδριο, ήδη μας ενόχλησε π.χ., το ότι «εξεπέμπετο», από το συνέδριο είτε ως νόημα είτε και κατονομαζόμενη η απαράδεκτη γενίκευσις: όποιος επίσκοπος, ασκών το επισκοπικό καθήκον και δικαίωμα, στην επαρχία του, επιτρέπει κατανοητά κείμενα, και όποιος κληρικός ή λαϊκός έχει αγωνία, για την μη κατανόηση των ιερών κειμένων που είναι στην αρχαία και μη κατανοητή γλώσσα, προσμετράται στους αιρετικούς, μεταπατερικούς, οικουμενιστές, νεοβαρλααμίτες και ένα σωρό άλλες συκοφαντίες, διότι αυτά "πάνε πακέτο"!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απλανής είναι η Αγία Γραφή και η Εκκλησία, εν Συνόλω και εν Συνόδοις. Απλανείς και θεοφώτιστοι είναι οι Άγιοι Πατέρες, μόνο όμως σε όσα λεγόμενά τους συμφωνούν με την Αγία Γραφή. Με άλλα λόγια: Στα σημεία που υπάρχει διάστασις απόψεων Πατρός με την Αγία Γραφή, σε εκείνα ο Πατήρ δεν είναι θεοφώτιστος, δεν είναι απλανής αλλά πλάνης, πλανεμένος. Δεν υπάρχουν πάπες στην Ορθοδοξία και αλάνθαστοι. Ως γνωστόν και στις Οικουμενικές Συνόδους οι Πατέρες δεν δογμάτισαν αυθαίρετα, ακόμα και στο Σύμβολο της Πίστεως, αλλά τεκμηρίωναν όλους τους όρους τους με παραπομπές στην Αγία Γραφή και όχι σε οράματα. Σε όσα λεγόμενά τους οι Πατέρες διαφωνούν με το Λόγο του Θεού, και οι Πατέρες ως άτομα, είναι πλανεμένοι.

    Σε συνέχεια, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οφείλουμε να μην θεωρούμε (και δεν θεωρούμε απαραιτήτως) «αλάνθαστο δίκην πάπα» ούτε τον Μητροπολίτη Πειραιώς, ούτε τους καθηγητάς –εισηγητάς του συνεδρίου, ούτε τα συμπεράσματα του συνεδρίου, ούτε βέβαια και οπωσδήποτε και τον σεβαστό μας π.Δανιήλ Αεράκη. Δεν τηρούμε το «πίστευε και μη ερεύνα» αλλά το «ερευνάτε τας Γραφάς», και περνάτε τα πάντα από την κρισάρα της Αγ.Γραφής, της Ιεράς Παραδόσεως της Εκκλησίας, των Οικουμενικών Διδασκάλων, Αποστολικών και Μεγάλων Πατέρων, σε όσα εν Οικουμενικαίς Συνόδοις ομολόγησαν το Σύμβολο της Πίστεως, και έχοντας και την άποψη, όχι υποχρεωτικά δογματική, από τους πνευματικούς μας πατέρας και διδασκάλους. Ακόμα και «έγκριτοι και ειδικοί ακαδημαϊκοί θεολόγοι κληρικοί και λαϊκοί», ως άτομα κάποτε αστοχούν, και δεν αποκλείεται στο συγκεκριμένο συνέδριο κάπου κάποιοι να αστόχησαν, και ως σύναξις και ως εισηγητές. Επελέγησαν εξ άλλου με συγκεκριμένα κριτήρια ως ομιλητές στο συνέδριο, που δεν ήταν δα και Οικουμενική Σύνοδος! Αν είχαν κληθεί άλλοι εισηγητές ίσως να είχαν και κάποια διαφορετική άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σε χρόνο ανύποπτο, είχα σχολιάσει κάποια θέματα στα οποία διαφωνούσα με το Συνέδριο. Παρότι η "αποτείχιση" είχε άλλη γραμμμή (σύμπλευσης με το Συνέδριο), προς τιμή της δεν λογόκρινε τα σχόλια ενός επισκέπτη του ιστολογίου. Χάριν του διαλόγου αντιγράφω τα σχόλιά μου, της 20-2-2012 και 21-2-2012.

    ΑνώνυμοςFeb 20, 2012 09:16 AM
    "οὐκ ἔστι δίκαιος οὐδὲ εἷς, οὐκ ἔστιν ὁ συνιῶν, οὐκ ἔστιν ὁ ἐκζητῶν τὸν Θεόν• πάντες ἐξέκλιναν, ἅμα ἠχρειώθησαν• οὐκ ἔστι ποιῶν χρηστότητα, οὐκ ἔστιν ἕως ἑνός".

    Στα ζητήματα της Πίστεως δεν χωρεί συγκατάβασις, ούτε χωρεί ερμαφροδιτισμός. Σωστά. Από εδώ αρχίζειο σκεπτικισμός προς όλους τους θεσμικούς που πλανώνται και κοιμώνται, μηδέ των ομιλητών εξαιρουμένων. "τὰ γὰρ αὐτὰ πράσσεις ὁ κρίνων". Αν εξετάσουμε όχι μόνο τα ζητήματα που εξετάζονται, αλλά όλα τα επίκαιρα, με κριτήρια της Αγίας Γραφής, των Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων και της Ιεράς Παραδόσεως, της αληθινής Εκκλησίας, θα εκπλαγούμε. Κρίνουμε, (και οι καθηγητάδες), με βάση ένα ή δύο κριτήρια, διαφορετικά ο καθένας, και παραβλέπουμε θεμελιωδη, π.χ. παραβλέπουμε ή και αποδεχόματε μια νέα θρησκεία που ανατέλλει εκτοπίζοντας την Ορθοδοξία, αγνοούμε τα ουσιώδη της Πίστεως και κρίνουμε, κάνοντας και ένα δεύτερο λάθος, τις γενικεύσεις. Μα κύριοι, δεν πάνε πακέτο όλα!!! Δε σημαίνει ότι όποιος δείχνει ευαισθησία στην κατανόηση των ιερων κειμένων, ή καταγγέλλει σιμωνία μετά λατρείας κτισμάτων, είναι οικουμενιστής, νεοβαρλααμίτης και μεταπατερικός.

    Feb 21, 2012 10:00 AM
    Προτάθηκε στο Συνέδριο αλλαγή του Συμβόλου της Πίστεως με την βέβηλη πρόσθεση εις μίαν αγίαν καθολικήν αποστολικήν "ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΝ" Εκκλησίαν;
    Βαβαί παπαί!
    Σημεία των καιρών!
    Σημεία των καιρών!
    Σημεία των καιρών!
    Επιβεβαιώνεται διαπίστωση ότι νέα θρησκεία ήδη εκτοπίζει την Ορθοδοξία. Δεδομένου ότι ως πατέρες δεν εννοούν τους Αποστόλους, τους Αποστολικούς και Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Διδασκάλους έως του Χρυσοστόμου (οι οποίοι άλλωστε αναφέρονται στο Σύμβολο της Πίστεως ("αποστολικήν") αλλά ο καθένας θα θέλει να πλασσάρει διδασκαλίες προσωπικού χαρακτήρος νεοτέρων, έως και αιρετικών ή αιρετιζόντων. Δεν τους ικανοποιεί η Πρώτη Αποστολική Εκκλησία, δεν τους ικανοποιεί η Οικουμενική διδασκαλία της Εκκλησίας των Αποστόλων, των Οικουμενικών Συνόδων, των Ευαγγελίων, Μάρκου, Ματθαίου, Ιωάννου, Λουκά, των Επιστολών, Παύλου, Πέτρου, Ιακώβου, Ιωάννου, Ιούδα, η Εκκλησία των Πράξεων, της Αποκαλύψεως, των Οικουμενικών Συνόδων που ό,τι άπαξ κατοχύρωσαν στην Αγία Γραφή με παραπομπές το Δόγμα, το "Ορθόδοξο Πιστεύω", που Δόγμα = Πακτωμένο και μη αλλασσόμενο, θέλουν θρησκεία νέα, με Σύμβολο Πίστεως νέο, που να ανοίξει κερκόπορτα, και να κατοχυρώνει προφανώς και όλους τους περίεργους που θεωρούν πατέρες τους. Αίσχος! Και ας καταφέρονται εναντίον μεταπατερικών. Στώμεν καλώς στην Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Ευαγγελίου και του Συμβόλου της Πίστεως. Ολισθηρές απόψεις εν όψει.
    ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ... Ρωμαίους 16΄17-18, Γαλάτας 1΄17-9, 5΄12, Θεσσαλονικείς 3΄6 κ.ε. Β΄Ιωάννου 10-12.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΣΚΑΜΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΜΑ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι άλλο να κάνουν, όταν βλέπουν να προτείνεται αλλαγή του Συμβόλου της Πίστεως! να προστεθεί "και πατερικήν": εις μιαν αγίαν καθολικήν, αποστολικήν και Πατερικήν εκκλησίαν! χωρίς τη συναίσθηση του κινδύνου, ότι σε κάποιες επόμενες γενιές, από κάποιους μέλανας αγγέλους εσβεσμένων αστέρων θα επιστρατευθούν θέσεις "πατέρων" για να προστεθούν στο Δόγμα της Εκκλησίας με σκοπό να αλλοιωθεί το Ορθόδοξο Δόγμα! Το Δόγμα είναι ένα, αναλλοίωτο, το Σύμβολο Πίστεως ένα, αναλλοίωτη, η πίστις μία, δεν αλλάζει και όποιος προσθέσει η αφαιρέσει τι, έστω και πατέρας και μυροβλήτης λειψάνων του και θαυματοποιός και οραματιστής, ανάθεμα έστω!!!
      Ήδη ανεπίσημα, παρά το διατυπωμένο δόγμα, μερικοί πιστοί επικαλούνται διαφοροποιημένες γνώμες πατέρων -κατ'αυτούς- και υπακούουν τυφλά. Αν ανοίξει δίοδος αλλαγής... μπάτε σκύλοι αλέστε.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου