AΠΛΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΝ
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ
μητροπολίτου Πειραιώς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Ὁ πολιός Ἀρχιμανδρίτης π. Δανιήλ Ἀεράκης μέ ἄρθρο του στό περιοδικό πού ἐκδίδει (Μάρτιος 2012 ) καί ὁ ἐμβριθέστατος Καθηγητής κ. Ἀριστείδης Πανώτης μέ τό κείμενό του «Τό πρότυπο τοῦ Ἐπισκόπου κατά τόν μακαριστό φίλο μου Ἐπιφάνιο (Ἑτεοκλῆ) Θεοδωρόπουλο» συνηγοροῦν μετ’ ἐπιτάσεως στήν προσπάθεια φερομένων ἐκσυγχρονιστῶν τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν πίστεως καί χρησιμοποιοῦντες πλάγιον λόγον ἀποπειρῶνται νά ἀπομειώσουν τά αὐτονόητα.
Εἰδικώτερα ὁ πρῶτος μέ ἀφορμή ἀσφαλῶς τήν Ἡμερίδα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς: «Πατερική Θεολογία καί μεταπατερική αἵρεση» μέ τό γνωστό του «χαριτωμένο» ὕφος ἀποσιωπώντας ἐπιδεικτικά τά σαφέστατα ἐπιχειρήματα ἐγκρίτων καί εἰδικῶν ἀκαδημαϊκῶν θεολόγων κληρικῶν καί λαϊκῶν ἐπιχειρεῖ ἐνασχολούμενος μόνον μέ τήν λέξη «αἵρεση» νά ἀσκήση κριτική στήν οὐσία.
Ἀσφαλῶς δέν ἀγνοεῖ ὁ δόκιμος διδάσκαλος τοῦ θείου λόγου, ὅτι ἡ δημοσίᾳ ἀμφισβήτιση τῶν θεοφόρων ἁγίων Πατέρων τῶν ἀπλανῶς θεολογούντων κατά μετοχήν των στήν ἄκτιστη ἁγιότητα τοῦ Θεοῦ καί ἡ προβολή θέσεων ὅτι δῆθεν ὁ μετ’ ἐπιφοίτησι τοῦ Παναγίου Πνεύματος διϊστορικός λόγος των χρειάζεται μετασχηματισμό, διόρθωσι ἤ ὑπέρβασι διά τῆς συναφειακῆς θεωρήσεως, τή στιγμή πού ἡ συνείδησι τῆς Ἐκκλησίας διά τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων ἀλλά καί αἱ Θεοσημεῖαι τοῦ οὐρανοῦ διά τῆς μυροβλυσίας τῶν ἁγίων λειψάνων των, τούς ἔχει ἀνακηρύξει στύλους καί ἑδραιώματα τῆς ἀνά τούς αἰώνας ἀληθείας, δέν ἀποτελεῖ τήν δεινοτέρα αἵρεσι καί μάλιστα κατεγνωσμένη ὑπό τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων;
Εἰς τήν Θεολογική ἡμερίδα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς δέν κατεγνώσθησαν νέοι αἱρετικοί ἀλλά ἐνημερώθη ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὑπό εἰδημόνων νά κωφεύση καί νά μήν ἀποδεχθῆ τήν ἀμφισβήτησι τῶν Ἁγίων Θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας πού ἀναποδράστως ὁδηγεῖ στήν ἀποδόμησι καί σχετικοποίησι τῆς ὑγιαινούσης διδσκαλίας (Α΄ Τιμ. 1:10) καί ἀκολούθως στήν ἄρνησι τῆς ἁγιότητος τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ ἀλαθήτου τῶν Οἰκουμενικῶν Αὐτῆς Συνόδων καί τοῦ Παναγίου Πνεύματος τοῦ θεώσαντος διά τῶν ἀκτίστων Αὐτοῦ ἐνεργειῶν τούς θεοφόρους Πατέρας.
Τό μήνυμα τῆς Ἡμερίδος δέν ἦτο ἡ ἔκθεσις προσώπων ὡς αἱρετικῶν ἀλλά ἡ πρόσκλησις πάντων νά θεολογοῦν καί νά πολιτεύωνται «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσι». Ἄλλωστε ἡ συνείδησις καί ἡ πρᾶξις τῆς Ἐκκλησίας δέν θεωρεῖ αἱρετικούς τούς ἀστοχούντας στήν διατύπωσι θεολογικῶν θέσεων ἀλλά τούς δαιμονικῶς ἐμμένοντας σέ αὐτές.
Ὅσον ἀφορᾶ στόν σεβάσμιο καί ἐγκρατέστατο καθηγητή Ἀριστείδη Πανώτη, πού «ἀναμιμνήσκεται» τοῦ ἀοιδίμου ἀρχιμ. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου γιά νά εἰρηνεύση τήν ἀσφαλῶς διαμαρτυρομένη συνείδησί του γιά τήν ἐμμονή του στό ἀποδεδειγμένα ἀποτυχημένο ἐγχείρημα τῶν δῆθεν εἰρηνοποιῶν μακαριστοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου καί μακαρίτη Πάπα Παύλου τοῦ Στ΄ ἐμφανίζων δίχα ἀποδείξεων τόν ἀκραιφνέστατο τῆς Ὀρθοδοξίας Κανονολόγο καί διαπρύσιο κήρυκα τῆς ἀληθείας Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλον ὡς θαυμαστή ἑνός μυθιστορηματικοῦ προσώπου τῆς κατεγνωσμένης Παπικῆς αἱρέσεως πού δημιούργησε ἡ ἐξαιρετική γραφίδα τοῦ Β. Οὐγκώ, λές καί δέν γέμει ἡ ἀκαινοτόμητος καί ἀδιαίρετος Ὀρθόδοξος Καθολική Ἐκκλησίας μεγαλειωδῶν μορφῶν καί αἰωνίων προτύπων ἁγιότητος, ὑψίστης ἀνθρωπίνης ποιότητος ὡς ὁ ἱερός τῆς Ζακύνθου ἔφορος καί Προστάτης ἅγιος Διονύσιος ὁ Σιγοῦρος ὁ τιμηθείς ὑπό τοῦ αἰωνίου Θεοῦ διά τῆς ὑψίστης δωρεᾶς τῆς ἀφθαρσίας, ὁ καί συγχωρήσας τόν φονέα τοῦ ἀδελφοῦ του, ἄς μᾶς προσκομίσει ἀπό τό ἀνεξάντλητο ἀρχεῖο του, γραπτό κείμενο τοῦ γερ. Ἐπιφανίου ἐγκωμιαστικό γιά τήν Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή ἤ φωτογραφικό ὑλικό συμπροσευχῆς του ἤ συναγελασμοῦ του μέ πραγματικούς καί ὄχι φανταστικούς «συναδέλφους» τοῦ λατίνου Ἐπισκόπου Μυριήλ τῶν Ἀθλίων.
Τήν ἀπάντηση στόν ἱστοριοδίφη κ. Ἀ. Πανώτη γιά τό ἄν εἶναι «σεβασμία» ἡ Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή καί ὄχι Ἐκκλησία, δέν θά τήν δώσουν οἱ «μανιακοί κορύβαντες τῶν ἡμερῶν μας» οὔτε οἱ «ἔξαλλοι φανφαρόνοι τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμοῦ, πού μᾶς διασύρουν στήν οἰκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς τους», «οὔτε ἡ φθηνή ἀλαζονεία τοῦ ἀβδηριτισμοῦ» (sic) ἀλλά τήν δίδουν δυστυχῶς γι’ αὐτόν μέ ἐξόχως φρικώδη τρόπο ἡ συμπολίτευση καί ἀντιπολίτευση τοῦ κοινοβούλιου τῆς Ὀλλανδίας προσφάτως τοῦ ὁποίου ἀνεξάρτητος ἐπιτροπή γνωμοδότησε γιά 28.000 ἐγκλήματα παιδεραστίας στά τελευταία 60 χρόνια πού διεπράχθησαν ἀπό τούς λειτουργούς τῆς «σεβασμίας Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας» στή χώρα τους, καθώς καί ἡ συμπολίτευσι καί ἀντιπολίτευσι τοῦ Κοινοβουλίου τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἰρλανδίας πού μέ κοινό ψήφισμά τους στό Δουβλίνο καί διά στόματος τοῦ Πρωθυπουργοῦ Ἔντα Κένι διεκήρυξαν κατά δημοσίευση τῆς ἐγκρίτου ἐφημερίδος Gurdian ὅτι ἡ «σεβασμία Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία» συνεκάλυψε ἀναισχύντως χιλιάδες κακουργηματικές πράξεις παιδεραστίας στή χώρα τους καί ὅτι: «δυστυχῶς ἀποκαλύφθηκαν ἡ δυσλειτουργία, ὁ ἐλιτισμός καί ὁ ναρκισσισμός πού κυριαρχοῦν στήν κουλτούρα τοῦ Βατικανοῦ» πού ἔσπευσε νά ἁγιοποιήση τόν μεθοδικῶς ἐπιδοθέντα στήν παγκόσμια συγκάλυψη τῶν κακουργημάτων παιδεραστίας Ἰωάννη Παῦλο τόν Β΄. Τή δίδουν ἀκόμη τά ἀνά τόν κόσμο ἑκατοντάδες χιλιάδες θύματα τῶν «σεβασμίων» Ρωμαιοκαθολικῶν λειτουργῶν.
Ὅσον ἀφορᾶ τέλος στήν δῆθεν θεομαχία καί στήν δῆθεν ἀγνωμοσύνη καί ἐπειδή περί Πατέρων ὁ λόγος τοῦ ἀφιερώνουμε ὡς φιλίστορες καί φιλάγιοι καί ἐμεῖς ὡς ὁ ἴδιος τό συναξάριο τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Ἀθανασίου τοῦ Λιθουανοῦ πού ἑορτάζει τήν 5 Σεπτεμβρίου.
«Ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος γεννήθηκε στὴν Βίλνα (σημερινὴ πρωτεύουσα τῆς Λιθουανίας) τῆς Μικρορωσίας τὸ 1596, τὸν ἴδιο χρόνο ποὺ ἔγινε στὸ Μπρὲστ - Λιτὸβσκ ἡ ψευδοένωσις μεταξὺ τῆς Ρώμης καὶ ὡρισμένων Ρώσων ἐπισκόπων. Υἱὸς εὐγενοῦς στὴν καταγωγὴ Λιθουανοῦ, ἀρκετὰ πτωχοῦ παρὰ ταῦτα, ἔλαβε εὐρεῖα καὶ σπάνια μόρφωσι γιὰ τὴν ἐποχή του. Ἦταν κάτοχος πολλῶν ξένων καὶ ἀρχαίων γλωσσῶν καὶ βαθὺς γνώστης τόσο τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ὅσο καὶ τῶν φιλοσόφων καὶ θεολόγων τῆς Δύσεως.
Γιὰ λίγα χρόνια ὁ ἅγιος ἐργαζόταν ὡς οἰκοδιδάσκαλος, ὥσπου τὸ 1627 ἐκάρη μοναχὸς στὴν μονὴ τοῦ Χουτίν, κοντὰ στὴν Ὄρσα τῆς Μικρορωσίας (σημερ. Λευκορωσία). Τὸ προπύργιο αὐτὸ τῆς Ὀρθοδοξίας, ποὺ ἔμεινε ἀπείρακτο ἀπὸ τὶς πολωνικὲς δυνάμεις κατοχῆς, διεδραμάτισε σπουδαῖο ρόλο στὸ νὰ ἀντισταθῇ ὁ ὀρθόδοξος λαὸς κατὰ τῆς ρωμαιοκαθολικῆς προπαγάνδας. Ἐν συνεχείᾳ ὁ Ἀθανάσιος συμπλήρωσε τὴν μοναχική του κατάρτισι καὶ σὲ ἄλλα ὀνομαστὰ μοναστήρια.
Ὅταν χειροτονήθηκε ἱερεύς, ὁ μητροπολίτης Κιέβου Πέτρος Μογίλας (1596-1647) τοῦ ἀνέθεσε τὴν ἀνακαίνισι τῆς μονῆς τοῦ Κουπυάτιτσκ. Μετὰ ἀπὸ θεία ἀποκάλυψι, ἔκανε ἕ να ἐπικίνδυνο ταξίδι στὴν Μόσχα, διασχίζοντας ἐδάφη κατεχόμενα ἀπὸ Πολωνούς, μὲ σκοπὸ νὰ ἐκθέσῃ στὸν τσάρο τὴν κακὴ στάσι τῶν τοπικῶν ἀρ χῶν ἔναντι τῶν ὀρθοδόξων στὶς βορειοδυτικὲς περιοχὲς τῆς Ρωσίας καὶ νὰ ζητήσῃ συνδρο μὴ γιὰ τὴν ἀνακαίνησι τῆς μονῆς του.
Μὲ τὴν βοήθεια τῆς Παναγίας ἐπέτυχε στὴν ἀποστολή του καὶ ἄρχισε τὶς ἐργασίες. Δύο χρόνια ὅμως ἀργότερα ἀναγκάσθηκε νὰ τὶς ἐγκαταλείψῃ, διότι ἐξελέγη ἡγούμενος τῆς μονῆς τοῦ ὁσίου Συμε ὼν τοῦ Στυλίτου στὸ Μπρὲστ-Λιτόβσκ.
Ἀπὸ τότε ἀποδύθηκε σὲ νέο καὶ ἀκαταπόνητο ἀγῶνα ἐναντίον τῆς Οὐνίας, τοῦ προσηλυτιστικοῦ αὐτοῦ τρόπου τῶν Λατίνων ποὺ εἶναι συγκεκαλυμμένος μὲ ὀρθόδοξα λειτουργικὰ τυπικὰ καὶ συνήθειες. Ἐπὶ ὀκτὼ χρόνια ὁ ἅγιος μὲ τὴν προσευχή, τὸ κήρυγμα καὶ τὰ συγγράμματά του στηλίτευε καὶ ἀπέρριπτε τὴν ψευδοένωσι τῆς Μπρέστ, ἐπανέφερε δὲ τοὺς πλανηθέντας στὴν ποίμνη τοῦ Χριστοῦ.
Οἱ Πολωνοὶ στρατιῶτες καὶ ἔποικοι βασάνιζαν τοὺς ὀρθοδόξους πληθυσμοὺς τῶν κατεχομένων περιοχῶν μὲ βαρβαρικὴ ὠμότητα, ἀλλὰ καὶ οἱ Ἰησουῖτες ἱεραπόστολοι δὲν ἐδίσταζαν νὰ χρησιμοποιήσουν τὶς πιὸ ἀπάνθρωπες μεθόδους, προκει μένου νὰ στερεώσουν τὴν δική τους πίστι στὴν Μικρορωσία.
Ὁ ἅγιος ἀποφάσισε νὰ μεταβῇ στὸν βασιλέα τῆς Πολωνίας Βλαδίσλαο Δ΄(1632-1648), γιὰ νὰ μεσολαβήσῃ, ὥστε οἱ ὀρθόδοξοι νὰ ἔχουν πιὸ ἀνθρώπινη μεταχείρισι. Ὁ βασιλεὺς κάμφθηκε ἀπὸ τὴν παράκλησί του καὶ μὲ διάταγμα ἔθετε τέρμα σὲ αὐτὲς τὶς καταχρήσεις τῆς ἐξου σίας, ἀλλὰ οἱ δημόσιοι λειτουργοί του δὲν τὸ ἐφήρμοσαν. Στὴν Βαρσοβία ἡ κατάστασις τῶν ὀρθοδόξων ἦταν ἀκόμα χειρότερη.
Σὲ ἑορτάσιμες ἡμέρες οἱ Πο λωνοὶ καὶ οἱ οὐνῖτες ἔβαζαν φωτιὰ σὲ ὀρθόδοξες ἐκκλησίες γεμᾶτες πιστούς, ὅπως καὶ ἄλ λοτε κατὰ τὴν ἐποχὴ τῶν μεγάλων διωγμῶν. Μόνος στὸν ἀγῶνα, μὲ μόνη παρηγοριὰ τὴν Παναγία, ὁ Ἀθανάσιος συνέχισε τὶς προσπάθειές του. Τὸ 1643, ὕστερα ἀπὸ μία νέα θεία ἀποκάλυψι, κατέφυγε γιὰ δεύτερη φορὰ στὸ Συμβούλιο Ἐπικρατείας τῆς Πολωνίας.
Ἐνῷ κέρδισε τὴν προστασία τοῦ κράτους ὑπὲρ τοῦ ὀρθοδόξου ποιμνίου του, ὡρισμένοι ὀρθόδοξοι γαιοκτήμονες, φοβούμενοι μήπως ζημιωθοῦν τὰ συμφέροντά τους, διέδωσαν ὅτι ἦταν τρελλὸς καὶ κατόρθωσαν νὰ τοῦ ἀφαιρεθῇ τὸ ἀξίωμα, νὰ καθαιρεθῇ ἀπὸ τὴν ἱερωσύνη καὶ νὰ σταλῇ στὸ Κίεβο γιὰ ἐξέτασι.
Παρὰ τὶς κακόβουλες προσπάθειές τους ὁ ἅγιος δικαιώθηκε καὶ ἐπέστρεψε ὡς ἡγούμενος στὸ μοναστήρι του, ἀλλὰ δὲν ἔμεινε ἥσυχος γιὰ πολύ· σύντομα ξανάρχισαν οἱ διωγμοὶ κατὰ τῶν ὀρθοδόξων.
Ἐνῶ ἑτοίμαζε μία ἀναφορὰ πρὸς τὸν βασιλέα τῆς Πολωνίας, συνελήφθη καὶ φυλακίσθηκε προτοῦ τὴν ὁλοκληρώση. Ἀφέθηκε ἐλεύθερος ὕστερα ἀπὸ τρία χρόνια, ἀλλὰ τὸ 1648 ὁ διωγμὸς συνεχίσθηκε σφοδρότερος. Ἦταν τόσο αἱματηρός, ὥστε ὁ λαὸς τῆς Μικρορωσίας ἐξεγέρθηκε καὶ ἀπαίτησε τὴν ἀποχώρησι τῶν πολωνολιθουανικῶν δυνάμεων καὶ τὴν ἀπόδοσι τῶν ρωσικῶν ἐδαφῶν στὸν τσάρο.
Οἱ πολωνικὲς ἀρχὲς συνέλαβαν ἀμέσως τοὺς ἀρχηγοὺς τοῦ κινήματος καὶ τοὺς ἐπιφανεστέρους ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες. Ὁ Ἀθανάσιος φυλακίσθηκε καί, παρὰ τὶς παντὸς εἴδους σωματικὲς καὶ ἠθικὲς κακώσεις ποὺ ὑπέστη, τόσο ἐκ μέρους τῶν δεσμοφυλάκων, ὅσο καὶ τῶν καθολικῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀρχῶν, συνέχισε νὰ ἐλέγχῃ τοὺς ἑνωτικοὺς καὶ νὰ ἀναθεματίζῃ τὴν ἕνωσι. Τὸν βασάνισαν βάζοντας στὸ σῶμα του ἀναμμένα κάρβουνα, τὸν ἔγδαραν καὶ τὸν ἔκαψαν ζωντανό.
Ἐπειδὴ ἀκόμη ἀνέπνεε, τὸν τουφέκισαν, νεκρὸ τὸν ἀπο κεφάλισαν καὶ ἔρριξαν τὸ σῶμα του σὲ ἕνα λάκκο. Τὸ τίμιο λείψανό του βρέθηκε ἀργότερα ἄφθαρτο, εὐωδιάζον καὶ μέχρι σήμερα ἐπιτελεῖ θαύματα. Ταῖς αὐτοῦ πρεσβείαις, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν. (Ἀπὸ τὸν Νέο Συναξαριστὴ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τοῦ ἱερομ. Μακαρίου Σιμωνοπετρίτου, τόμ. Α΄ Σεπτέμβριος, ἐκδ. Ἴνδικτος 2001, σσ. 62-64) |
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΔΗΛΩΣΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ
Επειδη ο μητροπολιτης Πειραιως κ. Σεραφειμ αναφερεται σε κείμενο του εκλεκτου μας π. Δανιηλ Αεράκη υποσχομεθα να δημοσιευσουμε και το κειμενο του π. Δανιηλ μόλις περιέλθει σε γνωσι μας.
ΠΕΡΙ ΕΞΑΛΛΩΝ ΦΑΝΦΑΡΟΝΩΝ ΤΟΥ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΥ ΨΕΥΔΟΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήὉ νεοημερολογίτης Μητροπολίτης Σεραφείμ τοῦ Πειραιά ἀνεφέρθη μέ σημερινό του κείμενο εἰς «μανιακούς κορύβαντας τῶν ἡμερῶν μας» ἤ εἰς «ἔξαλλους φανφαρόνους τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμοῦ, πού τόν διασύρουν στήν οἰκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς τους», ἤ καί εἰς "φθηνούς ἀλαζόνας τοῦ ἀβδηριτισμοῦ», ἐνῶ εἰς τήν συνέχεια παρέθεσε τόν βίο τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Μπρέστ, ὁ ὁποῖος ἐκακοπάθησε ἀπό τούς παπικούς οὐνίτας καί ἐν τέλει ἐμαρτύρησε (τόν kacan) διότι δέν ἐδέχετο τήν συμφωνία τοῦ Μπρέστ Λιτόφσκ τοῦ 1596 (Οὐνία), δηλαδή τό νέο ημερολογιτισμό – οὐνιτισμό τῶν δέκα ἡμερῶν τῆς ἐποχῆς ἐκείνης. Αν τώρα λάβωμεν ὑπ’ ὄψιν τήν διωκτικήν μανίαν του κατά τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας θά πρέπει νά εἴπωμεν μετά βεβαιότητος ὅτι ἀν ζοῦσε σήμερα ὁ ἄγιος Ἀθανάσιος τοῦ Μπρέστ θά τόν ἐχαρακτήριζε μέ τούς ἴδιους ὡς ἄνω χαρακτηρισμούς, δηλαδή: ««ἔξαλλον φανφαρόνον τοῦ ἀδιάβαστου ψευτοζηλωτισμοῦ, πού τόν διασύρει στήν οἰκουμένη μέ τούς δικολαβίστικους ἀκροβατισμούς του» καί θά τόν ἐδίωκε απηνῶς..
Προσοχή: Η έκφραση «Αβδηριτισμός» σημαίνει μία πράξη ή μία σκέψη, που τη χαρακτηρίζει η προσπάθεια ανόητης επίδειξης. Πράγματι, αναφέρεται ότι οι Αβδηρίτες –κάτοικοι της πόλεως Άβδηρα, κοντά στις εκβολές του ποταμού Νέστου, στη Θράκη, είχαν μιαν ανόητη ματαιοδοξία και κατά την αρχαιότητα κυκλοφορούσαν εις βάρος τους ένα σωρό πειρακτικά ανέκδοτα.
ΔιαγραφήΔύο από τα πιο γνωστά είναι τα εξής: Οι Αβδηρίτες αποφάσισαν κάποτε να κατασκευάσουν ένα υδραγωγείο, για να υδρεύσουν την πόλη τους, που δεν είχε νερό. Έτσι άρχισαν έναν έρανο και με το σημαντικό ποσόν που μάζεψαν, κατασκεύασαν μια μεγάλη δεξαμενή και μια εξ’ ίσου ωραιότατη καλλιμάρμαρη βρύση.
Όταν όλα αυτά ήταν έτοιμα, ανακάλυψαν ότι είχαν λησμονήσει το σπουδαιότερο: τη μεταφορά δηλαδή του νερού στην πόλη!
Και επειδή στο μεταξύ τα λεφτά είχαν εξαντληθεί, έμειναν η δεξαμενή και η βρύση χωρίς νερό!
Κάποτε επισκέφτηκε τα Άβδηρα ο Διογένης ο Κυνικός. Όταν αντίκρισε τη μεγαλοπρεπέστατη και τεράστια πύλη της πόλης, η οποία βρισκόταν σε μεγάλη αντίθεση μπροστά στην έκταση, αλλά και τους κατοίκους της, είπε στους Αβδηρίτες: «Σας συνιστώ να φράξετε λίγο την πύλη σας, γιατί υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει από εκεί μέσα ολόκληρη η πόλη σας ...».
Διερωτωμαι μήπως αυτά ισχύουν πρωτα διά τόν ιδιο καί τούς σύν αυτω;
Ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος τοῦ 1848 λέγει ὅτι ἐκ τῶν αἱρέσεων, μεγαλύτεραι ὑπῆρξαν ἕως τότε «ὁ ‘Αρειανισμός καί ὁ Παπισμός. Ὁ Παπισμός «τά πάντα» ἐκαινοτόμησε καί διέφθειρε εἰς τήν παλαιότερον Ὀρθόδοξον Δυτικήν ‘Εκκλησίαν τοῦ Πατριαρχείου Ρώμης καί τά ἀντικατέστησε μέ διδασκαλίας πλάνης καί «ἐντάλματα ἀνθρώπων», «παπικῆς ἐπάρσεως καί συνηθειῶν τοῦ κόσμου τῆς ἀποστασίας, ὅστις «ὅλος ἐν τῶ πονηρῶ κεῖται». .... «Ἡ πίστις καί ὁμολογία ἡμῶν ἥν κατέχομεν, ἀκαταίσχυντος ἐστιν, διδασκομένη ἐν τῶ Εὐαγγελίω ἐκ στόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν, μεμαρτυρημένη ὑπό τῶν Ἁγίων ‘Αποστόλων, ὑπό τῶν Ἁγίων Ἑπτά Οἱκουμενικῶν Συνόδων, κεκηρυγμένη εἰς τήν ὑφήλιον, μαρτυρουμένη καί ὑπό τῶν ἐχθρῶν αὐτῆς, οἵτινες πρίν ἤ ἀποστατήσωσιν ἀπό τῆς Ὀρθοδοξίας εἰς τάς αἱρέσεις, αὐτήν τήν πίστιν κατεῖχον. Μαρτυρεῖται ὑπό τῆς διηνεκοῦς ἱστορίας ὡς θριαμβεύουσα κατά πασῶν τῶν αἱρέσεων, α?ιτινες κατεδίωξαν καί καταδιώκουσιν αὐτήν, ὡς ὁρᾶτε μέχρι τῆς σήμερον. Οἱ ἀλληλοδιάδοχοι θεῖοι Πατέρες καί προκάτοχοι ἡμῶν ἀρχόμενοι ἀπό τῶν Ἀποστόλων καί οὕς κατέστησαν οἱ Ἀπόστολοι διαδόχους μέχρι τῆς σήμερον, μίαν καί ἀδιάρρηκτον ἅλυσιν καταρτίζοντες καί χε[ιρα χειρί συνδέοντες, συγκλείουσιν ἱερόν περίβολον, οὗ θύρα ὁ Χριστός, ἐν ὧ ἅπαν τό ὀρθόδοξον ποίμνιον ποιμαίνεται εἰς τάς ζειδώρους (ζωογόνους) νομάς τῆς μυστικῆς Ἐδέμ, καί οὐχί εἰς ἄνυδρα καί τραχέα....
ΔιαγραφήΟἱ Πατέρες τῆς Ἁγίας Συνόδου τοῦ 1351 ἤτοι «ἡμεῖς δέ πᾶσα ἡ συναθροισθεῖσα ἐν τῶ Τρικλίνω» τῶν ἱερῶν Βλαχερνῶν (Κων/λεως) θεία καί Ἱερά Σύνοδος χάριτι Χριστοῦ, καί νῦν τῆς εὐσεβείας ὑπερμαχοῦντες καί ἀκριβῆ καί προσήκουσαν» σύσκεψιν «καί ἐξετασιν ποιησάμενοι, καί τούς πρώτους ἐπί τούτοις Συνοδικούς τόμους», ἤτοι τῶν προηγουμένων σχετικῶν Συνόδων, «ὡς εὐσεβεστάτους ἐπικυροῦντες μᾶλλον δέ καί τούτοις ἑπόμενοι», ἀποφασίζομεν, 1) Τόν μέν Βαρλαάμ ἐκεῖνον καί τόν Ἀκίνδυνον, ὡς εἰς αὐτά τά καίρια τῆς εὐσεβεἰας ἐμπαροινήσαντας (προσβαλόντας καί ἐμπαίζοντας) καί μηδαμῶς μεταμεληθέντας» «τῶ ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι δικαίως καθυποβάλλομεν. 2) Τούς δέ νῦν ἀναφανέντας καί συνοδικῶς ἐξελεγχθέντας ἐκείνοις ὁμόφρονας, καί ἁπλῶς ὅσοι τῆς συμμορίας αὐτῶν», ειναι, «ἀποκηρύκτους τε καί ἀποβλήτους ἔχομεν τῆς Καθολικῆς (=Ὀρθοδόξου) καί ‘Αποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, εἰ μή μεταμεληθοῖεν, καί τῶν ἀπό Χριστοῦ ἀναθέματι καθυποβάλλομεν, καί τούς κοινωνοῦντας τούτοις ἐν γνώσει ἀκοινωνήτους ἔχομεν, καί πάσης ἱερατικῆς λειτουργίας τούς ἔχοντας ἀπογυμνοῦμεν. 3) Τούς δ’ ὑπό τούτων συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας, καί μή τῶν ἐξλάρχων τῆς αἱρέσεως ὄντας, ἀμεταμελήτους μέν μένοντας, τοῖς ὁμοίοις καθυποβάλλομεν. Μεταμεληθέντας δέ γνησίως καί ἀναθεματίζοντας τήν τε τοιαύτην κακοιδοξίαν», «μή μόνον εἰς κοινωνίαν τήν κατ’ εὐσέβειαν, ἀλλά καί εἰς ἱερωσύνην ἀσμενέστατα (μετά πάρα πολλῆς χαρᾶς) προσιέμεθα (παραδεχόμεθα), μηδαμῶς τούτους ὑποβιβάζοντας. Τούς δέ βιασθέντας ἤ συναρπαγέντας τε καί παρασυρέντας, μεταμελουμένους ἀληθῶς καί γνησίως, εἰς Ἱερωσύνην κατά τόν οἰκεῖον ἕκαστον βαθμόν προσδεχόμεθα. 4) ‘Αλλά καί εἴς τις ἕτερος τῶν ἁπάντων τάς αὐτά ποτέ φωραθείη (ἀποδειχθῆ πασιδήλως) ἤ φρονῶν ἤ λέγων ἤ συγγραφόμενος κατά τοῦ ἱερωτάτου Θεσσαλονίκης, μᾶλλον δέ κατά τῶν ἱερῶν θεολόγων τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς,, τά αὐτά κατ’ αὐτοῦ ψηφιζόμεθα καί τῆ αὐτῆ καταδίκη, εἴτε τῶν ἱερωμένων εἴη τις, εἴτε τῶν λαϊκῶν».
ΔιαγραφήΤην απάντηση, για το αν είναι "σεβασμία" η "παπική συναγωγή" την δίνουν πολλές Πανορθόδοξοι Σύνοδοι:
ΑπάντησηΔιαγραφή- ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1716/1725)
Απόκριση όλων των Ορθοδόξων Πατριαρχών της Ανατολής προς τους Αγγλικανούς Ανωμότες: «….. Όσα γαρ λέγομεν, κηρύττομέν τε και δογματίζομεν, πάντα ταύτα εν ταις θείαις Γραφαίς ευρίσκομεν απαραλλάκτως κείμενα, ά και οι άγιοι Απόστολοι εκήρυξαν εν λόγοις τε και γραφαίς, και αι άγιαι οικουμενικαί Σύνοδοι εθεσπίσαντο και εκύρωσαν, των άλλων θρησκειών ουδ’ όλως εχουσών ουδέ τα παρ’ εαυτών διδασκόμενα από των θείων Γραφών αποδείξαι. ει γαρ εναντία εκείναις διδάσκουσι, πως αν εξ εκείνων αυτά αποδείξωσιν; Αι γαρ θείαι Γραφαί αυταί εαυτάς ουδαμώς ανατρέπουσιν. Έστωσαν παράδειγμα οι νυν Παπισταί, ….. Ή πως εκ των Γραφών αποδείξωσι την θρυλλουμένην του Πάπα μοναρχίαν, ….. ή πως αν αποδείξειαν και εκ του Υιού το Πνεύμα εκπορεύεσθαι, ….. Άπερ εκείνοι, ίνα αποδείξωσιν τας θείας νοθεύουσι βίβλους, τας μεν προστιθέντες, τας δε αφαιρούμενοι….. Αυτά ταύτα ποιούσι και πάντες οι λοιποί των αιρετικών…..».
- ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1722)
Εγκύκλιος προς τους Ορθοδόξους Αντιοχείς: «….. να εμφολεύωσι και να είναι εγκατεσπαρμένα λεληθότως εις τας ψυχάς των χριστιανών της Λατινικής κακοδοξίας και κακοφροσύνης τα δόγματα ή μάλλον ειπείν νεωτερίσματα και της αληθούς πίστεως ημαρτημένα και απεσχοινισμένα φρονήματα, ….. μη εξαπατάσθαι ραδίως μηδέ ανοίγειν τα ώτα ταις των Λατίνων κενοφωνίαις, αλλ’ ουδέ παραδέχεσθαι τους νεωτερισμούς αυτών και όσα κατά απάτην ψευδή και ολέθρια δόγματα με σοφιστικά επιχειρήματα σπεύδουσι να εγκατασπείρουν εις τας ψυχάς υμών….. Όθεν και ημείς πρώτον περί τούτου του μέρους θέλομεν συντύχει και θέλομεν αποδείξει, ότι είναι ανυπόστατος και ψευδής η τοιαύτη τυραννική εξουσία και μοναρχία του Πάπα. και ταύτης ως επισφαλούς αρχής αναιρεθείσης, θέλουν συναναιρεθή επομένως και μετ’ ευκολίας και όσα εκ ταύτης της αρχής αναφύονται και παραβλαστάνουσι της κακοδοξίας τα ζιζάνια…..» «….. Όταν δε πάλιν λέγουσιν οι Παπισταί, ότι μόνου του Πέτρου εδόθη η προστασία και η κυβέρνησις της οικουμένης, τους αποκρινόμεθα, ότι ψεύδονται…..»
- ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1838)
Εγκύκλιος κατά των λατινικών καινοτομιών: «….. Αλλ’ ήδη πάλιν με υπερβάλλουσαν της ψυχής μας λύπην ενωτισθέντες τα κατά Συρίαν, Αίγυπτον και Παλαιστίνην ραδιουργήματα και τα κατά της Ορθοδοξίας επιβουλεύματα των της πλάνης του Παπισμού οπαδών….. και ούτω να προφυλάξωμεν τους αληθώς ευσεβείς από της εωσφορικής πλάνης αυτών και τα γνήσια τέκνα της ανατολικής Εκκλησίας από τας βλασφημίας του Παπισμού. Καθότι η ακόρεστος λύσσα του Παπισμού, η προς απάτην και προσηλιτισμόν τα πάντα μηχανωμένη, αφίησιν απολύτους, κατά πονηρίαν και πάντη ελευθέρους τους αφ’ εκάστης Εκκλησίας τον Παπισμόν εναγκαλιζομένους…..».
- ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1848)
Καταδίκη της αίρεσης του Παπισμού (σε μετάφραση): «….. 4. Από αυτές τις εξαπλωμένες σε μεγάλο μέρος της οικουμένης (για λόγους που γνωρίζει ο Κύριος) αιρέσεις, ήταν παλιότερα ο Αρειανισμός, ενώ σήμερα είναι και ο Παπισμός.....
- ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ (1895)
Επιστολή της Συνόδου στον Ρώμης Λέοντα ΙΓ΄: «….. Η Δυτική Εκκλησία από του δεκάτου αιώνος και εντεύθεν ποικίλας και ξένας και αιρετικάς διδασκαλίας και καινοτομίας παρεισήγαγεν ….. και ούτω απεσχίσθη και απεμακρύνθη από της αληθινής και Ορθοδόξου Εκκλησίας…..
ΙΚ
Ο άγιος Πειραιώς, ασχολείται σε ΕΝΑ άρθρο με ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ άρθρα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Άρθρο του ιεροκήρυκος π.Δανιήλ Αεράκη, στο περιοδικό "Ιωάννης ο Βαπτιστής" Μαρτίου 2012.
2) Άρθρο του καθηγητού κ.Αριστείδη Πανώτη με τίτλο «Τό πρότυπο τοῦ Ἐπισκόπου κατά τόν μακαριστό φίλο μου Ἐπιφάνιο (Ἑτεοκλῆ) Θεοδωρόπουλο».
Ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Πειραιώς τιμά κατ’ αρχήν τον σεβαστό και αγαπημένο μας ιεροκήρυκα, αρχιμανδρίτη π. Δανιήλ Αεράκη, μαρτυρώντας ότι είναι «δόκιμος δάσκαλος του θείου λόγου», κάτι που επιμαρτυρούν οι χιλιάδες ομιλίες, άρθρα, βιβλία, υπομνήματα, και οι ακροατές και αναγνώστες των κηρυγμάτων του. Επίσης, μιλώντας για το «χαριτωμένο ύφος» του πατρός Δανιήλ, πάλι τον τιμά, αφού «χάρις», στην ορθοδοξία είναι τα χαρίσματα άτινα η Θεία Χάρις επιδαψιλεύει εις έκαστον.
Δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν μπορέσαμε να βρούμε και να διαβάσουμε το άρθρο του αγαπητού μας π.Δανιήλ, ώστε να δούμε τι γράφει.
Όταν θα το διαβάσουμε θα σχηματίσουμε σφαιρική άποψη.
Αλλά, έχοντας γνώση των διαμειφθέντων στο συνέδριο, ήδη μας ενόχλησε π.χ., το ότι «εξεπέμπετο», από το συνέδριο είτε ως νόημα είτε και κατονομαζόμενη η απαράδεκτη γενίκευσις: όποιος επίσκοπος, ασκών το επισκοπικό καθήκον και δικαίωμα, στην επαρχία του, επιτρέπει κατανοητά κείμενα, και όποιος κληρικός ή λαϊκός έχει αγωνία, για την μη κατανόηση των ιερών κειμένων που είναι στην αρχαία και μη κατανοητή γλώσσα, προσμετράται στους αιρετικούς, μεταπατερικούς, οικουμενιστές, νεοβαρλααμίτες και ένα σωρό άλλες συκοφαντίες, διότι αυτά "πάνε πακέτο"!.
Απλανής είναι η Αγία Γραφή και η Εκκλησία, εν Συνόλω και εν Συνόδοις. Απλανείς και θεοφώτιστοι είναι οι Άγιοι Πατέρες, μόνο όμως σε όσα λεγόμενά τους συμφωνούν με την Αγία Γραφή. Με άλλα λόγια: Στα σημεία που υπάρχει διάστασις απόψεων Πατρός με την Αγία Γραφή, σε εκείνα ο Πατήρ δεν είναι θεοφώτιστος, δεν είναι απλανής αλλά πλάνης, πλανεμένος. Δεν υπάρχουν πάπες στην Ορθοδοξία και αλάνθαστοι. Ως γνωστόν και στις Οικουμενικές Συνόδους οι Πατέρες δεν δογμάτισαν αυθαίρετα, ακόμα και στο Σύμβολο της Πίστεως, αλλά τεκμηρίωναν όλους τους όρους τους με παραπομπές στην Αγία Γραφή και όχι σε οράματα. Σε όσα λεγόμενά τους οι Πατέρες διαφωνούν με το Λόγο του Θεού, και οι Πατέρες ως άτομα, είναι πλανεμένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε συνέχεια, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οφείλουμε να μην θεωρούμε (και δεν θεωρούμε απαραιτήτως) «αλάνθαστο δίκην πάπα» ούτε τον Μητροπολίτη Πειραιώς, ούτε τους καθηγητάς –εισηγητάς του συνεδρίου, ούτε τα συμπεράσματα του συνεδρίου, ούτε βέβαια και οπωσδήποτε και τον σεβαστό μας π.Δανιήλ Αεράκη. Δεν τηρούμε το «πίστευε και μη ερεύνα» αλλά το «ερευνάτε τας Γραφάς», και περνάτε τα πάντα από την κρισάρα της Αγ.Γραφής, της Ιεράς Παραδόσεως της Εκκλησίας, των Οικουμενικών Διδασκάλων, Αποστολικών και Μεγάλων Πατέρων, σε όσα εν Οικουμενικαίς Συνόδοις ομολόγησαν το Σύμβολο της Πίστεως, και έχοντας και την άποψη, όχι υποχρεωτικά δογματική, από τους πνευματικούς μας πατέρας και διδασκάλους. Ακόμα και «έγκριτοι και ειδικοί ακαδημαϊκοί θεολόγοι κληρικοί και λαϊκοί», ως άτομα κάποτε αστοχούν, και δεν αποκλείεται στο συγκεκριμένο συνέδριο κάπου κάποιοι να αστόχησαν, και ως σύναξις και ως εισηγητές. Επελέγησαν εξ άλλου με συγκεκριμένα κριτήρια ως ομιλητές στο συνέδριο, που δεν ήταν δα και Οικουμενική Σύνοδος! Αν είχαν κληθεί άλλοι εισηγητές ίσως να είχαν και κάποια διαφορετική άποψη.
Σε χρόνο ανύποπτο, είχα σχολιάσει κάποια θέματα στα οποία διαφωνούσα με το Συνέδριο. Παρότι η "αποτείχιση" είχε άλλη γραμμμή (σύμπλευσης με το Συνέδριο), προς τιμή της δεν λογόκρινε τα σχόλια ενός επισκέπτη του ιστολογίου. Χάριν του διαλόγου αντιγράφω τα σχόλιά μου, της 20-2-2012 και 21-2-2012.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμοςFeb 20, 2012 09:16 AM
"οὐκ ἔστι δίκαιος οὐδὲ εἷς, οὐκ ἔστιν ὁ συνιῶν, οὐκ ἔστιν ὁ ἐκζητῶν τὸν Θεόν• πάντες ἐξέκλιναν, ἅμα ἠχρειώθησαν• οὐκ ἔστι ποιῶν χρηστότητα, οὐκ ἔστιν ἕως ἑνός".
Στα ζητήματα της Πίστεως δεν χωρεί συγκατάβασις, ούτε χωρεί ερμαφροδιτισμός. Σωστά. Από εδώ αρχίζειο σκεπτικισμός προς όλους τους θεσμικούς που πλανώνται και κοιμώνται, μηδέ των ομιλητών εξαιρουμένων. "τὰ γὰρ αὐτὰ πράσσεις ὁ κρίνων". Αν εξετάσουμε όχι μόνο τα ζητήματα που εξετάζονται, αλλά όλα τα επίκαιρα, με κριτήρια της Αγίας Γραφής, των Πατέρων των Οικουμενικών Συνόδων και της Ιεράς Παραδόσεως, της αληθινής Εκκλησίας, θα εκπλαγούμε. Κρίνουμε, (και οι καθηγητάδες), με βάση ένα ή δύο κριτήρια, διαφορετικά ο καθένας, και παραβλέπουμε θεμελιωδη, π.χ. παραβλέπουμε ή και αποδεχόματε μια νέα θρησκεία που ανατέλλει εκτοπίζοντας την Ορθοδοξία, αγνοούμε τα ουσιώδη της Πίστεως και κρίνουμε, κάνοντας και ένα δεύτερο λάθος, τις γενικεύσεις. Μα κύριοι, δεν πάνε πακέτο όλα!!! Δε σημαίνει ότι όποιος δείχνει ευαισθησία στην κατανόηση των ιερων κειμένων, ή καταγγέλλει σιμωνία μετά λατρείας κτισμάτων, είναι οικουμενιστής, νεοβαρλααμίτης και μεταπατερικός.
Feb 21, 2012 10:00 AM
Προτάθηκε στο Συνέδριο αλλαγή του Συμβόλου της Πίστεως με την βέβηλη πρόσθεση εις μίαν αγίαν καθολικήν αποστολικήν "ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΝ" Εκκλησίαν;
Βαβαί παπαί!
Σημεία των καιρών!
Σημεία των καιρών!
Σημεία των καιρών!
Επιβεβαιώνεται διαπίστωση ότι νέα θρησκεία ήδη εκτοπίζει την Ορθοδοξία. Δεδομένου ότι ως πατέρες δεν εννοούν τους Αποστόλους, τους Αποστολικούς και Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Διδασκάλους έως του Χρυσοστόμου (οι οποίοι άλλωστε αναφέρονται στο Σύμβολο της Πίστεως ("αποστολικήν") αλλά ο καθένας θα θέλει να πλασσάρει διδασκαλίες προσωπικού χαρακτήρος νεοτέρων, έως και αιρετικών ή αιρετιζόντων. Δεν τους ικανοποιεί η Πρώτη Αποστολική Εκκλησία, δεν τους ικανοποιεί η Οικουμενική διδασκαλία της Εκκλησίας των Αποστόλων, των Οικουμενικών Συνόδων, των Ευαγγελίων, Μάρκου, Ματθαίου, Ιωάννου, Λουκά, των Επιστολών, Παύλου, Πέτρου, Ιακώβου, Ιωάννου, Ιούδα, η Εκκλησία των Πράξεων, της Αποκαλύψεως, των Οικουμενικών Συνόδων που ό,τι άπαξ κατοχύρωσαν στην Αγία Γραφή με παραπομπές το Δόγμα, το "Ορθόδοξο Πιστεύω", που Δόγμα = Πακτωμένο και μη αλλασσόμενο, θέλουν θρησκεία νέα, με Σύμβολο Πίστεως νέο, που να ανοίξει κερκόπορτα, και να κατοχυρώνει προφανώς και όλους τους περίεργους που θεωρούν πατέρες τους. Αίσχος! Και ας καταφέρονται εναντίον μεταπατερικών. Στώμεν καλώς στην Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Ευαγγελίου και του Συμβόλου της Πίστεως. Ολισθηρές απόψεις εν όψει.
ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ... Ρωμαίους 16΄17-18, Γαλάτας 1΄17-9, 5΄12, Θεσσαλονικείς 3΄6 κ.ε. Β΄Ιωάννου 10-12.
ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΣΚΑΜΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΜΑ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι άλλο να κάνουν, όταν βλέπουν να προτείνεται αλλαγή του Συμβόλου της Πίστεως! να προστεθεί "και πατερικήν": εις μιαν αγίαν καθολικήν, αποστολικήν και Πατερικήν εκκλησίαν! χωρίς τη συναίσθηση του κινδύνου, ότι σε κάποιες επόμενες γενιές, από κάποιους μέλανας αγγέλους εσβεσμένων αστέρων θα επιστρατευθούν θέσεις "πατέρων" για να προστεθούν στο Δόγμα της Εκκλησίας με σκοπό να αλλοιωθεί το Ορθόδοξο Δόγμα! Το Δόγμα είναι ένα, αναλλοίωτο, το Σύμβολο Πίστεως ένα, αναλλοίωτη, η πίστις μία, δεν αλλάζει και όποιος προσθέσει η αφαιρέσει τι, έστω και πατέρας και μυροβλήτης λειψάνων του και θαυματοποιός και οραματιστής, ανάθεμα έστω!!!
ΔιαγραφήΉδη ανεπίσημα, παρά το διατυπωμένο δόγμα, μερικοί πιστοί επικαλούνται διαφοροποιημένες γνώμες πατέρων -κατ'αυτούς- και υπακούουν τυφλά. Αν ανοίξει δίοδος αλλαγής... μπάτε σκύλοι αλέστε.