ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ -
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ
Συμπληρώνεται ἔτος ἀπό τήν κοίμηση τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Αὐγουστίνου μητροπολίτου Φλωρίνης Πρεσπῶν καί Ἐορδαίας. Ἄν θά μᾶς ζητοῦσαν νά προβάλουμε ἕνα μόνο χάρισμά του, χωρίς δισταγμό θά ἐπιλέγαμε τήν παρρησία ἔναντι τῶν ἰσχυρῶν τῆς ἡμέρας, ὅταν οἱ ἐνέργειές τους ἦσαν ἐχθρικές πρός τήν πίστη μας.
Αὐτό του τό θάρρος ἦταν ἀπόρροια τῆς στάσης ζωῆς του. Δέν ἦταν ἁπλῶς ἕνας καυσοκαλυβίτης· ἦταν ἕνας φλογερός πιστός πού ζοῦσε μέ τό «ἀπόκριμα τοῦ θανάτου» (Β´ Κο 1,9).
Πολλοί μέ παραμορφωμένο τό ὀπτικό νεῦρο τῆς ψυχῆς εἶδαν στό πρόσωπό του τό ἀδιάλλακτο βλέμμα τοῦ φανατικοῦ. Στάθηκαν ἀνήμποροι νά ἀντικρίσουν τήν παιδική ἀφελότητα, τήν ἀγάπη πρός τόν συνάνθρωπο, τό πνεῦμα θυσίας γι’ αὐτόν.
Ἰανουάριος 1944, δυό μῆνες μετά τήν ἄφιξή του στήν Κοζάνη. Ὁ π. Αὐγουστῖνος μπῆκε σέ καφενεῖο καί παρήγγειλε τσάι. Ἔβγαλε ἀπό τόν κόρφο του μικρό ξεροκόμματο, πιθανόν ἀντίδωρο, νά τό βουτήξει. Κάποια ψίχουλα ἔπεσαν στό πάτωμα καί τότε κάποιοι ἀπό πλαϊνά καθίσματα χύμηξαν νά τά περιμαζέψουν. Αὐτές οἱ σκηνές φαίνονται χρονικά καί γεωγραφικά ἀπόμακρες γιά τόν σπάταλο ὑποδουλωμένο στόν καταναλωτισμό νεοέλληνα. Τό συμβάν ἦταν ἀρκετό γιά νά συγκλονίσει τόν λιτοδίαιτο κληρικό, ὥστε νά ἀναλάβει νά ὀργανώσει συσσίτιο. Τό συσσίτιο ἔφθασε νά προσφέρει ὥς 8.150 μερίδες ἡμερησίως! Αὐτό τό κατόρθωμα τοῦ φτωχοῦ λαοῦ τῆς Κοζάνης (ὄχι τῶν πλουσίων, πού ἔφθασαν νά τόν καταγγείλουν στούς κατακτητές), αὐτή ἡ θυσία τῶν φτωχῶν γιά νά σωθοῦν ἀπό τό θάνατο ἐκ πείνας οἱ φτωχότεροι, ἦταν ὁ καρπός τῶν φλογερῶν κηρυγμάτων τοῦ «ὀχληροῦ» ἱεροκήρυκα ἀλλά καί τῆς ἄκρας ἀνιδιοτέλειάς του. Λιποθύμησε ἀπό τήν πείνα, ἀλλά ἀπό τό καζάνι τῆς «Ἑστίας» δέν γεύθηκε οὔτε κουταλιά! Αὐτά γιά τούς σύγχρονους πολιτικούς καί τά παπαγαλάκια τῆς δημοσιογραφίας πού τούς στηρίζουν, γι’ αὐτά πού ἀκόμη καί μετά τό θάνατό του πρόσφεραν χολή στόν μισητό γι’ αὐτούς κληρικό! Αὐτά, πού πουλοῦν μέ τό ἀζημίωτο λόγια τοῦ ἀέρα γιά δημοκρατία καί κοινωνική δικαιοσύνη σέ ἕναν πεινασμένο καί γιά τά δυό λαό, τόν ὁποῖο κατάφεραν νά ἐκμαυλίσουν, ὥστε νά κινδυνεύει νά λησμονήσει τήν παράδοσή του.
Λίγο μετά τή λήξη τοῦ ὀδυνηροῦ ἐμφυλίου πολέμου ἄρχισε ὁ ἐκδυτικισμός τῆς χώρας μέ τίς «εὐλογίες» τῶν ἰσχυρῶν προστατῶν μας. Στά πλαίσια τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ ἡ Ἑλλάδα ὀργάνωσε καλλιστεῖα! Οἱ ἰθύνοντες ἤθελαν νά ὁδηγήσουν τή χώρα μπροστά. Καί ὁ δρόμος περνοῦσε ἀπό τόν ἐκχυδαϊσμό τοῦ λαοῦ κατά τά δυτικά πρότυπα. Καλλιστεῖα, λοιπόν, τά ὁποῖα ὀργάνωσε ἡ ἀθηναϊκή κοπροκρατία (αὐτή τή λέξη συνήθιζε ὁ «φανατικός» ἱεροκήρυκας, ὁ ὁποῖος ὑπηρετοῦσε τότε στήν Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν, ἀντί τῆς πλήρους ἀβρότητος «ἀριστοκρατία»). Καί ὀρθώθηκε τότε ὁ π. Αὐγουστῖνος μέ κάποιους ἄλλους ἐξίσου «φανατικούς» νά ἐμποδίσουν τή διαπόμπευση τῆς γυναίκας. Θά περνοῦσαν δεκαετίες, ὥσπου νά ἀντιληφθοῦν τό αὐτονόητο καί νά ἀντιδράσουν καί κάποιες γυναικεῖες ὀργανώσεις: Ἡ ἀστική περί βίου ἀντίληψη ὑποβιβάζει τή γυναίκα σέ σκεῦος ἡδονῆς. Τρανή ἀπόδειξη ἡ ἐκ τῶν οὐκ ἄνευ παρουσία τοῦ γυμνοῦ σέ ὅλες σχεδόν τίς διαφημίσεις, ἡ πλημμυρίδα τοῦ σεξουαλισμοῦ στή μεγάλη, ἀρχικά, καί στή μικρή στή συνέχεια, ὀθόνη.
Ὁ «Καντιώτης», ὅπως περιφρονητικά τόν ἀποκαλοῦσαν ἀρκετοί ἐκ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χώρου, ἐθεωρεῖτο ἀκραῖος ἀκόμη καί γι’ αὐτούς. Τόν κατηγοροῦσαν γιά ἔλλειψη συνέσεως καί διακρίσεως. Ἄν ἦταν αὐτή κάποια παρατήρηση γεμάτη ἀγάπη ἑνός γέροντα ἀσκητοῦ καυσοκαλυβίτη πρός τόν ἴδιο τόν φλογερό ἱεροκήρυκα, θά εἶχε κάποια βαρύτητα. Προερχόταν ὅμως καί διαχεόταν μέ ἰδιαίτερη θέρμη ἀπό πρόσωπα τά ὁποῖα δέν κατάφερναν νά κρύψουν τόν ἐφησυχασμό, τήν ἰδιοτέλεια ἤ τή δειλία πίσω ἀπό τό φθηνό περί συνέσεως κήρυγμά τους. Καί πολλοί ἀπό αὐτούς πού συνέπλευσαν μέ τούς ἐχθρούς τοῦ π. Αὐγουστίνου -βοηθώντας μέ τή σιωπή τους ἤ τίς κατ’ ἐκείνου ἐπικρίσεις τους- ἔχουν μερίδιο εὐθύνης γιά τήν κατρακύλα τῆς μεταπολεμικῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας.
«Καί τί ἔπρεπε νά γίνει; Νά ἀφήσουμε ἕναν “Χομεϊνί” νά ἀσκεῖ παραεξουσία;». Τό ἐρώτημα, πέρα ἀπό τήν ξέχειλη ἀντιπάθεια πρός τό πρόσωπο τοῦ μακαριστοῦ Αὐγουστίνου, κρύβει τή βαθειά ἐνόχληση ἐκείνων τῶν ὁποίων τά σχέδια ἐμπόδιζε, καί τήν καλά καλυμμένη ὑποκρισία τῶν ἄλλων, πού δέν διέθεταν δυνάμεις ἀντίστασης στό κακό. Φυσικά καί δέν εἶναι δυνατό νά ἀντιδροῦν ὅλοι οἱ πιστοί μέ τόν τρόπο πού ἐπέλεξε, ὡς ἐκ τοῦ χαρακτῆρος του, ὁ π. Αὐγουστῖνος. Ὁ βίος τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας καί ἰδίως τῶν τριῶν μεγάλων Ἱεραρχῶν, βοηθᾶ νά κατανοήσουμε ὅτι δέν ὑπάρχει ἕνας μόνο δρόμος πού ὁδηγεῖ πρός τήν τελείωση. Μᾶς διαφεύγει ὅμως τό ὅτι κάποιοι συμπορεύονται, συντρώγουν καί συμπίνουν μέ τούς ἐχθρούς τῆς Ἐκκλησίας, ἐγκωμιάζουν αὐτούς καί ἐγκωμιάζονται ἀπό αὐτούς ὡς συνετοί καί, τέλος, ὡς μισθωτοί ποιμένες ἀφήνουν τό κοπάδι νά κατασπαράσσεται ἀπό τούς λύκους! Αὐ- τοί σπάνια βρίσκονται στό στόχαστρο τῶν δημοσιογράφων. Πρέπει νά ὑπερβοῦν τά ἐσκαμμένα, ὥστε νά γίνουν ἀντιπαθεῖς (νά προκαλέσουν ἀηδία) ἀκόμη καί στά «ἐλεύθερα πνεύματα»!
Στρέφοντας τήν προσοχή στό νά βροῦν λόγους κατηγορίας, ἐπιχειροῦν πολλοί νά ξεθωριάσουν τή λαμπρότητα τοῦ προσώπου λόγῳ τῆς ἀφιλαργυρίας του. Ὁ π. Αὐγουστῖνος δέν κράτησε ποτέ στά χέρια του χρήματα οὔτε ὅμως καί στό περιβάλλον του ἐμφανίστηκαν «μακρυχέρηδες» διαχειριστές. Γι’ αὐτό καί ὁ λαός τό ἐκτίμησε αὐτό ἀρκούντως, ὅπως μαρτυρεῖ τό πλουσιότατο κοινωνικό του ἔργο.
Ἔ, λοιπόν, δέν διέπραξε σφάλματα ὁ μακαριστός; Πολλά μάλιστα τολμῶ νά γράψω. Ἄλλωστε ὁ ἴδιος ἐπαναλάμβανε διαρκῶς: «Ψηλά βουνά, βαθειές χαράδρες». Δέν θά ἀσχοληθῶ μέ αὐτά, τώρα πού βρίσκεται ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. Ὅσα καί ἄν ὑπῆρξαν αὐτά, δέν εἶναι δυνατόν νά ἀμαυρώσουν τίς θαυμαστές ἀρετές του, τίς ὁποῖες ἐπαναλαμβάνω ὡς κατακλείδα τοῦ ἄρθρου: Ἔζησε γιά τήν Ἐκκλησία καί τό λαό τοῦ Θεοῦ ἀποφασισμένος νά θυσιάσει ἀκόμη καί τή ζωή του. Ἀγάπησε ὑπέρ τό δέον τήν πατρίδα (καί κατηγορήθηκε γι’ αὐτό). Στάθηκε ἄκαμπτος ἔναντι τῶν ἰσχυρῶν τῆς ἡμέρας, τούς ὁποίους στηλίτευσε ἀδιαφορώντας γιά τίς συνέπειες. Ἀγάπησε πολύ καί στήριξε τούς φτωχούς καί καταφρονεμένους, καθώς εἶχε περιφρονήσει στό ἔπακρο τό χρῆμα καί τήν πολυτέλεια (ποτέ δέν φόρεσε ὡς ἐπίσκοπος μίτρα). Ὑπῆρξε ἀδιάβλητος κατά τή συνέπεια λόγων καί ἔργων. Ἄντεξε τίς λοιδορίες, τούς ἐξευτελισμούς, τίς ἐπικρίσεις καί τίς συκοφαντίες φανερῶν καί κρυφῶν ἐχθρῶν τῆς Ἐκκλησίας. Δέν κτύπησε κανέναν, ὅταν πλέον δέν διέθετε ἐκεῖνος κοσμική ἰσχύ, κατά τό γραφικόν: «κάλαμον συντετριμμένον οὐ κατεάξω» (Μθ 12,20).
Ὁ Θεός νά τόν ἀναπαύει ἐν χώρᾳ ζώντων!
Ἀπόστολος Παπαδημητρίου - ΑπολύτρωσιςΑπο τις Ακτινες
Και σήμερα τη δειλία και την έλλειψη παρρησίας τη βαφτίζουν κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι σύνεση.Κι έτσι προσπαθούν να κατοχυρώσουν θεολογικά και εκκλησιολογικά τη δική τους ραστώνη.Άλλοι πάλι,ισχυρίζονται πως δεν μπορούν να φθάσουν τον Καντιώτη.Μέχρις εδώ καλά.Δεν έχει κανείς την απαίτηση να φθάσουν όλοι το γίγαντα Αυγουστίνο.Τουλάχιστο ας τον μιμηθούν στο μέτρο του δυνατού!Όχι όμως εν ονόματι της εν λόγω αδυναμίας όχι μόνο να μην αγωνίζονται αλλά να ακολουθούν πολιτική εκκλησιαστική εκ διαμέτρου αντίθετη!Θα έμενε άφωνος ο π.Αυγουστίνος απέναντι στην υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών,στην εικαζόμενη συναίνεση,την κάρτα του πολίτη,τον οικουμενισμό,την εν γένει περιθωριοποίηση της Εκκλησίας απ τη δημόσια ζωή,το διωγμό του Αττικής Νικοδήμου κι άλλα πολλά ων ουκ έστιν αριθμός;Δυστυχώς οι συνεπίσκοποί του,κάποιοι και γαλουχηθέντες μα τα νάματα της διδασκαλίας του,σιωπούν σκανδαλωδώς!Ή μήπως δεν είναι έτσι;Έίναι σοβαρό και αγωνιστικό σώμα η παρούσα ΔΙΣ;Ή Σύνοδος αφώνων και λαγωών;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους εχθρούς του μεγάλου Επισκόπου Αυγουστίνου δεν συγκαταλέγονται μόνο οι ισχυροί της ημέρας, αλλά και κάποιοι ύπουλοι περιτρεχάμενοι, ρασοφόροι και μη, οι οποίοι κινούμενοι υπογείως επηρέαζαν τον ανήμπορο Αυγουστίνο προς ίδιον όφελος, για να εξυπηρετήσουν ιδιοτελείς σκοπιμότητες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάφεραν ό,τι δεν μπόρεσαν να πετύχουν οι ισχυροί του κόσμου, να κατακερματίσουν την ιεραποστολική του κίνηση.
Αυτές οι καυτές αλήθειες δεν δημοσιεύονται ποτέ από το ιστολόγιο της γνωστής δεσποινίδος εκ Κοζάνης, συνένοχης ούσης.
Στο δεύτερο σχόλιο: Σωστές οι 2 πρώτες παράγραφοι. μερική ένσταση στην 3η:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορεί να χαρακτηριστεί "συνένοχη" η δεσποινίς! Δεν είχε ιδιοτελείς σκοπιμότητες. Αφοσιωμένη στον π.Αυγουστίνο ήταν και είναι. Άκουγε ό,τι της έλεγε ο π.Αυγουστίνος. Όταν έκανε λάθη ο π.Αυγουστίνος στις κρίσεις του, έναντι προσώπων, τον ακολουθούσε η δεσποινίς. Όταν κάποτε κάποια πνευματικά του τέκνα έπεσαν στη δυσμένεια του π.Αυγουστίνου, επειδή συκοφαντήθηκαν διότι ορθώς ΔΕΝ υποστήριξαν αυτούς που η δίς υποννοεί τώρα στα βίντεό της ως ενόχους, η δίς και οι άλλοι είχαν την εύνοια του π.Αυγουστίνου. Ενώ κάποιοι είμασταν τα απωλολότα πρόβατα, συκοφαντούμενοι και κυνηγημένοι από την κίνηση και τη Μητρόπολη.
Η υπερβολική αγάπη επίσης δεν της επέτρεψε ίσως να καταλάβει ότι το γήρας είναι αδυσώπητο για όλους, και για τους επισκόπους.
Η μόνη συνειδητή ευθύνη που της βρίσκω είναι ότι θεωρεί εαυτήν την μοναδική πνευματική κληρονόμο του π.Αυγουστίνου και συνεπώς μετά το θάνατό του αναρτά στο ιστολόγιό της όχι μόνο κείμενα, ομιλίες ή ιστορικά γεγονότα της ζωής του αλλά και κριτικές, και τοποθετήσεις σε σύγχρονα θέματα και σε πρόσωπα, άλλοτε μεν σωστές - άλλοτε ίσως όχι. Επίσης άλλα πρόσωπα τα κατονομάζει, ως προδότες, ως φίλους ή ως εχθρούς του π.Αυγουστίνου, άλλα όμως, όχι.
Για το αν είχε τον πλήρη έλεγχο των αδελφοτήτων ο π.Αυγουστίνος, ή όχι: Δεν τον είχε πάντα όλων, όχι λόγω γήρατος, αλλά και νεότερος. Υπήρξαν υποκριτές, πνευματικά του παιδιά,και ο π.Αυγουστίνος υποστηρίζοντας αυτά, έδιωξε κάποια άλλα, που συκοφαντήθηκαν.
Μακάρι ο π.Αυγουστίνος, όσο τουλάχιστον ήταν νεότερος και είχε τον έλεγχο, όπως δημοσίως και επωνύμως έλεγχε επωνύμως τους βασιλείς, πρωθυπουργούς, πατριάρχες, δημοσίως να ενημερώσει τον λαό ποιά πνευματικά του τέκνα θεωρεί ότι τον ακολουθούν, ποια θεωρεί ότι δεν τον ακολουθούν αλλά τράβηξαν το δρόμο τους και ποια, έχουν συμπεριφορά μη χριστιανική.
«Η μόνη συνειδητή ευθύνη που της βρίσκω είναι ότι θεωρεί εαυτήν την μοναδική πνευματική κληρονόμο του π. Αυγουστίνου». Συμφωνώ με την πολύ εύστοχη παρατήρηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δεσποινίς έχει έντονο το χάρισμα της κατακρίσεως. Απαξιώνει με επιπολαιότητα τους πάντες πλην των δικών της, τους οποίους προβάλλει ως πρότυπα υπακοής και αφοσίωσης στον π. Αυγουστίνο, ενώ αδυνατεί λόγω προσωποληψίας και παρωπιδισμού να αντιληφθεί τη ζημιά που αυτοί έκαναν στον π. Αυγουστίνο και το έργο του. Πρόσφατα ανάρτησε στο ιστολόγιό της κείμενο ενός ποινικώς καταδίκου κατ´ εξακολούθηση, βωμολόχου, δεινού συκοφάντη και πολεμίου των επί 10ετίες ιεραποστολικών συνεργατών του π. Αυγουστίνου και μας τον παρουσίασε ως μαθητή του Γέροντα Αυγουστίνου!!!
Η δεσποινίς επαινεί, ο σχολιαστής κατηγορεί. Ίσως και εμείς να έχουμε άποψη για άλλα άτομα και καταστάσεις, κρίνοντας από προσωπικές εμπειρίες, πληροφορίες, επιστολές του π.Αυγουστίνου, βιβλία, βίντεο. Γενικά όμως, πώς μπορούν να ξέρουν οι πιστοί ποιος είναι πνευματικό τέκνο του π.Αυγουστίνου ή ποιος είναι προδότης; "εν βυθώ γαρ η αλήθεια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην θριαμβεύουσα Εκκλησία πλέον, ο π.Αυγουστίνος γνωρίζει ποιος είναι πνευματικό του τέκνο, ποιος όχι και ποιος δεν είναι ίσως ούτε Χριστιανός.
Ο αγνός π.Αυγουστίνος, προφανώς δεν είχε καταλάβει αρκετά πράγματα, αλλά και όταν κάποιοι του τα επισήμαναν, άργησε πολύ να τα αποδεχτεί.
Προσωπικά συμφωνώ με τον τωρινό επίσκοπο, που στην εξόδιο ακολουθία πέρυσι δεν έδωσε το λόγο σε κανένα από τα πρόσωπα των αδελφοτήτων του πατρός, όπως στο φετινό ετήσιο μνημόσυνο η επιλογή του κυρίως ομιλητή ήταν εκτός των κυκλωμάτων.
Το ιδεώδες θα ήταν να είναι ενωμένα και αγαπημένα όλα τα εξέχοντα πνευματικά τέκνα του π.Αυγουστίνου, και υπό την εποπτεία και συνεργασία της Ι.Μ. Φλωρίνης, όλα μαζί να επιμελούνται το ιστολόγιό του, μαζί με την δεσποινίδα που το διαχειρίζεται.
Ποια όμως πνευματικά τέκνα;
Ο μακαριστός π.Αυγουστίνος ήταν αετός χρυσάετος, το ακροατήριό του εκατοντάδες χιλιάδων λαού και αφού τον Ιησού πρόδωσε ένας από τους 12 μαθητές, δεν είναι περίεργο τον π.Αυγουστίνο να τον παρακούσουν το 1/12 των ακροατών και μαθητών του. Η παρακοή τους, δεν βαρύνει το έργο σωτηρίας χιλιάδων ψυχών και της αναγέννησης της Εκκλησίας που πέτυχε ο επίσκοπος Αυγουστίνος, εξάλλου τα υπόλοιπα 11/12 των ακροατών του, συνεχίζουν το έργο του: Εκεί που "θέλομεν ποτε συναντηθή", ο π.Αυγουστίνος θα εκπλήσσεται, βλέποντας πρόσωπα που δεν το περίμενε, να τηρούν τις εντολές του Θεού και να ακολουθούν τη φωτεινή γραμμή του γέροντα, άλλωστε ο ίδιος τακτικά μιλούσε και για το "αόρατο ακροατήριο". Ενώ για άλλους θα απογοητεύεται, και θα δέεται στον Κύριο για τη μετάνοια και σωτηρία τους, όπως και για όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Οδυσσέας, με τις τακτικές αναφορές του στο πρόσωπο του αείμνηστου Γέροντα, με τις αναρτήσεις ομιλιών του, με την τιμή σε κάθε επέτειο του π.Αυγουστίνου, αλλά κυρίως με την αγωνιστικότητά του για Ελευθέρα και Ζώσα Εκκλησία και την προσήλωσή του στην Ιερά Παρακαταθήκη της Ορθοδοξίας, αποδεικνύεται γνήσιο πνευματικό τέκνο του π.Αυγουστίνου.
Αγαπητέ ανώνυμε 5:50 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται ότι διαβάζουμε διαφορετικά ιστολόγια. Η δεσποινίς δεν επαινεί απλώς αλλά διασύρει. Και το πράττει συνεχώς και ακαταπαύστως. Δεν πρόκειται για έλεγχο, τα ελατήρια της δεν είναι αγνά. Ο π. Αυγουστίνος στη 10ετία του 1980, πριν καταπέσει, τους είχε καταλάβει και έλεγε για μια περίπτωση παραστρατήσαντος τέκνου του· «Θέλουν να τον εξουθενώσουν, ενώ εγώ θέλω να τον βοηθήσω να μετανοήσει». Έχει πολλά απωθημένα η δεσποινίς και στάζει χολή εναντίον συγκεκριμένων προσώπων, ακόμη και κατά των ακατηγόρητων. Επαινεί μόνο όσους έχουν τα μυαλά της και μάχονται αυτούς που η ίδια έχρισε αχάριστους και πρώην ευεργετηθέντες. Τα παραδείγματα βοούν.
Την μεγάλη προδοσία την έκαναν όσοι μειοδότησαν σε θέματα Ορθοδόξου Πίστεως και υποστήριξαν τον Αυστραλίας Στυλιανό, για να υπονομεύσουν, αμέσως ή εμμέσως, το αγαπητότερο στον π. Αυγουστίνο τέκνο, τον Σωτηρόπουλο. Στο έργο τους αυτό δεν δίστασαν να επιστρατεύσουν τον βωμολόχο και πανάθλιο Ελευθεριάδη, τον κατάδικο, τη μαρτυρία του οποίου δημοσιεύει η δεσποινίς. Δεν δίστασαν να παρασύρουν, να παραπληροφορούν και να καταπιέζουν τον ίδιο τον π. Αυγουστίνο, όπως ο ίδιος ομολόγησε, αφού τον είχαν απομονώσει από την αδελφότητά του στη Φλώρινα. Δεν χρειαζόμαστε τη μαρτυρία του σκοτεινού και Φαναριωτολάγνη Ελευθεριάδη για να μάθουμε ποιος ήταν ο Αυγουστίνος Καντιώτης.
Αδελφέ 3:11 π.μ.: Καθένας αναφέρεται στις περιπτώσεις που γνωρίζει. Πολλά γεγονότα συνέβησαν, πολλοί πικράνθηκαν, πολλοί συκοφαντήθηκαν. Στο συγκεκριμένο ιστολόγιο, αφού το θέσατε, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν οι "επιθέσεις" και κατά των εκλεκτών κληρικών π.Δαν.Α. και π.Νικ.Μ., και της κ.πνγ (μια ερώτηση έκανε η ευσεβής και εχρίσθη ...εχθρά). Ελέχθη σε προηγούμενο σχόλιο ότι "Η υπερβολική αγάπη δεν της επέτρεψε ίσως να καταλάβει ότι το γήρας είναι αδυσώπητο για όλους, και για τους επισκόπους".
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο π. Αυγουστίνος στη 10ετία του 1980, πριν καταπέσει, τους είχε καταλάβει και έλεγε για μια περίπτωση παραστρατήσαντος τέκνου του· «Θέλουν να τον εξουθενώσουν, ενώ εγώ θέλω να τον βοηθήσω να μετανοήσει»".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυό μέτρα και δυο σταθμά λοιπόν;
Διότι υπήρξαν και περιπτώσεις αθώων πνευματικών του τέκνων, τα οποία ο π.Αυγουστίνος απεμάκρυνε, μαζί με τον κύκλο των χριστιανών της συνοδείας τους. Έπειτα από έτη αποδείχθηκε το σφάλμα και το αναδεικνύει σωστά η δ.Ανδρ.Κ. Παρά τα λάθη της συνεπώς, η δεσποινίς που τιμά τον π.Αυγουστίνο, δεν σφάλλει σε όλα, για μερικές περιπτώσεις ξέρει τι λέει, σε άλλες όμως υπερισχύει η τυφλή αγάπη της για τον π.Αυγουστίνο και θεωρεί εχθρούς του όσους κατάλαβαν ότι λόγω γήρατος δεν μπορούσε να ελέγχει και να ασκεί το διοικητικό έργο.
Ο χριστιανός δεν πρέπει να έχει τυφλή αγάπη σε κανένα συνάνθρωπο, διότι τότε η αγάπη ευτελίζεται και καταντά προσωποληψία, που είναι είδος ειδωλολατρείας. Πάνω από πρόσωπα είναι η αλήθεια, η δε αλήθεια στη Θρησκεία μας είναι πρόσωπο, ο ίδιος ο Χριστός· «Εγώ ειμί η Αλήθεια». Αλλά και αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν, «Φίλτατος ο Πλάτων, φιλτάτη η αλήθεια». Είμαι βέβαιος ότι και ο ίδιος ο π. Αυγουστίνος δεν θα ήθελε ούτε τυφλή αγάπη ούτε τυφλή υπακοή στο πρόσωπό του. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο νουν, λογική. Η αγάπη λοιπόν πρέπει να συνοδεύεται και από διάκριση, σπουδαιοτάτη αρετή, η οποία να εδράζεται πάνω στο αιώνιο κύρος του Ευαγγελίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αντιλέγω ότι μπορεί να συκοφαντήθηκαν αθώα πρόσωπα και να απομακρύνθηκαν από τον π. Αυγουστίνο. Παρά τη μεγαλοσύνη του είναι γνωστό, γνωστότατο τοις πάσι, ότι ο π. Αυγουστίνος από κάποια ηλικία και μετά επηρεαζόταν από το περιβάλλον του και οδηγήθηκε σε αποφάσεις, που αδίκησαν πνευματικά του παιδιά. Ο καθένας ίσως έχει υπόψη του κάποια περίπτωση. Πάντως δεν διεκδικούσε το αλάθητο, έκανε και λάθη. Ο ίδιος, νεότερος βέβαια, μας έλεγε, «τα ψηλά βουνά έχουν και βαθειές χαράδρες».
Είναι προτιμότερο η δεσποινίς να αφήσει κατά μέρος την κατάκριση και τις εμπάθειες, που έντονα την βασανίζουν, και να ασχολείται μόνο με την προβολή της προσωπικότητας και του τιτάνειου έργου του π. Αυγουστίνου. Αν το πράξει, θα έχει τον μισθό της. Αλλά κάπου εδώ η αισιοδοξία με εγκαταλείπει…