Πέτρου και Παύλου Μθ 16,13-19
Η ομολογία του Πέτρου
του αρχιμ. Αθανασιου Σιαμακη
Τιμής ένεκεν προς τους δύο μεγάλους αποστόλους Πέτρο και Παύλο, ας ξεδιαλύνουμε κάποιες παρεξηγήσεις, που ο παπισμός τις έχει κάνει και ο εκτροχιασμός του έκτοτε τον έχει ρίξει στο λάκκο της αιρέσεως.
Στην Καισάρεια του Φιλίππου, λέει η ευαγγελική περικοπή της εορτής, ρώτησε ο Ιησούς τους μαθητάς του, τί γνώμη έχουν οι άνθρωποι γι’ αυτόν. Κι εκείνοι του απάντησαν ότι οι άνθρωποι τον θεωρούν έναν από τους μεγάλους προφήτες. –Εσείς, τους ρωτάει, τί γνώμη έχετε; Την απάντηση έδωσε ο Πέτρος· «Συ είσαι, λέει, ο χριστός, ο Γιος του Θεού». Του αποκρίνεται ο Ιησούς; «Πέτρε, είσαι μακάριος. Τη σωστή αυτή απάντηση σου τη φανέρωσε ο ουράνιος Πατέρας μου. Εγώ τώρα με τη σειρά μου σου φανερώνω ότι συ είσαι ο Πέτρος, και πάνω σ’ αυτό που είπες, θα οικοδομήσω την εκκλησία μου, που θα είναι αήττητη αιώνια και αθάνατη. Και θα σου δώσω τα κλειδιά της βασιλείας των ουρανών. Το αμάρτημα που θα το κρίνεις ασυγχώρητο στη γη, θα είναι ασυγχώρητο και στον ουρανό· το αμάρτημα που θα το συγχωρείς εσύ στη γη, θα είναι συγχωρημένο και στον ουρανό» (εννοείται εφ’ όσον ο άνθρωπος θα παραμείνει θετικός δέκτης των μηνυμάτων και των αποκαλύψεων του Πατρός). Και τους επέστησε την προσοχή να μην πουν σε κανέναν ότι είναι ο χριστός.
Ποιά είναι αυτή η πέτρα πάνω στην οποία επρόκειτο να οικοδομήσει ο Χριστός την εκκλησία του; Ο Ιησούς, σύμφωνα με την ορθή ερμηνεία, κτίζει την εκκλησία του πάνω στην αλήθεια που μόλις διεκήρυξε ο Πέτρος, ότι είναι όχι ένας κοινός άνθρωπος, αλλ’ ο Γιος του ενός και ζωντανού και αιώνιου Θεού. Είναι ο μεσσίας, ο λυτρωτής του κόσμου. Ο Ιησούς κτίζει την εκκλησία του πάνω στην πίστη στη θεότητά του. Χωρίς την πίστη αυτή εκκλησία δεν υπάρχει. Και σωτηρία δεν υπάρχει.
Αυτή την ερμηνεία προσφέρουν οι πατέρες και ερμηνευταί της εκκλησίας. Σημειώνονται κάποιοι ενδεικτικώς· «Εφ’ ης πέτρας επηγγείλατο ο Κύριος οικοδομήσειν αυτού την εκκλησίαν... Πέτρα δε η υψηλή ψυχή (= το φρόνημα, η πίστη) του μακαρίου Πέτρου ωνόμασται»· Βασίλειος Καισαρείας, Εις τον Ησαΐαν 2,66· PG 30,233. «Εφ η (πέτρα (= ομολογία) ωκοδόμητο η εκκλησία κατά πάντα τρόπον»· Επιφάνιος Κύπρου, Κατά αιρέσεων 2,1,59· PG 41,1029. «Τη πίστει της ομολογίας»· Ιωάννης χρυσόστομος, Ομ. Εις Μθ 54,2· PG 58,534. «Αύτη η ομολογία ην ωμολόγησας, θεμέλιον μέλλει είναι των πιστευόντων»· Θεοφύλακτος, Εις Μθ 16,17· PG 123,320. «Επί ταύτη τη πέτρα η εκκλησία εστήρικται»· Ιωάννης Δαμασκηνός, Περί ορθού φρονήματος, 4· PG 94,1429.
Οι παπικοί λένε ότι πέτρα είναι ο Πέτρος. Το λογοπαίγνιο του Χριστού Πέτρος-πέτρα το παρεξηγούν σοβαρά. Τους βολεύει. Και κάνουν στη συνέχεια ολόκληρη συρραφή παραλογισμών. Άρα ο Πέτρος είναι ο αποκλειστικός διάδοχος και αντιπρόσωπος του Χριστού. Κι αφού ο Πέτρος υπήρξε κατ’ αυτούς ο ιδρυτής της εκκλησίας της Ρώμης (που δεν υπήρξε, (έχω δημοσιεύσει ειδικό αποδεικτικό άρθρο), άρα ο πάπας, ο κάθε πάπας, σαν διάδοχος του Πέτρου, κληρονομεί όλα τα δικαιώματα του Πέτρου πάνω στην εκκλησία, γίνεται τοποτηρητής του Χριστού πάνω στη γη (vicarius),ορατή κεφαλή της στρατευομένης και θριαμβευούσης εκκλησίας, αρχηγός ολοκλήρου του χριστιανικού και πολιτικού κόσμου (αλλά δεν τα κατάφερε), μπροστά στον οποίο πρέπει να κάμπτεται κάθε γόνυ! Εφ’ όσον ο απόστολος Πέτρος, συνεχίζουν, ήταν ο πρώτος μεταξύ των δώδεκα, και εφ’ όσον ο πάπας επίσκοπος Ρώμης, είναι διάδοχος του Πέτρου, άρα ο πάπας κατέχει το πρωτείο μεταξύ των άλλων επισκόπων! Η κακοδοξία αυτή η γνωστή ως παπικό πρωτείο έφτασε στο αποκορύφωμά της μόλις πριν από 150 χρόνια με τη λεγομένη από αυτούς Α΄ σύνοδο του Βατικανού (1870), στην οποία δόθηκε στο πρωτείο δογματικός χαρακτήρας, παρά τις αντιδράσεις των παλαιοκαθολικών και όλου του χριστιανικού κόσμου.
Είναι λυπηρό να γίνεται τέτοια βάναυση κακοποίηση των λόγων του Χριστού, και να κατασκευάζεται ολόκληρη αλυσίδα παραλογισμών, προκειμένου να ντυθεί ο πάπας την εξουσία που ονειρεύεται. Είναι δυνατόν πάνω σε πρόσωπο, σε άνθρωπο, όποιος κι αν είναι αυτός, να κτίσει ο Χριστός την εκκλησία του; Ο απόστολος Πέτρος δεν είχε τέτοια συνείδηση ότι πάνω του οικοδομήθηκε η εκκλησία, ούτε ότι είναι ο μόνος αντιπρόσωπος του Χριστού. Αντιθέτως γράφει στην Επιστολή του ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της εκκλησίας είναι ο Χριστός· «Ιδού τίθημι εν Σιών λίθον ακρογωνιαίον ον απεδοκίμασαν οι οικοδομούντες· ούτος εγενήθη εις κεφαλήν γωνίας» (Α΄ 2,6· Ης 28,16). Και είχε τη συνείδηση του ανθρώπου που διέπραξε σοβαρά σφάλματα. Είναι περιττό να πούμε ότι και ο απόστολος Παύλος λέει ρητώς ότι κεφαλή της εκκλησίας είναι ο Χριστός (Εφ 5,23· 4,15· 1,22).
Εξ άλλου ο απόστολος Πέτρος δεν ώρισε κανέναν άμεσο ή έμμεσο διάδοχό του, το δε πολίτευμα της εκκλησίας εξ αρχής είναι συνοδικό και σαν τέτοιο δεν δικαιολογεί πρωτείο σε κανέναν. Όλοι οι επίσκοποι, σύμφωνα με τη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης και τα στοιχεία που μας παρέχει η πριν από το σχίσμα ενωμένη εκκλησία, είναι μεταξύ τους ίσοι. Υπ’ όψιν ότι ο 28ος κανών της Δ΄οικουμενικής συνόδου (451) δεν αναγνωρίζει πρεσβεία στον επίσκοπο Ρώμης, αλλά παραχωρεί ίσα πρεσβεία και στον Κωνσταντινουπόλεως. Ο 83ος αποστολικός κανών καθαιρεί τον κληρικό, επίσκοπο ή πρεσβύτερο, ο οποίος κατέχει και την κοσμική εξουσία, προφανώς υπαινισσόμενος τον πάπα και την παποκαισαρική τάση του, που είχε δείξει από τότε.
Εκ των πραγμάτων πρέπει να συμπεράνουμε ότι ο πάπας είναι ανταγωνιστής και αντιποιητής του Χριστού, αντίχριστος. Έτσι τον αποκάλεσε νεότερος άγιος και μάρτυρας της πίστεως, ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, και συνέστησε· «Τον πάπαν να καταράσθε...»· (Κοσμ. Αιτ., σ. 286· 348).
Διαμάντια πολύτιμα !!! Καμμιά σχέση με τα ψεύτικα "φο μπιζού" που κυκλοφορούν σε αρκετά άλλα ορθόδοξα ιστολόγια και ιστότοπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ πόσες άλλες βλακείες θα ακούσουμε και θα δούμε από Δυτικούς και Ανατολικούς "Επισκόπους". Γιατί μην νομίζετε τα ίδια λένε και οι ορθόδοξοι Δεσποτάδες.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Οι παπικοί λένε, ότι πέτρα είναι ο Πέτρος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς δεν το λένε μόνον οι παπικοί, αλλά το λένε και μεγάλοι θεολόγοι της Εκκλησίας, όπως ο Αλεξανδρείας άγιος Κύριλλος:
α/ Στον Πέτρο, επρόκειτο να θεμελιώσει την Εκκλησία του ο Κύριος: «επ’ αυτώ γαρ έμελλε την αυτού θεμελιούν Εκκλησίαν» (PG 73, 220AB). Όχι επ’ αυτής της πέτρας της πίστης, αλλ’ επ’ αυτώ, δηλ. τω Πέτρω. (Στ. Παπαδόπουλου, άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, σελ. 370).
β/ Ο Κύριος τοποθέτησε τον Πέτρο ως ποιμένα της Εκκλησίας: «….. ως αυτός υπάρχων των δυνάμεων Κύριος και ταύτη (τη Εκκλησία) ποιμένα τον Πέτρον εφίστησιν» (PG 72, 424B). (ως ανωτέρω, σελ. 370).
Πιθανότατα, ο Κύριλλος για να κλείσει τα μάτια των Ρώμης Κελεστίνου Α΄ και Σίξτου Γ΄ (θεολογικά ασήμαντων) παραδέχθηκε τις υπερφίαλες απόψεις τους για το πρωτείο και ειδικά του πρώτου στην Γ΄ Σύνοδο που κατέθεσε τα παρακάτω, χωρίς ίχνος αντίδρασης:
γ/ «Ουδενί αμφίβολόν εστι, μάλλον δε πάσιν τοις αιώσιν εγνώσθη, ότι ο άγιος και μακαριώτατος Πέτρος, ο έξαρχος και κεφαλή των Αποστόλων, ο κίων της πίστεως, ο θεμέλιος της Καθολικής Εκκλησίας, από του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του Σωτήρος και Λυτρωτού του γένους του ανθρωπίνου, τας κλεις της βασιλείας εδέξατο. και αυτώ δέδοται η εξουσία του δεσμείν και λύειν τας αμαρτίας, όστις έως του νυν και αεί εν τοις αυτού διαδόχοις και ζη και δικάζει. τούτου τοιγαρούν κατά τάξιν ο διάδοχος και τοποτηρητής, ο άγιος και μακαριώτατος Πάπας ημών Κελεστίνος, ο επίσκοπος, εις ταύτην την αγίαν σύνοδον διαδόχους ημάς της αυτού παρουσίας απέστειλεν…..» (αγίου Νεκταρίου, Τα αίτια του Σχίσματος, τ. Α΄, σελ. 143).
Και όλα αυτά για να επιβεβαιωθεί η ασκούμενη (και όχι απλώς ρητορική) πρωτοκαθεδρία του θρόνου της Αλεξάνδρειας έναντι της Κων/πολης, στο πρόσωπο του Νεστόριου, αλλά και έναντι της Ρώμης στα πρόσωπα των μέτριων αυτών παπών.
Βέβαια στη Δ΄ Οικουμενική οι ρόλοι αντεστράφησαν, η Ρώμη θριάμβευσε στο πρόσωπο του Λέοντα Α΄ έναντι της Αλεξάνδρειας, στο πρόσωπο του Διόσκορου, που αφορίσθηκε και έναντι της Κων/πολης με την άρνηση υπογραφής από τη Ρώμη του κη΄ κανόνα περί των ίσων πρεσβείων τιμής Ρώμης και Κων/πολης.
Κατάλοιπο της πρωτοκαθεδρίας του Αλεξανδρείας αγίου Κυρίλλου, έναντι του Ρώμης αγίου Κελεστίνου, στην Γ΄ Οικουμενική, είναι η χρησιμοποίηση έκτοτε της παπικής τιάρας από τον εκάστοτε Επίσκοπο Αλεξανδρείας μέχρι σήμερα (Ι. Φουντούλη, Τελετουργικά θέματα, τ. Β΄, σελ. 179).
ΙΚ
"Δυστυχώς δεν το λένε μόνον οι παπικοί..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς για ποιόν?
Δυστυχώς, για εμάς τους Ορθοδόξους, που με τα λάθη μας ανά τους αιώνες, αλείφουμε με βούτυρο το ψωμί των παπικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε την επιστροφή των παπικών στην Εκκλησία, ακόμη και εάν μετανοήσουν, γιατί αυτοί θα συνεχίσουν την υπερφίαλη πολιτική τους και εμείς θα κάνουμε τα ίδια λάθη, γιατί δεν εννοούμε να συνετισθούμε.
ΙΚ
Τί λάθη έχουμε κάνει οι Ορθόδοξοι ανα τους αιώνες? Για παραδειγμα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί πρέπει να κάνουν οι παπικοί για να επιστρέψουν στην Εκκλησία αν όχι μετανοήσουν? Πώς ακριβώς εμποδίζεται η επιστροφή στον Χριστό ενός μετανοημένου?
Μερικά από τα πολλά λάθη:
ΑπάντησηΔιαγραφή1/ Δέχτηκαν το πρωτείο εξουσίας του Πάπα στις Γ΄ και Δ΄ Οικουμενικές Συνόδους ("Ο Θεός να φυλάξη την Εκκλησίαν του", λέγει ο άγιος Νεκτάριος, για τις Συνόδους αυτές. Τα αίτια του Σχίσματος, τ. Α΄, σελ. 149-154).
2/ "άνευ της εγκρίσεως του Πάπα ουδείς από τους κανόνες (της Δ΄) θα εφαρμοστεί" (άγιος Ανατόλιος). Δηλ. ο Πάπας πάνω από την Σύνοδο! (Πισιδίας Μεθόδιου. Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 66).
3/ Εξάσκηση αλαθήτου από τον Ρώμης άγιο Αγαπητό, με την καθαίρεση του ΚΠόλεως Άνθιμου και την τοποθέτηση του Μηνά (αγ. Νεκταρίου, ως ανωτέρω, σελ. 158-159).
4/ Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης προς πάπα Λέοντα Γ΄: "..... προς Πέτρον ήτοι τον αυτού διάδοχον οτιούν καινοτομούμενον εν τη καθολική εκκλησία παρά των αποσφαλλομένων της αληθείας αναγκαίον αναφέρεσθαι....." (Φατούρος, σελ. 91. 5). Από πότε για οποιαδήποτε καινοτομία στην Εκκλησία θα πρέπει να αναφερόμαστε στον Ρώμης και όχι σε Σύνοδο;
5/ άγιος Ιγνάτιος προς Αδριανό Β΄: "ακολουθούμεν την του αποστολικού θρόνου αυθεντίαν" (Πισιδίας, ως ανωτέρω, σελ. 115).
6/ Επιστολή Ιωάννη Η΄ προς αυτοκράτορα Βασίλειο Α΄, όπου τονίζει το πρωτείο εξουσίας, χωρίς αντίδραση από κανένα.
7/ Καταδίκη του Βιγίλιου από την Εκκλησία από την Ε΄ Οικουμενική και αποκατάστασή του από τον Ιουστινιανό, όπου τον έστειλε στη Ρώμη, αλλά στο δρόμο πέθανε και εκλογή του Πελάγιου Α΄ πάλι από τον Ιουστινιανό, τον οποίον αρνήθηκαν να χειροτονήσουν οι Επίσκοποι της περιοχής της Ρώμης και εξ αυτού του λόγου σχίσμα στην Ρωμαϊκή Εκκλησία επί 100 έτη (Ν. Βιδάλη. Οι Ρωμαίοι Ποντίφηκες)
8/ Γρηγόριος Α΄ Διάλογος, ηθικός ιδρυτής της κοσμικής εξουσίας των παπών και τυπική αναγνώριση της κοσμικής εξουσίας των από το 754 και συμμετοχή των παπών Αδριανού Α΄στην Ζ΄ και Ιωάννη Η΄ στην Η΄και ως κοσμικών αρχόντων, χωρίς αντίδραση από τους Πατέρες (Ν. Βιδάλη, ως ανωτέρω)
Όσον αφορά την μετάνοια και επιστροφή, αυτή νοείται από αυτούς, αλλά και από εμάς, ως η επιστροφή στην κοινή πορεία της 1ης χιλιετίας. Αν είναι η Εκκλησία να ζήσει μια παρόμοια πορεία, ας λείπει. Ας κάτσουν εκεί που είναι και ας μη μολύνουν περισσότερο τους πιστούς, απ' ότι τους έχουν μολύνει μέχρι τώρα.
ΙΚ
Η Φράση του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου ΄΄στην [Α!Ιωάν2,19]μας πιστοποιεί ότι αυτοί προείλθαν από εμάς,αλλά δεν ήσαν από εμάς.Διότι αν ήσαν από εμάς θα είχαν μείνει μαζί μας''και από άλλα χωρία της Καινής Διαθήκης χαρακτηρίζονται εχθροί της αληθείας[ψαλμ 36,20]τέκνα του πονηρού[Ματθ 13,38]--εχθροί Του Θεού[ψαλμ 36,20]--γεννήματα εχιδνών[Ματθ 3,7-12,34-23,33]..Δεν πρέπει να συζητούμε μαζί τους ..μόνο σε μια περίπτωση εάν θέλουν να ασπαστούν την Ορθοδοξία.Το γεγονός όμως ότι και αν μπορούσε να γίνει κάτι,θα έπρεπε αν ομολογούσαν και μετανοούσαν, θα επέστρεφαν στην κατηγορία των κατηχουμένων.Θα μπορούσε ο Πάπας να χάσει όλη αυτή τη δόξα για να πάει στην ομοταξία των κατηχουμένων;Οχι βεβαίως!Εδώ βλέπουμε στην Ιεραποστολή οι δικοί μας γυρίζουν τα χωριά στην Ουγκάντα και αλλού και ερωτούν τους ιθαγενείς που είναι αμόρφωτοι''Θέλετε να σας μιλήσουμε για την Ορθοδοξία;''και αν πουν ΝΑΙ..τους κατηχούν και μπορεί να περάσουν και 2 χρόνια ώσπου να καταλάβουν τι σημαίνει ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.ΟΙιθαγενείς ,άνθρωποι αγράμματοι ,πτωχοί ακόμη με ένα κάρο μαγείες μεμειγμένοι...και όμως πιστεύουν και βαπτίζονται.Ενώ οι παπικοί που είναι και μορφωμένοι, δεν πιστεύουν... και δεν πιστεύουν επιδή υπάρχει υπερηφάνεια λόγω της δόξας[Πάπας -Βατικανό] δεν έχουν ούτε διάθεση ,ούτε πρόθεση και Ο Θεός τους αφήνει στην ελευθερία τους και κατ επέκτασιν στην πλάνη τους.Και μας λένε και ελλειματικούς εμάς..Γιατί Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ [μας λέγουν οι αββάδες της ερ'ημου]ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ.ΜΟΛΙΣ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΙ ΠΩΣ ΑΝΑΛΑΜΠΕΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΣΠΙΘΑ ΚΑΛΗΣ ΘΕΛΗΣΕΩΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ --ΑΥΤΗ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ.ΕΝΙΧΥΕΙ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ [λέγει ο αββάς Χαιρήμωνας]ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΝΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΝΑ ΚΑΜΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.ΕΤΣΙ ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ,Η ΝΙΚΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ,ΑΝ ΝΙΚΗΘΕΙ,ΘΑ ΕΠΙΡΡΙΨΕΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ.ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟΝ ΔΙΔΑΞΕΙ,ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙΣ,ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΘΕΟ!Η ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ.ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΘΕΣΗ,Ο ΘΕΟΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΦΗΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ.ΕΤΣΙ Ο ΘΕΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΓΥΜΝΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΕΤΗ,ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΗΣΗ.Υπάρχουν μεμονομένες αλλά και σπάνιες επαναφορές στην Ορθόδοξη λατρεία από μεμονομένους ετερόδοξους και ετερόθρησκους ,αλλά αυτούς τους βρίσκει Ο Θεός και τους βλέπουμε που κάποιοι βαπτίζονται και κάποιοι μυρωνονται κατά την επάνοδό τους στην ΑΛΉΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.Ο άγιος Κωσμάς ο Αιτωλός χαρακτήρισε τον Πάπα ότι είναι Ο ΕΝΑΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ...ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΛΑΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ.Αν ζούσαμε πατερικά μας λέγει Ο γερ.Παίσιος οι ετερόδοξοι και ετερόθρησκοι θα πέταγαν τις πλάνες και θα επέστρεφαν στην αλήθεια Της Πίστεως.Όμως αυτό δεν γίνεται αφού όλοι εκπέσαμε από την Πίστη και την Παράδοση και γιαυτό εμείς είμαστε και υπόλογοι ως ένα μέρος για την δική τους πτώση.Γιαυτό είναι δύσκολο να έρθουν οι καθολικοί με εμάς.Τώρα εκείνο που δεν κατάλαβα είναι ποιά είναι η αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας ανά τον κόσμο,να αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις προς όλες τις κατευθύνσεις λέγοντάς τους πως υπάρχει σωτηρία και στην δική τους θρησκεία;>>>>
ΑπάντησηΔιαγραφή>>>Ο Θεός αναφωνεί''Δεν υπάρχουν έτεροι Θεοί πλην εμού'' αλλά και στους ψαλμούς 95,5 ''Πάντες οι Θεοί των εθνών δαιμόνια''..εάν οι κοινωνικές σχέσεις έχουν σκοπό τη φιλία γιατί μας λέγει ο Θείος Παύλος''Μη κάνετε αταίριαστους δεσμούς με απίστους..φύγετε μακριά από αυτούς[Κορινθ 6 14-18]..Εάν πάλι οι κοινωνικές σχέσεις έχουν σκοπο την ειρήνη και την αρμονική συμπόρευση,το ερώτημα είναι ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΡΩΤΑ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ;;;Εάν κατά τρίτονείναι ιεραποστολικός ο ρόλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας και όπως λέγουν θέλει να δώσει το ΣΤΙΓΜΑ ΤΗΣ προς όλες τις κατευθύνσεις γιατί τόσα χρόνια δεν έχουμε ένα σημάδι μετανοίας,μια μεταστροφή τέλος πάντων ετερόδοξων και ετερόθρησκων στην αλήθεια Της Πίστεως;Εάν διά μιάς όλος ο κόσμος ασπαζόταν την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ θα ήταν κατόρθωμα της Ορθοδοξίας αφού ξέρουμε ότι η ΘΕΙΑ ΧΑΡΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ;;;Η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΑ ΟΡΘΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ.ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ;;;ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΝ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΕΙΣ ΚΕΝΟΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΥΡΙΟΣ ΑΣ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ..ΑΜΗΝ!ΠΗΝ
@ΙΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέρουσα οπτική και ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δίνει την εντύπωση πως στην πρώτη χιλιετία η Ρώμη ασκούσε κάποιο πρωτείο εξουσίας που, αν ήταν αλήθεια, θα οδηγούσε στο συμπέρασμα πως δεν απέκοψαν οι Ορθόδοξοι τους φραγκολατίνους ως αιρετικούς όπως τονίζουν οι άγιοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά πως η Ανατολή αποστάτησε και στασίασε κατά της εξουσίας του Πάπα πράγμα που ισχυρίζονται οι παπικοί.
Η τιμή δεν είναι εξουσία και τα πρεβεία τιμής που αναγνώρισαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι δεν συνιστούν πρωτείο εξουσίας. Εδώ έγινε ολόκληρη Οικουμενική Σύνοδος, η Β΄, χωρίς καμιά συμμετοχή του πάπα ούτε στη σύγκλησή της, ούτε στις διεργασίες της ούτε στις αποφάσεις. Εάν ο πάπας είχε εξουσία προφανώς και δε θα συνέβαινε αυτό.
Για την εφαρμογή των κανόνων των Συνόδων χρειαζόταν η έγκριση όλων των Πατριαρχών στα πλαίσια του θεσμού της Πενταρχίας, άρα και του πάπα. Τίποτα το εξαιρετικό δεν υπάρχει στη φράση του Ανατόλιου.
Ο Ανθιμος ήταν μονοφυσίτης και εναντίον του αντέδρασαν όλοι οι Ορθόδοξοι μοναχοί της Κωνσταντινούπολης. Ο πάπας, ευρισκόμενος για άλλους λόγους στη βασιλεύουσα, έδειξε κι εκείνος τη δυσαρέσκειά του και ο Ανθιμος εξαναγκάστηκε σε παραίτηση, (όχι καθαίρεση). Η καθαίρεσή του από την επισκοπή της Τραπεζούντας έγινε από την ενδημούσα σύνοδο προεδρεύοντος του Πατριάρχη Κων/λεος Μηνά.
Ο Βιγίλιος αποκαταστάθηκε επειδή μετανόησε και αποκήρυξε τις αιρετικές του αντιλήψεις. Η καταδίκη του αλλά και, σημαντικό, η αποδοχή από τον ίδιο του λάθους του είναι αδιάψευστες μαρτυρίες κατά του "αλαθήτου".
Με μεμονωμένες φράσεις έξω από το υπόλοιπο, ιστορικό, κειμενικό κλπ. context τους δεν υπάρχει λόγος να ασχολούμαστε.
Δεν πρόκειται λοιπόν τόσο για λάθη των Ορθοδόξων. Μάλλον το αντίθετο.
Και όμως πρόκειται για λάθη των Ορθοδόξων, που η ανάπτυξή τους θα πάρει 300 σελίδες Α4!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ίδιος ο άγιος Νεκτάριος γράφει: "Πως λοιπόν (οι Πατέρες της Δ΄) ηνέχθησαν αυτούς (τους λεγάτους του Πάπα Λέοντα) φλυαρούντας και ασχημονούντας ενώπιον τοιαύτης συνόδου! Πως ήκουσαν τοσαύτα ψεύδη! Πως δεν διερράγησαν εκ της αγανακτήσεως!". Και δίνει ο ίδιος την απάντηση: "Πάντως επιβάλλουσα ανάγκη έθετο φυλακήν τοις στόμασιν αυτών" (σελ. 151).
Δεν είναι απλώς εντύπωση, αλλά πραγματικότητα. Η Ρώμη ασκούσε de facto πρωτείο εξουσίας, το οποίον οι Πατέρες δέχτηκαν, για να μη γίνει διάσπαση της Εκκλησίας, η οποία παρ' όλες τις προσπάθειες, τελικά δεν απεφεύχθη.
Μπορεί de jure να υπήρχε πρωτείο τιμής, αλλά αυτό μετατράπηκε de facto σε πρωτείο εξουσίας (Ράνσιμαν).
Μην ξεχνάμε, ότι η παραίτηση του αγίου Γρηγορίου από την προεδρία της Β΄, οφείλεται στην αντίδραση των παπικών, που κατάγγειλαν, ότι ο άγιος δεν είχε πάει στην Επισκοπή του, όταν είχε εκλεγεί Επίσκοπος Σασίμων.
Ο μονοφυσίτης ΚΠόλεως Άνθιμος ήταν ο εκλεκτός των επίσης μονοφυσιτών αγίων αυτοκρατόρων Ιουστινιανού και Θεοδώρας, οι οποίοι τον θυσίασαν προκειμένου να έχουν την εύνοια του αγίου Αγαπητού, τοπτηρητή τους στη μακρυνή Δύση.
Και μην ξεχνάμε την 131 νεαρά του Ιουστινιανού, που καθιέρωσε με νόμο το πρωτείο: «Σύμφωνα με απόφαση των τεσσάρων Συνόδων, ορίζουμε όπως, ο άγιος Πάπας της αρχαίας Ρώμης να είναι πρώτος από τους Επισκόπους και ο αγιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης να είναι δεύτερος». Ο νόμος δηλώνει ότι ο Πάπας Ρώμης είναι πρώτος από τους Επισκόπους και όχι πρώτος μεταξύ ίσων Επισκόπων (primus inter pares) ή ότι έχει τα πρεσβεία τιμής σύμφωνα με τον γ΄ της Β΄ και τον κη΄ της Δ΄. Εδώ ο Κων/πόλεως είναι μετά τον Ρώμης, όχι μετά του Ρώμης. Ο Ιουστινιανός υπερέβη κάθε όριο όταν το 545 δημοσίευσε αυτή τη νεαρά, με την οποία αναγνώριζε το πρωτείο του επισκόπου Ρώμης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Εκκλησίας της Β. Αφρικής (Μητροπολίτη Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 70). Επίσης ο Ιουστινιάνειος Κώδικας καταγράφει (Ι,Ι): «Θέλουμε να δούμε όλους τους λαούς που βρίσκονται υπό την τακτική δικαιοδοσία μας, να ζουν στην πίστη την οποία ο άγιος Απόστολος Πέτρος μετέδωσε στους Ρωμαίους ποντίφηκες…..».
Ο Βιγίλιος αποκαταστάθηκε από τον Ιουστινιανό και όχι από την Εκκλησία. Πάντως το αλάθητο εξασκήθηκε από τον Πάπα Αγαπητό και έγινε αποδεκτο, κατά τον άγιο Νεκτάριο.
Ούτε ασφαλώς είναι τίποτε το σπουδαίο, που ο άγιος Ιγνάτιος αναγνώρισε την παπική αυθεντία: Ο άγιος Ιγνάτιος: (846-858, 867-877) υπέγραψε το λίβελλο Αδριανού Β΄, στη σύνοδο του 870 (Ιγνατιανή) με την οποίαν αναγνωριζόταν το πρωτείο δικαιοδοσίας του Πάπα Ρώμης. Στο λίβελλο αυτό, ο Πάπας Αδριανός Β΄ αποκαλείται «δέσποτας ισάγγελος» και «αγιώτατος δεσπότης, μεγάλος αρχιερεύς και οικουμενικός Πάπας» και ο θρόνος της Ρώμης «κορυφαιότατος αποστολικός θρόνος» και οι πατέρες υπέγραψαν, ότι «ακολουθούμεν την του αποστολικού θρόνου αυθεντίαν». Τον λίβελλο υπέγραψαν άπαντες οι παριστάμενοι επίσκοποι των πέντε πατριαρχείων (Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 115).
Αυτά τα ολίγα.
ΙΚ
Από που κι ως που "παπικοι", (πέρα από το ότι δεν υπήρχε παπισμός τότε, τουλάχιστον όπως τον ξέρουμε σημερα), οι επίσκοποι Αιγύπτου και Ανατολικού Ιλλυρικού και κάποιοι από την Αντιόχεια που δεν ήθελαν τον άγιο Γρηγόριο στον θρόνο της Κωνσταντινούπολης? Αυτό που τον κατηγόρησαν ήταν πως ήταν ήδη επίσκοπος και σύμφωνα με τους κανόνες δεν μπορύσε να αναλάβει την ποίμανση άλλης επισκοπής. Η Β΄ Οικουμενικη Σύνοδος δεν είχε καν δυτικούς επισκόπους, ο δε πάπας δεν είχε καμιά συμμετοχή ούτε αυτοπροσώπως ούτε δι' αντιπροσώπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν δεν δέσποζε ο θρόνος της Κωνσταντινούπολης σε λαμπρότητα και de facto εξουσία δεν θα τον διεκδικούσαν όλοι οι αιρετικοί ώστε να μπορέσουν μέσω αυτού να επιβάλλουν τις απόψεις τους. Ούτε όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι θα λάμβαναν χώρα είτε στην βασιλεύουσα είτε σε πόλεις εντός της δικαιοδοσίας του Πατριάρχη Νέας Ρώμης. Η δε πρεμούρα ορισμένων παπών να διεκδικήσουν και να επιβάλλουν πρωτείο εξουσίας δείχνει ακριβώς πως δεν απολάμβαναν τέτοιου πρωτείου.
«Θέλουμε να δούμε όλους τους λαούς που βρίσκονται υπό την τακτική δικαιοδοσία μας, να ζουν στην πίστη την οποία ο άγιος Απόστολος Πέτρος μετέδωσε στους Ρωμαίους ποντίφηκες…..»
Δεν βρίσκω κάτι επιλήψιμο σ' αυτό το κείμενο. Ίσα ίσα που αντιλαμβάνεται την αποστολική διαδοχή ως διαδοχή πίστεως. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που η σημερινή Ρώμη, το Βατικανό, δεν έχει καμία σχέση με τον απόστολο Πέτρο και δεν έχει δικαίωμα να τον επικαλείται. Επειδή διέφθειρε και δεν κράτησε ανόθευτη την πίστη που παρέδωσε ο Πέτρος στην αρχαία Ρώμη.
Το ότι δεν παρέστησαν δυτικοί στην Β΄ δεν σημαίνει, ότι δεν εγένετο δεκτή από αυτούς. Εξ άλλου κανένας Πάπας Ρώμης δεν μετέσχε σε Σύνοδο. Αυτοί όμως ήσαν πίσω από την αντίδραση τόσο των Αιγυπτίων, όσο και των του Ιλλυρικού (που ανήκαν στον Ρώμης).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλες αι Σύνοδοι έγιναν πλησίον της πρωτεύουσας της αυτοκρατορίας ή στην ίδια την πρωτεύουσα.
Δεν απολάμβανε πρωτείου ο Πάπας, όταν με εντολή του (και όχι των πατέρων της Δ΄) δεν έγινε δεκτός ο Διόσκορος και τούτο διότι συγκάλεσε τη ληστρική της Εφέσου, χωρίς την άδεια του(του υπέκλεψε το πρωτείο);
Δεν απολαμβάνε πρωτείου, όταν με επέμβαση του Μαρκιανού, η Δ΄ αλλάζει τον όρο (που "έδοξε τω αγίω Πνεύματι"), διότι δεν ικανοποιούσε τον Λέοντα και με την απειλή της μεταφοράς της Συνόδου στη Ρώμη;
Δεν απολαμβάνει πρωτείου ο Ρώμης, του οποίου η έδρα ονομάζεται αποστολική καθέδρα; Οι άλλοι θρόνοι δεν αποτελούν αποστολικές καθέδρες; Ούτε και ο ΚΠόλεως, που υποτίθεται ότι ιδρύθηκε από τον αυτάδελφο του κορυφαίου;
Την πίστη μετέδωσε μόνον ο Απόστολος Πέτρος; Οι άλλοι τι έκαναν και που φαίνεται το έργο τους; Εξ άλλου μιλάει για όλους τους λαούς και όχι για τον λαό της Ρώμης.
Γιατί ο Ιουστινιανός ικανοποίησε την αξίωση των Παπών να μην ισχύσει ο κη΄ της Δ΄;
Από πότε ένας αυτοκράτορας αποκαθιστά Πάπα καταδικασθέντα από Σύνοδο και μάλιστα εκλέγει (!) και τον διάδοχό του;
Γιατί ο Μ. Φώτιος επέτρεψε στον Ρώμης να μην εφαρμόσει Ι. Κανόνες, προκειμένου να υφαρπάσει την καταδίκη του Φιλιόκβε; Δηλαδή, η τήρηση ή μη τηρηση των Ι. Κανόνων γίνεται πεδίον συναλλαγής;
Από πότε ο Πάπας Ρώμης γίνεται ο ανώτατος κριτής κάθε αναφυόμενης αίρεσης και όχι η Σύνοδος, όπως αναφέρει ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης στον Λέοντα Γ΄;
Από πότε ο Πάπας μνημονεύεται ως "του μακαριωτάτου ανδρός κεφαλής υπάρχοντος πασών των εκκλησιών αρχιεπισκόπου Λέοντος", όπως τον προσφώνησαν στην Δ΄; Γιατί κεφαλής πασών των εκκλησιών και όχι της εκκλησίας της Ρώμης; Γιατί το δέχτηκαν οι Πατέρες;
Γιατί οι Πάπες έγιναν δεκτοί στις Ζ΄ και Η΄ Οικουμενικές και ως κοσμικοί άρχοντες (ήδη από 754);
Επιδή λοιπόν "Πίστις το κινδυνευόμενον" και το πρωτείον αναγκάστηκαν να δεχτούν οι Πατέρες και στις υπερφίλες αξιώσεις τους να υποταγούν. Όταν η κατάσταση έφθασε στο απροχώρητο βρέθηκε ένας ισχυρός Πατριάρχης, που τους εξωπέταξε και που για πρώτη φορά αποκάλεσε τον Πάπα "Αδελφό" και όχι "Πατέρα", όπως όλοι οι προηγούμενοι Πατριάρχες (Ράνσιμαν).
Βέβαια, το παράδειγμα του Κηρουλάριου δεν ακολούθησαν και οι υπόλοιποι Πατριάρχες, αλλά πολύ αργότερα (μέχρι και 300 χρόνια).
ΙΚ
Φυσικά και δέχτηκαν την Β' Οικουμενική Σύνοδο στη Δύση. Αυτό τους έλειπε να μην την δεχόντουσαν. Στην αρχή έκαναν νερά αλλά γρήγορα συμμορφώθηκαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πάπας Λέων αναθεμάτισε τον Διόσκορο και ο Διόσκορος αναθεμάτισε τον Λέοντα. Πάει να πει αυτό πως και ο Διόσκορος απελάμβανε ως επίσκοπος Αλεξανδρείας πρωτείο εξουσίας? Ας μην βγάζουμε γενικά συμπεράσματα από μεμονωμένες πρωτοβουλίες.
Ο Διόσκορος ήταν παρών στην Δ' Οικουμενική Σύνοδο ως κατηγορούμενος. Δεν ήταν ληστρική η της Εφέσου? Όχι όμως επειδή τη συγκάλεσε ο Διόσκορος χωρίς άδεια. Ισα ίσα που είχε ελευθερία κινήσεων από τον αυτοκράτορα ο οποίος την συγκάλεσε. (Ο αυτοκράτορας συγκαλούσε τις Ο.Σ.) Ακόμα και οι ενέργειες του Διόσκορου δείχνουν πως ο Ρώμης δεν είχε πρωτείο εξουσίας.
"Αποστολική καθέδρα" ονομάστηκε ο θρόνος της Ρώμης επειδή ήταν η μόνη επισκοπή της Δύσης που είχε αποστολική καταγωγή.
Δεν υπάρχει πρόβλημα που μιλαέι για την πίστη του Πέτρου επειδή η πίστη του Πέτρου δεν διαφέρει από την πίστη των υπολοίπων Αποστόλων. Πρόβλημα θα υπήρχε αν υπονοούσε διαφορετική πίστη.
Ο Ιουστινιανός έκανε τους κανόνες των οικουμενικών συνόδων νόμους του κράτους. Πού εξαιρεί τον κη΄ της τετάρτης? Δεν το γνωρίζω.
Εδώ ο αυτοκράτορας είχε σημαντικό ρόλο στην εκλογή των επισκόπου Κωνσταντινουπόλεως. Πού το αξιπεριεργο αν έχει λόγο για τον θρόνο της Ρώμης και τί δείχνει αυτό για το θέμα μας?
Και ο Φώτιος κατηγορήθηκε από τον πάπα Νικόλαο πως η 'αθρόον" χειροτονία του ήταν αντικανονική. Και ο Φώτιος ανταπάντησε πως ο κανόνας που απαγορεύει την "αθρόον" χειροτονία δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ στην Ανατολή. Τέλος πάντων, αν ο Φώτιος επέτρεψε στον πάπα να μην εφαρμόσει κανόνες τότε ο Φώτιος είχε το πρωτείο εξουσίας.
Ο άγιος Θεόδωρος έπρεπε να πολεμήσει την εικονομαχική αίρεση. Κι ο Μάξιμος ο Ομολογητής είχε κάνει κάτι ανάλογο νωρίτερα προσφεύγοντας για λόγους σκοπιμότητας και προς χάριν της Ορθοδοξίας στη Ρώμη αλλά όταν του είπαν πως και ο πάπας είναι με το μέρος των μονοθελητών είπε πως ούτε με τον πάπα συντάσσεται.
Πολλά λέχθηκαν προς τον πάπα Ρώμης για λόγους ρητορικής. Πρέπει να τα παίρνουμε τοις μετρητοίς?
Τί ακριβώς σημαίνει το αν έγιναν δεχτοί και ως κοσμικοί άρχοντες ορισμένοι πάπες? Αφού ήταν έρμαιο η Ρώμη στις ορέξεις των γερμανικών φύλων έπρεπε να παρουσιαστεί ο πάπας ως κοσμικός άρχοντας της σκλαβωμένης Ρώμης για να διατηρηθεί ο σύνδεσμος της πρώην πρωτεύουσας με την υπόλοιπη Ρωμαική αυτοκρατορία. Δεν έχει σχέση αυτό με το αν είχε ή όχι πρωτείο εξουσίας.
"Τω αγίω και μακαριωτάτω αδελφώ και συλλειτουργώ κυρίω Αδριανώ, πάπα της πρεσβυτέρας Ρώμης, Ταράσιος ελέω Θεού, επίσκοπος Κων/λεος, νέας Ρώμης, εν Κυρίω χαίρειν"
"Τω τα πάντα αγιοτάτω, ιεροτάτω αδελφώ, και συλλειτουργώ Νικολαω πάπα της πρεσβυτέρας Ρώμης, Φώτιος επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως νέας Ρώμης". κ.ο.κ.
Εδώ τον αποκαλούσαν αδελφό οι άλλοι επίσκοποι δεν θα τον αποκαλούσαν αδελφό οι Οικουμενικοί Πατριάρχες? (Και, σημειωτέον, πάντα το "νέας Ρώμης" στον τίτλο για να μην ξεχνάνε οι πάπες ποιος είναι το αφεντικό).
Επειδή στην παράθεση και αντιπαράθεση "ουκ έσται τέλος", Παπισμός είναι η νοοτροπία του άρχειν και εξουσιάζειν, η οποία αναπτύχθηκε στη Ρώμη και αργότερα επεκτάθηκε και στην Ανατολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδρυτής του Παπισμού, ο ίδιος ο απόστολος Πέτρος, ο οποίος προσπάθησε να επιβληθεί των άλλων μαθητών:
Από την πλευρά λοιπόν του αποστόλου Πέτρου έχουμε προσπάθεια εξάσκησης πρωτείου στην περίφημη Σύνοδο των Ιεροσολύμων το 50, για το θέμα της σωτηρίας ή μη των εξ εθνών Χριστιανών (μη περιτετμημένων), καθώς και κατά των αιρετικών Σίμωνα του μάγου και Κηρίνθου. Στη Σύνοδο αυτή συγκεντρώθηκαν όλοι οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι, ο Παύλος και ο Βαρνάβας. Αφού έγινε συζήτηση για τα θέματα αυτά, σηκώθηκε ο Πέτρος και τους είπε: «Αδελφοί, εσείς ξέρετε καλά ότι ο Θεός από παλιά με διάλεξε από όλους μας εμένα, για ν’ ακούσουν οι εθνικοί από το στόμα μου το λόγο του ευαγγελίου και να πιστέψουν». (Πράξεις 15. 7). Ο Πέτρος λοιπόν είναι ο απόστολος των εθνών, κατά τα λεγόμενά του και όχι ο Παύλος, είναι αυτός που θα είναι ο ποιμένας όλων των εθνών, μιας και ο ίδιος ο Θεός του εμπιστεύθηκε αυτό το ρόλο μεταξύ όλων των αποστόλων, πράγμα που είναι απότοκο της εντολής του Κυρίου «ποίμαινε τα πρόβατά μου» (Ιω. 21. 16).
Το εγωιστικό του χαρακτήρα του Πέτρου καταγράφεται και στην απόφαση της Συνόδου της Κων/πολης του 1848 των Πατριαρχείων της Ανατολής: «Η προσευχή του Κυρίου μας έγινε, διότι ο Σατανάς είχε ζητήσει να σκανδαλίσει την πίστη όλων των Αποστόλων, αλλά ο Κύριος του επέτρεψε μόνο τον Πέτρο, και μάλιστα ακριβώς διότι έλεγε λόγια εγωιστικά και αναδείκνυε τον εαυτό του περισσότερο από τους άλλους» (Εγκύκλιος των Πατριαρχείων Κων/πόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων και των Ι. Συνόδων αυτών προς τον Πάπα Ρώμης Πίο Θ΄, 1848).
Δι' ευχών.
ΙΚ
Ο Πέτρος αναφέρεται στο περιστατικό με τον Κορνήλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε νομίζω πως πρέπει να αναγνωρίζουμε σύνδεση του Πέτρου με την αίρεση του παπισμού.
Είναι ύπουλο το παιχνίδι των παπικών. Θέλουν να παρουσιάζουν τους Ορθόδοξους ως αντικείμενους στον άγιο Πέτρο.