Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2009






ΜΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΑΤΕ,

ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ!!!


Ολοι μας μέχρι σήμερα βλέπαμε θετικά τον μακ. κ. Ιερώνυμο.
Προσπάθησε να μας δείξη ένα διαφορετικό πρόσωπο από εκείνο που είχαμε σχηματίσει κατά το παρελθόν.
Όμως σιγά σιγά όλα, αυτός ο ίδιος, προσπαθεί να τα ανατρέψει.
Εφυγε ο μακαρίτης Χριστόδουλος που μας έφερε τον αντίχριστο πάπα στην Αθήνα και με την άνοδο στο θρόνο του κ. Ιερώνυμου ελπίζαμε διαφορετική εξέλιξι στα πράγματα, παρά τα λεγόμενα αντίθετα από πολλούς.

Πρό ημερών αποδοκίμασε τον ψευδοαντιπρόσωπό του Κουμαριανό που τον πλαστοπροσωποίησε στην Ουνίτικη ημερίδα της Θεσσαλονίκης.
Και εμείς χαρήκαμε διότι νομίσαμε ότι δεν συμφωνεί με όλα αύτα τα καραγκιοζλίκια που καθημερινά συμβαίνουν με τους προδοτικούς διαλόγους μεταξύ των αιρετικών Λατίνων και των Ουνιτοποιημένων Γραικολατίνων.

Τώρα, πρίν συνέλθη το ουνίτικο συμπόσιο στη Ρώμη, σπεύδει τρεις μέρες πρίν και στέλνει μήνυμα, με ιδιαίτερη, μάλιστα χαρά, όπως λέγει ο ίδιος, για την ευόδωσι των εργασιών του, που συμβάλλουν στην θετική εξέλιξι των διαλόγων της «Ανατολικής και της Δυτικής Εκκλησίας»!!!

Αλήθεια, μακαριώτατε; Υπάρχει και Δυτική Εκκλησία; Η η αίρεσι των Φραγκολατίνων;

Και το θέμα; «Ο Αυγουστίνος στην Δυτική και Ανατολική Εκκλησία».

Εμείς οι Ορθόδοξοι γνωρίζουμε πολύ καλά ποιος υπήρξε ο Αυγουστίνος.
Στη συνέχεια καταχωρούμε κείμενο του παλαίμαχου αγωνιστού Θεολόγου και επίτιμου Δικηγόρου κ. Αθαν. Σακαρέλλου που παρουσιάζεται ανάγλυφη η συμβολή του Αυγουστίνου στην κατασκευή της Φραγκολατινικής Αίρεσης της Δύσεως.

Στον μακαρ. Ιερώνυμο εχουμε να πούμε ότι μας απογοήτευσε.

Και ας προσέχη. Εδώ είναι Ορθόδοξη Ελλάδα. Δεν είναι ούτε Φανάρι, ούτε Δύσι.
Την πολυπροσωπεία την απεχθανόμαστε. Δεν θα του την χαρίσουμε.
Θα μας βρή αντιμέτωπους. Νάναι βέβαιος.
Θάχη την τύχη των άλλων. Των προδοτών.
Αυτά προς το παρόν και έπεται συνέχεια.


Ο ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

1. Ο επίσκοπος Ιππώνος Αυγουστίνος(354-430) δεν είχε απλώς αιρετικές αντιλήψεις, δηλ. δεν ήταν ένας απλός αιρετικός. ΄Ηταν αιρεσιάρχης!
Εμείς οι Ορθόδοξοι αγνοούμε, για ιστορικούς κυρίως λόγους, τα όσα δίδαξε ο επίσκοπος αυτός. Το πολύ πολύ να θεωρήσουμε ότι «έπεσε έξω» σε μερικές απόψεις του.
Πάντως, η γενική εικόνα του στο χώρο της Ορθοδοξίας είναι, ότι δεν είναι αιρετικός. Θωρείται ότι είναι ένας άγιος όχι μόνο των Παπικών, αλλά και των Ορθοδόξων! Την ίδια αυτή εικόνα για τον Αυγουστίνο έχουν ακόμα και σπουδαίοι Ορθόδοξοι αντιπαπικοί θεολόγοι. Όμως, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Από πλευράς Ορθοδοξίας αυτός ο οποίος μελέτησε τις διδασκαλίες του Αυγουστίνου και αποκάλυψε τις αιρέσεις του είναι ο μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Τα παρακάτω στοιχεία για τις αιρέσεις του Αυγουστίνου αντλήσαμε από μελέτες του κορυφαίου αυτού θεολόγου.

2. Το πρόβλημα με τον Αυγουστίνο είναι, ότι ποτέ δεν γνώρισε την Πατερική Παράδοση για την εμπειρία της θέωσης, η οποία αποτελεί το θεμέλιο της Ορθοδοξίας.

α. Ο Αυγουστίνος αγνοούσε γενικά τη διδασκαλία των αγίων Πατέρων, ίσως γιατί δεν γνώριζε ελληνικά, ώστε να διαβάζει τους ελληνόφωνους Πατέρες, που έζησαν στην Ανατολή. Στη Δύση ο Μέγας Αθανάσιος διέδωσε τον ανατολικό μοναχισμό, όταν εξορίστηκε από τους Αρειανούς το 340 έως το 346 στη Ρώμη. Το μοναχισμό αυτό, με την Παράδοση της νοεράς προσευχής, εδραίωσε περισσότερο ο άγιος Ιωάννης Κασσιανός (365-435).
Σύμφωνα με την Παράδοση αυτή της Ορθοδοξίας, ο πιστός μπορεί με άσκηση να αξιωθεί να φτάσει στη θέα του Θεού. Σε αυτή την κατάσταση ο άνθρωπος ποτέ δεν βλέπει και δεν γνωρίζει την ουσία του Θεού. Βλέπει όμως και γνωρίζει ορισμένες ενέργειές Του, από τις οποίες αποκτά τη γνώση της ύπαρξής Του και των περί Αυτόν. Κατά την Ορθόδοξη Πίστη για να οδηγηθεί ο άνθρωπος στην γνώση αυτή του Θεού πρέπει να αποκτήσει την εμπειρία της θέωσης και τη μέθεξή του σε ορισμένες από τις θείες ενέργειες Του, σύμφωνα με τον τρόπο που περιγράφουν οι Πατέρες. Τη βασική αυτή διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας ανατρέπει ο Αυγουστίνος όπως θα δούμε στη συνέχεια.

β. Ο Αυγουστίνος ευρισκόμενος μακριά από αυτή την Παράδοση της Ορθοδοξίας, είχε την ατυχία, αρχικά μεν να μπλέξει με το μανιχαϊσμό, ύστερα δε με τον Νεοπλατωνισμό.
Με τα δεδομένα αυτά, κάποια στιγμή, παρακολουθώντας στο Μιλάνο τα κηρύγματα του αγίου Αμβροσίου, ελκύστηκε στο χριστιανισμό και ζήτησε να βαπτιστεί. Θα νόμιζε κάποιος ότι μετά τη μεταστροφή του αυτή θα είχε εγκαταλείψει οριστικά το Νεοπλατωνισμό, και γενικά ολόκληρη την ελληνική φιλοσοφία. Ο Αυγουστίνος όμως δεν το έκανε.
Όταν επρόκειτο να βαπτιστεί, ο άγιος Αμβρόσιος του είχε αναθέσει για προετοιμασία του, να μελετήσει τον προφήτη Ησαΐα. Εκείνος, όπως ομολογεί στις «Εξομολογήσεις του», επειδή δεν τον καταλάβαινε, σταμάτησε την ανάγνωσή του. Αποσύρθηκε με τον γιο του Αδεοδάτο και μερικούς φίλους του σε ένα κτήμα, και επιδόθηκε σε φιλοσοφικές συζητήσεις. Καρπός των συζητήσεων του αυτών ήταν η διαπίστωσή του ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των Πλατωνικών και της Αγίας Γραφής!
Με τον τρόπο αυτό ο Αυγουστίνος προετοίμασε το βάπτισμά του!

3. Ο Αυγουστίνος επηρεάστηκε τόσο πολύ από τον Νεοπλατωνισμό, ώστε θεολογούσε με τις φιλοσοφικές παραδοχές του Πλάτωνα! Πίστευε ότι η Εκκλησία και οι Πλατωνικοί συμφωνούν στις περί αγίας Τριάδος και προορισμού του ανθρώπου διδασκαλίες τους!

α. Είναι γνωστό, ότι ο Πλάτωνας πίστευε στο γνωστό «κόσμο των Ιδεών».
Οι «Ιδέες» του Πλάτωνα είναι τα αιώνια και αμετάβλητα αρχέτυπα των όντων. Ο αισθητός δηλαδή κόσμος του σύμπαντος είναι αντίγραφα των αρχετύπων αυτών!

Κατά τον Αυγουστίνο, όπως γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, «οι σεσωσμένοι θα ίδουν δια της χάριτος και δια της λογικής των την ουσίαν του Θεού και τα εν αυτή αρχέτυπα των όντων. Δια της οράσεως ταύτης της θείας ουσίας θα απαλλαγούν αι ψυχαί από το επιθυμητικόν, το θυμοειδές, και τα μεταβλητά, και ούτω θα γίνουν αμεταβλήτως ευδαίμονες. Επεκτεινόμενος επί των νεοπλατωνικών τούτων προϋποθέσεων παραδέχεται, ότι δύναταί τις εν τη ζωή ταύτη να φθάση εις ενόρασιν των εν τη θεία ουσία αρχετύπων των όντων δια της εκστάσεως της λογικής, εκ του σώματος και των του χρόνου ή οφείλει να γνωρίση αυτά δια του φωτισμού της λογικής, μέσω της Αγίας Γραφής και των κτισμάτων, προς βαθυτέραν κατανόησιν των ειδών ή των αρχετύπων λόγων και δι' αυτών του Θεού»!

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η Εκκλησία στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας αναθεματίζει όσους δέχονται τις «Ιδέες» του Πλάτωνα. Τόση σημασία αποδίδει η Εκκλησία στο ζήτημα αυτό, που δέχονταν ο Αυγουστίνος.

β. Ο Αυγουστίνος, παρασυρμένος από τον Νεοπλατωνισμό, διδάσκει ότι ο σκοπός της θεολογίας είναι η μελέτη και η έρευνα της ουσίας του Θεού! Ο ίδιος μάλιστα υποσχέθηκε ότι δεν θα βραδύνει να ερευνήσει «την ουσίαν του Θεού, είτε δια της Γραφής Αυτού, είτε δια του κτίσματος»!
΄Ομως, αυτό είναι αίρεση!
Κατά τους Πατέρες, η ουσία του Θεού είναι εντελώς άγνωστη, ακατάληπτη, ανώνυμη, αμέτοχη, απρόσιτη, άκτιστη. Για αυτό το λόγο, όχι μόνο δεν μπορούμε να εκφράσουμε το Θεό, αλλά ούτε καν να τον νοήσουμε. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει: «Θεόν φράσαι αδύνατον, νοήσαι σε αδυνατώτερον»!

Ο Αυγουστίνος πάνω στο σαθρό αυτό θεμέλιο του στοχασμού και της φιλοσοφίας θεμελίωσε το οικοδόμημα της θεολογίας του, της «αυγουστίνειας θεολογίας», η οποία είναι γεμάτη από αιρέσεις. Η θεολογία αυτή αποτελεί την πρώτη περίοδος της λεγόμενης «Σχολαστικής θεολογίας», που είναι πηγή των αιρέσεων του παπισμού !

4. Μία άλλη από τις αιρέσεις, που κήρυξε ο Αυγουστίνος είναι η αναφερόμενη στην ουσία του Θεού, την όποία ταυτίζει με τις ενέργειές Του! Οι Πατέρες από τη θεία εμπειρία τους γνωρίζουν, ότι άλλο πράγμα είναι η ουσία του Θεού και άλλο οι ενέργειές Του. Μόνο οι αιρετικοί Ευνομιανοί ταύτιζαν στο Θεό την ουσία με τις ενέργειές Του. Οι Πατέρες καταδίκασαν τη διδασκαλία αυτή ως αίρεση. Και όμως, ο Αυγουστίνος δίδασκε την αίρεση αυτή.
Συνέπεια της αίρεσής του αυτής ήταν να δεχτεί ότι η άκτιστη και πανταχού παρούσα δόξα, ή βασιλεία του Θεού είναι «γινόμενο και απογινόμενο» κτίσμα. Δεν γνώριζε ότι η δόξα του Θεού είναι άκτιστη ενέργειά Του, την οποία βλέπει ο πιστός όταν αξιωθεί να φτάσει στη κατάσταση του δοξασμού, ή θέωσης. Το πόσο σοβαρή αίρεση είναι η διδασκαλία αυτή του Αυγουστίνου ότι «οι προφήται δεν είδαν τον άκτιστο Λόγο εν τη ακτίστω δόξη αυτού, αλλά μόνον γινόμενα και απογινόμενα κτίσματα», φαίνεται ξεκάθαρα από την πολεμική κατά της διδασκαλίας αυτής από τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά, που επαναλάμβανε ο Βαρλαάμ τον 14ο αιώνα!
Η άκτιστη δόξα, ή βασιλεία του Θεού είναι ο Παράδεισος. Επειδή ο Αυγουστίνος πίστευε ότι είναι κτίσμα, τον τοποθετούσε στον πάνω όροφο του τριώροφου σύμπαντος, την κόλαση κάτω από τη γη, την δε επιφάνεια της γης θεωρούσε ως τόπο δοκιμασίας!

5. Άλλη αίρεση του Αυγουστίνου είναι ότι δίδασκε ότι το Άγιον Πνεύμα είναι η κοινή του Πατρός και του Υιού θεότης και αγάπη! Απορρίπτει δηλ. τη διδασκαλία των Πατέρων, ότι το Άγιον Πνεύμα είναι υπόσταση! Τη διδασκαλία αυτή ο Αυγουστίνος διατύπωσε το 393, όταν πρεσβύτερος ακόμα κλήθηκε να αναπτύξει τη διδασκαλία της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, που ρητά διατύπωσε ότι η υποστατική ιδιότητα του αγίου Πνεύματος είναι το «εκπορευτόν» Αυτού εκ μόνου του Πατρός. Ο Αυγουστίνος αντίθετα με τα όσα δογμάτισαν οι Πατέρες της Συνόδου αυτής διακήρυξε ότι το άγιο Πνεύμα εκπορεύεται «και εκ του Υιού»! Είναι το περίφημο αιρετικό «Φιλιόκβε»!

6. Άλλη αίρεση του Αυγουστίνου είναι τα όσα διδάσκει για τις θεοφάνειες.
Οι Πατέρες διδάσκουν, ότι το να ιδεί ένας πιστός το Θεό, σύμφωνα με το λόγο της Γραφής «Μακάριοι οι καθαροί την καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» (Ματθ.5, , είναι έργο της χάριτος του Θεού. Κατά τον Αυγουστίνο όμως είναι κατόρθωμα της κτιστής φύσης του ανθρώπου! Οι Πατέρες το κατόρθωμα αυτό της κτιστής φύσης των ανθρώπων, το αποδίδουν στους δαίμονες! Για το λόγο αυτό ο «μυστικισμός» αυτός του Αυγουστίνου είναι δαιμονικός!

7. Αιρετική είναι ακόμα η διδασκαλία του Αυγουστίνου για τα στάδια της πνευματικής τελειώσεως του ανθρώπου, την κάθαρση, το φωτισμό και τη θέωση ή δοξασμό, που διδάσκουν οι Πατέρες. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης λέει ότι «η διδασκαλία του Αυγουστίνου περί φωτισμού είναι καθαρώς πλατωνική και η εν Χριστώ θεωρία της δόξης του Θεού υπό των προφητών και των αποστόλων κατηργήθη και μάλιστα εχαρακτηρίσθη υπ' αυτού ως αίρεσις και αντικατεστάθη υπό της νεοπλατωνικής εκστάσεως»!
Δηλαδή τα στάδια της τελειώσεως της Αγίας Γραφής και των Πατέρων μετατράπηκαν από τον Αυγουστίνο σε πλατωνικά ή νεοπλατωνικά στάδια τελειώσεως. Έτσι ο φωτισμός κατάντησε να είναι η λογική κατανόηση των ειδών, που είναι στη θεία ουσία και η θέωση ταυτίσθηκε με την έκσταση των Πλατωνικών. Αυτό όμως, κατά τους Πατέρες είναι δαιμονική κατάσταση, ή τουλάχιστον, παραισθησιακή!

8. Σημειώνουμε ακόμα την αίρεση του απόλυτου προορισμού, που δίδαξε ο Αυγουστίνος. Την αίρεση αυτή πολέμησε ο άγιος Ιωάννης Κασσιανός (365-435), ο οποίος δεν μπορούσε να δεχτεί ότι «ο Θεός θα σώσει μονάχα ένα μέρος του ανθρώπινου γένους και ότι ο Χριστός πέθανε μονάχα για τους εκλεκτούς». Τη διδασκαλία αυτή του Αυγουστίνου ο Κασσιανός θεωρούσε μιά «μεγάλη βλασφημία»!
Είναι φανερό ότι η ολόκληρη η θεολογία του Αυγουστίνου είναι αιρετική.


9. Ορισμένοι Ορθόδοξοι υποστηρίζουν την αγιότητα του Αυγουστίνου λέγοντες:
«Μπορεί ένας άνθρωπος με αιρετικές απόψεις σαν τον Ιερό Αυγουστίνο, να θεωρείται άγιος από την Εκκλησία; Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, η απάντηση είναι "ναι". Και ας μη ξεχνάμε, ότι τα θέματα στα οποία είχε αιρετικές απόψεις, είτε ΔΕΝ είχαν ακόμα δογματισθεί, είτε δεν είχαν ακόμα μεταφερθεί στη δική του (Λατινική) γλώσσα. Γιατί δεν είναι δυνατόν ένας άγιος να εμμένει σε μια αίρεση, όταν του ΥΠΟΔΕΙΧΘΕΙ. Και σ' αυτόν ΔΕΝ υποδείχθηκαν τα λάθη του»
Όμως, οι Ορθόδοξοι αυτοί δεν έχουν δίκηο, για τους εξής λόγους:

α. Δεν είναι ανάγκη να έχει δογματισθεί μιά διδασκαλία, για να χαρακτηριστεί ως αίρεση, όπως τουλάχιστον δείχνει η Εκκλησιαστική Ιστορία.

β. Πολλές από τις αιρέσεις του Αυγουστίνου είχαν προηγουμένως δογματισθεί, όπως η αίρεσή του περί του Αγίου Πνεύματος (Φιλιόκβε κλπ.), που είχε δογματίσει προηγουμένως η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος με τον Όρο της (το Σύμβολο της Πίστεώς μας)!

γ. Για να χαρακτηριστεί κάποιος αιρετικός, δεν είναι ανάγκη να του υποδεχθούν προηγουμένως τα λάθη του.

δ. Στον Αυγουστίνο, παρά ταύτα, όταν ακόμα ζούσε, του υποδείχτηκαν τα λάθη του σε ορισμένες αιρέσεις του, τα λάθη του, όπως στις αιρέσεις του για τον απόλυτο προορισμό, για τη θεία χάρη κτλ..


10. Αυτό, που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι ο Αυγουστίνος μπήκε στο αγιολόγιο, μόλις το 1968, με απόφαση του τότε Λατινόφρονα
Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου Κοτσώνη!
Βεβαίως, το 1861 ένας αγιορείτης μοναχός, ο Ιάκωβος Νεασκητιώτης είχε συντάξει ασματική ακολουθία για τον Αυγουστίνο, που εκδόθηκε στη Σμύρνη. Ο ρόλος του μοναχού αυτού είναι ύποπτος. Είναι πολύ πιθανό να ενήργησε με παπικές υποδείξεις. Το ίδιο αυτό πρόσωπο καταγγέλθηκε ότι πλαστογράφησε τα αναθέματα των Πανορθοδόξων Συνόδων για το Γρηγοριανό Ημερολόγιο. Η πλαστογραφία αυτή ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος θεωρεί ότι εξυπηρέτησε τους ανύπαρκτους τότε Παλαιοημερολογίτες. ΄Ομως, η παιδαριώδης αυτή πλαστογραφία είναι πιθανότερο να έγινε για να εξαφανιστούν τα πραγματικά αναθέματα κατά του Γρηγοριανού, πράγμα το οποίο σαφώς βοηθάει όσους το 1924 δέχτηκαν αυτό.
Εξάλλου, ο μοναχός αυτός ήταν ανιψιός του τότε ιερομονάχου Θεοδωρήτου, που νόθευσε το Πηδάλιο. Και οι δύο αυτοί ήταν πολέμιοι των Κολλυβάδων στο Άγιο ΄Ορος. Στον Θεοδώρητο, όταν ήταν στη Βενετία έστειλε ο Νικόδημος ο Αγιορείτης τα χειρόγραφα του «Πηδαλίου» για εκτύπωση. Αυτός όμως κατά την εκτύπωση νόθευσε αυτό με παπικές παρεμβολές! Αυτό έκανε τον άγιο Νικόδημο, όταν είδε τυπωμένο το «Πηδάλιο», να αναφωνήσει, ότι θα ήταν προτιμότερο με ένα ξίφος, να του ξέσχισε την καρδιά του, παρά αυτό που έκανε!

24 σχόλια:

  1. Τ' ακούτε κ.Τσολογιάννη? Λατινόφρονας ο μακαριστός Ιερώνυμος Κοτσώνης! Ο άνθρωπος επί αρχιεπισκοπείας του οποίου ανήλθαν στο θρόνο Ιεράρχες-διαμάντια όπως ο Λαρίσης Θεολόγος, ο Νικόδημος Αττικής, ο θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος ο αγωνιστής Αυγουστίνος Καντιώτης στη Φλώρινα και άλλοι.Λατινόφρονας λοιπόν ο μακαριστός Ιερώνυμος Κοτσώνης.Τι να πει κανείς. Μία λέξη μόνο:Ντροπή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βεβαίως ήταν Λατινόφρονας ο Ιερώνυμος Κοτσώνης, γιατί όταν σε γράμμα του πρός αυτόν ο Αθηναγόρας τον πληροφόρησε για την γενομένη ΄Ενωση με τους Λατίνους το 1965, αντί να δώσει το γράμμα αυτό αμέσως στη δημοσιότητα, να συγκαλέσει την Ιεραρχία της Εκκλησία της Ελάδος και να διαμαρτυρηθεί εντονώτατα, σιώπησε
    αιδημόνως. ΄Εφτασε μάλιστα στο κατάσπτυστο σημείο να αποκαλέσει τον προδότη και ανάξιο μασώνο Πατριάρχη Αθηναγόρα "προφηταπόστολο"!!
    Δεν ήταν λοιπόν ο Ιερώνυμος Κοτσώνης Λατινόφρονας; Τί ήταν τότε;
    Ντροπή, λοιπόν, σε όσους σκεπάζουν την
    προδοσία και όχι σε όσους την ξεσκεπάζουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλήθεια, επί αρχιεπισκοπείας ποίου, ανήλθε στον Μητροπολιτικό θρόνο ο Ηλείας Αθανάσιος; Μήπως, επί Ιερώνυμου Κοτσώνη;
    Αιωνία η μνήμη στο μακαριστό Μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο, που γκρέμισε τον ανάξιο Ιερώνυμο Κοτσώνη από το αρχιεπισκοπικό θρόνο των Αθηνών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε 4 Σεπτέμβ. 2009 2:19 μμ έχετε δίκαιο ότι ανήλθαν επι των ημερών του διαμάντια στους επισκοπικούς θρόνους αλλά μην ξεχνάτε ότι και ο π.Αυγουστίνος ήλθε πολλές φορές σε σύγκρουση μαζί του ως αρχιμανδρίτης και διαφώνησε επι πολλών θεμάτων. Ο Μακαριστός Ιερώνυμος δεχόταν πολλές προτεσταντικές επιδράσεις (κατάργηση του Τέμπλου στους Ιερούς Ναούς και πολλά αλλα).

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρουμε αν αληθεύει ότι ο μακαριστός Αμβρόσιος γκρέμισε απο τον θρόνο τον Ιερώνυμο. Πάντως ο Αμβρόσιος ήταν στενός φίλος του πρ.Φλωρίνης Αυγουστίνου και μαζί και με τον Παραμυθίας (αυτοί οι τρείς) διεκόψαν το μνημόσυνο του αρχιοικουμενιστή Αθηναγόρα.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ σωστή η ανάλυση του κ. Σακαρέλου περί του Αυγουστίνου, του θεμελιωτή του σημερινού Παπισμού.
    Να προσθέσουμε και κάτι. Ο Αυγουστίνος είναι επίσης ο θεμελιωτής του δόγματος της κληρονόμισης του προπατορικού αμαρτήματος και κατόρθωσε να πλανήσει συνοδικά την Εκκλησία, η οποία δέχτηκε τις στρεβλές του θέσεις στη Σύνοδο της Καρθαγένης του 419 (όπου ήταν παρών) και έτσι νομοθέτησε την κληρονόμιση με τον ρκα΄ κανόνα αυτής, κάτι που επικυρώθηκε από τον β΄ κανόνα της Πενθέκτης. Την πλανεμένη αυτή θεώρηση έχουν απορρίψει όλοι οι μεγάλοι Πατέρες της Ανατολής, δυστυχώς όμως επιζεί και στις μέρες μας και την υπερασπίζονται πολλοί κληρικοί μας.

    Φαίνεται, ότι 1538 χρόνια από την κοίμηση του Αυγουστίνου, θα διαπιστώθηκε η αγιότητά του, γι' αυτό και αγιοκατετάγη το 1968 στους αγίους της Ορθοδοξίας και η μνήμη του εορτάζεται στις 15 Ιουνίου. Μήπως αυτή η αναγνώριση ήταν ένα "δώρο" της Ορθοδοξίας προς τον Παπισμό την εποχή της άρσης των αναθεμάτων;

    Το παράδοξο είναι, το πως άξιοι Ιεράρχες, όπως ο Καντιώτης φέρουν το όνομά του, δεν είναι όμως καθόλου παράξενο, το ότι υπάρχει και φερώνυμο μοναστήρι.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ!!! (ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ)

    http://agiooros.freeforums.org/topic-t3201.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντως ο συγγραφέας έμμεσα παραδέχεται ότι είναι προϊον πλαστογραφίας τα αναθέματα(κωδ. 772 της μονής Αγ.Παντελεήμονος) του Ι.Νεοασκητιώτη που τόσο πολύ είχαν τρομάξει κάποιους. Κάτι είναι κι αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αιρετικέ μήπως είσαι ο Σακαρέλλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ακόμη περιμένουμε να λυθεί η απορία.

    Γιατί ένας άξιος Ιεράρχης, όπως ο πρ. Φλωρίνης, διάλεξε προστάτη άγιο, τον θεμελιωτή του Παπισμού, πριν ακόμη την αγιοποίησή του;
    Δεν γνώριζε τη θεολογία του ή πλανήθηκε και αυτός, όπως τόσοι άλλοι υμνητές του Αυγουστίνου;

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ὁ Κ.ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΙΧΕ ΘΕΩΡΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΡΕΜΠΕΛΑ ΚΑΚΟΔΟΞΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μήπως είχε κάποιο δίκηο ο κ. Σακαρέλλος;

    Ας δούμε κάποια σημεία από τη Δογματική του:
    Στη Δογματική της Ορθοδόξου Εκκλησίας γράφονται τα εξής: «Ούτω θα ηδυνάμεθα να ορίσωμεν την Εκκλησίαν ως το υπό του Χριστού κυβερνώμενον σώμα αυτού, το ζωοποιούμενον υπό του Αγίου Πνεύματος και συναποτελούν μίαν θεοσύστατον κοινωνίαν των δια της αυτής ορθής πίστεως και συμμετοχής των αυτών θείων μυστηρίων εις εν συνηνωμένων, διακονούμενον δε υπό κλήρου από των Αποστόλων κατ’ αδιάκοπον διαδοχήν λαβόντων την διακονίαν και συνεχίζον το απολυτρωτικόν έργον του Κυρίου ως κεφαλής αυτού μέχρι της συντελείας». Στον παραπάνω ορισμό γίνεται σαφής η μνεία της Εκκλησίας ως κοινωνίας (Διαμαρτύρηση) και εκτός από τη διακονία δεν γίνεται καμία νύξη για καθίδρυμα.
    Αλλά παρακάτω καταγράφονται τα ακόλουθα: «Πρόδηλον εντεύθεν, ότι, ει και η εσωτερική και εξωτερική εν τη Εκκλησία πλευραί συνδέονται αναποσπάστως, καθίδρυμα δε σωτηρίας και κοινωνία πιστών εν τη Εκκλησία ταυτίζονται, όμως ως προηγήθη η κεφαλή της Εκκλησίας και επεγένετο το σώμα αυτής ολονέν συμπληρούμενον μέχρι της συντελείας των αιώνων, ούτω και το όλον σώμα της Εκκλησίας είναι πρωτίστως καθίδρυμα σωτηρίας και είτα κοινωνία πιστών». Η δεύτερη αυτή επεξήγηση του συγγραφέα θίγει το πρόβλημα της σχέσης καθιδρύματος και κοινωνίας. Και ενώ στις αρχές ταυτίζει καθίδρυμα και κοινωνία, έπειτα κάνει τη διάκριση και μάλιστα δεν το κρατάει πια μυστικό και το λέει: πρωτίστως η Εκκλησία είναι καθίδρυμα (ΡΚαθολικισμός). Τότε όμως πως ταυτίζονται, αφού πρώτα είναι καθίδρυμα και έπειτα κοινωνία; Είναι προφανής η δυσχέρεια που αντιμετωπίζει να συμβιβάσει κατά τα σχολαστικά πρότυπα δυο έννοιες που βεβαίως και λογικώς δεν μπορούν να υπαχθούν σ’ έναν ορισμό.
    Στη Δογματική, στο κεφάλαιο της Θείας Ευχαριστίας, ουδαμού αναφέρονται τα Έσχατα. Όλη η Θεία Ευχαριστία συλλαμβάνεται με την έννοια της αναφοράς στο Μυστικό Δείπνο και της θυσίας στο Σταυρό του Χριστού. Στήσαμε και μείς στα θυσιαστήριά μας κάτι σταυρούς τεράστιους. Τι να περιμένει κανείς, όταν η Θεία Ευχαριστία που ήταν η μόνη που διέσωζε τη συνείδηση της εσχατολογικής ταυτότητας, όταν και αυτή έχει αλλοιωθεί και πάει προς άλλη κατεύθυνση, φυσικά και η Εκκλησία χάνει με τον τρόπο αυτό την εσχατολογική συνείδησή της.

    Ας δούμε και τις αναφορές του π. Μεταλληνού:
    "..... Οπότε κατηγορούσαν τον Καποδίστρια διότι βάζει βίους Αγίων και δεν βάζει τα παραμυθάκια, όπως «Η Φαβιόλα», «Η κόρη του γαλακτοκόμη» κ.ά. που μας έφερναν και που τα μετέφραζε δυστυχώς κι ο μακαρίτης ο Τρεμπέλας. Λέει κι ο Γιανναράς και σ’ αυτό έχει δίκιο, ότι «χαράμισε χιλιάδες ώρες ο Παναγιώτης Τρεμπέλας». Ήταν σπουδαίος πράγματι. Αλλά ήταν το πνεύμα των οργανώσεων, όπου ζητούσαν να μιμούνται τους Προτεστάντες σ’ ότι έκαμναν, στην ιεραποστολή, κ.τ.λ. και τι έκανε; Μετέφραζε προτεσταντικά διηγήματα από τα αγγλικά και τα γαλλικά. Δεν μιλούσε καλά αλλά διάβαζε και καταλάβαινε σπουδαία. Μετέφραζε, δηλαδή, παραμύθια της Χαλιμάς….. αντί να προβάλλουνε τα ζωντανά παραδείγματα των Αγίων, την ένσαρκη, εν σώμαται Ορθοδοξία, όπως είναι οι Άγιοι»……….. «Καταλαβαίνετε; Αποξενωθήκαμε μόνοι μας δήθεν για να γίνουμε Ευρωπαίοι και εκκλησιαστικά. Αυτό είναι το μεγάλο λάθος που έγινε. Δεν κατηγορούμε κανέναν αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι κάναμε έγκλημα. Λέω πάλι: ο Τρεμπέλας, αυτό το μεγάλο κεφάλαιο, καθόταν και χαράμιζε το μυαλό του για να μεταφράσει (από τα γερμανικά) το «Η θυγατέρα του γαλακτοκόμη». Εγώ τα έχω βρει και στα αγγλικά, όλα αυτά, στα αρχεία των μισσιοναρίων. Και τότε ξύπνησα, στα εικοσιεννιά με τριάντα μου χρόνια που τα μελέτησα….. και έλεγα «Κοίταξε, ο Τρεμπέλας τώρα με τη «Φαβιόλα» και την «Περπέτουα»».

    Τώρα, αν στα ανωτέρω υπάρχουν καλόδοξα και κακόδοξα, ας τα ερευνήσουν οι επαϊοντες.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Aποτειχιστήτε είματε όλοι συνένοχοι μακρυά τους μέχρι να ΟΡΘΟΤΟΜΗΣΟΥΝ ΜΑΚΡΥΑ ΤΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απο την μια Είχαμε τον Χριστόδουλο τον τηλεμαιντανο με τον Πάπα τώρα έχουμε τον Βαρθολομαίο,τον ζηζιούλα,τους αγιορείτες που δεν μιλάνε,τους ιερείς με τα χρυσά άμφια και τους μητροπολιτάδες τηλεμαιντανούς.Ανθιμο Μακεδονομάχο,Αμβρόσιο τον ιντερνετάκια,Σεραφείμ Πειραιώς που λεει οτι οικουμενισμός είναι αίρεση αλλά δεν μιλάει,τους γοχ με 100 παρατάξεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ποιος ΟΡΘΟΤΟΜΕΙ;Ολοι φωνάζουν για αιρέσεις και σχίσματα και όλοι ειναι μεσα σε όλα.Φωνάζουν να έχουμε πνευματική ζωή και αυτοί σαν παράδειγμα κυκλοφορούν σαν μην ομορφονίες λαμπριστόλιστες.Αν θέλουμε εκκλησία πρέπει να τους διώξουμε.Πήξαμε στην γεροντολαγνεία πιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. μιχεπιβάτες,κίναιδοι και μην πω τι αλλο ,διωξτε τους όλους να δούμε προκοπή πια.ηρθε η ωρα τι περιμένετε;Ολοι φωναζετε για την παναίρεση και κέθα κυριακή είστε μαζί τους.Ποιόν εμπαίζετε τον Θεό;KANTE ΠΡΑΞΗ ΠΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μας απήλησε πάλι ο Φαναριώτης αλλά δεν του είπαν ότι εδώ πια οι μαγκιές τελείωνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αιρετικέ δεν μου απάντησες. Είσαι ο Σακαρέλλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γιατί θα πρέπει να είμαι ο Σακαρέλλος;

    Επειδή συμφωνώ με την εκκλησιαστική ιστορία, που παραθέτει και είναι αληθής;

    Ένα γεγονός ή έγινε ή δεν έγινε ή είναι έτσι ή δεν είναι έτσι, άσχετα αν κάποιος συμπαθεί τους Ορθόδοξους ή τους Παπικούς ή τους Προτεστάντες ή τους Παλαιοημερολογίτες.

    Η αλήθεια είναι μια, δεν είναι πολλές και όποιος τη γνωρίσει απελευθερώνεται, από τη σκλαβιά του ψεύδους, στην οποία ζούσε.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Συμφωνούμε ότι η αλήθεια είναι μια και όχι πολλές αλλά δεν είναι μαζί με τους φανατικούς παλαιοημερολογίτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πράγματι η αλήθεια είναι μία και δεν είναι μαζί με κανένα φανατικό, είτε του Παλαιού, είτε του Νέου, είτε του Παλαιονέου.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Χαιρετω φιλους και εχθρους.
    Αυριο θα απαντησω σε ολους, αναλογα με το χρονο.
    Σημερα εχω μονο να πω περι του αιρετικου και του Σακαρελου οτι δεν εχει καμμια σχεσι ο ενας με τον αλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αιρετικέ όλο βλακείες λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Έτσι είναι. Όταν κάποιος δεν έχει τι να αντιτείνει, βρίζει.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου