Ζητουμε και η Εκκλησια της Ελλαδος να επαναφερει το Παλαιο Ημερολογιο στο εορτολογιο της.
Η επίσημη Εκκλησία της Πολωνίας
επαναφερει το Παλαιό Ημερόλογιο
μετά από 90 χρόνια!
Η Αυτοκέφαλος Ορθόδοξος
Εκκλησία της Πολωνίας, ύστερα από 90 χρόνια επαναφερει το Ιουλιανό
ημερολόγιο, στις 15 Ιουλίου 2014 Κυριακή των Αγίων Πάντων!!!
Η επισημη ιστοσελιδα της Πολωνικης Εκκλησιας αναφερει τα παρακατω:
Polska Cerkiew powraca do uświęconego Tradycją – Juliańskiego kalendarza liturgicznego
Zatwierdzeniem
Świętego Soboru Biskupów Polskiego Autokefalicznego Kościoła
Prawosławnego, Polska Cerkiew po 90 latach powraca do uświęconego
Ortodoksyjną Tradycją Kalendarza Juliańskiego – czyli do tzw. Starego
Stylu!
Czytaj oryginał http://prawoslawnikatolicy.pl/triumf-ortodoksji-w-polskiej-cerkwi/
http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/03/blog-post_4636.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αυτοκέφαλος Ορθόδοξος Εκκλησία της Πολωνίας είναι σήμερα μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Παναιρετικών Εκκλησιών του αντίχριστου; Μήπως όχι; Τα ημερολόγια λοιπόν θα μας σώσουν ή η ΜΙΑ, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μια αγία, καθολική και αποστολική εκκλησία, δεν είναι ούτε μια, ούτε καθολική, ούτε αποστολική και ερευνητέο αν είναι ακόμη και εκκλησία. Τυπικά είναι, ουσιαστικά όμως ;;;
ΔιαγραφήΌταν συντηρεί ένα άνευ προηγουμένου ψεύδος και κρύβει τους λόγους για τους οποίους έγινε η εορτολογική μεταβολή (σημ. πέρασαν 35 χρόνια για να γίνει γνωστή η πατριαρχική-μασονική εγκύκλιος του 1920) επισσωρεύοντας επί του αρχικού ψεύδους πλείστα όσα άλλα με ένδυμα δήθεν θεολογικό - εξ αυτών το ερωτηματικό "δυνάμει ή ενεργεία" εφαρμογής Κανόνα της Πρωτοδευτέρας - γίνεται φανερό γιατί στερείται αυτών που γράφει το άρθρο 9 του Συμβόλου Πίστεως.
Μετά αναπτύχθηκε και η "θεολογία" υπέρ της κανονικότητας της καινοτομίας για να φτάσουμε αισίως στην κανονικότητα της μεταπατερικότητας, της συναφειακότητας και πάσης άλλης βλακότητας ( βλέπε λειτουργική αναγέννηση ).
Οι πατέρες της Εκκλησίας με λάθος ημερολόγιο συνέταξαν το Σύμβολο Πίστεως, με λάθος ημερολόγιο είπαν, όσα συντάχθηκαν στις Οικουμενικές Συνόδους, με λάθος ημερολόγιο έγιναν η φωνή του αγίου Πνεύματος. Αυτό όμως δεν τους εμπόδισε να οικοδομήσουν την Εκκλησία επί του θεμελίου "ό εστί ο Κυριος και Θεός ημών Χριστός".
Εχει δικιο ο Οδυσσεας,Ευσταθιε,πρεπει να γυρισουμε με το παλαιο γιατι οι χοντροκεφαλοι Γ.Ο.Χ δεν προκειται να κανουν πισω.Ας κανουμε εμεις,ποιο το προβλημα;Μας θεωρουν εχθρους τους και εχθρους του Θεου.Ας τους βαλουμε λοιπον αναμμενα καρβουνα στο χοντροκεφαλο τους!
ΔιαγραφήΦίλε "Χ" ας επιλέξει λοιπόν η αληθινή ΜΙΑ Αγία Εκκλησία του Χριστού ενωμένη το "Μακεδονικό Ημερολόγιο" που χρησιμοποιούσαν οι Άγιοι Απόστολοι, αρκεί να μην έχουμε καμιά εκκλησιαστική (επι)κοινωνία με τους αιρετικούς Οικουμενιστές του νέου και παλαιού ημερολογίου των αμέτρητων παρασυναγωγών...
ΔιαγραφήΟι αιρετικοί Οικουμενιστές και ημερολάτρες λένε ότι δεν είναι ΜΙΑ η Εκκλησίας μας γιατί είναι μέλη της Οικουμενικής Πανθρησκείας του Παγκοσμίου Συμβουλίου Παναιρετικών Εκκλησιών (παρασυναγωγών) του αντιχρίστου.
ΔιαγραφήΕίναι αυτονόητο ότι οι αληθινά αποτειχισμένοι απο την παναίρεση του Οικουμενισμού είναι ενωμένοι με την αληθινή πίστη στην διαχρονική ΜΙΑ Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία εφόσον δεν δημιουργούν νέες Συνόδους και ανύπαρκτες νέες Εκκλησίες (με αφορμή το ημερολόγιο) με παράνομες υπερόριες χειροτονίες αλλά επιθυμούν την "αποκατάσταση της Ορθοδοξίας" από μια Οικουμενική Σύνοδο.
Το παραπάνω αίτημα είναι τουλάχιστον βλακώδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι πάει να πει η επαναφορά του παλαιού ημερολογίου στο εορτολόγιο;
Τι σχέση έχει το ημερολόγιο με το εορτολόγιο;
Το ημερολόγιο το κανονίζει η Αστρονομία, το δε εορτολόγιο η Εκκλησία.
Με την έννοια αυτή δεν υπάρχει πολιτικό ή εκκλησιαστικό ημερολόγιο, όπως δεν υπάρχει αστρονομικό ή πολιτικό εορτολόγιο.
Το ότι σήμερα είναι 27 Μαρτίου το οριοθετεί η Αστρονομία.
Το ότι στις 27 Μαρτίου είναι της αγίας Ματρώνας το οριοθετεί η Εκκλησία.
Δηλαδή, τι θέλουμε να πούμε; Ότι σήμερα δεν είναι 27 Μαρτίου, αλλά 14 Μαρτίου και του αγίου Βενεδίκτου;
Και με ποιό δικαίωμα μπορούμε να το πούμε αυτό;
Η εαρινή ισημερία συνέβη στις 20 Μαρτίου στις 20.58 ώρα Ελλάδος, όπως μας λέει η Αστρονομία και όχι, ότι θα συμβεί στις 3 Απριλίου, όπως μας λένε λανθασμένα κάποιοι του παλαιού.
Οι πατέρες της Α΄ Συνόδου ζήτησαν από αστρονόμους να τους βρουν την ισημερία, δεν την βρήκαν μόνοι τους. Και οι αστρονόμοι της Αλεξάνδρειας την προσδιόρισαν με τα τότε μέσα. Αποδείχτηκε αργότερα, ότι υπήρχε λάθος. Το λάθος αυτό δεν πρέπει να διορθωθεί, επειδή δεν καταλαβαίνουν κάποιοι ανεγκέφαλοι;
Δεν πιστεύουμε οι ανεγκέφαλοι αυτοί να θεωρούν ακόμη τη γη ως μια πιατέλα, γύρω από την οποίαν περιστρέφεται ο ήλιος και τούτο επειδή το αναφέρει ο Δαβίδ στους ψαλμούς!
Ώρα λοιπόν να σοβαρευτούμε και να σταματήσουμε να εκπέμπουμε αηδίες.
Η σωτηρία της ψυχής δεν κρίνεται από ημερολόγια ή εορτολόγια. Κρίνεται από την ταπεινοφροσύνη που δείχνουμε, το πένθος για τα αμαρτήματά μας, την πραότητα, την ενάρετη ζωή, την ελεημοσύνη, την κάθαρση της καρδίας, τη ειρήνη μέσα μας και με το Θεό, τη μαρτυρία της πίστης και την καταδίωξη λόγω της πίστης και όχι από το Ιουλιανό, το Γρηγοριανό ή το διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο!
ΙΚ
Εσυ κ.Σωτηρη Ζουλιδη συμφωνειτε με τον Οδυσσεα και τον Χ,η με τον κ.Καρδαση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάκης : Εσυ κ.Σωτηρη Ζουλιδη συμφωνειτε με τον Οδυσσεα και τον Χ, ή με τον κ.Καρδαση;
Διαγραφήκχ : Μπά ; Είναι εδώ ο sotirio ; Εταίρε εφ΄ ώ πάρει;
Κατ ανάγκη πειθαρχεί ο Χριστιανός στους προεστώτας της Εκκλησίας σε θέματα που δεν άπτονται δόγματος . Και το ημερολόγιο , ακόμα και το εορτολόγιο (πλήν Πασχα) δεν άπτονται δόγματος . Πλίν όμως απο την στιγμή που υπήρξε σκανδαλισμός και απώλεια ψυχών και σχίσμα ... έπρεπε να βρεθεί λύση . Και μία είναι η λύση το εορτολόγιο να συμβαδίζει με όλους τους ορθοδόξους και ημερολόγιο ας έχει η πολιτεία όποιο θέλει .
ΔιαγραφήΔεν μπορούμε να ξεχνάμε τον λόγο του Κυρίου :
᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ ὀργιζόμενος τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ εἰκῆ ἔνοχος ἔσται τῇ κρίσει· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ρακά, ἔνοχος ἔσται τῷ συνεδρίῳ· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ μωρέ, ἔνοχος ἔσται εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός. 23 ᾿Εὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ, 24 ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου. 25 ῎Ισθι εὐνοῶν τῷ ἀντιδίκῳ σου ταχὺ ἕως ὅτου εἶ ἐν τῇ ὁδῷ μετ᾿ αὐτοῦ, μήποτέ σε παραδῷ ὁ ἀντίδικος τῷ κριτῇ καὶ ὁ κριτής σε παραδῷ τῷ ὑπηρέτῃ, καὶ εἰς φυλακὴν βληθήσῃ· 26 ἀμὴν λέγω σοι, οὐ μὴ ἐξέλθῃς ἐκεῖθεν ἕως οὗ ἀποδῷς τὸν ἔσχατον κοδράντην.
Και για την ΜΙΑ ψυχή που χάνεται στην παλαιοημερολογήτικη σχησματοαίρεση
λόγος θα ζητηθεί . Η επιστροφή στην προτέρα κατάσταση είναι επιβεβλημένη .
Αμαν πιά !
Και το ημερολόγιο , ακόμα και το εορτολόγιο (πλήν Πασχα) δεν άπτονται δόγματος .
Διαγραφήκχ
Άρθρο 9 Συμβόλου Πίστεως : "Εις μιαν, αγίαν, καθολικήν και αποστολικήν, εκκλησία"
Ερώτηση : Τι έγινε με την καινοτομία του 1924 ; Ποιοι έσχισαν την Εκκλησία, δοθέντος ότι έκπαλαι τρείς Σύνοδοι στην Κων/πολη απέρριψαν το Γρηγοριανό Καλανδάρι ; Εκείνες δεν ήταν Σύνοδοι (ήταν σύνοδοι) και ήταν μόνο αυτή που καταδίκασε - κάπου εκεί στα τέλη του 19 αιώνα - τον εθνοφυλετισμό ; Μόνο αυτή ήταν Σύνοδος ; Οι άλλες δεν ήταν ;
Πλήν όμως αυτό προυποθέτει ρήξεις με τις παθογένειες του παρελθόντος
Διαγραφήκαι αναθεματισμό του οικουμενισμού .
Ο π Βαϊος απο ότι ξέρω αποτειχιζόμενος πήρε θέση και επι του εορτολογίου . Σωτήριος Ζουρίδης
Τα λάθη μας και η αποκεκαλυμμένη αλήθεια της επιστήμης
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς κυριε ΙΚ είμαστε οι ανεγκέφαλοι - σας ευχαριστούμε - κι εσείς είσαστε ... οι μεγαλοεγκέφαλοι, πολυεγκέφαλοι, ή και πλουσιοεγκέφαλοι. Ίσως, και πολυκέφαλοι.
Η επιστήμη καλά κάνει και προσδιορίζει με ακρίβεια τας "ηλίου τροπάς" και άριστα ποιεί που φτιάχνει νέους ανθρώπους με το σωλήνα, την κλωνοποίηση (όχι ακόμη), τα μεταλλαγμένα γενετικά προϊόντα, και πολλά άλλα, Μεταξύ αυτών οι τρελλές αγελάδες, οι μεταμοσχεύσεις και όσα ακολουθήσουν.
Η Εκκλησία, οι πατέρες και οι αλεξανδρινοί αστρονόμοι έκαναν ένα λάθος, κι εμείς οι ανεγκέφαλοι, οι χοντροκέφαλοι - σας ευχαριστούμε - και ταλιμπάν της Ορθοδοξίας - δεν σας ευχαριστούμε, ποτέ δεν παίρνουμε κεφάλια - θέλουμε και επιμένουμε να μένουμε σ΄ αυτό το επιστημονικό λάθος. Θα μου πείτε γιατί ; Όχι βέβαια επειδή ήταν λάθος, επιστημονικά αδύνατο καλύτερα, η ενανθρώπηση του αγίου Θεού, η Ανάσταση, και όσα περιγράφονται σε Παλαιά και Καινή Διαθήκη. Σε λάθος βρισκόμαστε όλοι κύριε ΙΚ και λοιποί ομοϊδεάτες του κυρίου ΙΚ. Ο οποίος την επιστημονική αλήθεια την ταυτίζει με την εκ του Πατρός των Φώτων αλήθεια. Δηλαδή, την εκ Πνεύματος Αγίου. Αν η αλήθεια η δική μας είναι λάθος, εμείς προτιμάμε να μείνουμε σ΄ αυτή. Εσείς μείνετε με την αλήθεια της επιστήμης, ή αποκεκαλυμένης αλήθειας, όπως την αποκάλεσε ένας βλάξ, στην προσπάθειά του ... να ζεύξει τον Ελλήσποντο. Το λάθος μας όμως αυτό, όπως έγραψα προηγουμένως, δεν εμπόδισε τους πατέρες της Εκκλησίας να καταυγάσουν την ανθρωπότητα με το ανέσπερο Φως, το Φως της αλήθειας, αποδεικνύοντας το λάθος, ή ψεύδος, του θανάτου. Πείτε το, αν θέλετε επί το θεολογικότερο, και σχετικότητα του θανάτου, η οποία αναιρεί την βεβαιότητα αυτού και, άλλωστε, συμφωνεί με το εισηγητή της θεωρίας (γενικότερα) της σχετικότητας. Οπότε, κι εμείς, δεν είμαστε αντίθετοι με την επιστήμη παρά τα όποια λάθη μας, ιδεοληψίες μας, ψευδαισθήσεις μας και ότι άλλο μας αποδίδει η μοντέρνα ψυχοθεολογία.
- Τι σχέση έχει το ημερολόγιο με το εορτολόγιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ: Τι σχέση έχει ο κοσμικός χρόνος με τον εορταστικό χρόνο ; Τι σχέση έχει ο κοσμικός χώρος με τον εκκλησιαστικό χώρο ; Τι σχέση έχει ο άνθρωπος με το Θεό ; Απάντηση : Ουδεμία, διότι ...
- Το ημερολόγιο το κανονίζει η Αστρονομία, το δε εορτολόγιο η Εκκλησία.
κχ : Απορία. Η αστρονομία αφ΄ εαυτής αποφθέγγεται και η εκκλησία αοράτως λαλεί ; Ποια η σχέση αστρονομίας και εκκλησίας ; Ποια η κανονικότητα της πρώτης και ποια της δεύτερης ; Σταματώ, βήχας μ΄ έπιασε.
Ο βήχας πιάνει, όταν μπλοκάρουμε σε κάτι: "απορία ψάλτου βηξ".
ΔιαγραφήΕγώ μίλησα για Αστρονομία και Εκκλησία και μπήκε σφήνα η Ιατρική. Ας είναι:
1/ Ούτε οι Πατέρες, ούτε οι αστρονόμοι έκαναν λάθος. Σωστά τα μέτρησαν με τα μέσα της εποχής. Τώρα, με τα σύγχρονα μέσα, βρίσκουμε άλλες παραμέτρους. Να μη τις διορθώσουμε;
2/ Όταν επιμένει κάποιος σε ένα λάθος είναι χοντροκέφαλος; Εμείς, απλώς έχουμε κοινό νου, που εσείς δεν διαθέτετε.
3/ Τι δουλειά έχει το καταύγασμα των Πατέρων και το Σύμβολο της Πίστης με το ημερολόγιο; παντρεύονται αυτά;
4/ Δεν ταυτίζουμε την επιστημονική αλήθεια με καμία εξ Αποκαλύψεως αλήθεια. Κάθε αλήθεια είναι ξέχωρη και δεν μπερδεύεται με την άλλη.
5/ Αφού λοιπόν προτιμάτε να μένετε στην αλήθεια των πατέρων, γιατί δεν τους ακολουθείτε πλήρως;
6/ Ο Χριστός μας λέει, ότι οι πληγές του Ιουδαίου θεραπεύτηκαν με λάδι και κρασί. Και τώρα αυτή τη μέθοδο ακολουθείτε στα Νοσοκομεία ή βγάζετε αξονικές; Και μη μου πείτε για πνευματική θεραπεία και τα όμοια.
7/ Ο Χριστός έστειλε τους θεραπευμένους λεπρούς στους ιερείς για διαπίστωση της αποθεραπείας. Εσείς, τους στέλνετε στους ιερείς ή στο Λοιμωδών; Και μη μου πείτε για πνευματική λέπρα.
8/ Έξη άγιοι της Εκκλησίας μας (Μ. Αθανάσιος, Μ. Βασίλειος, Νύσης Γρηγόριος, Ιω. Δαμασκηνός, Γρηγόριος Παλαμάς και Συμεών Θεσ/νίκης) γνωματεύουν, ότι η γη είναι ένας ακίινητος δίσκος στο κέντρο του σύμπαντος και ο ήλιος και τα αστέρια περιστρέφονται γύρω από αυτήν (υπάρχουν τα σχετικά κείμενα). Τους ακολουθείτε ή όχι;
9/ Ο Μ. Βασίλειος καταγράφει στην Εξαήμερο, ότι τα χέλια δεν παράγονται αλλοιώς, παρά από την ιλύ. Δεν πολλαπλασιάζονται ούτε με αυγά, ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, γεννιώνται από το χώμα. Το 1864 ο Παστέρ απέδειξε ότι δεν είναι έτσι. Συμφωνείτε με τον Παστέρ ή με το Μ. Βασίλειο;
10/ Το 10000 και εφ' όσον δεν έχει συντελεσθεί η β΄ παρουσία, η εαρινή ισημερία της 21 Μαρτίου θα συμπίπτει με το θερινό ηλιοστάσιο της 21 Ιουνίου. Θα εξακολουθείτε να το θεωρείται σωστό, παρ' όλον που οι πατέρες δεν μιλούν για ηλιοστάσιο; Θα υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ή ο Θεός θα έχει επέμβει, για να μη θεωρηθεί λάθος;
Κατά τα άλλα, περαστικά από το βήχα.
ΙΚ
Παρακαλω τον κ.Ιωαννη Καρδαση να απαντησει:Τα μυστηρια των Γ.Ο.Χ ειναι ακυρα;Εαν ναι γιατι;Εαν οχι γιατι;Εαν ο Ιερος Χρυσοστομος ζουσε θα ειχε εκκλησιαστικη κοινωνια με τους χρονολατρες Γ.Ο.Χ;Το Σχισμα που δημιουργησαν δεν συγχωρειτε ουτε με αιμα μαρτυριου;Υπαρχει Σωτηρια για τους Γ.Ο.Χ εαν μεινουν στο Σχισμα;Ποια ειναι η λυση για την ενωση;
ΔιαγραφήΟ βήχας, ο ψάλτης και ο νεωτεριστής παπάς ( Πρώτο Μέρος )
ΔιαγραφήΠρος τον κ. ΙΚ :
[ Ο βήχας πιάνει, όταν μπλοκάρουμε σε κάτι: "απορία ψάλτου βηξ" ].
κυπριανός χ
Έβηξε ο ψάλτης, συνέχισε ο παπάς, σταμάτησε το "τεριρέμ" και ο βήχας.
1) Ούτε οι Πατέρες, ούτε οι αστρονόμοι έκαναν λάθος. Σωστά τα μέτρησαν με τα μέσα της εποχής. Τώρα, με τα σύγχρονα μέσα, βρίσκουμε άλλες παραμέτρους. Να μη τις διορθώσουμε;
- Απ. Να τις διορθώσουμε, αλλά να αφήσουμε την Εκκλησία στην ησυχία της
2) Όταν επιμένει κάποιος σε ένα λάθος είναι χοντροκέφαλος; Εμείς, απλώς έχουμε κοινό νου, που εσείς δεν διαθέτετε.
- Απ. Κρατήσετε εσείς το λεπτό σας κεφάλι, αφήστε σ΄ εμάς το χοντρό, και μη βάζετε στον τόρνο την κεφαλή της Εκκλησίας.
3) Τι δουλειά έχει το καταύγασμα των Πατέρων και το Σύμβολο της Πίστης με το ημερολόγιο; παντρεύονται αυτά;
- Απ. Δεν παντρεύονται, αλλά τα πάντρεψαν οι λεπτοκέφαλοι πολιτικοί και οι φωστήρες - μικρονοϊκοί αριθμομνήμονες - των πανεπιστημίων της Εσπερίας.
4) Δεν ταυτίζουμε την επιστημονική αλήθεια με καμία εξ Αποκαλύψεως αλήθεια. Κάθε αλήθεια είναι ξέχωρη και δεν μπερδεύεται με την άλλη.
- Απ. Κάνετε κάτι χειρότερο. "Δώστε αυτά που ανήκουν στον Καίσαρα, και αυτά που ανήκουν στο Θεό", ήταν η απάντηση του Κυρίου στο υποκριτικό ιερατείο. Εσείς, ό,τι ανήκει στον Καίσαρα το δίνετε στο Θεό και ό,τι ανήκει στο Θεό το δίνετε στον Καίσαρα. Η ζυγαριά στα ίσα. Το κάλπικο νόμισμα του Καίσαρα το δίνετε στο Θεό, το γνήσιο νόμισμα του Θεού στους αγύρτες πολιτικούς.
5) Αφού λοιπόν προτιμάτε να μένετε στην αλήθεια των πατέρων, γιατί δεν τους ακολουθείτε πλήρως;
- Απ. Τους ακολουθούμε. Σας ενοχλεί όμως αυτό.
6) Ο Χριστός μας λέει, ότι οι πληγές του Ιουδαίου θεραπεύτηκαν με λάδι και κρασί. Και τώρα αυτή τη μέθοδο ακολουθείτε στα Νοσοκομεία ή βγάζετε αξονικές; Και μη μου πείτε για πνευματική θεραπεία και τα όμοια.
- Απ. Κάνουμε και τα δύο. "Πολλά γαρ πταίομεν άπαντες" και "ου δικαιωθήσεται ενώπιόν σου πας ζων". Αλλά έχουμε το λάδι και το κρασί. Προσευχόμενοι, ζούμε με λάδι, οίνον και έλαιον (ξεχάσατε το τελευταίο) και καμιά φορά γίνονται θαύματα. Μικρά όχι μεγάλα.
7) Ο Χριστός έστειλε τους θεραπευμένους λεπρούς στους ιερείς για διαπίστωση της αποθεραπείας. Εσείς, τους στέλνετε στους ιερείς ή στο Λοιμωδών; Και μη μου πείτε για πνευματική λέπρα.
- Απ. Τα θαύματα με λεπρούς, συγκύπτουσες, τυφλούς και άλλους, έγιναν τότε που έπρεπε να γίνουν. Άλλα σαν αυτά δεν ξαναγίνονται. Το θαύμα της Δημιουργίας μια φορά έγινε, άλλη δεν ξανάγινε. Γίνονται, τώρα, μόνο τα θαύματα του Παρακλήτου (εν πνεύματι και αληθεία) και ευτυχώς, εμείς δεν γλωσσολαλούμε, ούτε σεληνιαζόμαστε. Θαύματα κάνει και ο διάβολος, αλλά θαύματα όπως αυτό του Παρακλήτου (εν πνεύματι και αληθεία) δεν μπορεί να κάνει.
8) Έξη άγιοι της Εκκλησίας μας (Μ. Αθανάσιος, Μ. Βασίλειος, Νύσης Γρηγόριος, Ιω. Δαμασκηνός, Γρηγόριος Παλαμάς και Συμεών Θεσ/νίκης) γνωματεύουν, ότι η γη είναι ένας ακίινητος δίσκος στο κέντρο του σύμπαντος και ο ήλιος και τα αστέρια περιστρέφονται γύρω από αυτήν (υπάρχουν τα σχετικά κείμενα). Τους ακολουθείτε ή όχι;
Ο βήχας, ο ψάλτης και ο νεωτεριστής παπάς ( Δεύτερο Μέρος )
Διαγραφή- Απ. Αυτό δεν μας πειράζει καθόλου. Η πίστη μας δεν κρίνεται από το αν η γη είναι ακίνητος δίσκος στο κέντρο του σύμπαντος ή αν ήλιος και τα αστέρια περιστρέφονται γύρω από αυτήν. Αυτά δεν μας ζητούν να τα πιστέψουμε. Εκτός αν πρόκειται για τους υποκριτές Φαρισαίους, που ήθελαν τα του Καίσαρος στο θεό και τα του θεού στον Καίσαρα. Μη ξεχνάτε, οι Φαρισαίοι ρώτησαν. Εμείς τέτοια ερωτήματα δεν θέτουμε στον Κύριο.
9) Ο Μ. Βασίλειος καταγράφει στην Εξαήμερο, ότι τα χέλια δεν παράγονται αλλοιώς, παρά από την ιλύ. Δεν πολλαπλασιάζονται ούτε με αυγά, ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, γεννιώνται από το χώμα. Το 1864 ο Παστέρ απέδειξε ότι δεν είναι έτσι. Συμφωνείτε με τον Παστέρ ή με το Μ. Βασίλειο;
- Απ. Η πίστη μας, κι εμείς, δεν θα κριθεί από το αν πιστέψουμε αυτά που λέει ο Μέγας Βασίλειος για τα χέλια, ή αυτά που λέει ο Παστέρ. Πάλι κάνετε το λάθος του ιερατείου. Αυτός που πιστεύει στον Καίσαρα, να πάει με τον Καίσαρα, και αυτός που πιστεύει στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό να πάει με τον Χριστό και Θεό ημών. Η σωτηρία της ψυχής και η αφθαρσία του σώματος δεν θα κριθούν από το τρόπο που πολλαπλασιάζονται τα χέλια. Αν εσείς συμφωνείται με τον Παστέρ και πιστεύετε αυτά που λέει, τότε, μάλλον, σας βλέπω να γινόσαστε χέλι.
10) Το 10.000 και εφ' όσον δεν έχει συντελεσθεί η β΄ παρουσία, η εαρινή ισημερία της 21 Μαρτίου θα συμπίπτει με το θερινό ηλιοστάσιο της 21 Ιουνίου. Θα εξακολουθείτε να το θεωρείται σωστό, παρ' όλον που οι πατέρες δεν μιλούν για ηλιοστάσιο; Θα υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ή ο Θεός θα έχει επέμβει, για να μη θεωρηθεί λάθος;
- Απ. Αυτό να το γράψετε στην επί του φοβερού βήματος απολογία σας, αν είναι να δικαιολογήσετε την προσχώρηση σας στο νέο εορτολόγιο. Αν όμως έχει, ας πούμε, ημερομηνία 2014 τότε τι θα γίνει ; Θα χρεωθείτε 7.986 χρόνια ανυπαρξίας ή κατί άλλο ; Ειλικρινά δεν γνωρίζω.
Και αφελές συμπλήρωμα : Μήπως δεν συμφωνείτε με τη Βιβλική διήγηση της Δημιουργίας του ανθρώπου ; Δεν ξέρω ποια ήταν η συμβολή του Παστέρ σ΄ αυτό. Τα χέλια και ο πολλαπλασιασμός τους με προβληματίζουν. Ουφ, πάλι μ΄ έπιασε βήχας, παπούλη μου συνέχισε
Διόρθωση : " Προσευχόμενοι, ζούμε με λάδι, οίνον και ύδωρ (ξεχάσατε το τελευταίο) και καμιά φορά γίνονται θαύματα. Μικρά όχι μεγάλα."
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ για τη δημοσίευση των σχολίων
κχ
Μια και ο Καρδασης ντρεπεται,ας απαντησει ο Κυπριανος:Τα Μυστηρια των Ν.Η ειναι ακυρα;Αν ναι,γιατι;Εαν οχι,γιατι;Υπαρχει Σωτηρεια για τους Ν.Η αν μεινουν στο Ν.Η;(Αφορμη:η κακοδοξια του π.Δημαρα)!
ΔιαγραφήΠρος τον κ. Τάκη και το ερώτημα : Μια και ο Καρδασης ντρεπεται,ας απαντησει ο Κυπριανος:Τα Μυστηρια των Ν.Η ειναι ακυρα;Αν ναι,γιατι;Εαν οχι,γιατι;Υπαρχει Σωτηρεια για τους Ν.Η αν μεινουν στο Ν.Η;(Αφορμη:η κακοδοξια του π.Δημαρα)!
Διαγραφήκυπριανός χ
Θα απαντήσω, αλλά η γνώμη μου είναι άποψη, δεν είναι γνώμη. Περί αυτού του θέματος μόνη αρμόδια να αποφανθεί είναι Σύνοδος Ορθοδόξων, τοπική ή της καθ΄ ημάς Οικουμένης. Παρένθεση, άλλο η " καθ΄ ημάς Οικουμένη " και έτερο η οικουμένη των οικουμενιστών ( : "οιαδήτις πόλωσις μεταξύ τοπικού και παγκόσμιου οδηγεί εις αλλοίωσιν του ορθοδόξου φρονήματος", κατά την πρόσφατη πατριαρχική Ανακοίνωση της Συνάξεως εν Φαναρίω).
Η Χάρις των Μυστηρίων υπήρχε, όσο υπήρχαν ιερείς, οι οποίοι, καίτοι είχαν αποδεχθεί την καινοτομία, έφεραν το πρό της καινοτομίας αξίωμα της ιεροσύνης και οι πιστοί βαπτίζονταν από φορείς έχοντας την αγιαστική Χάρι. Τώρα που οι ιερείς αυτοί έχουν χαθεί - όσοι έμειναν αποκαλούνται αιρετικοί - επόμενο είναι ότι τα Μυστήριά τους στερούνται Χάριτος. Η όψιμη παρρησία των καινοτόμων τους δεν τους απαλλάσσει, όπως δεν απάλλαξε εκείνους που έλεγαν : εἰ ἦμεν ἐν ταῖς ἡμέραις τῶν πατέρων ἡμῶν, οὐκ ἂν ἦμεν κοινωνοὶ αὐτῶν ἐν τῷ αἵματι τῶν προφητῶν.
Ωστόσο, τούτο δεν σημαίνει ότι είναι ανύπαρκτη ή ότι έχει χαθεί. Όποιος είναι ταπεινός θα τον επισκεφθεί και τότε, εν μετανοία και με δάκρυα, αλάλητο στεναγμό θα ομολογήσει : ΜΕΓΑΛΥΝΕΙ η ψυχή μου το Κύριο, και ΗΓΑΛΙΑΣΕ το πνεύμα μου επι τω Θεώ τω σωτήρι μου, ότι ΕΠΕΒΛΕΨΕ επί την ΤΑΠΕΙΝΩΣΙΝ του δούλου του.
Τα θαύματα, και τα ιερά Μυστήρια, τελειούνται με αυτό τον τρόπο. Είναι η άποψή μου, μη τη λάβεις σοβαρά υπόψη.
Υστερόγραφο
Είδα οτι ο κ. ΙΚ απάντησε : Τα μυστήρια των ΓΟΧ είναι άκυρα, επώδυνο καρκίνωμα οι του Παλαιού (των ημερών, δεν το έγραψε), είναι παρασυνάγωγοι, δεν έχουν ελπίδα σωτηρίας, αλλά δεν είναι αιρετικοί ! Τον ευχαριστούμε.
Προς τον αγαπητό κ. Τάκη:
ΑπάντησηΔιαγραφή1/ Τα μυστήρια των ΓΟΧ είναι άκυρα.
2/ Είναι άκυρα, διότι η Εκκλησία της Ελλάδος με διάφορες κατά καιρούς εγκυκλίους έχει αποφανθεί:
α/ Οι παλαιοημερολογίτες είναι σχισματικοί.
β/ Οι κληρικοί εκ του Παλαιού επιστρέφοντες αναχειροτονούνται κατόπιν λιβέλλου.
γ/ Αποσχηματίζει τους κληρικούς και τους αποστέλει σε Μονές.
δ/ Οι του παλαιού θεωρήθηκαν "επώδυνο καρκίνωμα".
ε/ Οι του παλαιού θεωρούνται "παρασυνάγωγοι", αλλά όχι "αιρετικοί".
3/ Εάν ζούσε σήμερα ο Χρυσόστομος δεν θα είχε κοινωνία με τους ΓΟΧ καθότι θα τους θεωρούσε Σχισματικούς. Λέγει χαρακτηριστικά στον κατά Ιουδαίων λόγο του: "Ει γαρ και εσφάλλετο η Εκκλησία, ου τοσούτων κατόρθωμα από της χρόνων ακριβείας ην, όσον έγκλημα από της διαιρέσεως και του σχίσματος τούτου" (Κατά Ιουδαίων Γ΄ 5, PG 48, 870). Είναι λοιπόν εγκληματική πράξη το Σχίσμα, όταν γίνεται για θέματα ακριβείας του χρόνου, ακόμη και εάν σφάλλει σ' αυτό η Εκκλησία. Καλύτερο το σφάλμα, παρά το σχίσμα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει κατανοητό από τους αδελφούς ΓΟΧ, που κολλάνε στο να μη διορθωθεί η ισημερία, γιατί αυτό είναι ουσιαστικά το θέμα, αν και οι πατέρες δεν κόλλησαν στο ημερολόγιο και τούτο αποδεικνύεται από το εξής: Ενώ δέχτηκαν, ως νέο ημερολόγιο το Ιουλιανό, υπογράφουν την απόφαση με το Μακεδονικό, που ακολουθούσε μέχρι τότε η Εκκλησία! Δεν υπάρχει δε απαγόρευσή τους, για μη εισαγωγή νέου ημερολογίου. Εδώ, οι ΓΟΧ εμφανίζονται πατερικότεροι των πατέρων!
4/ Το Σχίσμα δεν συγχωρείται ούτε με το αίμα του μαρτυρίου.
5/ Οι Σχισματικοί δεν έχουν ελπίδα σωτηρίας.
6/ Η λύση για την ένωση είναι η επιστροφή στην Εκκλησία με όποιο ημερολόγιο επιθυμούν, το Ιουλιανό, το Μακεδονικό, των Μάγια, των Αζτέκων κ.λπ. αρκεί να ακολουθούν το εορτολόγιο της Εκκλησίας, τους Κανόνες και τις αποφάσεις της. Εξ άλλου υπάρχουν και τέτοια παραδείγματα: Η Εκκλησία της ΚΠολης ακολουθεί το νέο ημερολόγιο, αλλά έχει και μέλη της που ακολουθούν το παλαιό (άγιον Όρος). Η Εκκλησία της Φιλανδίας (που ανήκει στο Πατριαρχείο) ακολουθεί το νέο ημερολόγιο, αλλά και το πασχάλιο σύμφωνα με το νέο ημερολόγιο, ενώ οι άλλες Εκκλησίες ακολουθούν ακόμη το πασχάλιο σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο. Αντίστοιχα, η Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς, που ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο, έχει ενορίες της (π.χ. στη Γαλλία), που ακολουθούν το νέο.
Έτσι, το ημερολόγιο δεν εμποδίζει την κοινωνία μεταξύ των 14 Ορθοδόξων Εκκλησιών, 10 των οποίων ακολουθούν το Νέο και 4 το Παλαιό.
Όσο για τον λαλίστατο ΓΟΧ και μη ονομάζοντα τον Αρχιεπίσκοπό του, θεωρώ, ότι οι απαντήσεις του είναι, ως συνήθως, ακαταλαβίστικες. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε και όπως έχω πει παλαιότερα "άλλα λόγια ν' αγαπίώμαστε".
ΙΚ
Ευχαριστω τον Ι.Καρδαση.Οσο για τον Κυπριανο(σπανιο ονομα),εχει Αρχιεπισκοπο τον Καλλινικο.Το εχει δηλωσει και στον διαλογο με τον Σ.Ζουλιδη στην Πατερικη Παραδοση(του Π.Σηματη ).Αν θελει ας απαντησει,και επεται συνεχεια(συγκεκριμενα παρακαλω,οπως ο κ.Καρδασης)!
ΔιαγραφήΤάκης : Ευχαριστω τον Ι.Καρδαση. Οσο για τον Κυπριανο, σπανιο ονομα, εχει Αρχιεπισκοπο τον Καλλινικο. Το εχει δηλωσει και στον διαλογο με τον Σ. Ζουλιδη στην Πατερικη Παραδοση ( του Π.Σηματη ). Αν θελει ας απαντησει και επεται συνεχεια.
Διαγραφήκυπριανός χ
Ό,τι έγραψα στην " Πατερική Παράδοση και Οικουμενισμός " ισχύει. Αν θέλετε να το ξαναγράψω, ιδού : Η κατ΄ οίκον εκκλησία προστάτες έχει τον άγιο Κυπριανό και Ιουστίνα, ο υπογράφων μνημονεύει τον αρχιεπίσκοπο ΓΟΧ Καλλίνικο.
Σημειώνω, το όνομα του αγίου Κυπριανού μου δόθηκε στη δεκαετία του 1940. Τότε οι λεγόμενοι "Κυπριανίτες" δεν υπήρχαν και απόρησαν, όταν για πρώτη - και μοναδική - φορά, το 1995 αν θυμάμαι, με συνάντησαν. Ο γέροντας με τον οποίο συνομίλησα με ρώτησε πώς έγινε και είχα αυτό το όνομα. Είπα ότι, ίσως, ήμουν ο μόνος από το 1940 μέχρι της δικής τους εμφανίσεως. Και ένας άλλος, όχι από τους κύκλους της ιεροσύνης, μου είπε ότι έχω όνομα "καλογερίστικο". Όχι μόνο το όνομα, απάντησα, είναι και το επίθετο. Λεπτομέρειες δεν θέλησα να του πω, ούτε χρειάζεται να τις γράψω. Το μόνο που πρόσθεσα ήταν : "Οφείλουμε να τιμάμε το όνομα που έχουμε, κατά το μέτρο της Χάριτος που μας δόθηκε".
Δεν χρειάζεται, νομίζω, άλλη συνέχεια..
Αγαπητέ κ. Τάκη
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ντρέπομαι να απαντήσω και ειδικά στο θέμα αυτό, στο οποίον έχω ενσκήψει με ειδική μελέτη. Απλώς απουσίαζα και μόλις σήμερα το πρωϊ ήλθα.
Ευχαριστώ και για την απάντηση σχετικά με το σε ποιόν Αρχιεπίσκοπο ανήκει ο ΚΧ. Εδώ πάντως, σε δική μου ερώτηση δεν είχε απαντήσει.
Άσχετα με αυτό, το θέμα είναι ότι θα πρέπει να παραδεχθεί τώρα, ότι τα μυστήρια στην Εκκλησία της Ελλάδος είναι έγκυρα. Κάτι τέτοιο, μου είχαν επισημάνει ο προηγούμενος του Καλλίνικου, Χρυσόστομος (Κιούσης) στις μεταξύ μας συζητήσεις στο Μοναστήρι της Παναχράντου στα Μέγαρα, καθώς και ο μακαριστός Κυπριανός (Κουτσούμπας) στις πολλές επαφές μας στο Μοναστήρι του αγίου Κυπριανού στη Φυλή. Δεν γνωρίζω βέβαια, αν συμφωνεί με αυτή τους τη θέση ή με των Ματθαιϊκών, που είναι η ακριβώς αντίθετη.
Οι επαφές αυτές, καθώς και εκείνες με τον μακαριστό Ανδρέα των Ματθαιϊκών, αλλά και μετά των αποσχισθέντων Μεσογαίας Κύρηκου, των πέντε αποχωρησάντων και άλλων, καθώς και με την άλλη παράταξη των Αυξεντιανών (Ι. Μονή Μεταμόρφωσης Βοστώνης), έγιναν στα πλαίσια της μελέτης μου πάνω στο ημερολογιακό πρόβλημα και της μεταξύ των παρατάξεων αντιθέσεις ή ακόμη και αφορισμούς.
ΙΚ
Επειδή δεν εχω παρακολουθήσει τις αναρτήσεις σας κ ΙΚ είστε υπερ της αποτειχισης η οχι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου, ακολουθώ τις παραινέσεις του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, κατά της Αποτείχισης και όχι εκείνες του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά υπέρ της Αποτείχισης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, αν όπως λένε μερικοί, ο π. Επιφάνιος επλανήθη και ως εκ τούτου επλάνησε και βρίσκεται στην Κόλαση, σίγουρα για κει προορίζομαι και εγώ, που τον ακολουθώ.
ΙΚ
Συμφωνω μαζι σας.Φυσικα σεβομαι τις αποψεις οσων γραφουν στο blog που ειναι αντιθετες με τη δικη σας, μονο που σε καποιες διακρινονται τασεις φανατισμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ ο κόσμος χάνεται με την Παναίρεση-Πανθρησκεία λαίλαπα του Οικουμενισμού και εμείς ημερολογιολιαζόμαστε...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΟΥ ΚΥΡΙΕ....
ΕΧΟΥΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ ΤΗΝ "ΠΑΝΤΟΦΛΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ" ΔΙΑ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωτηρία ασφαλώς δεν έχουν, όσοι προσκυνούν την παντόφλα του αντίχριστου πάπα της Ρώμης, αλλά και κάθε παντόφλα (π.χ. του αγίου Γερασίμου).
ΔιαγραφήΕπίσης δεν έχουν σωτηρία, ότι προσκυνούν (εννοείται τιμητικά) τους Επισκόπους που έχουν κοινωνία (δηλ. διακοινωνία) με τον Πάπα της Ρώμης (δηλ. κοινωνούν από το αυτό ποτήριο).
ΙΚ
ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΗΝ ΣΥΝΔΕΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΤΟΦΛΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΑΠΑ;
ΔιαγραφήΝΤΡΟΠΗ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΕ
Η προσκυνηση στην εικονα του Χριστου ειναι λατρευτικη(ο κ.Καρδασης δεν αναφερει τιποτα για τον Ιησου Χριστο).Αν προσκυνας τις παντοφλες των αγιων,και οχι τους αγιους,τιμητικα,αυτο λεει ο καθολου Αντιχριστος Καρδασης ο παντοφλοκλαστης(παντοφλομαχος).Διαστρεφης τα λογια του Ι.Κ .Ντροπη σου Μοσχοβιτη!
Διαγραφή@ : Εδώ ο κόσμος χάνεται με την Παναίρεση-Πανθρησκεία λαίλαπα του Οικουμενισμού και εμείς ημερολογιολιαζόμαστε...! ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ....
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ : Χρέος όλων είναι η αντιμετώπιση της πέμπτης φάλλαγας, της επιδοτούμενης ομάδας από κάποια ή κάποιες ΜΚΟ - το πιθανολογώ - προς ενίσχυση της καινοτομίας. Οι θρασείς κατηγορούν ως οικουμενιστές και ως ημερολάτρες τους παλαιοημερολογίτες. Κάτι ανάλογο έγινε με του αγίους Κολλυβάδες. Οι αντίπαλοι νεωτεριστές τους κατηγορούσαν ότι είναι μασόνοι !
" Εσύ κακό χειρόβολο, κι εγώ κακό δεμάτι ".
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΜΠΟΥΡΔΕΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΑΜΕΤΡΗΤΩΝ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΩΝ....
ΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή, κατ' επανάληψη αναφέρθηκα στο ότι η Εκκλησία ακολουθούσε το Μακεδονικό ημερολόγιο, θεώρησα αναγκαίο να αναφερθώ γενικά για το ημερολόγιο αυτό. Έτσι:
Οι πρώιμες πηγές (Όμηρος, Ησίοδος) αποκαλύπτουν χρησιμοποίηση σεληνιακών μηνών ή αστερισμών, ακόμη δε και ομάδων αστέρων. Π.χ. η συγκομιδή συνέπιπτε χρονικά με την ορατή με γυμνό μάτι της ομάδας των αστέρων, γνωστών ως Πλειάδες, λίγο πριν την αυγή. Στους αρχαίους δε Έλληνες είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος υπολογισμού του χρόνου με την ταυτόχρονη χρησιμοποίηση πολιτικών και φυσικών ημερολογίων.
Κατά τους κλασικούς χρόνους και μετά, οι μήνες που ονοματίζονται με ονόματα εορτών αρχίζουν βασικά από την ημέρα πραγματοποίησης της φάσης της νέας Σελήνης. Το σεληνιακό έτος των 12 μηνών και των 354 περίπου ημερών έπρεπε να εναρμονίζεται με το ηλιακό έτος, γεγονός που υλοποιούνταν με την εισαγωγή ενός επί πλέον μήνα κάθε δεύτερο έτος.
Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν το σύστημα αυτό ήδη από τον 3ον π.Χ. αιώνα, παρ’ όλο που οι 25 σεληνιακοί μήνες τους αριθμούσαν γύρω στις 737 ημέρες, ενώ τα δυο ηλιακά έτη διαρκούν περίπου 730 ημέρες.
Μετά το μισό του 5ου π.Χ. αιώνα, ήδη το ημερολόγιο αρχίζει να αποδεσμεύεται από τον κύκλο των φάσεων της Σελήνης. Οι διάφορες πόλεις άρχισαν να εισάγουν εμβόλιμους μήνες, ενώ πρόσθεταν ή αφαιρούσαν ημέρες προκειμένου να προσαρμόσουν τα ημερολόγιά τους στην πορεία του Ηλίου και των αστέρων και μετακινούσαν ή ανέβαλλαν ορισμένες εορταστικές εκδηλώσεις, ώστε να μην αλλάζει η παραδοσιακή ημερομηνία πραγματοποίησής τους.
Είναι γενικά παραδεκτό, ότι οι αστρονόμοι, όπως ήταν π.χ. ο Μέτωνας, ο οποίος το 432 π.Χ. υπολόγισε τον γνωστό 19ετή σεληνοηλιακό κύκλο του, γενικά δεν εισακούονταν από τους πολιτικούς, οι οποίοι επέβαλλαν την ισχύ τους όσον αφορά την σύνταξη των ημερολογίων.
Το πολιτικό έτος διέφερε από το φυσικό έτος (ενιαυτό), καθοριζόταν δε από τον χρόνο της θητείας του ανωτάτου άρχοντα, που έδινε το όνομά του και αντιστοιχούσε χονδρικά στο σεληνιακό έτος ή περίοδο 6 μηνών. Το έτος στην Αθήνα άρχιζε την 1η Εκατομβαιώνα, περίπου μέσα του καλοκαιριού, με την ανάληψη της εξουσίας από τον ανώτατο άρχοντα.
Οι πολίτες χρησιμοποιούσαν τον "εποχικό" τρόπο υπολογισμό του χρόνου, ο οποίος βασιζόταν στην απευθείας παρατήρηση των φάσεων της Σελήνης ή της ανατολής και δύσης ορισμένων αστέρων.
Στον ευρύτερο ελληνικό χώρο χρησιμοποιούσαν κατά βάση δυο ημερολόγια. Στον ελληνικό κορμό, το αθηναϊκό ημερολόγιο, στον δε χώρο της Μακεδονίας και της εγγύς ανατολής, το μακεδονικό ημερολόγιο (που ακολουθούσε και η Εκκλησία). Έτσι τα δυο κύρια ημερολόγια έχουν την ακόλουθη ονομασία μηνών:
Αθηναϊκό ημερολόγιο:
1.- Εκατομβαιών, 2.- Μεταγειτνιών, 3.- Βοηδρομιών, 4.- Πυανεψιών, 5.- Μαιμακτηριών, 6.- Ποσειδαιών, 7.- Γαμηλιών, 8.- Ανθεστηριών, 9.- Ελαφηβολιών, 10.- Μουνιχιών, 11.- Θαργηλιών, 12.- Σκιροφοριών.
Μακεδονικό ημερολόγιο:
1.- Αυδοναίος, 2.- Περίτιος, 3.- Δύστρος, 4.- Ξανθικός, 5.- Αρτεμίσιος, 6.- Δαίσιος, 7.- Πάνεμος, 8.- Λώος, 9.- Γορπιαίος, 10.- Υπερβαιρεταίος, 11.- Δίος, 12.- Απελλαίος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διάρκεια της ημέρας και της νύκτας υποδιαιρούνταν η κάθε μια σε 4 περιόδους και σε 12 ώρες. Έτσι, η διάρκεια της ώρας κυμαίνονταν περίπου μεταξύ 45 και 75 λεπτών ανάλογα με την εποχή. Μέχρι το 650 π.Χ. το έτος υποδιαιρούνταν σε δυο εποχές, ενώ κατόπιν καθιερώθηκε το έτος των 4 εποχών.
Η Εκκλησία ακολουθούσε το Μακεδονικό ημερολόγιο και μάλιστα αριθμεί τα έτη από του θανάτου του Μ. Αλεξάνδρου και όχι από της γεννήσεως του Χριστού!. Αυτό αποδεικνύεται από τα πρακτικά της Α΄ Οικουμενικής, όπως αναφέρονται στα πρακτικά της Δ΄ Συνόδου. Εκεί καταγράφονται τα εξής:
«Εν υπατεία Παυλίνου και Ιουλιανού των λαμπροτάτων, έτους από Αλεξάνδρου χλς΄, εν μηνί Δεσίω ιθ΄ τη προ ιγ΄ καλανδών Ιουλίων εν Νικαία τη Μητροπόλει Βιθυνίας» (Μήλια Σπ. Πρακτικά Οικουμενικών Συνόδων, Β’ πράξη της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου), έληξε δε «Εν μηνί Λώω, προ ζ΄ καλανδών Γορπιαίω». Και τούτο παρ' όλον, ότι η Εκκλησία είχε αποφασίσει τη διόρθωση της ισημερίας σύμφωνα με το ρωμαϊκό ημερολόγιο του Ιουλίου Καίσαρα και παρ' όλα αυτά οι υπογραφές των πατέρων βρίσκονται κάτω από ημερομηνίες, σύμφωνα με το προηγούμενο ημερολόγιο (το Μακεδονικό).
ΙΚ
Να υποβαλλω μια ερωτηση.Γιατι οι υποστηρικτες του παλαιου ημερολογιου θεωρουν αντικανονικο το νεο.Ποιες ειναι οι διαφορές?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι υποστηρικτές του Ιουλιανού ημερολογίου δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν, ότι ένα ημερολόγιο μπορεί να διορθωθεί για να γίνει πιο ακριβές και να συμβαδίζει με την πραγματικότητα. Π.χ. το 10000, η ισημερία της 21 Μαρτίου με το Ιουλιανό θα συμπίπτει με το πραγματικό θερινό ηλιοστάσιο της 21 Ιουνίου. Δηλ. στην πραγματικότητα θα μπαίνουμε στο θέρος και εμείς θα εξακολουθούμε να ψέλνουμε "ω, γλυκύ μου έαρ"!
ΔιαγραφήΟι διαφορές Παλαιού (Ιουλιανού) και Νέου (διορθ. Ιουλιανού) έγκειται στο διαφορετικό υπολογισμό των επαιώνιων δισέκτων ετών. Έτσι:
α/ Ιουλιανό: Δίσεκτα είναι όλα τα επαιώνια έτη (1800, 1900, 2000 κ.λπ.) που διαιρούμενα δια 4, δίδουν υπόλοιπο 0.
β/ Γρηγοριανό: Δίσεκτα είναι εκείνα τα επαιώνια έτη, που διαιρούμενα δια 400, δίνουν υπόλοιπο 0.
γ/ Διορθωμένο Ιουλιανό: Δίσεκτα είναι τα επαιώνια έτη, που διαιρούμενα δια 900, δίνουν υπόλοιπο 2 ή 6.
Έτσι: Με το Ιουλιανό, όλα τα επαιώνια έτη: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400, 2500, 2600, 2700, 2800 είναι δίσεκτα.
Με το Γρηγοριανό: Δίσεκτα είναι μόνο τα επαιώνια έτη 2000, 2400, 2800.
Με το διορθ. Ιουλιανό: Δίσεκτα είναι μόνο τα 2000, 2400. Δεν είναι δίσεκτο το 2800, αλλά το 2900, που με το Γρηγοριανό δεν είναι δίσεκτο.
Έτσι, το 2800 και κατά την ίδια ημέρα, τα ημερολόγια θα καταγράφουν:
α/ το Ιουλιανό: 10 Φεβρουαρίου
β/ το Γρηγοριανό: 29 Φεβρουαρίου
γ/ το διορθ. Ιουλιανό: 1 Μαρτίου.
ΙΚ
Και ποιος ο λογος τοσων διαφωνιών?Εαν πχ εναν αγιο της Ορθοδοξιας τον τιμησουμε 10 Φεβρουαρίου η 29 Φεβρουαρίου η 1 Μαρτίου βασει των διαφορών των ημερολογίων θα χάσει την αγιοτητα του?Δεν μπορω να καταλαβω γιατί οι υποστηρικτές του παλαιου ημερολογιου θεωρούν οτι το νεο είναι αντικανονικο.Απορια μου ειναι γιατι δεν εχω την γνώση.Νομίζω ομως οτι το πρωτο και βασικότερο ειναι να χτισουμε την σχεση μας με τον Θεο και μετα όλα τα αλλα.
ΔιαγραφήΔυστυχώς αυτο που βλεπω είναι οτι η κατάκριση απο οποιον και αν προέρχεται σκοτωνει την διάκριση, στο μέτρο που μπορεί ο καθενας μας να την έχει χαρισματικά απο τον Θεό.
ΔιαγραφήΕάν ένα άγιο της Ορθοδοξίας τον εορτάσουμε 10 Φεβρουαρίου (άγ. Χαράλαμπος), 29 Φεβρουαρίου (άγ. Κασσιανός) ή 1 Μαρτίου (αγ. Ευδοκία) δεν χάνει καμιά αγιότητα ο άγιος. Εμείς, χάνουμε την όποια αγιότητα κοιτάμε να κερδίσουμε, απασχολόύμενοι με τέτοιες σαχλαμάρες.
ΔιαγραφήΟι πατέρες, το 325 δέχτηκαν από τους αστρονόμους, τη διόρθωση της ισημερίας. Η Εκκλησία, το 1923 δέχτηκε από τους αστρονόμους, τη νέα διόρθωση της ισημερίας. Αυτό δεν το συγχωρούν οι του Παλαιού, καθότι τη διόρθωση της ισημερίας την έχουν αναγάγει σε δόγμα πίστεως, λες και οι πατέρες απαγόρευσαν την οποιαδήποτε διόρθωση. Και ας φωνάζει ο Χρυσόστομος, ότι ακόμη και λάθος να έκανε η Εκκλησία, εμείς την ακολουθούμε στο λάθος, γιατί το Σχίσμα είναι ότι χειρότερο, από το οποιοδήποτε λάθος.
Με αυτά τα παιδιαρίσματα ασχολούμεθα και χάνουμε τον Παράδεισο και τη Βασιλεία των Ουρανών.
ΙΚ
ΙΚ : Οι υποστηρικτές του Ιουλιανού ημερολογίου δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν, ότι ένα ημερολόγιο μπορεί να διορθωθεί για να γίνει πιο ακριβές και να συμβαδίζει με την πραγματικότητα. Π.χ. το 10000, η ισημερία της 21 Μαρτίου με το Ιουλιανό θα συμπίπτει με το πραγματικό θερινό ηλιοστάσιο της 21 Ιουνίου. Δηλ. στην πραγματικότητα θα μπαίνουμε στο θέρος και εμείς θα εξακολουθούμε να ψέλνουμε "ω, γλυκύ μου έαρ"!
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ : Και οι υποστηρικτές των διορθώσεωνμ δεν μπορούν και δεν θέλουν να καταλάβουν, ότι οφείλουν να παρατήσουν την εκκλησία στην ησυχία της. Αν προκύψει θέμα το 10.000 μ.Χ. οι υπεύθυνοι των εκκλησιαστικών, και όχι της διπλωματίας, θα δώσουν εκείνοι την κατάλληλη λύση. Ο πάπας Γρηγόριος και η εκκλησία του, γνωστή για τις παποκαισαρικές τάσεις, ανακάτεψε τα θρησκευτικά με τα πολιτικά και έκτοτε αυτό γίνεται. Το γνήσιο νόμισμα του Θεού στον Καίσαρα, το κάλπικο νόμισμα του Καίσαρα στο θεό (του Καίσαρα). Ο πάπας και ο Καίσαρας τον ίδιο θεό έχουν. Έτσι μας έκαναν κι εμάς. Παρένθεση, οι αγγλικανοί επεξεργάστηκαν τέλεια τον παποκαισαρισμό. Η βασίλισσα ! της Αγγλίας είναι η κεφαλή της εκκλησίας !! Φυσικά, και της διπλωματίας.
ΙΚ : Εάν ένα άγιο της Ορθοδοξίας τον εορτάσουμε 10 Φεβρουαρίου (άγ. Χαράλαμπος), 29 Φεβρουαρίου (άγ. Κασσιανός) ή 1 Μαρτίου (αγ. Ευδοκία) δεν χάνει καμιά αγιότητα ο άγιος. Εμείς, χάνουμε την όποια αγιότητα κοιτάμε να κερδίσουμε, απασχολόύμενοι με τέτοιες σαχλαμάρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ : Αυτές τις σαχλαμάρες να πάτε να τις πείτε στους αγιορείτες μοναχούς, που θέλουν να κρατάνε ακόμη τον παλαιό εορταστικό κύκλο της Εκκλησίας, παρά τα όσα γράφετε εσείς, επικαλούμενος μάλιστα εντελώς απερίσκεπτα τον αγ. Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Ίδια ήταν η εποχή η δική του με τη σημερινή δική μας ; Που δεν αφήσαμε τίποτα όρθιο ; Την εποχή του αγίου πάσχιζε η Χριστιανοσύνη και η Εκκλησία να εδραιωθούν στην τότε κυρίαρχη ειδωλολατρία και την άνευ ειδώλων - είναι η φαντασιακού τύπου - ιουδαϊκή τοιαύτη. Σήμερα, και αφού η Εκκλησία και η Χριστιανοσύνη εδραιώθηκαν, όλα ξηλώνονται και νέα επί νέων οικοδομούνται. Φαντασιακά κι αυτά, φαντασιακό ακόμη και το Δίκαιο - βλέπε νόμο εικασίας για συναίνεση, εχθροπάθεια και ό,τι ακολουθήσει. Στα σκουπίδια τα facts (γεγονός). Fact είναι μόνο το ολοκαύτωμα. Άλλο δεν υπάρχει.
Το ερώτημα που θέσατε το βλέπετε από θέση περιορισμένης ορατότητας, ώστε να μην βλέπετε ότι την Κυριακή που μας έρχεται, 7 Απριλίου με το νέο, 25 Μαρτίου με το παλαιό, έχουμε το Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Εσείς τον έχετε ήδη εορτάσει, όχι όμως και οι μοναχοί του αγίου Όρους. Τι γίνεται τώρα ; Άλλο Ευαγγελισμό κάνουν εκείνοι, άλλο εμείς ; Δυό Ευαγγελισμούς έχουμε μέσα στο χρόνο ; Το δε χειρότερο, διόλου απίθανο ευλαβείς πιστοί, που δεν ξέρουν τι τους γίνεται με αυτά τα καμώματα, να έχουν κάνει εδώ τον Ευαγγελισμό, να πάνε όμως και στο άγιον Όρος να "δευτερώσουν" παρά τις αποστολικές Διαταγές : "μη δις του ενιαυτού μνείαν ποιείσθαι του ιδίου παθήματος". Η ακαδημαϊκή "θεολογία της καινοτομίας" έδωσε την απάντηση και μας έβαλε τα δυο ποδάρια σε ένα παπούτσι και ... "θαύμα, θαύμα" ανέκραξαν οι πολέμιοι των ημερολατρών, των σχισματοαιρετικών και των, παλαιού τύπου, οικουμενιστών ! Τι θαύμα, θεέ μου ; γράφουμε κι εμείς περίλυποι.
Ποιός μας εμποδίζει να έχουμε κάθε μέρα του Ευαγγελισμού; Οι αποστολικές διαταγές; και τι είναι οι αποστολικές διαταγές; Ευαγγέλιο ή Κανόνες ή αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων; Είναι ένα κείμενο αμφιβόλου γνησιότητας και αξίας και τίποτε άλλο.
ΔιαγραφήΙΚ
Εχω την αισθηση οτι εαν καποιου η ζωη ειναι κατα Χριστον, ποσο μαλλον αν ζει κατα χαριν δεν θα παιξει και τεραστιο ρολο εαν ειναι με το παλαιο η με το νεο ημερολογιο.Η καθε ημέρα ολων μας δυστυχως και συναμα ευτυχως εχει πολλες πτωσεις και αλλες τοσες προσπαθειες να ξανασηκωθουμε.Ελάχιστοι ομως απο εμας ολους τους χριστιανους εμπιστευόμαστε εαυτον στην Θεια Πρόνοια.Συνήθως όταν φερνουμε εις περας ενα κομματι καλού αγωνα λέμε < τι ωραια που τα καταφερα>.Όταν πεφτουμε λεμε < ο Θεος παραχωρησε την πτωση>.Στην πρωτη περιπτωση η εμπιστοσυνη παει στον ευατο μας, στη δευτερη στο Θεό που τοτε εχουμε αναγκη.Αισθανομαι οτι ο αγωνας είναι καθημερινος αλλα οχι ημερολογιακος.
ΑπάντησηΔιαγραφή90 ΕΤΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ 1924
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Δεν υπάρχει μαθητής Πέτρος και απόστολος Πέτρος, όπως δεν υπάρχει μαθητής Σαύλος και απόστολος Παύλος.
Παραθέτουμε το ακριβές απόσπασμα από την εγκύκλιο των Πατριαρχών της Ανατολής προς τον Πάπα Πίο Θ΄, το 1848, στέλνοντας το μήνυμα να μην περηφανεύεται και κουνιέται, ως διάδοχος του αποστόλου Πέτρου (και όχι του μαθητή Πέτρου), γιατί και εκείνος (ο απόστολος) αμάρτησε και έσφαλε:
«Η δέησις του Κυρίου εγένετο επί λόγω, ότι ο μεν σατανάς εζητήσατο ίνα σκανδαλίση την πίστιν απάντων των μαθητών, ο δε Κύριος επέτρεψεν αυτώ μόνον τον Πέτρον, διαυτό τούτο μάλιστα διότι εφθέγγετο λόγους φιλαυτίας και εδικαίου εαυτόν υπέρ τους άλλους» (Καρμίρη Ι: Τα Δογματικά και Συμβολικά κείμενα…..σελ. 913).
Τον εγωϊσμό και την φιλαυτία επέδειξε ο απόστολος Πέτρος (και όχι ο μαθητής), μετά μάλιστα την επιφοίτηση της Πεντηκοστής και στη Σύνοδο των Ιεροσολύμων: «Συνήχθησαν δε οι απόστολοι και οι πρεσβύτεροι ιδείν περί του λόγου τούτου. Πολλής δε συζητήσεως γενομένης αναστάς Πέτρος είπε προς αυτούς. άνδρες αδελφοί, υμείς επίστασθε ότι αφ’ ημερών αρχαίων ο Θεός εν ημίν εξελέξατο δια του στόματος μου ακούσαι τα έθνη τον λόγον του ευαγγελίου και πιστεύσαι (Πράξεις 15. 6-7). Τον άκουσαν, το προσπέρασαν, αλλά δεν συγκατένευσαν και όπως αργότερα αποδείχθηκε άλλος υπήρξε ο απόστολος των Εθνών.
Πολύ αργότερα, ο ίδιος ο Παύλος θεωρεί τον Πέτρο ( όχι τον μαθητή) άξιο κατακρίσεως και υποκρινόμενο, που παρέσυρε και άλλους στην υποκρισία, γιατί έκανε διάκριση μεταξύ των εξ Εβραίων και εξ εθνικών Χριστιανών στην Αντιόχεια (Γαλ. 2. 11-14).
Την παπική λοιπόν νοοτροπία περί του αναμάρτητου και αλαθήτου αποστόλου Πέτρου, που ακολουθεί και ο Πάπας, ευαρεστούνται να ακολουθούν άλλοι γνήσιοι-υπερ-ορθόδοξοι και όχι εμείς, οι οποίοι ουδέποτε επικαλεσθήκαμε μαθητεία μας στην αγία Γραφή, ως ψευδώς καταγγελόμεθα.
ΙΚ
ΙΚ : «Η δέησις του Κυρίου εγένετο επί λόγω, ότι ο μεν σατανάς εζητήσατο ίνα σκανδαλίση την πίστιν απάντων των μαθητών, ο δε Κύριος επέτρεψεν αυτώ μόνον τον Πέτρον, διαυτό τούτο μάλιστα διότι εφθέγγετο λόγους φιλαυτίας και εδικαίου εαυτόν υπέρ τους άλλους». Σημείωση κχ, κατ΄ αποκοπήν της πατριαρχικής Εγκυκλίου του έτους 1848
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ : Πότε ο Κύριος «επέτρεψεν τω σατανά ίνα αυτόν μόνο τον Πέτρο, και την πίστιν απάντων των μαθητών, σκανδαλίση» ; Όταν ήταν μαθητής ή όταν ήταν απόστολος ;
Όσον δε αφορά στην καλή διαφωνία μεταξύ των δυο αποστόλων - διαφωνία στο ζήτημα της περιτομής - αυτή ήρθη δια του ιδίου του απ. Πέτρου : «15 ... τὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν μακροθυμίαν σωτηρίαν ἡγεῖσθε, καθὼς καὶ ὁ ἀγαπητὸς ἡμῶν ἀδελφὸς Παῦλος κατὰ τὴν αὐτῷ δοθεῖσαν σοφίαν ἔγραψεν ὑμῖν, 16 ὡς καὶ ἐν πάσαις ταῖς ἐπιστολαῖς λαλῶν ἐν αὐταῖς περὶ τούτων, ἐν οἷς ἐστι δυσνόητά τινα, ἃ οἱ ἀμαθεῖς καὶ ἀστήρικτοι στρεβλοῦσιν ὡς καὶ τὰς λοιπὰς γραφὰς πρὸς τὴν ἰδίαν αὐτῶν ἀπώλειαν». (2Πτ. γ΄)
Σχετικά τώρα με το εδάφιο 6-7 των «Πράξεων ιε'» καλόν θα ήταν να διαβάσει ο αναγνώστης ολόκληρο το ιε΄ κεφάλαιο, και όχι αποσπασματικά, προκειμένου να βγάλει το συμπέρασμα, αν είναι ενδεικτικό της φιλαυτίας και αυτοδικαίωσης του απ. Πέτρου.
Ως προς ημάς, θεωρητικά τώρα γράφοντας, η περιτομή της ακροβυστίας δεν συνδέεται με την ακροβυστία-προσθήκη των 13 ημερών, που θέσπισε ο πάπας Γρηγόριος ΙΓ΄ και μας την επέβαλε η "θεολογία της καινοτομίας". Τούτο είναι πρόβλημα των αιρετικών και όχι δικό μας, καθόλου δεν μας απασχολεί, δεν μας ενδιαφέρει. Ισχύει για μας το "στήκετε, καὶ κρατεῖτε τὰς παραδόσεις ἃς ἐδιδάχθητε". Δεν καλύψαμε την κεφαλή μας με την του δέρματος μεμβράνη των 13 ημερών, ώστε να μην βλέπουμε, ώστε να μην ακούμε. Άλλοι έπαθαν τη ζημιά και όπως φαίνεται, δεν θέλουν ούτε να μας ακούν, ούτε να μας βλέπουν. Αποτέλεσμα ; Η μεμβράνη κάνει ακόμη δυσκολότερη την καθαρότητα του νου.
Πολλάκις ενός παθήματος εορτάζειν
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ : Ποιός μας εμποδίζει να έχουμε κάθε μέρα του Ευαγγελισμού; Οι αποστολικές διαταγές; και τι είναι οι αποστολικές διαταγές; Ευαγγέλιο ή Κανόνες ή αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων; Είναι ένα κείμενο αμφιβόλου γνησιότητας και αξίας και τίποτε άλλο.
κχ : Στην πυρά τότε και το Πηδάλιο (σημ. κατά ΙΚ, "και τι είναι οι αποστολικές διαταγές, και τι είναι το Ιερό Πηδάλιο ; Ευαγγέλιο, Κανόνες ή αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων ;"). Πρόσθεσα, όσα παράλειψε ο κ. ΙΚ για λόγους που εκείνος γνωρίζει. Αφού κάψαμε τον ιερό Αυγουστίνο, κάψαμε τον απ. Πέτρο, καιρός να κάνουμε στάχτη και το Πηδάλιο.
Λοιπόν, στο Ιερό Πηδάλιο και την ερμηνεία του Ζ΄ Κανόνα της α΄ Οικουμενικής, ο άγιος Νικόδημος ποιείται μνείαν της αναφοράς των αποστολικών Διαταγών, βιβλίο ε΄ κεφ. ιζ΄, όπου σαφέστατα γράφεται " μη δις του ενιαυτού, ενός παθήματος μνείαν ποιείσθαι, αλλ΄ άπαξ του έτους, του άπαξ αποθανόντος". Η θεολογία της καινοτομίας θα μας πει, ότι αυτό αφορά στό "πάθημα του άπαξ αποθανόντος", και όχι του άπαξ γεννηθέντος, του άπαξ βαπτισθέντος, κατ΄επέκταση δε, του άπαξ Ευαγγελισμού, της άπαξ Κοιμήσεως της Θεοτόκου και πολλά άλλα άπαξ συμβάντα. Τα υπόλοιπα άλλα, εκτός του άπαξ αποθανόντος, δεν είναι παθήματα, οπότε μπορούν να γίνονται δις, τρις και πολλάκις του ενιαυτού.
Αυτό, γράφουμε τώρα εμείς, μπορεί να ισχύει, ανάλογο με τον δείκτη ευφυΐας - ευλόγως υποθέτω ότι θα είναι λίαν χαμηλός - που έχει ο κάθε πιστός. Επ΄ ουδενί όμως επιτρέπεται η αγία Εκκλησία να υποπίπτει σε παρόμοιο ολίσθημα. Εκτός αν άλλοι λόγοι το επιβάλλουν, όπως παραδείγματος χάριν, η διατήρηση του δείκτη νοημοσύνης των πιστών σε χαμηλό επίπεδο, μερικοί των οποίων, ίσως, ανήκουν στην κατηγορία των μικρονοϊκών με το τάλαντο της ευφυΐας στις αριθμητικές πράξεις. Στις "πράξεις" των λέξεων, όμως, έχω τη γνώμη, δεν τα πάνε καθόλου καλά.
Ως συνήθως, άλλα λόγια ν΄αγαπιώμαστε.
ΔιαγραφήΔεν μίλησα για Πηδάλιο και Κανόνες. Ίσα-ίσα που είπα ότι έχουμε το Ευαγγέλιο, τους Κανόνες και τις αποφάσεις των Συνόδων, αλλά όχι τις αποστολικές Διαταγές.
Η διαστροφή, σ' όλο της το μεγαλείο.
ΙΚ