Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

 

Η συνοπτική ιστορική πορεία της αίρεσης του Οικουμενισμού

Έρευνα: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός)

 

ΜΕΡΟΣ-Δ (τελευταίο)

1922 - Ο Μασόνος Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης υλοποιώντας άμεσα και εν τάχει τις "προσταγές" της Οικουμενιστικής εγκυκλίου του 1920, αναγνώρισε τις Αγγλικανικές χειροτονίες και έκανε την αυθαίρετη και πραξικοπηματική αλλαγή του ημερολογίου προκαλώντας το σχίσμα των ΓΟΧ


1948 - Η Εκκλησία της Ελλάδος έγινε ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ΠΣΕ


1950 - Δήλωση του Τορόντο (ΠΣΕ)

Οι αιρετίζοντες "Ορθόδοξοι" που συμμετείχαν στο ΠΣΕ (πχ διοίκηση της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, της Εκκλησίας της Ελλάδος, κα) αναγνώρισαν οτι «Ο κκλησίες-μέλη ναγνωρίζουν τι τό νά ποτελε κάποιος μέλος τς κκλησίας το Χριστο εναι πιό περιεκτικό πό τό νά ποτελε μέλος τς δικς του κκλησίας». Σαφέστατα αναγνωρίζεται με την παραδοχή αυτή στη Δήλωση του Τορόντο, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι η Εκκλησία του Χριστού.  
Υπογράφοντας τη Δήλωση του Τορόντο, οι εκπρόσωποι των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών που συμμετείχαν τότε στο Τορόντο του Καναδά, αναγνώρισαν  ότι το να αποτελεί  κάποιος μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία είναι η  Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, δεν είναι ευρύ και τόσο περιεκτικό, όσο το να αποτελεί μέλος της Εκκλησίας του Χριστού;  Είναι κακόδοξο  εκκλησιολογικό ατόπημα η παραδοχή αυτή. Σαφέστατα αναγνωρίζεται με την προαναφερθείσα παραδοχή στη Δήλωση του Τορόντο, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι η Εκκλησία του Χριστού.
(θα επανέλθουμε αναλυτικά σε μελλοντικό άρθρο).

1952 - Πατριαρχική Εγκύκλιος Μασόνου Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα

Επισφράγισε την Οικουμενιστική πορεία της διοικήσεως της Εκκλησίας στο ΠΣΕ


1961 - Συνέλευση στο Νέο Δελχί (ΠΣΕ)

Εισήλθαν πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες στο ΠΣΕ, όπως αυτή της Ρωσίας και αποδέχθηκαν την απαγόρευση στην Εκκλησία, να διακηρύττει ότι μόνον η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία, Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, και επιβλήθηκε να συντάσσονται και να υπογράφονται κείμενα κοινής αποδοχής από Ορθοδόξους και Προτεστάντες


1961 - Α΄ Πανορθόδοξος Διάσκεψη της Ρόδου

Ο Μασόνος Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας θέτει και επίσημα την πρόθεσή του για έναρξη των θεολογικών διαλόγων με τους Παπικούς και επιζητά την αποστολή Ορθοδόξων παρατηρητών στην επερχόμενη Παπική Β΄ Βατικάνειο Σύνοδο. Από το 1961 ξεκινά και η μεγάλη Οικουμενιστική στροφή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στους διαλόγους, προκαλώντας και την αποχώρηση από τους διαλόγους του θεολογικού κολοσσού, π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ


1963 - Β΄ Πανορθόδοξος Διάσκεψη της Ρόδου

Ο Μασόνος Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας με ταραχώδη σπουδή συγκαλεί μια δεύτερη αποτυχημένη προσπάθεια ικετεύοντας στην ουσία το Βατικανό να αποδεχθεί Ορθοδόξους παρατηρητές στην επερχόμενη Παπική ψευδο-σύνοδο (Β' Βατικάνειο) προωθώντας έτσι τις Οικουμενιστικές αρχές του Διαγγέλματος του 1920. Το Βατικανό αρνείται. Όχι μόνο έβαλαν προδότες της Πίστεως να γίνουν πρωτεργάτες στην παναίρεση του Οικουμενισμού (1902), αλλά να ικετεύουμε κι όλας τους αιρετικούς Παπικούς να μας δεχθούν!


1964 - 1η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Η πρώτη συνάντηση Οικουμενικού Πατριάρχου και Πάπα μετά την ψευδο-σύνοδο της Φλωρεντίας (1439-1442). Συνάντηση του Μασόνου Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα με τον Πάπα Παύλο ΣΤ' στα Ιεροσόλυμα για να συζητήσουν για την Ένωση των Εκκλησιών και το "Κοινό Ποτήριο" !!!


1965 - Παπικό "Διάταγμα περί Οικουμενισμού" της Β Βατικάνειας Συνόδου

Ο Μασόνος Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας κάνει αποδεκτό το Διάταγμα της Παπικής Β΄ Βατικανείας ψευδο-συνόδου του 1963-1965


1965 - Άρση των Αναθεμάτων

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας προβαίνει στην μονομερή άρση των Αναθεμάτων πρός τους αμετανοήτους Παπικούς.


1967 - 2η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου – Πάπα-Επίσκεψη Πάπα Παύλου ΣΤ' στο Φανάρι (Ο.Π. Αθηναγόρας)


1967 - 3η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου – Πάπα-Επίσκεψη Μασόνου Οικ. Πατ. Αθηναγόρα στο Βατικανό (Παύλος ΣΤ')

1978.Τον Μάρτιο 1978 Δημιουργούνται  δύο τεχνικές εκ θεολόγων Επιτροπές για την προπαρασκευή του θεολογικού διαλόγου μεταξύ των Ορθοδόξων και Παπικών.


1979 - 4η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου – Πάπα-Επίσκεψη Πάπα Ιωάννου Παύλου Β' στο Φανάρι (Ο.Π. Αθηναγόρας)


1980 - Α΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στην Πάτμο και την Ρόδο

Αρχή του "επί ίσοις όροιςδιαλόγου μεταξύ Χριστιανών και Παπικών
Εξέδωσε το κείμενο "The Mystery of the Church and the Eucharist in the Light of the Mystery of the Holy Trinity"


1982 - Β΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Μόναχο

Εξέδωσε το κείμενο "The Mystery of the Church and the Eucharist in the Light of the Mystery of the Holy Trinity"


1984 - Γ΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Κολυμπάρι

Εξέδωσε το κείμενο "Faith, Sacraments and Unity of the Church"


1986-1987 - Δ΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Bari

Εξέδωσε το κείμενο "Faith, Sacraments and Unity of the Church"


1987 - 5η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Δημητρίου στο Βατικανό (Πάπας Πάυλος Β')


1988 - Ε΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Νέο Βάλαμο

Εξέδωσε το κείμενο "The Sacrament of Order in the Sacramental Structure of the Church, with Particular Reference to the Importance of the Apostolic Succession for the Sanctification and Unity of the People of God"


1989 - Συνέδριο Σαν Αντόνιο (ΠΣΕ)


1990 - ΣΤ΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Freising

Εξέδωσε το κείμενο "Uniatism"
(προσωρινή καταδίκη της Ουνίας, η οποία ανετράπη στην Ζ΄ Σύνοδο)


1990 - Συνέδριο Σεούλ (ΠΣΕ)


1990 - Συνέδριο Σαμπεζύ (ΠΣΕ)
Αποκατέστησε την κοινωνία με τους αμετανοήτους αιρετικούς Μονοφυσίτες χωρίς αυτοί να έχουν αποκυρήξει τις κακοδοξίες τους

● Προηγήθηκαν τέσσερις ανεπίσημες Διασκέψεις για να υπάρξει συμφωνία
 στο Aarhus το 1964
 στο Bristol το 1967
 στην Γενεύη το 1970
 στην Addis Abeba το 1971

● Οι επίσημες Συνελεύσεις της συγκροτηθείσης Μικτής Θεολογικής Επιτροπής έγιναν τα έτη: 1985, 1989, 1990 & 1993

Αυτές οδήγησαν σε δύο Κοινές Δηλώσεις:

α. Η Α' υπεγράφη το1989 στο μοναστήρι Anba Bishoy.
β. Η Β' Κοινή Δηλώσεις υπεγράφη στο Σαμπςζύ της Γενεύης το 1990.

 Το Κοινό Ανακοινωθέν της Δ' Συνελεύσεως υπεγράφη στην Γενεύη το 1993!!!
Με την συμφωνία ουσιαστικά έγιναν παραδεκτά τα εξής:
α. Ο Διόσκορος δεν καταδικάσθηκε από την Δ' Οικουμενική Σύνοδο για αίρεση αλλά για απείθεια στην Σύνοδο και δήθεν είχε ορθή χριστολογία.
β. Ο Σεβήρος επίσης είχε "ορθή" χριστολογία και επειδή ήταν κυρίλλεια δεν έκριβε τάχα μονοφυσιτισμό.
γ. Η Ληστρική Σύνοδος της Εφέσου αντιμετώπισε τον Νεστοριανισμό, γι' αυτό δεν ήταν αιρετική.
δ. Οι μεταγενέστερες της Δ' Οικουμενικής Συνόδου καταδίκασαν τους Αντιχαλκηδονίους όχι για αιρέσεις αλλά για την αντίθεσίν τους στην Σύνοδο.

1991 - Συνέδριο Καμπέρα (ΠΣΕ)

Θεσπίστηκε μια εντελώς αντ-Ορθόδοξη Τριαδολογική θεολογία


1993 - Ζ΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Μπαλαμάντ

Εξέδωσε το κείμενο "Uniatism: Method of Union of the Past, and Present Search for Full Communion"

Συμφωνία του Μπαλαμάντ. Οι αιρετίζοντες "Ορθόδοξοι" που συμμετείχαν αναγνώρισαν οτι οι αιρετικοί Παπικοί είναι Εκκλησία και οτι έχουν Βάπτισμα και Μυστήρια και αναγνώρισαν την Ουνία)


1995 - 6η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Παύλος Β')


2000 - Η΄ Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Emmitsburg

Εξέδωσε το κείμενο "Ecclesiological and Canonical Implications of Uniatism"
(κατέληξε σε προσωρινό ναυάγιο των διαλόγων)


2002 - 7η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Παύλος Β')


2004 - 8η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Παύλος Β')


2004 - 9η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Παύλος Β')


2006 - Συμφωνία του Πόρτο Αλέγκρε (ΠΣΕ)

Οι αιρετίζοντες "Ορθόδοξοι" που συμμετείχαν αναγνώρισαν οτι όλες οι αιρέσεις είναι τα διηρημένα μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού και μόνον όταν βρίσκονται σε κοινωνία με τους αιρετικούς είναι Εκκλησία και Σώμα Χριστού


2006 - Θ' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Βελιγράδι

Εξέδωσε το κείμενο "The Ecclesiological and Canonical Consequences of the Sacramental Nature of the Church; Conciliarity and Authority in the Church at Three Levels of Ecclesial Life: Local, Regional and Universal"


2006 - 10η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ' στο Φανάρι (Βαρθολομαίος)


2007 - Ι' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στη Ραβέννα

Εξέδωσε το κείμενο "The Ecclesiological and Canonical Consequences of the Sacramental Nature of the Church – Ecclesial Communion, Conciliarity and Authority"
Κείμενο της ΡαβένναΑπεδέχθησαν την ανάγκη του Πρωτείου του Πάπα)


2008 - 11η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Βενέδικτος ΙΣΤ')


2008 - 12η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Βενέδικτος ΙΣΤ')


2009 - ΙΑ' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στην Πάφο

Εξέδωσε το κείμενο "The Role of the Bishop of Rome in the Communion of the Church in the First Millennium"


2010 - ΙΒ' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στη Βιέννη

Εξέδωσε το κείμενο "The Role of the Bishop of Rome in the Communion of the Church in the First Millennium"


2011 - 13η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Βενέδικτος ΙΣΤ')


2012 - 14η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Βενέδικτος ΙΣΤ')


2013 - 15η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στο Βατικανό (Φραγκίσκος)


2013 - Συμφωνία του Πουσάν (ΠΣΕ)

Οι αιρετίζοντες "Ορθόδοξοι" που συμμετείχαν αναγνώρισαν οτι μεταννοούν για τα σχίσματα, διότι δεν εξήλθαν οι αιρετικοί απο την Εκκλησία, αλλά είμαστε όλοι απο κοινού συνυπεύθυνοι για τις διαιρέσεις της Εκκλησίας σε κομμάτια, και γι΄ αυτό πρέπει να επανέλθουμε σε κοινωνία όλα τα διηρημένα μέλη της Εκκλησίας, δηλαδή Χριστιανοί και αιρετικοί


2014 - 16η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Συνάντηση Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου - Πάπα Φραγκίσκου στα Ιεροσόλυμα


2014 - 17η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου στον Πάπα Φραγκίσκο στα Ιεροσόλυμα


2014 - ΙΓ' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Αμμάν

Εξέδωσε το κείμενο "Primacy and synodality in the Church"


2014 - 18η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Επίσκεψη Πάπα Φραγκίσκου στο Φανάρι (Οικ..Π. Βαρθολομαίος)


2016 - 19η επαφή Οικουμενικού Πατριάρχου - Πάπα

Συνάντηση Οικ. Πατ. Βαρθολομαίου - Πάπα Φραγκίσκου στη Μυτιλήνη
Οι εκατέρωθεν επισκέψεις και συναντήσεις δεν έχουν πλέον τελειωμό μέχρι και σήμερα και συνεπώς δεν έχει νόημα η συνέχιση της καταγραφής


2016 - Αιρετική και Ληστρική ψευδο-σύνοδος του Κολυμπαρίου

Οι αιρετίζοντες "Ορθόδοξοι" που συμμετείχαν αναγνώρισαν την Εωσφορική παναίρεση του Οικουμενισμού. Δεν αναγνώρισαν κανονικά τις προηγούμενες 9 Οικουμενικές Συνόδους. Δεν καταδίκασαν και δεν κατονόμασαν κάν, καμία από τις δεκάδες σημερινές αιρέσεις (πχ Οικουμενισμό, Παπισμό, Προτεσταντισμό, Μονοφυσιτισμό, Χιλιασμό, Ρασταφαρισμό, Μασονία, κοκ). Ήλθαν σε ρήξη με τους ιερούς Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων, περί μεικτών γάμων, νηστείας, κοκ


2016 - ΙΔ' Ολομέλεια Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στο Chieti

Εξέδωσε το κείμενο "Primacy and synodality in the Church"


2025 - Τελική Ένωση της Ανομίας

Κατά αλεπάλληλες, κοινές, δημόσιες και επίσημες δηλώσεις τους οι δυο αδελφοί αιρεσιάρχες, ο Πάπας και ο Βαρθολομαίος, εργάζονται για την πλήρη ένωση το 2025, για Κοινό Ποτήριο μεταξύ Χριστού και Βελίαρ

Συμπερασματικά.
Κατά τη γνώμη μου, αυτές είναι οι ημερομηνίες ορόσημο στην πορεία της παναιρέσεως του Οικουμενισμού:

1.    1902 - Η πρώτη Οικουμενιστική κίνηση, λεκτικά έστω, η Εγκύκλιος του Ιωακείμ Γ'

2.   1920 - Θεσπίστηκαν οι βασικές αρχές του Οικουμενισμού οι οποίες ακολουθούνται μέχρι και σήμερα

3.   1948 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας συμμετέχει, και μάλιστα ισότιμα, σε ενα σώμα το οποίο αποκαλεί τις αιρέσεις "Εκκλησίες" (ΠΣΕ)

4.   1952 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας υπογράφει επίσημα ότι η κοινωνία ενός Ορθοδόξου με τις αιρέσεις είναι πιο περιεκτική από το να κοινωνεί μόνο με την Εκκλησία (Δήλωση του Τορόντο)

5.   1961 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας δέχθηκε να μην ομολογεί ότι είναι η Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία (ΠΣΕ, Νέο Δελχί)

6.   1965 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας αίρει Αναθέματα κατά αιρετικών (Παπικών) χωρίς αυτοί να έχουν αποκυρήξει τις κακοδοξίες τους

7.   1990 - Η πρώτη φορά που η Εκκλησία αποκατέστησε την κοινωνία με αμετανοήτους αιρετικούς (χωρίς αυτοί να έχουν αποκυρήξει τις κακοδοξίες τους, Μονοφυσίτες, Συμφωνία Σαμπεζύ)

8.   1993 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας αναγνώρισε Ιερωσύνη, Βάπτισμα & Μυστήρια στους Παπικούς (Συμφωνία του Μπαλαμάντ)

9.   2016 - Η πρώτη φορά που η διοίκηση της Εκκλησίας προσπάθησε να εισαγάγει Συνοδικά την παναίρεση του Οικουμενισμού

     10.Το απόγευμα της 7ης Ιουνίου 2023 ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία, στην  Καθέδρα του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, οι εργασίες της διεθνούς Μικτής Θεολογικής Επιτροπής του Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Στις εργασίες της διεθνούς Μικτής Θεολογικής Επιτροπής Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας μετείχαν 24 Ορθόδοξοι και 18 καθολικοί από την Ορθόδοξη Εκκλησία οι παρακάτω.

Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτης Πισιδίας κ.Ιώβ, Συμπρόεδρος της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής, Μητροπολίτης Σηλυβρίας κ.Μάξιμος και π.Alexis Torrance (Οικουμενικό Πατριαρχείο), Μητροπολίτης Μποτσουάνας κ. Γεννάδιος, Μητροπολίτης Άκκρας κ.Πέτρος και Καθηγητής κ.Γρηγόριος Λιάντας (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Αρχιεπίσκοπος Ανθηδώνος κ. Νεκτάριος και Καθηγητής κ.Θεόδωρος Γιάγκου (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων), Μητροπολίτης Δυτικής και Νοτίου Ευρώπης κ.Ιωσήφ και π. Patriciu Vlaicu  (Πατριαρχείο Ρουμανίας), Μητροπολίτης Αχαλτσίχε κ.Θεόδωρος και π. Georgios Zviadadze  (Πατριαρχείο Γεωργίας), Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ.Βασίλειος και π.Γρηγόριος Ιωαννίδης (Εκκλησία Κύπρου), Μεσσηνίας κ.Χρυσόστομος και π.Αμφιλόχιος Μίλτος (Εκκλησία Ελλάδος), Καθηγητές κ. κ. Jerzy Ostapczuk και Jerzy Betlejko (Εκκλησία Πολωνίας), Μητροπολίτης Κορυτσάς κ.Ιωάννης και Καθηγητής κ. Nathan Hoppe (Εκκλησία Αλβανίας), Μητροπολίτης Μιχαλουπόλεως κ.Γεώργιος και π.Κύριλλος Σαρκισιάν (Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας).

Λόγω της σπουδαιότητας του Διαλόγου Αυτού σημειώνουμε και τα παρακάτω.

Το πρωί της 1ης Ιουνίου 2023 έλαβε χώρα στην Αίθουσα του Θρόνου του Πατριαρχικού Μεγάρου Αλεξανδρείας η επίσημη τελετή έναρξης των εργασιών της διεθνούς Μικτής Θεολογικής Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Υποδεχόμενος τους 24 Ορθοδόξους και 18 Ρ/Καθολικούς μετέχοντες, Καρδιναλίους, Μητροπολίτες, Πρεσβυτέρους και λαϊκούς θεολόγους, ο Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’, ανέφερε: «Με ιερή συγκίνηση και ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμεθα εν βαθεία αγάπη και τιμή τους Σεβασμιωτάτους Συμπροέδρους και τα μέλη της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στην Καθέδρα του Αποστολικού και Πατριαρχικού Θρόνου του Αγίου ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, στον ιστορικό χώρο του Δευτεροθρόνου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, με την δισχιλιοστή Αποστολική παρακατάθηκη, την πολυκύμαντη ιστορία και το ελπιδοφόρο μέλλον και σας απευθύνουμε τον εγκάρδιο αδελφικό χαιρετισμό «καλώς ήλθατε».

Ανασκοπούντες τις μέχρι τούδε εξελίξεις στις σχέσεις μεταξύ των δύο αδελφών Εκκλησιών, ενθυμούμενοι τις άριστες σχέσεις των δύο παλαίφατων Θρόνων, Αλεξανδρείας και Ρώμης και ιδία του κοινού μας αγίου προκατόχου ημών Ευλογίου, ο οποίος αντήλλαξε πλήθος επιστολών με τον Πάπα Ρώμης Γρηγόριο Α΄ τον Διάλογο προς καταπολέμηση των αιρέσεων της εποχής, ευλογούμε το όνομα του Αρχιποίμενος Κυρίου μας και θερμή ευχαριστία προσάγουμε προς τον εν Τριάδι Θεό, ο οποίος μας καταξίωσε να διανύσουμε από κοινού σημαντική απόσταση στην οδό του θελήματος Αυτού και να υπηρετήσουμε το πνεύμα της καταλλαγής, της ειρήνης, της αγάπης και της ειλικρινούς αδελφικής συνεργασίας.

Η Ορθόδοξη και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, πορευόμενες εν διαλόγω αγάπης συνέστησαν δύο τεχνικές εκ θεολόγων Επιτροπές για την προπαρασκευή του θεολογικού διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Οι δύο αυτές επιτροπές συνέστησαν, από κοινού, μία μικτή συντονιστική ομάδα, η οποία συνήλθε στη Ρώμη τον Μάρτιο του έτους 1978, υπό την συμπροεδρία του αοιδίμου Προκατόχου και Πνευματικού Πατέρος μας, Μητροπολίτου Καρθαγένης Παρθενίου, μετέπειτα Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και του επιφανούς Επισκόπου Ραμόν Τορρέλα.

Το επιτελεσθέν έργο της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής αποτελεί αναμφισβήτητα ορόσημο στην ιστορία και πολύτιμο κεφάλαιο για τη ζωή και περαιτέρω πορεία των δύο ημών Εκκλησιών. Και το κεφάλαιο αυτό βρίσκεται ήδη στη διάθεσή μας και αναμένει την από μέρους μας αξιοποίησή του, βρίσκεται δε γενικά στη διάθεση της Χριστιανοσύνης προς εξυπηρέτηση του ιδεώδους της ενότητος.

Είναι πανθομολογούμενο ότι ο θεολογικός διάλογος χρειάζεται να καλλιεργηθεί, να προχωρήσει και να καρποφορήσει σε όλα τα επίπεδα με ειλικρίνεια, εντιμότητα και αμοιβαίο σεβασμό.

Για την Ορθόδοξη Εκκλησία οι επαφές, οι συνομιλίες, οι συνεννοήσεις και με μια λέξη ο διάλογος, είναι πράξεις συνυφασμένες με το είναι Της.

Η μέχρι σήμερα πορεία του θεολογικού διαλόγου των δύο Εκκλησιών μας απέδειξε ότι για να αναπτυχθεί ένας Διάλογος, πρέπει να δημιουργούνται συνθήκες αμοιβαίας εμπιστοσύνης και καλής θελήσεως.

Συνθήκες ελευθερίας και αγάπης. Δύο μεγέθη πολύ σημαντικά.

Επίσης, τα μέχρι τώρα συντελεσθέντα, μάς υπενθυμίζουν ασφαλώς το καθήκον και την ευθύνη να συνεχίσουμε να προάγουμε το έργο της ενότητος, ενισχύουν δε την ελπίδα ότι ο Κύριος θα ευλογήσει και εφεξής τις προσπάθειές μας.

Δεν πρέπει όμως να λησμονούμε, ότι έχουμε να διανύσουμε μακρά και επίπονη οδό, να καλύψουμε διά συστηματικής εργασίας μεγάλες αποστάσεις, να διαλύσουμε προκαταλήψεις και να διδαχθούμε από τα σφάλματα του παρελθόντος.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως «πρώτοθρονο μεταξύ ίσων», την περίοδο του διαλόγου της αγάπης είχε υποστηρίξει πολύ ορθά ότι « το θέμα της ενώσεως είναι μέγα και ιερώτατο, ότι δεν είναι υπόθεση προσώπων, αλλά αυτής ταύτης της Ορθοδοξίας, και ότι επιβάλλεται η μετά δέους και του προσήκοντος σεβασμού μελέτη αυτού, εν συνεργασία πάντοτε μετά πασών των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, απεφευγομένης πάσης βεβιασμένης ενεργείας».

Αγαπητοί μου,
Οφείλουμε να γίνουμε διάκονοι της ενότητος της Εκκλησίας με την αγάπη της Αληθείας του Χριστού, χωρίς εκπτώσεις στα της Πίστεως, με την αλήθεια της αγάπης Του, με τόλμη, υπομονή και θάρρος.

Περαίνοντες τον χαιρετισμό μας, σας ευχαριστούμε σεβάσμιοι και προσφιλέστατοι εν Χριστώ αδελφοί, διά την τιμή της ευλογητής ταύτης συναντήσεως και επικοινωνίας μεθ΄ ημών, ευχόμενοι όπως ο Κύριος ευλογεί τις κοινές μας προσπάθειες προς εκπλήρωση του Αγίου θελήματός και προς δόξαν του αγίου ονόματος Αυτού.

Επιθυμούμε να σας παρακαλέσουμε όπως κατά το διάστημα της παραμονής σας στην έδρα μας, στην Μεγάλη Πόλη της Αλεξανδρείας, αισθανθείτε ότι βρίσκεστε εις τα ίδια. Δεν σας θεωρούμε ξένους, αλλά αδελφούς. Ως ευ παρέστητε!»

Ακόμη, ο Μακαριώτατος εξέφρασε την αδελφική αγάπη και τον σεβασμό του προς τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο φέρει την ευθύνη του συντονισμού του Θεολογικού Διαλόγου εκ μέρους της υπ’ ουρανόν Ορθοδόξου Εκκλησίας, ως και προς την Α.Α. τον Πάπα Φραγκίσκο.

…Αντιφωνών ο Ρ/Καθολικός Συμπρόεδρος της Επιτροπής, Εκλαμπρότατος Καρδινάλιος κ.Kurt Koch, εξέφρασε τις ευχαριστίες του Αγιωτάτου Επισκόπου Ρώμης προς την ΑΘΜ για την φιλοξενία της ιστορικής θεολογικής συναντήσεως στην Αποστολική και Πατριαρχική Καθέδρα του Αγίου Μάρκου, ως και τις εγκάρδιες ευχές του για πλήρη επιτυχία στις θεολογικές συζητήσεις.

Επίσης, προσεκόμισε πολύτιμο δώρο του Πάπα Φραγκίσκου προς τον Μακαριώτατο Πατριάρχη Αλεξανδρείας -αντίγραφο του θεμελίου λίθου, τον οποίο κατέθεσε ο Πάπας Αλέξανδρος Ζ’ την 28η Αυγούστου 1657, κατά την έναρξη κατασκευής των περιβλέπτων κιονοστοιχιών της πλατείας του Αγίου Πέτρου Ρώμης από τον διάσημο αρχιτέκτονα Bernini- υπογραμμίσας με έμφαση ότι «αποτελεί σπάνιο γεγονός να αποστέλλει δώρο ο Προκαθήμενος της Πρεσβυτέρας Ρώμης εκτός της Αγίας Έδρας δι’ εκπροσώπου του».

Χαιρετισμό προς την ΑΘΜ απηύθυνε και ο Ορθόδοξος Συμπρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πισιδίας κ.Ιώβ, ο οποίος μετέφερε τις ευχές και την ευγνωμοσύνη της ΑΘΠ του Οικουμενικού Πατριάρχου για την διεξαγωγή του μεγάλου αυτού γεγονότος στην Πόλη του Μ. Αλεξάνδρου, του Αποστόλου Μάρκου, των Μεγάλων Αλεξανδρινών Πατέρων και των Οσίων Μοναχών.

Επακολούθησε ιδιαίτερη συνάντηση του Μακαριωτάτου με τους Σεβ. Μητροπολίτες Πισιδίας κ.Ιώβ, Σηλυβρίας κ.Μάξιμο, ως τους Εκλαμπρ. Κααρδιναλίους κ.Kurt Koch και Joseph W.Tobin, μετά το πέρας της οποίας άρχισε η συνεδρία της Μικτής Διεθνούς Επιτροπής του Θεολογικού Διαλόγου.(www.romfea.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου