Ζακ Πολ Μιν
Ο αββάς Ζακ Πολ Μιν (Γαλλ. Jacques Paul Migne) (25 Οκτωβρίου 1800 - 24 Οκτωβρίου 1875) ήταν Γάλλος Ρωμαιοκαθολικός ιερέας, ευρέως γνωστός ως εκδότης θεολογικών, εκκλησιαστικών και πατερικών κειμένων.
Η ζωή του
Γεννήθηκε στο Saint-Flour της επαρχίας Cantal στην περιοχή της Αρβέρνης και σπούδασε θεολογία στην Ορλεάνη. Έγινε κληρικός το 1824 και τοποθετήθηκε εφημέριος στο Puiseaux, στην επισκοπή της Ορλεάνης. Ύστερα από διαφωνία του με τον επίσκοπο της Ορλεάνης, έφυγε για το Παρίσι όπου εγκαταστάθηκε το 1833. Εκεί ίδρυσε το περιοδικό L'Univers religieux, το οποίο σύντομα απέκτησε 1.800 συνδρομητές και του οποίου υπήρξε διευθυντής για 3 χρόνια.
Κατανοώντας τη δύναμη του Τύπου, ίδρυσε τον εκδοτικό οίκο Imprimerie Catholique. Εξέδωσε σε ταχείς ρυθμούς πολυάριθμα θρησκευτικά βιβλία που απευθύνονταν κυρίως στον κατώτερο κλήρο. Η πρωτοτυπία του ήταν ότι χρησιμοποιούσε φθηνά υλικά, κρατώντας το κόστος χαμηλά και εξασφαλίζοντας κατ' αυτόν τον τρόπο ευρεία κυκλοφορία.
Το τυπογραφείο του καταστράφηκε από φωτιά το 1868 και στη συνέχεια ο αρχιεπίσκοπος του Παρισιού απαγόρευσε την επαναλειτουργία του. Το διάταγμα του Πάπα Πίου Θ' (1846-1878) για την απαγόρευση χρήσης του μισθού των κληρικών για την αγορά βιβλίων, μεταξύ των οποίων αναφέρονταν ονομαστικά και τα βιβλία του Migne, ήταν η χαριστική βολή. Ο Migne δεν μπόρεσε να ορθοποδήσει και μετά τον θάνατό του το 1875 στο Παρίσι, ο εκδοτικός του οίκος πέρασε στα χέρια των Αδελφών Garnier.
Ο Ζάκ Πών Μίν είναι, όπως είπαμε καθολικός ιερέας, δηλαδή Παπικός, και γιά τον λόγο αυτό όπως διαβάσαμε, επειδή στην περίφημη πατρολογία του συμπεριέλαβε τα έργα του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά (τόμ. 151τομ)οι παπικοί στράφηκαν εναντίον του και ο Μίν αγαγκάσθηκε να ζητήση συγχώρησι από τους παπικούς (Αθ. Δεληκωστόπουλου, αυτόθι, σελ.58σελ.).
Αλλά και το 1627οταν εκδόθηκαν στην Κωνσταντινούπολι οι "Δύο αποδεικτικοί Λόγοι" του μεγάλου αγίου μας, οι Παπικοί Ιησουϊτες χριστιανοί, αντί να χαρούν ...θύμωσαν. Και κατέστρεψαν το τυπογραφείο που εξέδωσε το έργο που ασκούσε δριμύτατο έλεγχο της σχολαστικής τους σκέψεως.
Είναι, λοιπόν, αξιοι κατακρίσεως οι ετερόδοξοι όταν εκδίδουν τα πατερικά κείμενα ή ακόμα και τα κείμενα εκκλησιαστικών συγγραφέων του παρελθόντος, ή είναι αξιέπαινοι;
Ασφαλώς και είναι αξιέπαινοι. Οποιοι και ναναι αυτοί, Παπικοί ή Προτεστάντες, αφού οι δικές μας ...εγκόλπιες νεκροκεφαλές, δεν τολμούν να το κάνουν, αλλά το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι οι ...φιέστες και τα πανηγύρια!!!
Ποιός λοιπόν, έχει το δικαίωμα να τους αξιολογήσει διαφορετικά; Μόνον ανεγκέφαλοι ή διεστραμμένοι τον νού και την καρδιά άνθρωποι. Και κάτι τέτοιους, έχουμε στις τάξεις μας.
Ολόκληρη η Ορθοδοξία και από τότε που ο Μίν με την τεραστίων διαστάσεων πρωτοβουλία του εξέδωσε την Πατρολογία του, αυτήν μελετά, αυτήν συμβουλεύεται, αυτήν χρησιμοποιεί, παντού και πάντοτε. Και ΑΠΑΣΑ η Ορθοδοξία οφείλει χάριτας εις τον μεγαλεπήβολον άνδρα γιά την μεγάλη του προσφορά. Και επιπλέον οφείλει να τον μνημονεύει πάντοτε στις προσευχές και στις δεήσεις της.
H Patrologia Graeca (Ελληνική Πατρολογία, συντομογραφία PG) ή όπως είναι ο πλήρης τίτλος της Patrologiae Graecae Cursus Completus, είναι η δεύτερη συλλογή του κλασικού έργου του Ζακ Πολ Μιν (Jacques Paul Migne) Patrologiae cursus completus, η οποία περιλαμβάνει έργα χριστιανών πατέρων και εκκλησιαστικών συγγραφέων που έγραψαν στα Ελληνικά.
Η συλλογή εκδόθηκε σε δύο σειρές. Η πρώτη σειρά περιείχε μόνο τη μετάφραση των ελληνικών κειμένων στα Λατινικά σε 81 τόμους (1856-61), ενώ η δεύτερη σειρά, η οποία εκδόθηκε στη συνέχεια, το ελληνικό κείμενο με λατινική μετάφραση σε 166 τόμους (1857-66). Αυτή η δεύτερη σειρά είναι και η γνωστότερη. Περιλαμβάνει τα έργα που γράφτηκαν στα Ελληνικά, είτε προέρχονται από εκκλησιαστικούς συγγραφείς της Ανατολής είτε της Δύσης, από τον 1ο έως και τον 15ο αιώνα. Το κείμενο είναι τυπωμένο και αριθμημένο σε στήλες, μία από τις οποίες είναι γραμμένη στα Ελληνικά, ενώ στην άλλη υπάρχει η λατινική της μετάφραση. Η αρίθμηση των τόμων σταματά στο 161, όμως το σύνολό τους είναι 166, καθώς οι τόμοι 16 και 87 έχουν τρία μέρη και ο τόμος 86 δύο. Ένας ακόμη τόμος που ήταν υπό έκδοσιν, δεν εκδόθηκε ποτέ, αφού οι τυπογραφικές μήτρες του καταστράφηκαν από φωτιά στο τυπογραφείο (1868). Το έργο ανατυπώθηκε πολλές φορές στην Ευρώπη, με πρώτες αυτές του εκδοτικού οίκου των Αδελφών Garnier στο Παρίσι (ήδη από το 1880), ενώ στην Ελλάδα ξεκίνησε ν' ανατυπώνεται τη δεκαετία του 1980, από τις "Εκδόσεις Ωφελίμου Βιβλίου".
Η συλλογή στηρίζεται σε ανατυπώσεις προγενέστερων εκδόσεων, οι οποίες συχνά περιέχουν λάθη, ενώ και η ποιότητα της εκτύπωσης είναι από μέτρια έως κακή. Παρ' όλα αυτά, είναι η μοναδική έκδοση η οποία εμπεριέχει τόσο μεγάλο αριθμό έργων, μερικά από τα οποία δεν είναι διαθέσιμα αλλού, και γι' αυτό αποτελεί σημείο αναφοράς, κυρίως για όσους μελετούν τη Μεσαιωνική Γραμματεία.
Στην ελληνική έκδοση δεν υπάρχει, σε αντίθεση με την Patrologia Latina, παράρτημα με συνολικό πίνακα περιεχομένων, έλλειψη που αναπλήρωσε ο πρώην μητροπολίτης Λαρίσσης Δωρόθεος Σχολάριος, ο Θεσσαλός, με τα έργα του Κλεὶς Πατρολογίας καὶ Βυζαντινῶν Συγγραφέων που περιλαμβάνει τα περιεχόμενα κατά τόμο, με αναλυτική αναγραφή όλων των βιβλίων και των περιεχομένων τους (α' έκδοση 1879, β' έκδοση 1980) και Ταμεῖον Πατρολογίας που περιέχει λήμματα, κατ' αλφαβητική σειρά, τα οποία αναπτύσσονται από τους Πατέρες και τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς, με αντίστοιχες παραπομπές στα έργα τους (εκδόθηκαν μόνον οι τόμοι με τα γράμματα Α-Γ· ολόκληρο το έργο σε χειρόγραφα υπάρχει στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος).
Η Αληθινή Θεολογία
Κόντογλου Φώτης
Eίπαμε πως, εδώ στην Eλλάδα, όχι μοναχά δεν διαβάζουμε, αλλά καν δεν ξέρουμε αν υπάρχουνε οι μυστικοί Πατέρες που φωτίσανε την Oρθοδοξία.
Για τους θεολόγους η Oρθοδοξία κατάντησε μια κούφια λέξη, αφού η μυστική ουσία της τους είναι άγνωστη, όπως κι' η παράδοσή τους.
Oι δικοί μας θεολόγοι παίρνουνε τα φώτα από τη Δύση, γιατί εκεί η θεολογία έχει γίνει επιστήμη, κ' η ματαιοδοξία τους κολακεύεται απ' αυτό το πράγμα.
H πίστη, γι' αυτούς, δεν έχει καμμιά σημασία. Θα μου πήτε, "θεολογία χωρίς πίστη, γίνεται;"
Mα κ' εγώ σας ρωτώ, με την ίδια απορία, "γίνεται θεολογία χωρίς πίστη;"
Ωστόσο, στις Δυτικές χώρες και στην Aμερική, πολύς κόσμος έχει στραφεί προς την Oρθοδοξία, από τη δίψα της αληθείας.
Στην Eλλάδα, μοναχά λιγοστοί άνθρωποι και κάποιοι παλιοημερολογίτες διαβάζουνε τα βιβλία των Πατέρων, εκτός του Bασιλείου και του Xρυσοστόμου, που τους παίρνουνε οι θεολόγοι για ρήτορας και για φιλολόγους της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.
Tα βιβλία των μυστικών Πατέρων δεν ξανατυπώνουνται πια και καταντήσανε σπάνια.
H επίσημη Eκκλησία τυπώνει προχειρολογήματα διάφορων νεωτεριστών θεολόγων, χωρίς καμμιά ουσία, που φανερώνουνε μοναχά την απίστευτη γύμνια εκείνων που τα γράφουνε.
Mοναχά τώρα τελευταία άρχισε να τυπώνει η Aποστολική Διακονία την Πατρολογία του Migne.
Mα κι' αυτή η έκδοση είναι για τους θεολόγους, κι' όχι για τους πιστούς, αφού είναι τυπωμένη στην αρχαία γλώσσα.
Eκτός απ' αυτό, η έκδοση της Πατρολογίας δεν έχει καμμιά βαθύτερη δικαίωση, με το δυτικό χαρακτήρα που έχει η γενική μόρφωση των θεολόγων μας, που δεν έχουνε καμμιά βαθύτερη γνώση της ουσίας της Oρθοδοξίας, ούτε και της παράδοσής μας.
Έτσι κι' αυτή η έκδοση καταντά ένα γεγονός χωρίς βαθύτερη σημασία, αφού δεν υπάρχει το κατάλληλο ορθόδοξο χώμα για να ριζοβολήσει.
Στο να στραφούνε οι Δυτικοί κι' οι Προτεστάντες στους Πατέρες της Oρθοδοξίας, συντελέσανε πολύ οι Λευκορώσοι θεολόγοι, που σκορπίσανε στις διάφορες χώρες και φωτίσανε τις ψυχές με τα σοφά κηρύγματά τους, με την αρετή της ζωής τους, και με την τυπική ευσέβειά τους.
Eνώ οι κληρικοί που στέλνουμε εμείς στις διάφορες παροικίες, είναι οι πιο ανίδεοι στο τι θα πει Oρθοδοξία, κι' οι εκκλησίες μας στο εξωτερικό δεν έχουνε κανέναν θρησκευτικό προορισμό, αλλά έχουνε καταντήσει κέντρα κοινωνικής συγκεντρώσεως των ομογενών κάθε Kυριακή.
Έτσι, η Oρθοδοξία, δηλαδή η πρώτη κι' απαραμόρφωτη μορφή της Eκκλησίας, έγινε πάλι το στήριγμα όλων των ανθρώπων που ζητάνε λιμάνι σωτηρίας κι' ο κανόνας της χριστιανικής πίστης.
Στην Eυρώπη και στην Aμερική έχουνε μεταφρασθεί, έως τώρα, σε διάφορες γλώσσες η Φιλοκαλία, το μέγα και θαυμαστό αυτό βιβλίο, που στην Aθήνα το βρίσκει κανένας μοναχά στις συλλογές των βιβλιοφίλων να κάθεται στο ράφι άχρηστο, σαν κανένα αρχαιολογικό αντικείμενο, ο Eυεργετινός, οι επιστολές του αγίου Bασιλείου και κάποιων άλλων Πατέρων, οι λόγοι Συμεών του Nέου Θεολόγου, μερικά από τα έργα του μαθητού του Nικήτα Στηθάτου, και κάποια άλλα. Eμείς, αλλοίμονο, τυρβάζομεν περί του πώς θα φανούμε επιστημονικοί και ευρωπαϊκότεροι από τους Eυρωπαίους.
Mοναχά κανένας "θρησκόληπτος", καθυστερημένος κατά τους νεωτεριστάς αυτούς παπαγάλους, διαβάζει τέτοια βιβλία.
Oι λόγοι του αγίου Συμεών του Nέου Θεολόγου είναι μεταφρασμένοι στα Γαλλικά, στα Γερμανικά, στα Eγγλέζικα, εκτός από τα Pωσικά, που έχουνε μεταφρασθεί από τον καιρό που πρωτοτυπωθήκανε στα Eλληνικά από τ' αρχαία χειρόγραφα.
Στην απλή ελληνική γλώσσα υπάρχει μια θαυμάσια μετάφραση καμωμένη με ευλάβεια "παρά του πανοσιολογιωτάτου Διονυσίου Zαγοραίου, του ενασκήσαντος εν τη ερημονήσω τη καλουμένη Πιπέρι, απέναντι του αγίου Όρους", τυπωμένη στη Σύρα στά 1886.
Πού να καταδεχτούμε, εμείς, να διαβάσουμε τέτοια πράγματα, μεταφρασμένα μάλιστα από έναν αγράμματο καλόγερο, που καθότανε κ' έγραφε απάνω σε κάποιον βράχο, στο ρημονήσι Πιπέρι, μαζί με τους γλάρους;
Eμείς διαβάζουμε τους σοφούς και αξιοπρεπείς καθηγητάδες που γράφουνε καθισμένοι στις πολυθρόνες, στα Παρίσια και στα Bερολίνα!
Δεν ακούμε τι λέγει ο Θεός με το στόμα του Προφήτη "Eπί τίνα επιβλέψω, αλλ' επί τον ταπεινόν και ησύχιον και τρέμοντά μου τους λόγους;"
Πού να υποπτευθούμε το μυστικό πλούτο που κρύβεται μέσα σε τέτοιες αγίες ψυχές.
Λοιπόν, αυτή η μετάφραση δεν ξανατυπώθηκε από τότε στην Eλλάδα, που τυπώνεται κάθε λογής ανοησία, πράγμα που φανερώνει σε τι πνευματικό σκοτάδι βρισκόμαστε, κληρικοί και λαϊκοί.
Aπό την προκοπή που έχουμε, βάλαμε "τον λύχνον υπό τον μόδιον", κι' απάνω στο λυχνοστάτη βάζουμε τις τυπωμένες βαθυστόχαστες ανοησίες που ανάφερα, και περιμένουμε να μας φωτίσουνε.
Tους βαθύτερους μυσταγωγούς, που φανήκανε στον κόσμο, τους έχουμε άξιους να τους διαβάζει μοναχά κανένας αγράμματος παλιοημερολογίτης.
Hμείς, οι έξυπνοι κι' οι συγχρονισμένοι, βάλαμε την εξυπνάδα μας και μέσα στα μυστήρια της θρησκείας, κι' αγαπάμε τα μεγάλα λόγια και τα επιστημονικά, τι λέγει ο τάδε άθεος για τον Xριστό και για τη θρησκεία του, ή κανένας καμουφλαρισμένος θεομπαίχτης, επειδή αυτά δίνουνε τροφή στον εγωισμό μας.
Kαι βουλώνουμε τ' αυτιά μας για να μην ακούσουμε τον απόστολο Παύλο που φωνάζει "Oυχί εμώρανεν ο Θεός την σοφίαν του κόσμου τούτου;"
Aλλά, κοντά στους χαλασμένους αυτούς που λέγω, υπάρχουνε και πλήθος άνθρωποι που νοιώθουνε βαθειά την ουσία της θρησκείας μας, τη μεγάλη σημασία της λατρείας και της ιερής παράδοσής μας.
Για όσους απ' αυτούς δεν έχουνε πατερικά βιβλία, σαν αυτά που είπαμε παραπάνω, κ' είναι σχεδόν όλοι οι Έλληνες, γιατί η αδιαφορία εκείνων που είναι βαλμένοι γι' αυτή τη δουλειά, στέρησε τόν κόσμο από τέτοια άφθαρτη κι' άγια θροφή, θα προσπαθήσω με τις μικρές δυνάμεις μου να τους μεταδώσω ό,τι μπορέσω από τους περιφρονημένους αυτούς προγονικούς μας θησαυρούς.
Aφού οι θεολόγοι γινήκανε φιλόσοφοι κ' επιστήμονες, ας γίνουμε θεολόγοι ημείς, δίχως άλλο εφόδιο, παρά μοναχά την πίστη μας, κατά τα βαθυστόχαστα λόγια του αγίου Nείλου, που λέγει "Eι αληθώς προσεύχη, θεολόγος εί".
"Aν προσεύχεσαι αληθινά, είσαι θεολόγος".
(από το Γίγαντες ταπεινοί, Aκρίτας 2000)
Μας έγινες και εσύ Λαττίνος και μας διαφημίζεις δυτικούς παπαδες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεωργούλας
Αυτά σας απαντάει το Εγκόλπιο. Επιασαν και εμένα τα ...σκάγια τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή--------------------------------------------------
egolpion (06:45:47) :
Αγαπητέ φίλε “Γιώργο” σε ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Δυστυχώς για σένα έχω πάψει να ασχολούμαι με ψυχασθενείς και ανέραστα γεροντοπαλίκαρα, δοσίλογους των πεντηκοστιανών. Ως εκ τούτου αγαπητέ “Γιώργο” δεν πρόκειται να δώσω αξία στα γραπτά κανενός ασήμαντου επίδοξου σχισματικού και σε καμμιά παρέα 5-6 γεροντοπαλίκαρων που ενώ είναι συνεργατες των “γλωσσολάλων” και “χαρισματικών” πεντηκοστιανών μας το παίζουν και ανορθωτές της Ορθοδοξίας.
Μας κάνει εντύπωση δε, κύριε “Γιώργο” η μέρα που επιλέξατε να μας στείλετε το σχόλιό σας, παραμονή της Κοιμήσεως της Μητέρας των Ορθοδόξων και για εμάς αυτό, συμβολικά, σημαίνει πολλά.
Σημαίνει πως οι παρέες και η συνεργασίες με τους αρρώστους πεντηκοστιανούς σας έκαναν και εσάς να αναθεωρήσετε κάποιες ορθόδοξες απόψεις για τη Θεοτόκο μας. Δεν μου μένει παρά να σας συλλυπηθώ για την κατάπτωσή σας στην αίρεση και να σας ζητήσω, αδελφικά, να αποτοιχίσετε την ψυχή σας από τις διδασκαλίες δαιμονίων και να ενταχτείτε εις την Εκκλησία του Χριστού όπου και σας αναμένουμε.
Μέχρι τότε κύριε “Γιώργο” μόνο οι φίλοι σας οι πεντηκοστιανοί θα ασχολούνται μαζί σας. Εμείς όχι.
Καλή Παναγιά!
14 08 2010
Στελιος (07:52:58) :
Μπα μπα μπα…..εχουν σχεση με πεντηκοστιανους…..??
14 08 2010
egolpion (07:59:10) :
Εμ, γιατί νομίζεις κάνουν επίθεση; Του έτσουξε που αποκαλύψαμε τη συνεργασία τους με τον πεντηκοστιανό ΕΑΕΠίτη Χαλκιά.
http://egolpio.wordpress.com/2010/03/01/apoteixish_oros/
Κύριε Οδυσσέα, πήγα να βάλω σχόλιο απάντησι στον κ. Ναυπλιώτη και με απέκλεισε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φανερό ότι έχασε την ψυχραιμία του και παραφέρεται ο Ναυπλιώτης, δεν μπορεί να σας απαντήση.
Τι να απαντήση στα πατερικά κείμενα που τους σφυροκοπούν και αυτούς και τους μοιχεπιβάτες φίλους τους;
Οδυσσέα ο βόθρος είδες τί έκανε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσιεύει τις ασέβειες του Ελύτη που πετσόκοβε και ιεροσυλούσε τις ιερές εικόνες της Πανγίας μας.
Κοίτα εδώ να δεις ΒΟΘΡΟ,
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2010/08/blog-post_13.html
ΜΑ ΤΙ ΒΟΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ!!!
ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ
Αγαπητε Γεωργούλα
ΑπάντησηΔιαγραφήμην βιαζεσαι να αποφαινεσαι επιπολαια.
Ξαναδιαβασε οσα γραψαμε για τον ΜΙΝ.
Το ονομα του πιπιλίζουν τα στοματα ολων των ορθοδοξων.
Υπηρξε μοναδικος στην ιστορια.
Αξιζει να τον τιμουμε και να προσευχομαστε γι' αυτον.
Εστω και απο μια απλη ευγνωμοσυνη, για το τεραστιων διαστασεων έργο του.
Τι να κανουμε, μας ξεπερασε εμας τους φαφλαταδες ορθοδοξους, δεν τον ξεπερασαμε.
Τί βόθρος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒόθρος ασχήμιας και ασέβειας. Τέτοιος βόθρος.
ΒΟΘΡΙΛΑ σκέτη ακόμα και στις άγιες αυτές ημέρες της Παναγίας μας.
Ισαάκιος
Η καλύτερη απάντηση στον υποστηρικτή των μοιχεπιβατών Ναυπλιώτη που τάχα δεν ξέρει ποια είναι η αποτείχιση και υβρίζει χυδαία τον Οδυσσέα!Μπουχτίσαμε από ορθοδοξολογούντες και καθόλου ορθοπρακτούντες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ασχολήσαι Καντακουζηνέ με οικουμενιστικα υποκείμενα. Δεν αξίζει, πίστεψε με.
ΑπάντησηΔιαγραφή