Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012


Με τη συμπλήρωση 

δύο ετών από την εκδημία του.



ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
                         ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
ΜΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ 

ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
                                               

  

  Βασιλείου Ν. Θεοτοκάτου

Δικηγόρου - Προέδρου της  Aνωτάτης Συνομοσποδίας Πολυτέκνων Ελλάδος

             

Απήλθε προ διετίας (25-8-2010) εκ του κόσμου τούτου, αφού διήνυσε βίο πλέον του αιώνος, και πορεύεται στον δρόμο της αιωνιότητος ο πρώην Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης. Μία φωτεινή, ιστορική και ηγετική  μορφή της Ορθοδοξίας, που η φυσιογνωμία του κυριάρχησε στο στερέωμα της Ελληνικής Εκκλησίας για χρονική περίοδο εξήντα πέντε ετών (1935-2000). Υπήρξε σ΄ όλη τη ζωή του ένας ανεπίληπτος ιερωμένος, ασκητικός και απολύτως αφιλοχρήματος. Όσοι τον γνώρισαν από κοντά, είναι σε θέση να βεβαιώσουν τούτο το ανεπανάληπτο και σπάνιο φαινόμενο: ουδέποτε έπιασε χρήματα στα χέρια του. Τον μισθό του τον εισέπραττε κάποιος από την ακολουθία του. 


Ήταν ο αδιάφθορος κληρικός, μαχητικός, ασυμβίβαστος και διαπρύσσιος κήρυκας της καθάρσεως της Εκκλησίας από τα στοιχεία εκείνα που την εκθέτουν. Αποτελούσε την εστία της αντιστάσεως σε όλες εκείνες τις φθοροποιές δυνάμεις που απειργάζοντο την υπονόμευση της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και ο υπερασπιστής των αδίκως καταδιωκομένων και κατατρεγμένων. Ο φόβος ήταν άγνωστος στον Αυγουστίνο Καντιώτη. Το θάρρος και η παρρησία του ήταν πανελληνίως γνωστά. Ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για την προαγωγή του σε Μητροπολίτη. Χαρακτηριστική είναι η αρχή της προσφωνήσεως του ευπατρίδη τότε Δημάρχου της Φλώρινας, αειμνήστου                Αναστασίου Σούλα, όταν τον είχε προσκαλέσει να ομιλήσει στην Φλώρινα περί το έτος 1966, παραφράζοντας την φράση του Αποστόλου Παύλου: «Αυγουστίνος μέγας γενόμενος ηρνήσατο λέγεσθαι Επίσκοπος, μάλλον ελόμενος συγκακουχείσθαι τω λαώ του Θεού ή έχειν πρόσκαιρον εξουσίας απόλαυσιν». Ως Αρχιμανδρίτης είχε δώσει δείγματα του θάρρους και της μαχητικότητος του. Όταν απεβίωσε, περί το 1963, ο διακεκριμένος και αληθινός υπηρέτης της Εκκλησίας του Χριστού Αρχιμανδρίτης Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, ιεροκήρυξ των Πατρών, μιλώντας στην εξόδιο ακολουθία του είπε και αυτά τα λόγια: « Και όπως αναφέρει ο Πλάτων ότι σε μία φαύλη Πολιτεία δεν έχουν θέση οι τίμιοι άνδρες, έτσι και σε μία φαύλη Εκκλησία δεν έχουν θέση οι τίμιοι Αρχιμανδρίται, ως ο Γερβάσιος Παρασκευόπουλος». Και αυτά ενώπιον Αρχιερέων και αρχόντων.
       


     Χαρακτηριστικό του απαράμιλλου θάρρους του απέναντι σε οποιαδήποτε  μορφή εξουσίας αποτελεί  και το ακόλουθο γεγονός: Αρχές του έτους 1964 διεξήγετο στη Λάρισα μία δίκη, που αφορούσε τα της Εκκλησίας πράγματα, στην οποία ήταν μάρτυς υπερασπίσεως του κατηγορουμένου. Όταν τελείωσε η ακροαματική διαδικασία, αγορεύων ο Εισαγγελεύς, άρχισε να υποστηρίζει, χωρίς αυτό να έχει σχέση με την υπόθεση, τη γνωστή θεωρία περί της δήθεν καταγωγής του ανθρώπου από τον πίθηκο. Ο τότε Αρχιμανδρίτης, που ευρίσκετο στο ακροατήριο του επετέθη γι’ αυτά που υποστήριζε, με αποτέλεσμα να διακόψει ο Πρόεδρος τη συνεδρίαση για να ηρεμήσουν τα πνεύματα. Ακολούθως, μετά το πέρας της δίκης, απέστειλε ένα τηλεγράφημα στον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου Μαυρομιχάλη, ο οποίος ήταν και πρόεδρος τότε της υπηρεσιακής Κυβερνήσεως, που θα διεξήγαγε τις εκλογές. Ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου διέταξε την διενέργεια ανακρίσεως. Την ανάκριση ανέλαβε ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου Κων. Κόλλιας, ο οποίος εκάλεσε τον Αρχιμανδρίτη Αυγουστίνο Καντιώτη για να καταθέσει. Καταθέτοντας διημείφθησαν και τα ακόλουθα:
Εισαγγελεύς Α.Π.: Τί φρονείται περί του εν λόγω Εισαγγελέως;
Αρχ. Αυγ. Καντιώτης: Πρόκειται περί όνου Κυπριακής καταγωγής!!!
Εισαγγελεύς: Φρίττω πρό της γλώσσης σας.
Αρχ. Αυγ. Καντιώτης: Και εγώ φρίττω πρό τοιούτου Εισαγγελέως!!!
Το αποτέλεσμα της καταγγελίας αυτής ήταν η τιμωρία του Εισαγγελέως Λαρίσης με δίμηνη παύση.
       


     Στο ζήτημα της καθάρσεως της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας ήταν ασυμβίβαστος. Είναι γνωστοί οι αγώνες πριν από τη δικτατορία, όπου το αίτημα της καθάρσεως είχε λάβει πανελλήνιο χαρακτήρα. Είναι δε χαρακτηριστικό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα των ετών εκείνων της εφημερίδος «TA ΝΕΑ» με εντυπωσιακό τίτλο: «ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ ΣΥΝΟΔΟΣ», που ζητούσε τη σύσταση της, με σκοπό να επιληφθεί του ζέοντος τότε ζητήματος της καθάρσεως της Εκκλησίας από τους σκανδαλοποιούς. Η δικτατορία του 1967 βρήκε το θέμα αυτό και πράγματι συνέστησε « Αριστίνδην Σύνοδο», με την διαφορά ότι απέκλεισε από την σύνθεση τον πρωτοστατούντα τότε για την κάθαρση μαχητικό Ιεράρχη Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο. Η Σύνοδος εκείνη ανέδειξε ως Αρχιεπίσκοπο τον Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο Κοτσώνη, καθηγητή Πανεπιστημίου, ιερωμένο σπανίας μορφώσεως, ανεπιλήπτου ήθους και με οραματισμό για την Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία.     Στο θέμα, όμως, της καθάρσεως της Εκκλησίας, την οποία και ο ίδιος επιθυμούσε δεν ακολούθησε την οδό των Ιερών Κανόνων. Ο τότε Φλωρίνης Αυγουστίνος είχε ειπεί στον ίδιο και τους τότε Συνοδικούς Ιεράρχες ότι: «τα καθεστώτα έρχονται και παρέρχονται και η κάθαρση πρέπει να γίνει βάσει των όσων προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ορισθούν ανακριτές και να σταλούν στις Μητροπόλεις εκείνες, που έχουν δημιουργηθεί ζητήματα. Ο ανακριτής θ’  ανακοινώσει τον σκοπό του και θα καλέσει όσους έχουν στοιχεία να προσέλθουν να καταθέσουν. Εάν δεν προσέλθουν τότε δεν θα μπορούν να καταφέρονται κατά του Μητροπολίτη τους, και αυτόν αξίζουν να έχουν και βεβαίως όσοι τιμωρηθούν να έχουν το δικαίωμα να κριθούν σε δεύτερο βαθμό. Με αυτό τον τρόπο ουδείς θα μπορεί ν΄ αμφισβητήσει την κάθαρση, όταν το καθεστώς της δικτατορίας πέσει». Δεν εισακούσθηκε όμως και η κάθαρση, που στη συνέχεια έγινε, χωρίς οι καταδικαζόμενοι να έχουν δικαίωμα να κριθούν σε δεύτερο βαθμό, έδωσε την ευκαιρία στους σκανδαλοποιούς κληρικούς, μετά την πτώση της δικτατορίας, να επανέλθουν, εμφανιζόμενοι ως δήθεν διωχθέντες!!
       


     Κατά τον ενθρονιστήριο λόγο του στην Μητρόπολη Φλωρίνης ήσαν χαρακτηριστικά τα λόγια του: «θα προτιμήσω να θυσιάσω τον Θρόνο μου χάριν των αρχών μου και όχι τις αρχές μου χάριν του Θρόνου». Φράση την οποίαν, ο προεξάρχων της ενθρονίσεως τότε Μητροπολίτης Ξάνθης Αντώνιος του εζήτησε να την επαναλάβει!
            Προασπιζόμενος τις αρχές του δεν άργησε και η σύγκρουση με το καθεστώς της δικτατορίας. Αρχές του έτους 1968 έπεισε τους δημοτικούς άρχοντες της πόλεως του Αμυνταίου Φλωρίνης να μην διοργανώσουν τις κατ’ έτος καρναβαλικές εορτές. Πληροφορήθηκε αυτό ο τότε υπουργός Βορείου Ελλάδος της δικτατορίας στρατηγός Πατίλης και αξίωσε από τον Δήμαρχο Αμυνταίου να διοργανώσει τις καρναβαλικές εορτές, πράγμα βεβαίως που δέχθηκε ο τελευταίος. Όταν ο Μητροπολίτης έμαθε αυτή την εξέλιξη δήλωσε ότι την Κυριακή, που θα ελάμβαναν χώρα οι εορτές, θα κατέβει στο Αμύνταιο, όπου και θα μιλήσει στον Μητροπολιτικό Ναό. Στη συνέχεια ο υπουργός πληροφορηθείς αυτές τις δηλώσεις του Μητροπολίτη του τηλεφώνησε και αφού είπαν τα προκαταρκτικά, διεξήχθη ο ακόλουθος διάλογος μεταξύ του εν λόγω υπουργού και του Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου:
Υπουργός: πληροφορήθηκα Σεβασμιώτατε ότι την Κυριακή θα πάτε στο       Αμύνταιο και πρόκειται να εκφωνήσετε λόγο.
Μητροπολίτης: Βεβαίως και θα πάω.
Υπουργός: Γνωρίζετε ότι αυτό που κάνετε αντιστρατεύεται στις αρχές της 21ης Απριλίου;
Μητροπολίτης: Δεν γνώριζα ότι η 21η Απριλίου ενδύθηκε το ένδυμα του καρναβάλου!!
  Ακολούθως του προσέθεσε τα εξής: «Ακούστε, μέχρι τώρα σας μιλούσα ως Μητροπολίτης προς υπουργό, τώρα ξεχάστε ότι σας ομιλεί ο Μητροπολίτης και σας ομιλεί ο Καντιώτης, την Κυριακή θα κατέβω στο Αμύνταιο και να πάτε να κάνετε ο,τι θέλετε». Και του κλείνει το τηλέφωνο!!



Βέβαια το τηλέφωνο του Μητροπολίτη ήταν υπό παρακολούθηση και οι υπάλληλοι του ΟΤΕ που το παρακολουθούσαν άκουγαν όλη τη συνομιλία, με αποτέλεσμα να διαρρεύσει το περιεχόμενο της συνομιλίας. Μετά από αυτή την εξέλιξη και επειδή από διάφορα μέρη της Ελλάδος άρχισαν προετοιμασίες για να μεταβούν πιστοί στο Αμύνταιο, η δικτατορία φρόντισε ν΄ ασκεί ασφυκτικό έλεγχο       σ΄ όλα τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία, που είχαν προορισμό τη Φλώρινα και να τους απαγορεύει την μετάβαση τους. Την Κυριακή πράγματι ο Μητροπολίτης μετέβη στο Αμύνταιο, όπου είχε συρρεύσει πλήθος κόσμου για να τον ακούσει και εξεφώνησε πύρινο λόγο αρχίζοντας την ομιλία του με αυτά τα λόγια:


«Σήμερα τα Αμύνταιο χωρίσθηκε σε Ανατολικό και Δυτικό Βερολίνο.         Από εκεί είναι το Ανατολικό Βερολίνο, οι δυνάμεις της βίας και από εδώ είναι το Δυτικό Βερολίνο, οι δυνάμεις της Ελευθερίας»!




Η σύγκρουση με τη δικτατορία είχε και συνέχεια: πλησίαζε το ίδιο έτος 1968 η εορτή της 25ης Μαρτίου και ο Νομάρχης ζήτησε να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας κατά την δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό. Ο Μητροπολίτης του ζήτησε να του υποβάλλει την ομιλία του (γιατί δεν ήθελε ο Ναός να μεταβληθεί σε βήμα προπαγάνδας της 21ης Απριλίου) και αφού την ελέγξει τότε θα του επέτρεπε. Φυσικά ο Νομάρχης δεν δέχθηκε κάτι τέτοιο. Εκείνες τις ημέρες ο Μητροπολίτης ευρίσκετο στην Αθήνα. Ένα πρωί του τηλεφώνησε ο εκ της τριανδρίας της δικτατορίας υπουργός Εσωτερικών Παττακός. Από τη συνομιλία που είχαν, ο Μητροπολίτης κατάλαβε ότι κάτι του ετοιμάζουν και μόλις τελείωσε η συνομιλία τους, λέει στον οδηγό του: «γρήγορα να φύγουμε αμέσως για τη Φλώρινα. Αυτοί κάτι μου ετοιμάζουν. Το λιοντάρι είναι ισχυρό όταν βρίσκεται στη φωλιά του και όχι όταν είναι μακρυά από τη φωλιά του» και  αμέσως έφυγε για τη Φλώρινα. Η συνέχεια ήταν να ενταθούν οι αφόρητες πιέσεις για να μιλήσει ο Νομάρχης, πλην όμως ο Μητροπολίτης ήταν ανένδοτος και δεν δεχόταν, αποτέλεσμα ήταν να υποχωρήσουν οι της δικτατορίας και τελικώς συμφώνησαν να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας ένας επιθεωρητής της Δημοσίας Διοικήσεως από την Αθήνα. Είχε λάβει τέτοια έκταση η διάσταση με τον Νομάρχη, αφού και μέσα στα λεωφορεία οι πολίτες διεχωρίζοντο ποιός είναι με το Νομάρχη και ποιός με τον Μητροπολίτη, η δε δικτατορία, επειδή οι πολίτες είχαν κατακλύσει τον ΟΤΕ και έστελναν τηλεγραφήματα διαμαρτυρίας κατά εκατοντάδες, απηγόρευσε την αποστολή τέτοιων τηλεγραφημάτων!!



Στη συνέχεια, η δικτατορία προσπάθησε να επιτύχει την απομάκρυνση από τη Μητρόπολη Φλωρίνης, αποστέλλοντας τρεις ιατρούς – καθηγητές πανεπιστημίου και μίσθαρνα όργανά της φυσικά, προκειμένου να τον εξετάσουν και να αποφανθούν ότι δεν μπορεί ν΄ ασκεί τα καθήκοντα του, θεωρώντας τον Μητροπολίτη ως «τρελλό»!!  Όταν μετέβησαν ένα βράδυ (νύχτα) οι ιατροί στη Μητρόπολη Φλωρίνης, την οποία η δικτατορία είχε περικυκλώσει με στρατό περιμένοντας το πόρισμα των ιατρών, ο Μητροπολίτης, που βρισκόταν στον πρώτο όροφο, τους έστειλε στο ισόγειο τον πρωτοσύγκελλο του, δηλώνοντάς τους τα εξής: «ο Μητροπολίτης Φλωρίνης, που δέχθηκε και τον τελευταίο πολίτη αυτής της πόλεως, αρνείται να σας δεχθεί και να σηκωθήτε αμέσως να φύγετε».  Πράγμα βεβαίως  που έπραξαν. Έτσι ματαιώθηκε η προσπάθεια εκθρονίσεως του.


Μετά από αυτές τις εξελίξεις τότε ήταν που ο Παττακός είπε την φράση: «κυριαρχούμε σ΄ όλη την Ελλάδα, εκτός από την Φλώρινα που κυβερνάει ο Καντιώτης»!!



Εκείνη την εποχή είχε και μία συνάντηση με τους Συνοδικούς Ιεράρχες, εξ αιτίας των παραπάνω γεγονότων, στους οποίους πρότεινε: «Δέχομαι να γίνει δημοψήφισμα στη Μητρόπολη μου και εάν λάβω ποσοστό κάτω του 75% τότε θα παραιτηθώ. Εάν λάβω ποσοστό 100% και πάλι θα παραιτηθώ». Οι συνοδικοί του απήντησαν: «αντιλαμβανόμαστε το να παραιτηθείς όταν  λάβεις ποσοστό κάτω του 75%, αλλά για ποιό λόγο να παραιτηθείς όταν λάβεις ποσοστό 100%;» Και η απάντηση του Φλωρίνης: « γιατί αυτό θα σημαίνει ότι έχω και τους φαύλους μαζί μου»!!  Πραγματικός άνδρας αρχών!!



 Όταν παραιτήθηκε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και το δικτατορικό καθεστώς του Ιωαννίδη επέβαλε ως αρχιεπίσκοπο τον Μητροπολίτη     Ιωαννίνων Σεραφείμ, αποκλείοντας από τη σύνθεση της Ιεραρχίας τους περισσότερους Μητροπολίτες, το καθεστώς Σεραφείμ χωρίς απολύτως καμμία διαδικασία εξεδίωξε δώδεκα ανεπίληπτους Μητροπολίτες. Τότε ο Φλωρίνης Αυγουστίνος πρότεινε στους αποκλεισθέντες από τη σύνοδο Ιεράρχες τ΄ ακόλουθα: «ελάτε όλοι στη Θεσσαλονίκη να συγκαλέσουμε δική μας Σύνοδο         Ιεραρχίας και να εκλέξουμε δικό μας Αρχιεπίσκοπο. Εκ προοιμίου σας δηλώνω ότι προσωπικώς δεν επιθυμώ να εκλεγώ. Συγχρόνως με την εκλογή από εμάς του νέου Αρχιεπισκόπου θα καταγγείλουμε και το δικτατορικό καθεστώς. Το καθεστώς δεν πρόκειται να μας συλλάβει, γιατί εάν αποτολμήσει κάτι τέτοιο, τότε θα ξεσπάσει τέτοιος παγκόσμιος σάλος ότι συνέλαβε 36 Μητροπολίτες, που θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση του». Δυστυχώς οι Μητροπολίτες δεν εδέχθησαν αυτή την πρόταση, η οποία εάν επραγματοποιείτο είναι σχεδόν βέβαιο ότι άλλη θα ήταν η εξέλιξη των εθνικών μας θεμάτων, αφού θα είχε δημιουργηθεί στο εσωτερικό τέτοιο κατάσταση, που είναι αμφίβολο εάν το δικτατορικό καθεστώς  Ιωαννίδη θα αποτολμούσε το πραξικόπημα στην Κύπρο.




O κοιμώμενος ΛΕΩΝ....


Αυτός υπήρξε ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης. Είναι χαρακτηριστικό ένα στιγμιότυπο κατά την πορεία του προς την Φλώρινα για την ενθρόνιση του. Μιλώντας στο λαό του Αμυνταίου, που είχε συρρεύσει στον Μητροπολιτικό Ναό, αναφέρθηκε στην θυσία, κατά την έναρξη των βαλκανικών πολέμων (1912), των ηρωικών λοχαγών Κοσκινά και Δελλαπόρτα, οι οποίοι έπεσαν μαχόμενοι στην περιοχή του Αμυνταίου, αντιστεκόμενοι με την πυροβολαρχία τους στην επίθεση των Τούρκων. Τότε ένας γέρος από το πλήθος του φώναξε: «μπράβο, βρέ λεβέντη, όλα τα ξέρεις»! Η λαοθάλασσα που τον συνόδευσε στην χειροτονία ως Μητροπολίτη Φλωρίνης στον ιερό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου Ομονοίας, η ίδια λαοθάλασσα τον συνόδευσε και στην εξόδιο ακολουθία του εις μνημόσυνον αιώνιον. Πράγματι για τον φλογερό Ιεράρχη υπήρξε  « Ισχύς του η αγάπη του λαού του Θεού».

14 σχόλια:

  1. Κι όμως βρέθηκαν άνθρωποι τόσο απ το χώρο της Εκκλησίας όσο κι απ το χώρο της πολιτικής και της δημοσιογραφίας που αποκάλεσαν και αποκαλούν ανερυθρίαστα τον αείμνηστο μητροπολίτη χουντικό!
    Ενώ διαθέτει τόσες και τέτοιες περγαμηνές αντιχουντικής δράσεως!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αιωνία του η μνήμη!!Καντιώτης ΔΕΝ θα ξαναγεννη-
    θεί!!Βέβαια έχει κι αυτός τα ΛΑΘΗ του,αλλά έγι-
    ναν μέσα στη ΦΛΟΓΑ,που τον έκαιγε για την αγάπη του Χριστού, αλλά και του ΠΑΣΧΟΝΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ!!
    Διάβασα κι άλλη μία ανάρτηση,που έλεγε ότι στις
    γιορτές της απελευθέρωσης της Φλώρινας δεν ανα-
    φέρθηκε το όνομά του από κανέναν!ΚΑΛΑ ΑΚΟΜΗ και
    ΝΕΚΡΟ ΤΟΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ!!!Εκοιμήθη στις 28-8 κι όχι
    στις 25!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Υπουργός Παιδείας να εξωπετάξη τον Στριγγλακη απο τη θέση που κατέχη ΚΑΙ προωωθεί την ΑΘΕΗ Θρησκειολογια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς η Ιστορία επαναλαμβάνεται στη Λάρισα τα δικαστήρια με τη βία της αστυνομίας επέβαλαν τον μοιχεπιβάτη Ιγνάτιο Λάππα . Αιματοκυλίζοντας τον Λαό
    Για το ποιός Δεσπότης θα επιβάλλετο στη Λάρισα απεφάνθη παράνομα και αντικανονικά η αίολη Σεραφειμική δεσποτοκρατία και ο υψηλόβαθμος της εβραϊκής Συναγωγής και κατά πληροφορίες ήταν υπέρ του αγαπητού του Σεραφείμ Τίκα Σαλαμίνιου Αρβανίτη αριβίστα Ιγνατίου Λάππα.
    ΓΚΕΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο π. Αυγουστίνος αρκετές φορές, εξηγούσε το επαναστατικό του φρόνημα λέγοντας: "Στις φλέβες μου ρέει αίμα Κρητικό" και διότι μεγάλωσε ακούγοντας από τους γονείς, τους παπούδες και τις γιαγιάδες του, αφηγήσεις των ηρωικών ιστοριών των Επαναστατών της Κρήτης.

    Και ο πατέρας αλλά και η μητέρα του π.Αυγουστίνου Καντιώτη είχαν Κρητική καταγωγή.

    Ο πατέρας του π.Αυγουστίνου Νικόλαος Καντιώτης γεννηθείς το 1870, έμπορος υφασμάτων, και οι περισσότεροι κάτοικοι των Λευκών Πάρου όπου γεννήθηκε το 1907 ο Ανδρέας Καντιώτης, ονομασθείς Αυγουστίνος όταν εκάρη μοναχός, ήσαν Κρητικοί που μετώκησαν στην Πάρο. Το επώνυμο Καντιώτης είναι δηλωτικό της καταγωγής. Ο παππούς του π.Αυγουστίνου, (δηλ. ο πατέρας του πατέρα του Νικολάου) γεννήθηκε στην Κρήτη. Καντιώτης σημαίνει: από το Ηράκλειο της Κρήτης, Κρητικός, διότι στην Ενετοκρατία Κάντια λεγόταν το Ηράκλειο και όλο το νησί της Κρήτης.

    Η μητέρα του π.Αυγουστίνου, του μικρού Ανδρέα, η δασκάλα Σοφία Θραψιάδη που γεννήθηκε την Αθήνα το 1870 είχε Κρητική καταγωγή από την μητέρα της Ευαγγελία Διαμαντοπούλου που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη. Από την Κρήτη η γιαγιά του π.Αυγουστίνου Ευαγγελία έφυγε το 1866, όταν ξέσπασε ο Τουρκοκρητικός πόλεμος. Ενώ ο πατέρας της Θραψιάδης ή Θρεψιάδης γεννήθηκε στον Κώτσο Πάρου, χωρίς να αποκλείεται η Κρητική καταγωγή του, όπως αναφέρθηκε.

    Συνεπώς το "Κρήτες αεί ψεύσται" κακώς γενικεύεται στο ιστολόγιο, αφού ο π.Αυγουστίνος, ο π.Δανιήλ και κάποιοι επισκέπτες έχουν Κρητική καταγωγή. Έχει γραφεί σχετικό παλιότερο σχόλιο, και ας μην το επαναλαμβάνουμε, εξ άλλου, οι σημερινοί Κρήτες δεν είναι απόγονοι ούτε των Μινωϊτών Κρητών ούτε των Κρητών της εποχής του Χριστού στους οποίους αναφέρεται ο Απ.Παύλος, αλλά είναι κυρίως απόγονοι Βυζαντινών και Βορειοελλαδιτών, Μακεδόνων, Μικρασιατών, Κωνσταντινουπολιτών, ακόμα και ορισμένων Αρμενίων, που πήγαν στην Κρήτη με τα 3.300 πλοία !!! του στρατού Νικηφόρου Φωκἀ, την απελευθέρωσαν, και με τον μετέπειτα εγκατάσταση των Βυζαντινών με τα δώδεκα αρχοντόπουλα, ή νεότερων προσφύγων. Οι λυχνίες των Εκκλησιών της Κρήτης δεν προφητεύθηκε ότι θα σβήσουν, στην Αποκάλυψη.

    Εξ άλλου "πάντες ήμαρτον άμα δε και ηχρειώθησαν", όχι μόνο οι Κρήτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΚΡΗΤΕΣ ΑΕΙ ΨΕΥΤΕΣ.
    Ο Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΠΑΡΙΑΝΟΣ.
    ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΜΕ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΚΡΗΤΙΚΟ.
    ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ ( ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΙΚΟΥΣ ) ΤΟΝ Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΕ!

      Ο ΙΔΙΟΣ Ο Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΕΛΕΓΕ

      "ΣΤΙΣ ΦΛΕΒΕΣ ΜΟΥ ΚΥΛΑΕΙ ΑΙΜΑ ΚΡΗΤΙΚΟ".

      Διαγραφή
    2. ΟΧΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Ο Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
      ΟΧΙ ΟΧΙ
      ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ
      ΠΑΡΙΑΝΟΣ ΗΤΑΝ. ΠΑΡΙΑΝΟΣ

      Διαγραφή
  7. Πόση λάσπη έφαγε ο αείμνηστος π.Αυγουστίνος!Και όταν ζούσε επί γης αλλά και μετά θάνατον από θλιβερούς ανθρώπους!Αναφέρω το βρωμερό αθειστικό blog που καπηλεύεται τους Ροίδη και Λασκαράτο αλλά κι άλλα βοθρολυματώδη blogs.Επίσης και η εθνικά ύποπτη ομάδα του ΙΟΥ της μακαρία τη λήξει Ελευθεροτυπίας που τόσο η αναίσχυντη τον πολέμησε.Να μην ξεχάσουμε και το μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου Ανδρέα Νανάκη που κατά τρόπο αήθη παρομοίασε τους ακολουθούντες τον π.Αυγουστίνο στους αγώνες του κατά του Καζαντζάκη με τους γκρίζους λύκους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άθεοι κάνουν τη δουλειά τους. Τα λόγια τους είναι "έπεα πετερόεντα", τα πυρά τους άσφαιρα, η δε πολεμική τους αποδεικνύεται και χρήσιμη, για να διακρίνουμε ποιοι είναι οι σωστοί κληρικοί, αφού πετροβολούν δέντρα με καρπούς, του "θέλοντες ευσεβώς ζην".

      Με το να μην ξεχάσουμε τον Αρκαλοχωρίου, με δυο λόγια που τα παίρνει ο άνεμος, λόγια μόνο, λησμονήσαμε ότι την έμπρακτη πολεμική τη δεχόταν ο π.Αυγουστίνος από όλους σχεδόν τους Εκκλησιαστικούς, μετά τη χειροτονία του σε μοναχό, που τον κατεδίωκαν από πόλη σε πόλη, από μητρόπολη σε μητρόπολη, σαν ανεπιθύμητο: τους δεσποτάδες, τους εφημερίους, την ιεραρχία, τους ησυχαστές, τα πατριαρχεία που δεν υποστήριξαν ποτέ τους ιερούς του αγώνες! Πολλές μαχαιριές σ'όλο του το κορμί.

      Τη μαχαιριά στην καρδιά όμως ο π.Αυγουστίνος την δέχθηκε εκ των έσω, από πνευματικά του παιδιά, που τον πρόδωσαν πράξεσι και λόγοις. Το σόκ που υπέστη ήταν τόσο μεγάλο που έμεινε άφωνος! Βέβαια και τα δικά του λάθη ήταν μεγάλα: Η απολυτότητα εμπιστοσύνης με την οποία περιέβαλε τους μετέπειτα αποδειχθέντες ανάξιους, στάθηκε αφορμή να αδικήση ἀλλους, που συκοφαντήθηκαν και υπέστησαν άδικες συνέπειες.

      Ήταν επίσκοπος, σε μια Εκκλησία όπου μέλη της είναι όλοι οι βαπτισμένοι Έλληνες, συνειδητά μέλη όμως το 2-3%. Και σε μια πολιτεία όπου πολλοί νόμοι και διατάξεις είναι αντιευαγγελικοί. Ο π.Αυγουστίνος αισθανόταν την ευθύνη, να εφαρμόσει το Ευαγγέλιο σε όλους τους βαπτισμένους. Ήταν Επίσκοπός τους. Έλα όμως που εκείνοι δεν ήθελαν όλοι! ...Αν η Εκκλησία δεν αποφασίσει κάποτε να ξεκαθαρίσει ποια είναι τα μέλη της, εθελοντικά, και ποια όχι, δεν υπάρχει διέξοδος ελπίδας στο εκκλησιαστικό πρόβλημα, στον οικουμενισμό, στον Νικολαϊτισμό κ.λπ.

      Στο άτοπο ερώτημα αν όλοι οι Κρήτες είναι ψεύστες και κλέφτες, και δεν υπάρχει σωτηρία για κανένα Κρητικό, αφενός δόθηκαν στο παρελθόν εξηγήσεις, αφετέρου αυτοί οι "απατεώνες" έχουν την τιμή να τους έχουν αποσταλή επιστολές της Καινής Διαθήκης, να ιδρυθή η Εκκλησία τους και να επισκεφτή το νησί ο Απ. Παύλος, να περιγράφεται η Κρήτη στις πράξεις, οι Κρήτες να είναι παρόντες στην Πεντηκοστή, να σκέπει το νησί νέφος αγίων και μαρτύρων, να έχουν χύσει το τίμιο αίμα τους για το αίμα τους, τους Μακεδόνες, αφετέρου οι δημοσιεύσεις στην Αποτείχιση άρθρων των Κρητικής καταγωγής π.Β.Βολουδάκη, του π.Δ.Αεράκη και του π.Αυγουστίνου Καντιώτη -και όχι "Λευκιώτη" ή "Παριανού" ή "Πάριου", εξ άλλου οι κάτοικοι των Λευκών Πάρου, ξέρουν ότι είναι Κρητικής καταγωγής, κάτι που αποδεικνύει και η Κρητική προφορά του π.Αυγουστίνου- αποδεικνύουν άλλα!

      Διαγραφή
    2. ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ Ο Π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
      ΟΥΤΕ ΗΤΑΝ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
      ΠΑΡΙΑΝΟΣ ΗΤΑΝ.
      ΠΑΡΙΑΝΟΣ.
      ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΑΝΩΝΥΜΕ 4,06;;

      Διαγραφή
  8. Κι όμως ο Νανάκης συμμετείχε στο χαριστήριο τόμο προς τιμήν του π.Αυγουστίνου!Θα πρέπει να ντρέπεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τώρα τη λάσπη την τρώνε τα πνευματικά παιδιά του π.Αυγουστίνου όπως π.χ. ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος εναντίον του οποίου επιτίθεται ο απόπατος της Πάτρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα λόγια του Αρκαλοχωρίου δεν είναι δυστυχώς έπεα πτερόεντα αλλά έχουν αναδημοσιευθεί κι από άλλα χριστιανικοφανή ιστολόγια και προσωπικά πιστεύω ότι κάνουν ζημιά.Οφείλουμε όλοι να προασπίζουμε την δεινώς βληθείσα ποσωπικότητα του αοιδίμου π.Αυγουστίνου απ τα τοξευθέντα βέλη οποθενδήποτε κι αν αυτά προέρχονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου