Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Η ΠΑΠΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΛΑΘΗΤΟΥ


ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ

-1-2

() ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ

«Σᾶς ρωτᾶ ποτέ ἡ γυναίκα σας πόσο ἁλάτι πρέπει νά βάλει στό φαγητό; Ἀσφαλῶς ὄχι· ἔχει τό ἀλάθητο. Ἀφῆστε τόν Πάπα νά τό ἔχει ἐπίσης, ἄν θέλει».

[Συνέντευξη στὴν ἐφημ. “ Ἔθνος”, 20-3-1970]

«ΑΓΙΟΣ» ΒΕΛΑΡΜΙΝΟΣ

(Ἡ ρωμαιοκαθολική «ἐκκλησία» τιμᾶ τήν μνήμη του στίς 17 Σεπτεμβρίου)

«Ἄν κάποια ἡμέρα ὁ Πάπας ἐπιβάλει ἁμαρτίες καί ἀπαγορεύσει ἀρετές, ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑποχρεωμένη νά πιστέψει ὅτι οἱ ἁμαρτίες αὐτές εἶναι καλές καί ὅτι οἱ ἀρετές ἐκεῖνες εἶναι κακές». [Theologia, Bellarmino, De Romano Pontifice, βιβλ. 4, κεφ. 23]

-3Ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς:

(Ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ τή μνήμη του στίς 14 Ἰουνίου)

«Τὸ δόγμα περὶ ἀλαθήτου τοῦ πάπα εἶναι ὄχι μόνον αἵρεσις, ἀλλὰ παναίρεσις. Διότι καμμία αἵρεσις δὲν ἐξηγέρθη τόσον ριζοσπαστικῶς καὶ τόσον ὁλοκληρωτικῶς κατὰ τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ καὶ τῆς ᾿Εκκλησίας Του, ὡς ἔπραξε τοῦτο ὁ Παπισμὸς διὰ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ πάπα-ἀνθρώπου. Δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία· τὸ δόγμα αὐτὸ εἶναι ἡ αἵρεσις τῶν αἱρέσεων, μία ἄνευ προηγουμένου ἀνταρσία κατὰ τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ».

[᾿Ιουστίνου Πόποβιτς, ῎Ανθρωπος καὶ Θεάνθρωπος, ἐκδ. “᾿Αστήρ”, ᾿Αθήνα 1993, σελ. 159]

(†) ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΟΥ ΠΑΥΛΟΣ

(Βοηθός Ἐπίσκοπος τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς γιά τό Μεξικό. Πρώην παπικός μοναχός, πού μετεστράφη στήν Ὀρθοδοξία, ἀλλά δολοφονήθηκε το 1984, ἀμέσως μετά ἀπό Θεία Λειτουργία)

-4«Ὡς κορώνα καὶ κορυφὴ τῆς παντοδυναμίας του ὁ Πάπας κατέχει ἀκόμη ἕνα τρομερὸ προνόμιο, μοναδικὸ στὸν κόσμο. ¨Ἕνα τερατῶδες καὶ ἐξωτικὸ προνόμιο, ποὺ οὔτε οἱ πιὸ ποταπὲς εἰδωλολατρίες δὲν εἶχαν τὴ φαντασία νὰ τὸ συλλάβουν: εἶναι ἀλάθητος θείῳ δικαίῳ, σύμφωνα μὲ δογματικὸ ὅρο τῆς Συνόδου τοῦ Βατικανοῦ ποὺ ἔγινε στὰ 1870. Ἀπὸ τότε, σ’ αὐτὸν ἡ ἀνθρωπότης ὀφείλει νὰ ἀποτείνῃ τοὺς λόγους ποὺ προηγουμένως ἀπηύθυνε στὸν Κύριο: “Ρήματα ζωῆς αἰωνίου ἔχεις” [Ἰωάν. 6:68]. Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα δὲν ὑπάρχει ἀνάγκη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος γιὰ νὰ ὁδηγῇ τὴν Ἐκκλησία “εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν” [Ἰωάν. 16:13]. Δὲν ὑπάρχει ἀνάγκη τῆς Ἁγίας Γραφῆς οὔτε τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως, διότι ὑπάρχει πλέον ἕνας θεὸς πάνω στὴ γῆ μὲ ἐξουσία νὰ ἀχρηστεύῃ καὶ νὰ διακηρύσσῃ ὡς πλανερές τὶς διδασκαλίες τοῦ Οὐρανίου Θεοῦ. Μὲ βάσι αὐτὸ τὸ ἀλάθητο, ὁ Πάπας εἶναι ὁ μόνος κανόνας τῆς Πίστεως καὶ μπορεῖ νὰ ἐκφράσῃ καινούργια δόγματα, ἀκόμη καὶ ἀντίθετα πρὸς τὸ κριτήριο ὅλης τῆς Ἐκκλησίας, τὰ ὁποῖα ὅλοι οἱ πιστοὶ ὀφείλουν νὰ τὰ παραδεχθοῦν γιὰ νὰ μὴν ἀποκοποῦν ἀπὸ τὴ σωτηρία». [Παύλου Μπάλλεστερ-Κονβαλιὲρ «Γιατὶ ἐγκατέλειψα τὸν παπισμὸ» - “Θεοδρομία” Τεῦχος 1, Ἰαν. - Μάρτ. 2006]

4 σχόλια:

  1. Πράγματι, το δόγμα του αλαθήτου του Πάπα καθιερώθηκε de jure το 1870, πλην όμως είχε εξασκηθεί de facto αιώνες πριν και η Εκκλησία με την ανοχή που έδειξε το δέχθηκε. Έτσι:

    Στον άγιο Αγαπητό, Πάπα Ρώμης, εκτός από την καταφανή εξάσκηση του πρωτείου, έχουμε και την προσπάθεια εξάσκησης του αλαθήτου, περίπου 1350 χρόνια πριν αυτή θεσμοθετηθεί επίσημα από την Α΄ Βατικανή Σύνοδο. Βρισκόμαστε την εποχή, που ο Κων/πόλεως Άνθιμος Α΄, μετατεθείς αντικανονικώς από την Τραπεζούντα με ραδιουργίες της Θεοδώρας, φίλος του Αντιοχείας Εφραίμ απέκρουε μαζί με αυτόν τα της Δ΄ Οικουμενικής. Ο Ρώμης Αγαπητός δεν κοινωνούσε με τον Άνθιμο και πέτυχε με τη συναίνεση του Ιουστινιανού Α΄, να συγκαλέσει σύνοδο στην Κων/πολη με την παρουσία Ορθοδόξων Επισκόπων και Αρχιμανδριτών και να καταδικάσει τον Άνθιμο, με τις ευλογίες δε του αυτοκράτορα, του κλήρου και του δήμου χειροτόνησε Πατριάρχη το Μηνά και έσπευσε να το αναγγείλει στον Ιεροσολύμων Πέτρο Α΄ και του ζητούσε να του απαντήσει περί του πως «υποδέξονται την κρίσιν της Αποστολικής καθέδρας», όχι την κρίση της τοπικής συνόδου. Ο Πέτρος συγκάλεσε σύνοδο στα Ιεροσόλυμα, η οποία ενέκρινε την απόφαση του Ρώμης Αγαπητού. «Εκ του τρόπου της καταδίκης του Ανθίμου και της υποδοχής της αποφάσεως της τοπικής ταύτης συνόδου υπό του Πέτρου Πατριάρχου Ιεροσολύμων, ικανώς δηλούται η ηγεμονία του Πάπα εν τη Εκκλησία και η ευπείθεια και υποταγή προς αυτόν των λοιπών Εκκλησιών και η του αλαθήτου αυτού αναγνώρισις» (αγίου Νεκταρίου, τα αίτια του σχίσματος, τ. Α΄, σελ. 158-159).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από πνευματικός ποιμήν, ο πάπας μετετράπη σε κοσμικό άρχοντα. Αρχηγός Κράτους, μεταξύ άλλων βασιλέων χωρών της γης, με επίγεια εξουσία που δεν συνάδει με τον Χριστιανισμό αλλά και ανάλογη στρατιωτικο-πολιτικο-μισιοναριακή δράση. Η καθολική εκκλησία του Βατικανού είναι κράτος, πρέπει συνεπώς να υπάρχει κάποιο ανάλογο ηθικό και πνευματικό έρεισμα. Αν η διδασκαλία του Ευαγγελίου και της Ιεράς Παραδόσεως είναι ασύμβατη, υπάρχει καλύτερη διέξοδος από το "αλάθητον";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και όμως και αυτό το δέχθηκε η Εκκλησία, για να μην στενοχωρήσει τους Πάπες:

    Τον σπόρο της κοσμικής εξουσίας τον έσπειρε ο άγιος Πάπας Γρηγόριος Α΄ Διάλογος (590-604), ο Γρηγόριος Β΄ (715-731) κηρύσσεται επίτροπος της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας και το 754 επισήμως ανακυρήσσεται ο Πάπας Στέφανος Γ΄ αρχηγός του Παπικού Κράτους.

    Με αυτή την ιδιότητα, του αρχηγού Κράτους, έγινε δεκτός ο Πάπας Αδριανός Α΄ (722-795) στην Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, το 789 και με αυτή την ιδιότητα έγινε δεκτός ο Πάπας Ιωάννης Η΄ στην Η΄ Οικουμενική Σύνοδο, το 879, χωρίς την παραμικρή διαμαρτυρία.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κύριε Ι.Κ
    Πέστε μας και κάτι για τα σχίσματα από το βιβλίο του αγίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου