(Παροιμίες
– Κεφ. ΚΗ, 4)
Μέσα στον 15ο Κανόνα της Α – Β συνόδου,
περί διακοπής μνημοσύνου των αιρετικών επισκόπων, συμπυκνώνεται –
κρυσταλλώνεται όλη η διδασκαλία της Αγίας Γραφής και των Πατέρων, για τον
έπαινο – τιμή του Θεού προς τους ανθρώπους (Εκκλησία) που παλεύουν, αγωνιούν
για την Πίστη και τη σωτηρία τους. «προς εν ορώμεν μόνον, πως ο Θεός
επαινέσει», παρατηρεί ο Ι. Χρυσόστομος (Ε.Π.Ε. 24,50).
Στην Π. Διαθήκη, διαβάζουμε: «ούτως οι
εγκαταλείποντες τον νόμον εγκωμιάζουσιν ασέβειαν οι δε αγαπώντες τον νόμον
περιβάλλουσιν εαυτοίς τείχος» (Παροιμίες – Κη,4).
Σίγουρα, στο πνευματικό αυτό τείχος περιλαμβάνεται
και το τείχος ασφαλείας, που δημιουργεί η υποχρεωτική εφαρμογή – όπως τονίζει η
Γραφή – του 15ου Κανόνα.
Πολλοί σύγχρονοι υποστηρικτές της δυνητικής
ερμηνείας, δεν αναφέρουν καθόλου σχετικά χωρία της Γραφής, που να θεμελιώνουν
τη θέση τους. Νοητικά, αυτόνομα, προσανατολίζουν τη λογική τους στον δήθεν
κίνδυνο σχίσματος που, αναμφίβολα, το αποτρέπει ο κανόνας.
Η θεολογική – εκκλησιαστική εμβάθυνση στον κανόνα
αυτό, είναι μια εκκλησιολογική ερμηνεία του χωρίου (Παροιμίες – Κη,4). Οι
«εγκαταλείποντες τον νόμον», πράγματι «εγκωμιάζουσιν ασέβειαν». Σήμερα, δεν
βλέπουμε την πρόσληψη οικουμενιστικών σχημάτων πίστεως από επισκόπους, ποιμένες
και θεολόγους, που επιχειρούν να τα εντάξουν στην ορθόδοξη εκκλησιολογία
δικαιολογούντες την αποστασία;
Όλη η συλλογιστική τους περί δημιουργίας
«σχίσματος», δεν είναι εγκώμιο της «Νέας Εκκλησίας»; Την δογματική εκτροπή στην
Κρήτη δεν την παρουσιάζουν εγκωμιαστικά ως απόφαση της Ορθοδοξίας;
Στον στίχο 7, του ιδίου κεφαλαίου των Παροιμιών
γράφεται: «Φυλάσσει νόμον υιός συνετός, ος δε ποιμαίνει ασωτίαν ατιμάζει
Πατέρα».
Στην ερμηνευτική διαδρομή της Γραφής οι όροι –
λέξεις «αγάπη» και «συνετός – φρόνιμος» έχουν μεγάλη πνευματική και
εννοιολογική διαφορά.
Εάν ο Κύριος επαινεί τον φρόνιμο οικονόμο της
αδικίας (Λουκ. 16,8), τότε οποία τιμή γίνεται στους αγαπώντες τον νόμο Του;
Στο βιβλίο των Βασιλειών (Γ – Δ), υπάρχει
πνευματική κριτική – κρίση πολλών βασιλέων.
Όπως και στην Αποκάλυψη (για τις επτά Εκκλησίες),
ο έπαινος – τιμή αποδίδονται σε εκείνους, που «εποίησαν το ευθές ενώπιον του
Κυρίου» (Βασιλ. Γ, ιε΄-5), ενώ η επιτίμηση στους «ποιήσαντας το πονηρόν ενώπιον
Κυρίου» (Βασιλ. Γ΄, ιε-34).
Τηρουμένων των πνευματικών αναλογιών, ο έπαινος –
τιμή της Εκκλησίας (15ος κανόνας) ανήκει σ’ εκείνους, που έναντι της
αιρέσεως ποιούν το «ευθές ενώπιον του Κυρίου».
Ο Ι. Χρυσόστομος, ερμηνεύοντας τον Απ. Παύλο,
τονίζει «προς επαίνους προσέχοντα δει ζην. Ουκ είπε, προς έπαινον όρα, αλλά
τα επαινετά ποίει, μη προς έπαινον μέντοι» (Ε.Π.Ε. 22,38).
Η αίρεση προκαλεί διακοπή της αληθινής μαθητείας
μέσα στην Εκκλησία. Προκαλεί αιρετική μονομέρεια στις σκέψεις – λογισμούς και
πνευματικό εκτροχιασμό του ανθρώπου – πιστού. Ακυρώνει την σωτηρία!
Όταν υπάρχουν τα παραπάνω αρνητικά πνευματικά
στοιχεία, τότε αυτά μεταδίδονται μέσω του Οικουμενιστή επισκόπου ή του
πνευματικού σ’ όλο το ποίμνιο. Η αίρεση κτυπά ανεπαίσθητα μα καίρια την ορθή
πίστη και το υγιές εκκλησιαστικό φρόνημα. Πάρα πολλοί πιστοί των κύκλων Γραφής,
των Χριστιανικών αδελφοτήτων, των Ι. Μονών προσκυνητές, με θερμή διάθεση να
παραμένουν κοντά στο Θεό, έχουν προσβληθεί από τον Οικουμενισμό, από την γραμμή
οικουμενιστών επισκόπων, πνευματικών – Γερόντων και δεν το έχουν
συνειδητοποιήσει.
Οι συγκαλυμμένοι Οικουμενιστές και οι σιωπηλοί
αντι-οικουμενιστές, προβάλλουν εαυτούς ως «υιούς συνετούς, φυλάσσοντες νόμον»
(Κη,7), επικαλούμενοι το ευαίσθητο της Εκκλησιαστικής ζωής-συνοχής.
Το θεόπνευστο κείμενο μας πληροφορεί: «Ο επικαλύπτων ασέβειαν εαυτού ουκ ευοδωθήσεται, ο δε
εξηγούμενος ελέγχους αγαπηθήσεται» (Στίχος 13).
Ερωτήματα: Η συνευδοκία σε διωγμούς (περίπτωση
Αγιορειτών Πατέρων) δεν προκαλεί σχίσμα στην Εκκλησία;
Οι εκκλησιολογικές και πολιτικές επιλογές της
«συνόδου» στην Κρήτη και η ένταξή της σε κατεύθυνση «Νέας Εκκλησίας», δεν
δημιουργούν το όντως σχίσμα;
Στην ασκητική ζωή, αποφεύγεται η επαινετά
χρωματισμένη προσωπική εικόνα του Ασκητή και αυτό είναι επαινετό. Η σιωπή,
όμως, όταν αλλοιώνεται η Πίστη, δεν είναι επαινετή, ούτε στον Ασκητή.
«Εν τω Κυρίω επαινεθήσεται η ψυχή μου»,
υπογραμμίζει με απόλυτη κατηγορηματικότητα ο ψαλμωδός (ΛΓ΄ Ψαλμός).
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Εκεινο παντως που συναγεται απο αυτα που λεγονται για δυνητικοτητα του κανονα ειναι οτι,για τον αιρετικο επισκοπο που διδασκει αιρεση μεσα στην εκκλησια δεν προβλεπεται καμια αντιδραση,αρα και αντιδραση στην αιρεση του,αρα και αντιδραση στην αιρεση.Συνεκδοχικα η αιρεση δεν ειναι η περιπτωση για την οποια ο χριστος μας ζητα μαρτυρια υπερ του,πραγμα που σημαινει οτι ο χριστος και λογος Του δεν ενοχλειται ωστε να ζητησει υπερασπιση(μαρτυρια)οταν θιγεται απο την αιρεση και οι ανθρωποι του δεν τον υπερασπιζονται εναντι αυτης.Τοτε θα πρεπει να ψαξουμε τι Τον θιγει ως θεανθρωπο και ζητα μαρτυρια και υπερ ποιου θεματος την ζηταει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπον η δυνητικοτητα μας οδηγει στο οτι,η περιπτωση της αιρεσης και των αιρετικων που τη διδασκουν εντος της, δεν ειναι θεματα που χριζουν αντιμετωπισης απο τους αρχιερεις,ιερεις,και λαικους,αλλα αφηνονται στην προνοια του Κυριου που διοικει αυτην.Αυτο ομως βγαζει ακυρους και κακως γινομενους ολους τους αγωνες των αγιων μας εναντι των αιρετικων.Δε νομιζω οι αγιοι μας να μνημονευαν τον αριο,και σιγουρα λειτουργουσανε μεχρι το διωγμο τους αλλα και κατα τη διαρκεια του.Τελος γιατι η εκκλησια θεσπισε κανονες για μη σχισματα απο τους επισκοπους,και δεν θεσπισε ομοιως και μη απομακρυνση απο τους επισκοπους ακομη και εαν αυτοι ειναι αιρετικοι;
Δεν διαβαζεις, ή δεν τα διαβαζεις καλα και οπως πρεπει.
ΔιαγραφήΟ ΙΕ΄κανονας ξεχωριζη τελεια τα πραγματα. Διαβασε τον σιγα σιγα και πολυ προσεκτικα.Οκευ;
Δεν ξερω αν εγινα αντιληπτος.Αυτα που εγραψα ειναι κατα της λογικης που λεει οτι εναι δυνητικος ο κανονας
ΔιαγραφήAδελφε δεν υπαρχει προαιρετικος κανονας, ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ, αφου ειναι αδυνατον να επιτρεπεται σε αλλον να φευγει και σε αλλον να μην φευγει απο τον Αιρετικον.
ΔιαγραφήΑυτο δεν λεγεται εντολη του Θεου αλλα ....φουρνος του Χοτζα.
Πολλοι τον προτιμουν προαιρετικο γιατι αναπαυονται στα μαλακα μαξιλαρακια.
Ο πατηρ Επιφανιος εαν εννοουσε κατι τετοιο ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ.
Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου, δίνει το δικαίωμα (ΟΧΙ την υποχρέωση) στους πιστούς να διακόψουν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη ΜΟΝΟΝ εφόσον κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση. Σε καμία, όμως, περίπτωση δεν τους δίνει το δικαίωμα να διακόψουν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία επειδή διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία δεν είναι αποτείχιση. Είναι σχίσμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήTοσα απαντητικα κειμενα γραφονται καθημερινα σε αυτο το ιστολογιο αλλα μερικοι χριστιανοι ειναι τοσο πολυ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΙ που δεν καταλαβαινουν τιποτα.
ΔιαγραφήΣαν να ζουν σε αλλο κοσμο και δεν κατανοουν τιποτα. Εχουν παθει ανηκεστη βλαβη της υγειας τους.
Ακομα και νεκρος να εγερθη δεν προκειται να πεισθη αυτος.
Τετοια σκληροτραχηλωσυνη εχουν παθει καποιοι.
Ακριβως αυτο σημαινει ΜΟΛΥΣΜΟΣ, αποκτα ο μολυσμενος αφασια στο να ξεχωριζη το κακο απο το κακο, το αιρετικο απο το ορθοδοξο, το σκοτεινο απο το φωτεινο.
Φοβερο, φοβερη η μολυσμενη συνειδησι.
ΓΙΑ ΤΙ ΣΧΙΣΜΑ ΜΙΛΑΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ? ΠΕΣΜΟΥ ΕΝΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΙΕΡΑΡΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΝΑ ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΤΟΤΕ ! ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΝΑ ΑΠΟΚΥΡΗΞΗ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΩΣ ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ . ΓΙΑ ΨΑΞΕ ? ΟΤΑΝ ΒΡΕΙΣ ΣΤΕΙΛΕ ΜΗΝΥΜΑ .
ΔιαγραφήΣτον ανωνυμο στις 5:21μμ.Και που ειναι η αντιδραση που πρεπει να υπαρχει στην αιρεση και τους αιρετικους συμφωνα με τους αποστολικους κανονες;Ο 15ος μπορει να μην επιτασει με το "πιστολι",αλλα σου λεει οτι τον αποτειχιζομενο πρεπει να τον επικροτησουνε οι υπολοιποι,που ειναι σα να παροτρυνει και τους αλλους στην ιδια σταση
ΔιαγραφήΔεν έχουν ακουστά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογιτή.Σαράβαλα πνεύματα σαν την Λωρίτου και τον Τρελεβάντο!
ΔιαγραφήΕσυ 5,21το βιολι, βιολακι.Με τιποτα δεν παιρνει το κεφαλι σου.
ΔιαγραφήΌσοι ιερείς της "εκκλησίας της Ελλάδος" ανέχονται και με τη σιωπή τους τροφοδοτούν του θηρίο του οικουμενισμού (ο ύπνος θρέφει τα παδιά και ο ήλιος τα μοσχάρια), χάνουν την χάριν του Θεού να ποιμάνουν τα πρόβατα του Αρχιποιμένος Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκοτίζονται αυτοί, σκοτίζονται και τα πρόβατα και τυφλά παραπαίουν στις βιοτικές μέριμνες και τις ενοχές που τους πνίγουν , διότι δεν βρίσκουν την μετάνοια. Γι αυτό λείπει η χαρά και η γενναιότητα από τους χριστιανούς της Ελλάδος. Προβλήματα πάντα υπάρχουν , υπήρχαν και θα υπάρχουν σε αυτή τη ζωή. Πρέπει να κοιτάμε ψηλά για να πάρουμε κουράγιο και δύναμη να αντιμετωπίσουμε όπως πρέπει την αλήθεια.
Το ψέμα είναι σκοτάδι και η αλήθεια φως. Όταν ο ιερέας δεν λέει την αλήθεια και παρηγορεί στο σκοτάδι τα πρόβατα, εκείνα δεν αναγνωρίζουν καθημερινά στη ζωή τους την μορφή του ποιμένος του Καλού. Ακούν μία φωνή να τους καθοδηγεί και ό,τι τους πει το κάνουν. Τους έλειψε το γάλα της μητέρας εκκλησίας το πνευματικό και αδύναμα καθώς είναι προτιμούν τα υποκατάστατα, για να μην νιώσουν τον θάνατο.
Αποτέλεσμα...η σημερινή ελληνική κοινωνία.
(η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;
υπάρχει η άποψη ότι ο Θεός έκανε την κότα και η κότα το αυγό, και έτσι είναι. Ας έχουν αυτό υπόψιν οι σεβαστοί ποιμένες , να πάρουν δύναμη από τον Θεό για να θρέψουν τα κοτοπουλάκια τους.)
Θ.Α.
Εσύ κ.Θανάση γιατί δεν έχεις εκκλησιαστική κοινωνία με τον π.Ε.Τρικαμηνά;Θα σε μολύνει το ημερολόγιο;
ΔιαγραφήΞύπνα φίλος!
Εχετε παθει πωρωση και σκοτασμο [αυτα που κατηγορειτε τους αλλους] Αν μπορουσε να σας αγγιξει μια σταγονα ταπεινωσης θα το καταλαβαινατε. Πώς μας ξεγελαει ετσι ο διαβολος! Αλλα η ταπεινωση τον διαλυει σαν αραχνη.
ΑπάντησηΔιαγραφή