Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Η εικονιζόμενη 15μελής οικογένεια δεν είναι της κ. Σωτηριάδη. Προσθέστε άλλα τρία παιδιά γιά να αριθμήσετε την 16μελή οικογένεια της κ. Σωτηριάδη.

Η καθημερινότητα


μιας οικογένειας


με 16 παιδιά


Η συνήθεια που σιγά- σιγά επικρατεί οι νέοι, να κάνουν το γάμο τους στα 35-45 τους χρόνια, πράγμα που ματαιώνει το σκοπό του γάμου, σε μια κοινωνία που δεν θέλει γάμους, και κολάζει τους νέους, αναγκάζοντάς τους να ζουν μέχρι τότε στη μοιχεία, στην πορνεία, και στην ανωμαλία, παραθέτουμε ένα ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Έλενας Αλεξιάδου από το Θέμα, δημοσιευμένο και αναδημοσιευμένο και σε άλλες εφημερίδες του κέντρου και της επαρχίας, στο οποίο μιλάει μια ηρωΐδα μητέρα 16 παιδιών. Η δημοσίευση αποσκοπεί στο να βγάλει ο αναγνώστης τα συμπεράσματά του, ότι μέσα στο μόχθο της εν Θεώ αβίαστης τεκνογονίας υπάρχει η αγαθή συνείδηση και το αληθινό νόημα της ζωής.


Στο σπίτι της οικογένειας Σωτηριάδη, στο Μελισσοχώρι Θεσσαλονίκης, ο … πελαργός πηγαιονέρχεται αδιάκοπα από το 1985, έχοντας χαρίσει ήδη στη 42χρονη Μερόπη και το 46χρονο σύζυγό της Μιχάλη 16 παιδιά! Μάλιστα το ζεύγος, παρά το γεγονός ότι έχει αποκτήσει και εγγόνια, δηλώνει πανέτοιμο να διευρύνει την ήδη πολυπληθή οικογένεια, έχοντας βρει το κλειδί της ευτυχίας. Μιας ευτυχίας, την οποία φροντίζουν να βιώνουν στο έπακρο, παρά τις δυσκολίες της εποχής.


Μπορεί οι πολλές εγκυμοσύνες της 42χρονης σήμερα Μερόπης να ήταν δύσκολες, καθηλώνοντάς την μάλιστα, πολλές φορές ακόμη και στο κρεβάτι, αλλά η πίστη της στο Θεό, η αγάπη του συζύγου της, το πείσμα και η βούλησή της ν’ αφήσει στα παιδιά της πολλά αδέλφια- τη μεγαλύτερη κληρονομιά κι όλο τον πλούτο του κόσμου- , όπως λέει, την έκαναν ν’ αντέξει τις όποιες δυσκολίες.


Στην τελευταία μου εγκυμοσύνη με τα δίδυμα αγοράκια, τον Πέτρο και τον Αντρέα, ενός έτους, σήμερα, έμεινα δύο μήνες στην κλινική, και τα παιδιά, θέλοντας να με ανακουφίσουν και να μου δώσουν κουράγιο, μου έφτιαξαν ένα λεύκωμα, με φωτογραφίες και σχόλια, που αποτυπώνουν όλη μας τη διαδρομή σαν οικογένεια, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ευτυχής πολύτεκνη μητέρα.


Για την ίδια τα παιδιά είναι αυτά που με τα πιο απλά πράγματα, δείχνουν το νόημα, την ουσία, και την πραγματική χαρά στη ζωή.


Μάλιστα, μας λέει με περηφάνια, πως την περίοδο εκείνη που η ίδια βρισκόταν στην κλινική, τα κορίτσια της κράτησαν το σπίτι επάξια, φροντίζοντας, όπως επισημαίνει, μ’ ένα χαμόγελο στα χείλη, το φαΐ να είναι έτοιμο από νωρίς το πρωΐ, παρόλο που πάντα μάλωναν τη μαμά τους γι’ αυτή της την τακτική.


Της ζητήσαμε να μοιραστεί μαζί μας το μυστικό για μια ευτυχισμένη οικογένεια, με την πείρα που έχει ως μητέρα 16 παιδιών, και μας είπε: Το μυστικό για μια ευτυχισμένη οικογένεια είναι να υπάρχει πάντα ένα μωρό, που με τα γέλια του και τα νάζια του σε «αναγκάζει» να ξεπεράσεις κάθε δυσκολία, και, φορώντας το πιο λαμπερό σου χαμόγελο, ρίχνεσαι στη μάχη της καθημερινότητας, βρίσκοντας λύσεις ακόμη και για το πώς… να σκαρφαλώσεις στο Έβερεστ.


Μας εκμυστηρεύεται βέβαια πως, πολλές φορές, η οικογένεια βρέθηκε σε αδιέξοδο· κυρίως οικονομικό. Και πάνω που το ζευγάρι αγωνιούσε για το πώς θα τα φέρει βόλτα, η λύση βρισκόταν ως δια μαγείας, και πάντα εξ ουρανού.


Στην οικογένεια, είπε, τα προς το ζην παρέχει ο πατέρας, ο οποίος είναι υπάλληλος του ΟΣΕ, ενώ ενίοτε, όταν τον καλούν, εκτελεί καθήκοντα αναπληρωτή καθηγητή Γεωλογίας, στο γυμνάσιο. Αυτοί είναι και οι μοναδικοί πόροι της οικογένειας, μαζί με την οικονομική βοήθεια των 1,100 ευρώ ανά δίμηνο από το κράτος, για τα 13 πλέον προστατευόμενα μέλη του ζευγαριού.


Αν αναλογιστεί κανείς το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας και το πόσο πολυέξοδη είναι η καθημερινότητα για τα απαραίτητα, θα περίμενε σίγουρα περισσότερη στήριξη από το κράτος, δηλώνει η κ. Σωτηριάδη, κι εκφράζει το παράπονο ότι, σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, θα παρέχονταν στην οικογένεια μεγαλύτερη στήριξη.


Παρά τις όποιες δυσκολίες, η οικογένεια Σωτηριάδη έχει βρει το κλειδί της ευτυχίας και η Μερόπη δηλώνει τρισευτυχισμένη και περήφανη για τα παιδιά και τα εγγόνια της. Αφού γι’ αυτήν η ευτυχία και η μελλοντική επιτυχία των παιδιών δεν εξαρτάται από το πόσα παιχνίδια έχουν, τι μάρκα ρούχων φοράνε, ή σε ποιο φροντιστήριο πηγαίνουν, αλλά συναρτάται άμεσα, από το πώς λειτουργούν οι γονείς μεταξύ τους.


Παρόλο που οι υποχρεώσεις μας είναι πολλές, σε καθημερινή βάση, με τον άντρα μου παλεύουμε και βρίσκουμε πάντα χρόνο μόνο για εμάς. Είτε μια ολοήμερη εκδρομή, είτε μια βόλτα πιασμένοι χέρι- χέρι, κρατά τη σπίθα ζωντανή κι εμάς ενωμένους απέναντι σε οτιδήποτε μας παρουσιαστεί, τονίζει η 42χρονη μητέρα και γιαγιά.


Και προσθέτει: Αν θέλεις κάτι πολύ, δεν υπάρχει κανένας και τίποτα που να μπορεί να σε εμποδίσει από το να το πετύχεις. Εάν το ζευγάρι είναι αγαπημένο, τα παιδιά είναι ευτυχισμένα και νιώθουν ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.


Περιγράφοντας την καθημερινότητά τους ως ομάδα, η σούπερ μαμά, εξιστορεί: Μια μέρα είχα πολλές δουλειές, εξωτερικές και εσωτερικές. Έτσι η κόρη μου, που την επομένη έγραφε τεστ βιολογίας στο σχολείο, μου πρόσφερε τη λύση. Έχοντας το σίδερο στο χέρι, τα δίδυμα απέναντί της καθισμένα στα καρεκλάκια τους, και το βιβλίο της βιολογίας σ’ ένα αναλόγιο, όχι μόνο κράτησε απασχολημένα τα αγόρια και σιδέρωσε όλα μας τα ρούχα, αλλά έγραψε και 19!


Η Μερόπη είναι ιδιαίτερα περήφανη για τα πρώτα της 4 κορίτσια, που έχουν περάσει στο πανεπιστήμιο (Θεολογία, Γεωλογία, Παιδαγωγικό και Νηπιαγωγών), χωρίς να έχουν παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα, όπως επισημαίνει, αλλά για το γεγονός ότι παραδίδει στην κοινωνία ανθρώπους με υψηλό το αίσθημα της ευθύνης και της δημοκρατικότητας.


Σήμερα η Μερόπη Σωτηριάδη νιώθει βασίλισσα, όπως μας λέει χαρακτηριστικά, και το βασίλειό της βρίσκεται στο Μελισσοχώρι. Είναι μια μονοκατοικία 250τ.μ., με 6 στρέμματα αυλή, όπου τα παιδιά εκτονώνονται και παίζουν ανενόχλητα. Το αποκτήσαμε μετά από πολυετή προγραμματισμό και με ιεράρχηση των προτεραιοτήτων μας.


Ποτέ δεν έλειψε σε κανέναν μας τίποτα, αλλά και ποτέ δεν επιδοθήκαμε σε σπατάλες, καταλήγει.

8 σχόλια:

  1. Η γυναίκα σώζεται δια της τεκνογονίας, ο δε άντρας αποδεινύεται άξιος! Τα παιδιά ευτυχισμένα (το χαμόγελό τους λάμπει), κοινωνικά και με μέλλον, αδελφός (κατά σάρκα, στην κυριολεξία) υπό αδελφού βασταζόμενος, ως πόλις οχυρά και τετοιχισμένη. Αξιοζήλευτοι και για τους πνευματικούς αδελφούς και τον άξιο πνευματικό διδάσκαλό τους Κων/νο Σιαμάκη.

    Ψηφοφόροι σε κάποια χρόνια, περιζήτητοι "κουμπάροι". Εκλεκτά συνειδητά μέλη της Εκκλησίας. Δύναμις. Ευγνωμονεί η Πατρίδα. Σκεφθείτε όλη η οικογένεια να είναι επισκέπτες της αποτειχίσεως, πόσες επισκέψεις θα δέχεστε κάθε μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Περιζήτητοι κουμπάροι από υποψήφιους βουλευτές, εννοεί προφανώς το 1ο σχόλιο, αν ισχύει ο σταυρός προτίμησης σε μερικά χρόνια.
    Συγχαρητήρια στους ήρωες γονείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η γυναίκα σώζεται δια της τεκνογονίας, εφ' όσον αναθρέψει χριστιανικά τα παιδιά της. Με τη σκέτη τεκνογονία δεν σώζεται.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εννοείται όπως σωστά παρατηρεί ο ΙΚ ότι μια γυναίκα που ως πράξη πίστεως στον Θεό και αγάπης στην πολυτεκνία, αποφεύγει τον έλεγχο των γεννήσεων, με συνέπεια να έχει όσα της δώσει ο Θεός, τεκνογονία, θα αναθρέψει τα παιδιά της χριστιανικά, εάν εκτός από την τεκνογονία μείνει στην αγάπη, αγιότητα, σωφροσύνη.

    Η τεκνογονία ως πράξι πίστεως και θεοσεβείας (και η αυτονόητη ανατροφή κατά Χριστόν των παιδιών) είναι επεξήγηση του Α Τιμ. 1, 10: "Οι γυναίκες να στολίζονται με έργα αγαθά".
    Ένα έργο αγαθό είναι η τεκνογονία (Α,Τιμ. 1, 14-15)

    Το κείμενο αναφέρει τεκνογονία, υποννοεί και την κατά Χριστό ανατροφή των παιδιών, αλλά είναι ξιοσημείωτο ότι δεν λέει ότι και ο άντρας θα σωθή με την γέννηση και ανατροφή παιδιών. Το εννοεί; Το θέτει για την γυναίκα σαν επανόρθωση του αμαρτήματος της Εύας;

    "Ο Αδάμ δεν απατήθηκε, αλλά η Εύα απατήθηκε και έκαν παράβασι... η δε γυνή... σωθήσεται δια της τεκνογονίας, εάν μείνωσιν εν πίστει και αγάπη και αγιασμώ μετά σωφροσύνης" (Ά Τιμ.2,14-15).

    Υπό την στενή ερμηνεία για την κάθε μια γυναίκα, όχι σαν αναγκαία προϋπόθεση, αφού κάποιες είναι παρθένες και άγαμες, άλλες έγγαμες άτεκνες, αλλά σαν ικανή.

    Αλλά παράλληλα το χωρίο θα μπορούσε να ερμηνευτή και ότι η Παναγία με τη γέννηση του Χριστού, εκπροσωπώντας όλες τις γυναίκες έσωσε την γυναίκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκ παραδρομής στο σχόλιο 2:04 π.μ. γράφτηκε η ότι η παραπομπή είναι στο κεφάλαιο 1 ενώ το χωρίο βρίσκεται στο κεφ. 2 της Προς Τιμόθεον Α΄επιστολής.

    Σωστη επανάληψι σχολίου:

    Η τεκνογονία ως πράξι πίστεως και θεοσεβείας (και η αυτονόητη ανατροφή κατά Χριστόν των παιδιών) είναι επεξήγηση του Α Τιμ. 2, 10:
    "Οι γυναίκες να στολίζονται με έργα αγαθά".
    Ένα έργο αγαθό είναι η τεκνογονία
    (Α Τιμ.2,14-15) τα υπόλοιπα αναφέρονται στη συνάφεια των αναφερθέντων χωρίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Πάλιν ωσάν θέλεις να κάμης παιδιά, εύκολον είναι. έπαρε ένα φτωχό παιδί και κάμε το πνευματικόν σου παιδί να χαίρεσαι και να ευφραίνεσαι και εσύ, να χαίρεται και εκείνο. Δια εκείνο το παιδί, όπου σου γεννά η γυναίκα σου, δεν σου χρεωστεί ο Θεός χάριν, διότι το κάμνεις από σαρκικόν πάθος, μα δι’ εκείνο το φτωχό παιδί έχεις χίλιες φορές μισθόν εις την ψυχήν σου και τιμήν από τους ανθρώπους, διότι το κάμνεις με το θέλημά σου πνευματικό σου παιδί" (Διδαχή Β΄ 1).

    Στο ίδιο κλίμα κινείται και ο Παπαδιαμάντης στο διήγημά του "Φιλόστοργος", όπου αναφέρει, ότι ο ήρωάς του μπαρμπά Στέργιος Παρκιώτης, που μάζευε και πουλούσε χόρτα, δεν είχε παιδιά, αλλά "ανέθρεψε μισή δωδεκάδα παιδιά" ξένα, απ’ το βρεφοκομείο. Γράφει ο Παπαδιαμάντης: "Ελπίζω και πιστεύω, ότι θα επήγεν εις τον άλλον κόσμον ο πτωχός, πολύ σιμά εις τον πτωχόν Λάζαρον. Ναι, σιμά, πολύ σιμά". Γιατί από το βρεφοκομείο του’ διναν τα μισά απ’ όσο κόστιζε η συντήρησή τους, αλλ’ αυτός τ’ αγαπούσε και με μεγάλη ευχαρίστηση τα ανάθρεψε.

    Ο Μέγας Φώτιος στην περίφημη 6η επιστολή του προς τον βούλγαρο βασιλιά Βόγορι-Μιχαήλ γράφει: "Μερικοί χαρακτηρίζουν ως αρετή την ικανότητα του άρχοντα να δημιουργήσει μια μεγάλη πόλη από μικρή που ήταν. εγώ όμως μάλλον θα έλεγα αρετή την ικανότητα του άρχοντα να δημιουργήσει από μια διεφθαρμένη πόλη μια πόλη με ενάρετους πολίτες" (Τι εστίν έργον άρχοντος, 44).

    Ανάλογα προς την σκέψη του Μ. Φωτίου, θα πρέπει να αναφερθεί ότι προτιμότερη η "ευπαιδεία" από την "πολυπαιδεία". Το ήθος των ανθρώπων ενδιαφέρει περισσότερο και όχι το πλήθος. Χαρακτηριστικό είναι στην προκειμένη περίπτωση το γνωστό αρχαίο ρητό: "Ουκ εν τω πολλώ τω ευ, αλλ’ εν τω ευ το πολύ".

    IK

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η Διδαχή Β1 αναφέρεται στον άγιο Κοσμά Αιτωλό.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Θεος να ελεησει τον Κ. Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου