Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας και ο αιρετικός Θεόδωρος Μοψουεστίας-Ένσταση στην εκκλησιαστική "οικονομία" και απάντηση.

 



νσταση:

 

«τσι γιος Κύριλλος λεξανδρείας πρόμαχος τς πίστεως κα πρωτοστάτης τς καταδίκης το Νεστορίου κα τν παδν του δν περιέλαβε στ ναθέματα τς Γ’ Οκουμ. Συνόδου νομαστικ καταδίκη το τότε δη κοιμηθέντος αρετικο Θεοδώρου Μοψουεστίας, δασκάλου το Νεστορίου, οτε διέκοψε τ μνημόσυνο πισκόπων τς νατολς πο τν μνημόνευαν στ δίπτυχά τους, γιατ φοβόταν τ σκάνδαλο κα τ σχίσματα πο θ κολουθοσαν. Θεόδωρος καταδικάστηκε πολ ργότερα στν Ε’ Οκουμ. Σύνοδο μετ π 120 χρόνια, ταν εχε λείψει κίνδυνος το σχίσματος».


πάντηση:

Οκονομία το γίου Κυρίλλου δν σκήθηκε διότι φοβετο γιος "τ σκάνδαλο κα τ σχίσματα πο θ κολουθοσαν", ς λέγεται π τς νστάσεως, λλ’ εχε θεραπευτικ χαρακτρα. Θέλοντας ν θεραπεύσει τν βραδύνοια τν διαίτερη συμπάθεια τν νατολικν πο εχαν στν Θεόδωρο Μοψουεστίας, ο ποοι δν τν κλάμβαναν ς αρετικό. Τ ποο κα πραγματοποιήθηκε, λίγο μετ τν κοίμηση το γίου Κυρίλλου.

Θεόδωρος καταδικάστηκε νομαστικς π τς Ε’ Οκουμενικς τ 553. Κα να μν λειψε κίνδυνος το σχίσματος κ τν νατολικν, ς λέγεται π τς νστάσεως, λλ’ δη πρ πολλο πρόβαλε νας λλος κίνδυνος, Δύση ξελάμβανε τ «Τρία Κεφάλαια» ς ρθόδοξα. Ε’ Οκουμενική, λοιπόν, καταδίκασε τν Θεόδωρο Μοψουεστίας γι ν θεραπεύσει τν Δύση πο ξέπιπτε στν νεστοριανισμό. λλ’ μως, ατ καταδίκη δήγησε σ σχίσμα τν νατολ κα μ τν Πάπα Βιγίλιο (σύντομα μετανόησε) κα μ τν Δύση. φόβος λοιπν το σχίσματος δν πέτρεψε τν καταδίκη το Θεοδώρου ς λέγεται π τς νστάσεως.

Κα συμπληρωματικ προσθέτουμε τι, Γ’ Οκουμενικ δν συμπεριέλαβε στ ναθέματα τ νομα το Θεοδώρου, λλ κατ’ οκονομίαν. Λέγεται π το γίου Κυρίλλου « δ οκονομία σ’ ατ εναι ριστο χρμα κα σοφό», προϋπαρχόντων μως δύο προϋποθέσεων. πρώτη προϋπόθεση: τι πέστρεψαν ο νατολικο π τν αρεση στν ρθοδοξία, ν κα ταν χρόνιο τ πάθος τους. «πως κριβς τ χρονιώτερα τν παθν εναι δυσχερέστερα πρς θεραπεία, κα ποιός τάχα π λους θ τ ρνηθε, τσι κα ψυχ μ διαστραμμένες ννοιες κα μ τν σήψη τν δογμάτων ρρωστήσασα, δυσαπόβλητο χει τ πάθος. Πλν μ τν Χάριν το Θεο, ετε προφάσει, ετε ληθεί τν να Χριστν κα λαλον κα κηρύττουν, κα τς δυσσεβες περιττολογίες το Νεστορίου ναθεμάτισαν». Ἐὰν ζοσε Θεόδωρος κα συνηγοροσε στν αρεση δν θ σκετο οκονομία κα θ ναθεματιζόταν νομαστικς, Κα δευτέρα προϋπόθεση: τι οκονομία ατ σκεται μόνον π ρχιερες, ς λέγει γιος Ελόγιος. πειδ πάρχει συμμολυσμς κ τς κοινωνίας το καταγνώστου αρετικο, κατ τος γίους ποστόλους, λλ κα γενικώτερα κατ τ «consensus Patrum»· κα πειδ δι τοτο εναι πολ σοβαρ θέμα, μόνον πίσκοποι μπορον ν τν σκον, ταν πάρχει δήριτος νάγκη κα συνοδικς κα πρέπει ν ναγνωρισθε π τ πλήρωμα τς κκλησίας. ταν προϋπάρχουν ατ τότε οκονομία εναι "ριστο χρμα κα σοφό".

Στν ποχή μας μως δν πάρχουν, διότι: παναίρεση το Οκουμενισμο διδάσκεται, πούλως, ντς τς κκλησίας π δεκαετίες. Κα χι μόνον δν πιστρέφουν στν ρθοδοξία ο αρετικοί, λλ’ μβλύνεται τ φρόνημα κα τν ρθοδόξων, ς τ μολογε κα δια νσταση λέγοντας: «ρχόμεθα στ σημεριν μάστιγα τς κκλησίας, τν αρεση το Οκουμενισμο. Πατριάρχες, μητροπολίτες κα θεολόγοι τς ρθοδόξου κκλησίας ποστηρίζουν μ κάθε λόγο κα τρόπο τν νωση τν "κκλησιν" κα μολογιν, ν κάποιοι κά- νουν νοίγματα στν Πανθρησκεία. ρνονται τσι τ μοναδι κότητα "τς ν μν λπίδος", τς Μις, γίας, Καθολικς κα ποστολικς, δηλ. τς ρθοδόξου κκλησίας, μβλύνοντας μ τ συνεχ προπαγάνδα τ ρθόδοξο φρόνημα τν πιστν. Τί χει συμβε σ σχέση μ τν ξάπλωση το Οκουμενισμο μέχρι

τώρα στν κκλησία μας;». Κα κόμη, δν χει ποφασισθε συνοδικς.

Συνεπς, ατ οκονομία, χι μόνον δν εναι "ριστο χρμα κα σοφ" λλ καταντ παρανομία, διότι γίνεται πρς βλάβη κα δι τοτο δν ναγνωρίζεται π τς διαχρονικς συνειδήσεως τς κκλησίας.

(Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ -Ιερομονάχου Ευγενίου)

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου