γιατί καλύπτει τις αιρέσεις
του..... Σκερτσώζου του;
----------------------------------------------------
Η ΦΡΙΚΤΗ
ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ
Θά επανέλθουμε με συντομία στήν φρικτή αίρεση πού γέννησε ο οικουμενισμός καί η οποία εξελίσσεται μέσα στά δεδομένα τής ορθοδοξίας διαλύοντας τά πάντα, φτάνοντας στήν μετάφραση τών λειτουργικών κειμένων καί στήν κατάργηση τού μαθήματος τής θεολογίας στά σχολεία.
Διότι ξεσηκώθηκαν άσχετοι ‘‘θεολόγοι’’, ακαδημαϊκοί κάτ’ όνομα, νά μάς βεβαιώσουν ότι αυτοί δέν βλέπουν καμία παρανομία, στούς παρθενικούς διαλόγους στούς οποίους συμμετέχουν γιά τήν ένωση τών δογμάτων ή τών εκκλησιών μέ τίς άλλες θρησκείες, πού θά βυθίσει τήν ανθρωπότητα γιά άλλη μιά φορά στό σκοτάδι.
Ο κ.Ζηζιούλας στήν Πάτρα, μέ τήν ευκαιρεία ενθρονίσεως τού νέου επισκόπου, εκφώνησε τόν παρακάτω λόγο:
«1. Η επισκοπική προεδρεία της Θείας Ευχαριστίας είναι το κύριο και κατ’ εξοχήν έργο του Επισκόπου. Από την ιδιότητα του αυτή «πηγάζει όλη η εξουσία του Επισκόπου, όχι μόνον η αγιαστική αλλά και η λεγόμενη διοικητική». Έτσι ο Επίσκοπος «έχει ως κύριον έργον του πρωταρχικόν να ηγείται της Θείας Ευχαριστίας, όλα τα άλλα έργα του είναι δευτερεύοντα» (σ. 5).
2. Ο Επίσκοπος, συνεπώς, «όταν διοικεί, δεν ασκεί διοίκησιν, αλλά προεκτείνει σε όλους τους τομείς της ζωής της Εκκλησίας τη χάρη και την ευλογία της Θείας Ευχαριστίας, της οποίας προΐσταται». «Όλα στην Εκκλησία γίνονται με την ευλογία του Επισκόπου», εφ’ όσον ο Επίσκοπος «είναι προεστώς της Θείας Ευχαριστίας» (σ. 6).
3. Ο Επίσκοπος εικονίζει, ως προεστώς της Εκκλησίας, «τον Βασιλέα Χριστόν όπως θα έλθει στη Βασιλεία του», με λαμπρότητα και ακτινοβολία!
4. Η Θεία Λειτουργία είναι εντελώς αδιανόητος χωρίς την έννοια του εικονισμού. Αλλά όταν λέμε ότι ο Επίσκοπος στη Θεία Ευχαριστία είναι εικών του Χριστού, «δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε αυτό, διότι χάσαμε πλέον τη γλώσσα της εικόνος της εκκλησιαστικής ζωής» (σ. 7).
5. Πάντως, εφ’ όσον «ο Επίσκοπος είναι εικών του Χριστού, δεν μπορούμε να παρακάμψουμε την εικόνα του και να πάμε απευθείας στο πρωτότυπο … Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε να προσευχόμαστε στον Χριστό (σημείωση: απ’ ευθείας), αλλά πρέπει να παρεμβάλλεται η εικόνα του Επισκόπου» (σ. 7). «Υπάρχουν βέβαια ακόμη πολλοί που βλέπουν στο πρόσωπο του Επισκόπου τον ίδιο τον Χριστό, αλλά ο αριθμός τους μειώνεται διαρκώς και χάνεται η εικονολογική αντίληψη των δρωμένων της Θείας Ευχαριστίας» (σ. 8).
6. «Εάν η επικοινωνία μας με τον Θεό παρακάμπτει τον άνθρωπο (Επίσκοπο), τότε η επικοινωνία αυτή πραγματοποιείται μέσω της φαντασίας» (σ. 9).
7. «Το μνημόσυνο του Επισκόπου κατά τη Θεία Λειτουργία αποτελεί το πλέον καίριο στοιχείο, που αναδεικνύει τη Θεία Ευχαριστία επισκοποκεντρικό γεγονός στην ζωή της Εκκλησίας» (σ. 10).
8. «Το γεγονός ότι ο ιερεύς, όταν πρόκειται να τελέσει τη Θεία Ευχαριστία, λαμβάνει καιρόν … και από τον θρόνο του Επισκόπου, έστω και αν είναι κενός, δείχνει ότι και όταν ακόμη δεν λειτουργεί ο Επίσκοπος, αυτός είναι το κέντρο της Θείας Ευχαριστίας» (σ. 10).»
Κανείς εκ τών παρισταμένων δέν αντέδρασε καί ουδείς ανησύχησε όταν ο λόγος δημοσιεύτηκε σέ περιοδικό Μητροπόλεως.
Ο λόγος αυτός είναι μιά λογική συνέπεια τής ευχαριστιακής εκκλησιολογίας πού επινόησε. Προόδευσε δέ, ακόμη περισσότερο, φτάνοντας νά δηλώσει πώς ο επίσκοπος μοιράζει καί τά χαρίσματα.
Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται νά δεί τό φρικτό τής αιρέσεως, άς ρίξει μιά ματιά στόν λόγο τού Αγίου Ιωάννου τού Χρυσοστόμου ΣΤΟΝ ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ.
Όπου καταγγέλλεται η φρικτή ταύτιση τού τύπου μέ τήν αλήθεια, τού τύπου μέ τήν φύση.
Όπου καταγγέλλεται η φρικτή ταύτιση τού τύπου μέ τήν αλήθεια, τού τύπου μέ τήν φύση.
«Ο Κύριος παρομοιάζοντας τόν κόσμο μέ χωράφι καί τό κήρυγμα τής αλήθειας μέ σπόρο, λέγει, ότι πρώτα σπάρθηκε ο σπόρος καί ύστερα τά ζιζάνια. Από αυτό μπορούμε νά μάθουμε, ότι όλες οι διδασκαλίες πού επινοήθηκαν μετά τήν αποστολική παράδοση αποτελούν μιά περιττή καί δαιμονική πρόσθετη σπορά. Γιατί, ενώ οι Άγιοι μαθητές τους δέν παρέλειψαν τίποτε από τήν αλήθεια, καί ο Παύλος δέν υστέρησε καθόλου από τούς κατ’εξοχήν Αποστόλους (σήμερα έχουμε τόν κληρικαλισμό νά επαίρεται ότι διαδέχεται τούς Απόστόλους μέ μιά απλή χειροτονία καί τόν Αμβρόσιο ότι είναι ισαπόστολος), αλλά έσπειρε μέ τόν λόγο του σάν σιτάρι όλον τόν κόσμο, μερικοί μέ πίστη διαφορετική (η ακαδημία Βόλου π.χ. καί ο Ιγνάτιος) πού σάν ζιζάνια ξεφύτρωσαν μετά τό σιτάρι, προσπαθούν νά εμβαθύνουν μυστηριακά περισσότερο από τούς Αποστόλους, όπως νομίζουν, μέ τήν διδασκαλία τους (πειρώνται υπερεκτείνεσθαι μυστικώτερα τών αποστόλων).
ΟΙ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΕΣ!
ΟΙ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΕΣ!
Μετά τούς Πατέρες ασεβείς, θυμηθείτε πώς υπάρχει μόνον ο πρεσβύτερος υϊός.
Όσοι επιθυμούν καί θέλουν άς συνεχίσουν τήν ανάγνωση τού λόγου τού Άγίου Χρυσοστόμου.
Αμέθυστος
Τόσο άσχετα νομίζουμε, και οι μη θεολόγοι, ότι είναι μερικά! Ευχαρίστως διαπιστώσαμε ότι οδήγησαν σε ανάρτηση κειμένων του ιερού Χρυσοστόμου, σε κατανοητή γλώσσα.
ΑπάντησηΔιαγραφή=================
"εφ’ όσον «ο Επίσκοπος είναι εικών του Χριστού, δεν μπορούμε να παρακάμψουμε την εικόνα του και να πάμε απευθείας στο πρωτότυπο … Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε να προσευχόμαστε στον Χριστό (σημείωση: απ’ ευθείας), αλλά πρέπει να παρεμβάλλεται η εικόνα του Επισκόπου».
«Εάν η επικοινωνία μας με τον Θεό παρακάμπτει τον άνθρωπο (Επίσκοπο), τότε η επικοινωνία αυτή πραγματοποιείται μέσω της φαντασίας».
Σχόλιο: Τι είναι αυτἀ; Εις τύπον και τόπον Χριστού, είναι ο επίσκοπος και ο ιερεύς.
Εικών Χριστού όμως είναι και ο κάθε αδελφός μας, πρωτίστως ο "ελάχιστος" (εμοί εποιήσατε), ο πένης, ο φυλακισμένος, ο πεινασμένος, και όχι μόνον ο Επίσκοπος, ο οποίος αν είναι πάμπλουτος και χρυσοφορεμένος, τότε τι εικών του ακτήμονος Χριστού άραγε είναι; Αλλά ξεχάσαμε, ... πρέπει να κατοχυρωθούν δογματικά και οι πολυδάπανες χρυσοαδαμαντοστόλιστες απαστράπτουσες αυτοκρατορικές στολές, (εκείνες με τις ουρές), αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ, συνεπώς "Ο Επίσκοπος εικονίζει, ως προεστώς της Εκκλησίας, «τον Βασιλέα Χριστόν όπως θα έλθει στη Βασιλεία του», με λαμπρότητα και ακτινοβολία!
========================
"ο Επίσκοπος «έχει ως κύριον έργον του πρωταρχικόν να ηγείται της Θείας Ευχαριστίας, όλα τα άλλα έργα του είναι δευτερεύοντα".
Σχόλιο: Πρωταρχικό έργο του Επισκόπου είναι το κήρυγμα, ο ευαγγελισμός, η κατήχηση, η καλλιέργεια του ποιμνίου, η αντιμετώπιση των αιρέσεων, ο επίσκοπος είναι επί σκοπόν, όλα αυτά φυσικά οδηγούν στην Θ.Ευχαριστία, την οποία τα πάντα έχουν κέντρο και σ'αυτή αποσκοπούν. Αλλά ούτε η τελετή του βαπτίσματος ούτε η Θ.Λειτουργία όπως γίνεται σήμερα είναι το πρωταρχικό έργο του επισκόπου. «Ανάγκη μοι επίκειται∙ ουαί δε μοι εάν μή ευαγγελίζωμαι» (Α Κορ.θ΄16). Απόδειξη, ότι η Θ.Λειτουργία στην αρχαία εκκλησία περιελάμβανε ανάγνωση Γραφών και κήρυγμα, στη μεγαλύτερη χρονική διάρκειά της. «Αύτη μοι ιερωσύνη, το κηρύττειν και καταγγέλλειν∙ ταύτης προσφέρω την θυσίαν… Η γαρ μάχαιρα το ευαγγέλιον, ο του κηρύγματος λόγος» «Πού εισιν οι λέγοντες μή δείν λόγου, μηδέ διδασκαλίας; Μέγα έργον το κήρυγμα, μέγα προς εκκλησίας οικοδομήν, και πολύ συντελεί το διδακτικούς είναι τους προεστώτας, κάν τούτο μή παρῇ, πολλά των εν ταις εκκλησίαις οίχεται» «Ο Παύλος ήν εν τω το κήρυγμα ευαγγελίζεσθαι λατρεύων∙ και ούτως ήν ο της δουλείας αυτού τρόπος∙ τούτο γαρ ήν επιτεταγμένος» (Ιερός Χρυσόστομος). Και σχετικό "ου γαρ απέστειλέ με Χριστός βαπτίζειν, αλλ΄ευαγγελίζεσθαι" (Α Κορ.α΄17).
================
Ας μας αφήσουν επιτέλους ήσυχους στην πίστη μας οι νεωτεριστές πάσης φύσεως, και οι μεν και οι δε. Δεν θα μας αλλάξουν το ευαγγέλιο.
Οι παραπομπές στον ιερό Χρυσόστομο και στην Κ.Δ. του προηγούμενου σχολίου, αντεγράφησαν από το άρθρο "Λατρεία χωρίς κήρυγμα;" βλ. http://apotixisi.blogspot.com/2011/10/blog-post_07.html#comment-form .
ΑπάντησηΔιαγραφή