ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΣΜΥΡΝΗΣ
ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΝΑΙ –
ΟΧΙ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ
Έχουν περάσει δέκα επτά χρόνια από τότε που η Διαρκής Ιερά Σύνοδος τῆς Εκκλησίας της Ελλάδος, κατόπιν εισηγήσεως του τότε Μητροπολίτου Δημητριάδος Χριστοδούλου, κατέταξε μεταξύ των αγίων τον Εθνομάρτυρα Χρυσόστομο Καλαφάτη, Μητροπολίτη Σμύρνης.
Επειδή έχει αποφασισθή να εορτάζεται και να τιμάται ως άγιος κατά την Κυριακή του Σεπτεμβρίου προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού είναι επίκαιρο να δημοσιευθούν κάποιες σκέψεις προς ενημέρωσι και περιφρούρησι του λαού του Θεού.
Αυτή η πράξις της εν λόγῳ αγιοποιήσεως εστιγμάτισε ανεπανόρθωτα τη Σύνοδο και έγινε αιτία και στον πλέον αδαή να καταλάβη περί το ποιόν και το επίπεδο της Συνόδου, το ότι δηλαδή κατευθύνεται από σκοτεινές δυνάμεις και έχει ως σκοπό, όχι να προστατεύση και να υπερασπισθή την Ορθόδοξο Παράδοσι και το λαό του Θεού, αλλά να εξυπηρετήση τα σχέδια των εχθρών της Εκκλησίας.
Και γινόμεθα συγκεκριμένοι διά να φανούμε ότι δεν φερόμεθα εμπαθώς και ότι δεν αδικούμε τα πράγματα.
1. Δεν συνέβη ποτέ στην Ορθόδοξο δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος είχε τέτοια αγάπη και λατρεία για την πατρίδα, ώστε να θυσιάζη γι’ αυτήν τα πάντα και την πίστι στον Χριστό και την Αρχιερωσύνη του και τη ζωή του και την Εκκλησία και το ποίμνιό του.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης είναι ο μοναδικός στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
2. Δεν συνέβη ποτέ στην Ορθόδοξο δισχιλιετή Παράδοσι να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος είχε τόσες αιρέσεις μέσα του και τόσο σκοτάδι πνευματικό, ο οποίος να συμβιβάζεται και να αναγνωρίζη ως Ορθοδόξους τους αιρετικούς, να καλή τους Προτεστάντες πάστορες να κάνουν κηρύγματα στον Μητροπολιτικό ναό της Σμύρνης, να θέτη στο ποίμνιό του ως πρότυπο σε όλα τους αιρετικούς της Δύσεως, να μην μπορείς να βρης στα κείμενά του κάτι ορθόδοξο (όλα είναι αιρετικά ἤ πατριωτικά ή κοσμικά), να συμπροσεύχεται και να κηρύττη σε αιρετικούς ναούς των Προτεσταντών, να ζητά με πάθος την ένωσι με τους Προτεστάντες, χωρίς αυτοί να διορθώσουν τίποτε και κοντολογίς να μην έχη τίποτε ορθόδοξο μέσα του.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης είναι ο μοναδικός στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
3. Δεν συνέβη ποτέ στην δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος είχε ειδωλολατρικές και πανθεϊστικές αντιλήψεις, ο οποίος σε όλες του τις αναφορές έφερε σαν παράδειγμα τους αρχαίους Έλληνες και ποτέ τους αγίους και ο οποίος προέβαλε πάντοτε το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα και ποτέ το ορθόδοξο χριστιανικό.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης είναι ο μοναδικός στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
4. Δεν συνέβη ποτέ στην δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος είναι κατηγορημένος ως Μασόνος, όχι μόνο από αναφορές των Μασόνων αλλά και από τους στενούς του συνεργάτες στην Μητρόπολι και από όλα του τα πιστεύω και τις αντιλήψεις του, τα οποία ταιριάζουν απολύτως με αυτά των Μασόνων.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης έχει και εδώ τη μοναδικότητα στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
5. Δεν συνέβη ποτέ στην δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος ήτο πολέμιος του μοναχισμού, απεχθάνετο την ασκητική του πλευρά και προέβαλε το κάλλος του σώματος κατά τα πρότυπα των αρχαίων Ελλήνων.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης είναι ο μοναδικός στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
6. Δεν συνέβη ποτέ στην δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος αγωνιζόταν με πάθος για τον εκσυγχρονισμό της Εκκλησίας κατά τα δυτικά πρότυπα, υπέβαλε γι’αυτόν τον σκοπό προγράμματα στο Πατριαρχείο στα οποία απαιτούσε να συντομευθούν οι ακολουθίες, να καταργηθούν οι εκκλησιαστικές αργίες, να καταργηθούν οι νηστείες, να προσαρμοσθή η Εκκλησία και να ακολουθή τα πορίσματα της επιστήμης, να γίνη αναθεώρησις και ανακάθαρσις των εκκλησιαστικών βιβλίων, της εκκλησιαστικής μουσικής και αγιογραφίας, να καταργηθή το ράσο των κληρικών, να σπουδάζουν οι θεολόγοι προς πληρέστερο καταρτισμό στην Ευρώπη και γενικώς να μη μείνη τίποτε όρθιο στη θέσι του μέσα στην Εκκλησία.
7. Δεν συνέβη ποτέ στα δεδομένα της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος ο οποίος ενώ ήτο Μητροπολίτης μονίμως οπλοφορούσε και μάλιστα εχειρίζετο άριστα το πιστόλι και με τα δύο χέρια και έφερε παράδειγμα προς μίμησι τον εαυτό του διά την εκπαίδευσι στα όπλα και κοντολογίς ήτο ένας άριστος «κάου-μπόϊ και πιστολέρο», ή ένα άλλο είδος επαναστάτου τύπου Τσε Γκεβάρα.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης είναι ο μοναδικός στα εκκλησιαστικά δεδομένα.
8. Δεν συνέβη τέλος ποτέ στην δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας να αγιοποιηθή κάποιος και μετά από αυτήν την αγιοποίησι και επί δέκα επτά συνεχή χρόνια, να κατατίθενται μηνυτήριες αναφορές στη Σύνοδο με αδιάσειστα στοιχεία για το ποιόν του «αγίου», να γίνονται δημοσιεύσεις, όπως η παρούσα, να γίνονται διαμαρτυρίες, να γράφονται βιβλία εναντίον του «αγίου», να γίνονται εκδηλώσεις από τους Μασόνους και να τον παρουσιάζουν ως τον «άγιο τέκτονα» με την επιπλέον μόνιμη αναφορά των Μασόνων ότι «δεν θα έφθανε στην αγιότητα ο Χρυσόστομος Σμύρνης αν δεν ήτο Τέκτων», να προσκαλούμε τέλος τους αγιοποιήσαντας αυτόν Επισκόπους σε δημόσιο διάλογο και αυτοί να αντιμετωπίζουν την όλη υπόθεσι με τη ανευθυνότητα και την απάθεια ενός νεκρού, στον οποίο υποβάλλονται αυτές οι διαμαρτυρίες.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο της αντιμετωπίσεως αποδεικνύουν περίτρανα οι Επίσκοποι ότι ο μόνος ανελεύθερος, αντιδημοκρατικός και δικτατορικός τόπος είναι αυτός της Εκκλησίας, στον οποίο οι ολίγοι κατευθυνόμενοι προεστώτες επιβάλλουν τις απόψεις των στους πολλούς, αδιαφορώντας για την αλήθεια και πειθαρχώντας στις αρχές της Ν. Εποχής.
Αυτα γράφονται προς γνώσι του λαού του Θεού, ώστε όπου ευρίσκονται και βλέπουν τέτοιες φιέστες, οι οποίες προβάλλουν ως άγιο τον Χρυσόστομο Σμύρνης να διαμαρτύρονται και με κάθε τρόπο να υπερασπίζονται την Ορθόδοξο Παράδοσι, η οποία ισοπεδώνεται και μασονοποιείται στο φωτοστέφανο του Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς
Υποσημείωσι blog apotixisi:
Με το παραπάνω κείμενο του αρχιμανδρίτου π. Ευθύμιου Τρικαμηνά, συμφωνούμε απόλυτα.
Ο Σμύρνης Χρυσόστομος υπήρξε πατριώτης, όχι όμως και άγιος.
Ετερον εκάτερον.
Δεν ασεβούμε στη μνήμη του, όταν αρνούμεθα να δεχθούμε την αγιότητά του, αλλά ξεχωρίζουμε τα πράγματα.
Η Εκκλησία πρέπει να μένη τελείως αμέτοχος από τους πατριωτισμούς και τους εθνικισμούς.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης, θα μπορούσε να είναι και πατριώτης και αγιος.
Ομως ήταν μόνο πατριώτης, αλλά όχι άγιος.
Ο ίδιος ο συνωνόματος ανηψιός του, που σήμερα ζεί, σε συνέντευξί του στο περιοδικό ΙΣΤΟΡΙΑ, λέει ....αφελώς, ότι ο Χρυσόστομος Σμύρνης ήθελε να φτιάξη μία....ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ!!!
Και μόνον αυτό αρκεί γιά να παραδεχθούμε ότι δεν υπήρξε άγιος.
Τον τιμούμε, λοιπόν, ως πατριώτη, ΠΟΤΕ ως ΑΓΙΟ.
Oδυσσέα πές μας και για άλλους γεροντάδες όπως τον Παίσιο να δούμε αντιδράσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε απόλυτα με τον συντάκτη του άρθρου, ο οποίος σε άλλες εκτενείς δημοσιεύσεις ("Ο.Τ.")έχει προσκομίσει και ντοκουμέντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά ασχοληθήκαμε με το θέμα το 2000, όταν αντικρούσαμε δημοσίευμα του κ. Α. Παπαναστασόπουλου στους "Ν.Α." με τίτλο: ¨Οι Έλληνες Τέκτονες είναι Χριστιανοί" και στο οποίο ο συντάκτης έφερε ως απόδειξη αυτού το ότι "το εκκλησίασμα της Σμύρνης αποτελείτο και από πολλά μέλη της εκεί Στοάς". Γράψαμε τότε, ότι μπορεί τα μέλη της εκεί Στοάς να ήταν Χριστιανοί, αλλά δεν ήταν Ορθόδοξοι και φαίνεται, ότι κατάφεραν το ακατόρθωτο, δηλαδή να υπηρετούν δυο θεούς (και τον Ιησού και τον Μαμμωνά!).
Όσον αφορά, άλλους γεροντάδες, καλύτερα να μην γίνουν αναφορές, γιατί όποιος ασχοληθεί, κινδυνεύει από τους φανατικούς οπαδούς των.
Αιρετικός
Για μια στιγμή. Ξεχνάτε ότι παρόμοια περίπτωση με αυτή του Χρυσοστόμου Σμύρνης είναι αυτή του εθνομάρτυρα Γρηγορίου Ε' που εορτάζεται ως Άγιος στις 10 Απριλίου. Μιλάμε για πανομοιότυπη περίπτωση. Τι παραπάνω έκανε ο Γρηγόριος Ε' από τον Χρυσόστομο Καλαφάτη? Και οι δύο έπεσαν θύματα και μαρτύρησαν στα χέρια αλλόθρησκων κατακτητών. Η θυσία και των δύο είχε να κάνει με την προστασία εκ μέρους τους του Ελληνισμού και όχι της ορθόδοξης πίστης .Όσον αφορά τα περί Μασονίας ξεχνάτε ότι κι ο Γρηγόριος Ε΄ είχε κατηγορηθεί σαν Μασώνος(Φιλική Εταιρία), οι τέκτονες τον θεωρούν δικό τους άνθρωπο και είναι γνωστό ότι στον ελλαδικό χώρο υπάρχει και λειτουργεί μασονική στοά με την ονομασία "Γρηγόριος Ε΄". Γιατί δηλαδή Άγιος ο Γρηγόριος Ε' και όχι ο Χρυσόστομος Καλαφάτης? Δημοσθένης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑίσχιστε ανώνυμε 9 Σεπτ 2009 8:27 πμ ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου προσπαθείς αδιάντροπα να κατηγορείς τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορείτη και να τον βάλεις μαζί με τον Μασσώνο και έχοντα αρχαιολατρικές και οικουμενιστικές απόψεις Χρυσόστομο Σμύρνης!
Ντροπή σου!
Αυτό είναι απάντηση και για εσένα Δημοσθένη 9 Σεπτ. 2009 2:44 μμ (εκτός το "Ντροπή"). Ο Χρυσόστομος Σμύρνης εμφορείτο απο αντιχριστιανικές απόψεις κάτι που καθόλου δεν είχε ο Άγιος Γρηγορίος ο Ε'.
Δεν είναι όλα ίσα και όμοια!
Φανατικός είσαι και φαίνεσαι Αιρετικέ που προσπαθείς να υπαινιχθείς κάτι για τους αγίους γέροντες των ημερών μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι αδελφέ, δεν είναι ιδια η περίπτωσι του Χρυσοστόμου, με τον Γρηγόριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γρηγόριος πέθανε γιά τον Χριστό και την Εκκλησία και οχι αποκλειστικά γιά την πατρίδα, όπως ο Χρυσόστομος.
Μπορώ να βρώ τα στοιχεία και να σου τα δώσω.
ΓΕΡΟΝΤΟΛΑΓΝΕΙΑ GR Όλο Παισίους θέλετε οι άλλοι δεν είναι του Θεού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟδυσσέα, θα μπορούσες να ξεκαθαρίσεις το θέμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί δουλειά έχει ο Παΐσιος με τους μασώνους;
Πώς αφήνεις μέσα στο blog σου τέτοιες ύβρεις;
Τί να σου κάνει ο Οδυσσέας ανώνυμε 9 Σεπτ. 9:20, όταν έρχονται οι φανατικοί και γράφουν τις απόψεις τους; Έπρεπε ο άνθρωπος να είχε φίλτρο και να εγκρίνει τις άξιες προς δημοσίευση απόψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκου ήθελε να κάνη Πανθρησκεία...Αλήθεια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το πιστεύω.
Γιατί, ο Ιησούς ο Ναωραίος δεν τον έφτανε;
Ηθελε να βάλη μέσα και τον Κομφούκιο και τον Μωάμεθ και τον Βούδα;
Τι να πώ;
Αυτόν έκαναν άγιο;
Δεν αντέχω να μην το πω.
Αίσχος.
Φαίνεται, ότι μερικοί δε θέλουν να καταλάβουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μίλησα για τους γεροντάδες. Αυτοί καλά είναι εκεί που είναι.
Για τους οπαδούς τους μίλησα, που νέμονται αυτοί τα όποια οφέλη από τους γεροντάδες και το παίζουν και "Ηρακλείς του στέμματος".
Αιρετικός
To ιστολόγιο egolpio.wordpress.com με μία σημερινή ανάρτηση του αντικρούει(ή προσπαθεί να το κάνει) τις όποιες αντιρρήσεις για την Αγιοποίηση του Χρυσοστόμου Σμύρνης. Λέει ότι πέθανε όχι μόνο υπέρ Πατρίδος αλλά και υπέρ Πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ιστολόγιο egolpio.wordpress.com κάνει που και που μερικές ανοησίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήγα και ειδα το Εγκολπιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ετσι να πεθανε ο Χρυσοστομος δεν μπορει ναναι αγιος.
Ακου εκεί ήθελε να φτιαξη Πανθρησκεία.
Γιατι δεν επικαλουνταν και τον Βουδα κια τον Μωαμεθ αφου ηθελε να φτιαξη πανθρησκεια;
Αιρετικέ να έχεις το θάρρος να παραδέχεσαι τα λάθη σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψες "Όσον αφορά, άλλους γεροντάδες, καλύτερα να μην γίνουν αναφορές, γιατί όποιος ασχοληθεί, κινδυνεύει από τους φανατικούς οπαδούς των".
Αυτό σημαίνει ότι οι αναφορές που θα γίνουν θα μειώνουν και θα ελαττώνουν την αξία των γερόντων και γι' αυτό ο αναφερόμενος θα "κινδυνεύει από τους φανατικούς οπαδούς των".
Τουλάχιστον μην μας περνάς για χαζούς!
Αιρετικέ δεν μας είπες σε ποιούς οπαδούς αναφέρεσαι και πώς θα αποκομίσουν οφέλη και ποια οφέλη θα είναι αυτά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά δεν συμφωνούμε με την συκοφάντηση αγίων γερόντων επειδή το θέλουν οι φανατικοί παλαιοημερολογίτες!
Οι αναφορές που γίνονται για τους άγιους γεροντάδες δεν μειώνουν την αξία τους, γιατί απλά αναφέρονται σε λάθη και πλανεμένες ιδέες, που ενδέχεται να έχουν διατυπώσει οι γεροντάδες αυτοί και που αν αναφερθούν, μπορεί να προκαλέσουν τη μήνη φανατικών οπαδών τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια παράδειγμα: Αν αναφέρει κανείς, ότι κάποιες απόψεις του αγίου Γρ. Νύσσης είναι ωριγενιστικές, μπορεί να καταφθάσουν έξαλλοι οπαδοί του αγίου, για να λυντσάρουν τον ομιλητή. (φανταστικό βέβαια παράδειγμα, για να μην παρεξηγούμαστε).
Όσο για τα οφέλη, αυτά είναι αυτονόητα και απτά. Γίνεται εκμετάλλευση των αγίων γεροντάδων, από εκείνους οι οποίοι εκδίδουν πλήθος βιβλίων, λόγων, γεγονότων, ακολουθιών κ.λπ. με το αζημίωτο. Έχουν ιδρυθεί ακόμη και ναοί (Διαθέτουμε φωτογραφία Ι. Ναού αγίων Εφραίμ, Παϊσιου, Πορφύριου στη Β. Ελλάδα!)
Όσον αφορά τους φανατικούς παλαιο- (ή νέο-), ασφαλώς θα πρέπει να αναφέρονται σε γεγονότα, που θεωρούν, ότι προσβάλουν την πίστη τους. Παράδειγμα, ο περίφημος εναγκαλισμός του γ. Παϊσιου προς τον Βαρθολομαίο (υπάρχει σχετική φωτογραφία στον «Ο.Τ.»), καθώς και τα λόγια του προς αυτόν, που ευχαριστεί το Θεό, για την ανακήρυξη ενός άξιου Πατριάρχη (όπου διερωτάται κανείς, που πάει η περίφημη διόραση!).
Αυτό θεωρείται προσβολή, για τους αντι-οικουμενιστές, τους αντι-παπικούς, τους παλαιοημερολογίτες και τους προς αποτείχιση, όπως το μπλοκ αυτό, που αποκαλούν «αρχιαιρεσιάρχη» το Βαρθολομαίο και αιρετικούς τους μνημονεύοντας αυτόν.
Και για να μην παρεξηγούμαστε πάλι, θα αναφέρουμε τα λόγια του π. Γ. Μεταλληνού: «άγιος δεν σημαίνει ούτε αλάνθαστος, ούτε αναμάρτητος, αλλά ο πιο θεραπευμένος στο νοσοκομείο ψυχών και σωμάτων που είναι η Εκκλησία».
Αιρετικός
Πάλι λες ανοησίες Αιρετικέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Ο Αγιος Γρηγόριος ο Νύσσης δεν είχε ωριγενιστικές πλάνες.
Β. Ο πιστός λαός αντιδρά άμεσα και δυναμικα στην προσβολή των συγχρόνων αυτών αγίων Γερόντων, που έζησε προσωπικά και έμαθε για τους αγίους και όχι οι λιγοστοί συγγραφείς της βιογραφίας τους που μετριούνται στα δάκτυλα των δύο χεριών. Μην μας λες συνεχώς ανοησίες διότι δεν υποφέρουμε πια!
Γ.Δεν υπάρχει όφελος απο τις αγιογραφίες των συγχρόνων αγίων Γερόντων που λες. Ο αγιογράφος κάλλιστα θα μπορούσε στη θέση τους να αγιογραφήσει άλλους παλαιούς, αναγνωρισμένους και να λάβει το ίδιο χρηματικό ποσό. Πάλι ανοησία είπες!
Δ.Φωτογραφία με τον Βαρθολομαίο δεν έχω δει. Καλό θα είναι να μου την δείξεις. Δεν το αμφισβητώ αυτό. Αυτό που θέλω ιδιαίτερα να μου δείξεις είναι που αναφέρονται τα επαινετικά λόγια του για τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Έγκυρες πηγές όμως. Να μου πεις παραπομπή να κοιτάξω και εγω.
Ε. Ο π.Μεταλληνός δεν είναι αλάθητος και η φράση επιδέχεται κλονισμό, αμφισβήτηση και κατάρριψη.
ΣΤ. Εγώ δεν πιστεύω ότι ο π.Παΐσιος επλανάτο σε θέματα δογματικά. Πουθενά απο όσα έχω διαβάσει δεν στοιχειοθετείται αυτό. Όλες οι κατηγορίες που ακούγονται εναντίον του, βρίσκονται στο μυαλό, το εν πολλοίς νοσηρό, των παλαιοημερολογιτών που όλα θέλουν να τα ερμηνεύουν κατα τον φανατισμό τους, ώστε όλους να τους θεωρούν κατώτερους των εαυτών τους. Ο εγωισμός τους είναι τεράστιος.
Αιρετικέ, εσύ που θεωρείς ότι ο άγιος Νικόδημος είχε ωριγενιστικές πλάνες γιατί διαμαρτύρεσαι τότε τόσο έντονα κατα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ολόκληρος άγιος είχε (ωριγενιστικές) πλάνες, δεν δικαιούται και ο Βαρθολομαίος να έχει (οικουμενιστικές πλάνες;
Εγώ, μπορεί να είμαι ανόητος, αλλά εσύ αποδεικνύεσαι και αγράμματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή1.- Για τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης, σου συνιστώ, τις εκδόσεις των έργων του, από τον μακαριστό Αρχιμανδρίτη Παγκράτιο Μπρούσαλλη, για να ξεστραβωθείς και να δεις εκεί τις ωριγενιστικές του τάσεις, για την σωτηρία των πάντων (που απέρριψε η Εκκλησία), για τη σωτηρία του Σατανά, για την οποίαν πρέπει να προσευχόμαστε όλοι κ.ά. Όσο γιά τις ωριγενιστικές τάσεις του Νύσσης, διάβασε τον άγιο Μάρκο Ευγενικό, που λέει για τις πλάνες του Νύσσης, που λέει να τις απορρίψουμε, αλλά τον ίδιο να τον τιμούμε. Αυτά τα ολίγα για τον Νύσσης, αγράμματε.
2.- Αν δεν υποφέρεις τις ανοησίες μου, άλλαξε σελίδα. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να με διαβάζεις. Εξ άλλου είμαι από τους λίγους, που υπογράφω και εύκολα με βρίσκεις.
3.- Δεν είσαι μόνον αγράμματος, αλλά και απρόσεκτος. Δεν μίλησα για αγιογραφίες, αλλά για ακολουθίες, καθώς και για ύπαρξη Ναού στο όνομα των γεροντάδων αυτών (ο υπεύθυνος έχει τη φωτογραφία).
4.- Δεν μπορώ όλα να τα δίνω στο πιάτο. Τη δημοσίευση της φωτογραφίας του γ. Παϊσιου και τα λόγια του, τα έχει ο "Ορθόδοξος Τύπος". Απευθύνσου εκεί.
5.- Βεβαίως, ο π. Μεταλληνός δεν είναι αλάθητος, όπως και ο Μ. Φώτιος που δηλώνει απερίφραστα ότι πολλοί Πατέρες, όπως ο Διονύσιος Αλεξανδρείας, ο Μεθόδιος και ο Ειρηναίος, διετύπωσαν εσφαλμένες απόψεις και συμπληρώνει: "Εμείς δε επειδή προσέξαμε ότι μερικοί άλλοι από τους μακαρίους Πατέρες και διδασκάλους μας πλανήθηκαν σε πολλά σημεία της ακριβούς ερμηνείας των ορθών δογμάτων, τους μεν ισχυρισμούς τους δεν τους αποδεχόμεθα ως προσθήκη στη διδασκαλία της Εκκλησίας, αλλά τα ίδια τα πρόσωπά τους τα ασπαζόμεθα με τιμή" (Μ. Φωτίου, Επιστολαί 1 (ΚΔ΄), Migne 102, 813).
6.- Ο π. Παϊσιος δεν πλανάτο στα δογματικά, αλλά πλανάτο στα εσχατολογικά, κατά την προσωπική μου εμπειρία, αλλά και άλλων (π. Βολουδάκης κ.ά.).
Αιρετικός
Αιρετικέ θα σου απαντήσω όχι όμως τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι τότε δείξε μου την φωτογραφία και τους λόγους του π.Παϊσίου, που επαινεί δήθεν τον Πατριάρχη για να κουβεντιάσουμε μετα πάνω σ' αυτό. Δεν μπορώ εγώ να ψάξω στον "Ορθόδοξο Τύπο".
Θα μου επιτρέψεις να μην δέχομαι άκριτα ό,τι λές και ας μου λες ότι τα θέλω έτοιμα στο πιάτο. Έχω μάθει να ερευνώ αυτά που μου λένε και να μην δέχομαι άκριτα τις απόψεις του καθένα. Άλλωστε δικαιώθηκα σήμερα (βλ. http://apotixisi.blogspot.com/2009/09/normal-0-false-false-false_11.html )
Ακόμα θέλω παραπομπή των κειμένων του αγίου Μάρκου του Ευγενικού που λες ότι παραδέχεται την ύπαρξη ωριγενιστικών πλανών στον άγιο Γρηγόριο Νύσσης.
Για το (6) αυτό που έχω να σου πω είναι ότι δεν δέχομαι τις ανοησίες τις δικές σου και του π.Βολουδάκη όσο αφορά την αστήρικτη κατηγορία περι εσχατολογικών πλανών του π.Παϊσίου. Αφήνω ότι ο π.Βολουδάκης προσπάθησε να αμφισβητήσει την γνησιότητα των λόγων του π.Παϊσίου για το 666 και δεν μίλησε κατα του ίδιου του π.Παϊσίου. Τουλάχιστον εγώ δεν ξέρω κάτι τέτοιο. Αν έχεις στοιχεία και μπορείς δείξε μου.
Ως απάντηση στο (2): δεν μπορείς να μου λες να φύγω απο τη σελίδα. Να φύγεις εσύ αν θέλεις. Αφού δεν είσαι ο υπεύθυνος είμαστε ισότιμοι εδώ.
Απάντηση στο (3): Πάλι το ίδιο κάνει. Το θέμα δεν είναι οι 5-10 βιογράφοι του Γέροντος που πάλι είναι αστήρικτη συκοφαντία να πει κανείς ότι κινούνται απο δηθεν ιδιοτελή κίνητρα. Πώς το αποδεικνύεις αυτό; Το θέμα είναι ο πιστός λαός που έζησε κοντά του και απο έγκυρες και αδιαμφισβήτητες μαρτυρίες γνώρισε για την αγιότητα και τα θαύματα του π.Παϊσίου μας.
Δεν αλλάζει κάτι με αυτά που λες. Με δυο ακολουθίες δεν πλουτίζει κανένας. Και ούτε αποδεικνύεται ότι τα κίνητρα τους είναι ο πλουτισμός.
Όσο για το (5): για ποιο Μεθόδιο και Ειρηναίο μιλάς;
Και ελπίζω να είναι σωστή η παραπομπή σου.
Για το (1) και (5) θα σου απαντήσω πιο ειδικά και ξεχωριστά άλλη στιγμή.
Να είσαι καλά και χωρίς πλάνες παλαιοημερολογητικές!
Δεν θα κάτσω να ασχοληθώ με τύπους, που εφαρμόζουν πιστά το "ου με πείσης καν με πείσης".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο θα ήθελα να κλείσω το θέμα του αγίου Γρηγορίου Νύσσης και τις ωριγενιστικές του απόψεις, όπως καταγράφονται στην Πατρολογία Migne
τόμ. XLVI και φαίνεται άκρως παράξενο, πως δεν είναι γνωστές (ίσως λόγω άγνοιας). Έτσι:
ΜΕΡΟΣ Α΄
Ο Μεγάλος αυτός πατέρας της εκκλησίας είναι μετά τον Ωριγένη ο κυριότερος ίσως υποστηρικτής της ιδέας, ότι τελικά θα σωθούν οι πάντες. Ο Γρηγόριος (όπως και όλη η οικογένειά του) θεωρούσε τον Ωριγένη ως πνευματικό του πατέρα και διδάσκαλο.
Ο Γρηγόριος Νύσσης έδωσε τρεις λόγους για την πίστη του στην Αποκατάσταση. Πρώτα, επικαλέστηκε τον χαρακτήρα του Θεού ‘Όντας Αγαθός, ο Θεός έχει έλεος για τον αμαρτωλό άνθρωπο, όντας Σοφός, δεν αγνοεί τα μέσα, που χρειάζονται για να τον αποκαταστήσει. Δεύτερον, δήλωσε ότι πίστευε στην Αποκατάσταση, επειδή αναγνώρισε το πρόβλημα του κακού, το οποίο μην έχοντας δική του ύπαρξη, καθότι είναι αρνητικό, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει για πάντα ‘θα πάψει να υπάρχει. Τρίτον, πίστευε στην ευεργετική φύση της τιμωρίας. Αναγνώρισε ότι η κάθε Θεϊκή τιμωρία έχει διορθωτικό σκοπό.
Αν και η ιδέα ότι τελικά θα σωθεί ακόμα και ο Σατανάς θεωρούνταν την εποχή του επικίνδυνη ως «εξωτερική» διδασκαλία, ο Γρηγόριος Νύσσης δεν δίστασε να γράψει ότι ο Χριστός ελευθερώνει όχι μόνο όλους τους ανθρώπους από την κακία αλλά θεραπεύει ακόμα και τον ίδιο τον «εφευρετή» της κακίας «τον τε άνθρωπον τες κακίας ελεύθερον και αυτόν τον τες κακίας ευρετήν ιώμενος». Κανένας δεν τόλμησε να τον «επιτιμήσει» για την μαρτυρία του αυτή.
Στο έργο που έγραψε ο Νύσσης επάνω στο Άσμα Ασμάτων, διαβάζουμε «Οι πάντες θα κοιτάξουν προς τον ίδιο σκοπό, και θα καταστραφεί το κάθε είδους κακό. Ο Θεός θα είναι τα πάντα εν πάσι, και οι πάντες θα είναι ενωμένοι σε κοινωνία με τον Θεό». Σχολιάζοντας την Παγκοσμιότητα του Απ. Παύλου ο «υπερ-ορθόδοξος» Γρηγόριος έγραψε και τα εξής: «Τί εννοεί ο Απ. Παύλος; Εννοεί ότι μία μέρα η φύση του κακού θα εξαφανιστεί εντελώς, και ότι η θεϊκή και αθάνατη καλοσύνη θα αγκαλιάσει όλα τα λογικά κτίσματα, ώστε από όλα όσα δημιουργήθηκαν από τον Θεό, να μην είναι ούτε ένα εξόριστο από τη βασιλεία Του, όταν όλο το κακό ...διαλυθεί και καταναλωθεί μέσα στο καθαρτήριο πυρ». Επίσης γράφει: «Αυτό είναι και το τέλος (ο τελικός σκοπός) της ελπίδας μας, ότι τίποτα δε θα παραμείνει ενάντιο στο καλό, αλλά η θεϊκή ζωή, διαπερνώντας τα πάντα, θα καταστρέψει εντελώς τον θάνατο...έχοντας πρώτα καταστρέψει την αμαρτία...κλπ».
Ο Νύσσης ακολούθησε το παράδειγμα των προγενέστερων Οικουμενικών πατέρων όταν με τη σειρά του ερμήνευσε το κλασσικό εδάφιο Κορινθ. Α΄ 15. 28 με παρόμοιο τρόπο: «Είναι φανερό ότι ο Θεός θα είναι αληθινά ‘εν πάσι’ όταν δε θα υπάρχει καθόλου το κακό, όταν κάθε δημιούργημα θα βρίσκεται σε αρμονία, και κάθε γλώσσα θα ομολογεί ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος, όταν κάθε κτίσμα θα έχει γίνει ένα σώμα. Τώρα, όπως έχω πει και άλλες φορές, το σώμα του Χριστού είναι όλη η ανθρωπότητα (κυριολεκτώ. ‘πάσα η ανθρώπινη φύσις’)»
Όσον αφορά το νόημα της "υποταγής" των πάντων στον Χριστό, ο Νύσσης αναφέρθηκε έμμεσα στον Ωριγένη ο οποίος είχε ερμηνεύσει την «υποταγή» κάτω από το φως του Ψαλμού 61. 2 «δεν θα υποταχθεί η ψυχή μου στον Θεό;», ταυτίζοντας με αυτόν τον τρόπο την «υποταγή» των πάντων με την σωτηρία τους. Ο Νύσσης συμφώνησε με τον Ωριγένη «Το σημάδι της υποταγής στον Θεό είναι η σωτηρία όπως έχουμε μάθει». Η φράση «όπως έχουμε μάθει» φυσικά αναφερόταν στην ερμηνεία του Ωριγένη. Σε άλλο σημείο των γραπτών του ο Νύσσης προσθέτει: «Σχετικά με τον σκοπό της σωτηρίας έχει ειπωθεί ότι ο Μονογενής Υιός του Θεού υποτάσσεται στον Πατέρα με τον ίδιο τρόπο, που η σωτηρία του Θεού εξασφαλίζεται για τους ανθρώπους», και «η υποταγή μας έχει να κάνει με την βασιλεία, την αφθαρσία και την μακαριότητα που κατοικεί μέσα μας. Αυτή είναι η έννοια του Απ. Παύλου σχετικά με την υποταγή στον Θεό».
Συνεχίζεται
Αιρετικός
Για τον ωριγενισμό του Γρηγορίου Νύσσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕΡΟΣ Β΄
Αξιοσημείωτη είναι και η αναφορά του Νύσσης στην συμβολική σημασία της όγδοης ημέρας (Κυριακής), ως ημέρας ανάστασης κατά την οποία θα ελευθερωθεί ολόκληρη η κτίση από την φθορά, ενώ με παρόμοιο τρόπο αντιλήφθηκε τον συμβολισμό της όγδοης ημέρας και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος. Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, βλέπει την όγδοη ημέρα ως την οκτάδα του Πάσχα, όταν όλη η κτίση, τόσο η πνευματική όσο και η υλική, θα αποκατασταθεί εντελώς... Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει την λέξη αποκατάσταση (των πάντων), ένα θέμα το οποίο αγαπούσε πολύ ο φίλος του Γρηγόριος Νύσσης. Παρόλο που ο Νύσσης δεν συμπεριλαμβάνει την λέξη αποκατάσταση στην εισαγωγή στο έργο του σχετικά με τον έκτο Ψαλμό, το μήνυμά της είναι πασιφανές..... Παρόλο λοιπόν που λείπει η λέξη αποκατάσταση, η έννοιά της σχετικά με την όγδοη ημέρα είναι ξεκάθαρη. Αργότερα στο ίδιο έργο συναντάμε την λέξη αυτή αναφορικά με την εξαφάνιση του κακού». Ο Νύσσης γράφει ότι η προσωρινή παρουσία του κακού, το οποίο φυτρώνει σαν μία ταραχοποιό ρίζα: «θα παρέλθει και θα εξαφανιστεί στην αποκατάσταση των πάντων»
Ο Γρηγόριος δεν μπορούσε να διανοηθεί την ύπαρξη της αμαρτίας εις την αιωνιότητα. Σε σχόλιά του επάνω στους Ψαλμούς του Δαβίδ γράφει: «Στην αποκατάσταση των πάντων, στην αγαθοσύνη, η αμαρτία θα εξαφανιστεί εντελώς και δε θα μείνει ούτε ένα ίχνος της» Και πάλι στα σχόλιά του για τους Ψαλμούς: «Ούτε η αμαρτία υπήρχε αιώνια ούτε θα υπάρχει αιώνια». Η φρασεολογία του Γρηγορίου φανερώνει ότι ακόμα και στις μέρες του οι επίμαχες φράσεις «αιώνια κόλαση», «αιώνια τιμωρία», «αιώνιο πυρ», «αιώνια κρίση», κλπ., δεν είχαν την έννοια κάποιας αμετάκλητης κατάστασης «χωρίς τέλος». Γράφει: «Οποιοσδήποτε αναλογιστεί τη θεϊκή δύναμη, μπορεί να καταλάβει εύκολα, ότι ο Θεός μπορεί στο τέλος να αποκαταστήσει μέσω της αιώνιας τιμωρίας και των εξαγνιστικών παθών ακόμα και εκείνους που βρέθηκαν στα έσχατα της κακίας». Και πάλι επάνω στους Ψαλμούς γράφει «Η ψυχή που είναι ενωμένη με την αμαρτία πρέπει να δοθεί στο πυρ, ώστε ότι είναι αφύσικο και ακάθαρτο να αφαιρεθεί, και να καταναλωθεί από το αιώνιο πυρ».
Με ποιόν πρέπει να συμφωνήσουμε, με τον Αυγουστίνο που δίδαξε ότι η αιώνια τιμωρία δεν θα έχει τέλος ή με τον Γρηγόριο Νύσσης που δίδαξε ότι η αιώνια τιμωρία θα εκπληρωθεί και θα λήξει με την τελική σωτηρία των αμαρτωλών; Και οι δύο ήταν μεγάλοι πατέρες της αρχαίας εκκλησίας, ο ένας της Δύσης και ο άλλος της Ανατολής. Και οι δύο ανακηρύχθηκαν άγιοι. Και οι δύο όμως δεν μπορεί να είχαν δίκιο. Πιστεύεται, ότι ο Γρηγόριος Νύσσης είχε πιό ανεπτυγμένη θεολογία και από ότι φαίνεται γνώριζε καλύτερα τι εστί Θεός και αφουγκραζόταν την καρδιά του Χριστού.
Συνεχίζεται
Αιρετικός
Για τον ωριγενισμό του Γρηγορίου Νύσσης
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕΡΟΣ Γ΄
Σε ένα εκτενές έργο (40 κεφάλαια) που ετοίμασε με σκοπό να κατηχήσει τους μαθητές θεολογίας σχετικά με την αρμονία του Χριστιανισμού με τα ένστικτα της ανθρώπινης καρδιάς, ο Γρηγόριος αντηχεί και πάλι τα λόγια του Ωριγένη καθώς γράφει για: «την εξολόθρευση του κακού, την αποκατάσταση των πάντων και για την τελική αποκατάσταση των πονηρών ανθρώπων και πνευμάτων στην μακαριότητα της ένωσης με τον Θεό, ώστε ο Θεός να είναι ‘τα πάντα εν πάσι’, αγκαλιάζοντας τα πάντα όσα είναι δημιουργημένα με συνείδηση και με λογική» (8)
Όπως και όλοι οι υπόλοιποι Οικουμενικοί έτσι και ο Γρηγόριος δίδασκε, ότι εάν δεν θεραπευθεί η ψυχή του ανθρώπου από την αμαρτία σε αυτήν τη ζωή, «θα θεραπευθεί στην άλλη ζωή». Δίδαξε επίσης «Όταν ο θάνατος πλησιάσει τη ζωή, το σκοτάδι το φως, και το φθαρτό το άφθαρτο τότε το κατώτερο (θάνατος, σκοτάδι, φθαρτό) καταργείται και εξαφανίζεται, και αυτό που καίγεται οφελείται, όπως όταν οφελείται το χρυσάφι όταν καθαρίζεται από τη φωτιά.....με τον ίδιο τρόπο, κατά τη διάρκεια των μεγάλων κύκλων του χρόνου, όταν η κακιά φύση.....αφαιρεθεί, τότε ολόκληρη η κτίση θα δοξολογήσει με μία φωνή, και θα ευχαριστήσουν το Θεό, τόσο εκείνοι που τιμωρήθηκαν όσο και εκείνοι που δε χρειάστηκαν την καθαρτήρια τιμωρία». Τα διασωθέντα έργα του Νύσσης είναι γεμάτα από παρόμοιες αναφορές στην Αποκατάσταση.
Η Οικουμενικότητα του Νύσσης ενοχλεί ιδιαίτερα τους υποστηρικτές του δόγματος της κόλασης ακριβώς επειδή ο πατέρας αυτός θεωρείται τόσο ορθόδοξος και κατέχει τέτοια περίοπτη θέση στον κατάλογο των αγίων που είναι υπεράνω κάθε κατηγορίας για αίρεση. Τόση ήταν η ενόχληση που προκαλούσε και τόση η απήχηση της Παγκοσμιότητας του Γρηγορίου ακόμα και στο σκοτάδι του 8ου αιώνα που ο τότε επίσκοπος Κων/πόλεως Γερμανός (730 μ.Χ) πρότεινε τη θεωρία, ότι τα αποσπάσματα στα έργα του Γρηγορίου, που διδάσκουν Οικουμενικότητα ήταν νόθα και τα είχαν προσθέσει αιρετικοί. Κανένας σοβαρός ιστορικός δεν υποστηρίζει όμως κάτι τέτοιο. Η Οικουμενικότητα είναι αναπόσπαστο στοιχείο στο όλο θεολογικό σύστημα του Γρηγορίου (όπως και στου Ωριγένη) και είναι αδύνατο να αφαιρεθούν οι τόσες πολλές αναφορές επάνω στο θέμα αυτό. Εάν αφαιρεθούν δεν θα μείνει τίποτα!
Το 381 μ.Χ στην Κων/πολη, ο Γρηγόριος Νύσσης ήταν ουσιαστικά ο πνευματικός ηγέτης της ομώνυμης Οικουμενικής Συνόδου, όπου και συνέταξε τα άρθρα που προστέθηκαν στο σύμβολο της Νίκαιας. Σίγουρα η έκδηλη Οικουμενικότητα του Νύσσης δεν ενοχλούσε κανένα μέλος της Συνόδου, τα περισσότερα μέλη της οποίας (συμπεριλαμβανομένου και του «προέδρου» Γρηγόριου Νανζιανζηνού), ίσως και να συμμερίζονταν τις απόψεις του.
Αιρετικός
Αιρετικέ διαστρεβλώνεις τα πάντα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι ανίκανος να διαβάζεις Πατερικά Κείμενα!
Τα διαστρέφεις για να βγάλεις τα δικά σου αιρετικά συμπεράσματα.
Είσαι με λίγα λόγια σαν τους Χιλιαστές. Ό,τι κάνουν οι Χιλιαστές στην Αγία Γραφή, εσύ το κάνεις στους Πατέρες, άγιο Γρηγόριο Νύσσης, άγιο Νικόδημο και λοιπούς.
Είσαι ανεπίδεκτος μαθήσεως επειδή έχεις υπερτροφικό εγωισμό να επικρίνεις και να διαστρέφεις τους αγίους.
Σε εσένα εφαρμόζεται το "ου με πείσεις καν με πείσης"!
Αιρετικέ πρέπει να σου δώσουμε βραβείο διαστρέβλωσης των Πατέρων και της συκοφάντησης αυτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν δεν έχουμε στοιχεία, για να αντικρούσουμε με το διάλογο, τα περί του ωριγενισμού του αγίου Γρηγορίου Νύσσης, χρησιμοποιούμε το μονόλογο της βρισιάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, εδώ φαίνεται η αγραμματωσύνη ορισμένων, που δεν έχουν μελετήσει πατερικά κείμενα και δεν θέλουν να παραδεχτούν λάθη στους αγίους, όπως ακριβώς κάνουν και οι παπικοί, οι οποίοι, για να θεμελιώσουν το αλάθητο στον Πάπα, προηγουμένως θεσμοθέτησαν το αλάθητο των αγίων.
Αιρετικός
ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΘΡΑΣΥΤΑΤΕ ΑΙΡΕΤΙΚΕ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε τις ανοησίες. Είσαι ανεπίδεκτος διδασκαλίας. Είσαι σαν τους Χιλιαστές που διαστρεβλώνουν τα χωρία κατα το δοκούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάθε να έχεις λιγότερη θρασύτητα όταν αναφέρεσαι στους αγίους, γιατι δεν είναι αμπέλια σου και ασήμαντα κοσμικά πράγματα!
Είσαι ανεπίδεκτος μαθήσεως. Χρειάζεται πολλές ώρες διδασκαλίας για να σου αποδείξω πόσο ΗΜΙΜΑΘΗΣ είσαι και διαστρεβλωτής των Κειμένων των Πατέρων! Μόνο η παλαιοημερολογική βλακεία σου μπορεί να ερμηνεύσει το ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΣΟΥ.
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΝΥΣΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΛΑΝΕΣ ΟΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΤΥΠΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ, ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑ.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ! ΑΣΧΟΛΗΣΟΥ ΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙΣ.
Αγαπητε Νικοδημε
ΑπάντησηΔιαγραφήφερε επιχειρηματα αδελφε.
Και προσπαθησε να πεισης με στοιχεια.
και εγω θελω να τα διαβασω, σε παρακαλω.
Καλες οι βρισιες σου αλλα χρειαζονται και τα αποδεικτικα στοιχεια αδελφε.
Και συ αιρετικε
ΑπάντησηΔιαγραφήφερε τα στοιχεια σου οτι ο αγιος Γρηγοριος Νυσσης ειναι ωριγενιστης.
Αγαπητέ Οδυσσέα
ΑπάντησηΔιαγραφήΉδη έδωσα πολλά στοιχεία, αλλά αν θέλεις περισσότερα, σε παραπέμπω στα έργα του αγίου Γρηγορίου Νύσσης, με σχόλια του Αρχιμ. Παγκράτιου Μπρούσαλη (πιστεύω να μην ήταν αιρετικός, παλαιοημερολογίτης ή υβριστής των αγίων), εκδόσεις Επέκταση:
1/ Η υποταγή του Υιού στον πατέρα. Το πρόβλημα του κακού, σελ. 78-92.
2/ Η προσδοκία μας (λόγος προς τους πενθούντας. Η αποκατάσταση των πάντων, σελ. 149-151, όπου μεταξύ άλλων καταγράφονται: «Ο Γρηγόριος συχνά στο «Λόγο» του αναφέρεται στην επάνοδο του ανθρώπου στην αρχαία μακαριότητα. Η επάνοδος αυτή αποτελεί την κεντρική θέση στη γνωστή διδασκαλία για την αποκατάσταση των πάντων. Σύμφωνα με αυτή το απολυτρωτικό έργο του Χριστού αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ηθικής τάξης, που διασαλεύτηκε από την αμαρτία. Στην αποκατάσταση αυτή δε θα εξαιρεθεί κι αυτός ο Σατανάς (Μ. 45. 68). Πρώτος ο Κλήμης ο Αλεξανδρέας διατύπωσε τη διδασκαλία αυτή και την ανέπτυξε πλατύτερα ο Ωριγένης. «Τα περί της αποκαταστάσεως των πάντων διδάγματα του Ωριγένους εύρον απήχησιν και εν τω θεολογικώ συστήματι του ετέρου επιφανούς θεολόγου της Αλεξανδρινής Σχολής, Γρηγορίου του Νύσσης» (Ανδρέα Θεοδώρου. Η περί της αποκαταστάσεως των πάντων ιδέα, σελ. 48, άλλος ένας αιρετικός, παλαιοημερολογίτης και υβριστής των αγίων). ……………..Γράφοντας «κατάλληλον» (Μ. 45. 92) εννοεί το «καθάρσιον πυρ»….. χωρίς όμως και να δίνει περισσότερες εξηγήσεις γι’ αυτό…..Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε, ότι η διδασκαλία του Γρηγορίου για την αποκατάσταση των πάντων είναι διατυπωμένη κατά την πιο ήπια μορφή της σε σύγκριση με εκείνη του Ωριγένη. Παρά ταύτα η Εκκλησία δεν την έχει υιοθετήσει. Την έχει απορρίψει ως δόγμα της, γιατί αντιβαίνει σε πλείστα όσα Γραφικά χωρία που μιλούν για τιμωρία αιώνια των αμαρτωλών, όπως στο Ματθ. 25. 46» (Μπααα!! Δεν το ξέραμε, ότι η Εκκλησία έχει απορρίψει δογματικές θέσεις μεγάλων αγίων, που ήταν λανθασμένες και που αντιβαίνουν σε Γραφικά χωρία! Μήπως και η Εκκλησία κυνηγάει κάποιους αγίους της;).
3/ Περί Χριστιανικής τελειότητας. Εισαγωγή. Το πρόβλημα του κακού, σελ. 12-17.
4/ Περί κατασκευής του ανθρώπου. Εισαγωγή. Η αποκατάσταση των πάντων, σελ. 26-35.
Μετά την παράθεση των ανωτέρω παραπομπών, αναμένεται πλειοδοσία ύβρεων, από τους αστοιχείωτους.
Αιρετικός
Άρχισε πάλι ο Αιρετικός -όνομα και πράγμα- τις ανοησίες του; Ποιός θα μας γλυτώσει απο αυτές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένεται μια κάποια απάντηση από τον Οδυσσέα, ο οποίος ζήτησε στοιχεία, για τον ωριγενισμό του αγίου Γρηγορίου Νύσσης και όχι από αγράμματους και αστοιχείωτους και συνάμα ανόητους υβριστές, οι οποίοι φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιρετικός
Αστοιχείωτος και ανόητος υβριστής είσαι εσύ Αιρετικέ όνομα και πράγμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως είναι χωράφι σου ο χώρος αυτός και λές "φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν";
Σα δεν ντρέπεσαι και λιγάκι!
Ρε παιδιά κτρατήστε σε ένα επίπεδο τη συζήτηση και μην βρίζεστε. Λίγη ντροπή. Λίγο σεβασμό σε μας τους άλλους. Λίγο σεβασμό στο μπλόγκ που σας φιλοξενεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 16 Σεπτ 2009 11:54 μμ εσύ απο που ξεπετάχθηκες; Καλά του λένε του Αιρετικού. Θα έπρεπε να ίσουν πιο ευαίσθητος όταν κατηγορούνται οι άγιοι και όχι στις εξωτερικές εκφράσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και καθυστερημένα τώρα διάβασα τα σχόλια που έχουν γραφθεί! Εκτός του ότι άλλο ήταν το θέμα και άλλο συζητήθικε νομίζω πώς ο ΑΙρετικός είναι ο μόνος εδώ που τουλάχιστον παραθέτει ντοκουμέντα, μπορεί να κάνει λάθος στην ερμηνεια όμως τα παραθέτει! Αντί λοιπόν όλοι εσείς να πυροβολείτε αυτόν τον άνθρωπο που δικαίωμά του είναι να πρεσβεύει αυτά που θέλει, γιατί δεν παραθέτετε κι εσείς κείμενα Πατέρων για να τον αποστομώσετε αφού τόσο δυσάρεστος σας έγινε, ιδίως σε εένα Νικόδημε που μόνο να τον χαρακτηρίζεις βλέπω και να μην προσφέρεις τίποτα στην συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον Πατριάρχη και τον π. Παίσιο την φωτογραφία μπορώ να σου την στείλω εγώ αδελφέ Νικόδημε έστω και καθυστερηνμένα αν θέλεις και για τους λόγους του πατέρα παισίου για τον πατριάρχη καλό είναι να αγοράσεις κα΄ποιο από τα πολλά βιβλία που έχουν εκδοθεί και θα τους βρείς εκεί! Δεν συμφωνώ με τον Αιρετικό αλλά ούτε με εσάς, έχετε κάθε δικαίωμα να λέτε αυτά που θέλετε όμως να σέβεστε ο ένας τον άλλον και όχι να βρίζεστε! Αυτά βλέπει ο διάβολος και χαίρεται πιο πολύ να σκοτονώμαστε μεταξύ μας. Ηρεμήστε λίγο!