ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΠΕΦΙΠ κ. ΙΩΑΝΝΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΔΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ
του θεολογου Παν. Νουνη
Ἀξιότιμε κύριε Διευθυντά τῆς ΠΕΦΙΠ (Φίλοι τῶν Πολυτέκνων) κ. Ἰωάννη Θαλασσινέ Χαῖρε!
1ον. Δέν ἔχω ἀμφισβητήσει, ὅτι ὁ Γέρων Παΐσιος (γ.Π. ἀπό ἑξῆς) ἐξέφραζε τίς ἴδιες ἀντιλήψεις, μέ ἐκείνες τίς ἀμφιλεγόμενης ἐπιστολής πού φαίνεται νά ὑπογράφει. Ἄν σᾶς ἔλεγα ὅμως, ὅτι ὑφίστατο ἀνέκδοτη καί ἱεροκρύφια ἐπιστολή, καί δή χειρόγραφη τοῦ γ.Π. πού ἀναιρεῖ τήν συγκεκριμένη ἐπιστολή-λάβαρον τά "ΣΗΜΕΙΑ τῶν ΚΑΙΡΩΝ" τότε, τί θά μᾶς λέγατε; Ἐκ τινάς συγκριτικῆς τῶν χειρογράφων κ.ἄ. ἐπιστολῶν καί γραπτῶν κειμένων τοῦ γ.Π. ἐξάγεται τό ἀσφαλές καί ἐπιστημονικό συμπέρασμα, ὅτι ΔΕΝ εἶναι δική του ἡ περιώνυμος ἐπιστολή. Κάντε καί ἑσεῖς, ἄν δύνασθε, τίς συγκρίσεις σας. Δέν ἐπιθυμοῦμε διόλου νά μειώσουμε τίς ὅποιες προσωπικές θέσεις καί ἐσφαλμένες ἀπόψεις τοῦ ὅποιου Ἁγίου, πολλῶ μᾶλλον τοῦ Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου. Μόνον ἕνας τρελός καί παλαβός θά ἔπραττε κάτι τέτοιον. Οἱ ἀπόψεις τῶν ἁγίων μας εἶναι σεβαστές, οὐχί ὅμως ἀλάθητες καί θεόπνευστες. Αὐτό μᾶς τό διδάσκει ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, καί ὄχι ὁ τάδε Νουνάκης ἤ ὁ τάδε Βολουδάκης. Ἄρα αὐτά εἶναι μᾶλλον, αὐθαίρετα καί ἐπιπόλαια φαντασιολογήματα στά ὅρια τῆς συκοφαντίας. Ἐξάπαντος οἱ Ἅγιοι Πατέρες δέν διεκδικοῦσιν τό Ἀλάθητον εἰς τό ἅπαν καί ὅλο σύνολο τῶν ἀπόψεων τους, ἄρα ἀνθρωπίνος σαφῶς ἔσφαλλαν καί σέ προσωπικές προφορικές ἀπόψεις των ἀλλά καί σέ γραπτά των.Ὅποιος θεωρεῖ, ὅτι ὅσα γράφθηκαν καί λέχθηκαν ἀπό τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, εἶναι ἀλάθητα καί θεόπνευστα, χρήζει ἐπειγώντος ψυχιατρικῆς θεαραπείας ἀλλά ταυτόχρονα καί ὀρθοδόξου Ψυχοσωματικῆς θεραπείας κατά τῆς ἐπάρατης πνευματικῆς νόσου τῆς δεισιδαιμονίας, τῆς ἀπολυτοποιήσις καί εἰδωλοποίησις τῶν κτιστῶν ρημάτων. Πολλῶ μᾶλλον ἀγνοῶ καί ὁμιλῶ σοβαρᾶ, ἄν τυχόν καί ἐβρέθηκε τό ἀντίδοτον τῆς... βλακείας!
2ον. Ἀλλά ὅμως ἐπιπρόσθετα, ἔχει ἀποδειχθεί, ΓΡΑΠΤΩΣ καί ἐπίσημα, ὅτι θεολογικά ἡ ἐπιστολή εἶναι ΔΙΑΤΡΗΤΗ καί ἐσφαλμένη, διότι ἔχει γραφτεῖ ἀπό τό 1997 θεολογικό ἀντιρρητικό σύγγραμμα κατά τῆς προβληματικῆς ἐπιστολῆς. Δέν χρειαζόμεθα ἀγαπητέ κύριε Διευθυντά Ἰωάννη Θαλασσινέ νά εἴμεθα αὐτόπτες μάρτυρες διά τινά ἀμφιλεγόμενη ἐπιστολή, πού βγάζει μάτι, ὅτι δέν εἶναι τοῦ γ. Π. Ὅπως δέν χρειάζεται ἐμεῖς τήν σήμερον, νά εἴμεθα αὐτόπτες μάρτυρες, διά νά πιστοποιήσομε
καί νά ἐπιβεβαιώσομε,
ὅτι π.χ. οἱ Θεόπνευστες Ἐπιστολές τοῦ Ἀποστόλου Παῦλου, εἶναι δικές του. Καταλάβατε; Εἶναι δικές του, ὅχι διότι μᾶς τό διακηρύττωσιν οἱ μαθητές καί τά πνευματικοπαίδια τοῦ Ἀποστόλου, ἀλλά διότι μᾶς τό ἐπιβεβαιώνει, μᾶς τό πιστοποιεῖ καί μᾶς τό ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ τινά Θεοφόρος Οἰκουμενική Σύνοδος ὑπό τήν ἐπιστασία πάμπολλων Θεοφόρων Πατέρων τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, μέ τήν σύμφωνη γνώμη ἀλλά καί ἑτεροχρονισμένη ἐπικύρωση αὐτῆς ἐκ τῆς ὅλου Συνείδησις τῆς Ἐκκλησίας. Καταλάβατε τήν διαφορά;
Καταλαμβαίνομε ποῖον εἶναι τό ζητούμενον; Ὅμως ἀπό τήν ἄλλη, εἰς τήν Ἐπιστήμη τῆς Καινῆς Διαθήκης ἤ καί τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, καθῶς καί εἰς τήν Πατρολογίαν, τῶν ταλαίπωρων καί τῶ ὄντι προτεσταντόπληκτων Θεολογικῶν Σχολῶν μας, ἀμφιβάλλονται, κάποιες ἐπιστολές τοῦ Ἀποστόλου, κάποια Βιβλικά κείμενα, ἀμφιβάλλονται βιβλία τῶν ἁγίων Πατέρων, μέ ἐπιστημονικό, κριτικό καί ἀποδεικτικόν τρόπον κ.ο.κ.
3ον. Ἐνῶ ὅμως στήν Χαρισματική καί ἀπλανή Θεολογία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, χρειάζεται ἡ Ἐκκλησία ἐν Συνόδῳ, διά νά ἀποφασισθεῖ, ἄν θά πιστοποιηθεῖ ἀλλά καί ἐπικυρωθεῖ ἡ αὐθεντικότης καί κανονικότης του, ἄν ἕνα κείμενον εἶναι ὄντως Θεόπνευστον καί Ἀλάθητον, πράγμα τό ὁποῖον δέν ἔγινε (μᾶλλον οὔτε καί θά γίνει) ἀπό τό 1987 διά τήν συγκεκριμένη ἐπιστολή "ΣΗΜΕΙΑ τῶν ΚΑΙΡΩΝ" πού τήν ὑπογράφει ὁ γ.Π., μιᾶς καί ἀλλοιώνει καί διαστρέφει σέ εἰδικά Γραφικά καί θεολογικά σημεῖα τήν Πατερική Διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἄρα, ἔχομε τό ἄπλετο δικαίωμα, νά ἀμφισβητοῦμε καλόπιστα καί ἐρευνητικά τήν θεολογική ποιότητα καί
αὐθεντία τῆς ὅποιας ἐπιστολῆς, ἄφοβα καί ἀποδεικτικά, μέχρι νά λάμψει ἡ ἀλήθεια, πλήν τῶν εἴδη ἐπικυρωμένων καί πιστοποιημένων ὑπό τῶν Ἁγίων Θεοφόρων καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
4ον. Ἔχει σημασία ὅμως, ἤ μήπως δέν ἔχει, ὅτι ὁ γ. Νικόδημος Μπιλάλης, ἄφησε βαρέως ἐκτεθειμένον, θεολογικά, τόν γ.
Παΐσιον; Αὐτό εἶναι ἕνα σοβαρό ἐρώτημα. Κατά τήν ἄποψη Πνευματικῶν ἀνθρώπων, τόν ἔχει ἀφήσει ὄντως. Διότι ἔσπευσε ὁ γ.Ν. νά δημοσιεύσει, ἀδιάκριτα, μίαν ἐσφαλμενη καί ἀθεολόγητη ἐπιστολή, καί δή παρά τή θέληση τοῦ Ἁγίου Γέροντα Παϊσίου. Εὐτυχῶς ὅμως, ὑφίστατο ἡχογραφημένη ἡ ὁμολογία τοῦ π. Νικοδήμου
(καί ναί, κατά τήν ἄποψη μας, εἶναι Χριστιανικό ἀλλά καί ἠθικό, ἔντιμο, νά "ὑποκλέπτεις" δια τῆς τεχνολογίας τήν ἀλήθεια, καθότι καί δέν ἔχει ἰδιαίτερη σημασία, διά τό ζήτημα,
ποιός ἦτο ὁ ὑπεύθυνος τῆς ἠχογραφήσεως. Σημασία ἔχει ἡ οὐσία καί ὄχι τά περί τήν οὐσία.)
εἰς τήν ὁποῖαν ὅμως, σύμφωνα μέ ἀδιάψευστες καί διασταυρούμενες πληροφορίες μας, τό παραδέχεται ὁ γ. Ν., ὅτι τήν ἐπιστολή τοῦ γ.Π., τήν ἐδημοσίευσεν παρά τή θέληση τοῦ ἁγίου! Γιατί ἆρά γε;
5ον. Ἐξάπαντος διά τό ζήτημα τῶν θεολογικῶν σφαλμάτων καί τῶν τινῶν πλανῶν [τῶν Ἁγίων μας] ἐν ἀγνοίᾳ τους, ἄς μή γινόμεθα ἄκρως στενοκέφαλοι καί νά περιορίζομε αὐστηρά καί μονοσήμαντα τά λεξίδια εἰς τούς ὑποκειμενικούς προσανατολισμούς μας. Ὅταν ἀναφερόμαστε π.χ. ὅτι ὁ τάδε αἱρετικός πλανήθηκε (ἔχει ἄρνητικόν φορτιόν ἡ λέξη), ἐννοούμεν τό ἄκρως χειρώτερον πράγμα πού δύναται νά
συμβεῖ σέ
πλάσμα τοῦ Θεοῦ: ὅτι ἐξ αἱτίας τοῦ δόλου, τῆς κακίας, τῆς περηφάνειας, τῆς ἀνοησίας, τῆς ἰσχυρογνωμοσύνης καί τῆς διαβολικῆς ἐπιμονῆς του κ.λπ. ὅτι αἱρετίζει καί ἔπεσεν, εἰς ἀπιστίαν, σέ ἀθείαν, σέ κακοδοξίαν, σέ αἵρεσιν καί σέ πλάνην. Ὅταν λέμεν, λ.χ. ὅτι ὅ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ ἤ ὁ Ἄγιος Γέρων πλανήθηκε, ἤ καί συγκεκριμένα π.χ. ὁ ὑπογράφων θεολογῶν εἶναι πλανεμένος· ἔχω ἕνα βασικό ἀξίωμα καί λογισμόν, ὅτι δέν ἔχομε δικαίωμα νά ἀποκαλοῦμε (μέ τή τελεσίδικη καί ἄκρως αὐστηρή ἐκκλησιαστική ἔννοια τοῦ ὅρου) ἕνα ἄνθρωπο ἔτσι
de facto καί ἀναντίρρητα καθῶς καί ἀναπολόγητα, ὡς δῆθεν αἱρετικόν, διότι αὐτό θά ἦτο καί θά εἶναι... μᾶλλον μία μεγίστη ἀδικία κατά τοῦ θεολογούντα, μία ἀβυσαλέα καί στυγνή συκοφαντία καθῶς καί μέγα Πνευματικόν ὁλίσθημα (ἐξ ὄσων τόν κατηγορῶσιν καί τόν συκοφαντῶσιν βεβαίως, πολλῶ μᾶλλον ἄν δέν ἔχωσιν μελετήσει καλῶς τήν σκέψη του καί τά ὅποια δημοσιευμένα θεολογικά γραπτά
καί δοκίμιά του) ἄν δέν στοιχειοθετηθεῖ καί ἀποδειχθεῖ, καί κληθεῖ σαφῶς εἰς τινά ἐντεταλμένη Συνοδικήν ἐπιτροπή καί δώσει τίς προαπαιτούμενες
ἐξηγήσεις καί διευκρινήσεις· καί
συμβουλευθεῖ, εἰδικῶς, ὅπου σφάλλει, ἤ ἄν ἔσφαλλε κάπου ὡς ἄνθρωπος, εἴτε ἐν ἀφέλειᾳ, εἴτε ἐν ἀπλώτητι, εἴτε ἐν γνῶσει εἴτε ἐν ἀγνοίᾳ του, καί ἄν τυχόν τοῦ ὑποδειχθεί βέβαια μέ τρόπον καλόν καί
μέ ἀκρίβεια
τό συγκεκριμένον λάθος του, ἐξάπαντος πρέπει νά ἐπανέλθει καί νά ἀπολογηθεῖ ἐκ τῆς προσωρινῆς πλάνης του. Ἐξάπαντος διά τούς ἐκκλησιαστικούς ἀνθρώπους, Κληρικούς καί Θεολόγους, ὑφίστατο τινά Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστική Ἀρχή, ἡ λεγόμενη καί Συνοδική ἤ καί Δικαστική Πνευματική ἐξουσία ὑπό τινῶν ἱεραρχῶν. Ἄρα ὅποιος λοιπόν ἔχει π.χ. εὔλογα καί ἔλλογα ἀποδεικτικά παράπονα, κατά τοῦ ὑποφαινομένου ἱεροκήρυκος καί θεολογούντα τῆς Ἐκκλησίας, ἄν εἶναι ἔντιμος καί σοβαρός ἄνθρωπος, ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας, ἔχει δύο ἐπιλογές βάσει τῶν Γραφῶν. Νά τό συζητήσει πρώτιστα προσωπικά
μαζί του, καί ἄν δέν βγαίνει κανένα νόημα, νά τό καταγγείλει σαφῶς καί ἐπίσημα (μέ τίς ἀνάλογες ἐπίσημες καί λογικές ἀποδείξεις,) εἰς τήν Ἀνωτέρα Ἐκκλησιαστική Ἀρχή του. Ὑφίστατο δηλ. ἐκκλησιαστικά μία σοβαρή διάκρισις: αἵρεσις/πλάνης, αἱρετικοῦ/πλανεμένου. Ἡ πλάνη τοῦ αἱρετικοῦ, εἶναι συνήθως μία βαθιά καί παγιωμένη
πνευματική κατάστασις. Ἐξάπαντος οἱ Πατέρες μας, ἔχω διδαχθεῖ γενικά ἀπό τούς βίους των, ὅτι δήλωναν ἀπό ταπείνωση βέβαια, ὅτι εἶναι σέ πλάνη καί ἐλεγαν ἀκομπλεξάριστα ὅτι εἶναι πλανεμένοι, διά νά βοηθήσουν τούς
μαθητές των. Ἀντιδροῦσαν συνήθως, καί δικαίως, ὅταν τούς κατηγορούσαν ὡς αἱρετικούς. Ἄρα εἶναι μία ἀπόδειξις, ὅτι ὑφίστατο κάποια σημαντική
διαφοροποίησις. Γιατί περιορίζομε μονοσήμαντα τήν ἐν λόγῳ Ἑλληνική λέξη; Ἀφοῦ γνωρίζομε (ὅσοι τό γνωρίζομε βέβαια αὐτό) ὅτι μία ἑλληνική λέξη, φέρει νά ἔχει, μέχρι καί ἑφτά πολυκύμαντες σημασίες καί ἰδιαίτερες ἔννοιες!
6ον. Λόγου χάριν, ἡ Ἐπιστήμη τῆς Ἀστροφυσικῆς, μέ μία σύγχρονη, εὐρεία, ἀκριβῆς, ἐκπληκτική, ἐπιστημονική ἔννοια, ἐπιβεβαιώνει σήμερα τήν Θεολογία τῶν Πατέρων μας, μέ ἐπιστημονική καί ἀποδεικτική σημασία, διδάσκοντας πλέον
οἱ Καθηγητές τῆς Ἀστροφυσικῆς: ὅτι ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται σέ μίαν Πλάνη τῶν Αἱσθήσεων, σέ μία ψευδαίσθηση δηλαδή.
Σέ ἕνα Matrix! Ὅλα ὅσα βλέπομεν γύρο μας, εἶναι ἁπλᾶ εἰκόνες τοῦ ἐγκεφάλου μας καί ὄχι ἡ πραγματικότητα. Ἄν τυχόν καί εἴχαμεν τήν δυνατότητα νά δοῦμε τήν πραγματικότητα,
μᾶς λένε οἱ ἐπιστήμονες,
θά ἦτο ὅλα εἰς μίαν ἐνοποιόν καί ἀγαστή ἐνώτητα τινάς ἐνεργειακῆς καί
παφλάζουσας ἐκτυφλωτικῆς φωτεινότητας! Ὅλα ἕνα καί μέσα στό φῶς. Καμμία διαίρεσις. Ἄρα κατά τίς Θετικές Ἐπιστήμες, βρισκόμεθα πράγματι ἀποδεικτικά, σέ μίαν μεγίστη πλάνη, ἡ ὁποία, ἔχει βέβαια καί φιλοσοφικές καί
θεολογικές προεκτάσεις. Μήπως ἡ Ἐκκλησία μας, δέν μᾶς διδάσκει, ὅτι εἴμεθα περαστικοί τοῦ κόσμου τούτου καί πάντα ματαιότης τά
ἀνθρώπινα; Πολλοί ὅμως, θέλωσι νά πιστεύωσι, ὅτι ὅλα εἶναι πραγματικά. Αὐτό ὅμως δέν τούς κάνει καί ἀπλανεῖς.
7ον. Διά νά μή γινόμεθα ἄκρως σχολαστικοί, τρανή ἀπόδειξη, ὅτι δύνανται καί οἱ ἅγιοι μας νά πλανηθῶσιν, νά σφάλλωσιν, νά ἀμαρτήσωσιν, εἶναι οἱ ἄπειρες ἱστορίες ἐκ τῶν Γεροντικῶν καθῶς καί ἐκ τῶν Βίων τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἄν μερικοί θέλετε νά ἀγκυλώνεστε καί νά περιορίζετε αὐστηρά, (ἀλλά καί μερικοί νά κρύβεστε, πίσω ἀπό τά συγκεκριμένα λεξίδια) εἶναι πρόβλημα ἰδικόν σας. Μπορεῖ κυρίως νά εἶναι ζήτημα γνωσιολογικόν, ἴσως ἐννοιολογικόν, καθόλου παράδοξον
γλωσσολογικόν ἀλλά καί λεξικολογικόν. Ἄς διευρύνομε λοιπόν, ἀνοικτόκαρδα, τήν ὅποιαν εὐρυμάθεια μας καί τήν ἐκπαίδευσιν μας εἰς τήν Ἑλληνικήν μας μητρική γλώσσα, ἀλλά ταυτόχρονα καί πρός τήν Πατερική
μας Θεολογία, μιᾶς καί ὁ Θεάνθρωπος Χριστός μας καί οἱ ἅγιοι Πατέρες μας, δέν ἦτο σκληρόκαρδοι καί χοντρόπετσοι ἄνθρωποι, ὅπως ἐμᾶς τούς ἀφώτιστους καί ἀκαθάρτους τῇ καρδίᾳ, ὥστε νά περιορίζωσιν, στενοκέφαλα, τό
Εὐαγγελικόν μήνυμα, μεταξύ
συγκεκριμένων λεξιλογικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν θεολογικῶν ὅρων, καλόδοξος/κακόδοξος, πλανεμένος/ἀπλανής, ἀσεβής/εὐσεβής, αἱρετικός/ἅγιος ἑτερόδοξος/ὀρθόδοξος. Ὑφίστανται καί αὐτά μαζί μέ σωρηδόν ἀποχρώσεις ἐξ αὐτῶν.
8ον. Μήπως θέλετε καί Εὐαγγελική τεκμηρίωσιν ἐν τάχει διά τά ΟΛΑ πιό ἐπάνω; Ἐξαπαντος ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Θεοφόροι Εὐαγγελιστές χρησιμοποιοῦν τό λεξίδιον "πλάνη" διά
τούς ἁγίους τοῦ Θεοῦ. Γιατί ᾆράγε; Ὅ ἵδιος ὁ Θεάνθρωπος Χριστός μας, διδάσκει καί
παιδαγωγεῖ τούς ἁγίους Ἀποστόλους Του "βλέπετε μή τις ὑμᾶς πλανήσῃ" (Μαρκ. ΙΓ΄,5)! Δηλαδή ὑφίστατο περίπτωσις νά πλανηθῶσιν οἱ Ἀπόστολοι καί οἱ ἅγιοι διαδόχοι τους; Ἀσφαλέστα! Ποιά τότε ἡ Γραφική ἀξία καί ἡ θεολογική οὐσία τοῦ Χριστολογικοῦ λεχθέντος καί γραφθέντος; Ἔλεγε ἀσυναρτησίες καί ἄτοπα ὁ Χριστός μας; Ἄπαγε τῆς βλασφημείας καί νά τό διανοηθοῦμεν! Ἄς ἀνοίξομε λοιπόν καί πάλιν τήν ἁγία Γραφή ἀδελφοί/ές μου, καί νά ξαναδιαβάσομεν
τό Κατά Μάρκον ἱερόν Εὐαγγέλιον στό 13ον κεφάλαιον καί τόν στίχον 22: "ἑγερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί
ψευδοπροφῆται καί δώσουσι σημεῖα καί τέρατα πρός τό ἀποπλανᾶν, εἰ δυνατόν, καί
τούς ἐκλεκτούς". Πλανώνται δηλαδή οἱ ἅγιοι; Δύσκολα μέν, ἀλλά ἀπό ὅτι πλανώνται δέ. Εἰδικά στούς ἔσχατους χρόνους, θά πλανηθῶσι καί οἱ ἐκλεκτοί. Δηλαδή ἅγιοι και σεβάσμιοι Γέροντες,
Πατριάρχες καί Μητροπολίτες, Θεολόγοι κ.ο.κ.
9ον. Δηλαδή, μέ ἀπλούστερα λόγια, ἀντί νά προβληματίζομε σοβαρά καί νά ἐξετάζομε σέ βάθος τό ὅλον Ἀντιχριστολογικόν καί Ἐσχατολογικόν, ζήτημα καί πλαίσιον, ὅπου τό ἀνέδειξεν κυρίως ὁ π. Βασίλειος Βολουδάκης, ἀκόμη καί ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Νικοπόλεως
κυρός Μελέτιος καθῶς κ.ἄ. ἐκλεκτοί Κληρικοί καί Θεολόγοι, πού κατηγοροῦν ἐξάπαντος ἀποδεικτικά, ἄλλοι ἔμμεσα ἀλλά καί κάποιοι ἄλλοι ἄμεσα, ἐκλεκτούς Γέροντες καί Ἁγίους τοῦ Θεοῦ· ὅτι δηλ. δύνανται μᾶλλον νά ἐπαρασύρθησαν σέ κάποια σημεῖα ἐκ τινᾶς ψευδοπροφήτιδος Προτεστάντισσας ἐν ὀνόματι Μαίρης Ρέλφ, μερικοί
προβατοποιημένοι καί ὀπαδοποιημένοι, ἐξ ἀνοησίας καί ἐξ ἄκριτου ἤ καί ἄν θέλετε ἐξ ἀδιάκριτου ζήλου, μᾶλλον, ἀντιστρέφωσιν καί στρέφωσιν τά ἄσφαιρα πυρά των, κατά τινῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀνδρῶν πού καταγγέλωσιν ἀντιρρητικά, ἀπολογητικά καί θεολογικά ρωμαλέα
τέτοιου εἴδους ἀθεολόγητα φαινόμενα, πράγματα καί γεγονότα ἄξια ἐνδελεχοῦς ἐρεύνης! Γιατί τέτοια ἀνοησία καί φανατισμός Θεέ μου; Αὐτό πού μόλις καταγράφομεν, δέν εἶναι ἀνυπόστατον σενάριον τινᾶς δῆθεν ἐπιστημονικῆς φαντασίας, ἀλλά μία ἀπτή, καί μή ἀλάθητη προσωπική ἐρμηνεία, διά τό Ἀγιογραφικόν χωρίον πού μόλις σᾶς τό ἐπαραθέσαμεν, πρό ὁλίγου. Τό ἱερόν Εὐαγγέλιον δηλ. μᾶς διδάσκει, ὅτι μάλιστα, καί οἱ ἅγιοι λαθεύωσιν, ἀμαρτάνωσιν, καί δύνανται νά πλανηθῶσιν, καί δή εἰς τούς ἔσχατους καιρούς τοῦ ἄνομου καί τελικοῦ Ἀντιχρίστου, ἀλλά καί διά κάθε ἄλλη χωροχρονική ἐκκλησιαστική πραγματικότητα, μιᾶς καί τά ἔσχατα ἀρχινῶσιν ἐκ τῆς Ἀποστολικῆ περιόδου.
10ον. Τό παράδοξον γεγονός, ὅτι μεμφόμεθα προσωπικῶς, ἑτεροχρονισμένα καί πάλιν, ὑπό τοῦ ἐκλεκτοῦ Διευθυντοῦ τῆς ΠΕΦΙΠ κυρίου Ἰωάννου Θαλασσινοῦ, ὅτι "ἐμπλέκομε" τόν μακαριστό γ. Νικόδημο Μπιλάλη, καί δή ὀνομαστικά, εἰς τά δημόσια (προσωπικόν ἱστολόγιον) ἀλλά καί τά ἰδιωτικά-προσωπικά (ἡμερολογιακή σελίδα τοῦ
Facebook) γραπτά
μας, εἶναι ἄκρως τραγελαφικόν καί ἐπιπόλαιον κατά τήν ἄποψιν μας, μόνον καί μόνον πού ἀποτολμάται τέτοια ἔκφρασις ὅπως "ἐμπλέκομε", μιᾶς καί ἤδη, μᾶς τό ἔχετε παραδεχθεῖ δημόσια εἰς τήν ἰδιωτική σελίδα μας στό Facebook, ὅτι τῷ ὄντι ἐμπλέκεται ὁ Γέρων Νικόδημος, ἀλλά καί συμπλέκεται στενῶς, τόσον με τόν γ. Παΐσίον ὅσον καί μέ τήν "Πλανήσια"
καί ἄκρως ἀμφιλεγόμενη ἐπιστολή "ΣΗΜΕΙΑ τῶν ΚΑΙΡΩΝ"! Πόσον δηλαδή ἄλλον νά τόν ἐμπλέξομεν ἐμεῖς; Καί ποιοί εἴμεθα ἐμεῖς, στό κάτω κάτω τῆς Γραφῆς, νά ἐμπλέξομε δῆθεν, ὀνόματα καί καταστάσεις καί τήν ἱστορική ἀλληλουχία τῶν γεγονότων καί τῶν πραγμάτων;
11ον. Ἐρευνητές εἴμεθα πάντως, καί μάθαμε ἀπό τά γενοφάσκια μας, νά λέγομε τά
σύκα-σύκα και τίς φασκιωμένες συκιές-συκιές. Ἐμεῖς πάντως παραθέτομεν κριτικά καί
σχολιαστικά τά ἱστορικά καί θεολογικά γεγονότα, βάσει τῶν προσωπικῶν ἐρευνῶν, μαρτυριῶν καί ἀδιάψευστων πληροφοριῶν μας, καθῶς παραθέτομε καί τίς βιβλιογραφικές,
κειμενικές, ἐπιστολομιές καί διαδικτυακές πηγῶν, ὅπου παραστεῖ ἀναγκαίον καί χρήσιμον διά τούς ἀναγνώστες μας. Ἀντί νά συμπροβληματιζόμαστε ὅμως, μᾶλλον εἴμεθα καί κατηγορούμενοι; Αὐτό μόνον εἰς τό Ἑλλαδιστάν συνήθως ἐπισυμβαίνει. Δέν ἀντιλήφθηκα ὅμως καλῶς, διά τίνα λόγον νά εἴμεθα κατηγορούμενοι;(!) Γιατί ᾆρά γε νά εἴμεθα κατηγορούμενοι; Ἐπειδή μήπως ἐρευνοῦμε τό ζήτημα σχολαστικά καί ἀναδημοσιεύομε ἤ καί ἀποκαλύπτομε ( μᾶλλον ἀδιάκριτα, διά μερικούς
"Πεφωτισμένους" καί "μεγίστους Διακριτικούς" ἐν Χριστῷ ἀδελφούς/ές) τήν συγκεχυμένη οἰκτρή ἐκκλησιαστική καί θεολογική
πραγματικότητα; Ἄν κάποιος ἀδελφός/ή θεωρεῖ, ὅτι χάσαμε τόν δρόμο μας, καί ὅτι πλανηθήκαμε καί μεταβληθήκαμε σέ
διαδικτυακούς πλανήσιους, ἀντί νά μᾶς ξακατινιάζει δεξιά καί ἀριστερά, δύναται ἄν τό ἐπιθυμεῖ καί ἔχει ἦθος χριστιανικόν, νά μᾶς γράψει ἕνα email ἤ ἕνα γράμμα, μιᾶς καί ἔχομε ἄπλετα μέσα κοινωνικῆς δικτύωσις, μέ τήν ἑξῆς βασική προϋπόθεσιν, νά μᾶς παραθέτει μέ πάσαν ἀκρίβεια τίς ἀποδείξεις, διά ὅσα πρόκειται νά μᾶς κατηγορήσει καί νουθετήσει.
Κουβέντες ἀνόητες τοῦ καφενέ, φλυαρίες γυναικουλίστικες τοῦ κομωτηρίου, ἀνοητολογήματα τῶν ἰνστιτούτων αἰσθητικῆς κ.ο.κ., πάψαμεν καιρό τώρα νά
διαπράττομεν ἀλλά καί νά τά λαμβάνομε σοβαρά ὑπόψιν.
Πρόκειται ἀσφαλῶς διά φαυλεπίφαυλες καί
φαιδρεπίφαιδρες ἀνήθικες καί ἀντιχριστιανικές ἐνέργειες.
12ον. Ἐξάπαντος τό πράττομεν κυρίως, διότι ἡ περίοδος τοῦ Νόμου καί τοῦ πλανεροῦ Ὀνοματοκρυπτισμοῦ, ἔχει περάσει ἀνεπιστρεπτί, (δέν νομίζετε;) μιᾶς καί διαβιοῦμεν εἰς τό 2016 μ. Χ. εἰς τήν περίοδο πλέον τῆς Εὐαγγελικῆς καί Ὀρθοδόξου Ὀνοματοφάνειας. Ὅλα εἰς τό ἄπλετον θαλασσινόν φῶς κύριε Ἰωάννη Θαλασσινέ μου, διότι τό
θαλασσίν καί Ἄκτιστον Φῶς τοῦ Χριστοῦ μας φαίνει πάσιν καί ὄποιον κοπιάσι! Σᾶς εὐχαριστῶ πάντως, διά τίς ὅποιες πατρικές μᾶλλον συμβουλές σας, ἀλλά οὐδέποτε σᾶς τίς ἐζητήσαμε. Εἴστε μέ τήν ἰδέα ὅτι εἴμεθα ἄνθρωποι ἀσυμβούλευτοι; Νά διαλεχθόμε διά τό ὅλον Ἀντιχριστολογικόν ζήτημα σᾶς ἐζητήσαμε, καί ὄχι ψευδοευσεβιστικά καί ἀνόητα κηρύγματα. Ἁπλᾶ εἶναι τά πράγματα καί ἑμεῖς οἱ περίπλοκοι. Διότι, ὅταν συμβουλεύομε κάπιον, χωρίς νά μᾶς τό ζητήσει, ἡ στάσις αὐτή, διά τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, δέν εἶναι μία ἁπλή ὑπόθεσις, ἀλλά εἶναι μία μεγίστη πλάνη... μάλιστα ἡ κακόβουλη πλάνη τοῦ σύγχρονου δῆθεν συμβουλάτωρα, ἤ ξερόλα, Νεοκαλαμαρά...! Τό καλόν, ἵνα εἶναι τῷ ὄντι καλόν, πρέπει νά γίνεται καί μέ
καλόν τρόπον. Καλός τρόπος, δέν ὑφίστατο, εἰς τήν αἰφνιδιαστική καί ἀδιάκριτον εἰσβολήν σας, εἰς τόν ἰδιωτικόν καί προσωπικόν μας χῶρον [εἰς τό Facebook] , μέ τό
ψευδοευγενές πρόσχημα, "εἴδα φῶς καί μπήκα", διότι δέν
κτυπήσατε διακριτικά τήν πόρτα μας ἀλλά οὔτε μᾶς προσεγγίσατε προσωπικά, ἀλλά ἐπιλέξατε καί εἰσήλθατε διά τῆς βίας ἐκ τοῦ διαδικτυακοῦ παραθύρου, ἀντί κατά φύσιν διά τῆς θύρας...! Ὀ νοῶν νοεῖτο... ἐξάπαντος μόνον ἄν εἶναι νοῦν ἧς!
Εὐχαριστοῦμε πάντως διά ὅλα
Αγαπητέ κύριε Οδυσσέα, ανήκω σε προηγούμενη γενιά συνεπώς κατηχήθηκα διαφορετικά και δεν συμφωνώ με την θεοποίηση ανθρώπων των οποίων κάθε λέξη θεωρείται ότι εμπεριέχει το αλάθητο, δίκην πάπα. Στην εποχή μου άκουγα τους από άμβωνος ιεροκήρυκες να κηρύσσουν "είπεν ο Κύριος", "είπεν ο Απόστολος" "γράφει η Βίβλος", κι όχι "είπεν ο γέροντας" κι έτσι δεν θεωρώ αλάθητο κανέναν άνθρωπο ούτε γέροντα ούτε άγιο ούτε αγιοποιηθέντα. Παρόλα αυτά, συμμετέχω στη συζήτηση διότι, απορώ για ποιο λόγο ιδίως στη Βόρειο Ελλάδα όλοι παραπέμπουν στην επιστολή που πραγματεύεται ο θεολόγος Κος Νούνης και ο πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης (με τους οποίους συμφωνώ επί του θέματος) και αποκρύπτουν τις θέσεις του πατρός Πορφυρίου, ο οποίος ήταν και ιερέας και με τον οποίο συμφωνούν αρκετοί χριστιανοί ιδίως της Νοτίου Ελλάδος. Ο μεν ένας είναιαλάθητος ο δε άλλος δεν είναι; Στώμεν καλώς και σοβαρευτώμεν, εξ άλλου δεν θα με κρίνει κανένας γέροντας ή άγιος αλλά ο Θεός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά θα μπορούσαμε να παραθέσουμε, μαρτυρίες και καταθέσεις πνευματικών τέκνων του πατρός Πορφυρίου και αυτηκόων ακροατών αν και προφανώς κάποιοι φοβούνται μήπως πάνε κόντρα στο ρεύμα και βάζουν νερό στο κρασί τους...
Δείτε το παρακάτω βίντεο, από το 1:01:39 και εξής. Τι αποκαλύπτει το πνευματικοπαίδι του γέροντος Πορφυρίου, ο μοναχός πατήρ Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης, πνευματικός της Ιεράς Σκήτης Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους περί του ποια θέση έπαιρνε ο πατήρ Πορφύριος στο θέμα της αντιχριστολογίας των ημερών μας. Δείτε επίσης στη συνέχεια με ποιο τρόπο μια πρεσβυτέρα ερωτά και μου δίνει την εντύπωση ότι θέλει "σώνει και καλά" να εκμαιεύσει την απάντηση ότι ο γέρων Πορφύριος έλεγε "όχι στην κάρτα του πολίτη". Ο πατήρ Γεώργιος, όμως, δεν δίνει μεν την απάντηση αυτή, αλλά φαίνεται ότι δεν θέλει να έρθει και σε απόλυτη αντίθεση και κάπως επηρεάζεται από το φανατικό κλίμα και παραθέτει και προσωπικές απόψεις περί "ομολογίας" ... αλλά καλύτερα να δείτε το βίντεο.
Ιωάννης Μ.
Η δίκην σκυτάλης σκυταλοδρομίας διαδοχική και αξιόπιστη παράδοση των Κανονικών Βιβλίων της Καινής Διαθήκης από την πρώτη Εκκλησία ως τις μέρες μας, η πιστοποίηση ποιος είναι ο Θεόπνευστος Συγγραφέας κάθε βιβλίου, η διαφύλαξη και πιστοποίηση του γνησίου κειμένου και η προφύλαξη από αλλοιώσεις ακόμα και έως "ενός ιώτα και μιας κεραίας" γίνεται αδιάλειπτα από γενιά σε γενιά, από την πρώτη Εκκλησία που παρέλαβε τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, των άλλων Αποστόλων, τα Ευαγγέλια, τις Πράξεις, την Αποκάλυψη, την Π.Δ. που χρησιμοποιούσε και ο Κύριος, ως την Ορθόδοξη και μία Εκκλησία των ημερών μας. Αυτόν τον "Κανόνα", τον Κατάλογο των γνησίων θεοπνεύστων βιβλίων της Βίβλου, τη γνησιότητα του κειμένου τους, και το ποιος είναι ο Συγγραφέας κάθε βιβλίου, διαφυλάττει, επιμελείται και πιστοποιεί με την αδιάλειπτη παράδοσι και ευθύνη η Ορθόδοξη Εκκλησία και μόνον αυτή, σε κάθε χρονική στιγμή. Είναι Ιερά Αποστολή της η διαφύλαξη της Νέας Διαθήκης του Θεού με τους Χριστιανούς, μαζί με την Παλαιά. Δεν έπαψε ποτέ να χρησιμοποιεί την Αγία Γραφή η Εκκλησία. Η Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος δεν έκρινε "βάσει εξέτασης των νοημάτων του περιεχομένου" ποια είναι τα γνήσια βιβλία της Καινής Διαθήκης, διότι και δεν χρειάστηκε κάτι τέτοιο. Δεν είχαν χαθεί και επανευρευθεί τα βιβλία. Τα γνώριζαν και τα χρησιμοποιούσαν και τα ανεγίνωσκαν αδιάλειπτα τις Κυριακές στη θεία Λατρεία. Απλά, οι θεοφόροι Πατέρες χρησιμοποίησαν, βασίστηκαν, τεκμηρίωσαν τις αποφάσεις και παραπέμπουν σε χωρία της Αγίας Γραφής. Ο επίσκοπος Αλεξανδρείας Μέγας Αθανάσιος με απόφαση διαχρονικής εξουσιοδοτήσεως του επισκόπου Αλεξανδρείας από την Α΄ Οικ. Σύνοδο, απλώς κατέγραψε κατόπιν έρευνας όχι ως προς το περιεχόμενο αλλά ως προς την αδιάλειπτη χρήση άρα γνησιότητα, ποια βιβλία χρησιμοποιούν αδιάλειπτα οι τοπικές Εκκλησίες ως Γραφές, τα κατέγραψε στον Κανόνα των βιβλίων της Αγίας Γραφής και τον κοινοποίησε σε όλες τις τοπικές Εκκλησίες, με την ΛΘ Εορταστική Επιστολή του. Αυτό τον Κανόνα έχει εν χρήσει η Ορθόδοξη Εκκλησία ως τον μόνο έγκυρο (κατόπιν εξουσιοδότησης από την Α΄Οικ. Σύνοδο αλλά και πραγματικό και αληθινό).
Διαγραφή«Ὅτι δεῖ τῶν ἀκροατῶν τῶν πεπαιδευμένους τὰς Γραφὰς, δοκιμάζειν τὰ παρὰ τῶν διδασκάλων λεγόμενα˙ καὶ τὰ μὲν σύμφωνα ταῖς Γραφαῖς δέχεσθαι, τὰ δὲ ἀλλότρια ἀποβάλλειν˙ καὶ τοὺς τοιούτοις διδάγμασιν ἐπιμενόντας ἀποστρέφεσθαι σφοδρότερον» Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Ἀρχή τῶν ἠθικῶν, ΟΒ΄, α΄, PG 31, 845D, 848A.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε συνέχεια του σχολίου 26 Μαρτίου 2016 - 1:21 μ.μ. (Ιωάννης Μ.) βρήκα το λινκ του βίντεο, και το παραθέτω:
https://www.youtube.com/watch?v=9IA3oV64v0w
πατήρ Γεώργιος:
Ξέρω πολλά, και ταλαιπωρήθηκα πολύ επειδή ξέρω πολλά Σεβασμιώτατε, αλλά η χάρις του Θεού σας φώτισε να με καλέσετε σήμερα εδώ κοντά σας και να πω κάποια πράγματα που ο κόσμος δεν γνωρίζει. Αλλά διάλεξε εσάς όμως. Νά ‘στε καλά και ο Θεός πάντα να σας ανταποδίδει αυτή την καλωσύνη ως προς το πρόσωπο του γέροντος Πορφυρίου κι όχι στο δικό μου πρόσωπο.
Όσο για το άλλο θέμα … πολλά γίναν βέβαια στις τελευταίες στιγμές (του πατρός Πορφυρίου) αλλά δεν θέλω να σας θίξω περισσότερα. Πιστεύω ότι με αυτά τα λιγα, πολλά καταλάβατε.
1:01:49 Όσο για το άλλο θέμα που όλοι ανησυχούν και λένε «ζούμε στις έσχατες μέρες , ο αντίχριστος, το 666», ο γέροντας τα περιφρονούσε όλα αυτά! Όχι ότι περιφρονούσε το Διάβολο. Ο γέροντας και όλοι οι άγιοι σέβονται το Διάβολο, δεν τον περιφρονούν όπως εμείς, έχουν σεβασμό στο Διάβολο. Ούτε τον φοβούνται, ούτε τον περιφρονούν. Όμως είχε γνώση περισσότερη από εμάς ο γέροντας και πολλά έχουν γραφτεί σε διάφορα βιβλία. Εγώ θα σας αναφέρω λίγα που πιστεύω ότι δεν γραφτήκαν ούτε ειπωθήκαν ποτέ!
Κάποτε του είπε κάποιος «γέροντα ο Αντίχριστος έρχεται, θα ‘ρθεί»… !
«– Κι’ εγώ μωρέ τι τα ετοιμάζω εδώ πέρα στο Μήλεσι τέτοιο μεγάλο Ναό, τέτοια κτίρια, ποιος ο λόγος, λέει, άμα έρθει τώρα ο Αντίχριστος αυτά δεν εξυπηρετούν τίποτε! Εγώ τότε γιατί τα έκανα;».
Τόσο απλά έλεγε ο γέροντας για τις μέρες μας! Ήξερε ότι θα περάσουμε δυσκολίες, κι είναι δύσκολες οι μέρες. Αλλά έλεγε με τον πιο ευγενικό τρόπο ότι «κάτι άλλο θα συμβεί». Και μάλιστα έλεγε σ΄ αυτόν τον άνθρωπο ότι, «και ξέρεις μωρέ γιατί έκανα αυτό τον Ναό τόσο πολύ μεγάλο; Γιατί μετά από 50 χρόνια η Αθήνα θα απλωθεί τόσο πολύ, που εδώ το μοναστήρι μου κι αυτός ο Ναός θα είναι ενοριακός Ναός».
Άραγε, όλα αυτά τα οποία εμείς τα βλέπουμε ανησυχητικά αλλά με λάθος τρόπο, δεν θα συμβούν όπως τα νομίζουμε εμείς!
Ότι θα συμβούν, θα συμβούν! Όχι στις μέρες μας!
Έλεγε πάλι σε κάποιον (ο πατήρ Πορφύριος): -Μωρέ, λέει, αυτά όλα τα οποία συμβαίνουν είναι ανησυχητικά και θα συμβούν κι άλλα. Αν όμως ο Θεός, αφήσει αυτό το κακό χωρίς να το χτυπήσει, και εξελιχθεί, πάμε για αυτό που λέμε, για «αυτόν» και δεν τον ονομάτιζε. Αν ο Θεός το αφήσει. Αλλά όμως φαινόταν ότι είχε τέτοια σιγουριά ότι ο Θεός θα παρέμβει δυναμικά για τη σωτηρία του κόσμου και θα δώσει μία παράταση.
Πολλά λέγονται. Πολλά έχετε ακούσει, πολλά ξέρετε, πολλά διαβάσατε. Δεν νομίζω ότι πρέπει τόσο πολύ να το θίξω το θέμα, νομίζω ότι και με τόσα λίγα που σας λέω σας καθησυχάζω. Όσο βέβαια γι΄αυτές τις μέρες που έρχονται, είναι σκληρές. Σήμερα που σας ομιλώ εδώ πέρα δεν έχω περισσότερα, μετά θα ομιλήσω, όποιος θέλει ας κάνει κάποια ερώτηση, τυπώνεται ένα βιβλίο που έχει άμεση σχέση με αυτά που λέω, με τη χάρι του γέροντα (αναφέρεται στο βιβλίο «Ιωάννης Καποδίστριας ο άγιος της πολιτικής» που περιλαμβάνει κεφάλαιο όπου αναφέρονται οι σχετικές παρακαταθήκες του γέροντος Πορφυρίου ) ....
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΑΠΌ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ: Ο πατήρ Πορφύριος, ιερομόναχος, είχε δώσει εντολή στον μοναχό Παϊσιο να μην ξαναμιλήσει περί αντιχρίστου και περί πολέμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=9IA3oV64v0w
(Σημείωση: Η σημασία της παρουσίσης της μαρτυρίας και της απομαγνητοφώνησης του κατωτέρω τμήματος της ομιλίας, είναι προκειμένου να διερωτηθούμε γιατί κάποιοι σύγχρονοι χριστιανοί αποδέχονται ως αλάθητες τις απόψεις ενός γέροντα ή αγίου και απορρίπτουν τις αντίθετες απόψεις ενός άλλου γέροντα ή αγίου, ενώ θυμώνουν και εξαγριώνονται όταν κάποιος τους τις υπενθυμίσει. Δεν θα έπρεπε ως ορθόδοξοι να ξέρουν ότι στην Ορθοδοξία δεν ισχύει το αλάθητο για κανένα άνθρωπο έστω και άγιο και ο καθένας χριστιανός είναι ελεύθερος αλλά κι έχει υποχρέωση να διαφωνεί με τις αντιβιβλικές απόψεις τους;).
Συνεχίζει ο πατήρ Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης, πνευματικό τέκνο του γέροντος Πορφυρίου: (Παρόμοιες μαρτυρίες υπάρχουν πάρα πολλές από διαφορετικές πηγές πνευματικών τέκνων του πατρός Πορφυρίου).
1:12:18. Πατήρ Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης:
Θυμήθηκα, γιατί σήμερα μιλάνε για την κάρτα του πολίτη, στις μέρες του πατρός Πορφυρίου ήταν η λεγόμενη ηλεκτρονική ταυτότητα. Και μία ημέρα στο κελλί του, συγχωρέστε με που δεν το ενθυμήθηκα, ο γέροντας μας ρώτησε: -«- Τί ξέρετε γι’ αυτό το θέμα, να μου πείτε εσείς;» Και του είπαμε διάφορα απ’ ό,τι ακούμε, τι έγραφε ο τύπος και τι έλεγαν οι άνθρωποι προφορικά και είχε αποφασίσει η Κυβέρνηση για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες. Θέλω να είμαι ειλικρινής και να μεταφέρω ακριβώς ό,τι ο γέροντας μας είπε εκείνη τη στιγμή και πώς εγώ αισθανόμουνα στο πρόσωπο του γέροντα. Ο γέροντας ήταν ήρεμος, δεν είχε ταραχή πάνω του, δεν είχε αμφιβολία, δεν είχε αμφισβήτησι γι΄ αυτό το οποίο θα πεί! Μας δείχνει εκεί ένα αντικείμενο, που είχε το γραμμικό σύστημα επάνω. Και λέει
« -Το βλέπετε αυτό που έχω εγώ εδώ πέρα δίπλα;».
Του λέμε : «-Γέροντα, το βλέπουμε»!
«-Δεν έχει το γραμμικό σύστημα επάνω;»
Λέμε, « -ναι».
«-Εγώ το έχω εδώ;»
«-Ναι» !
«-Όμως εγώ, εάν μου πει η Εκκλησία ότι αυτό δεν πρέπει να το έχω, θα κάνω υπακοή στην Εκκλησία. Αν μου πουν ότι θα τα έχουμε, πάλι δεν έχω πρόβλημα. Όμως θέλω να σας πω κάτι, σαν πατήρ Πορφύριος». Δεν είπε πιστεύω! Νομίζω! «Να σας πω βρε παιδιά, μια γνώμη». Και χαμογελούσε! Σας μεταφέρω ακριβώς με το χέρι στην καρδιά τι έβλεπα με τα μάτια μου. Και ξανατόνιζε πάλι: «-Ακούτε τι σας λέω; Να σας πω μια γνώμη». Γιατί για όλα είχε πληροφορίες και μας έλεγε για τη ζωή μας και γι’ αυτό το θέμα δεν έλεγε «έχω την πληροφορία ότι πρέπει να γίνει αυτό κι αυτό». Θα δίχαζε ο ίδιος την εκκλησία…
…
1:17:08 … Ο Διάβολος παραπλανά ακόμα και τους αγίους. Ο πατέρας Πορφύριος, σπανίως, έλεγε «μας ξεγέλασε ο Σατανάς …». Γιατί ήταν ταπεινός. Φανταστείτε αν το έλεγε ο γέρων Πορφύριος ότι μας ξεγέλασε ο Σατανάς, πόσο μας ξεγελάει εμάς μέρα νύχτα όλους μας! Ξέρω ότι ζούμε σε έσχατες μέρες. Ο γέροντας το γνώριζε.
Και θα σας πω και κάτι άλλο, ήμουν στο περιβάλλον του γέροντα και έχω ευθύνη να το πω: Ο γέρων Παϊσιος έγραψε κάποια πράγματα και είπε κάποια πράγματα για τις μέρες αυτές και περί Αντιχρίστου. Σήμερα στη μνήμη του (πατρός Πορφυρίου), σας ομιλώ με όλη τη σοβαρότητα και την ευθύνη που έχω, ότι είχε δώσει εντολή στον πατέρα Παϊσιο να μην ξαναμιλήσει περί αντιχρίστου και περί πολέμου…
Το χωρίον "ἑγερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφῆται καί δώσουσι σημεῖα καί τέρατα πρός τό ἀποπλανᾶν, εἰ δυνατόν, καί τούς ἐκλεκτούς" δεν ερμηνεύεται ότι, υποχρεωτικά, θα πλανηθούν κάποιοι εκλεκτοί. Μπορεί να μην αποπλανηθεί κανένας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αντίχριστοι και οι ψευδοπροφήτες θα κάνουν σημεία και τέρατα (θαύματα και υπερφυσικά γεγονότα) ώστε να πλανήσουν "ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ" και τους εκλεκτούς (εκείνους που εξέλεξε ο Κύριος, τους εδραιωμένους στην πίστι, τους αγίους, τους εγγεγραμμένους στο βιβλίο της Ζωής). Το "ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ" σημαίνει άδηλη έκβαση που εξαρτάται από την ελεύθερη βούληση των "εκλεκτών", συνεπώς θεωρητικά άνετα δικαιούται κάποιος προ των γεγονότων να ερμηνύσει ότι πιθανώς κανένας "εκλεκτός" δεν θα αποπλανηθεί, πιθανώς και μπορεί κάποιοι εκλεκτοί να "αποπλανηθούν". Αφού οι άνθρωποι έχουν ελευθέρα βούληση. Με την επιφύλαξη όμως, ότι αν εμβαθύνουμε στη χρησιμοποίηση της λέξης, όχι π.χ. "κλητός" ή "άγιος" αλλά "εκλεκτός" (πολλοί οι κλητοί λίγοι οι εκλεκτοί") θα μπορούσαμε να ερμηνεύσουμε πως η επικέντρωση στο "ει δυνατόν και τους εκλεκτούς" δείχνει τη μεγάλη προσπάθεια των αντιχρίστων και ψευδοπροφητών, που τους μεν αφελείς και ρηχούς εύκολα θα αποπλανήσουν, γι΄αυτό αυτοί δεν αναφέρονται καθόλου, αλλά είναι τέτοιου βαθμού τα σημεία και τέρατα, επιπέδου αποπλανήσεως επιπολαίων εκλεκτών. Εφόσον όμως οι εκλεκτοί έχουν την ελευθέρα βούληση και εφόσον είναι "εκλεκτοί" δηλ. εξελέγησαν από τον Θεό, και υπό το πρίσμα του ότι στην Καινή Διαθήκη και ειδικά στην Αποκάλυψη αναφέρεται και η εκ θεού ενίσχυση των καλοπροαιρέτων, το σφράγισμα του θεού που ακυρώνει κάθε απόπειρα σφραγίσματος των αντιθέων, ο Παράκλητος, κ.λπ. μπορούμε να υποθέσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να μην πλανηθεί κανένας από τους εκλεκτούς.