Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011














ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ


«Εύσημος λόγος»


του αρχιμ.Δανιηλ Αερακη


Η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στον τρόπο της σημερινής «ορθοδόξου» λατρείας και στον τρόπο της λατρείας στην πρώτη Εκκλησία, την όντως ορθόδοξη, φαίνεται στην κατανόησι των λεγομένων και στη συμμετοχή όλων των εκκλησιαζομένων. Η λατρεία των πρώτων χριστιανών δεν είχε τη λαμπρότητα και το κοσμικό μεγαλείο των σημερινών ακολουθιών. Δεν είχε τον εξωτερικό πλούσιο διάκοσμο. Δεν είχε την περίτεχνη βυζαντινή μουσική ή κάποια άλλη συγκροτημένη ηχητική. Δεν είχε χρυσοκέντητα άμφια και πολυποίκιλτες αρχιερατικές μίτρες και πατερίτσες. Δεν είχε χρυσά και αργυρά σκεύη. Δεν είχε φανταχτερούς πολυελαίους και μελωδικές καμπάνες. Δεν είχε τυμπανοκρουσίες, πανηγυρισμούς και εντυπωσιασμούς.


•Είχε όμως ζωντάνια. Ό,τι γινόταν και ό,τι λεγόταν στη λατρευτική σύναξι ήταν ευκρινέστατο. Όλοι το κατανοούσαν και όλοι το ζούσαν (το βίωναν). Καμμιά εξωτερική (κοσμική) μεγαλοπρέπεια δεν αποσπούσε την προσοχή τους. Ήσαν προσηλωμένοι στα ιερά λόγια. Ένας ο σκοπός τους: Να υποδεχθούν τον «Βασιλέα των όλων».


Στην τοπική εκκλησία της Κορίνθου μερικοί Χριστιανοί επεδίωκαν το χάρισμα της γλωσσολαλίας και έλεγαν πράγματα ακαταλαβίστικα. Ο απόστολος Παύλος εξανέστη. Θεωρούσε αμαρτία να λέγωνται στην εκκλησία ακατανόητα, που δεν τα προσλαμβάνουν οι πολλοί, πολύ περισσότερο δεν οικοδομούνται από αυτά.


Την επιθυμία του, που φυσικά ταυτιζόταν με το θέλημα του Χριστού, εκφράζει με τα εξής σημαντικά: «Εν εκκλησίαις θέλω πέντε λόγους δια του νοός μου λαλήσαι, ίνα και άλλους κατηχήσω, ή μυρίους λόγους εν γλώσση» (Α’ Κορ. ιδ’ 19).


•Ο μεγάλος Απόστολος θέλει, όσα λέγονται και ψέλνονται στην εκκλησία, κατά την κοινή λατρεία, να είναι κατανοητά και διεγερτικά.


Το τελευταίο το παρουσιάζει με μια πολεμική εικόνα. Οι χριστιανοί βρίσκονται διαρκώς σε πνευματικό πόλεμο. Αγωνίζονται χωρίς ανακωχή, αλλά και χωρίς διαλείμματα και παύσεις, προς «καθαίρεσιν οχυρωμάτων» (Β’ Κορ. ι’ 4). Η λατρεία, πέρα από το δοξολογικό και ευχαριστιακό της χαρακτήρα, έχει ως σκοπό και να εξοπλίζη τους πιστούς στον αόρατο πόλεμο και να τους κρατά σε εγρήγορσι. Κάθε λέξις είναι και ένα πολεμικό σάλπισμα.


Πως όμως ένας σαλπιγκτής θα ξεσηκώσει τους οπλίτες σε μάχη, αν το σάλπισμά του δεν είναι συγκεκριμένο και δυνατό; Θέσι σαλπιγκτή έχει την ώρα της λατρείας ο λειτουργός και ο ψάλτης. Αλλοίμονο, αν ο τρόπος που διαβάζουν ή ψέλνουν κοιμίζη τους εκκλησιαζόμενους ή, το αντίθετο, τους ταράζει και τους εξοργίζει.


Να τα λόγια του αποστόλου Παύλου: «Εάν άδηλον φωνήν σάλπιγξ δώ, τις παρασκευάσεται εις πόλεμον; Ούτω και υμείς δια της γλώττης εάν μη εύσημον λόγον δώτε, πως γνωσθήσεται το λαλούμενον; Έσεσθε γαρ εις αέρα λαλούντες» (Α’ Κορ. ιδ 8-9).


•Σάλπιγγα θέλει τα λόγια της συνάξεως ο Παύλος.


†Σάλπιγγα με συγκεκριμένα συνθήματα.


†Σάλπιγγα, που να ξυπνά, να διεγείρη, να ξεσηκώνη.


Αυτό θα πη ζωντανή λατρεία. Τις περισσότερες φορές λες και προσφέρουμε στους εκκλησιαζόμενους χλωροφόρμιο, για να μπουν σε καταστολή οι χριστιανοί και να αποχαυνώνονται τελείως. Αντί να διεγείρονται οι πιστοί και να ενθουσιάζωνται πνευματικά, καταντούν να χασμουριούνται. Κουράζονται, δυσανασχετούν, κοιτάζουν τα ρολόγια τους για να δουν πότε θα τελειώση η ανιαρή γι’ αυτούς ακολουθία, κάποιοι δε και κοιμούνται για τα καλά!


•Πολλά τα αίτια. Το βασικώτερο αναφέρεται στον τρόπο, που τελείται σήμερα η λατρεία, και μάλιστα η θεία Λειτουργία.


►Φύγαμε από την απλότητα. Πήγαμε στα πομπώδη.


►Φύγαμε από τα ζωντανά. Πήγαμε σε μακρόσυρτα υπνωτικά ψαλσίματα.


►Φύγαμε από το εύτονο. Πήγαμε στο άτονο και στο μουρμουριστό.


►Φύγαμε από τον «εύσημον» λόγο. Πήγαμε στο στοχασμό, στο ακαταλαβίστικο, που με πολλή υποκρισία αλλά και υπερηφάνεια το ωνομάσαμε «μέθεξι»!.


►Φύγαμε από το θαυμασμό του προσώπου του Ιησού Χριστού. Πήγαμε στην προβολή πολυαρχιερατικών παραστάσεων.


►Φύγαμε από την κατάνυξι. Πήγαμε στο πανηγυρικό.


►Φύγαμε από την κατακομβική προσευχή. Πήγαμε στη βυζαντινή μεγαλοπρέπεια.


Δεν αρκεί η γενική αδιαφορία του λεγόμενου ορθόδοξου κόσμου. Δεν αρκεί η άγνοια της γλώσσας στους περισσότερους. Σαν επισφράγισμα για την κοίμησι και την πνευματική νέκρωσι του κόσμου, που συμβαίνει ακόμα να εκκλησιάζεται, έρχεται και η επικρατήσασα απαράδεκτη κατάστασις. Σαν να το κάνουμε επίτηδες, τα λέμε έτσι, ώστε κανένας να μη καταλαβαίνη τίποτε!


•Τι πρέπει να γίνη; Το μόνο που δεν αρμόζει είναι ο εφησυχασμός και ο μη προβληματισμός. Όποιος δεν προβληματίζεται για τον τρόπο της λατρείας και για την απομάκρυνσι των αδελφών μας από τον εκκλησιασμό, αυτός έχει φτάσει στο έπακρο σημείο του θρησκευτικού επαγγελματισμού ή της θρησκευτικής υποκρισίας. Το «έτσι το βρήκαμε, έτσι θα το κρατήσουμε» αποτελεί επικάλυμμα της ραθυμίας και αδιαφορίας μας.


•Τι, λοιπόν,πρέπει να κάνουμε; Να καταργήσουμε το τυπικό; Να περικόψουμε τις ακολουθίες; Να καταργήσουμε ευχές και προσευχές;


Όχι! Τίποτε από αυτά. Δεν είναι υπόθεσις μεμονωμένων προσώπων να αλλάζουν η να διορθώνουν το τυπικό της Εκκλησίας.


Εμείς μπορούμε να κρατήσουμε το μεγαλείο των λόγων της λατρείας μας, να διατηρούμε όσο γίνεται την ομοιομορφία στη λατρεία, αλλά να συνειδητοποιήσουμε την ευθύνη, που σήμερα έχει ξεχασθή από τους περισσότερους λειτουργούς και ψάλτες:


►Λειτουργούμε και ψέλνουμε για τη δόξα του Θεού και την ωφέλεια του λαού.


► Λειτουργούμε και ψέλνουμε μόνο προς «οικοδομήν και σωτηρίαν».


► Λειτουργούμε και ψέλνουμε για να ριγούμε και να συγκλονιζώμαστε.


► Λειτουργούμε και ψέλνουμε όχι ως γραμμόφωνα ή μαγνητόφωνα ή CD, που ψυχρά μεταδίδουν όσα χαράχτηκαν πάνω τους.


►Είμαστε φορείς του Αγίου Πνεύματος.


Πυρακτωνόμαστε και πυρακτώνουμε.


Κατανοούμε και φωτίζουμε.

Aπο το περιοδικο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ Ιανουαριος 2010κ


ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ:

Πού είναι ο νεοβαρλααμισμός του π. Δανιήλ Αεράκη;

Οι αχαλίνωτοι ψευδολόγοι να σιωπήσουν.



46 σχόλια:

  1. Την ευχή του π.Δανιήλ να έχουμε και ο Κύριος να του χαρίζει μακρότητα ημερών. Τα λέει, σε κείμενα και ομιλίες "έξω από τα δόντια". Και όχι χωρίς συνέπειες.

    Στο παρόν κείμενο προφανώς θα πείραζε τους κατηγόρους του η λέξις "μέθεξις", το έχουμε κατά κόρον ακούσει, ότι δηλαδή δε χρειάζεται μελέτη γραφών, ούτε καν προσευχή, πλην του "Κύριε" (όχι ολόκληρο το Κύριε ημών Ιησού Χριστέ ελέησόν με τον αμαρτωλόν) απλά με το έντονο λιβάνι και την υποβλητκή ατμόσφαιρα και την μελωδία αντίστοιχη του νενα και τεριρεμ (προς Θεού όχι συνειδητά λόγια...) υποβαλόμεθα σε μέθεξι που είναι ανωτέρα από τη συνειδητή συμμετοχή...

    Η δε άλλη κατηγορία που θα κατηγορούσε τον π.Δανιήλ, θα ήταν οι αγνοούντες και παρασυρμένοι.

    Δεν μιλάω για τους επαγγελματίες της θρησκείας, νύμφας γαλάς, των οποίων τα σχέδια χαλάει ο π.Δανιήλ, κατηγορώντας τα μαγικά, τα τυχηρά, τα χρυσά, τα αστρολογικά,.τα 666 .. .. αυτοί από τον καιρό του Ιησού φωνάζουν "μεγάλη η άρτεμις των Εφεσίων" και παρασέρνουν πλήθη "ευσεβούς" λαού.

    Ιωάννης Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εάν πράγματι θα ήθελε ο π.Δανιήλ Αεράκης κείμενο του οποίου παρουσιάζεται εδώ να αποποιηθεί τις κατηγορίες περί νεοβαρλααμισμού που λέτε δεν έχει παρά επισήμως με και σαφή τρόπο να πάρει θέση και για τεκταινομενα στην Μητρόπολη Πρεβέζης !! και στις ενέργειες του μητροπολίτη Δημητριάδος του οποίου γνωρίζουμε ότι στηρίζει την λεγόμενη νέο-πατερική θεολογία.

    Το να παρουσιάζετε ένα κείμενο του και να τίθεται ρητορικώς το ερώτημα που λέτε δεν είναι τρόπος κατανοήσεως των πεπλανημένων θέσεων του ,και ούτε τον βοηθάτε να διορθωθεί.

    Αναμένουμε λοιπόν να καταδικάσει απερίφραστα τους παραπάνω αυθερετουντας ,όλα τα άλλα α είναι λόγια να αγαπιόμαστε …

    Επειδή με έκπληξη τον είδαμε πρόσφατα σε νησί του Αιγαίου να λειτουργεί, σας λέμε όμως ότι καλό να αποσυρθεί γιατί με τις αυθαιρεσίες του σκανδαλίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια Οδυσσέα που μας δίνεται την ευκαιρία να διαβάζουμε τα κείμενα του π. Δανιήλ Αεράκη.

    Προσωπικώς διαφωνώ με κάποιες θέσεις του π. Δανιήλ στο θέμα της λειτουργικής γλώσσας, αλλά νεοβαρλαμίτης δεν είναι, όπως τον κατηγορεί η περί πολλά τυρβάζουσα Ανδρονίκη Καπλάνογλου.

    Η συγκεκριμένη δεσποινίς εξέδωσε προ ετών άστοχο βιβλίο με 800 φωτογραφίες του Γέροντος Αυγουστίνου Καντιώτη, στο οποίο άσκησε κριτική ο π. Δανιήλ. Το βιβλίο αποδοκίμασε και ο ζων έτι μετριοπαθής Αυγουστίνος.

    Η καημένη η Ανδρονίκη από τότε δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το σοκ της κριτικής και όπου βρεθεί και όπου σταθεί επιτίθεται στον π. Δανιήλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανδρονίκη Καπλάνογλου1 Ιανουαρίου 2011 στις 7:35 μ.μ.

    Αγαπητέ Οδυσσέα σαν πολύ αερακικός δεν έγινες;
    Ωραία λόγια έλεγαν και οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι, αλλά τι έκαναν μετράει;
    Ο π. Δανιήλ είναι από τα πρόσωπα που έφυγαν από τον Γέροντα π. Αυγουστίνο πριν από 30 χρόνια και τον πίκραναν. Μη με αναγκάσεις να δημοσιεύσω τί μας έλεγε ο π. Αυγουστίνος τότε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο π.Αεράκης κονιορτοποίησε τα δήθεν επιχειρήματα του μητροπολίτη Ναυπάκτου.Επιτρέπεται να μην αναγινώσκονται οι ευχές της Θείας Λειτουργίας εις επήκοον πάντων;Μήπως είναι κι αυτό προτεσταντισμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το 2010 το καλοκαίρι και επί 1 μήνα περιηγήθηκα τις Εκκλησίες και τα Μοναστήρια της Μητρόπολης Πρέβεζας και διαπίστωσα, ότι άλλες Εκκλησίες χρησιμοποιούν την αρχαία γλώσσα στη θεία λατρεία και άλλες τη νέα.

    Το θέμα το έθεσα στον Νικοπόλεως Μελέτιο, ο οποίος μου απήντησε, ότι καμία γλώσσα δεν επιβάλλεται από τον ίδιο στη θ. λατρεία, αλλά έχει επιτρέψει στους εφημερίους να χρησιμοποιούν τη γλώσσα, που νομίζουν, ότι διευκολύνει στην κατανόηση της θ. λατρείας από το ποίμνιό τους.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν κατάλαβα δηλαδή. Είναι έγκλημα το ότι έφυγε ο π. Δανιήλ από τον Επίσκοπο Αυγουστίνο Καντιώτη; Δεκάδες άλλα πρόσωπα έφυγαν από κοντά του και εντούτοις παρήγαγαν αξιέπαινο ιεραποστολικό έργο. Και οι αρχιμανδρίτες Γερβάσιος Ραπτόπουλος και ο Θεόφιλος Ζησόπουλος έφυγαν από κοντά του και ίδρυσαν θρησκευτικούς συλλόγους που θα ζήλευε και η Επίσημος Εκκλησία.

    Σημασία δεν έχει ποιος έφυγε και ποιος έμεινε κοντά του, αλλά ποιοι συνεχίζουν την αγωνιστική και ιεραποστολική παράδοσή του. Μη λησμονούμε ότι κάποιοι εξ όσων έμειναν κοντά του απεδείχθησαν πολύ ξένοι προς το πνεύμα του αειμνήστου Ιεράρχη, και μάλιστα κάποιοι άλλοι «καντιωτικοί» τον εκμεταλλεύτηκαν αγρίως και έγιναν ακόμη και συνήγοροι του αιρετικού αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού.

    Επίσης δεν είδαμε κανένα εκ του στενού περιβάλλοντος του π. Αυγουστίνου να υπερμαχεί για τα δίκαια του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής Νικοδήμου, όπως πράττει ανελλιπώς ο π. Δανιήλ.

    Έγκλημα δεν είναι το ότι έφυγε ο π. Δανιήλ. Και οι απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας διέκοψαν τη συνεργασία τους μετά από «παροξυσμό». Αμφότεροι όμως έγιναν ιδρυτές τοπικών Εκκλησιών. Έγκλημα θα ήταν αν ο π. Δανιήλ έφευγε από την Εκκλησία ή αντιστρατευόταν στο έργο του Αυγουστίνου. Απεναντίας ο π. Δανιήλ εμφορείται από το αγωνιστικό και ιεραποστολικό ζήλο του π. Αυγουστίνου, έχει δε συγγράψει δεκάδες πνευματικά και ιεραποστολικά και αντιαιρετικά βιβλία και έχει εκφωνήσει εκατοντάδες -αν όχι χιλιάδες- ομιλίες.

    Έχει ασχοληθεί και αποσείσει τις κατηγορίες περί νεοβαρλαμιτισμού. Οι κατήγοροί του ας ανατρέξουν σε παλαιότερα τεύχη του περιοδικού «Ιωάννης ο Βαπτιστής».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σεβόμενοι την ιερά μνήμη του π.Αυγουστίνου καλό είναι να μην τον ανακατεύουμε στα επιχειρήματά μας, εξάλλου άνθρωπος ήτο και έκανε και αυτός λάθη όπως όλοι μας. Αν είχε ο ίδιος κάποια άποψη πριν από 30 χρόνια δεν είμεθα βέβαιοι ότι το ίδιο πρέσβευε πριν από 20 ή 10 χρόνια.

    Ουδείς εξουσιοδοτείται να αντιπροσωπεύει τον π. Αυγουστίνο, όσο καλοπροαίρετος (η) και αν είναι. Ο π. Αυγουστίνος ανήκει σε όλους, όσους έμειναν, όσους έφυγαν, όσους τυχόν ο ίδιος απεμάκρυνε, όσους δεν τον γνώρισαν ποτέ αλλά από ομιλίες και βιβλία εξακολουθούν να ωφελούνται από τα φλογερά του κηρύγματα, όσους αδικήθηκαν από αυτόν, έμμεσα ή άμεσα.

    Από το έργο του κρίνεται ο π.Δανιήλ Αεράκης και από τα λεγόμενά του, γραπτά και προφορικά. Και απο τα "παράσημα" τουτέστιν τους διωγμούς.

    Και αν και δεν είναι του παρόντος, δικαιολογώ τον νυν επίσκοπο Φλωρίνης, διότι σοφώς δεν έδωσε τον λόγο σε κανένα από τα πνευματικά παιδιά του π.Αυγουστίνου στην εξόδιο ακολουθία, διότι ή θα έπρεπε να μιλήσουν όλοι ή ουδείς.

    Χωρίς την ιδέα ότι δεν σφάλλω, ευχόμενος καλή χρονιά, μετάνοια και ενότητα όλων

    Ιωάννης Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επιθυμώ να διατηρήσω την ανωνυμία μου.

    Μετά από κάποιες καταγγελίες, προ 30 ετών αρκετοί -μεγαλόσχημοι η όχι- φύγαμε από το στενό περιβάλλον του π.Αυγουστίνου και είτε μείναμε μέλη ενοριών με εκκλησιαστική ζωή, είτε προσκολληθήκαμε σε άλλες αδελφότητες η συνοδείες η μητροπόλεις. Ορισμένοι συκοφαντήθηκαν. Αν τότε έφυγε ο π.Δανιήλ, καλώς έπραξε!!! Τότε, ο π.Αυγουστίνος δεν πήρε σαφή θέση ως όφειλε, και σε ερώτημα, ΑΝΔΡΟΣ εξ ημών, απάντησε: "Εγώ κάθομαι επί όρους, εξετάζω τα γεγονότα και κοιτάζω να συμβιβάσω τις καταστάσεις". Τώρα πως γίνεται ολόκληρος Επίσκοπος να εκμυστηρεύετο σε ΓΥΝΑΙΚΕΣ τα άδηλα και τα κρύφια τα οποία απέκρυπτε από άνδρες, ή πώς ο π.Αυγουστίνος δεν βρήκε κάποιον άνδρα κληρικό ή λαϊκό να του αναθέσει την συγγραφή βιβλίου ή την υπευθυνότητα ιστολογίου, παρά το ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να αυθεντούν σε άνδρες κατά την Αγία Γραφή;

    Έκτοτε δεν γνωρίζω τι θέσεις πήρε ο π.Αυγουστίνος, διότι εκ πληροφοριών άλλοι μεν λένε μαύρο και άλλοι άσπρο. Πάντως αργότερα απεμακρύνθησαν πρόσωπα. Εμείς δεν γνωρίζουμε.

    Ο π.Δανιήλ φαίνεται ότι είναι Καντιωτικός από τις ομιλίες και τα βιβλία του, όσο ουδείς άλλος ίσως. Γνήσιο Χριστιανισμό διδάσκει και βιώνει.

    Με ευμενή τρόπο θα βλέπαμε την εκ παραλλήλου ανάρτηση άρθρων και του Ν.Σωτηρόπουλου και του Κ.Σιαμάκη και του π.Δανιήλ Αεράκη και όσων κρίνει ο σεβαστός ιδιοκτήτης του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συνεχίστε! Δεν είναι να κρύβονται τέτοιοι γέροντες. Και ο Αγιος Νικοπόλεως έχει αξιόλογα άρθρα. Το ανωτέρω κείμενο είναι θεολογικά άψογο αλλά είναι πολύ "του σαλονιού", δεν είναι από εκείνα που εκφράζουν με αστραπές και κεραυνούς τον π.Δανιήλ, ας δημοσιεύσετε κανένα τέτοιο για τυχερά και τάματα χρυσά, σε εικόνες και εκκλησιαστικές περιουσίες και άμφια, και μίτρες και "κουσούρια", και εκτρώσεις και θα δείτε αν είναι καντιωτικός ή όχι ο γέροντας.

    Προ 2 ετών ο π.Δανιήλ έκανε εκπομπή στο 4Ε το Πάσχα και άδειασαν τα εκκλησιαστικά βιβλιοπωλεία από τα βιβλία του, όλοι τα έψαχναν η δε εκπομπή μεταδόθηκε και 2η και 3η φορά μετά από τηλεφωνήματα τηλεθεατών, ενίσχυσε δε πλήθος πιστών. Επειδή τόλμησε να πει "φύγετε από μπροστά μου" σκιάχτρα 666άρηδες παραμυθάδες τρομοκράτες, λογικό είναι να προσπαθούν να του βρουν ψεγάδι. Γέροντα είμαστε άγνωστοί σου αλλά σε θαυμάζουμε, μην πτοείσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν το λέει φυσικά ο π.Δανιήλ. Αλλά διερωτώμαι: Οι Χριστιανοί σε άλλες χώρες σε ποια γλώσσα λατρεύουν τον Θεό; Στην αρχαία Ελληνική; ΄Η στη γλώσσα τους;

    Εμείς οι μεγαλύτεροι κουτσά στραβά καταλαβαίνουμε (την τύφλα μας, ρωτήστε πόσοι καταλαβαίνουν "τας κεφαλάς ημών τω Κυρίω κλίνωμεν" ή ακόμα πόσοι καταλαβαίνουν τι εννοεί ο ιερεύς όταν λέει ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ, δηλ. τον υπέρτιτλο του άρθρου.).

    Οι νέοι μας όμως δεν κατανοούν τίποτε απολύτως, από την αρχαία γλώσσα της λατρείας και του Ευαγγελίου, ή το χειρότερο καταλαβαίνουν άλλα από αυτά που πρέπει -όπως συμβαίει και σε εμάς -Πρέπει να αδιαφορήσει η Εκκλησία επιμένοντας σε νεκρή γλώσσα επικοινωνίας με τον Θεό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. O σεβαστος π. Δανιηλ δεν ειναι υπερ των Νεοβαρλααμιτων του Βολου.
    Δεν ειναι καν υπερ της λειτουργιας αυτου του κακοηχου κατασκευασματος του Βολου των θρασυτατων Καλατζηδιδων ....μεταπατερων.
    Μου το διαβεβαιωσε.
    Τον π. Δανιηλ καποιοι τον συκοφαντουν.
    Παραμενει πατερικοτατος και ορθοδοξοτατος.
    Παραμενει επι τας πηγας της αθανατου Γραφης και των Πατερικων πηγων.
    Εγραψα οτι αν τον εκαναν μητροπολιτη θα ευτυχουσε εκεινη η μητροπολι.
    Στοπ λοιπον τις διαφορες εικασιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Την θεια λειτουργια δεν την πειραζουμε καθολου και ποτε.
    Ειναι απλουστατη και την κατανοει ο καθενας.
    Και ο πιο αγραμματος και αν δεν μπορει να ερμηνευση το Προσχωμεν μπορει να στο εξηγησει πως το εννοει και ειναι η ιδια η ερμηνεια του.
    Το μονο που θα επετρεπα, αν με ρωτουσαν, θα ηταν τα αναγνωσματα και τιποτα αλλο.
    Αυτα, τα δε λοιπα εκ του πονηρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άλλα προσόντα, φαίνεται, χρειάζονται για να εκλεγεί κάποιος επίσκοπος στον αιώνα τούτο τον απατεώνα...

    Ελευθέριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παρατηρούμε, κατά τη θεία λατρεία, ότι μετά την ανάγνωση του Συμβόλου Πίστεως και ενώ οι πάντες είναι όρθιοι και όταν κατόπιν ο ιερέας πει "Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου....." πάρα πολλοί και πολλοί μεσήλικες και όχι αγράμματοι κάθονται.

    Σε μικρή έρευνα διαπιστώσαμε, ότι δεν κατανοούν, ότι το "Στώμεν", σημαίνει "ίσταμαι όρθιος", "στέκομαι όρθιος", αλλά νομίζουν, ότι αυτό το "Στώμεν" έχει να κάνει με το "στόμα", δηλ. να έχουμε κλειστό το στόμα, να μη μιλάμε!

    Δεν γνωρίζουμε, αν φταίει η έλλειψη ποιμαντικής ή αν φταίει η άγνοια της γλώσσας, σε ανθρώπους μάλιστα που υποτίθεται διδάχτηκαν την αρχαία γλώσσα.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Άλλα προσόντα! φυσικά. Αν ο π.Δανιήλ ήταν λιβανιστής δεσποτάδων ή βωβός απέναντι σε παρεκτροπές, πιθανώς να είχε εκλεγεί επίσκοπος. Αλλά, ο ευλογημένος, δεν σιωπά. Ίσως και γι' αυτό δεν τον ξαναείδαμε στην 4Ε, έστω μαγνητοσκοπημένες ομλίες του η επαναλήψεις.

    Βουλαί Κυρίου. Ο π.Δανιήλ εκφώνησε χιλιάδες κηρύγματα και ομιλίες, συνέγραψε πλείστα ερμηνευτικά βιβλία που χαίρεσαι να τα διαβάζεις αν και σε ελέγχουν και τώρα εκδίδει το πεντάτομο "Χρυσοστομικό λεξικό", όπου παρατίθενται συγκεντρωμένα, και μεταφρασμένα, τα κείμενα του Ιερού Χρυσοστόμου για κάθε θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανδρονίκη Καπλάνογλου2 Ιανουαρίου 2011 στις 1:12 μ.μ.

    Δεν θέλω να δώσω συνέχεια στο μπλόκ του Οδυσσέα και να απαντήσω σε σχόλια ανδρών που δεν έχουν το θάρρος να βάλουν το όνομά τους κάτω από τα γραφόμενά τους. Θα το κάνω όμως αυτό, κάποια άλλη στιγμή στο μπλόκ www augoustinos-kantiotis.gr, που είμαι υπεύθυνη και θα τους λύσω πολλές απορίες.
    Άξιο απορίας είναι, πως, από τα 14 σχόλια που έχει το άρθρο, (αν αφαιρέσουμε του Οδυσσέα), μόνο ένα φέρει πραγματικό όνομα και αυτό είναι γυναικείο! Τί φοβούνται οι άνδρες και μάλιστα αυτοί που εγκωμιάζουν τον π. Δανιήλ και δεν γράφουν το όνομά τους; Μήπως κάποια σχόλια είναι από τον ίδιο τον π. Δανιήλ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Oδυσσέα, είμαστε φορείς τού Αγίου Πνεύματος;;;
    Δέν πρέπει νά είμαστε προσεκτικοί;
    Με αυτές τίς μεγαλομανίες δέν άδειασε η εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πραγματικά έχει εξαφανισθεί απ το 4ε.Μάλλον επειδή δε λιβανίζει τους δεσποτάδες.Τα λιβανιστήρια πάντως που τρέχουν μέχρι τη Συρία όπου να ναι θα γίνουν μιτροφόροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ναι αγαπητε Αμεθυστε, και απο τις μεγαλομανιες και απο τις ατελειωτες βλακειες και απο τα νοιαουρισματα και απο τα ατελειωτα αναγνωσματα και απο τα μακροσυρτηματα των ...καλιφωνων ιεροψαλτων και απο αλλα πολλα τεριρεμ.
    Θα βρεθη καποιος να καταργηση ολες αυτες τις γελοιοτητες;
    Δεν το βλεπω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η ανωνυμία είναι η πεμπτουσία των blogs ώστε τα επιχειρήματα να προωθούνται και όχι η προβολή προσώπων.

    Ο π.Αυγουστίνος ανήκει σε όλους! Ουδείς και ουδεμιά έχει την αποκλειστικότητα ιδιοκτησίας ιστοσελίδας με την επωνυμία του, ή για να το διατυπώσω αλιώς, κάθε πνευματικό του παιδί ή σύλλογος και ιδίως ο νυν μητροπολίτης Φλωρίνης έχει κάθε δικαίωμα αύριο να ιδρύσει ιστοσελίδα π.χ aygustinos-kantiwtis, ή augustinos-kantiwths κ.λπ. προς τιμήν του π.Αυγουστίνου.

    Και οπωσδήποτε είναι εκτός Γραφής γυναίκα να αυθεντεί ανδρός, να κάνει κήρυγμα σε Επίσκοπο ή κληρικούς ή λαϊκούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τα περί της διδασκαλίας των Γραφών διαλαμβάνουν κυρίως οι παρακάτω Κανόνες της Εκκλησίας: ιε΄ Αποστ. ιγ΄ της Δ΄, ιθ΄, ξδ΄ και ο΄ της Πενθ. και ιγ΄ της Αντιόχειας. Σύμφωνα με τους Κανόνες αυτούς, η διδασκαλία από την Αγία Γραφή, από τα Πατερικά Κείμενα ή από τους Όρους των Οικουμενικών Συνόδων γίνεται αποκλειστικά από τους Επισκόπους (ιθ΄ Πενθ.), οι οποίοι δύναται να μεταβιβάσουν το έργο της διδασκαλίας σε άλλον Κληρικό ανώτερο (Πρεσβύτερο, Διάκονο) ή κατώτερο (Υποδιάκονο, Αναγνώστη), ποτέ δε σε Λαϊκό (ξδ΄ Πενθ.) ή Γυναίκα (ο΄ Πενθ.).

    Επομένως, η διδασκαλία των Γραφών επιτρέπεται να γίνεται στην Εκκλησία (ή στην κατ’ οίκον Εκκλησία) μόνον από άνδρες και μόνον από Κληρικούς (με τον βαθμό του Αναγνώστη και πάνω). Δεν επιτρέπεται η διδασκαλία των Γραφών από άνδρες Λαϊκούς ή Γυναίκες στην Εκκλησία (ή την κατ’ οίκον Εκκλησία). Οι Κανόνες δεν αναγνωρίζουν την ιδιότητα του θεολόγου ή του ιεροκήρυκα.

    Σύμφωνα λοιπόν με τους παραπάνω Κανόνες, η δημόσια διδασκαλία (στην Εκκλησία) ή η ιδιωτική (στην κατ’ οίκον Εκκλησία) των Γραφών από Λαϊκό (σε Επισκοπή, όπου βεβαίως ανήκει ο Λαϊκός) απαγορεύεται, ο δε παραβαίνων τον Κανόνα (ξδ΄ Πενθ.) αφορίζεται, εάν δε είναι Κληρικός και διδάσκει άνευ αδείας του Επισκόπου καθαιρείται.

    Εάν η διδασκαλία αυτή υπό Κληρικού (τουλάχιστον Αναγνώστη) γίνει σε ετέρα Επισκοπή, άνευ αδείας του επιχώριου Επισκόπου, τότε υπάρχει η κανονική παρέκκλιση της Εισπήδησης, η οποία τιμωρείται με καθαίρεση (ιγ΄ Αντιόχειας).

    IK

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ε όχι κι ο νυν Φλωρίνης συνεχιστής του π.Αυγουστίνου.Θα τρίζουν τα κόκκαλα του αείμνηστου γέροντα.Έχει και η πρόκληση τα όριά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΟΡΘΟΤΑΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 2 Ιανουαρίου 2011 4:57 μ.μ.

    ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΥ ΧΕΡΙΑ!

    Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τη λέξη συνεχιστής ΔΕΝ την έγραψα, μην παραποιείτε το νόημα από το σχόλιό μου! αγαπητέ ή αγαπητή σχολιαστή 2 Ιαν. 9:40 μ.μ.

    ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει συγκρίσιμο μέγεθος επισκόπου της εποχής μας που να θεωρηθεί συνεχιστής του μακαριστού π.Αυγουστίνου Καντιώτη, παρά τα λάθη του ως ανθρώπου.

    Δεν θέτω τα θέματα σε πρόσωπα, αλλά θεσμικά και προληπτικά.

    Θεσμικά και προληπτικά η ιερά Μητρόπολι Φλωρίνης είναι η μόνη που πρέπει να φροντίσει να ιδρύσει ιστοσελίδα του π.Αυγουστίνου με τη συνεργασία όλων, συλλόγων, blog, sites, αδελφοτήτων και προσώπων και της κας Καπλάνογλου φυσικά και να φροντίσει επίσης για την συλλογή του έντυπου και μαγνητοφωνημένου ή μαγνητοσκοπημένου ή φωτογραφικού υλικού που αφορά τον π.Αυγουστίνο.

    Διαφορετικά δεκάδες αδελφότητες και εκατοντάδες κληρικοί και λαϊκοί θα έχουν το δικαίωμα και την αξίωση (όπως και ευκαίρως - ακαίρως διαδίδουν), να λένε ότι αυτοί και όχι οι άλλοι και όχι ο μητροπολίτης (επί 35 χρόνια πρωτοσύγκελος του Καντιώτη), εκφράζουν το γνήσιο πνεύμα του π. Αυγουστίνου και σαφώς έχουν την νομική δυνατότητα να ιδρύσουν ιστοσελίδες. Φαντασθείτε τι θα γίνη.

    Επίσης, θεσμικά και όχι προσωπικά θέτω και το θέμα ότι απαγορεύεται από την Αγία Γραφή και τους Πατέρες (όπως παρατίθεται από τον κ.ΙΚ) γυναίκα να κηρύττει, να ελέγχει και να αυθεντεί επί ανδρός και δη επισκόπου, όπως είδα να συμβαίνει στην ιστοσελίδα augoustinos-kantiotis. Δεν θα τρίζουν τα κόκκαλα του π.Αυγουστίνου; Πιστεύω ότι θα ληφθεί υπόψη για λόγους τάξεως. Δεν υπάρχει δε στην Ορθοδοξία εκκλησιαστικό αξίωμα "επισκοπώσα" (episkoposa).

    Ο δε π.Δανιήλ (την ευχή του να έχουμε) αμφιβάλλω αν διάβασε το άρθρο, αλλά αν ήθελε, εχει τουλάχιστον 1000 πνευματικά τέκνα, να τα παρακαλέσει να γράψουν σχόλια! Με 14 σχόλια θα παρέμενε;

    Σχολιαστής 2 Ιαν. 4:57 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανδρονίκη Καπλάνογλου3 Ιανουαρίου 2011 στις 1:39 π.μ.

    Απάντηση στον ανώνυμο του 21ου σχολίου
    (2 Ιανουαρίου 2011 4:57 μ.μ.)

    Την δειλία σας να βάλετε το όνομά σας την θεωρείτε πεμπτουσία των μπλόκ!!!
    Το ότι επαινείται το όνομά σας ανώνυμα δεν είναι προβολή;
    Σας κακοφαίνετε που έχω την ευλογία του Γέροντος π. Αυγουστίνου (πριν από την παραίτησί του), να βγάζω βιβλία του; Σας κακοφαίνετε για την ιστοσελίδα με το όνομά του, που από το 2008 διαχειρίζομαι; Σας πληροφορώ, ότι αυτά δεν είναι με τις δικές μου δυνάμεις, για να καυχόμαι, γιατί δεν έχω ανάλογες γνώσεις. Αυτά τα κάνω μόνο με την ευλογία του σεβαστού μου πατέρα Αυγουστίνου, τον οποίο εσείς φορτώσατε τεράστιο σταυρό στα γεράματά του και εμφανίζεστε τώρα ως πνευματικά του παιδιά με αξιώσεις. Αργά ξυπνήσατε.

    Ο π. Αυγουστίνος δεν ήταν μισογύνης σαν και εσάς.
    Το Ευαγγέλιο γράφει η γυναίκα να μη κηρύττει μόνο μέσα στον ναό. Δεν την απαγορεύει να μιλά έξω από τον ναό και ούτε την θεωρεί κατώτερη από τον άνδρα. Αυτά τα κάνει το κοράνιο και το δικό σας ευαγγέλιο.
    Στην συνέχεια βάζω απομαγνητοφωνημένο τον πρόλογο που υπαγόρευσε ο Γέροντας μετά την παραίτησιν του, στο λεύκωμα· «Ο π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΤΟΥ 2000· Διδάσκει-Συμβουλεύει-Ελέγχει-Καθοδηγεί», που είχατε την ευγενή καλοσύνη να μετρήσετε τις φωτογραφίες και να τις βγάλετε 800. Σας ευχαριστώ, γιατί εγώ που το έβγαλα μέχρι σήμερα δεν βρήκα τον χρόνο να τις μετρήσω.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανδρονίκη Καπλάνογλου3 Ιανουαρίου 2011 στις 1:42 π.μ.

    Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ
    Που περιέχει αποσπάσματα ομιλιών και συμβουλών του, μετά την παραίτησιν του. Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιείται είναι ο μοναδικός τρόπος για να διαψεύσουμε τους συκοφάντες των τίμιων γηρατειών του.

    π. Αυγουστίνος απευθυνόμενος στον π. Λαυρέντιο λέγει·
    «Γράψε· Μία από τας ακροατρίας του θείου κηρύγματος η δεσποινής Νίκη Καπλάνογλου, η οποία κινουμένη από ζήλο δια την ακρόαση του θείου λόγου κατέγραφε τα κηρύγματα της γεροντικής μου ηλικίας εις τας πόλεις και εις τα χωρία τα οποία κάθε Κυριακή εκκλησιαζόμουν και εκήρυττον. Ονομάζεται δε αυτή Ανδρονίκη Καπλάνογλου· Ούτω συνεκέντρωσε εις πολλάς σελίδες εις το παρόν βιβλίο, καθώς και στα επόμενα βιβλία, φωτογραφίες και ομιλίας τας οποίας ένα μέρος αποφάσισε να τυπώσει εις βιβλία».
    Ο π. Λαυρέντιος διορθώνει τον Γέροντα και λέει· «Εις βιβλίο πάτερ, ένα είναι το βιβλίο» Και ο Γέροντας απαντά· «Εις βιβλία. Δεν είναι μόνο ένα βιβλίο.
    Ο π. Λαυρέντιος που βλέπει ένα βιβλίο μπροστά του και πάλι διορθώνει τον Γέροντα· «Ένα πάτερ μου είναι», αλλά ο π. Αυγουστίνος επιμένει και συνεχίζει: «Eκ της πωλήσεως των βιβλίων τούτων, ως και των άλλων των οποίων θα εκδώσει να διατεθεί υπέρ της εκδόσεως και άλλων βιβλίων…
    Σταματώ στην μέση τον πρόλογο. Σύντομα θα βάλω ολόκληρο το κείμενο που υπαγόρευσε ο Γέροντας και ηχητικά στο YouTube, για να ακούσουν την φωνή του όλοι εκείνοι οι ψεύτες και οι απατεώνες που παρουσίαζαν τον σεβαστό επίσκοπο Φλωρίνης π. Αυγουστίνο να μην επικοινωνεί με το περιβάλλον του, λόγου γήρατος προ της παραιτήσεως, εξαπατώντας τον κόσμο.
    Αν ο Γέροντας έπαυσε να μιλά το έκανε εξαιτίας τους. Όταν χρειαζόταν και μιλούσε και προλόγιζε βιβλία και έδινε συμβουλές και έβαζε την υπογραφή του. Υπάρχει άφθονο υλικό και ηχητικό και φωτογραφικό·
    Οι φωτογραφίες του π. Αυγουστίνου που ενοχλούν τον π. Δανιήλ και τα βίντεο τα χρησιμοποίησα ως το μοναδικό στοιχείο για να διαψεύσω τους συκοφάντες.

    (Σύντομα θα αναρτήσουμε κατάλογο με τα 10 νέα βιβλία του Γέροντος, που μέχρι στιγμής εκδώσαμε. Μπορεί κανείς να τα διαβάσει και δωρεάν στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα www.augoustinos-kantiotis.gr.
    Kοντά σ’ αυτά εκδόθηκαν και 4 βιβλία στην Ρουμανική γλώσσα, με ομιλίες του Γέροντος από το διαδίκτυο.
    Και ένα είναι υπό έκδοση στα Αγγλικά, από Αμερικανό καθηγητή της Λατινικής Γλώσσες. Έχουμε συνεργασία μαζί του.
    Μας έστειλε το εξής μήνυμα·
    Βρῆκα στο διαδίκτυο ἔνα μικρὸ βιβλίο ποὺ ἐπεμεληθήκατε, το· «Γονεῖς, Φροντίστε γιὰ τὴν Ἀνατροφὴ τῶν Παιδιῶν σᾶς», ποὺ μ᾽ἐνδιαφέρει πολὺ, ἐπειδὴ εἶμαι πατέρας καὶ σπάνια εἶναι στὰ Ἀγγλικὰ όρθόδοξα βιβλία γιὰ τὴν ἀνατροφὴ τῶν παιδιῶν. Μεταφράζω αὐτὸ τὸ βιβλίο στὰ Ἀγγλικὰ, γιὰ να οικοδομηθοῦν κι' ἄλλοι Ὀρθόδοξοι γονεῖς ποὺ δεν ξέρουν τὰ «Ἑλληνικά. Σᾶς ζητῶ ἄδεια για νὰ μεταφράσω το βιβλίο... (απόσπασμα του μηνύματος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Κάποιες διευκρινήσεις για όποιους πιθανόν να μην το κατενόησαν:

    Διδασκαλία των Γραφών επιτρέπεται:

    1/ Στους άνδρες εντός της Εκκλησίας (σύμφωνα με τον απ. Παύλο).

    2/ Στους άνδρες εντός της Εκκλησίας ή εντός της κατ' οίκον εκκλησίας (σύμφωνα με τους ανωτέρω Ι. κανόνες).

    Προϋπόθεση διδασκαλίας από τους άνδρες έχουν μόνον οι κληρικοί, από του βαθμού του Αναγνώστη και πάνω. Δηλ. ο Ψάλτης (ως κληρικός) δεν επιτρέπεται να διδάσκει. Δεν μπορεί να διδάσκει ακόμη και ο θεολόγος ή ένας απλός ιεροκήρυκας, αν δεν έχει τουλάχιστον το βαθμό του Αναγνώστη.

    Διδασκαλία των Γραφών απαγορεύεται:

    1/ Στις Γυναίκες, εντός της Εκκλησίας (σύμφωνα με τον απ. Παύλο, αλλά και τους Ι. Κανόνες).

    2/ Στις Γυναίκες, εντός της κατ' οίκον εκκλησίας (σύμφωνα με τους Ι. Κανόνες).

    Έτσι, απαγορεύεται η διδασκαλία των Γραφών στις Γυναίκες, όταν υπάρχει ζωντανό ακροατήριο. Με τις νέες μεθόδους επικοινωνίας, ερευνητέον, αν μπορεί η Γυναίκα να διδάσκει μέσω Διαδικτύου ή να διδάσκει δια μέσου Βιβλίων. Η απαγόρευση περιλαμβάνει βέβαια και τη διδασκαλία μέσω ραδιοφώνου ή τηλεοράσεως, διότι υπάρχει ζωντανό ακροατήριο.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Να μάθει η κυρα Ανδρονίκη να μην θεωρεί τον π.Αυγουστίνο δικό της.
    Διότι αυτή και το συνάφι της όπως κατήγγειλε ο Ομολογητής Νικόλαος Σωτηρόπουλος καταπίεζαν τον π.Αυγουστίνο και τον απειλούσαν να του κόψουν τα φάρμακα. Κυρίως ο Αλέκος Φωκάς, τον οποίο με λύσσα υπερασπίζεται και εξαγιάζει η κυρά Ανδρονίκη.

    Τελικά είστε ΕΧΘΡΟΙ και όχι φίλοι του π.Αυγουστίνου ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!
    ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΑΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΓΑΠΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΠΙΕΖΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΗΦΟΡΟΥΣΑΤΕ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ Ο ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΧΕΙ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΑ!!!
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΦΙΟΥ ΣΑΣ!

    ΜΠΡΑΒΟ Σχολιαστής 2 Ιαν. 4:57 μ.μ.
    ΠΕΣ ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΓΥΝΑΙΚΑΡΙΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΤΟΥΣ

    ένας που ξέρει πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανδρονίκη Καπλάνογλου3 Ιανουαρίου 2011 στις 3:57 μ.μ.

    Δειλοί ανώνυμοι συκοφάντες, γιατί παντού χρησιμοποιείται το όνομα του κ. Νικόλαου Σωτηρόπουλου και όχι το δικό σας; Μηπως καταλαβαίνετε ότι τ όνομα το δικό σας δεν έχει αξία;
    Ο κ. Σωτηρόπουλος αν θέλει κάτι να γράψει, δεν χρειάζεται την βοήθειά σας, μπορεί και μόνος του να το κάνει.
    Αυτό το παραμύθι με τα φάρμακα, ποιό διεστραμμένο μυαλό το έβγαλε;
    Μπορείτε να μας πείτε· τι φάρμακα έπαιρνε ο Γέροντας, που τα έκοψε ο Αλέκος Φωκάς;
    Σας πληροφορώ, αν δεν το ξέρετε, οτι ο Γέροντας δεν είχε καμία αρρώστια, παρ’ όλο το βαθύ του γήρας, εκτός από τα τίμια γηρατειά του, γι’ αυτό και άντεξε αρκετές ημέρες μετά το βαρύ εγκεφαλικό.
    Δεν φοβάστε το Θεό και δεν ντρέπεστε, που συκοφαντείτε έναν κεκοιμημένο παιδί του Γέροντος, που εδώ και 10 χρόνια βρίσκεται στην αιωνιότητατα;
    Είστε εσείς άνδρες;
    Λάθος κάνετε.


    Όσο για τον ανώνυμο Ι.Κ. που ερμηνεύει δήθεν την Αγία Γραφή και λέει· «Απαγορεύεται η διδασκαλία των Γραφών στις Γυναίκες, όταν υπάρχει ζωντανό ακροατήριο. Με τις νέες μεθόδους επικοινωνίας, ερευνητέον, αν μπορεί η Γυναίκα να διδάσκει μέσω Διαδικτύου ή να διδάσκει δια μέσου Βιβλίων. Η απαγόρευση περιλαμβάνει βέβαια και τη διδασκαλία μέσω ραδιοφώνου ή τηλεοράσεως, διότι υπάρχει ζωντανό ακροατήριο»· Αυτός μάλλον κατά λάθος βρίσκεται στον χριστιανισμό. Ερμηνεύει κοράνιο και όχι Ευαγγέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Φίλε Οδυσσέα θέλουμε νά καταλάβουμε : Ο π.Αεράκης είναι υπέρ τών μεταφράσεων τών λειτουργικών κειμένων καί υπερασπιστής τού Πρεβέζης. Κατά συνέπειαν καί τού Βόλου.
    Συμφωνείς καί εσύ στίς μεταφράσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Φιλτατε Αμεθυστε.
    Πρωτον εγω δεν ειμαι υπερ των μεταφρασεων.
    Ποτε.
    Ειπα οτι, αν με ρωτουσαν , θα ενεκρινα μονο τα αποστολικα αναγνωσματα να μεταδιδονταν λιγο απλουστερα.
    Τιποτα αλλο.
    Ολα ειναι απλα, απλουστατα.
    Οι παπαδες μας εχουν στομα, να το ανοιξουν επιτελους και να παψουν να γυρνανε στα καπι-λια.
    Να ερμηνευουν τα παντα στο λαο.
    Δεν ειναι υπερασπιστης του Βολου.
    Μαλλον ελεγκτης του ειναι.
    Εμαθα λεπτομερειες.
    Του ειπε να κλειση την ακαδημια του που η προσφορα της ειναι αρνητικη.
    Και αλλα πολλα.
    Θελω να πιστευω, αυτο δειχνουν ολα τα κειμενα του, οτι παραμενει παραδοσιακος και Πατερικος.
    Με τον Πρεβεζης, οπως και εγω, διατηρει μια μακροχρονια φιλια.
    Περι των μεταφρασεων, δεν γνωριζω τιποτα.
    Ουτε πως τις κανουν τις μεταφρασεις, ουτε αν τις υποστηριζει.
    Παντως το ζητημα θα το διαλευκανω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος είπε...

    Συμφωνώ με τον "ένα που ξέρει πολλα" ότι έτσι είναι όπως τα λέει.
    Άνθρωπος που είχε τηλεφωνήσει με τον π.Αυγουστίνο την περίοδο 1999-2001 περίπου, είπε στον Σωτηρόπουλο, ότι όταν του μίλησε με θερμά λόγια για τον Σωτηρόπουλο, του είπε ο π.Αυγουστίνος ότι "ο Σωτηρόπουλος έχει φύγει απο την Αδελφότητα και με πολεμά, είναι με τους εχθρούς μου".
    Ο άνθρωπος του λέει του π.Αυγουστίνου, τί λέτε πάτερ;; Ο Σωτηρόπουλος είναι μέσα στην Αδελφότητα σας και συνεχίζει το κήρυγμα και την ιεραποστολή και δεν παύει να είναι μαζί σας.
    Ο π.Αυγουστίνος του είπε τότε χαρούμενος, έτσι είναι παιδί μου; έτσι είναι; Τότε να του δώσεις την ευχή και την ευλογία μου!

    ΜΕ Αυτά τα ΤΕΡΑΤΩΔΗ ΨΕΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΕΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ είχαν μπουχτίσει και καταθλίψει τον π.Αυγουστίνο

    υ.γ.
    και εσύ Οδυσσέα κοίταξε να διώξεις τον Μουστάκη και τον ΙΚ που μόνο αντορθόδοξα ξέρουν να λαλούν και να γράφουν, εκτός πνεύματος Ορθοδόξου. Καμία σχέση δεν έχουν οι τύποι αυτοί με τον π.Αυγουστίνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Eπισκεπτα μην υπερβαινεις τα ορια σου.
    Το ποιοι θα γραφουν εδω μεσα ειναι δικο μου ζητημα και οχι δικο σου.
    Ενταξει;
    Δεν θα μου υποδειξης εσυ ποιοι θα γραφουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Εντάξει Οδυσσέα ήσουν διευκρινιστικός. Εντάξει, σ'ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Το σχόλιο προορίζεται για την ανάρτηση "πρόσχωμεν" εύσημος λόγος Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011.

    α) Δεν αναγνωρίζω την αποκλειστικότητα να εκφράζει τον π.Αυγουστίνο ουδείς, ιδίως γυναίκα.

    β) Δεν είναι κακό να μην γνωρίζει κάποιος τι λέει η Αγία Γραφή, αλλά είναι σφάλμα το να επιμένει στην άγνοια όταν επισημαίνεται το σφάλμα.

    "Γυναικί δε διδάσκειν ουκ επιτρέπω, ουδέ αυθεντείν ανδρός" (Α Τιμ. β.11).

    Θεία εντολή. Ισχύει και εντός και εκτός της εκκλησίας και στο σπίτι και στο διαδίκτυο και παντού και ως προς τον σύζυγο κάποιας γυναίκας αλλά και στους ξένους άντρες πολύ δε περισσότερο σε κληρικούς.

    Άγνοια γραφών.; Το ότι οι άντρες είναι πιο δειλοί απο τις γυναίκες είναι γνωστό, από πλείστα παραδείγματα στην Αγία Γραφή από τον "δειλό" Αδάμ και την "άφοβη" Εύα (τα αποτελέσματά της τα είδαμε) μέχρι τους "δειλούς" μαθητές του Ιησού, και τις άφοβες μαθήτριες και μυροφόρες που τόλμησαν και παρευρέθησαν και στον Σταυρό και στο κενό μνημείο. Το επισημαίνει πολλάκις και ο π.Αυγουστίνος, π.χ. στο βιβλίο "Ακολούθει μοι" αναφέρει "οι μαθηταί κρύπτονται" και παρακάτω "ο φόβος και τα έκτακτα μέτρα ..απεμάκρυναν τους μαθητάς... ουδεμία σκέψις περί επισκέψεως του τάφου. Αλλ' ό,τι δεν απετόλμησαν οι μαθηταί, το απετόλμησαν αι γυναίκες, αι γυναίκες εκείναι αι οποίαι δεν τον εγκατέλειψαν τας φρικτάς ώρας της αγωνίας του Σταυρού, αλλά παρέμειναν πλησίον Του".
    Αλλά αυτά είναι εκτός κυρίου θέματος, ας μην αλλάξουμε το κυρίως θέμα.

    Δεν συκοφαντούμε, διότι δεν κατηγορούμε την αγαπητή κα Ανδρονίκη, (ποιοί είμαστε εμείς;),
    η ίδια άρχισε να κατηγορεί τον π.Δανιήλ και όλους (ποια είναι αυτή, αντίστοιχα;) απλά 2-3 θέματα τάξεως θέσαμε, οι πιο πολλοί άγνωστοι μεταξύ μας σχολιαστές.

    Το να γράψει μια γυναίκα ένα βιβλίο, είναι όχι μόνο θεμιτό αλλά και αξιέπαινο. Αλλά δεν είναι αποδεκτό να "ελέγχει" και να "δασκαλεύει" π.χ. τον επίσκοπο ή τον διάκονο... και μάλιστα ως αποκλειστική εκφράστρια του μακαριστού επισκόπου. Ως επισκοπώσα !!! "Ω της Ορθοδοξίας μας !!! Και ας παύσει πια το episkoposa στο youtube. Είναι σκάνδαλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Προς τους ευαγγελιζόμενους το Κοράνιο και κορανιοποιούντες το Ευαγγέλιο και που δεν τους συμφέρει τα όσα λέει τόσον αυτό το τελευταίο, όσο και η Εκκλησία περί των γυναικών, ως προς την εκκλησιαστική τάξη:

    Συγκρίνουν τη θέση της γυναίκας στο Κοράνιο, που ανήκει στην κατηγορία των ζώων, με τη θέση της γυναίκας στο Ευαγγέλιο, που είναι ισότιμη με τον άνδρα!

    Άλλο όμως η ισοτιμία και άλλο η εκκλησιαστική τάξη. Άνδρες και γυναίκες έχουν την γενική ιερωσύνη, αλλά μόνον οι άνδρες έχουν την ειδική ιερωσύνη, είτε μας αρέσει είτε όχι.

    Έτσι, είτε μας αρέσει, είτε όχι δεν επιτρέπει η Εκκλησία, με τους Κανόνες της, στη Γυναίκα να διδάσκει τις Γραφές, ακόμη δε περισσότερο να βγάζει γλώσσα μεγαλύτερη από το μπόι της!

    Ο μη ανώνυμος
    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Να και ένα σωστό σχόλιο του ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Να και ένα σωστό σχόλιο του ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Διότι αυτή και το συνάφι της όπως κατήγγειλε ο Ομολογητής Νικόλαος Σωτηρόπουλος καταπίεζαν τον π.Αυγουστίνο και τον απειλούσαν να του κόψουν τα φάρμακα.
    Κυρίως ο Αλέκος Φωκάς, τον οποίο με λύσσα υπερασπίζεται και εξαγιάζει η κυρά Ανδρονίκη.
    =============================================
    Διαβασα το παραπανω κειμενο και λυπηθηκα.
    Ειχα πληροφοριες οτι ο π. Αυγουστινος δεν επαιρνε καθολου φαρμακα και τον θαυμαζα.
    Τωρα ακουω αυτα.
    Παρακαλω να χαμηλωσουν οι τονοι.
    Διοτι προηγουμενος σχολιαστης προεβη σε υβρεις και κατα αλλων προσωπων τα οποια εσβησα και δεν καταχωρησα.
    Οχι και σε νεκρο που δεν μπορει να υπερασπισθη τον εαυτο του.
    Παρακαλω το ζητημα θελει προσοχη.
    Αφηνω να διαμειφθουν οι εκατερωθεν συζητησεις χωρις εκτραχηλισμους.
    Αν εκτραχηλισθη η συζητησι θα την σταματησω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Τον π. Αυγουστίνο μπορούν να τον υπερασπίζονται η να μιλούν για αυτόν μόνο όσοι ήταν δίπλα του μέχρι και τον θάνατο του. Εσείς που απομακρυνθήκατε από αυτόν μόνο συκοφαντίες μπορείτε να προσδίδεται τίποτα παραπάνω. Μπράβο στην κ. Ανδρονίκη για αυτό που μας προσφέρει χρόνια τώρα και να συνεχίζει έτσι ακριβός, διότι ότι και να γράφει μας το αποδεικνύει με οπτικοακουστικό υλικό (Youtube, DVD).

    Ο θεός όλους μας θεωρεί παιδιά του δεν ξεχωρίζει τις γυναίκες από τους άνδρες. Εφόσον βρέθηκε μία γυναίκα να βάλει τα "γυαλιά" σε εμάς τους άνδρες τότε μπράβο της. Αντί να λέτε "σταμάτα να ενημερώνεις τον κόσμο" απλά προσπαθήστε να της μοιάσετε έστω και λίγο εσείς.

    Για εσάς τους ανώνυμους σχολιαστές θα σας κρίνει ο θεός όταν έρθει η ώρα σας, δεν θα το κάνω εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Δηλαδή, αγαπητέ σχολιαστή 7:02 μ.μ., ένας Νικόλαος Σωτηρόπουλος ή ένας π. Αυγουστίνος Μύρου δεν δικαιούνται να υπερασπίζονται ή να ομιλούν για τον π. Αυγουστίνο επειδή δεν παρευρίσκονταν κοντά του μέχρι τον θάνατό του; Και μπορεί η εριστική Καπλάνογλου;

    Δυστυχώς δείχνεις να αγνοείς δραματικές καταστάσεις και εξελίξεις των τελευταίων 15 ετών γύρω από το πρόσωπο του π. Αυγουστίνου.

    Δεν ερεύνησες ή δεν ενδιαφέρθηκες ποτέ να μάθεις για την κατάσταση ομηρείας και ψυχολογικού επηρεασμού στην οποία τελούσε ο ανήμπορος π. Αυγουστίνος στα έσχατα του βίου του από μία κάστα ανθρώπων φιλικά προσκείμενη στη δεσποινίδα Καπλάνογλου; Με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ο π. Αυγουστίνος των ετών 1995-2010 διαφορετικός από τον ιστορικό Αυγουστίνο που όλοι ξέραμε.

    Ευχαριστώ πολύ, αλλά σας επιστρέφω τον Καπλανόγλειο Καντιώτη και
    κρατώ στην καρδιά μου μέσα τον ανόθευτο Καντιώτη που όλοι μας γνωρίσαμε και αγαπήσαμε επί δεκαετίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Το παραπάνω κείμενο προορίζεται ως απάντηση στον σχολιαστή Κ.Π. (5 Ιαν. 2011, 11:17 π.μ.) και όχι στον σχολιαστή 4 Ιαν. 2011, 7:02 μ.μ. που ως εκ παραδρομής εσημειώθη.

    Ο ίδιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αγαπητέ σχολιαστη 7:48μμ κάποιο λάθος θα έκανες αφού ο "αγαπητος σχολιαστής 7:02 μ.μ." δεν είναι σχολιαστής αλλά ο Οδυσσέας, ο blogger του παρόντος blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Όπως γράφει και ο αείμνηστος Τρεμπέλας στο βιβλίο ΟΙ ΛΑΙΚΟΙ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ η ερμηνεία των κανόνων αποσαφηνίζεται εκ της μακραίωνος εκκλησιαστικής πράξεως και ευτυχώς καθόσον το κήρυγμα των λαικών ενίοτε τυγχάνει πιο αποδοτικό και πιο ποιοτικό απ αυτό των κατ εξοχήν τεταγμένων προς τούτο τουτέστιν των κληρικών.Αν κήρυτταν μόνο οι κληρικοί αποκλειομένων των λαικών φαντασθείτε τη χαρά που θα έκαναν ο διάβολος και οι άθεοι.Ευτυχώς που μεμονωμένοι ή οργανωμένοι σε ορθόδοξες αδελφότητες λαικοί οδηγούν με τα κηρύγματά τους ψυχές στο Χριστό.Αναφορικά με το μπλογκ της κας Καπλάνογλου πιστεύω ότι επέρχεται πνευματική ωφέλεια με τη δημοσίευση των πνευματικότατων κηρυγμάτων του π.Αυγουστίνου που επίσης οδήγησαν και οδηγούν ψυχές στο Χριστό.Από κει και πέρα ισχύει για όλους μας το Παύλειο:μη αλλήλους δάκνετε!Απαιτείται ενότητα και ομοψυχία εν όψει των ποικίλλων επιθέσεων κατά της Εκκλησίας μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Δεν ήξερα ότι απαγορεύεται στις γυναίκες να αναλύουν το λόγο του Θεού στις διάφορες συνάξεις όπως π.χ. στους κύκλους συμμελέτης της Αγίας Γραφής.Δε μας ενδιαφέρει βέβαια ούτε στεκόμαστε στο ότι σώζονται τόσες και τόσες ψυχές αλλάζοντας ζωή μετά από ένα και μόνο κύκλο.Η δήθεν υπεράσπιση του γράμματος των κανόνων μας μάρανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου