ΠΛΕΟΝΕΞΙΑ
ΚΑΙ ΘΥΣΙΑ
του αρχιμαν. Δανιήλ Αεράκη
Στην πλεονεξία κυρίως οφείλεται η λεγόμενη οικονομική κρίσις που μαστίζει την πατρίδα μας. Λίγη ή καθόλου δουλειά και πολλά λεφτά. Από τη μια μεριά χαμηλόμισθοι και συνταξιούχοι, που εισπράττουν κάτω από χίλια ευρώ το μήνα, κι’ από την άλλη μισθωτοί του δημοσίου με υπέρογκες αμοιβές.
●Άνθρωποι, που ουσιαστικά σε τίποτε δεν έχουν ωφελήσει το κοινωνικό σύνολο, έχουν γίνει το βάρος του λαού. Ζουν και πλουτίζουν εις βάρος δήθεν κάποιας θέσεώς τους ή φανταστικής τους προσφοράς! Μπαίνουν φτωχοί στην πολιτική ή εκκλησιαστική εξουσία, και σε λίγο φιγουράρουν πλούσιοι!
●Κληρικοί, πρεσβύτεροι και επίσκοποι, που δεν έχουν προσφέρει ουσιαστικό έργο, που όχι μόνο δεν μεταδίδουν Χριστό και ελπίδα στο λαό, αλλά και κατασκανδαλίζουν με τη συμπεριφορά τους, διεκδικούν μισθούς και αυξήσεις, θέσεις και μεταθέσεις με πλούσια «τυχερά».
Κι’ αν βέβαια είχαν με κόπο και δάκρυ σπείρη στο λαό το λόγο της αλήθειας και την αγάπη στις καρδιές τους, θα μπορούσαν να διεκδικούν τα ελάχιστα αναγκαία υλικά για τη συντήρησί τους, λέγοντας: «Ει ημείς τα πνευματικά εσπείραμεν, μέγα ει τα υλικά θερίσομεν;» (Α’ Κορ. θ’ 11).
Μα τώρα για ποια εργασία τους διεκδικούν; Γιατί απαιτούν; Γιατί απλώνουν χωρίς ντροπή το χέρι; Για ποιον κόπο;
●Φαντάζεστε κάποιον να ζητάη επίδομα, γιατί γκρεμίζει το σπίτι του φτωχού;
●Φαντάζεστε άλλον να ζητάει επίδομα, επειδή, ενώ τάχτηκε χειραγωγός, αυτός τράβηξε το χέρι από το παιδί και το άφησε να πέσει στο γκρεμό;
Συγκρινόμενοι με τον απόστολο Παύλο, τι κόπο και έργο έχουμε να επιδείξουμε;
●Το μεγαλείο του Παύλου δεν είναι μόνο, ότι δεν εκμεταλλευτόταν το πνευματικό του έργο. Θα ήταν και μόνο αυτό σπουδαίο, αφού οι περισσότεροι κυνηγούν το χρήμα και εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία εξοικονομήσεώς του.
●Το μεγαλείο του δεν είναι μόνο, ότι δεν πληρωνόταν για την εργασία που πρόσφερε, και μάλιστα την τόσο κοπιώδη. Θα ήταν και αυτό σπουδαίο σ’ έναν κόσμο, που ζητάει όλο και περισσότερη αμοιβή για την προσφερομένη εργασία.
●Το μεγαλείο του Παύλου ήταν, ότι μέσα του είχε διαγράψει τελείως τη λέξι δικαίωμα.
- Όλοι μπορούν να έχουν δικαιώματα. Και δεν αποτελεί αυτό αμαρτία να έχουν δικαιώματα. Εγώ δεν θέλω να έχω δικαιώματα. Εγώ θυσιάζω κάθε προσωπικό μου δικαίωμα!
Περιοδικό «ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ» τ. 560 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2011
"Όλοι μπορούν να έχουν δικαιώματα. Και δεν αποτελεί αυτό αμαρτία να έχουν δικαιώματα. Εγώ δεν θέλω να έχω δικαίωμα. Εγώ θυσιάζω κάθε προσωπικό μου δικαίωμα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι το μεγαλείο! Να θυσιάζεις κάθε προσωπικό σου δικαίωμα και όχι αντίθετα να παροτρύνεις και τους άλλους να ζητούν τα δικαιώματά τους και να σηκώνεις παντιέρα για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Εξ άλλου, τι μιμηταί του Παύλου καλούμαστε να γίνουμε ("παρακαλώ υμάς, μιμηταί μου γίνεσθε" Κορ. Α΄ 4. 160), όταν μάλιστα κληρικοί όντες ξιφουλκούμε υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
ΙΚ
Eσύ Ι.Κ., δεν χρειάζεται να αγωνίζεσαι γιά τα ανθρώπινα δικαιώματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγωνίζονται οι άλλοι γιά σένα.
Και εσύ θα επωφελείσαι από τους αγώνες των άλλων.
Χαζός είσαι;
Ζήτω τα κορόϊδα.
Ηθελα νάξερα πώς ζείς γιά να σου απαντούσα πιό κατάλληλα.
"όχι μόνο δεν μεταδίδουν Χριστό και ελπίδα αλλά κατασκανδαλίζουν ... διεκδικούν ...θέσεις και μεταθέσεις με πλούσια «τυχερά». ... ενώ τάχτηκε χειραγωγός, αυτός τράβηξε το χέρι από το παιδί και το άφησε να πέσει στο γκρεμό; !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως να εκλεγεί ο π.Δανιήλ μητροπολίτης με τέτοια ελεγκτικά κείμενα ;
Έτυχε να ακούσω από το www.pantocrator.net λίγες, ομολογώ, ομιλίες του π.Δανιήλ, δεν απορρίπτει τα αυτονόητα δικαιώματα που η Πολιτεία εκάστοτε παρέχει, όπως το δικαίωμα του εκλέγειν.
Λέει όμως ο π.Δανιήλ ότι ως Χριστιανοί έχουμε δικαιώματα απέναντι στον Θεό, (Ευλογητός ει Κύριε, δίδαξόν με τα δικαιώματά Σου) το δικαίωμα να Τον λατρεύουμε, να πιστεύουμε σε αυτόν, και ιδίως φωνάζει, κράζει, ότι τα παιδιά και οι νέοι έχουν το δικαίωμα στην αγνότητα, κάτι που εκβιαστικά τους το στερεί η τηλεόραση, το πορνικό περιβάλλον (και η αδιαφορία της εκκλησίας, νομίζω, αφού πνευματικοί δεν θεωρούν και τόσο εφάμαρτες τις προγαμιαίες σχέσεις και ντρέπονται να τονίζουν την αγνότητα προ του γάμου).
Υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που σφαγιάστηκαν κι εξακολουθούν να σφαγιάζονται στην περίπτωση του Αττικής Νικοδήμου ξιφούλκησε και ξιφουλκεί πράττοντας άριστα και ο π.Δανιήλ Αεράκης μέσα απ το περιοδικό Ιωάννης ο Βαπτιστής.Όπως ξιφούλκησε και ο ιερός Χρυσόστομος στο παρελθόν που δεν ήταν της σχολής του σφάξε με αγά μου ν αγιάσω,όπως και ο Απόστολος Παύλος που επεκαλέσθη τον Καίσαρα,όπως κι ο ίδιος ο Χριστός μας που διαμαρτυρήθηκε κοσμίως στο δούλο του αρχιερέως που τον ράπισε:ει κακώς ελάλησα μαρτύρησον περί του κακού ει δε καλώς τι με δέρεις;Αν είναι δυνατόν οι χριστιανοί να μένουμε αδιάφοροι σε θέματα καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων γινόμενοι έτσι η χλεύη των αθέων και συντελώντας στη θεσμοθέτηση της αδικίας ΕΝ ΤΌΠΩ ΑΓΊΩ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαίρω τον σχολιογράφο των 12:09 για τη συλλογιστική του.Η εκκοσμίκκευση ποιμένων και ποιμνίου συνιστά νοθεία του ορθοδόξου ήθους κι ένω των μεγίστων εγκλημάτων συλλογικής ευθύνης.Ιδίως στο θέμα των προγαμιαίων σχέσεων που εθίγη η κατάσταση πλέον έχει ξεπεράσει κάθε όριο.Τα πάντα επιτρέπονται.Συζούν σκανδαλωδώς και τους επιτρέπουν τη Θεία Κοινωνία.Ανέχονται την άσεμνη ενδυμασία στους ναούς ιδίως στα μυστήρια του γάμου και του βαπτίσματος.Τα τραγούδια που ακούγονται σε κάποια χριστιανοπαρτάκια και στα γαμήλια γλέντια σε κάποιους χριστιανικούς γάμους κάνουν και τους τοίχους να κοκκινίζουν με την αισχρότητα και τον αισθησιασμό τους,λες και χάθηκαν οι λεβέντικοι δημοτικοί χοροί.Οι ενοριακές συντροφιές έχουν καταντήσει νυφοπάζαρα με γλεντάκια,παρτάκια και εκδρομές.Λεπτομέρειες,ηθικισμοί και πιετισμοί θα πει κάποιος!Κάθε άλλο!Απ τα μικρά φθάνουμε στα μεγάλα!Δυστυχώς λίγοι όπως ο π.Δανιήλ ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας εν προκειμένω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ότι φαίνεται, ο απ. Παύλος αυτά τα περί δικαιωμάτων τα είπε για μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τον ίδιο τον απόστολο, η επίκληση του Καίσαρα δεν αφορούσε την διεκδίκηση δικαιωμάτων. Έτσι τουλάχιστον μας λέγει ο ι. Χρυσόστομος:
«Ο δε Παύλος ουκ είπεν, ου βούλομαι, μη ποτε και σφοδρότερον ποιήση τον δικαστήν, αλλά παρρησιάζεται, και φησίν. Επί του βήματος του Καίσαρος εστώς ειμι, ου με δει κρίνεσθαι. ….. Εξέβαλόν με άπαξ αυτοί, και τούτο νομίζουσι κατακρίνειν, τω δεικνύειν, ότι εις Καίσαρα ήμαρτον, επ’ αυτού βούλομαι κριθήναι του ηδικημένου. Ούτως ειπών, επάγει. Ιουδαίους ουδέν ηδίκησα, ως και συ κάλλιον επιγινώσκεις. Καθήψατο αυτού λοιπόν ως και χαριζομένου. Είτα επεί καθήψατο, πάλιν εκλύει τον λόγον επάγων. Ει μεν ουν αδικώ, ή αξιόν τι θανάτου πέπραχα, ου παραιτούμαι το αποθανείν. Κατ’ εμαυτού την ψήφον εκφέρω, φησίν…… Ουκ είπεν, Ουκ άξιός ειμί αποθανείν, ουδέ απολυθήναι, αλλ’, έτοιμος κρίνεσθαι επί Καίσαρος, άμα και του ονείρατος μνησθείς, μάλλον εθάρρησεν επικαλέσασθαι. Και ουκ είπε, Συ, αλλ’ ουδείς, και προσέθηκε, Καίσαρα επικαλούμαι, ώστε μη είναι εις εκείνον την ύβριν. Τότε ο Φήστος συλλαλήσας μετά του συμβουλίου, απεκρίθη. Καίσαρα επικέκλησαι. επί Καίσαρα πορεύση….. Όρα πάλιν εκτεινομένην αυτού την δίκην, και την επιβουλήν αφορμήν του κηρύγματος γινομένην» (PG 60. 355).
Ώστε, ο Παύλος επικαλέσθηκε τον Καίσαρα, για να εξασκήσει στην πράξη το δικαίωμα να κριθεί από την πολιτική δικαιοσύνη και όχι την εκκλησιαστική, για δυο λόγους: α/ διότι η κατηγορία αφορούσε προσβολή στο πρόσωπο του Καίσαρα, τον οποίον –υποτίθεται- αδίκησε και ήθελε να κριθεί από τον ίδιο τον αδικούμενο και β/ διότι του δινόταν η ευκαιρία να κηρύξει στους Ρωμαίους το λόγο του Θεού.
Όταν υπήρχε κάποια διαφορά μεταξύ Χριστιανού και μη Χριστιανού αξιωματούχου ή έστω Χριστιανού και Κράτους, ο Απ. Παύλος διεκδίκησε το δικαίωμα του Ρωμαίου πολίτη να αναφερθεί στον Καίσαρα. Όχι όμως για τον εαυτό του, όπως είδαμε, αλλά για τον Χριστό, το Ευαγγέλιο και την Εκκλησία. Σαν να μας λέει: Αν δεν πρόκειται για σοβαρό θέμα, ας αδικηθούμε, όπως το εφαρμόζουμε στη ζωή μας πολλές φορές, αλλά σε άλλες περιπτώσεις που κρίνουμε ότι θίγεται η υπόληψή μας, η τιμή μας και κατ’ επέκταση η οικογένειά μας και η Εκκλησία μας ή παραποιείται και συκοφαντείται η Αγία Γραφή, τότε ναι, έχουμε δικαίωμα και υποχρέωση να προσφύγουμε και στην κοσμική δικαιοσύνη και στις Αρχές και στους Νόμους του Κράτους.
ΙΚ
Δεν αφορούσε στην επίκληση δικαιωμάτων γράψατε κε ΙΚ.Και συνεχίζετε γράφοντας:για να εξασκήσει στην πράξη ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να κριθεί από την πολιτική δικαιοσύνη κι όχι την εκκλησιαστική και πιο κάτω πάλι γράφετε:ο απ.Παύλος διεκδίκησε ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ του Ρωμαίου πολίτη να αναφερθεί στον Καίσαρα.Προφανώς αναφέρεσθε σε ανθρώπινα δικαιώματα και ορθώς πράττετε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο μερικοί, κυρίως συμφεροντολόγοι κληρικοί που επιθυμούν τη διαιώνηση της αδικίας προκειμένου να νέμονται ανενόχλητοι τη γλυκειά επισκοπική εξουσία, κι αν προσπαθούν να επενδύσουν το ραγιαδισμό με θεολογικό και εκκλησιαστικό μανδύα ο πιστός λαός του Θεού όπως απέδειξε στη Λάρισα,στην Αττική και αλλού έχει άλλη άποψη.Αν είναι δυνατό στον κατ εξοχήν πνευματικό χώρο της Εκκλησίας να διαπράττονται πρωτοφανή κακουργήματα καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κι εμείς να σιωπούμε επευλογώντας τα!Οι οπαδοί του ιερού Χρυσοστόμου μέχρι και σε εμπρησμό της Αγίας Σοφίας προέβησαν αντιστεκόμενοι στον εμπρησμό της κανονικής τάξης που ενήργησε το άνομο πολιτικοεκκλησιαστικό κατεστημένο της εποχής κι εξ όσων γνωρίζω ουδέποτε τους μέμφθηκε γι αυτήν τους την ενέργεια ο Χρυσόστομος.Ευτυχώς που υπάρχει η κοσμική δικαιοσύνη και αποδίδει το δίκαιο, αίτημα πανανθρώπινο που το φύτεψε ο ίδιος ο Θεός στην ανθρώπινη φύση,γιατί αν περιμέναμε από κάποιους φαυλεπίφαυλους δεσποτάδες να το αποδώσουν φέξε μου και γλίστρησα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ τον Κο Νανή, χαίρομαι που τιμά τον π.Δανιήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά συνειρμό, και συμπληρωματικά, περί δικαιωμάτων, συμφωνώντας και με τον κ.ΙΚ, θα παρατηρήσω πως αν τυχόν κακολογήσουν τον πατέρα μας ή τη μητέρα μας η εμάς, τότε είναι βέβαιο ότι θα αντιδράσουμε έντονα, μέχρι λογομαχίας, ενώ όταν ακούμε ειρωνείες, συκοφαντίες, ακόμη και βλασφημίες για τον Ιησού Χριστό και την Παναγία, μερικές φορές φοβόμαστε, δειλιούμε προ αγνώστων και χειροδύναμων ή αν αντιδράσουμε, αντιδράμε με λιγότερο έντονο τρόπο.
Αλλά όπως και άλλη φορά είχε επισημάνει ο κ.Οδυσσέας, όταν πρόκειται για υπεράσπιση δικαιωμάτων άλλων προσώπων, που αδικούνται, ιδίως για εκκλησιαστικά θέματα όπως οι 12 αδίκως και αναπολογήτως σφαγιασθέντες Ιεράρχαι αλλά και για χήρες, ορφανά, αδύναμους που οι πλούσιοι καταδυναστεύουν και ωθούν σε ανεργία, τότε υπό την ευρεία έννοια ας διεκδικούμε τα νόμιμα δικαιώματα διότι είναι υποχρέωσι και μακαριότητα.
Ο σχολιαστής 12:09
Προκαλώ τον Ι.Κ. να μου απαντήση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν όλως αυθαίρετα σήμερα τον συλλάβουν γιά κάποιο υποτιθέμενο αδίκημα τελείως αδίκως και τον προφυλακίσουν και τον κρατούν προφυλακισμένο επί μέρες και επί μήνες, τελείως αδίκως.
Τι θα κάνη;
Δεν θα βάλη δικηγόρο να ασκήση εξ' ονόματός του όλα τα νόμιμα γιά να εξέλθη από την προφυλάκισί του;
Θα προσπαθήσει να κάνει, ότι έκανε και ο άγιος Εφραίμ ο Σύρος, όταν τον έβαλαν άδικα στη φυλακή, κατηγορώντας τον για κάτι που όντως δεν είχε κάνει και σκεπτόταν τι κακό πρέπει να είχε κάνει στο παρελθόν, για να τον φυλακίσουν, γιατί γι' αυτόν δίκαια θα τον είχαν βάλει φυλακή, μιας και κάτι κακό θα είχε κάνει που δεν το θυμόταν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εκεί που τυρανιόταν να βρει τι κακό είχε κάνει, ξαφνικά θυμήθηκε, ότι 9 χρονών παιδί είχε λύσει τη γελάδα μιας φτωχής χήρας, που έφυγε και την έχασε και ευχαριστήθηκε, γιατί του δόθηκε η ευκαιρία να ξεπληρώσει τώρα το κακό που είχε κάνει στη χήρα τότε, όταν ήταν μικρό παιδί.
ΙΚ
Ο Ι.Κ. μιλά υποθετικά.Έξω απ το χορό πολλά τραγούδια λέει κάποιος κε Ι.Κ.Και η προσωπική περιπέτεια κάποιου δε μεταφέρεται αναλογικά στην περίπτωση των αδικηθέντων μητροπολιτών που αφορά σε ζήτημα όχι προσωπικής αδικίας αλλά θεσμοθέτησης της αδικίας στο χώρο της Εκκλησίας.Κάποιοι εκ των 12 κατακρεουργηθέντων μητροπολιτών προσέφυγαν στα δικαστήρια κάτω απ την πίεση του λαού που δεν ανέχτηκε την αδικία κι όχι για τη διεκδίκηση ατομικού δικαιώματος.Έτερον εκάτερον.
ΑπάντησηΔιαγραφή