

1453–2009, 29 MΑΪΟΥ:
ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΛΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
«Ο Θεός έδωκε το χριστιανικόν βασίλειον στον Τούρκο διά το καλόν μας. Διατί ήξευρεν πως τα άλλα βασίλεια μας βλάπτουν εις την Πίστιν. Διά να μην κολασθούμεν το έδωκε του Τούρκου και τον έχει ωσάν σκύλλον να μας φυλάη» !!!
(ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (1714 – 1779) ).
Σήμερα, συμπληρώνονται 556 χρόνια από την αποφράδα ημέρα του Μαΐου που η ένδοξη πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, η Κωνσταντινούπολη, έπεσε στα χέρια των Τούρκων.
Αυτές τις ημέρες όλες, σχεδόν, οι εφημερίδες έχουν σχετικά αφιερώματα αλλά και άρθρα ιστορικών που αναφέρονται στα αίτια που οδήγησαν στην Άλωση, με προσεγγίσεις που εξαντλούνταν στην πολιτική και στρατιωτική οπτική του θέματος.
Για μας, όμως, τους χριστιανούς που γνωρίζουμε ότι πηδαλιούχος της Ιστορίας είναι ο Χριστός, υπάρχει και μια άλλη πλευρά που δεν την βλέπει «ο κόσμος» και η οποία είναι και η σημαντικότερη: Η πνευματική διάσταση.
Διαβάζοντας την Αγία Γραφή καταλαβαίνουμε πως ο Θεός δεν ίσταται απαθής θεατής της ανθρώπινης ιστορίας, αλλά –ως Δίκαιος Κριτής- επεμβαίνει αμείβοντας την αρετή και τιμωρώντας την κακία βασιλέων και λαών.
Δεν θα αναφερθούμε σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ο Κύριος εκδήλωσε την οργή του πάνω σε λαούς άδικους, αλλά θα μνημονεύσουμε ότι, κατά καιρούς, προειδοποιούσε -δια μέσου των Προφητών- τον περιούσιο λαό Του, ότι αν αποστατήσει από την ορθή Πίστη ή τον ηθικό Νόμο, θα επιτρέψει να αιχμαλωτιστεί ο Ισραήλ από βάρβαρους λαούς, όπως και έγινε! (βλ. Δευτερονόμιον 28:15 και 28:49-52, Ιερεμία 5:15-19, Αμώς 6:14, Αββακούμ 1:3-10 και άλλα).
Η Γραφή βοά ότι αν απωλεσθεί η συμμαχία του Θεού δεν επαρκούν όλες οι ανθρώπινες διπλωματίες, συμφωνίες, αμυντικοί εξοπλισμοί κ.λ.π.
«Εάν μη Κύριος φυλάξη πόλιν, εις μάτην ηγρύπνησεν ο φυλάσσων» (Ψαλμοί 127:2).
Ξεφυλλίζοντας τις ιστορικές μαρτυρίες εκείνων των χρόνων -μεταξύ αυτών και του Πατριάρχη της Άλωσης, του μεγάλου Γεννάδιου Σχολάριου- διαπιστώνουμε ότι η Πόλη, και μαζί μ’ αυτήν και το Βυζάντιο, έπεσε εξ αιτίας των αμαρτιών των κατοίκων της.
Το ηθικό επίπεδο του κλήρου και του λαού ήταν άθλιο.
Εν τούτοις ο Θεός δεν θα επέτρεπε την καταστροφή, αν δεν συνέβαινε κάτι πολύ χειρότερο: Η πτώση στο θέμα της Πίστεως.
Πολλές φορές στο παρελθόν η βασιλεύουσα πολιορκήθηκε από τον εχθρό και μάλιστα υπό δυσμενέστερες συνθήκες, αλλά πάντοτε η Παναγία την σκέπαζε και την βοηθούσε γιατί ο λαός, παρά την αμαρτωλότητά του, δεν διαπραγματευόταν την Πίστη του.
Έλεγε τη γνωστή ρήση: «καλύτερα τούρκικο φέσι παρά φράγκικη τιάρα»!
Όμως, στις 12 Δεκεμβρίου του 1452, μόλις πέντε μήνες πριν την Άλωση και δεκατρία έτη μετά την υπογραφή του προδοτικού ενωτικού όρου της Συνόδου της Φερράρας-Φλωρεντίας, στο Ναό της Αγίας Σοφίας έγινε συλλείτουργο Ορθοδόξων και Παπικών στο οποίο μνημονεύτηκε ο Πάπας και ο λατινόφρονας Πατριάρχης Γρηγόριος!
Το ανίερο αυτό συλλείτουργο έγινε για να επικυρώσει, ουσιαστικά, την «Ένωση». Προτίμησαν οι πρόγονοί μας τη συμμαχία του παναιρετικού παπισμού από τη συμμαχία του Θεού, γι’ αυτό και η «Πόλις εάλω».
Ο γνωστός «Θρήνος της Πόλης» λέει:
«Πάψετε το Χερουβικό κι ας χαμηλώσουν τ΄άγια, γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει.»
Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο μεγάλος αυτός άγιος και προφήτης που η Εκκλησία μας εορτάζει στις 24 Αυγούστου –και τον οποίο επικαλέσθηκε ο Αρχιεπίσκοπος στην ενθρόνισή του- λέγει τα εξής φοβερά λόγια:
«Τριακόσιους χρόνους μετά την Ανάστασιν του Χριστού μας έστειλεν ο Θεός τον άγιον Κωνσταντίνον και εστερέωσε βασίλειον χριστιανικόν.
Και το είχαν χριστιανοί το βασίλειον 1150 χρόνους.
Ύστερα το εσήκωσεν ο Θεός το βασίλειον από τους Χριστιανούς και ήφερε τον Τούρκο μέσα από την Ανατολήν και του το έδωκε διά εδικόν μας καλόν...
Και τι;
Άξιος ήτον ο Τούρκος να έχη βασίλειον;
Αλλά ο Θεός του το έδωκε διά το καλόν μας. Και διατί δεν ήφερεν ο Θεός άλλον βασιλέα, οπού ήτον τόσα ρηγάτα [=βασίλεια] εδώ κοντά να τους το δώση, μόνον ήφερε τον Τούρκον μέσαθε από την Κόκκινην Μηλιά και του το εχάρισε;
Διατί ήξευρεν ο Θεός πως τα άλλα ρηγάτα μας βλάπτουν εις την Πίστιν, και ο Τούρκος δεν μας βλάπτει, άσπρα δώσ' τον και καβαλλίκευσέ τον από το κεφάλι.
Και διά να μην κολασθούμεν το έδωκε του Τούρκου και τον έχει ο Θεός τον Τούρκον ωσάν σκύλλον να μας φυλάη». (Ιωάννου Μενούνου, Κοσμάς Αιτωλού Διδαχές, εκδ. Τήνος, Αθήνα 1999, Διδαχή Ε’, σελ. 269-270 ). Αυτός ο λόγος θα πρέπει να μας συγκλονίσει και να μας αφυπνίσει:
Ο Άγιος λέει ότι ο Θεός προτίμησε να πέσει ο ελληνισμός στα χέρια ενός τυραννικού δυνάστη που σκότωνε, βίαζε, έκλεβε, βασάνιζε και ατίμαζε τους χριστιανούς, γιατί είδε –με την παντογνωσία του- ότι αν έμενε ελεύθερος θα πάθαινε κάτι απείρως χειρότερο: Θα έχανε την ορθή Πίστη του και θα εκλατινιζόταν!
Προτίμησε ο Θεός τη βαριά σκλαβιά των τεσσάρων αιώνων από την εξωτερική «ελευθερία» που θα ήταν, όμως, πνευματική δουλεία! (τι γαρ ωφεληθήσεται άνθρωπος εάν τον κόσμον όλον κερδήση, την δε ψυχήν αυτού ζημιωθή, ή τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού; Ματθ. 16:26).
Ως εκ τούτου, κατά τον Άγιο, η Τουρκική σκλαβιά ήταν…ευλογία Θεού και ο Τούρκος ένα «τσο-μπανόσκυλο» που μας φύλαξε από τον Πάπα!
Και ερχόμαστε στο σήμερα και ερωτούμε:
Αυτά δεν τα βλέπουν οι Οικουμενιστές Αρχιερείς μας που οδηγούν την Αγία και αμώμητη Ορθοδοξία στα χέρια του αντίχριστου Πάπα;
Δεν διαβάζει τους Αγίους ο λατινόφρων Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος;
Δεν φοβάται μήπως μ’ αυτά που κάνει προκαλέσει την οργή του Θεού και θρηνήσουμε κι άλλες εθνικές συμφορές;
Το 1920 το Πατριαρχείο εξέδωσε τις γνωστές αιρετικές εγκυκλίους «Προς τις Απανταχού του Χριστού Εκκλησίες » με τις οποίες αθετούσε το δόγμα της «Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας», αναγνωρίζοντας εκκλησιαστική υπόσταση στις αιρέσεις.
Δύο χρόνια αργότερα έγινε η Μικρασιατική Καταστροφή.
Το 1948 Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως εξελέγη, με τη βοήθεια των Αμερικανών, ο Αθηναγόρας που εντατικοποίησε τα οικουμενιστικά ανοίγματα.
Το 1955, και παρά την διεθνή αναγνώριση που απέκτησε, έλαβαν χώρα τα θλιβερά γεγονότα της Πόλης, μετά τα οποία 250.000 μέλη της ελληνικής κοινότητας εξωθήθηκαν να εγκαταλείψουν σταδιακά τις εστίες τους.
Το 1964 έγινε η άρση των αναθεμάτων με τους αμετανόητους παπικούς.
Δέκα χρόνια αργότερα έγινε η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο.
Επιτέλους τα παθήματα ας μας γίνουν μαθήματα. Ας μετανοήσουμε,
ας αλλάξουμε πνευματική πορεία
ώστε να αξιωθούμε να πούμε:
«γνώτε έθνη και ηττάσθε ότι μεθ’ ημών ο Θεός» (Ησ. 8,9-10)
Κ.Φ.
Δυστυχώς, η αρχή της πτώσης της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας ξεκίνησε από την ίδρυση της Κων/πολης το 330 και τη μεταφορά της πρωτεύουσας από την Παλαιά Ρώμη στη Νέα Ρώμη, κάτι που η πρώτη δεν το συγχώρησε ποτέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η πτώση έβαινε επιταχυνόμενη με την πάροδο των αιώνων, τελευταία δε κατέρευσε. Τα αίτια πολλά, το κυριότερο, η στροφή στη Δύση και στον Πάπα. Είχε καταντήσει πλέον προτεκταράτο του Ρώμης.
Από τους 85 αυτοκράτορες, οι 37 δεν ήταν Ορθόδοξοι, πολλοί οι αιρετικοί, μεταξύ των οποίων ΡΚαθολικοί και Ουνίτες, ειδικά δε η γενηά των Παλαιολόγων.
Αιρετικός
- Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός Α΄ και η νομοθετική κατοχύρωση του πρωτείου του Πάπα Ρώμης. Με τον 131ο νόμο (νεαρά) του Ιουστινιανού Α΄ κατοχυρώνεται νομοθετικά το πρωτείο του Πάπα Ρώμης: «Σύμφωνα με απόφαση των τεσσάρων Συνόδων, ορίζουμε όπως, ο άγιος Πάπας της αρχαίας Ρώμης να είναι πρώτος από τους Επισκόπους και ο αγιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και Νέας Ρώμης να είναι δεύτερος». Ο νόμος δηλώνει ότι ο Πάπας Ρώμης είναι πρώτος από τους Επισκόπους και όχι πρώτος μεταξύ ίσων Επισκόπων ή ότι έχει τα πρεσβεία τιμής σύμφωνα με τον γ΄ της Β΄ και τον κη΄ της Δ΄. Ο Ιουστινιανός υπερέβη κάθε όριο όταν το 545 δημοσίευσε αυτή τη νεαρά, με την οποία αναγνώριζε το πρωτείο του επισκόπου Ρώμης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Εκκλησίας της Β. Αφρικής (Μητροπολίτη Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 70). Επίσης ο Ιουστινιάνειος Κώδικας καταγράφει (Ι,Ι): Θέλουμε να δούμε όλους τους λαούς που βρίσκονται υπό την τακτική δικαιοδοσία μας, να ζουν στην πίστη την οποία ο άγιος Απόστολος Πέτρος μετέδωσε στους Ρωμαίους ποντίφηκες…..».
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον Ιουστινιανό όμως έχουμε και μια άλλη εκτροπή, αυτή με τον πάπα Ρώμης Βιγίλιο: Η εκλογή του πάπα Βιγίλιου υπήρξε αποτέλεσμα της επιρροής της αυτοκράτειρας Θεοδώρας, με την οποίαν είχε άριστες σχέσεις, όταν ήταν αποκρισάριος της Εκκλησίας της Ρώμης στην αυλή της Κων/πολης.
Ο Βιγίλιος είχε υποσχεθεί στη Θεοδώρα ότι όταν θα γινόταν Πάπας, θα αποκαθιστούσε στο θρόνο της Κων/πολης τον αιρετικό Πατριάρχη Άνθιμο, τον προστατευόμενό της, τον οποίον είχε καθαιρέσει ο πάπας Αγαπητός Α΄, τοποθετώντας στο θρόνο τον Πατριάρχη Μηνά. Την υπόσχεσή του αυτή δεν την εκπλήρωσε, εξηγώντας στην αυτοκράτειρα ότι: «Ο Θεός να με προφυλάξει από αυτό που μου ζητάς. Όταν το είπα, κακώς και ανοήτως το είπα». Η αυτοκράτειρα όμως δεν ήταν γυναίκα που εύκολα υποχωρούσε. Γι’ αυτό έστειλε ισχυρή φρουρά στη Ρώμη, για τη σύλληψη του Βιγίλιου, πράγμα που συνέβη στις 22.11.545 μετά τη θ. λειτουργία στο ναό της αγίας Καικιλίας και μεταφέρθηκε με πλοίο στην Κων/πολη τον Ιαν. 547, όπου τον υποδέχτηκε ο αυτοκράτορας στην Αγία Σοφία. Η Θεοδώρα δεν έπαψε να πιέζει τον Βιγίλιο να αναγνωρίσει τον αιρετικό Άνθιμο, αλλά ο θάνατός της στις 12.6.548 απάλλαξε τον Βιγίλιο από την υποχρέωση αυτή. Ο Βιγίλιος, υπό ομηρία τελώντας, εξαναγκάστηκε να υπογράψει την καταδίκη των «Τριών κεφαλαίων», θέτοντας όμως ως όρο, το απαραβίαστο της αυθεντίας της Δ΄ Οικουμενικής. Ο Βιγίλιος μπόρεσε να αναχωρήσει για τη Ρώμη, την άνοιξη του 555, δηλ. μετά από 10 χρόνια ομηρίας. Καθ’ οδόν προς τη Ρώμη και ενώ ευρισκόταν στις Συρακούσες απεβίωσε στις 7.6.555.
- Ο αυτοκράτορας Κων/νος Δ΄ Πωγωνάτος στήριξε το παπικό πρωτείο και ανέθεσε στον πάπα Αγάθωνα τη σύγκλιση της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, στην οποίαν έγινε δεκτή η επιστολή Αγάθωνα, όπως στην Δ΄ είχε γίνει δεκτός ο Τόμος Λέοντα Α΄.
Αιρετικός
- Ο αυτοκράτορας Μανουήλ Α΄ Κομνηνός (1169-1177) συνέδραμε τον Ρώμης Αλέξανδρον Γ΄, ο οποίος κατεδιώκετο από τον αυτοκράτορα Φρειδερίκο και τον αποκατέστησε στο θρόνο του. Έστειλε στη σύνοδο του Λατερανού τον Κερκύρας Γεώργιο και τον ηγούμενο Νεκτάριο με τη διαβεβαίωση προς τον πάπα για την ένωση των Εκκλησιών, παρά την αντίδραση του Κων/πόλεως Μιχαήλ Γ΄, ο οποίος δυσαρεστήθηκε με την προσέγγιση του Μανουήλ με τον Αλέξανδρο και τον απέτρεψε να δεχθεί την προτεινόμενη ένωση. Ο Μανουήλ είχε νυμφευθεί τη θυγατέρα του ηγεμόνα της Αντιόχειας Ραϋμόνδου, μια παπική δηλαδή, πράγμα που δείχνει, ότι τότε οι Ορθόδοξοι και οι ΡΚαθολικοί δεν απέφευγαν τους μεικτούς γάμους, ακόμη και μετά το Σχίσμα. Μετά το θάνατο του Μανουήλ, ο παράφορος όχλος της Κων/πολης φόνευσε πολλούς Φράγκους που διέμεναν εκεί (αγ. Νεκταρίου, τα αίτια του Σχίσματος, τ. Β΄, σελ. 97).
ΑπάντησηΔιαγραφή- Ο αυτοκράτορας Νικαίας Ιωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης (1222-1254) με τη συνεπικουρία του Πατριάρχη Κων/πόλεως Μανουήλ Β΄ (1244-1255) επέτρεψε στους Ορθοδόξους Επισκόπους να συλλειτουργήσουν μετά των Λατίνων (ως ανωτέρω, σελ. 129).
- Ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγος (1261-1282), σε επιστολή του προς τον Πάπα Ουρβανό Δ΄ μεταξύ άλλων αναφέρει: «….. ενώ είσθε ο πρώτος κατά τον βαθμόν μεταξύ των επισκόπων, προτιμάτε τον πόλεμον αντί της ειρήνης και της αγάπης μεταξύ των Χριστιανών….. Ανήκει ημίν, όστις εστέ ημέτερος πατήρ, να προλάβητε ημάς…..» και ταύτα 200 χρόνια μετά το Σχίσμα. Σε αυτό το ύφος είναι και η επιστολή του προς τον Πάπα Κλήμη Δ΄ (αγ. Νεκταρίου, ως ανωτέρω, σελ. 123 και 127). Προς επίτευξη της εύνοιας από τον Κλήμη, έστειλε χρήματα στους καρδιναλίους. Υπέγραψε τον ενωτικό όρο της συνόδου της Λυών του 1274, δια του υιού του Ανδρόνικου και εξαπέλυσε διωγμό κατά των ανθενωτικών (ως ανωτέρω, σελ. 135). Λόγω της γενικής αγανάκτησης από την φιλοπαπική του πολιτική και τους διωγμούς που εξαπέλυσε δεν τάφηκε με βασιλικές τιμές, όταν απεβίωσε.
- Ο αυτοκράτορας Ανδρόνικος Γ΄ Παλαιολόγος (1328-1341), κατά πάσαν πιθανότητα είχε προσχωρήσει στον Καθολικισμό (Πισιδίας Μεθόδιου, Έλληνες και Λατίνοι, σελ. 298).
- Ο αυτοκράτορας Ιωάννης Ε΄ Παλαιολόγος (1341-1391), του οποίου η μητέρα ήταν καθολική, έστειλε στον πάπα Ιννοκέντιο ΣΤ΄ (1352-1362) επιστολή με την οποία ζητούσε στρατιωτική βοήθεια, με αντάλλαγμα την υπαγωγή της Εκκλησίας στη δικαιοδοσία του εντός έξη μηνών, αργότερα δε και αφού ασπάσθηκε τον καθολικισμό, ζήτησε τη βοήθεια του πάπα Ουρβανού Ε΄ μεταβαίνοντας στη Ρώμη το 1369 με σκοπό να ρυθμίσει τις θεολογικές διαφορές που κρατούσαν χωρισμένες τις δυο Εκκλησίες από το 1054. Κατά τη συνάντηση αυτή, ο αυτοκράτορας έσκυψε και φίλησε τον πόδα του Πάπα. Οι διαφορές ρυθμίστηκαν και έγιναν αποδεκτές από τον αυτοκράτορα, που δήλωσε την αφοσίωσή του στον πάπα υπογράφοντας το σχετικό έγγραφο συμφωνίας, που φυλάσσεται στα αρχεία του Βατικανού. Σύμφωνα με αυτό, ο αυτοκράτορας ομολόγησε επίσημα το δυτικό δόγμα για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος.
- Αλλά και ο αντίπαλος αυτοκράτορας Ιωάννης ΣΤ΄ Καντακουζηνός (1347-1354) απέστειλε πρεσβεία στον πάπα Κλήμη ΣΤ΄ με δήλωση αφοσίωσης (φθάνοντας στο σημείο να φιλήσει ακόμη το πόδι του ή το πόδι του αλόγου του ή ακόμη τη σκόνη κάτω από αυτό!), χωρίς όμως να τον πείσει για τις ειλικρινείς του διαθέσεις. Στην αυλή του Καντακουζηνού επικρατούσαν οι φιλολατίνοι εκκλησιαστικοί παράγοντες και λόγω της βασιλομήτορας Άννας, που ήταν η ίδια καθολική, αλλά και διότι οι μεικτοί γάμοι δημιουργούσαν ένα παράξενο κλίμα.
Αιρετικός
- Ο αυτοκράτορας Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγος (1391-1425) συνέχισε την παπόδουλη πολιτική των προκατόχων του και ζήτησε από τον πάπα Μαρτίνο Ε΄ το 1417 τη σύγκλιση Οικουμενικής Συνόδου στην Κων/πολη για την επίτευξη της ένωσης και άρση του Σχίσματος, συναινούντος και του Πατριάρχη Ιωσήφ Β΄. Ο πάπας συγκατάνευσε και απέστειλε νούντσιο το 1422 με τις προτάσεις του πάπα για να εξετασθούν από τον αυτοκράτορα. Πλην όμως ο Μανουήλ έπαθε ημιπληγία και παρέμεινε ανίκανος επί τρία έτη μέχρι του θανάτου του. Κατόπιν ανέλαβε ο υιός του Ιωάννης Η΄, οπότε σ’ αυτόν δόθηκαν προς εξέταση οι προτάσεις του πάπα. Σ’ αυτές καλείται η Ανατολή να ακολουθήσει την πίστη που τηρεί η ρωμαϊκή Εκκλησία και να δηλώσει υποταγή προς τον πάπα της Ρώμης. Στην επιστολή του πάπα αναφέρεται αυτός, ότι είναι «Θεός εν τη γη, διάδοχος του αγίου Πέτρου και Χριστού του Κυρίου και κύριος της οικουμένης». Ακολούθως ο πάπας μετέβαλε στάση και ζήτησε η Σύνοδος να συγκληθεί στη Ρώμη, καθότι «η ρωμαϊκή Εκκλησία εστί μήτηρ, η δε Ανατολική θυγάτηρ και οφείλει η θυγάτηρ παραγενέσθαι προς την μητέρα». Ο αυτοκράτορας συγκατένευσε, ο Πατριάρχης όμως αρνιόταν. Παρ’ όλη όμως την άρνησή του, ο αυτοκράτορας έστειλε πρέσβεις προς τον πάπα, ο οποίος εν τω μεταξύ απεβίωσε και τον διαδέχθηκε ο Ευγένιος Δ΄, ο οποίος τους δέχθηκε και απαίτησε πριν γίνει Σύνοδος να παραδοθεί η Πάτρα σε Λατίνο επίσκοπο. Για μια άλλη φορά η προσπάθεια για ένωση απέτυχε (αγ. Νεκταρίου, ως ανωτέρω, σελ. 185-194).
ΑπάντησηΔιαγραφή- Ο αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ Παλαιολόγος (1425-1449) υπέγραψε τελικά τον ενωτικό όρο της συνόδου Φλωρεντίας που περιλάμβανε το πρωτείο του πάπα, το Φιλιόκβε, το καθαρτήριο και τον άζυμο άρτο: «Έτι ορίζομεν την αγίαν αποστολική καθέδραν και ρωμαϊκόν αρχιερέα διάδοχον είναι του μακαρίου Πέτρου του κορυφαίου των αποστόλων και αληθή τοποτηρητήν του Χριστού και πάσης της Εκκλησίας κεφαλήν, και πάντων των Χριστιανών πατέρα τε και διδάσκαλον υπάρχειν και αυτώ εν τω μακαρίω Πέτρω του ποιμαίνειν και διευθύνειν και κυβερνάν την καθολικήν Εκκλησίαν υπό του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού πλήρη εξουσίαν παραδεδόσθαι, καθ' ον τρόπον και εν τοις πρακτικοίς των οικουμενικών Συνόδων και εν τοις ιεροίς κανόσι διαλαμβάνεται». Κατέστη επισήμως ο πρώτος Ουνίτης αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Απέθανε την 31η Οκτωβρίου του 1449 και ετάφη χωρίς εκκλησιαστικές τιμές λόγω της εκτροπής του από το ορθόδοξο δόγμα.
Αιρετικός
ΑΙΡΕΤΙΚΕ, Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ΄ΟΣΑ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Η΄ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ.ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΠΛΑ ΚΑΝΕΙ. ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ Η΄ΚΑΛΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΤΑΝ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΠΩΣ ΕΝΩΣΗ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΟΝΟ ΑΝ ΟΙ ΛΑΤΙΝΟΙ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ 10 ΑΙΩΝΩΝ ΖΩΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς Ανώνυμε φίλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν κάνει απλά έναν διάλογο.
Και οι διάλογοί του γίνονται "εν κρυπτώ και παραβύστω" και συνέχεια συμπροσεύχεται με τους "παμπάλαιους" Λατίνους αιρετικούς και άλλα πολλά απαράδεκτα ορθοδόξως πράττει, που εξοργίζουν τον πιστό λαό.
Πως τον αμνηστεύεις από όλα αυτά;
Πως του τα συγχωρείς;
Νομίζεις ότι εχει το δικαίωμα να πράττη όσα πράττει;
Τι είναι η ορθόδοξι Πίστι, περιουσία του;
Και πότε το είπε αυτό που λες, ο Βαρθολομαίος;
Δωσε μας την παραπομπή σε παρακαλώ.
Αλλοιως είναι λόγια του αέρα.
Μετάφερε ακριβώς τα λόγια του, σε παρακαλώ.
Τελειώνουμε με τον Ουνίτη αυτοκράτορα Κων/νο ΙΑ΄ Παλαιολόγο:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Ο αυτοκράτορας Κων/νος ΙΑ΄ Παλαιολόγος είναι Ουνίτης και τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου (1449-1453). Ακολούθησε την πολιτική του αδελφού του Ιωάννη Η΄, τον οποίον διαδέχθηκε, ως προς την ένωση. Κατά τη βασιλεία του έγινε Σύνοδος στην Κων/πολη με συμμετοχή των Πατριαρχών Αλεξανδρείας Φιλόθεου, Αντιοχείας Ανανία, Ιεροσολύμων Θεοφάνη και αρκετών Ιεραρχών του θρόνου της Κων/πολης. Η Σύνοδος αυτή (1450) καθαίρεσε τον Πατριάρχη Κων/πόλεως Γρηγόριο Γ΄ Μάμμα, λόγω φιλενωτικής πολιτικής και ανέδειξε νέο Πατριάρχη τον Αθανάσιο Β΄. Ο Μάμμας απέδρασε στην Ιταλία, όπου και απεβίωσε. Ο αυτοκράτορας δεν αναγνώρισε την απόφαση της Συνόδου, αλλά αντίθετα επιζητούσε βοήθεια από τον πάπα Νικόλαο Ε΄ για την απόκρουση των Τούρκων και υποσχόταν: «να συντεθώσι τη ομονοία και ενώσει τη γεγονυία εν Φλωρεντία και λάβη το μνημόσυνον ο Πάπας εν τη Μεγάλη Εκκλησία και ο Πατριάρχης Γρηγόριος επιστρέψη εν τω θρόνω αυτού» (Δούκας, σελ. 252). Ο Πάπας απέστειλε τον καρδινάλιο Σαβίνων Ισίδωρο (πρώην Μητροπολίτη Κιέβου) προς τον αυτοκράτορα, χωρίς βοήθεια πριν ή επιτευχθεί η ένωση. Έτσι στις 12 Δεκεμβρίου 1452 ο καρδινάλιος Ισίδωρος χοροστάτησε πανηγυρικής θ. λειτουργίας εις την Αγίαν Σοφίαν παρόντων του αυτοκράτορα, των συγκλητικών και τινών κληρικών. Το πλείστον των κληρικών και μοναχών απουσίαζε. Στη λειτουργία Ορθοδόξων και Παπικών μνημονεύθηκε ο Πάπας Νικόλαος Ε΄ και ο εξόριστος Πατριάρχης Γρηγόριος Γ΄ Μάμμας, εις αυτήν δε αναγνώσθηκε από τον καρδινάλιο για πρώτη φορά ο ενωτικός όρος της συνόδου της Φλωρεντίας (αγίου Νεκταρίου, τα αίτια του σχίσματος, τ. Β΄, σελ. 260-262). Ο Πατριάρχης Γρηγόριος Γ΄ Μάμμας υπήρξεν ο μοναδικός Πατριάρχης των Ορθοδόξων και των Λατίνων, καθότι είχε ορισθεί από τον πάπα Ευγένιο Δ΄ και ως Λατίνος Πατριάρχης Κων/πόλεως! Σημειωτέον, ότι Λατίνοι Πατριάρχες Κων/πόλεως ορίζοντο από τον Πάπα ήδη από το 1204.
Αλλά και οι προηγούμενοι αυτοκράτορες δεν ήταν άμοιροι ευθυνών, όπως ο Μαρκιανός:
- Ο αυτοκράτορας Μαρκιανός (450-457) συγκάλεσε την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο, για αποσαφήνιση του χριστολογικού δόγματων (περί των φύσεων του Χριστού). Εκεί απαίτησε τη σύνταξη νέου Όρου (Συμβόλου). Οι Πατέρες αρνήθηκαν, γιατί το απαγόρευε ο ζ΄κανόνας της Γ΄ Οικουμενικής. Προ της αφόρητης πίεσης οι Πατέρες ενέδωσαν και έτσι συντάχθηκε νέος όρος, με τη θέση, ότι στο πρόσωπο του Χριστού ενυπάρχουν δυο φύσεις: "εκ δυο φύσεων". Ο Όρος είχε έντονο κυρίλλειο χαράκτήρα, γι' αυτό απερρίφθη από τον Λέοντα, που ήθελε να περάσει η θεολογία του Τόμου του στον Όρο. Ο Μαρκιανός (γνωστός παπόδουλος) απείλησε τους Πατέρες, ότι αν δεν αλλάξουν τον Όρο, θα διαλύσει τη Σύνοδο και θα την μεταφέρει στη Ρώμη. Προ αυτής της απειλής, οι Πατέρες δέχτηκαν να αλλάξουν τον Όρο (που τον είχε εγκρίνει το άγιον Πνεύμα, όπως εφώνησαν), πρόσθεσαν στοιχεία του Τόμου και άλλαξαν τη φράση για τις φύσεις σε: "εν δυο φύσεσιν".
Σημειώνεται, ότι στο ελληνικό κείμενο του όρου υπάρχει η φράση: "εκ δυο φύσεων", ενώ στο λατινικό κείμενο: "in duabis naturis", δηλ. "εν δυο φύσεσιν". Πάλι και εδώ πέρασε η πολιτική του φοβερού και τρομερού Λέοντα Α΄, έναντι της Ανατολής.
Σημειώνεται, ότι και οι δυο είναι άγιοι της Εκκλησίας μας: Λέων (18 Φεβρουαρίου), Μαρκιανός (17 Φεβρουαρίου).
Αυτά τα ολίγα, γιατί αν επεκταθει κανείς και σε άλλες λεπτομέρειες και είναι νήπιος περί την πίστη, κινδυνεύει!
Αιρετικός
ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ( ΠΑΛΑΙΟΥ ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://agiooros.freeforums.org/topic-t2987.html#10029
24/5/2009 Όλοι να υπογράψουμε την "Ομολογία Πίστεως" της Σύναξης των αγωνιστών κληρικών και μοναχών Η Ομολογία Πίστεως που συντάχθηκε μετά από Σύναξη κληρικών και μοναχών αποτελεί την πιο ουσιαστική παρέμβαση των τελευταίων χρόνων σε ζητήματα οικουμενισμού και διαλόγων. Την υπέγραψαν ήδη επίσκοποι (Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Σεβ. Κυθήρων και Αντικηθύρων κ. Σεραφείμ), Καθηγούμενοι Ιερών Μονών (του Αγίου Όρους και της υπόλοιπης Ελλάδος), Αρχιμανδρίτες, πρεσβύτεροι, μοναχοί και μοναχές και πολλοί άλλοι. Οι συντάξαντες το κείμενο της Ομολογίας καλούν όλο τον πιστό λαό να προσυπογράψει την Ομολογία αυτή. Έτσι η Ορθόδοξη φωνή μας θα γίνει πιο δυνατή και θα αποτρέψει τα σχέδια των Οικουμενιστών. Ως blog καλούμε όλους τους αναγνώστες μας με πρώτους τους θεολόγους των ελληνικών σχολείων να προσυπογράψουν την Ομολογία Πίστεως. Δηλώνουμε δε ότι όσοι συνεργαζόμαστε σε αυτό το blog έχουμε ήδη αποστείλει τις υπογραφές μας. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Σύμφωνα με τις οδηγίες των ίδιων των συντακτών της Ομολογίας «Όσοι εκ των κληρικών, μοναχών, μοναζουσών και λαϊκών επιθυμούν να συμμετάσχουν στην μικρή αυτή κατάθεση ορθοδόξου ομολογίας ημπορούν να το δηλώσουν γράφοντας: «Συμφωνώ με την Ομολογία Πίστεως κατά τού Οικουμενισμού καί προσυπογράφω». Νά αποστείλουν δέ τήν δήλωση με το όνομα τους και την κληρική, μοναστική ή επαγγελματική τους ιδιότητα στη διεύθυνση Περιοδικό «ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ» Τ.Θ. 1602,541 24 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. fax: 2310.276590 και e-mail: palimpce@otenet.gr
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ονόματα των κληρικών, μοναχών, μοναζουσών, και λαϊκών που υπέγραψαν το κείμενο Ομολογίας μπορείτε να τα δείτε στο αρχείο PDF κάνοντας κλίκ εδω http://www.impantokratoros.gr/dat/672C3EB3/file.pdf?633787705798432500 και στην σελιδα 19 απο τις 24
Που είναι αυτός ο ανώνυμος που έγραψε πιό πάνω ότι είπε ο Πατριάρχης ότι δεν θα γίνη τίποτα με τους Παπικούς αν δεν επιστρέψουν στην κατάστασι της πρώτης Χυλιετίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένουμε να δούμε ένα τέτοιο κείμενο για να το χαρούμε και να το προβάλουμε.
Αλλά μάλλον είναι, φιλοπατριαρχική "μπαρούφα".
Οπως και κάτι τέτοιο αποτελεί φρούδα ελπίδα και μάλλον από τον πατριάρχη θεωρείται "μπαρούφα" αφου ΠΟΤΕ δεν πρόκειται να γίνη κάτι τέτοιο.
Φρονούμε, ότι ακόμη και εάν το είπε αυτό ο Πατριάρχης, δεν θα πρέπει να επιστρέψουμε στο καθεστώς της 1ης χιλιετίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τούτο, διότι την 1η χιλιετία η Ανατολή ήταν υπόδουλη της Δύσης, οι Πάπες (πολλούς από τους οποίους έχουμε αγίους) εξασκούσαν με πρωτοφανή υπεροψία το πρωτείο εξουσίας και διοχέτευαν στην Ανατολή τη λανθασμένη θεολογία του Αυγουστίνου, πολλά κατάλοιπα της οποίας έχει η Ανατολή ακόμη και σήμερα.
Ακόμη και εάν ο Πάπας μετανοήσει και επιστρέψει στην Ορθοδοξία, θα προσπαθήσει να την υπονομεύσει και να κλονίσει τα θεμέλια της Εκκλησίας.
Η Ορθοδοξία, ας κρατήσει τη γνήσια παράδοση των Πατέρων και των Συνόδων και ας αφήσει τον Παπισμό στην ειδωλολατρεία του. Όποιος παπικός θέλει να επιστρέψει, ας επιστρέψει, αναγνωρίζοντας την Εκκλησία, ως συνέχεια των Αποστόλων. Η επιστροφή ας γίνει από τη βάση και όχι από την κορυφή, γιατί αν γίνει από την κορυφή, η Εκκλησία θα υποστεί πολλά δεινά.
Αιρετικός
Ο αγιος πατηρ Ιουστινος Ποποβιτς
ΑπάντησηΔιαγραφήειχε μιλησει για τις 3 πτωσεις.
Του Διαβολου, του Ιουδα, του παπα.
Αυτες οι 3 πτωσεις ποτέ δεν ...ανακαλουνται!
Ουτε ο Διαβολος, ουτε ο Ιουδας, ουτε ο Παπας ειναι ποτε δυνατον να επιστρεψουν.
Η πτωσι τους ειναι,ας το πω, ανεπιστρεπτος και παγιωθεισα εις τους αιωνας.
Μη πιστευουμε σε φρουδες ελπιδες.
Μην εμφανιζομαστε σαν ...χανοι!
Γι αυτο και οι αγιοι της Ορθοδοξιας καταραστηκαν τον Παπα.
Οι Αγιοι της Ορθοδοξιας ειναι και επαληθευομενοι Προφητες.
Οι παμπαλαιοι αιρετικοί, οι Φραγκολατινοι,δεν προκειται ΠΟΤΕ να μετανοησουν.