επιμέλεια κειμένων :πρωτοπρεσβυτέρος Δημήτριος Αθανασίου
Σύμφωνα με το περιεχόμενο του βιβλίου, αυτό γράφτηκε
για να προφυλάξει τους χριστιανούς από το Σχίσμα του Παλαιοημερολογητισμού,
χωρίς να δικαιολογήσει ο συγγραφέας ,
γιατί ο Παλαιοημερολογητισμός είναι Σχίσμα. Θεωρεί δηλ.ότι η Κρατική Ελλαδική
Εκκλησία είναι Η ΜΟΝΗ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ξεχνώντας τα εξής σχετικά με την ημερολογιακή ρύθμιση του 1924.
Α. Την αντικανονικότητα του Πατριάρχη Μελετίου
Μεταξάκη.
Β. Την αντικανονικότητα του λεγόμενου Πανορθόδοξου
Συνεδρίου του 1923, που αποφάσισε την ημερολογιακή μεταρρύθμιση.(Απουσίαζαν
τρία Πατριαρχεία).
Γ. Την αντικανονικότητα του Αρχιεπισκόπου
Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου, που εκλέχτηκε από Αριστίνδην Σύνοδο.
Δ. Την έλλειψη ποιμαντικής κατήχησης και ενημέρωσης του χριστεπωνύμου πληρώματος για την
αναγκαιότητα της αλλαγής του ημερολογίου και τον σκοπό της.(Εγκύκλιοι 1902 και
1920)
Ε.. Τον απαράδεκτο εκκλησιαστικά και ηθικά τρόπο
επιβολής του νέου ημερολογίου με την βοήθεια του κρατικού μηχανισμου με
καθαιρέσεις κληρικών και με διώξεις κληρικών και λαϊκών αναβιώνοντας τις
αιρέσεις σεργιανισμού, καισαροπαπισμού και παποκαισαρισμού.
ΣΤ. Τον απαράδεκτο χρόνο υλοποίησης της ημερολογικής
μεταρρύθμισης. Είχε προηγηθεί η μικρασιατική καταστροφή και η Ελλάδα μετρούσε
τις πληγές της.Είχε κατασπαραχθεί ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας, είχαμε μαζική
μετανάστευση προσφύγων στην Ελλάδα. Υπήρχε πολιτική και οικονομική αστάθεια
κ.α. Τίποτα από τα παραπάνω δεν λαμβάνει υπόψη ο π.Ε.Θ.
Επίσης στο βιβλίο αυτό αναβιώνει ο
Επισκοποκεντρισμός, σύμφωνα με την οποία
μετατίθενται τα όρια της
Εκκλησίας από την Αλήθεια της Πίστεως, στα πρόσωπα που την διοικούν!!! Έτσι
λοιπόν για να βρίσκεται καποιοε εντός Εκκλησίας
πρέπει να κοινωνεί με τους εκάστοτε διοικούντες αυτήν, ακόμη και αν
αυτοί είναι αιρετικοί!!!
Γράφει ο μακαριστός Γέροντας.
«Άλλ’ ή
διακοπή του μνημοσύνου «πρό συνοδικής διαγνώσεως» και καταδίκης, δεν έχει τήν
έννοια αποφυγής μολυσμού έκ τής κηρυττομένης αιρέσεως! Όχι, άδελφέ μου!
"Αν είχεν αυτήν τήν έννοιαν, τότε οί Κανόνες δέν θά παρείχον άπλώς
δικαίωμα παύσεως μνημοσύνου δι' αίρεσιν «πρό συνοδικής διαγνώμης», αλλά θά
έθέσπιζον ρητήν καί σαφή ύποχρέωσιν μετ' απειλής βαρύτατων ποινών έν έναντία
περιπτώσει... Δέν υπάρχει λοιπόν κίνδυνος νά... μολυνθώμεν, ούτε
μνημονεύοντες τού Πατριάρχου (έφ’ οσον άκόμη δέν κατεδικάσθη) ούτε πολλώ
μάλλον, δεχόμενοι εις κοινωνίαν τούς μνημονεύοντας αύτου»... |
ΣΧΟΛΙΑ.
(Ο,τι γράφετε στην συνέχεια είναι
διαμορφωμένα αποσπάσματα από το βιβλίο του π.Θεοδωρήτου Μαύρου -ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ).
1. Θεωρώ ότι είναι άτοπο να υποστηρίζεται η άποψη
ότι ο κανόνας δεν προβλέπει τιμωρία του ιερέα που δεν εφαρμόζει τον κανόνα και
επομένως ο κανόνας είναι ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ. Αυτό αποτελεί έργο της Συνόδου που θα συγκληθεί για να εξετάσει
και να αποφανθεί για την κηρυττόμενη αίρεση. Αυτός εξ άλλου είναι και ο ΣΚΟΠΟΣ
ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ. Να συγκληθεί Σύνοδος ορθοδόξων Επισκόπων για να εξετάσει την
αίρεση. Είναι δυνατόν να είναι αληθινή και ορθοδοξούσα η Σύνοδος εκείνη που δεν
προστατεύει τον ποιμαινόμενο λαό, αλλά θα προστατεύεται από αυτόν, αφού έρχεται
να αποφανθεί « κατόπιν εορτής»;;
«Είναι να
υπάρχει ένας πολιτικός νόμος που θα διατάζει τους στρατιώτες και
αξιωματικούς να μάχονται με πείσμα από την στιγμή που εμφανίζεται ένας εχθρός,
εκτός των στρατηγών και επιτελαρχών, οι οποίοι θα συνέρχονταν τελευταίοι για να ανακοινώσουν
ότι ο εχθρός επιτέθηκε και έπραξαν πολύ καλά οι στρατιώτες και
αξιωματικοί;;;Είναι δυνατόν να υπάρξει τέτοιος νόμος;
Επίσης πως είναι δυνατόν να υπάρχει κανόνας που να τιμωρεί όσους κληρικούς δεν τον εφάρμοσαν, την στιγμή που
και οι συγκροτήσαντες Σύνοδο Ορθόδοξοι Επίσκοποι για την εξέταση της αίρεσης,
θα είναι και αυτοί ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ επειδή δεν αντέδρασαν;;
2.Η εκκλησιαστική ιστορία μας παρέχει πλήθος
παραδειγμάτων για την αντίδραση των κληρικών και λαϊκών όταν εμφανιζόταν αίρεση
και πριν Συνοδική καταδίκη.
Αναφέρουμε στην συνέχεια μερικά παραδείγματα.
-Ο Άγιος Υπάτιος μόλις πληροφορήθηκε την κακοδοξία
του Νεστορίου, διέκοψε το μνημόσυνό του πριν συνέλθει Σύνοδος.
-Ο Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής διέκοψε κάθε εκκλησιαστική κοινωνία «προ
συνοδικής διαγνώμης» με όλους σχεδόν
τους θρόνους Ανατολής και Δύσεως εξαιτίας της αίρεσης του Μονοθελητισμού, ώστε
να θεωτείται από τους αντιπάλους του «εκτός Εκκλησίας».
-Οι εικονόφιλοι κληρικοί και λαϊκοί διατέλεσαν « εν ακοινωνησία» με τους
εικονομάχους ολόκληρες δεκαετίες διωκόμενοι ποικιλοτρόπως μέχρι να συγκληθεί η
Ζ Οικουμενική Σύνοδο.
3. Ο Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, πρωταγωνιστής του αγώνα των εικονοφίλων
έγραψε:
«οτι μ ο λ υ σ μ ό ν έχει ή κοινωνία έκ μόνου τού
άναφέρειν αύτόν (τόν εικονομάχον δηλ. επίσκοπον), καν όρθόδοξος είη ό
αναφέρων» ; ’Ή όταν διά πολύ κατώτερον τής είκονομαχίας θέμα, τόν
παράνομον ήτοι γάμον τοΰ αύτοκράτορος, μετά άφθάστου παρρησίας διεκήρυσσεν:
«Παντά ήμίν φορητά μέχρι θανάτου, ή μετασχείν τής έκείνου κοινωνίας (ίερέως
’Ιωσήφ) καί τών έκείνω συλλειτουργούντων»; (P.G. 99. 972).
4.’Αλλά μήπως ή ’Εκκλησία τού Χριστού και ΠΡΟ τής
δημιουργίας των σχετικών ιερών Κανόνων, δέν άντιμετώπιζε με επιτυχία τις
εμφανιζόμενες αιρέσεις με βάση την διδασκαλία της Αγίας Γραφής, όπως γράφει και ο Όσιος Θεόδωρος ο
Στουδίτης.
«Παραγγελίαν
γάρ έχομεν έξ αυτού του ’Αποστόλου, εάν τις δογματίζη ή προστάσση ποιείν ήμάς,
παρ’ ο παρελάβομεν, παρ ο οι Κανόνες τών κατά καιρούς Συνόδων, καθολικών τε καί
τοπικών όρίζουσιν, άπαράδεκτον αυτόν έχειν καί μηδέ λογίζεσθαι αυτόν έν κλήρω
άγιων». (P.G. 99, 988Α).
Τούτο ακριβώς εφάρμοσαν και οι άγιοι Πατέρες τής Ζ’ Οίκ. Συνόδου κατά
τήν δίκη καί καταδίκη τών είκονομάχων, παρά τά άντιθέτως γραφέντα
ύπό τού αρχιμ. π. Επιφάνιου θεοδωρόπουλου, οτι δηλ. «ουδέποτε
έτιμωρήθη κληρικός τις, ή καν άπλώς έπετιμήθη διά τόν λόγον οτι δέν έσπευσε νά
άποσχισθή πάραυτα άπό τού αιρετικού επισκόπου...». Παραθέτομεν ευθύς αμέσως
άντιπροσωπευτικά κείμενα από τις συνεδρίας τής Συνόδου.
Α’)'Τ α ρ ά σ ι ο ς ό άγιώτατος Πατριάρχης τώ έπισκόπω
Νεοκαισαρείας είπεν: ώς άγνωστός σοι παρήλθεν ή αλήθεια έως τού νυν, ή ώς
έγνωσμένης κατεφρόνησας; Καί έάν ώς άγνωστός σοι παρήλθεν, μή αίδεσθής τόν
όρθόν λόγον μαθείν, ώσπερ ούκ ή- σχύνθης τόν διεστραμμένον.
Γ ρ η γ ό ρ ι ο ς έπίσκοπος Νεοκαισαρείας είπε: πίστευσον, Δέσποτα, ώς
άγνωστος’ αιτώ δέ μαθείν, καί ώς κελεύει ο δεσπότης καί ή άγια Σύνοδος».
Τ α ρ ά σ ι ο ς : Λέγε τί θέλεις μαθείν;
Γ ρ η γ ό ρ ι ο ς είπε : Ήνίκα πάσα ή όμήγυρις αύτη τό έν λαλεί καί
φρονεί, έμαθον καί έπληροφορήθην οτι ή αλήθεια αύτη έστίν, ή νυνί ζητουμένη καί
κηρυσσομένη. Καί διά τούτο κάγώ αιτώ συγγνώμην τών πρώην μου κακών, καί θέλω
μετά πάντων καί φωτισθήναι καί διδαχθήναι' τά πλημμελήματα καί άμαρτήματά μου
άμετρά έστι καί ώς ό θεός κατανύξει τήν ίεράν Σύνοδον καί τόν πανάγιον
δεσπότην...
Τ α ρ ά σ ι ο ς : Ώφειλες έκ τών ανέκαθεν χρόνων άνοίξαι σου τά ώτα
καί Παύλου τού θείου ’Αποστόλου άκούσαι λέγοντος: «στήκετε, κροτείτε τάς
παραδόσεις, άς παρελάβετε είτε διά λόγου, είτε δι’ έπιστολής ήμών»' καί πάλιν
Τιμοθέω καί Τίτω γράφοντος: «τάς βεβήλους κενοφωνίας παραιτείσθε». Τί
βεβηλότερον ή τί κενοφωνότερον τού λέγειν Χριστιανούς είδωλολατρήσαι;
Γ ρ η γ ό ρ ι ο ς : Κακόν ήν καί όμολογούμεν, κακόν ήν άλλ’ ούτως
έπράχθη καί ούτως έπράξαμεν’ καί διά τούτο αίτούμεν συγγνώμην τών πλημμελημάτων
ήμών. ’Ομολογώ, Δέσποτα, έμπροσθεν τής τιμιωτάτης άγιωσύνης ύμών, καί πάντων
τών άδελφών τής άγιας Συνόδου, οτι ή μ ά ρ τ ο μ ε ν
καί η ν ο μ ή σ α μ ε ν καί κακώς έπράξαμεν καί
συγγνώμην αίτούμεν περί τούτου...
Β’) Β α σ ί λ ε ι ο ς έπίσκοπος Άγκύρας είπεν: "Οθεν καί έγώ
έπίσκοπος Άγκύρας τής πόλεως, προαιρούμενος έ ν ω θ ή ν α ι
τή Καθολική ’Εκκλησία... ταύτην τήν παρούσαν έγγραφόν μου όμολογίαν ποιούμαι
καί προσάγω ύμίν τοίς έξ άποστολικής αύθεντίας λαβούσι τήν έξουσίαν. ’Εν ταύτώ
δέ καί συγγνώμην έξαιτούμαι παρά τής θεοσυλέκτου ύμών μακαριότητος ύπέρ ταύτης
μου τής β ρ α δ υ τ ή ρ ο ς . Δέον γάρ ήν μή ύστερηκέναι με
πρός τήν τής ’Ορθοδοξίας όμολογίαν άλλά τής άκρας μου άμαθείας καί νωθρείας καί
ήμελημένης διανοίας έστί τούτο».
Γ’) Τή άγια καί οικουμενική Συνόδω Θ ε ο δ ό σ ι ο ς (έπίσκοπος
Άμορίου) ό έλάχιστος Χριστιανός ομολογώ καί συντίθεμαι καί δέχομαι καί
άσπάζομαι... καί διά τούτο παρακαλώ ύμάς άγιοι τού θεού καί βοώ" ή
μ α ρ τ ο ν εις τόν ουρανόν καί ένώπιον ύμών’ δέξασθέ με ώς έδέξατο ό
θεός τόν άσωτον καί τήν πόρνην καί τόν ληστήν ζητήσατέ με καθώς έζήτησεν ό
Χριστός τό άπολωλός πρόβατον, ο άνέλαβε έπί τών ώμων...
Σ ά β β α ς ό εύλαβέστατος ήγούμενος Μονής τών Στουδίων είπε: Κατά
τάς άποστολικάς διατάξεις καί οικουμενικός Συνόδους, άξιός έστιν
αποδοχής...
Τ α ρ ά σ ι ο ς ό άγιώτατος Πατριάρχης είπεν: οί ποτε κατήγοροι τής
’Ορθοδοξίας νυνί συνήγοροι τής αλήθειας έγένοντο...
Δ’) Οί μοναχοί άναλαβόντες είπον: Άλλά τούς παρασυρθέντας καί βία
παθόντας ό πατήρ (Μ. Αθανάσιος) προσίεται. Είπάτωσαν ούν ή παρεσύρησαν ή βίαν
ύπέμειναν, οτι ά π έ σ τ η σ α ν τής ά λ η θ ε ί α ς.
Ύ π ά τ ι ο ς καί οί σύν αύτώ έπίσκοποι ειπον: "Οτι ήμείς ούτε
βίαν ύπεμείναμεν, ούδέ παρεσύρημεν, άλλ’ έν ταύτη τή αίρέσει ήμών γεννηθέντες
άνετράφημεν καί ηύξήθημεν...Καί αυθις θαλάσσιος καί Ευσέβιος καί Εύστάθιος οί
εύλαβέστατοι έπίσκοποι είπον : π ά ν τ ε ς ή μ ά ρ τ ο μ ε ν,
π ά ν τ ε ς σ υ γ γ ν ώ μ η ν α ι τ ο ύ μ ε ν...17.
Τις θά έπεθύμει καλλιτέραν έρμηνείαν έν τή πράξει τών Ι. Κανόνων; Τις δέν
διακρίνει εις τά προηγηθέντα Συνοδικά κείμενα τήν Άποστολικήν καί Πατερικήν
πράξιν, ώς αύτη έβιώθη μέχρι τής έποχής τών ανωτέρω συνέδρων; Συμφωνούντες
ούτοι απολύτως πρός τε τό γράμμα καί τό πνεύμα τής Γραφής, τών Κανόνων καί τής
καθόλου Παραδόσεως, θεωρούν οτι ή συνέχισις κοινωνίας μετά κηρύσσοντος
κακοδοξίαν τινά καθιστά τόν οίονδήποτε μετά τής μερίδος του κακοδόξου, ώς τό
ώμολόγησαν καί οί ίδιοι οί δικαζόμενοι έν τή Συνόδω, τής όποιας μερίδος ήγείται
ώς κορυφαίος, ό έναρξάμενος τής αίρέσεως «ψευδεπίσκοπος» του Κανόνος.
Άντιθέτως, οί μή κοινωνήσαντες τώ κακοδόξω, δημιουργούν τήν ύγιά άντίδρασιν
τής 'Εκκλησίας, συνιστούν έν άλλοις λόγοις τό ύγιές μέρος αυτής, τό όποιον
καί θά κρίνη, οτε δυνηθή, πάντας τούς προστιθέντας τή μερίδι τού κακοδόξου, ώς
έγένετο καί με τήν άνωτέρω Ζ Οίκ. Σύνοδον. Αύτά διδάσκει ή ιστορία τής
’Εκκλησίας μας, ταύτα παρελάβομεν πιστεύειν ύπό των Πατέρων ημών.
4.Συνεπώς σήμερον, οταν ή αίρεσις
κηρύσσεται επί δεκαετίας, οταν αί κακόδοξοι ένέργειαι καί
πλάναι του Οίκ. Πατριαρχείου καθίστανται αύθημερόν γνωσταί ύπό του πληρώματος
τής 'Εκκλησίας, οταν οί πάντες αντιλαμβάνονται καί κατανοούν τήν φοβεράν
παρατροπήν τών έπισκόπων τού Φαναριού καί τών συνοδοιπόρων του, οταν πάντα
ταύτα ένεργούνται έ π α ν ε ι λ η μ μ έ ν ω ς καί έκ
π ρ ο μ ε λ έ τ η ς , πώς είναι δυνατόν οί άπανταχού γής ’Ορθόδοξοι
έπίσκοποι, αλλά καί ό υπ’ αύτών κλήρος καί λαός, νά δικαιολογηθούν διά τήν
κατάκριτον σιωπήν καί κοινωνίαν των μετά τών άνωτέρω πεπτωκότων;
α.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσπαθείτε ανεπιτυχώς βέβαια, να διορθώσετε τον άγιο Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, με την ανεπιτυχή προσπάθεια σας να βαπτίσετε το Σχίσμα των παλαιοημερολογιτών ως μη-Σχίσμα!
Αλλά σ΄ αυτό σας έχετε απαντήσει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς αναλυτικά. Ανατρέξτε σε πρόσφατα σχόλια ή στα άρθρα του π. Ευθυμίου για να καταλάβετε το μεγάλο σφάλμα σας.
β.
Προσπαθείτε ανεπιτυχώς βέβαια, να διορθώσετε τον άγιο Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, παίρνοντας αποσπάσματα από τον πλανεμένο σχισματικό παλαιοημερολογίτη π. Θεοδώρητο Μαύρο!!! Αν είναι δυνατόν!!! Κύριε ελέησον!!!
Άρα και μόνο από αυτά καταλαβαίνουμε πόσο δίκαιο είχε ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.
Και οι Άγιοι κάνουν λάθη. Καλύτερα να κρίνετε τις εκκλησιολογικές θέσεις του π.Θεοδωρήτου. Το πρόσωπο το κρίνει ο Θεός.Στις δικές μου τις έρευνες γράφονται όλες οι αποόψεις.Αν σας ενοχλούν μην τις διαβάζετε. Η ανώνυμη αφοριστική κριτική δείχνει έλλειψη εκκλησιολογικών επιχειρημάτων.
ΔιαγραφήΠροτιμούμε εκατό και χίλιες φορές να ακολουθήσουμε τους Αγίους όπως είναι ο π. Επιφάνιος, παρά τους Σχισματικούς με τόσες πλάνες όπως ήταν ο π. Θ. Μαύρος.
ΔιαγραφήΔιαβαζω : " Καλύτερα να κρίνετε τις εκκλησιολογικές θέσεις του π.Θεοδωρήτου. Το πρόσωπο το κρίνει ο Θεός. "
ΔιαγραφήΧμ ! ΟΙ αμαρτίες είναι δημόσιες και γνωστές στους πολλούς η μετάνοια ισως ιδιωτική και γνωστή μόνο στο Θεό . Οπως σε βρεί σε κρίνει . Πως να σου αποδείξω ότι οι Αγιοι αν δημοσίως κρίνονται για όσα δημοσίως αμάρτησαν και δεν είναι ευρέως γνωστό οτι μετανόησαν όχι μόνο δεν δυσαρεστούνται αλλά και ευχαριστούνται ? Και γιατί δυσαρεστούνται ? Οταν οι δημόσιες αμαρτίες τους προβάλλονται ως υπόδειγμα όχι για αποφυγή αλλά για μίμηση !
Αλλά ίσως το ξέρεις με τον ίδιο τρόπο που το ξέρω και εγώ .
Ανάγκη είναι οι αποτειχισμενοι να δούμε πως πέρασε η ΔΥΤΙΚΉ επιρροή σε μας και να αναθεματίσουμε τους "αγωγούς" της αίρεσης και μάλιστα αυτούς με τις θέσεις των οποίων διευκολύνεται ο οικουμενισμός και εμποδίζεται ο αντιαιρετικός αγώνας .
Πλανεμένε και αγιομάχε sotirio,
Διαγραφήσταμάτα να γίνεσαι "αγωγός" της αγιομαχίας και της βλασφημίας και εμπόδιο στον αντιαιρετικό αγώνα!
Και άφησε τις αερολογίες!
Εχεις ακόμα κοσποσκινάκι ανώνυμε ή το "αναβάθμισες" σε ροζάριο και δεν το πήρες ακόμα χαμπάρι ?
ΔιαγραφήΟι οικουμενιστές ανταποδίδουν την φιλοφρόνηση στον Ζήση . Επειδή δογματίζει ο Ζήσης οτι έχουν Χριστό στα μυστήρια τους οι αιρετικοί μέχρι να καθαιρεθούν απο μία σύνοδο και δεν είναι υποχρεωτική η αποτείχιση δεν τον καθαιρούν . Ετσι άκριτος και αυτός όπως άκριτοι και αυτοί τι δεδιωγμένος είναι ?
Ο Βλασίου Ιερόθεος , ο Μόρφου ο Σεραφείμ Πειραιώς είναι και αυτοί αντιοικουμενιστές? μνημονευτές του Βαρθολομαίου που μνημονεύει πάπα και υπέγραψαν και το κολιπαρι ? Για να μην τους καθαιρέσουν ? Και αυτοί και κάποιοι αλλοι λέγανε για σύνοδο που θα καθαίρεση τον Βαρθολομαίο που συλειτουργούσε με Λεσβίες και μοίραζε κοράνια και προσευχόταν σε συναγωγές ... Ε λοιπόν γιατί στο κολιμπάρι δεν τον κράξανε σαν αιρετικό ? Γιατί εκεί στο κολιμπάρι δεν εξέφρασαν την διαφωνία τους ?
Δεν το κανανε οταν είχαν την ευκαιρία για να το κάνουν πότε ? Την δευτέρα Παρουσία ?
Μνημόνευσε η δεν μνημόνευσε Παπα ο Βαρθολομαίος ? Κοινωνά μα αιρετικούς και έκανε και σύνοδο ληστρική που τούπε και μπράβο? Μπροστά στην ληστρική του Κολιμπαρίου που αναγνώρισε ολους τους αιρετικούς η σύνοδος Φερράρας-Φλωρεντίας μοιάζει για κλεφτοκοτάδες ... αυτή μόνο τον Παπα αναγνώρισε ...
Ετσι κάνανε επι ΒΈΚΟΥ ΌΣΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΑΝ ?
Στο καιρό του Βέκου ήταν τότε υποχρεωτική ή εθελοντική η αποτείχιση ? Τι επιτίμιο είχε όποιος κοινωνούσε απο παπά που μνημόνευε Βέκο ? Τι επιτίμιο είχε όποιος πλησίασε 100 μέτρα κοντά και μόλυνε την ακοή του απο τις ψαλμωδίες ? Γιατί μετά ξανακαθιερώσανε τις εκκλησιές που μνημονεύανε Βέκο αν αυτές δεν ήταν κατοικίες δαιμόνων ?
Άλλαξε ο νόμος απο τότε ? Ο Επιφάνειος τον άλλαξε ? Και εσύ τον λές αγιο επειδή τον άλλαξε ? Και μένα με λές αγιομάχο ?
Αυτοί είναι οι αντιοικουμενιστές που τους εμποδίζω τον αγώνα ? Ο Θεός βλέπει .
Ένα σχόλιο απαντητικό για το σχόλιο του sotirio16 Σεπτεμβρίου 2024 στις 2:15 π.μ.
ΔιαγραφήSotirio σύνελθε, γράφεις αρλούμπες συνέχεια!
Ρωτάς για τους μητροπολίτες Ναυπάκτους και Αγίου Βλασίου (όχι Βλασίου που γράφεις) Ιερόθεο , Μόρφου και Σεραφείμ Πειραιώς αν είναι αντιοικουμενιστές.
Ναι, σου απαντώ είναι αντιοικουμενιστές.
Ρωτάς “Γιατί εκεί στο κολιμπάρι δεν εξέφρασαν την διαφωνία τους ? “
Γράφεις αρλούμπες:
Ο Πειραιώς Σεραφείμ δεν ήταν στο Κολυμπάρι. Αλλά το Αντιαιρετικό Γραφείο της Μητρόπολης Πειραιώς έχει πάρει θέση ξεκάθαρη κατά του Κολυμπαρίου.
Ο Μόρφου και ο Ναυπάκτου Ιερόθεος ήταν στο Κολυμπάρι και ήταν από τους ελάχιστους ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ στο Κολυμπάρι.
Βλέπεις που τα έχεις κάνει κουλουβάχατα στο μυαλό σου;
Έχεις φτάσει στο σημείο να είσαι αγιομάχος, περιφρονητής του καλού πανεπιστημιακού καθηγητή π. Θεοδώρου Ζήση και προκαλείς εμπόδια στον αντιοικουμενιστικό αγώνα, όπως και άλλοι super-Ορθόδοξοι.
Μετανόησε και μην θέλεις να κάνεις τον δάσκαλο με τόση ασχετοσύνη που έχεις!
Για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε ΤΟ ΕΞΩΦΘΑΛΜΟ γεγονός, ότι ο παλαιοημερολογιτισμός είναι Σχίσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτάξτε.
Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων";
https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more
ΚΑΙ
Σωστά γράφει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς στο άρθρο του
Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"; " ότι
"Τά σχίσματα ἐννοοῦνται πάντα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τό ἐκκλησιαστικό σῶμα γιά θέματα τά ὁποῖα δέν ἅπτοντο τῆς πίστεως. "
Άρα το σχίσμα το έκαναν όπως είναι εξόφθαλμο για τον καθένα, οι παλαιοημερολογίτες που αποσχίστηκαν επειδή άλλαξε το ημερολόγιο
Ολόκληρο το άρθρο-διαμάντι του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
"Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"
https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more
Ο ορισμός του σχίσματος προϋποθέτει τον καθορισμό της Συνόδου εκείνης (που ποιμαίνει εκκλησιαστικό σώμα), που είναι ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ. Ήταν ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ (Πανορθόδοξος Κων/πόλεως 1923 και Ελλαδικής Εκκλησίας) που αποφάσισαν την ημερολογιακή μεταρρύθμιση;;; (Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έπρεπε να γίνει διόρθωση του ημερολογίου).
ΔιαγραφήΑπο τον ορισμό του σχίσματος π. Δημήτριε, βγαίνει ΕΞΩΦΘΑΛΜΑ ότι το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα είναι Σχίσμα. Τί σημαίνει σχίσμα; Απόσχιση από την Εκκλησία. Αυτό ακριβώς έκαναν οι παλαιοημερολογίτες.
ΔιαγραφήΠάλι δεν είδατε την φράση για το σχίσμα του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά με τον οποίο συμφωνείτε στην λάθος υποχρεωτική αποτείχιση;
"Τά σχίσματα ἐννοοῦνται πάντα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τό ἐκκλησιαστικό σῶμα γιά θέματα τά ὁποῖα δέν ἅπτοντο τῆς πίστεως. "
Το ημερολόγιο και εορτολόγιο δεν άπτονται της πίστεως. Αυτά άλλαξαν και αποσχίστηκαν οι παλαιοημερολογίτες.
Δύσκολο είναι να το καταλάβετε;
Οι Σύνοδοι που αποφάσισαν την ημερολογιακή μεταρρύθμιση είχαν και Αποστολική Διαδοχοί και κανονικές ήταν σε γενικές γραμμές και αυτές ακολούθησε όλη η Εκκλησία της Ελλάδος και οι σύγχρονοι Άγιοι.
ΔιαγραφήΓράφετε,"Τί σημαίνει σχίσμα; Απόσχιση από την Εκκλησία".
ΔιαγραφήΕΡΩΤΗΣΗ.Ποιά εκκλησία εννοεί ο ορισμός του Σχίσματος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΔιαγραφήΔεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες π. Δημήτριε. Μία είναι η Εκκλησία.
Για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε ΤΟ ΕΞΩΦΘΑΛΜΟ γεγονός, ότι ο παλαιοημερολογιτισμός είναι Σχίσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτάξτε απο τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά -διαφωνούμε όμως για τον λάθος άποψη του για την αποτείχιση, τον "Υποχρεωτισμό" του.
Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων";
https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more
ΚΑΙ
Σωστά γράφει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς στο άρθρο του
Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"; " ότι
"Τά σχίσματα ἐννοοῦνται πάντα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τό ἐκκλησιαστικό σῶμα γιά θέματα τά ὁποῖα δέν ἅπτοντο τῆς πίστεως. "
Άρα το σχίσμα το έκαναν όπως είναι εξόφθαλμο για τον καθένα, οι παλαιοημερολογίτες που αποσχίστηκαν επειδή άλλαξε το ημερολόγιο
Ολόκληρο το άρθρο-διαμάντι του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
"Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"
https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more
Αν στάλθηκε παραπάνω απο μία φορά το ίδιο σχόλιο, κρατήστε το τελευταίο και βάλτε το.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞαναδιαβάζοντας το άρθρο στάθηκα στο "ουδέποτε έτιμωρήθη κληρικός τις ή καν άπλώς άπετιμήθη διά τόν λόγον ότι δεν έσπευσε νά άποσχισθή πάραυτα άπό του αιρετικού επισκόπου, άλλ’ άνέμενε τήν υπό Συνόδου καταδίκην αύτού...».
ΔιαγραφήΛάθος οταν καταδικάστηκε ο Βέκος κατάπεσαν και οι όλες οι χεροτονίες του διότι δεν είχε Πνευμα Αγιον αλλά σατανικό και τους τιμώρησαν σαν λαϊκούς πεπτοκότες με αναθεματισμό . Οι δε άλλοι που άλλων ήταν χειροτονία και τον μνημόνευαν και μετανοήσαντες επέστρεψαν στην εκκλησία αντιμετωπίστηκαν ως πεπτοκότες ιερείς και όχι ως πεπτοκότες λαΪκοί και δεν πήραν δύο τιμωρίες και καθαίρεση και αναθεματισμό .
Διαβάζεις τί γράφεις sotirio ;;;
Διαγραφή"Όταν καταδικάστηκε ο Βέκκος."
Ο Βαρθολομαίος και οι οικουμενιστές δεν έχουν καταδικαστεί.
Εγω διαβάζω τι γράφω εσύ δεν καταλαβαίνεις τι συμβαίνει γιατί δεν θέλεις να καταλάβεις .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σύνοδος έρχεται και διαπιστώνει μία κατάσταση ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ και την κοινοποιεί . Ο Βέκος με το να αρνηθεί το Χριστό καταδίκασε τον εαυτό του και έχασε την ΘΕΊΑ ΧΑΡΗ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ Θυσίαζε στα είδωλα και ο ναός ηταν κατατακτήριο δαιμονίων . Και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει η σύνοδος. Αν πτώση γίνεται με την απόφαση της συνόδου τοτε και τα μυστήρια οι χειροτονίες εν προκειμένω που είχαν τελεστεί θα ήταν ισχυρές και ο ναός αμίαντος .
Την πράξη ως επίβαση θεωρίας σου δείχνω . ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΑΝ ο Ναός ξανά καθιερώθικε . Αν δεν έχεις νου Ιησού να καταλάβεις τα λεγόμενα δες την πράξη .
Ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων γράφει:
«Ο δε αιρετικός γενόμενος, ούτε Πατριάρχης εστίν, ούτε επίσκοπος, ούτε καν μέλος της Εκκλησίας»
Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς επίσης είναι ξεκάθαρος στο ζήτημα αυτό. Οι αιρετικοί, κατ’ αυτόν, από τη στιγμή που θα εγκολπωθούν μιά κακοδοξία, παύουν να ανήκουν στην Εκκλησία. Λέει:
«Ουδέ της του Χριστού Εκκλησίας εισί, ως μη της αληθείας όντες»
Από τη στιγμή που ένας πιστός, λαϊκός, μοναχός ή κληρικός, δεχθεί κάποια αίρεση, ακόμα κι’ αν δεν την έχει διακηρύξει σε κανέναν, αλλά την κρατάει κρυφή για τον εαυτό του, γίνεται εχθρός του Θεού, κατά τον άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο P.G. 99, 1164Α Αυτό εξηγείται από το γεγονός, ότι ένας πιστός με την αποδοχή κακοδοξιών χάνει την Ορθή Πίστη, που είναι η Αποστολική Παράδοση. Σημαίνει ότι διακόπτεται γι’ αυτόν η Αποστολική Διαδοχή. Σημαίνει ότι ο αιρετικός αυτός παύει πλέον ν’ αποτελεί μέλος της Εκκλησίας του Χριστού!
Ο ίδιος τότε μόνος του εξέρχεται από το σώμα της Εκκλησίας. Αυτοαποκόπτεται μόνος του από την Εκκλησία, έστω κι’ αν τυπικά λέει ότι παραμένει! Αυτοκαταδικάζεται, δηλ. ο ίδιος μόνος του καταδικάζει τον εαυτό του!
Ο Απόστολος Παύλος, όταν γράφει για κάθε αιρετικό ότι:Τιτ.3, 10-11 «αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος»
δηλαδή είναι πλέον αυτοκαταδικασμένος!
Sotirio εσύ δεν θέλεις να καταλάβεις.
ΔιαγραφήΑυτές οι ερμηνείες σου sotirio είναι δικές σου ερμηνείες του Ιερού Χρυσοστόμου, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.
Ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων δεν βλέπω να είναι άγιος.
Δεν εννοούσαν οι άγιοι Ιωάννης Χρυσόστομος και Γρηγόριος ο Παλαμάς, ότι όποιος κληρικός αιρετίζει, χωρίς να αποκοπεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, ότι χάνει την αποστολική διαδοχή, την Χάρη, την ιερωσύνη, ότι παύει να είναι μέλος της Εκκλησίας.
Πουθενά δεν είπαν κάτι τέτοιο!
Σύνελθε Sotirio, πάψε να βλασφημάς τα ιερά Μυστήρια, να αθετείς το Ιερό Πηδάλιο, να κάνεις τον εαυτό σου ορθοδοξότερο των αγίων και να είσαι αγιομάχος!!!
Δεν δικαιολογείσαι ούτε αν το κάνεις από υπερ-"ευλάβεια".
Μια αποψη διαφορετική απο την δικη σας .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ βίος και το έργο του Δοσίθεου Β΄ της Ιερουσαλήμ (1641–1707) από τον Άγιο Δημήτριο Στανιλόα
https://kalebatlantaprime.medium.com/the-life-and-work-of-dositheus-ii-of-jerusalem-1641-1707-by-fr-dumitru-staniloae-cec0876173d9