Ἡ ἀποτείχισις
ἀποτελεῖ ἀποκοπήν
ἀπό τήν αἵρεσιν, ὄχι ἀπό
τήν Ἐκκλησίαν, κ. Τρακάδα!
Τοῦ
Δημητρίου Χατζηνικολάου, πρ. Ἀν.
Καθηγητοῦ τοῦ Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων
Ἄν
καί φοβοῦμαι ὅτι ὁ διάλογος μέ τόν κ. Τρακάδαν ἔχει ἤδη κουράσει τούς ἀναγνώστας, ἐν τούτοις ὑποχρεοῦμαι νά ἐπανέλθω, διότι ἐπανῆλθεν ὁ κ. Τρακάδας μέ νέας ἀντιφάσεις, παρανοήσεις καί ἀβάσιμα συμπεράσματα πού ἀπορρέουν ἀπό τήν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», τήν ὁποίαν κηρύττει. Δέν ἐκπλήσσομαι, βεβαίως, διότι ὅλ’ αὐτά εἶναι «ἴδιον τῶν Αἱρετικῶν» (βλ. Δοσιθέου Δωδεκάβιβλος,
Βιβλ. Θ՛, Κεφ. Α՛, Παρ. ΙΔ՛). Εἰς τό νέον ἄρθρον του («Ο.Τ.»,
26-7-24) ἀναμασᾶ τά ἤδη ἀνασκευασθέντα «ἐπιχειρήματά» του, λέγει ὅτι ἡ ἀποτείχισις ἀποτελεῖ ἀποκοπήν ἀπό
τήν Ἐκκλησίαν, καί
καταλήγει εἰς τό
παντελῶς ἀστήρικτον συμπέρασμα, ὅτι ἐφόσον δέχομαι ἔγκυρα
μυστήρια εἰς
τούς Οἰκουμενιστάς, δέν
χωρεῖ ἄλλη συζήτησις καί ὀφείλουν οἱ ἀποτειχισμένοι
νά ἐπανέλθουν εἰς
κοινωνίαν μέ αὐτούς, διά νά μή
διακινδυνεύσουν τήν σωτηρίαν των! Ἀπαντῶ ἐν συντομίᾳ.
1. Κατ’ ἀρχάς,
ὁ κ. Τρακάδας μ’ ἐρωτᾶ ἄν μέ τόν ὅρον
«ψευδεπίσκοπος» ἐννοῶ «ἐπίσκοπον» χωρίς ἱερωσύνην, κάτι πού θά ἦτο ἀντίφασις, ἐφόσον ἔγραψα ὅτι τά μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι ἔγκυρα. Ἐξ ἄλλου, εἰς
τό πρῶτον ἄρθρον μου ἐν τῷ πλαισίῳ αὐτοῦ
τοῦ διαλόγου
(«Ο.Τ.», 10-11-23) διευκρίνισα ὅτι
ὁ ὅρος αὐτός ἀπαντᾶται εἰς τόν 15ον Κανόνα
τῆς ΑΒ' Συνόδου.
Κατά τόν Δοσίθεον Ἱεροσολύμων (ἔ.ἀ., Βιβλ. Ι՛, Μέρος Ε՛, Κεφ. ΙΒ՛, Παρ.
Α՛ – Δ՛), ὁ ὅρος αὐτός
ἀναφέρεται εἰς τόν «ἐπίσκοπον» διά τόν ὁποῖον ἰσχύει
τοὐλάχιστον ἕν ἀπό τά ἀκόλουθα
τρία: (α) πάσχει κανονικῶς
ἡ τοποθέτησίς του·
(β) δέν ἔχει ἔγκυρον χειροτονίαν· καί (γ) ἡ διδασκαλία του δέν εἶναι Ὀρθόδοξος.
2. Ἀριστοτέχνης
εἰς τήν
«κοπτοραπτικήν» (διά τήν ὁποίαν
κατηγορεῖ ἀδίκως τόν ὑποφαινόμενον!), ὁ
κ. Τρακάδας «πανηγυρίζει» μέν πού δέχομαι ἔγκυρα μυστήρια εἰς τούς Οἰκουμενιστάς, ἀλλά παραλείπει ν’ ἀναφέρῃ καί τήν ἀμέσως ἑπομένην ἐπισήμανσίν μου: «Εἰς τό σημεῖον τοῦτο, ὅμως, ἀπαιτεῖται μεγίστη προσοχή: Ὁ κοινωνῶν ἐν γνώσει μέ αὐτούς [σ.σ. τούς Οἰκουμενιστάς], παρά τάς ὡς ἄνω θείας ἐντολάς
δι’ ἀποτείχισιν,
λαμβάνει μέν Χριστόν, ἀλλ’
ὡς παραβάτης τῶν θείων αὐτῶν ἐντολῶν ‘δαρήσεται πολλάς’ ...»
(«Ο.Τ.», 19–7–2024). Πρός τεκμηρίωσιν αὐτοῦ τοῦ ἰσχυρισμοῦ,
παρέθεσα τό χωρίον Α՛ Κορ. 11:27-31, ὅθεν
προκύπτει ὅτι οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ αἱρετικούς
ὄχι μόνον δέν ἁγιάζονται, ἀλλά κατακρίνονται, διότι
μεταλαμβάνουν ἀναξίως.
Τήν ἐπισήμανσιν αὐτήν κάμνει καί ὁ Δοσίθεος (ἔ.ἀ. Βιβλ. Α՛, Κεφ. ΙΣΤ՛, Παρ. Δ՛). Συνεπῶς, διατί νά κοινωνήσουν οἱ ἀποτειχισμένοι μέ τούς Οἰκουμενιστάς; Τά μυστήριά των ἔχουν ἁγιαστικήν Χάριν μόνον διά
τούς ἐν ἀγνοίᾳ κοινωνοῦντας, οἱ ὁποῖοι
«δαρήσονται ὀλίγας»,
ὅπως ἐπεσήμανα, κατά τό Λουκ.
12:47-48, ἐφόσον «ἐν τῇ οἰκίᾳ
τοῦ πατρὸς μου μοναὶ πολλαί εἰσιν» (Ἰω. 14:2). Παρεμπιπτόντως, ἄς τονισθῇ ὅτι οἱ
γονεῖς καί οἱ ἀνάδοχοι πρέπει ὁπωσδήποτε ν’ ἀπαιτοῦν ἀπό τούς ἱερεῖς νά βαπτίζουν κανονικῶς τά παιδία, μέ τρεῖς καταδύσεις καί ἀναδύσεις, καί ὄχι μέ «ποδόλουτρον»!
3. Γράφει ὁ
κ. Τρακάδας: «Αὐτή εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ὅστις
ἀποκόπτεται ἀπό αὐτήν, δηλ. καί ἀπό τόν μή καταδικασμένον οἰκουμενιστήν ... ὅσοι ἀποκόπτονται, ἀποκόπτονται ἀπό τά ἔγκυρα μυστήρια ... ἐφ’ ὅσον ἡ ’Εκκλησία εἶναι ἡ Ταμειοῦχος τῆς Χάριτος, ὅτιδήποτε ἄλλο δέν εἶναι, καθώς μόνον μία Ἐκκλησία δύναται νά ὑφίσταται. Οἱ ἀποτειχισμένοι εἰς ποίαν Ἐκκλησίαν
ἀνήκουν, ἐάν δέν ἀνήκουν πλέον εἰς τήν Ταμειοῦχον τῆς Χάριτος;». Ἐδῶ ὑπάρχουν
δύο διαστροφαί. Πρῶτον,
ὅπως ἐπεσήμανα εἰς τά προηγούμενα ἄρθρα μου, ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι
ἄθροισμα
καταδεδικασμένων ὑπό
Οἰκ. Συνόδων αἱρέσεων, ἄρα εἶναι προφανῶς καταδεδικασμένη αἵρεσις, ἔχει δέ καταδικασθῆ καί εἰς τάς ἡμέρας μας ὑπό τοπικῶν Συνόδων καί τοπικῶν Ἐκκλησιῶν,
ὅπως ὑπό τῆς ΡΟΕΔ (1983). Δεύτερον, ἡ ἀποτείχισις δέν ἀποτελεῖ
ἀποκοπήν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν, ἀλλ’ ἀπό τήν αἵρεσιν, διό καί ἐπαινεῖται ἀπό τόν 15ον Κανόνα
τῆς ΑΒ՛
Συνόδου! Φαντασθεῖτε
ἡ Σύνοδος ν’ ἀπένειμεν ἐπαίνους εἰς ὅσους ... ἀποκόπτονται
ἀπό τήν Ἐκκλησίαν! Ὁποία διαστροφή! Ὁ ἀποτειχιζόμενος δέν πηγαίνει εἰς ἄλλην «ἐκκλησίαν»,
ἀλλά μετακινεῖται ἀπό τό «νοσοῦν» εἰς τό «ὑγιαῖνον» μέρος τῆς Ἐκκλησίας. Ὅπως
γράφει ὁ
Δοσίθεος (ἔ.ἀ., Βιβλ. Ι΄, Μέρος Ε΄, Κεφ. ΙΑ΄,
Παρ. Δ΄), ὅταν οἱ Πατριάρχαι διδάσκουν καί
πράττουν παρά τά διατεταγμένα, τότε «κρίνονται, καθαιροῦνται, καί ἀποβάλλονται ὑπό τοῦ ὑγιαίνοντος μέρους τῆς Ἐκκλησίας» (ἡ
ἔμφασις προσετέθη).
Σημειωτέον ὅτι τινές
ἐπικαλοῦνται τό παύλειον, ὅτι ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει
«σπίλον ἢ ρυτίδα ἤ
τι τῶν τοιούτων» (Ἐφ. 5:27), διά νά ἰσχυρισθοῦν ὅτι ἡ
παραδοχή ὅτι ὑπάρχει καί «νοσοῦν» μέρος εἰς τήν Ἐκκλησίαν εἶναι δῆθεν αἱρετική, μή κατανοοῦντες ὅτι τό χωρίον αὐτό ἀναφέρεται εἰς τήν διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας, ἡ
ὁποία ὄντως δέν ἔχει
σπίλον ἢ ρυτίδα, καί ὄχι εἰς τά μέλη της, τά ὁποῖα ἔχουν
καί σπίλους καί ρυτίδας.
4. Γράφει ἐπίσης
ὁ κ. Τρακάδας ὅτι δέν ὑπάρχει δῆθεν αἵρεσις τοῦ «Δυνητισμοῦ» καί ὅτι ἀπό τά χωρία πού ἔχω παραθέσει δέν συνάγεται ὑποχρεωτική ἀποτείχισις πρό τῆς καταδίκης τῶν αἱρετικῶν. Εἰς τό ἄρθρον τῆς 19-7-24, παρέθεσα τό ἀκόλουθον χωρίον τοῦ Μ. Ἀθανασίου: «Πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ
δεξάμενος· τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (P.G. 26, σ. 1321). Ἐδῶ λέγει ὁ
Ἅγιος ὅτι πᾶς ἄνθρωπος ἔχει
λάβει ἀπό τόν Θεόν
τό χάρισμα τῆς
διακρίσεως μεταξύ τῆς
ὀρθῆς καί τῆς ἐσφαλμένης γνώμης, διό καί θά κολασθῇ ἄν δεχθῇ ὡς ἀληθῆ τήν
ψευδῆ δοξασίαν ἑνός ἀπείρου/ἀμαθοῦς/ἀνικάνου «ποιμένος», ἀντί ν’ ἀκολουθήσῃ τήν φωνήν τῆς συνειδήσεώς του, πού εἶναι ἡ φωνή τοῦ Θεοῦ, μέ τήν προϋπόθεσιν, βεβαίως, ὅτι ὁ ἄνθρωπος διάγει τόν βίον του ἐν ἁπλότητι καί καθαρᾷ καρδίᾳ
καί ζητεῖ συνεχῶς τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ. Εἰς αὐτό τό χωρίον, εἶναι φανερόν ὅτι ὁ αἱρετικός «ποιμήν» δέν ἔχει καταδικασθῆ.
Εὑρίσκεται εἰς τήν μερίδα τῶν Ὀρθοδόξων, ἀλλά
διδάσκει αἱρετικάς
δοξασίας λόγῳ ἀπειρίας ἤ ἀμαθείας. Ἐν
τούτοις, ὁ πιστός
φέρει τήν πλήρη εὐθύνην
διά τόν κολασμόν του ἄν
δέν ἀποτειχισθῇ ἀπό τόν ἐν
λόγῳ ψευδοποιμένα!
Τοὐτέστιν, ἡ ἀποτείχισις εἶναι
ὑποχρεωτική ἀπό αὐτόν, παρά τό γεγονός ὅτι αὐτός δέν ἔχει εἰσέτι καταδικασθῆ. Ἕν ἀκόμη
παράδειγμα μή κατανοήσεως ἐκ
μέρους τοῦ κ.
Τρακάδα τῶν χωρίων
πού ἔχω παραθέσει.
5. Ὁ
κ. Τρακάδας δικαιολογεῖ
τήν «ἁγιοποίησιν» (αὐτή εἶναι ἡ ὀρθή λέξις ἐν
προκειμένῳ) τῶν γνωστῶν γερόντων ὑπό τοῦ ὑβριστοῦ
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ὀλετῆρος τῆς Ἐκκλησίας «πατριάρχου» Βαρθολομαίου, διότι, λέγει, αὐτή δέν ἦλθεν ἄνωθεν, ἀλλ’ ἐκ τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας! Δέν γνωρίζει ἆραγε τήν προπαγάνδαν πού προγήθη
μέ ἐκδόσεις κ.λπ.; Εὑρισκόμενος εἰς Αὐστραλίαν καί ἐν τῷ Οἰκουμενισμῷ,
ὁ γράφων ἐβίωσα αὐτήν τήν προπαγάνδαν περί τό
1996, ὅταν
κατέφθανον εἰς τάς ἐνορίας τῆς Ἑλληνικῆς
παροικίας φορτία μέ αὐτά
τά βιβλία! Γαλουχηθείς εἰς
τόν «εὐσεβισμόν»,
δέν ἀντελήφθην τότε
τήν πονηρίαν τῶν Οἰκουμενιστῶν νά θέσουν εἰς ἐφαρμογήν τό «δόξαν παρ' ἀλλήλων λαμβάνοντες» (Ἰω. 5:44), «ἁγιοποιοῦντες» γέροντας πού συνέπλεον μέ
αὐτούς καί τούς ἐνεκωμίαζον. Ἐρωτῶ: Ὑπάρχει ἆραγε
κάποιος ἀπό τήν ἐποχήν πού ἐπεκράτει ὁ Ἀρειανισμός (4ος αἰών) ἤ
ὁ Μονοφυσιτισμός (5ος αἰών), ἤ ὁ Μονοθελητισμός (7ος αἰών) ἤ ἡ Εἰκονομαχία
(8ος-9ος αἰών) ὁ ὁποῖος
συνεπορεύθη μέ τήν μερίδα τῶν
αἱρετικῶν, κοινωνῶν μετ' αὐτῶν καί ἐγκωμιάζων
αὐτούς, καί κατόπιν ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία
νά τόν ἁγιοκατέταξε;
Προφανῶς, ὄχι, ἀκόμη καί ἄν ὁ ἴδιος
δέν ἐκήρυττεν αἵρεσιν! Οἱ Πατέρες ἐξηγοῦν: «Οἱ μέν [σ.σ. αἱρετικοί] τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς οὐ κατεποντίσθησαν, ὅμως τῇ κοινωνίᾳ τῆς αἱρέσεως
συνόλλυνται» (Ἁγ.
Θεοδώρου Στουδίτου, P.G. 99, σ. 1164Α)· «ἐάν ὁ
ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες
ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς
ἀναστρέφωνται, καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτούς ἐκβάλλεσθαι.
Συμφέρον γὰρ ἐστιν ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον
οἶκον, ἤ μετ’ αὐτοὺς ἐμβληθῆναι, ὡς μετὰ Ἄννα καὶ
Καϊάφα, εἰς
τὴν γέεναν τοῦ πυρός» (Μ. Ἀθανασίου, P.G. 27, σ. 1369C)·
«λέγει γάρ ὁ Θεός τῷ Μωϋσεῖ, Ἀποσχίσθητε ἀπό
τῶν ἀνδρῶν τούτων [σ.σ. τῶν ἀσεβῶν],
ἵνα μή συναπόλησθε»
(Δωδεκάβιβλος, Βιβλ. Η՛, Κεφ. Δ՛, Παρ. Δ՛)· «οἱ Κανόνες καί τῶν Πατριαρχῶν ἄρχουσιν, εἰ
γάρ ἔξω τῶν Κανόνων ποιοῦσιν, οὐ στοιχοῦμεν αὐτοῖς» (Δωδεκάβιβλος, Βιβλ. Β՛, Κεφ.
Ε՛,
Παρ. ΙΔ՛)· καί «ἐκεῖνοι μνημονεύονται, ὅσοι ὀρθοτομοῦσιν» (Δωδεκάβιβλος, Βιβλ.
Ι՛,
Κεφ. Δ՛). Ἀκούετε,
κ. Τρακάδα, ὅσοι δέν
ὀρθοτομοῦν δέν πρέπει νά
μνημονεύωνται! Οἱ
ἐπί Βέκκου
μαρτυρήσαντες Ἁγιορεῖται, εἰς τήν γνωστήν ἐπιστολήν των πρός τόν Βασιλέα
Μιχαήλ Παλαιολόγον (1275) λέγουν ὅτι
ὅσοι μνημονεύουν μή ὀρθοτομοῦντας «ἐπισκόπους» παίζουν θέατρον ἐνώπιον τῶν φρικτῶν μυστηρίων! (Βλ. V.
Laurent καί J. Darrouzes, Dossier Grec de L´Union de
Lyon (1273-1277), Institut Francais D´Etudes Byzantines, Paris
1976, σ. 377-403.) Σημειωτέον ὅτι
καί εἰς τά νέα αὐτά χωρία οὐδαμῶς ὑπονοεῖται
ὅτι πρόκειται διά
καταδικασθέντας αἱρετικούς,
ἀλλ’ ἰσχύουν καί διά μή
καταδικασθέντας. Λοιπόν, ἐκείνους
πού ἡ Ἁγία Γραφή, αἱ Σύνοδοι καἰ οἱ Πατέρες χαρακτηρίζουν «ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ», ἐπειδή ἐκοινώνουν (ἐν γνώσει) μέ αἱρετικούς, τούς ἀναθεματίζουν καί ἀποφαίνονται ὅτι αἱ ψυχαί των χάνονται μαζί μέ αὐτάς τῶν αἱρετικῶν, ἡμεῖς θά τιμῶμεν
ὡς ἁγίους;
6. Ὁ
κ. Τρακάδας κλείνει τό ἄρθρον
του μέ ἑνωτικόν πνεῦμα, κάμνων ἔκκλησιν πρός τούς ἀποτειχισμένους διά τόν
συντονισμόν τῶν
δυνάμεών μας, προκειμένου νά συγκροτηθῇ
μία ἀληθῶς Πανορθόδοξος Σύνοδος κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Αὐτό ἀκριβῶς ἐπεδίωκε καί ὁ
Ἅγιος πρ. Φλωρίνης
Χρυσόστομος (+1955), ὅπως
καί ὅλοι οἱ ἀποτειχισμένοι πού ἔχουν ὀρθόδοξον
φρόνημα, ἀλλά μέσῳ τῆς ἐμπράκτου
ἐνστάσεως, ἤτοι τῆς ἀποτειχίσεως, καί ὄχι μέ «χαρτοπόλεμον» (Καθηγητής Ἰ. Κορναράκης,
+2013).
7. Ὡς
ἄνθρωπος, εἶναι κατανοητόν νά κάμνῃ λάθη ὁ κ. Τρακάδας. Δέν δικαιοῦται, ὅμως, νά ψεύδεται, νά μέ κατηγορῇ ἀδίκως ὅτι
δῆθεν χρησιμοποιῶ ἐπιπολαίως διάφορα χωρία, τά ὁποῖα αὐτός
ἀδυνατεῖ νά κατανοήσῃ, καί ὅτι δῆθεν ἀγνοῶ τά βασικά. Ἐκτός τοῦ προαναφερθέντος παραδείγματος
(βλ. παρ. 4), ἐπισημαίνω
διά πολλοστήν φοράν καί ὅτι
δέν εἶναι ἀληθής ὁ ἰσχυρισμός του ὅτι
«ὅλοι οἱ κανονολόγοι ἀρχαῖοι καί νέοι ἑρμηνεύουν δυνητικά τόν Κανόνα
καί ὑποστηρίζουν ὅτι εἰσάγει δικαίωμα». Ἐννοεῖ δικαίωμα εἰς τήν κοινωνίαν μέ τήν αἵρεσιν, βεβαίως, ἐνῷ, ὅπως
ἐπεσήμανα εἰς τό ἄρθρον τῆς 31-5-24, ἀντιφάσκει πρός ἑαυτόν, παραδεχθείς ὅτι «ὁ ΙΕ΄ Κανὼν δὲν ἐπιτρέπει τὴν
κοινωνίαν μὲ αἱρετικούς»! Ὡς ἕν τρίτον παράδειγμα μή κατανοήσεως τῶν χωρίων καί τῶν ἱερῶν
κανόνων πού ἔχω
παραθέσει, εἰς τό ἄρθρον τῆς 19-7-24, ὅπως γίνεται εὐκόλως ἀντιληπτόν ἀπό τά συμφραζόμενα, παρέθεσα τό
χωρίον «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ
μίαν καὶ δευτέραν
νουθεσίαν παραιτοῦ,
εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται
ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν
αὐτοκατάκριτος»
(Τίτ. 3:10-11) διά νά δείξω ὅτι
δέν χρειάζεται Σύνοδος διά ν’ ἀποφασίσῃ ἄν εἶναι
αἱρέσεις αἱ προφανεῖς βλασφημίαι τῶν Οἰκουμενιστῶν, ἐφόσον αὐταί ἔχουν χιλιάκις καταδικασθῆ, γεγονός πού τούς καθιστᾶ αὐτοκατακρίτους. Λοιπόν, «ἐπιπολαίως» παρέθεσα αὐτό τό χωρίον;
Ὡς ἕν τέταρτον παράδειγμα, ὁ κ. Τρακάδας, εἰς τήν προσπάθειάν του νά πλήξῃ τήν ἀξιοπιστίαν μου, γράφει ὅτι ἡ περίπτωσις τοῦ Ὠριγένους πού ἀνέφερα
ὡς παράδειγμα διά τό
ὑποχρεωτικόν τῆς ἀποτειχίσεως «ἀπεδείχθη
ἐσφαλμένη, καθώς ὁ Ὠριγένης εἶχεν
ἤδη καταδικασθῆ». Δέν τό ἀπεδείξατε αὐτό, κ. Τρακάδα, ἁπλῶς τό ὑποθέτετε!
Εἰς τό ἄρθρον τῆς 31-5-24 ἔγραψα: «Ἐκ τῶν ὑστέρων, συνεβουλεύθην πολλούς ἱστορικούς, οἱ ὁποῖοι
γράφουν μέν πολλά διά τόν Ὠριγένην,
ἀλλά δέν ἀναφέρουν καταδίκην του ὡς αἱρετικοῦ ἐν ὅσῳ
αὐτός ἔζη». Ἀπό τούς ἱστορικούς πού συνεβουλεύθην, ὀλίγοι μόνον (τοῦ 19ου καί τοῦ 20οῦ αἰῶνος) γράφουν ὅτι ἀφωρίσθη ὁ Ὠριγένης ἐν
ὅσῳ ἔζη, χωρίς ὅμως
νά παραθέτουν τάς πηγάς των, ἄρα
καί αὐτοί ἁπλῶς τό ὑποθέτουν! Συμφώνως
πρός τήν πηγήν πού παρέθεσα (Δωδεκάβιβλος, Βιβλ. Γ΄, Κεφ. Η΄, Παρ. Β΄),
τό παράδειγμα αὐτό
δέν εἶναι ἐσφαλμένον, ἐφόσον ἡ πηγή ἀναφέρει ὅτι ὁ Ὠριγένης ἐξεδιώχθη ἀπό τήν Ἐκκλησίαν
τῆς Ἀλεξανδρείας, ὄχι ὅμως καί ὅτι ἀφωρίσθη! Ἄν εἶχεν ἀφορισθῆ ἐν ὅσῳ ἔζη, θά τό ἔγραφεν
ὁ Δοσίθεος, ὁ ὁποῖος
χαρακτηρίζει τόν Ὠριγένην «ἄθεον» (ἔ.α., Βιβλ. Β΄, Κεφ. Ε΄, Παρ.
ΙΒ΄) καί «ἐλεεινόν» (ἔ.ἀ., Βιβλ. Α΄, Κεφ. ΙΔ΄, Παρ. Δ΄) καί ἀναφέρει ὅτι καθῃρέθη ὑπό τοῦ Ἀλεξανδρείας Δημητρίου, λόγῳ τῆς εὐνουχίσεώς
του καί τῆς παρ’ ἐνορίαν χειροτονίας του,
καί ὄχι λόγῳ τῶν αἱρέσεών
του (ἔ.ἀ., Βιβλίον Α΄, Κεφ. Ι΄, Παρ.
Ζ΄). Ἀναφέρει ἐπίσης ὅτι ὁ ἴδιος ὁ
Ὠριγένης καί τά
συγγράμματά του ἀνεθεματίσθησαν
συνοδικῶς μετά
τόν θάνατόν του, τό πρῶτον
μέ πρωτοβουλίαν τοῦ Ἐπιφανίου Κύπρου (ἔ.ἀ., Βιβλ. Γ΄, Κεφ. ΙΓ΄, Παρ. ΣΤ΄) καί τό δεύτερον ὑπό τῆς Ε՛ Οἰκ. Συνόδου (ἔ.ἀ., Βιβλ. Α΄, Κεφ. ΙΔ΄, Παρ. Δ΄). Αἱ ἰδικαί σας «ἀποδείξεις»
περί τοῦ ἀντιθέτου, κ. Τρακάδα, βασίζονται
εἰς εἰκασίας καί προφανεῖς παρερμηνείας λέξεών τινων, ὅπως ἡ λέξις «ἐκκήρυκτος».
Πηγή: Ἐφημερίς
«Ὀρθόδοξος Τύπος»,
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024, ἀρ.
φύλλου 2508, σελ. 7
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν δέρνουν στο παράδεισο . Ουτε υπάρχει καθαρτήριο που να δέρνουν λίγο . Παπικές αιρέσεις ! Στην κόλαση ναι ! Εκεί αλλος πολύ και άλλος λίγος παιδεύεται .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟντως όποιος παραδέχεται οτι υπάρχει Ιησούς στο ποτηρίο οφείλει να κοινωνεί και αν δεν το κάνει θα πρέπει να εξηγεί την αιτία .
Πλήν όμως στο ποτήριο του αιρετικού δεν υπάρχει Χριστός αλλά ο εχθρός του Θεού . Είναι τράπεζα δαιμονίων , είναι κατοικία δαιμόνων ο ναός των αιρετικών . ΕΊΝΑΙ ΝΑΟΣ ΕΙΔΩΛΩΝ . Και όποιος ΕΚΕΙ θυσίασει ΣΕ ΑΛΛΟΝ θΕΟΝ ΘΥΣΙΑΖΕΙ σε εχθρό του Θεού θυσιάζει ΚΑΙ ΕΚΠΙΠΤΕΙ .
Αυτή ήταν και είναι η υγιής διδασκαλεία . Και εφαρμογή έχουμε σε ολες τις περιπτώσεις αιρεσεων .
Μα σε δύο περιπτωσεις επί Βέκου και πριν την Αλωση , δύο περιπτωσεις που μνημονεύτηκε Παπας έχουμε ακριβώς την ιδια περίπτωση με την περίπτωση Βαρθολομαίου να μνημονευει Παπα.
Και έχουμε ΠΡΙΗΓΟΎΜΕΝΟ , ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ .
Εχουμε τις θέσεις των Αγίων που αποτειχίστηκαν , έχουμε ΤΙς ΑΠΟΦΆΣΕΙς ΤΩΝ ΣΥΝΌΔΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Εχουμε την μαρτηρία οτι μετά την αποκατασταση της ορθοδοξίας οι ναοι ξανα καθιερώθικαν , έχουμε μαρτυρία οτι είναι εχθροί του θΕΟΎ με θαυματα ... Τι βραβευσε ο Θεός , τι τιμώρησε ... τα παντα ολα!
τι δεν έχουμε ?
Το τρείς εξαμαρτάνει έλεος ποιά δεν είναι σοφία !
Ειναι βαρύ να παραδεχτής την Αλήθεια και ειναι σταυροαναστασιμος ο δρόμος της , Κυριακή Αγίων Παντων 2002 αποτειχίστικα ..
«Εἶπεν ὁ Κύριος τοῖς ἑαυτοῦ μαθηταῖς· Πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ᾿ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος. Τότε ἀποκριθεὶς ὁ Πέτρος εἶπεν αὐτῷ· ἰδοὺ ἡμεῖς ἀφήκαμεν πάντα καὶ ἠκολουθήσαμέν σοι· τί ἄρα ἔσται ἡμῖν; Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὑμεῖς οἱ ἀκολουθήσαντές μοι, ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ, ὅταν καθίσῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλὰς τοῦ Ἰσραήλ. Καὶ πᾶς ὃς ἀφῆκεν οἰκίας ἢ ἀδελφοὺς ἢ ἀδελφὰς ἢ πατέρα ἢ μητέρα ἢ γυναῖκα ἢ τέκνα ἢ ἀγροὺς ἕνεκεν τοῦ ὀνόματός μου, ἑκατονταπλασίονα λήψεται καὶ ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσει. Πολλοὶ δὲ ἔσονται πρῶτοι ἔσχατοι καὶ ἔσχατοι πρῶτοι». ( Μτθ. ί 32-33, 37-38, ίθ 27-30 )
Αυτό είναι το Ευαγγέλιο των Αγίων Πάντων .
Τῶν Ἁγίων ὁ χορός, εὗρε πηγὴν τῆς ζωῆς καὶ θύραν Παραδείσου· εὕρω κἀγώ, τὴν ὁδὸν διὰ τῆς μετανοίας· τὸ ἀπολωλὸς πρόβατον ἐγώ εἰμι· ἀνακάλεσαί με, Σωτήρ, καὶ σῶσόν με.
Ο θεολόγος κ. Τρακαδάς δεν απάντησε στις πλάνες και αερολογίες του οικονομολόγου Δ. Χατζηνικολάου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν βάζετε την απάντηση;
Στείλτε μας την απάντηση να την δημοσιεύσουμε.
ΔιαγραφήΈχετε δίκαιο, μάλλον δεν έχει απαντήσει ακόμα ο κ. Τρακαδάς.
ΔιαγραφήΑναφερόμουν στην τελευταία απάντηση του κ. Τρακαδά που απαντά σε άλλο κείμενο του ίδιου αρθρογράφου.
Τελευταία ὑπενθύμισις πρός τόν κ. Τρακάδαν:
– Ἐσχάτη ὑπόμνησις πρὸς τὸν κ. Χατζηνικολάου
https://orthodoxostypos.gr/%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b1%ce%af%ce%b1-%e1%bd%91%cf%80%ce%b5%ce%bd%ce%b8%cf%8d%ce%bc%ce%b9%cf%83%ce%b9%cf%82-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%82-%cf%84%cf%8c%ce%bd-%ce%ba-%cf%84%cf%81%ce%b1/
Διερευνώντας θέματα της αποτείχισης (Γ)-
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος για οικουμενισμό, αντι-οικουμενιστικό αγώνα και αποτείχιση
https://apotixisi.blogspot.com/2024/09/blog-post_11.html
Η πλάνη του Υποχρεωτισμού δεν μπορεί να σταθεί ΠΟΥΘΕΝΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει απαντηθεί το θέμα σε χιλιάδες άρθρα.Δεν θα επανέλθουμε
ΔιαγραφήΈχει απαντήθει, αλλά οι απαντήσεις καθόλου δεν πείθουν. Είναι μονομερείς και δεν μπορούν να σταθούν.
ΔιαγραφήΓια το πόσο συναντώνται τα άκρα, βλέπουμε και άλλη μια ενδιαφέρουσα συμφωνία του π. Πέτρου Χίρς που συμφωνεί κατλ ουσίαν και με τον άγιο Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο όταν μιλούσε για τα ΔΥΟ ΑΚΡΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Πέτρος Χιρς: "Ἡ ἑνότητα τῶν ἄκρων, Φυλετισμοῦ, Ζηλωτισμοῦ καὶ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ ἡ Πατερικὴ Ρήση, «τὸ καλὸν οὐκ ἔστι καλόν, ἐὰν μὴ καλῶς γένηται»"
Ομιλία Fr. Peter Heers με θέμα "Ἡ ἑνότητα τῶν ἄκρων, Φυλετισμοῦ, Ζηλωτισμοῦ καὶ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ ἡ Πατερικὴ Ρήση, «τὸ καλὸν οὐκ ἔστι καλόν, ἐὰν μὴ καλῶς γένηται»", που πραγματοποιήθηκε στο πνευματικό κέντρο του Ιερού Ναού Αποστόλων Παύλου και Βαρνάβα στην Πάφο, στις 16 Αυγούστου 2024.
https://aktines.blogspot.com/2024/08/blog-post_80.html
Αξιολύπητο το αερολογικό, στρεβλωτικό της Ορθόδοξης αλήθειας και αχυρένιο άρθρο του Δ. Χατζηνικολάου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό πού να το πιάσει κανείς;;; Είναι μεγάλο χάσιμο χρόνου, αν κάτσει κανείς να ασχοληθεί με κάθε ανοησία και πλάνη που γράφει.
Ένα μόνο θα σχολιάσω.
Η πολεμική κατά της αγιότητας των συγχρόνων αγίων είναι βλασφημία του Αγίου Πνεύματος.
Δεν έγινε καμία προπαγάνδα για τους συγχρόνους αγίους με τις εκδόσεις όπως γράφει παραπλανητικά!!
Οι εκδόσεις για τους σύγχρονους αγίους, είναι αυθόρμητο αποτέλεσμα, εκχύλισμα ψυχής από τις εμπειρίες εκατοντάδων και χιλιάδων ανθρώπων με τους σύγχρονους αγίους και εκφράζουν την πραγματικότητα, είτε αρέσει στους αγιομάχους και σχισματικούς, είτε όχι!!
Άρα ολόσωστα έγραψε ο θεολόγος κ. Τρακαδάς ότι η αγιοκατάταξη δέν ήλθεν ἄνωθεν, από την επίσημη Εκκλησία, ἀλλ’ ἐκ τοῦ πληρώματος της Εκκλησίας!
Οι Οἰκουμενιστές δεν έθεσαν "εἰς ἐφαρμογήν τό «δόξαν παρ' ἀλλήλων λαμβάνοντες» (Ἰω. 5:44), «ἁγιοποιοῦντες»" τους Αγίους Γέροντες, αλλά οι έκαναν επίσημη πράξη, αυτό που φώναζε ο πιστός Ορθόδοξος λαός, ότι είναι άγιοι και είναι ηλίου φαεινότερον!!
Πράγματι σωστά τα γράφει ο θεολόγος κ. Τρακάδας ότι είναι επιπόλαιη η χρήση των χωρίων από τον οικονομολόγο και παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, όπως το πιο πάνω χωρίο (Ιω.5:44). Άσχετη και στρεβλωτική η χρήση του χωρίου και της αληθινής έννοιας του χωρίου!!!
Από πότε είναι άγιος ο πρ.Φλωρίνης Χρυσόστομος; Απο τους παλαιοημερολογίτες;;;
Να αφήσει ο παλαιοημερολογίτης Δ. Χατζηνικολάου την αγιοποίηση του παλαιοημερολογίτη πρ.Φλωρίνης Χρυσόστομου και να δεχθεί ως αγίους, τους αληθινά αγίους, τους συγχρόνους αγίους (Παΐσιο, Πορφύριο, Ιάκωβο και λοιπούς).