Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

AΠΑΝΤΗΣΙ   ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑ ΟΧΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΙΣΑΚΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ ΨΕΥΤΟΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ΕΣΣΕΞ.



Του  κ. Κυρίου Γεωργίου Ιωάννου Καραλή
Πυρηνικού ιατρού.
 Διδάκτορος Πανεπιστημίου Γένοβα,
Υπεύθυνος τμήματος Πυρηνικής Ιατρικής της Alliance Medical  στην πόλη της Γένοβας
Πανεπιστήμιον Ρώμης Tor Vergata.
Ο αιρετικος Συνεισακτος Οικουμενιστης Σωφρονιος του Εσσεξ ο ηγαπημενος ...αγιος του συγχρονου Οικουμενισμου.


Καλογηροι μαζι με καλογρηες στο ιδιο μοναστηρι, ολη μερα μαζι, συντρωγουν, συνπινουν, συναναστρεφονται ολημερις λες και ειναι καπηλιο συμφυρομενων ανδρων και  γυναικων.
Αυτος ηταν ο Ψευτοαγιος Σωφρονιος, νοθευσε την αγια μας Ορθοδοξια με τους Οικουμενιστικους νεωτερισμους του.
Αυτο το αισχος αφησε σαν παρακαταθηκη στα εκγονα του.
Και ιδου που ο Βετερανος Οικουμενιστης Βαρθολομαιος εφτασε στην καταντια να τον ανακηρυξη σε αγιο.
Για να μας μαγαριση.

Το τελευταιο μερος.
Θα ακολουθηση: ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΠΡΩΤΕΙΟΜΑΝΟΥΣ 8
ΝΕΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ: ΓΕΡΩΝ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ, ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Ωραία λοιπόν συνεχίζουμε για να ξεδιαλύνουμε το μπέρδεμα: στην πρώτη σας ερώτηση όταν αναφερόσασθε στον ίδιο τον Θεό με ρωτούσατε αν σφάλλει ο Σωφρόνιος που τον θεωρεί απολύτως πραγματοποιημένο όν. Είδαμε όμως ότι χρησιμοποιώντας την μέθοδο των Πατέρων αυτή η ερώτηση δεν μπορεί να τεθεί για το μη ον, δηλαδή για την υπερούσιο κρυφιότητα, τότε γιατί την διατυπώνει ο Σωφρόνιος και κυρίως πού την θέτει; Η μόνη απάντηση που μπορείτε να δώσετε με συνέπεια είναι ότι αφού η Ουσία είναι υπερούσια, δηλαδή το μη όναυτή η διατύπωση τίθεται μονο για την Άκτιστη Ενέγεια του Θεούη οποία κατά τον Πατέρα Σωφρόνιο γίνεται και γνωστή και μεθεκτήΚατά συνέπεια - πάντα  κατά τον ΠΣωφρόνιο -  η Άκτιστη Ενέργεια του Ακτίστου Θεού καθίσταται γνωστή και μπορεί να εφαρμοστεί επΑυτης η Αριστοτελική μέθοδος και ερευνα.
Για τους Πατέρες όμως αυτό που ισχύει για την Ουσία του Θεού ισχύει και για την ΕνέργειαΆγνωστη η ουσία του Θεού γιατί  είναι μη όν (κρυφιότηςαλλά  παντελώς άγνωστη και η Ενέργειά ΤουΔεν υπάρχει όπως σας εξήγησα στην πρώτη μου απάντηση analogia entis ούτε για την Άκτιστο Ενέγεια του Θεού στην οποία μόνο μπορούμε να μετέχουμε χωρίς να Την γνωρίζουμε με διανοητική διαδικασία και σας έδωσα και κείμενα Πατέρων να μελετήσετεΚατά τους Πατέρες όχι μόνο η ουσία του Θεού είναι παντελώς άγνωστη αλλά και η Άκτιστος Ενέργειαείναι "άρρητα ρήματα". Μεταξύ κτιστού και Ακτίστου δεν υπάρχει analogia entis. Υπάρχει μόνο απαραιτητη ή ενδεχομενη μετοχή και τίποτε παραπάνωΓιατί λοιπόν ο πΣωφρόνιος ισχυρίζεται ότι:   νέργεια εναι δυνατν ν καταστε γνωστ κα μεθεκτή. Τί εννοεί με το γνωστήΌτι μπορεί να γνωριστεί με διαλεκτικό συλλογισμόγιαυτό αποδεχεται κατα συνεπεια τον αριστοτελισμό και τον Θωμισμό και ισχυρίζεται ότι ο Θεός "παρουσιάζεται στ κτιστ πνεύματα πο Τον βλέπουν ς Καθαρ Δεδομένος ν πολύτως πραγματοποιημένορα ς πραγματικότητα πόλυτη  τέλεια κφραση τς Οσίας τ θεο Εναι ποκλείει τν παρουσία μέσα Του δυνατοτήτων μ πραγματοποιημένων καίπομένωςμπορε ν ρισθε ς Καθαρ νέργεια. Δηλαδή κατά τον π. Σωφρόνιο  για τα κτιστά πνεύματα ο Θεός εμφανίζεται και ως καθαρό δεδομένο και ξ λοκλήρου κατάληπτοςνονόμαστοςκοινώνητος κα μέτοχος γι τ κτίσμα. Και το ένα και το αντίθετό του. Άντε κανείς να βγάλει άκρη.
Χρησιμοποιείτε λοιπόν και σεις και εκείνος τον Θωμισμό για να προσπελάσετε την Άκτιστον Ενέργεια του Θεού και προσπαθείτε με αυτήν την αντιπατερική μεθοδο να δώσετε απαντήσειςΑξιότιμε κύριε Περσυνάκη αν η Ακτιστη Ενέργεια του Θεού γνωρίζεται με θωμιστική και αριστοτελική μέθοδο τότε έχει απόλυτο δίκιο ο Ακινάτης ο οποίος ισχυρίζεται ότι δια των στοχασμών κυρίως γνωρίζουμε τον Θεό και λιγώτερο δια της μετοχής.
Όταν μιλάμε στην Ορθόδοξη παράδοση για διάκριση μεταξύ ουσίας και ενεργείας στον Θεόεννοούμε την φυσική ενέργεια της ουσίας Τουη οποία πηγάζει μεν αλλα και διακρίνεται από την ουσία του ΘεούΑλλά η φυσική αυτη ενέργεια της ουσίας του Θεού δεν είναι κάτι το απολύτως διαφορετικό και ξεχωριστό από την ουσία του ΘεούΔεν είναι άλλη πραγματικότητα η ουσία Του και άλλη η ενέργεια της ουσίας ΤουΌμως ορισμένοι ορθόδοξοι θεολόγοι μιλάνε για την ενέργεια του Θεού σαν να είναι κάτι  ουσιωδώς διαφορετικό από την ουσία του ΘεούΛένε δηλαδή ότι άλλη είναι η ουσία του Θεού και άλλη είναι η ενέργεια της ουσίας.
Πράγματι αυτήν την εντύπωση μπορεί να αποκομίσει κάποιοςόταν διαβάζει τους Πατέρεςότι δηλαδή άλλο πράγμα είναι η ουσία και άλλο η ενέργεια του ΘεούΌμως εκφράζονται έτσι οι Πατέρες μόνο για να τονίσουν την διάκριση μεταξύ ουσίας και ενεργείας στον ΘεόΕκείνο όμως που αυτοί οι θεολόγοι δεν παρατηρούν είναι ότι οι Πατέρες λένε ότι η ενέργεια του Θεού είναι φυσική ενέργεια της ουσίας ή Φυσεως του Θεούδηλαδή ότι είναι ουσιώδης ενέργειαΓι’ αυτήν την φυσική ενέργεια της ουσίας μιλάνε οι ΠατέρεςΤο άλλο που τονίζουν οι Πατέρες είναι ότι αυτή η φυσική ενέργεια της ουσίας του Θεούόπως και η ουσία του Θεούείναι απολύτως απλήΑυτή όμως η μία απλή ενέργεια μερίζεται αμερίστως εν μεριστοίςΤι σημαίνει αυτόΕξ απόψεως της λογικης των αντιθέσεων του Αριστοτέλους αυτό είναι μία ανοησίαΔιότι τι σημαίνει λογικάοτι μερίζεται αμερίστως εν μεριστοίςΔηλαδή τι σημαίνει ότι αυτή η ενέργεια κομματιάζεται χωρίς να κομματιάζεταιΠώς δηλαδή κάτι μπορεί να γίνεται πολλά και ταυτόχρονα να παραμένει έναΌμως όντως αυτή η απλή ενέργεια μερίζεται αμερίστως εν μεριστοίςΤο λένε οι Πατέρες αυτό το πράγμαΤο λέγει ο άγιος Γρηγόριος ο ΘεολόγοςΑλλά η ίδια έκφραση υπάρχει και στον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνόκαθώς και στον άγιο Γρηγόριο τον ΠαλαμάΌλοι τους λένε ότι αυτή η απλή ενέργεια πολλαπλασιάζεταιΠώςΑπολλαπλασιάστωςΠούΕν τοις πολλοίς.
Τι σημαίνει όμως αυτόΣημαίνει ότιόταν ο προφήτης έλθει σε θέωσηβλέπει ότι η ενέργεια του Θεού υπάρχει μέσα σε όλα τα κτίσματαΜία είναι η ενέργεια του Θεούαλλά με πολλά αποτελέσματαΚαι η μία αυτή ενέργειαπαραμενει σε κάθε τι μία ενέργειαΚαι μέσα σε κάθε μία από αυτές τις ενέργειες όλος ο Θεός είναι παρών!
Ο Θεόςόταν δημιουργεί τον κόσμονδημιουργεί τον κόσμον όχι κατ’ ουσίαναλλά κατ’ ενέργειαν και κατά βούλησινΟπότε υπάρχει ένωση της ακτίστου ενεργείας του Θεού με τα κτίσματα.
Η ενέργεια του Θεού είναι απλήΔιακρίνεται όμως σε δημιουργική ενέργεια του Θεούσε προνοητική (συντηρητική των κτισματωνενέργεια του Θεούσε καθαρτική ενέργεια του Θεούσε φωτιστική ενέργεια του Θεούσε θεωτική ενέργεια του ΘεούΜεταξύ αυτών των μορφών της μίας και μόνης ενεργείας του Θεού δεν υπάρχει ταυτότηςΑν υπήρχε ταυτότηςτότε όλα τα κτίσματα θα μετείχαν π.χστην θεωτική ενέργεια του ΘεούΤι θα εσήμαινε όμως αυτόΌτι όλα τα κτίσματα θα έβλεπαν τον ΘεόνΠώς το ξέρουμε όμως ότι δεν υπάρχει ταυτότηςΑπό την εμπειρία της Θείας Χάριτος η Εκκλησία ξέρει πολύ καλά ότι η φωτιστική π.χενέργεια του Θεού δεν είναι το ίδιο με την θεωτική ενέργεια του ΘεούΓιατίΔιότι εκείνοι που φθάνουν στην θέωση είναι οι ΆγιοιΟι άλλοι δεν φθάνουν στην θέωση.
Οπότε το μερίζεται εν μεριστοίς δεν σημαίνει ότι αυτό που είναι μεγάλο (ο Θεόςμεριζόμενογίνεται μικρόότι λιγοστεύει δηλαδή ο Θεός.
Όπως θα καταλάβατε λοιπόν η Άκτιστη Ενέργεια του Ακτίστου Θεού δεν καθίσταται γνωστή με διανοητική διαδικασία όπως φαντάζεται ο πΣωφρόνιοςΕκτός και αν δεν κατάλαβα καλά τι εννοεί καθίσταται γνωστήΠεριμένω επεξηγήσεις.
Για την Παλαιά Διαθήκη δεν μου απαντήσατε αν οι προφήτες που είχαν θεοπτία εβλεπαν κατα την θεοπτία τον Θεό να έχει μία μόνον υπόστασηοπότε στην Καινή Διαθήκη ξαφνικά τριπλασιάστηκεΔεν μου απαντήσατε αν η Παλαιά Διαθήκη αποκαλύπτει ένα Θεό με μίαν υπόσταση και η Καινή Διαθήκη ένα Θεό με τρεις υποστάσειςΔηλαδή στην Παλαιά Διαθήκη η θεοπτία των Προφητών είναι διαφορετική από την θεοπτία των Αγίων της Καινής Διαθήκης;  O Θεός εμφανίζεται διαφορετικά στις δύο Διαθήκες όπως ισχυρίζεται ο πΣωφρόνιος και οι θεολόγοι της δύσεωςΕγώ όμως ξέρω ότι:  
ε
Στην Παλαιά Διαθήκη η διάκρισις μεταξύ ΘεούΑγγέλου και Πνεύματος υπάρχει από την εμπειρία των ΠροφητώνΣτην Καινή Διαθήκη η διάκρισις μεταξύ ΠατρόςΥιού και Αγίου Πνεύματος προέρχεται από την εμπειρία της θεώσεως εν αναφορά προς την ΕνσάρκωσηΈχοντες οι Απόστολοι και οι Πατέρες την ίδια εμπειρία με τους Προφήτεςδιεπίστωσαν Φως εν Φωτί δια Φωτός.
Στην Καινή Διαθήκη ο Πατέρας δεν είναι ενσαρκωμένος ούτε το Άγιον Πνεύμα είναι ενσαρκωμένοΑπό την εμπειρία της θεώσεως διαπιστώνεται ότι ενσαρκωμένο είναι μόνον το ένα Φωςο ΛόγοςΟπότε υπάρχει ένωση μεταξύ της ανθρώπινης φύσεως του Χριστού και του Ακτίστουη οποία δεν συμπεριλαμβάνει ενσαρκωμενα τα τρία Φώτααλλά μόνο το ένα Φως
αΣτην Παλαιά Διαθήκη
Υπάρχουν:
• Ο Θεόςο Γιαχβέ και το Πνεύμα του Θεού.
• Ο Θεόςο Κύριος της δόξης και το Πνεύμα του Θεού.
• Ο Θεόςο Άγγελος και το Πνεύμα του Θεού.
Δηλαδή στην Παλαιά Διαθήκη υπάρχει σαφής ορολογία περί της Αγίας Τριάδος.
 Ο Προφήτης της Παλαιάς διαθήκης  είναι εκείνος ο οποίος εδοξάσθηΕκείνος δηλαδή που είδε την δόξαν του Αγγέλου ή διαφορετικά τον Άγγελον εν δόξηΔιαβάζοντας κανείς την Παλαιά Διαθήκη με Δυτικά γυαλιάθα την βρει γεμάτη θαύματα και μόνο μία υπόσταση του Θεού θα αναγνωρίσειΑν όμως την διαβάσει με Πατερικά γυαλιάδεν υπάρχουν θαύματα στις περιπτώσεις των ΘεοφανειώνΑπλώς υπάρχουν και περιγράφονται αποκαλύψεις της δόξης Τριαδικού Θεού.
βΣτην Καινή Διαθήκη
Εδώ προστίθενται εκτός από τους παραπάνω όρους και οι όροι Πατήρ και ΥιόςΔηλαδή η μόνη διαφορά στην ορολογία περί Θεού στην Καινή Διαθήκη είναι ότι προστίθενται ο Πατήρ και ο ΥιόςΑυτή η διαφορά προσετέθη εξ αιτίας της ΕνσαρκώσεωςΕξ αιτίας της Ενσαρκώσεως αποκαλύπτεται στην Καινή Διαθήκη ο Θεός ως Πατήρ και ο Άγγελος ως ΥιόςΕκτός από αυτήν την διαφορά δεν υπάρχει άλλη διαφοράόπως είπαμεμεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης ως προς την ορολογία περί Θεού.
Αυτή η εμπειρία της αποκαλύψεως του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία (είτε ως ο άσαρκος Άγγελος της δόξης στην Παλαιά Διαθήκη είτε ως ο Χριστός εν δόξη στην Καινή Διαθήκηείναι η σπονδυλική στήλη και της Εβραϊκής παραδόσεωςτης Παλαιάς Διαθήκης και της Χριστιανικής παραδόσεως της Καινής Διαθήκηςκαθώς και της Πατερικής παραδόσεωςΚαι σας φέρνω ένα παράδειγμα προσωπικής μαρτυρίας μέσα στα πλαίσια της Πατερικής ΠαραδόσεωςΕίναι η εμπειρία της θεώσεωςπου είχε ο ίδιος ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγοςο οποίος στην μάχη που έδωσε εναντίον των Ευνομιανών επεκαλέσθη όχι μόνον την μαρτυρία -εμπειρία της θεώσεως των Προφητών της Παλαιάς Διαθήκης και των Αποστόλωναλλά και την ιδική του προσωπική εμπειρία.
Ο πΣωφρόνιος ισχυρίζεται διαφορετικά πράγματα πάνω σαυτό το θέμαΔιαβάζοντας μερικες σελίδες από το βιβλίο του "Ασκησις και Θεωριασυγκλονίσθηκα όταν έφθασα στην σελιδα 147: Διαπίστωσα με έκπληξη οτι η θέωση του ανθρώπου κατα τον πΣωφρονιο δεν συμπεριλαμβάνει το ανθρώπινο Σώμα αλλα περιορίζεται σε ένωση μόνον "του πνεύματος ημων μετα του Θεουοπως ακριβώς διδάσκουν οι Αυγουστίνος και Θωμάς. Αντιλαμβάνεται δε ως σωτηρία την πλήρως ενεργοποιημένη κατάσταση του πνεύματος του ανθρώπου ο οποίος κατορθώνει μόνος του ως πνεύμα χωρίς να έχει ανάγκη απο Άκτιστες Ενέργειες να σώσει τον εαυτό του ! Γράφει: "Δια της ενωσεως του πνευματος ημων μετα του Θεου ( από την στιγμή που για τον Σωφρόνιο ο Θεός είναι απολύτως πραγματοποιημένο όν είναι ποτέ δυνατή τέτοια ένωση με το  Άκτιστο Actus Purus;)    πραγματοποιειται εις το ακεραιον  εν ημιν η περι ημας σκεψις του Κτίστου (εννοεί προφανώς ως σκέψι την προαιώνιο βουλή σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους δια της μεταβολής εκάστου των σωζομένων σε actus purus ) Πραγματοποιειται τοτε τοσουτον πληρως (η μεταβαση στο actus purus) ωστε δεν υφισταται πλεον εις την ζωην ημων δυνατοτης μη αναπτυχθεισα ηδηδυναμις μη πραγματοποιηθεισα ηδηΗ ζωη ημων καθισταται καθαρα ενεργεια καθ ομοιωσιν του Θεου".
Αν πιστεύετε κ.Περσυνακη ότι το ανωτέρω απόσπασμα της σελίδος 147 εκφράζει σαφώς την περί θεώσεως διδασκαλία των αγίων Πατέρων της εκκλησίας μαςέχετε προφανώς κάποιο σοβαρό πρόβλημα στην κατανόηση της κατ Ανατολάς Ορθοδόξου Θεολογίας.
Εκτός και αν εγώ δεν τον κατάλαβα καλάΕσείς όμως που είσθε βέβαιος ότι τον καταλάβατε πολύ καλά τον π.Σωφρόνιοκαι τον ανακηρύξατε ήδη "καύχημα της Ορθοδοξίας", θα μπορέσετε άραγε να με βοηθήσετε στην κατανόηση αυτών των απόψεων σας;    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου