Κανέναν δεν βδελύσσεται ο Θεός περισσότερο, όσο τον αχάριστο ευεργετηθέντα. Οι μέχρι το 1967 ορθόδοξοι κληρικοί μας, αιχμάλωτοι του συστήματος, αποτελούσαν τους φτωχούς και ταλαίπωρους συγγενείς τους ζώντας την εσχάτη πτωχεία και περιφρόνηση, μέχρι που στον αρχιεπισκοπικό θρόνο ανέβηκε ο χαρισματούχος κυρός Ιερώνυμος Α΄ (Κοτσώνης) και τα πράγματα άλλαξαν άρδην. Μετά από σκληρή αντιπαράθεση με τους δικτάτορες, αποκατέστησε το κύρος τους και εξισώνοντάς τους με τους δημοσίους υπαλλήλους, απολαμβάνουν έκτοτε των ιδίων προνομίων (μισθό, βαθμολογική προαγωγή, σύνταξη, περίθαλψη…).
Η επιτυχία υπήρξε ιστορική, δεδομένου ότι οι πριν από τον Ιερώνυμο 17 αρχιεπίσκοποι ούτε καν τόλμησαν να σκεφθούν κάτι τέτοιο, αφήνοντας τον κλήρο στην λιμοκτονία και τη χλεύη. Εύλογα θα περίμενε κανείς, ανθρωπίνως, μια μικρή αναγνώριση, έστω και μετά τον θάνατόν του.
Mια επίσημη αποδοχή του, ως ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗ. Mια καθιέρωση ετήσιου μνημοσύνου του…
Σεις, όλως ακατανόητα, ξεχάσατε τον ευεργέτη, όχι όμως και την ευεργεσία.
Και ο λόγος ποταπός.
Για να μη χαρακτηρισθείτε «χουντικοί» όπως και τον ευεργέτη σας, ακολουθώντας τον αφέντη σας αθυροστομο αρχ/πο Σεραφείμ Τίκα, που διέγραψε από την ιστορία της εκκλησίας την πενταετή συγκλονιστική παρουσία του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Κοτσώνη.
Για την αχαριστία σας αυτή, η τιμωρία σας θα είναι μεγάλη και ο Θεός που βδελύσσεται τον αχάριστο ευεργετηθέντα, δε θ’ αργήσει να επιτρέψει την ημέρα που θα απλώνετε και πάλι το χέρι επαιτώντας ή θα παρακαλάτε τον Ύψιστο να καρπίσει η γη για να σας ζήσουν οι πιστοί με τα γεννήματά τους.
(Τον Οκτώβριο του 2015 με πόνο ψυχής είχαμε γράψει αυτό το μικρό κείμενο, επειδή βλέπαμε την τιμωρία «τοις αχαρίστοις ιερεύσι» να έρχεται. Το αναφέρουμε επειδή οι τελευταίες πληροφορίες μας λένε ότι, σε μερικές ώρες... ΣΚΑΕΙ!)
ΑΓΩΝΑΣ Λαρισης Οκτωβριοs 2018.
Τὰ "δῶρα τῶν μάγων" καὶ τὰ Τίμια Δῶρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈδελφοί ἐν Χριστῷ, μήν παρασύρεστε, μήν πλανᾶσθε, διότι ἀντίχριστοι (ἀντί τοῦ Χριστοῦ, κομίζοντες ὑποκατάστατα τοῦ Χριστοῦ) πολλοί γεγόνασιν.
Τὰ ἀληθινὰ ΤΙΜΙΑ ΔΩΡΑ: Ὁ ἱερεὺς εὐλογεῖ ποιῶν τὸ σημεῖον τοῦ Σταυροῦ ἐπάνω ἀπὸ τὸν ἄρτον ἐκφωνῶν: "Καὶ ποίησον τὸν μὲν ἄρτον τοῦτον Τίμιον Σῶμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἁμήν". Καὶ ἀμέσως στὴ συνέχεια ὁ ἱερεὺς εὐλογεῖ ποιῶν τὸ σημεῖον τοῦ Σταυροῦ ἐπάνω ἀπὸ τὸν οἷνον τοῦ ἁγίου ποτηρίου, ἐκφωνῶν: "-Τὸ δὲ ἐν τῷ ποτηρίῳ τούτῳ Τίμιον Αἷμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν" καὶ εὐλογῶντας τα σταυροειδῶς συνεχίζει μεταβαλὼν τῷ Πνεύματί Σου τῷ Ἁγίω, Ἀμήν! Ἀμήν! Ἀμήν!".
Αὐτὰ εἶναι τὰ πραγματικά ΤΙΜΙΑ ΔΩΡΑ: Τό Τίμιον Σῶμα καὶ τὸ Τίμιον Αἷμα τοῦ Κυρίου ποὺ μεταλαμβάνομεν/κοινωνοῦμε μὲ τὴ θεία Μετάληψι/θεία Κοινωνία. Κὰθε ἄλλο ὑποκατάστατο, κειμήλιο, προσκύνημα, γνήσιο ἢ ὄχι (δὲν τὸ ἐξετάζουμε τώρα), ποὺ παρουσιάζεται ὡς δῆθεν "τίμια δῶρα"... δῶρα μὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἢ καὶ νὰ μὴν εἶναι, Τίμια Δῶρα ὄμως δὲν εἶναι.
Ἰωάννης Μ.
Τα Τίμια Δώρα στην Αγία Ειρήνη Γαλατσίου- Υποδοχή από κλήρο και λαό.28-12-2018
Διαγραφήhttps://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis/ta-timia-dora-stin-agia-eirini-galatsiou-ypodochi-apo-kliro-kai-lao/
Φαντάζεσθε τὴν Παναγία νὰ μὴν ἀσχολῆται μὲ τὸ μυστήριο τῆς Σαρκώσεως καὶ μὲ τὴ μητρικὴ στοργὴ στὸν Σαρκωθέντα Θεάνθρωπο, ἀλλὰ νὰ χαϊδεύη τὰ δῶρα τῶν μάγων; Τὴν φαντάζεσθε, ἀντὶ νὰ σφίγγη στὴν ἀγκαλιὰ της τὸ Θεῖο Βρέφος, νὰ σφίγγη στὸν κόρφο της τὰ δῶρα τῶν Μάγων;
ΔιαγραφήΦαντάζεσθε νά ἀφήνη γιὰ λίγο τό Μεγάλο, τὸ ἀνεκδιήγητο Δῶρο, πού τῆς χάρισε καὶ μᾶς χάρισε ὁ Θεός, τὸν Σαρκωμένο Μεσσία, καὶ νὰ τρέχη σε... χρηματιστὲς τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, γιὰ νὰ διαπιστώση τὴν χρηματικὴ ἀξία τῶν δώρων τῶν μάγων;
Ὅταν ἔχης τὸ Δῶρο, τὸν Χριστό, δὲν ἀσχολεῖσαι μὲ ὑλικὰ δῶρα. Καὶ ὅταν ἔχης μέσα στὴν Ἐκκλησία τὰ Τίμια Δῶρα, τὰ ἄχραντα Μυστήρια, δὲν ὀνομάζεις «τίμια δῶρα» τὴν προσφορὰ τῶν μάγων!
Τὰ δῶρα τῶν μάγων ἀπασχολοῦν τὸν πιστὸ μόνο μὲ τὸ τί καὶ γιατί ἀναφέρονται στὸ κατὰ Ματθαῖον εὐαγγέλιο (β'11). Ἀσχολεῖται ἡ 'Ἐκκλησία μὲ τὰ δῶρα τῶν μάγων μόνο συμβολικά, ὅπως ἀναφέρει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Τίνι προσέφερον τὸν χρυσὸν καὶ τὸν λίβανον καὶ τὴν σμύρναν; Οὐκ εὔδηλον, ὅτι τῇ πίστει ἤδη ἦσαν ἐπτερωμένοι; Καὶ πολλὴ ἡ διαφορὰ τῶν δώρων, κηρύγματος ἐπέχουσα τάξιν. Οὐ γὰρ ἀπόβλητος ὁ λόγος, εἰ καὶ παρὰ πολλῶν εἴρηται, ὅτι δή καί Θεόν ὡμολόγουν διὰ τοῦ λιβάνου, καὶ Βασιλέα διὰ τοῦ χρυσοῦ, καὶ τὸν Πάσχοντα διὰ τῆς σμύρνης τὸν τάφον ἐνδεικνύμενοι. Οὕτω γοῦν καὶ ἐτάφη. Καί ταῦτα δι᾽ ὧν ἐποίουν οὗτοι προανεφώνουν» (Ε.Π.Ε. 33,320). πού τῆς χάρισε καὶ μᾶς χάρισε ὁ Θεός, τὸν Σαρκωμένο Μεσσία, καὶ νὰ τρέχη σε... χρηματιστὲς τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, γιὰ νὰ διαπιστώση τὴν χρηματικὴ ἀξία τῶν δώρων τῶν μάγων;
Μετάφρασις: Σὲ ποιὸν πρόσφεραν τὸ χρυσάφι, τὸ λιβάνι καὶ τὴ σμύρνα οἱ μάγοι; Φαίνεται σαφῶς, τί ἤδη εἶχαν πτερωθῆ μὲ τὴν πίστι. Τὰ δῶρα ἦσαν διαφορετικά, τὸ καθένα μὲ τὸ δικό του κήρυγμα. Δὲν εἶναι ἄλλωστε ἀξιοκαταφρόνητο αὐτὸ πού ἀπὸ πολλοὺς ἔχει λεχτῆ: Μὲ τὸ χρυσάφι ἔδειχναν, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι βασιλιάς, μὲ τὸ λιβάνι τὸν δέχονταν σὰν Θεό, καὶ μέ τὴ σμύρνα (τὸ ἄρωμα) προμήνυαν τὸ Πάθος Του, δείχνοντας καὶ τὴν ταφή Του. Ὅλα αὐτὰ τὰ κήρυτταν μὲ ὅσα ἐνεργοῦσαν οἱ μάγοι.
πηγή: https://www.enoriako.info/index.php/2011-05-07-22-15-26/736-2017-06-16-08-10-32
Αὑτὰ πρεσβεύει ὁ πρεσβύτης Ἁρχιμανδρίτης π. Δανιὴλ Ἁεράκης.
Οἰ νεότεροι, ὶδίως, ὅμως, ἀντί Χριστοῦ Ἰησοῦ τοῦ Σαρκωθέντος Θεοῦ, ἀντί τῶν γνησίων Τιμίων Δώρων, ποὺ δωρεὰν προσφέρονται "εἱς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ εἰς ζωὴν αἱώνιον" σιγὰ σιγά, κάτι ποὺ δὲν συνέβαινε πρό μερικῶν δεκαετιῶν, ὅταν ἀκοῦνε ἤ διαβάζουν "τῶν προτεθέντων καὶ ἁγιασθέντων Τιμίων Δώρων", πιθανῶς νὰ ἐννοοῦν κάποια ἁντικείμενα, τὰ δῶρα τῶν μάγων. Ἁντί Χριστοῦ, γιὰ τὸν ὀποῖον δὲν κάνουμε ἔτσι, καὶ ὅμως Δῶρα Τίμια καὶ ἀνεκτίμητα μᾶς προσφέρει τὸ Ἀχραντο Σῶμα Του καὶ τὸ Τίμιο Αἶμα Του, μᾶς πιπιλίζουν τὰ μυαλά, νὰ θεωροῦμε "τίμια δῶρα" κάποια ἁντικείμενα! Μιὰ ἀναζήτησι στό Google "τίμια δῶρα" ἀρκεῖ γιὰ νᾶ πειστεῖ ὀ κάθε καλοπροαίρετος μ τί ὐποκατάστατα γαλουχεῖται ἠ νέα γενιά, ποὺ ποτέ δέν κατηχήθηκε σωστά, οὔτε ἀπὸ τό Σχολεῖο οὔτε ἀπὸ τὰ φθίνοντα κατηχητικά, οὔτε ἀπὸ τίς παρεξηγηθεῖσες Ἀδελφότητες. Ἀν ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία, ὀ μοναχισμός καὶ τό διαδίκτυο, ὡς "Τίμια Δῶρα" παρουσιάζουν κάποια ἀντικείμενα (ἂν εἶναι τὰ γνήσια δῶρα τῶν Μάγων δὲν τὸ ἐξετάζουμε ἐδῶ), τότε μᾶς πλασσάρουν... ἀντί Χριστοῦ ὑποκατάστατα. Νομίζω. Καί, διαμαρτύρομαι. Ἰωάννης Μ.
Τότε! Πότε; Εἰς τοὺς πρώτους αἰῶνας τοῦ Χριστιανισμοῦ. Τότε ἡ θρησκεία μας δὲν ἦτο ἐλευθέρα νὰ δράσῃ. Οἱ Χριστιανοὶ κατεδιώκοντο ὑπὸ τῆς εἰδωλολατρικῆς πολιτείας ὡσὰν νὰ ἦσαν οἱ χειρότεροι ἐγκληματίαι. Καὶ μόνον τὸ ὄνομα «Χριστιανὸς» ἀπετέλει ἔγκλημα ἄξιον τοῦ σκληροτέρου θανάτου. Ἱεροὶ ναοὶ δὲν ὑπῆρχον. Καμπάνες δὲν ἐκτυποῦσαν. Τίμιος σταυρός, τὸ τιμημένον τοῦτο λάβαρον τοῦ Χριστιανισμοῦ, δὲν ἐφαίνετο πουθενά. Καὶ ὅμως ἡ θρησκεία μας ἐθριάμβευεν. Ἐὰν κανεὶς ἀπὸ ἡμᾶς ἐζοῦσε τὴν ἑποχὴν ἐκείνην τῆς θερμῆς πίστεως, θὰ ἔβλεπε, θὰ ἐθαύμαζε καὶ ἔπειτα ρίπτων ἕν βλέμμα εἰς τὴν σημερινὴν κατάστασιν τῶν χριστιανῶν, τῶν λεγομένων χριστιανῶν, θὰ ἐρωτοῦσε πρῶτον τὸν ἑαυτόν του καὶ ἔπειτα τοὺς ἄλλους· ἔχομεν ἡμεῖς οἱ σημερινοὶ χριστιανοὶ καμμίαν ὁμοιότητα μὲ τοὺς χριστιανοὺς ἐκείνους τῶν πρώτων αἰώνων; Καὶ ἡ αὐτοκριτική μας αὐτὴ θὰ μᾶς ἔκανε νὰ ὁμολογήσωμεν ὄτι ἐμπρὸς εἰς τοὺς χριστιανοὺς ἐκείνους ποὺ ἦσαν ἕτοιμοι τὰ πάντα νὰ θυσιάσουν ὑπὲρ τοῦ Χριστοῦ, ἡμεῖς εἴμεθα ὅπως οἱ νᾶνοι ἐμπρὸς εἰς τοὺς γίγαντας, ὅπως τὰ κίβδηλα νομίσματα ἐμπρὸς εἰς τὰ γνήσια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠ.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ (ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ) ΧΡΙ.ΣΠΙΘΑ ΦΥΛΛΟ 25.
Για τα Τίμια Δὼρα -της προθέσεως- υπάρχει η ερμηνεία ότι, επειδή συνήθως εκ παραδόσεως είναι προσφορές των εκκλησιαζομένων (εξ ου και "πρόσφορο") λέγονται έτσι, "δώρα", και επειδή προσφέρονται προς καθαγιασμό. λέγονται "τίμια". Όλοι μας όμως γνωρίζουμε πως, αρκετά πρόσφορα, καί αρκετές φιάλες οίνου (νάμα) συνήθως γλυκού και ποιοτικού, όπως πικροδάφνη Πατρών, παρά την αρχική επιθυμία του προσφέροντος, του δωρίζοντος, εάν περισσεύουν καταλήγουν να χρησιμοποιηθούν για άλλη χρήση (π.χ. για ψωμί σε κάποιο τραπέζι το πρόσφορο, ζυμωτό μάλιστα, για αρτοκλασία - σίτος οίνος έλαιον - το κρασί κλπ). Προσφορές των πιστών είναι, τίμια δώρα δεν είναι. Μόνον μετά τον καθαγιασμό και τη μετουσίωσί τους σε Τίμιο Σώμα και τίμιο Αίμα Χριστού, τα δώρα αποκαλούνται και κατά τις εκφωνήσεις Τίμια Δώρα και η ερμηνεία ότι είναι Δώρα διότι δωρεάν μας τα παρέχει ο Θεός και η Εκκλησία, Τίμια διότι πρόκειται για το Άχραντο Σώμα και το Τίμιο Αίμα του Κυρίου, είναι η θεολογικώτερη. Ανεξάρτητα από την αποδοχή ερμηνείας, καμμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει μεταξύ των Τιμίων Δώρων, που είναι τα άχραντα Μυστήρια και κάποιων υποτιθέμενων ή πραγματικών κειμηλίων. Δυστυχώς στις μέρες μας επικράτησε η υποκατάσταση και όντως, ερευνώντας στο διαδίκτυο, με τις λέξεις "τίμια δώρα" βλέπεις άλλα αντ' άλλων.
ΑπάντησηΔιαγραφή