«Κακοδοξίες,
αδιακρισίες
και αντιφάσεις “
Ανωνύμων”»
αδιακρισίες
και αντιφάσεις “
Ανωνύμων”»
(25
Σεπτ. 2018 – 3.36 μ.μ. και 25 Σεπτ. 2018 – 5.21 μ.μ.)
Αναμφίβολα,
οι «Ανώνυμοι» επωμίζονται το βάρος, στο μέτρο που τους αναλογεί, αρνητικής
προσφοράς στα σχόλιά τους, όπου υπάρχουν καταγραφές αδιακρισίας, κακοδοξιών και
αντιφάσεων.
1)
Για τον Σαχάρ (Μακεδονία Μ. Αλεξάνδρου):
Ευτυχώς
που ο Κύριος οικονόμησε, ώστε να μην μπορούν γυναικεία πρόσωπα, όπως η Λωρίτου,
να εισέλθουν στην Ιερωσύνη ως πνευματικοί… Στο βιβλίο του Αθανασίου Ρακοβαλή «ο
π. Παΐσιος μου είπε» (Αυτοέκδοση/ Θεσ/νίκη 1997), καταγράφεται ο εξής διάλογος
του αγίου με μοναχό, σχετικά με το θέμα του μνημοσύνου του Πατριάρχη Δημητρίου.
-
Αγ. Παΐσιος: Κάτσε να δης. Ο Αγ. Ταράσιος Πατριάρχης Κων/πόλεως ήταν
άγιος;
-
Μοναχός: Ήταν, αλλά και ο άλλος που του έκοψε το μνημόσυνο άγιος ήταν
και αυτός.
-
Αγ. Παΐσιος: Κάτσε να δης. Ωραία, ήταν Άγιος. Μπορεί αυτός (ο Ταράσιος) να
έβλεπε κάτι χειρότερο, οπότε για να το αποφύγει να έκανε αυτή την ενέργεια,
και μπορεί να μην μπορούσε ούτε τους λόγους να αναφέρη. Ούτε τους λόγους
γιατί από κει να έβγαινε άλλο κακό. Όταν βλέπω κάποιον που είναι ευλαβής,
πιστός, έχει καλή ζωή, αί τότε ρε παιδιά μου, ας έχω και λίγη εμπιστοσύνη, δεν
ξέρω τη δυσκολία του. Να βάλουμε και κανένα καλό λογισμό.
Συμπερασματικά:
Δεν υπάρχει ενότητα πίστεως και ήθους στις κρίσεις (αδιακρισίες) της Λωρίτου
(για τους άλλους) που υιοθέτησες, άκριτα, χωρίς την πνευματική περίσκεψη του
Αγ. Παϊσίου και ίσως χωρίς ευλογία του πνευματικού σου (αν έχεις…).
2)
Για τον George Ber
Έχεις
διαιρέσει την εισαγωγή του Τρεμπέλα σε πολυτομία, με θέσεις –
ισχυρισμούς και παρενθετικούς συλλογισμούς, που δεν θεμελιώνουν συμφωνία
με τον μακαριστό Τρεμπέλα.
Η
στοχοθετημένη πρακτική σου οργανώνει μία εισαγωγή στο 19ο Κεφ. την
οποία θα απέρριπτε και ο ίδιος ο Τρεμπέλας. Μέσα στο κατηγοριακό πλαίσιο της
«θεωρίας – πλάνης» του Τρεμπέλα, εμπλέκεις αλήθειες και αναλήθειες.
Συγκεκριμένα:
Ερώτημα
1ο: Ποιο χωρίο (-α) του 19ου Κεφ. της Αποκαλύψεως, μας πληροφορεί
για «ένδοξη παρουσία», για «αόρατη επέμβαση του Χριστού»;
Ερώτημα
2ο: Έχεις την δυνατότητα να αποτυπώσεις παράδειγμα, θεολογικό ή ιστορικό,
κατά το οποίο με «θαύμα» να υπήρξε εκκλησιαστικός ή κοινωνικός μετασχηματισμός
όπως αναφέρεις; Αυτό τελείως ιδεατά – ιδεαλιστικά το αναφέρει ο Τρεμπέλας,
ισχυριζόμενος (μελλοντικά) εκχριστιανισμό και επικράτηση του Ευαγγελίου. Πώς;
Δια θαύματος; Χωρίς εκκλησιαστικούς, κοινωνικούς – πολιτικούς αγώνες μπορεί να
υπάρξει μεταβολή της παγκόσμιας κοινωνίας με παραβίαση του παγκόσμιου
αυτεξουσίου; Η Θεοτόκος, όταν έφθασε εις
την ορεινή περιοχή της Ιουδαίας και συνάντησε την Ελισάβετ είπε (μεταξύ άλλων):
«Εποίησε κράτος εν βραχίονι αυτού, διεσκόρπισεν υπερηφάνους καρδίας αυτών:
Καθείλε δυνάστας από θρόνων και ύψωσε ταπεινούς, πεινώντας ενέπλησεν αγαθών και
πλουτούντας εξαπέστειλε κενούς».
Ερώτημα:
Πως καθείλε δυνάστας από θρόνων ο Κύριος, θαυματουργικά ή σε συνδυασμό
δυναμικής σχέσης ατομικής και συλλογικής ανθρώπινης δραστηριότητας – ευθύνης;
Μη
ευτελίζεις την Ορθοδοξία υποβιβάζοντάς την σε ιδεαλισμό! Για το θεολογικό
ατόπημά σου «για παρουσία του Άσαρκου Λόγου και όχι του Ενσαρκωμένου Λόγου»,
καθώς και για την έννοια της «παρουσίας» θα αναφερθώ στη συνέχεια, αφού
απαντήσεις πρώτα στα ερωτήματα και θεμελιωθεί μια λογική βάση διαλόγου.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Μια και το κυριο θεμα μας είναι αποψη του Τρεμπελα για το ιθ της αποκαλυψης θα ξεκινησω από αυτό. Εχετε δικιο στη πρωτη παραγραφο σας ότι η αποψη Τρεμπελα εχει καποια διαφορα από την αποψη μου όμως θα παραθεσω στοιχεια οπου δειχνουν ότι αδικως κρινετε το Τρεμπελα στο θεμα αυτό. Το κρισιμο σημειο είναι το τι εννοει ο ιδιος ο Τρεμπελας και όχι το τι πιστευουμε εμεις. Το τι πιστευει ο ιδιος ο Τρεμπελας για το θεμα της αορατης παρουσιας η εκτακτου επεμβασης όπως την αναφερει στο ιθ το κατανοουμε με ασφαλεια μονο μεσα από τα γραπτα του κειμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡωτω λοιπον. Εχετε ανατρεξει σε συγγραματα του Τρεμπελα για να δειτε τι εννοει με αυτό που γραφει ; Από τα ακολουθα αποσπασματα που θα παραθεσω είναι κατι παραπανω από φανερο ότι ως παρουσιες δεν εννοει αυτοπροσωπες παρουσιες του Κυριου αλλα Θειες επεμβασεις Του κατά το σχεδιο της Θειας προνοιας Του. Για να γινει πιο κατανοητο ας δουμε τα κειμενα του
1) στο Υπομνημα στον προφητη Ιωηλ του Τρεμπελα διαβαζουμε αναλυτικα την αποψη του πανω στο χωριο Ιωηλ β 20 σελιδα 39.
Παράθεση:
Ως ηδη ειπωμεν ημερα επιφανης και μεγαλη του Κυριου ειναι η ημερα της δευτερας παρουσιας αυτου, κατα την οποια θα επιφανη ως κριτης εν τη δοξη αυτου ινα κρινη το κοσμο. Εως αν ομως επιστη η εσχατη ημερα , επεμβαινει ο Κυριος κατα τον ρουν της ανθρωπινης ιστοριας απο καιρου εις καιρον δια μερικων κρισεων πατασων το κακο , και αι επεμβασεις ουται , αι αποτελουσαι την εν τη ιστορια Νεμεσιν , προμηνυμα και προεικονισεις και προπαρασκευαστικοι σταθμοι ουσαι της ημερας εκεινης, λογιζονται ως ημεραι παρουσιας του αορατου Κριτου και καλουνται ημεραι Κυριου
2)στο υπομνημα του στις πραξεις ερμηνευων το χωριο Πραξεις β 20 στη σελιδα 94 γραφει
Η εκφρασης αυτη σημαινει εν τη Παλαια Διαθηκη( Αμως η 9, Ιωηλ α 15, Ησαιας β 12,ιγ 6 9, Ιεζ ιγ 4 ) την Ημερα καθην ο Ιεχωβα θα ελθει να κρινει τα εθνη συναγομενα και να τιμωρησει τους εχθρους του Ισραηλ.Σημαινει ως αυτως πασαν επισκεψιν του Θεου δια πληγης , επιδημιας, λιμου, η επιδρομης εχθρικης.
3)Στο γ τομο της δογματικης του στη σελιδα 437 όπως φαινεται στο ακολουθο λινκ https://www.scribd.com/document/192101769/%CE%94%CE%9F%CE%93%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97-%CE%A4%CE%A1%CE%95%CE%9C%CE%A0%CE%95%CE%9B%CE%91-%CF%84-3
Είναι λοιπον φανερο ότι ο αειμνηστος καθηγητης σε καμια των περιπτωσεων δεν εννοει κυριολεκτικη παρουσια του Κυριου στο ιθ της αποκαλυψης.
Στο πρωτο ερωτημα σας εχω να πω τα εξης. Δεν μας πληροφορει καποιο χωριο του ιθ της αποκαλυψης για ενδοξη παρουσια του Κυριου παρα το γεγονος ότι αυτό μπορει να υπονοειται σε συγκεκριμενα χωρια. Το συμπερασμα περι ενδοξου παρουσιας του Κυριου προκυπτει από πληθος παραλληλων χωριων της Αγιας Γραφης ιδιειτερως δε της παλαιας διαθηκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο δευτερο ερωτημα σας , βεβαιως και εχω παραδειγμα ιστορικο και θεολογικο κατά το οποίο με «θαύμα» να υπήρξε εκκλησιαστικός ή κοινωνικός μετασχηματισμός. Η ενανθρωπιση του Κυριου στη α παρουσια ηταν ένα ασυλληπτο θαυμα το οποιο αλλαξε την ιστορια της ανθρωποτητας. Με το θαυμα αυτό δηλαδη ο Θεος να γινει ανθρωπος ηρθε η βασιλεια του Θεου επι της γης.Αλλωστε το ότι θα ελθει ο εκχριστιανισμος της συντριπτικης πλειοψηφιας της ανθρωποτητας το μαρτυρουν πληθους εδαφιων της γραφης.
Στο τελευταιο ερωτημα πως θα πραγματοποιηθει το ρηθεν της θεοτοκου η απαντηση είναι και θαυματουργικα και σε συνδυασμό δυναμικής σχέσης ατομικής και συλλογικής ανθρώπινης δραστηριότητας – ευθύνης. Σημασια εχει ότι θα πραγματοποιηθει η επικρατηση του ευαγγελιου στην ανθρωποτητα. Μια πολύ ωραια εικονα μας διδει ο αγιος Παισιος στη ακολουθει ομιλια. Μαλιστα όπως αναφερει ο αγιος Παισιος το κομβικο σημειο θα είναι ένα σημειο ( δηλαδη θαυμα ) που θα δειξει ο Θεος. Είναι κυριολεκτικα απιστευτο πως ο Τρεμπελας μεσα από την θεολογικη του γνωση κατεληξε εκει που εφθασε ο αγιος Παισιος με ανωθεν αποκαλυψη . Στο 1:03:06
https://www.youtube.com/watch?v=v1XTbtgX6jE&feature=youtu.be
1.03.06 Αλλοτε καποιος ρωτησε για την ταινια του Μαρτιν Σκορτζεσε.Ηταν μια βλασφημη ταινια. Ο γεροντας απαντησε θα ερθει και η μπονατσα. Θα ειναι γεροντα στις μερες μας τον ρωτησε. - Γιατι εσυ βιαζεσαι; Η τρικυμια θα αυξηθει μετα θα τραβηξει σκουπα. Η τρικυμια θα πεταξει τα κονσερβοκουτια που εχει η θαλασσα. Μετα δεν θα υπαρχει απιστος πανω στη γη. Αλλα η πιστη τους αυτη δεν θα εχει αξια. Προσωπικα μου διευκρινισε: Ο Θεος θα λυπηθει τον κοσμο εκει που θα εχει φτασει και θα φανερωσει ενα σημειο. Να ξερεις ομως οτι αυτο το σημειο δεν θα ειναι η Δευτερα Παρουσια του Χριστου.Μετα δεν θα υπαρχει απιστος επανω στη γη. Ολοι θα πιστεψουν στον Χριστο. Θα ψαχνεις να βρισκεις εναν απιστο και δεν θα βρισκεις αλλα η πιστη αυτη δεν θα εχει αξια διοτι τωρα θελω και πιστευω μονος μου ενω τοτε....
Να ξερεις θα ερθει καιρος που θα ερχονται οι ανθρωποι και θα σε παιρνουν απο το χερι . Σηκωθηκε με επιασε απο το χερι και παραστατικα τραβωντας μου μου λεει να ετσι και θα σου λενε πες μας κατι για τον Χριστο. Εσυ θα τους λες δεν ξερω και αυτοι θα σου λενε πες μου οτι ξερεις.
Εάν πραγματικα ευτελιζω την ορθοδοξια ας ευχεσθε να με συγχωρεσει ο Θεος και να μου δωσει μετανοια. Ως προς τον ορο ασαρκος Λογος είναι φανερο ότι δεν εννοω ότι δεν εσαρκωθει ο Λογος αλλα ότι θα επεμβει ως Θεος όπως επενεβαινε στη παλαια διαθηκη.
Και η προηγουμενη μαρτυρια από άλλο προσωπο
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=uDIYKM0AoPU&feature=youtu.be
Μιας και οι μαρτυριες απο το μοναστηρι της Σουρωτης ειναι απο τις πιο εγκυρες παραθετω και αυτη.
Παντως ειτε το θελουν οι ανθρωποι ειτε δεν το θελουν, θα ερθη καιρος που ολοι θα πιστεψουν, γιατι θα φθασουν σε αδιεξοδο και θα επεμβει ο Χριστος
Απο το βιβλιο Πνευματικη Αφυπνιση σελ. 280
Και ένα πολύ ωραιο αποσπασμα από τον μακαριστο Αυγουστινο από τα πολλα που μιλουν για τις μερες δοξας της εκκλησιας.
«Mια ποιμνη, εις ποιμην»
(EΙΣ ΤΟΝ ΙΕΡΟΝ ΦΩΤΙΟΝ)
―Mα, θα μου πείτε, είναι καλό πράγμα η διαίρεσι;
Oχι, άσχημο πράγμα είναι. Όπως άσχημο είναι, μια οικογένεια να έχει διαιρεθεί, έτσι κ’ εδώ. Eίμεθα κομμάτια – κομμάτια. Άλλοι είναι φράγκοι, άλλοι προτεστάντες, άλλοι πεντηκοστιανοί, άλλοι διαφόρων άλλων αιρέσεων.
―Kαι θα υπάρχει πάντοτε αυτή η διαίρεσι;
Oχι, δεν θα υπάρχει. Aν πάτε στα Hνωμένα Έθνη, θα δείτε 157 σημαίες. Aλλά, όπως λέει η Aποκάλυψη, θα έρθει μια μέρα που όλα αυτά τα έθνη, που τώρα είναι χωρισμένα με διάφορες σημαίες, θα ενωθούν. Nαί, όλα αυτά τα κοπάδια θα ενωθούν, και μια σημαία, ναι μια σημαία, θα υπάρχει στον κόσμο. Kαι η σημαία αυτή είναι ο τίμιος σταυρός! Aρχηγός ολοκλήρου της οικουμένης θα είναι ο Kύριος ημών Iησούς Xριστός. Aυτό λέει το Eυαγγέλιο που ακούσατε• «…Kαι γενήσεται μία ποίμνη, εις ποιμήν» (Iωάν. 10,16).
Aυτό θα γίνει οπωσδήποτε. Aλλά τώρα θά περάσουμε από πολλές δοκιμασίες, από πολλούς πολέμους. Θα χυθει πολύ αίμα, πάρα πολύ αίμα. Kαι μετά η ανθρωπότης θά μετανοήσει καί θά πέσει να προσκυνήσει το Xριστό. Kαι τότε όλα τα στόματα καί όλες οι καρδιές, καί τα βουνά καί τα λαγκάδια καί οι πέτρες καί τα ποτάμια, καί τα άστρα του ουρανού, καί όλοι θα πούνε• «Eις άγιος, εις Kύριος, Iησούς Xριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός• αμήν».
† επίσκοπος Aυγουστίνος
Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου στον ιερό ναό του Αγίου Φωτίου, στο Πεντάβρυσο Eορδαίας 6-2-1974
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=8936
Περιμενω την απαντηση σας κυριε Σακαλακη εδω στα σχολια.
ΑπάντησηΔιαγραφή