Του Μανώλη Κείου
Μετά την “αδελφολογία” με τον Πάπα και την εξαρτημένη σχέση με το Βατικανό το Φανάρι παίζει περίεργο παιχνίδι και με τους Ευαγγελιστές.
Το ταξείδι του Οικουμενικού Πατριάρχη ήταν η κορύφωση μιας ολοένα και στενότερης επαφής με τους Ευαγγελιστές-Λουθηρανούς.
Και μιλάμε για τον ίδιο Πατριάρχη ο οποίος ακόμη περιμένουμε να μας ενημερώσει τι έγινε με εκείνη την γυναίκα-επίσκοπο που ανέβασε ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης στην Φινλανδία για να συλλειτουργήσουν προ διετίας!
Στο ταξείδι του στην Γερμανία ο Ορθόδοξος Πατριάρχης έκανε πολύ περίεργες δηλώσεις θαυμασμού για τον Μαρτίνο Λούθηρο και το έργο του, εκφράζοντας την άποψη πως “η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ενεργό και αυξανόμενο ενδιαφέρον για το πρόσωπο και τα έργα του Λούθηρου τον τελευταίο καιρό”.
Η ομιλία του στο πανεπιστήμιο Tübingen της Γερμανίας στις 30 Μαΐου, μετά την παραλαβή του τιμητικού διδακτορικού διπλώματος για το έργο του στην προώθηση του ορθόδοξου-προτεσταντικού διαλόγου, στο πλαίσιο των εορτασμών της 500ης επετείου της προτεσταντικής μεταρρύθμισης προκαλεί ανησυχίες για τα νέα οικουμενιστικά του ανοίγματα.
Ανοίγματα που πάντως δεν είναι καινούρια απλά τώρα αποκαλύπτεται το εύρος της απειλής για την Ορθοδοξία μας.
Άλλωστε δεν είναι ένας χρόνος από την επίσκεψη στο Οικουμενικό
Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη, του Heinrich Bedford-Strom, Προέδρου του Συμβουλίου των Γερμανικών Ευαγγελικών Εκκλησιών.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, λοιπόν, στην ομιλία του έδειξε να επικροτεί αυτή τη νέα κατεύθυνση “έρευνας”, καθώς όπως υποστήριξε “οι ιδέες του Λούθηρου για την ελευθερία ήταν σημείο καμπής στην ιστορία της κατανόησης της ελευθερίας και είναι συνεπώς πολύ σημαντικές για τη δέσμευση του Χριστιανισμού με τον σύγχρονο κόσμο που φέρει την έννοια της αυτοκεντρικής ελευθερίας, η οποία τελικά οδηγεί σε αυτοαπομόνωση και απέχει πολύ από τη χριστιανική αντίληψη, την ελευθερία ως δώρο του Θεού”.
Ο Πατριάρχης μίλησε συχνά για τους καρπούς του σύγχρονου διαλόγου, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι η ευχαριστιακή εκκλησιολογία έχει ανοίξει νέους τρόπους συζήτησης εκκλησιολογικών ζητημάτων, σημειώνοντας ότι ο όρος «θεώρηση» προσεγγίζεται τώρα θετικά από πολλούς λουθηρανούς θεολόγους.
Η Ελλαδική Εκκλησία θα ακολουθήσει τον κατήφορο;
Και ενώ ο εκ Φαναρίου προκαθήμενος έχει θέσει σε εφαρμογή τα σχεδιά του, το ζήτημα είναι τι θα πράξει η Ελλαδική Εκκλησία σε σχέση με τους Ευαγγελιστές-Λουθηρανούς.
Θα συμμετάσχει στον…διάλογο αυτόν; Το ερώτημά μας εκπορεύεται από το γεγονός πως ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος (συμπαθής όσο δεν πάει στο Φανάρι) στην εισήγησή του κατά την προ τριετίας Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε δηλώσει πως “οι προοπτικές των διαλόγων με τους Λουθηρανούς και τους Μεταρυθμισμένους έχουν υποβαθμιστεί, λόγω της εισαγωγής της χειροτονίας των γυναικών”.
Η Λουθηρανική αντίληψη για την χειροτονία των γυναικών και η Ορθόδοξη κατανόηση για τον ρόλο και τη θέση της γυναίκας στην Εκκλησία και το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών απέχει παρασάγγας. Πως λοιπόν μπορεί να βρεθεί κοινή συνιστώσα;
Τι ακριβώς, λοιπόν, θα συζητήσει η Εκκλησία της Ελλάδος με τους Λουθηρανούς αν της ζητηθεί από τον Πατριάρχη όπως της ζητήθηκε να προωθήσει τις αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου; Ισχύει η θέση του Μητροπολίτη Μεσσηνίας περί υποβάθμισης του διαλόγου με τους Λουθηρανούς ή όχι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου