Σας αποστέλλουμε την πρώτη πανελλήνια εικόνα που κατασκεύασε η Ιερά Μονή Αγίου Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ του Σάρωφ Τρικόρφου Φωκίδος για τον Νέον Χρυσόστομο της Εκκλησίας τον Επίσκοπο Φλωρίνης άγιο Αυγουστίνο, φάρο, οδηγό και πνευματικό πατέρα μας.
Συγχαιρουμε θερμα τους πατερες της Ιερας μονης Τρικορφου Δωριδος που ειναι οι πρωτοι που αγιογραφησαν τον ΟΝΤΩΣ ΑΓΙΟ Νεοχρυσοστομο της Εκκλησιας μας ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ.
"αντίλογος-παράκληση". Ας μην εξευτελιστεί και ο π.Αυγουστίνος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχες βυζαντινής τεχνοτροπίας απεικονίσεις του π.Αυγουστίνου, νομίζω ότι είναι ικανότερος όλων να φιλοτεχνήσει ο Ιωάννης Βράνος, που τον έχει απεικονίσει επακριβώς και στο παρελθόν. Αν οι παπαροκάδες είναι οι πρώτοι που αγιογραφούν και αγιοποιούν τον π.Αυγουστίνο, αυτοί που και άγιο τάφο!!! δημιούργησαν στη μονή τους απ' όπου παίρνουνε το ανέσπερο φως, καταλαβαίνει κανείς πού μέλλουν να οδηγηθούν τα πράγματα.
Όσο δεν υπήρχαν φωτογραφίες, γινόταν τα πορτραίτα, για να μένουν οι μορφές. Τώρα όμως φυσικά έχουμε τις φωτογραφίες και είναι προτιμότερες από την αποτυχημένη ή πετυχημένη αγιογραφία. ΜΑ... η εξαύλωσις ;;; Πριν απο τις ηλεκτρικές λάμπες, φώτιζαν τα κεριά και οι πολυέλαιοι, με τα καντήλια με λάδι. Οι πολυέλαιοι με λάδι έδωσαν τη θέση τους στους πολυ"έλαιους" με ηλεκτικές λυχνίες, τα κεριά όμως παρέμειναν, ενδυθέντα ιερότητας, δει δη χρημάτων. Στη φωτογραφία, τιμάς το εικονιζόμενο πρόσωπο. Στις αγιογραφίες, υπάρχει ο κίνδυνος να τιμάται και να λατρεύεται η εικόνα αντί του προσώπου. Σκεφτείτε σε εκατό χρόνια, να λατρεύεται ο αγ.Αυγουστίνος ο Λογγοβαρδινός, ο Φλωρινιώτης, ο Σταυρικός, ο Συσσιτιάρχης εν Κοζάνη, ο Αθίγγανευεργέτης, (ίδρυσε και οικισμό τσιγγάνων και τους στέγασε), όπως με τις Παναγίες. Και να υπάρχει σε κάθε περιοχή, μαζί με το αντίστοιχο εικόνισμα, μια λειψανοθήκη με τεμάχιο λειψάνου του αγίου πατρός...
Ο π.Αυγουστίνος δεν ανήκει σε συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες, είναι όλου του λαού. Στην κηδεία του, όμως, οι προσκυνητές που είχαν έρθει από το εξωτερικό, από όλη την Ελλάδα και ο λαός της Φλώρινας, μαντρώθηκαν έξω από τον ψηλό μαντρότοιχο, έξω από τον περίβολο της μονής που ετάφη, ενώ μέσα μπήκαν εκτός από τον κλήρο, κάποιοι (ες) που προφανώς θεωρούν ότι ο π.Αυγουστίνος τους ανήκει. Ο πιστός λαός, Φλωρινιώτες και όσοι ήρθαν από μακρυά, ΔΕΝ παρακολούθησε την ταφή, είχαν αποκλειστεί έξω από τον υπερυψηλό μαντρότοιχο της μονής, χωρίς να βλέπουν μέσα, χωρίς να ακούνε, ενίοτε, λόγω διακοπής της μικροφωνικής εγκατάστασης, και όλα αυτά γιατί; για να μπορέσουν να βγουν οι φωτογραφίες με καλοντυμένα κοριτσάκια που "αυθόρμητα" σκέπασαν τον τάφο με χώμα, γονατιστά επάνω από το χώμα που κάλυψε το σκήνωμα του πατέρα Αυγουστίνου, και για να επιβεβαιωθεί έμπρακτα ότι κάποιοι έχουν ανώτερα δικαιώματα απο άλλους, ακόμα και μετά θάνατον; Οι άγιοι ανήκουν σε όλο το λαό. Κανείς δεν μίλησε όμως για την προσβολή που υπέστη ο λαός, που ήρθε από χιλιόμετρα μακρυά, τα πνευματικά του τέκνα, από άλλα πνευματικά τέκνα. Πώς μπόρεσαν να το κάνουν αυτό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπήρξαν και άλλες καλλιτεχνικές βυζαντινότροπες απεικονίσεις του πατέρα Αυγουστίνου, μάλιστα μία τυπωμένη διανεμήθηκε στην εξόδιο ακολουθία επί μικρού τεύχους. Αλλά κανείς δεν έγραψε "ο άγιος Αυγουστίνος Φλωρίνης" (αν και τον θεωρεί), για λόγους που προαναφέρθηκαν από σχολιαστή.
Αν ο πιστός λαός το ήθελε όχι μία αλλά χίλιες εικόνες θα είχε αναθέσει σε αγιογράφους να ανιστορήσουν, με επιγραφές "ο άγιος Αυγουστίνος. Η πρωτοβουλία του απολυτικίου κρίνεται συμπερασματικά άξια αποδοχής, η εικόνα για ανεξήγητους λόγους όχι.
Μηπως ειναι πολυ νωρις ακομα;Αγιοποιηση!!Μεγαλη κουβεντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως στην αιογραφία να βάλλουν δίπλα και τη Βόσσου (ή πώς ἀλλιώς τη λένε) για να ψέλνει σε ρόκ μουσική το τροπάριο που εμπνεύστηκαν οι παπαροκάδες; Ο π. Μουλατσιώτη, που επέτρεψε στην απύλωτη γλώσσα του να μιλήσει σε μεταμεσονύχτια εκπομπή (στο κανάλι τότε του Σπ. Κατατσαφέρη) με ήθος που θύμιζαν τρούμπα, τώρα για λόγους σκοπιμότητας προτείνει την αγιοποίηση του π. Αυγουστίνου. Θάναι ντροπή να αγιοιποιηθεί ο θρυλικός Καντιώτης με πρόταση δική του. Ας μην προκαταλαμβάνει την ετυμηγορία του Θεού και του λαού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ετυμηγορία του Θεού μετράει,του αποκλειστικού κριτή. Ο λαός που για τον Χριστό είπε το "σταύρωσον αυτόν", ενίοτε σφάλλει. Αλλά ο λαός της Εκκλησίας κρίνει, διαισθάνεται, δια του Αγίου Πνεύματος φωτίζεται, η Εκκλησία ως σύνολο οδηγείται εις πάσαν την αλήθειαν (το λείμμα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τροπάριο το ψάλλαμε βυζαντινοτρόπως και όχι "ροκ". Για την συγκεκριμένη εικόνα διατηρούμε επιφυλάξεις. Από συζητήσεις, βλέπουμε ότι ο πιστός λαός που είχε επαφή με τον π.Αυγουστίνο συμφωνεί απόλυτα με τη γνώμη του κ.Οδυσσέα ότι
"Ναι, ηταν ΑΓΙΟΣ.
Αγιος με μεγαλα γραμματα.
Ηταν ενας μεγαλος αγωνιστης πρωτου μεγεθους.
Ηταν στα κηρυγματα του ενας νεος Χρυσοστομος.
Φερτε μου εναν σημερινο ιεροκηρυκα σε οσους εχουμε.
Κανενας δεν μιλαει σαν τον Αυγουστινο.
Το στομα του ηταν καθαρα Χρυσοστομικο, που με την πρωτη συγκινουσε, εθελγε, εφερνε σε μετανοια, συγκλονιζε τον απιστο και τον αδιαφορο.
Με την πρωτη.
Οποιος τον ακουγε ηθελε ενστικτωδως να τον ξανακουσει.
Ηταν ο ανεγγιχτος απο τα τερπνα του κοσμου αυτου.
Δεν αγγιξε ποτε χρηματα στα χερια του.
Ηταν ο μοναδικος ιεραρχης που επασχε, ναι επασχε κυριολεκτικα σε καθε ηττα της Εκκλησιας.
Εβλεπε το φιλαδελφο των αρχιερεων να υπερισχυη ολων - οπως γινεται σημερα - ακομα και εις βαρος των πραγματων και της εικονας της Εκκλησιας και υπεφερε πραγματικα και ωδινατο.
Κοιμοταν και ξυπνουσε με εναν ποθο και με μια λαχταρα:
Την δοξα του ονοματος του Χριστου μας
και της Αγιας Του Εκκλησιας.
Αυτος ηταν ο Αυγουστινος.
Δεν θα ξαναδουμε συντομα τετοιο Ιεραρχη...".
Τα ίδια αισθανόμαστε όλοι μας. Ο Οδυσσέας μας εκφράζει, αλλά και συμφωνούμε με όλα τα προηγηθέντα σχόλια και τις επιφυλάξεις τους.
Αντί να ασχολούμαστε με την αγιοποίηση του π.Αυγουστίνου,την οποία σημειωτέον προτείνουν αμφιλεγόμενα πρόσωπα όπως ο προξενήσας μεγάλο σκανδαλισμό στο Σώμα της Εκκλησίας ηγούμενος,καλόν θα είναι να μιμηθούμε την αγωνιστικότητά του,το θάρρος του,την παρρησία του,την ασκητικότητα και ολιγάρκειά του.Συμφωνώ απόλυτα με τον προλαλήσαντα ανώνυμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Στις συνειδήσεις όλων των ευσεβών ορθοδόξων πιστών ανά τον κόσμο ολόκληρο ο μακαριστός Αυγουστίνος Καντιώτης είναι ένας σύγχρονος άγιος. Ο μοναδικός Ιεράρχης που στηλίτευσε και ήλεγξε τους υψηλά ισταμένους στα «ρετιρέ»της Εκκλησίας, ήθελε ελευθέρα και ζώσα Εκκλησία, εδίδαξε τον πιστό λαό για τα πάντα, ηθικά, θεολογικά, δογματικά θέματα και δεν έκανε μονόπλευρο αγώνα όπως πολλοί κάνουν στις ημέρες μας. Μίλησε για τους πάντες και τα πάντα, όπως και ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτιληναίος. Δεν υπολόγισε ποτέ το προσωπικό κόστος που θα είχε η όποια ομολογία του και ο αυστηρός έλεγχος που ασκούσε. Πρότυπο προς μίμησι, πιστός ακόλουθος των Αγ. Πατέρων, γνήσιος εργάτης του Ευαγγελίου. Καθ΄όλα ΑΓΙΟΣ. Ελπίζουμε η Εκκλησία κάποτε να τον ανακηρύξει ΑΓΙΟ γιατί στις συνειδήσεις όλων μας είναι ΑΓΙΟΣ. Όχι όμως γιατί προβάλλεται κάπως πρώϊμα από κάποιους που με τα καμώματά τους αμαύρωσαν τον αγώνα τους και ντρόπιασαν το σχήμα τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι καλύτερα να αφήνουμε Τον ίδιο τον Κύριο να αποκαλύπτει το αν είναι κάποιος άγιος και το πότε θα τον φέρει στην επιφάνεια της αγιοκατάταξης. Πιστεύω ότι καλύτερα είναι να μην προτρέχουμε πριν από Εκείνον που τα πάντα βλέπει και ξέρει να προφυλάσσει και να προστατεύει την Εκκλησία Του, ας περιμένουμε και Εκείνος θα δείξει και θα είναι ασφαλές αυτό που θα δείξει. ο π. Αυγουστίνος ήταν πράγματι άνθρωπος Του Θεού και μεγάλος ιεράρχης της Εκκλησίας μας, αλλά επειδή Εκείνη είναι δικό Του Σώμα θα τα τακτοποιήσει όλα Εκείνος που έδωσε το αίμα Του για την Εκκλησία Του
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εικόνα ενός ανθρώπου είναι μια ... εικόνα . Του συγκεκριμένου ιεράρχη μόνο ερωτήματα προκαλεί. Με ποια κριτήρια τον έκαναν άγιο; Μήπως τα θαύματα; Η απέραντη αγάπη στους ανθρώπους; Τι τέλος πάντων; Έλεος!
ΑπάντησηΔιαγραφή