Ο μεγάλος του Ουρανού
με το μεγάλο της γης.
του αρχιμ. Δανιηλ Αερακη
Για τον προφήτη Ηλία θα μιλήσουμε. Ανοίγουμε την Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο Γ΄ Βασιλειών. Εκεί βλέπουμε τη μεγάλη συνάντησι και ακούμε το σπουδαίο διάλογο. Συζητούν ο μεγαλύτερος του Ουρανού με το μεγαλύτερο της γης. Ο Θεός, ο μεγάλος του Ουρανού, είναι όχι απλώς η μοναδική υπερδύναμις∙ είναι η μοναδική παντοδυναμία.
Διάλογος ανάμεσα στον παντοδύναμο του Ουρανού, τον Κύριο, και στο μεγάλο της γης.
Και την εποχή εκείνη ο μεγάλος της γης δεν ήταν ο βασιλιάς του κράτους, ο Αχαάβ. Ήταν ο ασκητής προφήτης. Ο άγιος, ο Ηλίας ο προφήτης! Αυτός είναι ο μεγάλος, αφού αυτός έχει πρόσβασι στον παντοδύναμο Θεό. Ο Άγιος μπορεί ν’ αποσπάση την υπόσχεσι από τον παντοδύναμο Σύμμαχό του για τη λύσι όλων των προβλημάτων.
Συνήθως οι τρανοί της γης διαθέτουν κάποιο τηλέφωνο, το γνωστό ως «κόκκινο» τηλέφωνο, με το οποίο μπορούν, μέσω δορυφόρου, να συνδεθούν αυτομάτως με όλα τα σημεία της γης. Ο προφήτης Ηλίας είχε πάντοτε μαζί του το κινητό και μυστικό τηλέφωνο, με το οποίο άνοιγε γραμμή με τον Ουρανό και συνωμιλούσε απ’ ευθείας με το Θεό! Όχι συμβολικά, αλλά πραγματικά.
Συχνά διαβάζουμε τη φράσι: «Και είπε Κύριος προς Ηλιού» (Γ΄Βασ.ιζ΄2).
Και τη φράσι: «Και ανεβόησεν Ηλιού προς Κύριον» (Γ΄Βασ.ιζ΄20).
Αιτία των προβλημάτων:
Αμαρτία και ασέβεια.
Δεν ξέρω, αν εμείς με τις συναντήσεις και τους διαλόγους και τις ποικίλες επιτροπές επιλύουμε τα τόσα καυτά προβλήματά μας. Ένα είναι το γεγονός, ότι ο Ηλίας έλυσε το οξύτερο για την εποχή του πρόβλημα. Ήταν το οικονομικό και τότε, όπως και σήμερα, το σπουδαιότερο.
Έπεσε τότε πείνα παντού. «Λιμός μέγας εγένετο».
Πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα;
● Από την ανομβρία. Φοβερή απειλή η ανομβρία. Φανταστήτε ν’ ανοίγης βρύση και να τρέχη το νερό σταλαγματιά – σταλαγματιά, και σε λίγο να τρέχη … αέρας από τη βρύση! Η δίψα δεν ικανοποιείται με αέρα. Θέλει νερό. Χωρίς νερό δεν έχουμε μόνο δίψα. Έχουμε και πείνα.
Ας μη βρέξη τρία χρόνια ο ουρανός νερό, και τότε θα δούμε πώς θα τραφούμε. Θα ξεραθούν τα πάντα στη γη. Ούτε σπόρος για σπουργίτια δεν θα υπάρχη, πολύ περισσότερο ψωμί για τους ανθρώπους.
Τόσο χρόνο και κάτι ακόμα, κράτησε στην εποχή του Ηλία η ανομβρία. «Εκλείσθη ο ουρανός επί έτη τρία και μήνας έξ, ως εγένετο λιμός επί πάσαν την γην» (Λουκ.δ΄25).
Οξύτατο πρόβλημα η ανομβρία τότε.
Ποιος την είχε προκαλέσει;
● Η αμαρτία. Φανταστήτε να τρέχη πηγή και να πηγαίνη κάποιος και να την στομώνη! Ποιος θα φταίη, που δεν θα τρέχη ούτε σταγόνα νερό; Εκείνος που έκλεισε το στόμιο της πηγής…
Πηγή ανεξάντλητη η ευλογία του Θεού. Ο άνθρωπος όμως την κλείνει. Στομώνει την πηγή των αγαθών. Πώς; Με την αμαρτία του, με την αμετανοησία του. Προκαλούμε το Θεό με τις αμαρτίες μας. Και στη συνέχεια προξενούμε τη δυστυχία μας.
● Η ασέβεια. Άλλος παράγων, χειρότερος από τον προηγούμενο, που προκάλεσε τότε την ανομβρία και κατά συνέπεια το οξύ οικονομικό πρόβλημα.
Ασέβεια είναι η άρνησις του Θεού, η περιθωριοποίησις του Θεού, η πολεμική κατά του Θεού.
Φανταστήτε να τρέχη η φυσική πηγή και να την καταστρέφη με λύσσα και στη θέσι της να βάζη μαρμάρινη βρύση, χωρίς σταγόνα νερό! Ωραίο το μάρμαρο, σκαλιστή η βρύση, αλλά νερό καθόλου.
Κάτι τέτοιο πράττουν οι ασεβείς. Αρνούνται το Θεό, την πηγή όλων των αγαθών. Στη θέσι του βάζουν κάποιον ψεύτικο θεό, κάποιο είδωλο.
● Η ασέβεια είναι διαστροφή.
Κάτι τέτοιο έκανε τότε ο λαός του Ισραήλ, με επί κεφαλής τον ασεβή βασιλιά Αχαάβ. Αντί για τον αληθινό Θεό λάτρευσαν τον Βάαλ, ένα ψεύτικο θεό.
Δεν το ανέχτηκε ο προφήτης του Θεού, ο Ηλίας. Πήγε κατά πρόσωπο στο βασιλιά και τον ήλεγξε για τη διαστροφή και την ασέβειά του: «Και είπεν Ηλιού∙ Ου διαστρέφω τον Ισραήλ, ότι αλλ’ ἤ σύ και οίκος του πατρός σου εν τω καταλιμπάνειν υμάς τον Κύριον Θεόν υμών και επορεύθης οπίσω των Βααλίμ» (Γ΄Βασ.ιη΄18).
Τα κοράκια γίνονται φιλάνθρωπα!
Το οξύ και σήμερα οικονομικό πρόβλημα στη βάσι του είναι ηθικό και πνευματικό.
Η οικονομία της γης έχει σχέσι με την οικονομία του Ουρανού. Η αγάπη του Θεού ονομάζεται και οικονομία. Ο Θεός οικονομεί τη σωτηρία μας, στο δυσκολώτερο θέμα, σ’ αυτό της αιώνιας ζωής, και δεν μπορεί να οικονομῆ το εύκολο θέμα, τη λύσι των υλικών μας αναγκών, που αφορά σ’ αυτή τη ζωή;
Πῶς λύθηκε στην εποχή του Ηλία το οικονομικό πρόβλημα;
Πρώτα – πρώτα με την πρόνοια του Θεού. Μερικοί αμφιβάλλουν για την πρόνοια του Θεού:
- Μα πώς μπορεί ο Θεός να μεριμνά για μένα; Εγώ ας είμαι καλά! Ο Θεός δεν ασχολείται με μένα!...
Μεριμνά ο Θεός.
● Τα απίθανα των ανθρώπων είναι τα πιθανά του Θεού.
● Τα αδύνατα των ανθρώπων είναι τα δυνατά του Θεού.
Τι θα λέγατε, αν ακούγατε, ότι ένας λύκος μπήκε φύλακας σε κοπάδι προβάτων; Ότι αυτό είναι απίθανο. Ο λύκος κατασπαράζει, δεν προστατεύει τα πρόβατα.
Τι θα λέγατε, αν ακούγατε, ότι μια αλεπού κάνει φιλική συντροφιά με τις κότες; Ότι αυτό είναι απίθανο. Η αλεπού καταβροχθίζει, δεν κουβεντιάζει με τις κότες.
Τι θα λέγατε, λοιπόν, αν ακούγατε ότι ένας κόρακας ωρίστηκε να σερβίρη κρέας σε κάποιο καθημερινό τραπέζι; Ότι αυτό είναι απίθανο. Ο κόρακας καταβροχθίζει, δεν σερβίρει σε άλλους το κρέας.
Και όμως, αυτό έγινε στην περίπτωσι του Ηλία. Κάθε μέρα ο Θεός σέρβιρε τροφή, για να θρέψη τον προφήτη, που βρισκόταν στο χείμαρρο Χορράθ! Σερβιτόρος; Ένας κόρακας. «Και οι κόρακες έφερον αυτῷ άρτους το πρωΐ και κρέα το δείλης» (Γ΄Βασ. ιζ΄6). Πόσο θαυμαστή η αγάπη του Θεού που μεταφράζεται σε πρόνοια καθημερινή!
Και με κοράκια ακόμα μπορεί να σε θρέψη ο Θεός. Και με πρόσωπα εχθρικά σε σένα μπορεί να σε ωφελήση. Και με τις πιο αντίξοες καταστάσεις μπορεί να σε οδηγήση στη σωτηρία.
●Τα κοράκια από απάνθρωπα έγιναν φιλάνθρωπα! Αυτή είναι η αλλοίωσις του Θεού.
● Τα πεινασμένα λιοντάρια στο λάκκο με το Δανιήλ έγιναν άκακα και ήμερα πρόβατα.
● Η ουρανομήκης φωτιά στο καμίνι της Βαβυλώνας έγινε δροσιά και ανάπαυσις για τους Τρείς Παίδες.
● Τα αρπακτικά κοράκια στην περίπτωσι του Ηλία έγιναν μεταφορείς, σερβιτόροι του Θεού.
● Κοράκια πολλοί της αμαρτίας και της πλεονεξίας, μεταβάλλονται σε ελεήμονες. Άνθρωποι αιμοδιψείς και κακοποιοί γίνονται αρνία, φιλήσυχοι πολίτες, ευγενείς και καλωσυνάτοι.
Υπάρχει όμως και η αντίθετη αλλοίωσις, η αλλοίωσις του κακού.
Αν τότε τα κοράκια έγιναν φιλάνθρωποι διάκονοι του Ηλία, άνθρωποι πλασμένοι από το Θεό να αγαπούν και να προσφέρουν, καταντούν κοράκια, όρνεα αρπακτικά! Γέμισε η κοινωνία μας ανθρωπόμορφα κοράκια, που συνεχώς αρπάζουν, κλέβουν, με κομπίνες πλουτίζουν, ποτέ δεν δίνουν, ποτέ δεν προσφέρουν.
Νά γιατί δεν λύνεται το οικονομικό πρόβλημα. Λύθηκε τότε, διότι τα κοράκια έγιναν φιλάνθρωπα. Δεν λύνεται σήμερα, διότι οι άνθρωποι έγιναν κοράκια.
Άδεια αποθήκη, γεμάτη καρδιά
Γιατί ο Θεός χρησιμοποίησε κοράκια, για να θρέψουν τον προφήτη του;
Άνθρωποι δεν υπήρχαν;
Κάποτε τα ζώα ακούνε το Θεό πιστότερα από τον άνθρωπο. Είδατε ποτέ κοράκι να πνίγη το νεογνό του, το μικρό του κοράκι; Όχι. Άνθρωπος όμως το κάνει αυτό. Και όχι ένας. Πολλοί σήμερα πνίγουν τα παιδιά τους. Με τις εκτρώσεις σκοτώνουν τα νεογνά τους.
Γίναμε χειρότεροι από τα ζώα. Γι’ αυτό λέει ο προφήτης Ησαΐας: «Έγνω βους τον κτησάμενον και όνος την φάτνην του κυρίου αυτού∙ Ισραήλ δε με ουκ έγνω και λαός μου ου συνήκε» (α΄3).
Στην εποχή του Ηλία υπήρχε και ο άνθρωπος του Θεού.
● Το κοινωνικό πρόβλημα δεν το λύνει μόνο η πρόνοια του Θεού, όπως είδαμε με τους κόρακες του Χορράθ.
● Το λύνει και η αγάπη των ανθρώπων, όπως την βλέπουμε στο πρόσωπο της χήρας στα Σαρεπτά της Σιδωνίας.
Ο Ηλίας παίρνει εντολή από το Θεό: «Ανάστηθι και πορεύου εις Σαρεπτά της Σιδωνίας∙ ιδού εντέταλμαι εκεί γυναικί χήρᾳ του διατρέφειν σε» (Γ΄Βασ. ιζ΄9).
Αν σε σημερινούς χριστιανούς συστήσης: «Μη τσιγκουνεύεστε! Δίνετε γενναία ελεημοσύνη», αμέσως παίρνεις την απάντησι: «Δεν έχω, τι να δώσω;».
Δεν έχεις; Έχεις πολύ περισσότερα από τη γυναίκα εκείνη.
● Συ έχεις τουλάχιστον άντρα, που σου φέρνει στο σπίτι χρήματα και αγαθά. Εκείνη δεν είχε άντρα∙ ήταν χήρα.
● Συ έχεις γεμάτο το σπίτι σου τρόφιμα∙ εκείνη τι είχε; Μια χούφτα αλεύρι και λίγο λάδι. «Δράξ ἀλεύρου ἐν τῇ υδρίᾳ και ὀλίγον ἒλαιον ἐν τῷ καψάκῃ» (Γ΄Βασ.ιζ΄12).
Έχεις λιγώτερα από εκείνη τη χήρα;
● Ήταν άδεια η αποθήκη της.
● Ήταν όμως γεμάτη η καρδιά της.
Ξέρετε γιατί νομίζουμε, ότι δεν έχουμε και ότι όλα μας λείπουν; Διότι είναι γεμάτα τα σπίτια μας από αγαθά∙ είναι όμως άδεια η καρδιά μας από αγάπη.
● Λίγο αλεύρι, μια χούφτα! Και δεν τελείωνε. Μ’ αυτό κάθε ημέρα ζύμωνε ψωμί και έτρεφε και το σπίτι της και τον προφήτη. Πώς; Ζύμωνε το λίγο αλεύρι με το προζύμι, που λέγεται αγάπη∙ το αλεύρι δεν τελείωνε!
● Και το λάδι δεν τελείωνε, διότι είχε αναμίξει το φυσικό έλαιον με το έλεος, με την αγάπη.
● Όπου Θεός, εκεί αποθήκη ανεξάντλητη.
Να ξεκλειδώσουμε τους ουρανούς
Το οικονομικό πρόβλημα λύθηκε τότε. Ποιος ο οικονομολόγος;
Ο Ηλίας ο προφήτης.
Πώς το έλυσε; Είχε σχέση με τον πλουσιώτερο χρηματοδότη της αγάπης, με το Θεό. Ο Θεός δεν δανείζει, χαρίζει. Δεν δανειοδοτεί, αλλά χρηματοδοτεί.
Το μυστικό του Προφήτη: Τρεις λέξεις, που συχνά επαναλάμβανε: «Ζῇ Κύριος ο Θεός τῶν δυνάμεων» (Γ΄Βασ. ιζ΄1).
● Πιστεύεις, ότι ζη ο Θεός;
●Λες στο Θεό Ναι, χωρίς Αλλά;
● Οι περισσότεροι λένε:
-Ναι μεν υπάρχει Θεός, αλλά, αν δεν κάνουμε μόνοι μας τις επενδύσεις μας, το κουμάντο μας, τι να μας κάνη ο Θεός;
● Η καλύτερη επένδυσις είναι η πίστις στο Θεό. Ο Θεός μας είναι «Ναι», χωρίς «Αλλά», χωρίς κρατούμενα, χωρίς αμφιβολίες.
● Αυτό ήταν για τον Ηλία τον Προφήτη.
Η διαφορά μας με τον Ηλία: Εμείς χάνουμε συνήθως το κλειδί, με το οποίο ανοίγεται η αποθήκη του Θεού. Ο Ηλίας το είχε πάντοτε μαζί του.
Και το κλειδί είναι η προσευχή της πίστεως. Μ’αυτό το κλειδί μπορούμε, όποτε θέλουμε, να ξεκλειδώσουμε την αστείρευτη αποθήκη της αγάπης του Θεού, όπως έκανε ο προφήτης Ηλίας.
Είναι γεγονός, ότι πολλοί κληρικοί και λαϊκοί δεν έχουν μελετήσει με προσοχή το σχετικό εδάφιο της Π. Διαθήκης, που αναφέρει την άνοδο του Προφήτη Ηλία εις τον ουρανό. Το κείμενο της Π.Δ. (κατά τη μετάφραση των Ο΄) έχει ως εξής: «Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν. και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ως εις τον ουρανόν» (Βασ. Δ΄ 2. 11). Το μασσοριτικό κείμενο παραλείπει το «ως».
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μ. Αθανάσιος επεξηγώντας το χωρίο αυτό καταγράφει: «Συ δε μοι λοιπόν αγαπητέ της λέξεως την ακρίβειαν σκόπησον, της ως, και μη σε διαλάθη συλλαβής Γραφικής παρουσία και δύναμις. μηδέ τη της λέξεως παραδρομή τω Δεσπότη τον οικέτην νομίσης ισότιμον. ου γαρ εις τον ουρανόν Ηλίας ανέρχεται, ουδέ διαδραμών το στερέωμα, τοις εκείσε χωρίοις αυλίζεται. αλλ’ άκουσων τι φησίν ο αναγών. «Εν δε τω αναγείν Κύριον τον Ηλίαν ως εις τον ουρανόν. ιδού μικρά λέξις έστησε τον Ηλίαν προς τα άνω φερόμενον. αρκεί γαρ τω προφήτη τιμηθήναι τω τύπω. προ γαρ του Δεσπότου τον οικέτην ουρανός ουχ υποδέχεται. ουδείς γαρ αναβέβηκεν εις τον Ουρανόν, ειμή ο Υιός του ανθρώπου ο ων εν τω Ουρανώ. Ετηρείτο γαρ τη των ανθρώπων απαρχή δια τον των ανθρώπων Ποιητήν ο Ουρανός. Ούτω μεν ουν τοις περί τον Ενώχ και Ηλίαν ο Θεός αγαθή ελπίδι εύφρανε τους ανθρώπους, δι’ ων ανθρώποις ούσι τον του αέρος δρόμον ιππήλατον ήπλωσε» (Λόγος Β΄ εις την Ανάληψιν). Εξ άλλου ο ευαγγελιστής Ιωάννης είναι σαφής, όταν λέγει: «Ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν ειμή ο εκ του ουρανού καταβάς, ο υιός του ανθρώπου οων εν τω ουρανώ» (3. 13).
Ο άγιος Επιφάνιος επίσης δηλώνει: «Και ανελήφθη Ηλίας εν συσσεισμώ, ως εις τον Ουρανόν. το δε, ως εις τον Ουρανόν, αμφίβολον έχει την έννοιαν. το δε, εις τον Ουρανόν, τρανήν δείκνυσι την αλήθειαν» (περί της Αναλήψεως Ηλιού).
Αλλά και ο Θεοφύλακτος Βουλγαρίας καταγράφει ερμηνεύοντας τον Λουκά 24. 50-51): «Ηλίας μεν γαρ ως εις Ουρανόν. ωσανεί γαρ εδόκει εις ουρανόν αναφέρεσθαι ο δε Σωτήρ εις τον ουρανόν, αυτός πρόδρομος πάντων ανελήλυθε μετά της αγίας σαρκός αυτού, εμφανισθήναι τω προσώπω του Θεού και σύνεδρον αυτήν αποδείξαι τω Πατρί». Όπως δε υπάρχει διαφορά μεταξύ της Αναστάσεως του Κυρίου και άλλων αναστάσεων (συνολικά εξ), έτσι υπάρχει διαφορά μεταξύ της Αναλήψεως του Κυρίου και άλλων αναλήψεων (Ιερεμία, Αββακούμ, Ενώχ, Ηλία).
Έτσι, από τα ανωτέρω παρτιθέμενα στοιχεία, καταφαίνεται, ότι ο Προφήτης Ηλίας δεν πήγε στον Ουρανό, ούτε στον Παράδεισο, αλλά ευρίσκεται επί της γης, άγνωστο που. Αυτό το τελευταίο πιστοποιεί και ένα άλλο χωρίο της Π.Δ.: «Και απέστη από Ιούδα Εδώμ έως της ημέρας ταύτης. τότε απέστη Λομνά εν τω καιρώ εκείνω από χειρός αυτού, ότι εγκατέλιπεν Κύριον τον Θεόν των πατέρων αυτού. και γαρ αυτός εποίησεν υψηλά εν ταις πόλεσιν Ιούδα και εξεπόρνευσε τους κατοικούντας εν Ιερουσαλήμ και απεπλάνησε τον Ιούδαν. και ήλθεν αυτώ εν γραφή παρά Ηλιού του προφήτου λέγων. τάδε λέγει Κύριος Θεός Δαυίδ του πατρός σου…..» (Χρονικών Β΄ 21. 10-12).
Στο κείμενο αυτό περιγράφεται, ότι ο προφήτης Ηλίας απέστειλε μια επιστολή προς τον Ιωράμ, βασιλέα του Ιούδα, όπου τον επικρίνει για την ασεβή του πορεία. Όμως το ειδικό ενδιαφέρον αυτής της επιστολής, είναι ότι ο Ηλίας την έστειλε μετά την ανάληψή του «προς τον ουρανό». Συνεπώς, ο προφήτης Ηλίας, παρέμεινε στη γη και από εκεί έστειλε την επιστολή.
ΙΚ
Συγχαρητήρια για τις προβαλλόμενες έννοιες. Μετά το επίκαιρο άρθρο "καλαί αι πλατείαι, καλύτεραι αι εκκλησίαι", το επίκαιρο λόγω εορτής του προφήτου Ηλία και της οικονομικής κρίσης παρόν άρθρο με ταυτόσημα διδάγματα, επίκαιρα και αιώνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου προφήτη Ηλία σήμερα, του Θεσβίτου, του ζηλωτή, που "ανέστη ως πυρ και ο λόγος του ως λαμπάς εκαίετο". Επίκαιρο το άρθρο, ευχαριστούμε τον π.Δανιήλ που μας υπενθυμίζει βασικές αλήθειες, προφήτες Ηλίες έχουμε ανάγκη στην εποχή μας και πίστη ως κόκκο συνάπεως στον Ιησού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιορτάζει και ο παπα Ηλίας που φιλοξενείτε στο μπλόγκ, την ευχή του, χρόνια πολλά.
Ο μέγιστος προφήτης Ηλίας, ανελήφθη με πύρινη άμαξα στον ουρανό. Φανερώθηκε μαζί με τον Μωϋσή στη Μεταμόρφωση του Χριστού, και οι απόστολοι τον είδαν να συνομιλεί με τον Ιησού, στο πλάι Του! Δεν είναι συνεπώς τυχαίος! Ας γίνει η σημερινή γιορτή του, 20 Ιουλίου 2011, αφορμή να μας υπενθυμίζει πάντα, ιδιαίτερα στις μαύρες μέρες που ζούμε, ότι "Ζή Κύριος ο Θεός των δυνάμεων". Και αν έχουμε εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Δυνατού, του Θεού, δε θα μας ξεχάση ο Κύριος των Δυνάμεων.
Ας αναμνησθούμε αδελφοί και του αειμνήστου μητροπολίτου Δημητριάδος και Αλμυρού κυρού Ηλία Τσακογιάννη,του καταλιπόντος φήμη αγίου λόγω της οσίας βιωτής του,του παρά πάσαν έννοιαν ηθικής και δικαίου εκβληθέντος του θρόνου του εν έτει 1974 και συγκεκριμένα τέτοιες Ιουλιάτικες μέρες.Ενώ η Κύπρος καιγόταν ο Χριστόδουλος Παρασκευαίδης,ο κατά τα άλλα εθνικά ευαίσθητος,έσπευσε αγαλλομένω ποδί να αρπάξει το θρόνο του εν αγίοις αυλιζομένου Ηλία Τσακογιάννη με τη συνδρομή των απαισίας μνήμης συντακτικών πράξεων 3 και 7.Το ίδιο έπραξε και ο δις μοιχεπιβάτης Άνθιμος Ρούσσας τον οποίον ελέγχει κατά χρέος ο Αττικής Νικόδημος στο τελευταίο τεύχος της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.Μας μπούχτισαν με την εθνικοφροσύνη του Χριστόδουλου και του Άνθιμου ενώ οι πραγματικοί εθνικόφρονες υπήρξαν οι προκάτοχοί τους και κυρίως ο Αλεξανδρουπόλεως Κωνστάντιος Χρόνης που τιμήθηκε απ τον ΟΗΕ για την ανθρωπιστική δράση του στην Καβάλα και τα Καλάβρυτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Το τρίτο σχόλιο, το οποίο θεωρεί δεδομένη την ανάληψη του προφήτη Ηλία, γράφτηκε πριν να αναγνώσουμε το πρώτο σχόλιο του κ.ΙΚ. Ασφαλώς μετά από τις πληροφορίες και παρατηρήσεις που παρατίθενται στο πρώτο σχόλιο, οφείλουμε να ερευνήσουμε το θέμα της αναλήψεως εις τους ουρανούς, ή μη, του προφήτη Ηλιού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε για τον πλούτο ενδιαφερόντων άρθρων και σχολίων που παρέχει το ιστολόγιο. Χρόνια Πολλά.
Ο τρίτος σχολιαστής.
Κατά την εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (6 Αυγούστου) στα τροπάρια του ενός κανόνος της εορτής αναφέρεται η παρουσία του Προφ. Ηλιού με τον Προφ. Μωϋσή δεξιά και αριστερά του Κυρίου κατά τήν ένδοξο μεταμόρφωσή Του. Οι Πατέρες ερμηνεύουν (όπως και συγκριμένα τροπάρια αναφέρουν) ότι ο μεν προφ. Ηλίας εκπροσωπούσε τον χώρο των ζώντων καθ' όσον δεν εκοιμήθη ούτε ακριβώς ανελήφθη εις ουρανούς άλλα ζεί, ο δε Προφ. Μωυσής εκπροσωπούσε τον χώρο των κεκοιμημένων. Δηλαδή κατά την Μεταμόρφωση του Κυρίου ήταν παρούσα και η στρατευομένη και η θριαμβεύουσα Εκκλησία και η παρουσία αυτή δηλώνεται διά των προαναφερομένων προφητών. Κάτι επίσης που πρέπει να μή μας διαφεύγει της προσοχής, είναι ότι ο Προφήτης Ηλίας θα εμφανισθεί στα έσχατα για νά κηρύξει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν πατέρες που να ορθοτομούν και να οδηγούν το ποίμνιο στη σωτηρία. Τόσο θα έχει επικρατήσει η πλάνη και η αίρεση μέσα στην Εκκλησία. (Άραγε όταν έλθει ο Κύριος θα βρει την πίστη επί της γης;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε τον κ. Ι.Κ. για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας παρέχει.