Δώστε,
σώστε,
σωθήτε!
του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
Κάποτε παρήγε πολλά αυτός ο τόπος.
΄Εβγαζε πρώτα από όλα καλούς ανθρώπους, τίμιους οικογενειάρχες, σωστούς χριστιανούς, μάρτυρες και αγίους.
Κι από προϊόντα, έβγαζε όσα χρειάζονταν για να ζήσουν ευτυχισμένα και υγιεινά.
Τώρα τι παράγει;
Παράγει τα τέσσερα Κ, που μας έκαναν πασίγνωστους σ’ όλο τον κόσμο. Παράγει:
● Κερδοσκόπους.
● Κλέφτες.
● Καλοπερασάκηδες.
● Κομπιναδόρους.
Αφού δεν θέλουμε τη χειραγωγία του Ευαγγελίου, βρεθήκαμε στη χειραγωγία του Μνημονίου.
Αφού δεν θέλουμε τα δικά μας ΔΝΤ, δηλαδή νά’μαστε Δραστήριοι, Νομοταγείς, Τίμιοι,
δεθήκαμε στο άλλο ΔΝΤ, στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, που ως ψυχρός εργοδότης μας
επιβάλλει τα δικά του μέτρα.
Μπορούσαμε να σωθούμε οικονομικά και χωρίς μνημόνιο;
Αν είχαμε ένα άλλο Μνημόνιο, σαν κι’ εκείνο, που θυμίζει ο Απ. Παύλος:
«Μνημόνευε Ιησούν Χριστόν» (Β΄Τιμ.β΄8).
Μνήμη Χριστού = Θυμάμαι το Χριστό.
Αυτό σημαίνει:
● Θυμάμαι, ότι είμαι άνθρωπος κι όχι καταβόθρα.
● Θυμάμαι, ότι πάνω από όλα είναι η συνείδησις και η τιμιότητα.
● Θυμάμαι, ότι δεν κλέβω, αλλά δουλεύω.
● Θυμάμαι, ότι δεν είμαι μόνος.
● Θυμάμαι, ότι όλες τις πράξεις μου τις βλέπει ο Θεός.
● Θυμάμαι, ότι τούτη η ζωή αποτελεί το διάδρομο απογειώσεως για την αιώνια πραγματικότητα.
● Θυμάμαι τους φτωχούς της γης, που απαιτούν ίση κατανομή των αγαθών.
Φυσικά πολλοί θα γελάσουν με τις… αφέλειές μας. Μόνο που δεν είναι αφέλειες. Είναι ωφέλειες.
Στην Αμερική υπάρχει μια κίνησις δισεκατομμυριούχων, που έχει ως σύνθημα:
«Δώστε και σώστε».
Ηγείται ο βαθύπλουτος Μπιλ Γκέϊτς.
Απευθύνεται και σ’ άλλους σαν κι’ αυτόν και τους καλεί ν’ αφήσουν τη μισή περιουσία τους για αγαθοεργούς σκοπούς, αλλά μετά θάνατον!
Υπάρχει και ο Γουόρεν Μπάφετ, που δεσμεύει το 99% της περιουσίας του για φιλανθρωπίες, όσο ζή και μετά θάνατον.
«Δέσμευσι δωρεάς», καλείται η κίνησις των δισεκατομμυριούχων!
● Ο Χριστός μας χαρίζει μια άλλη δέσμευσι.
Δεσμεύεται ο Ίδιος να μας χαρίση την επουράνια βασιλεία Του, αν αγαπήσουμε τους άλλους και προσφέρουμε τα υπάρχοντά μας για ελεημοσύνη.
Προσφορά και δωρεά όχι βέβαια μετά θάνατον. Αφού σε μια τέτοια περίπτωσι, δωρητής είναι ο θάνατος.
● Αν είχαμε μάθει να δίνουμε, τότε θα δίναμε όχι για να σώσουμε άλλους, αλλά για να σωθούμε εμείς οι ίδιοι.
● Αν μας συγκινούσε το δράμα τόσων αστέγων και λιμοκτονούντων στον πλανήτη μας, θα συναγωνιζόμασταν όχι για οικονομικά προνόμια αλλά για δωρεές.
● Ένα κράτος φυσικά λύνει το οικονομικό του πρόβλημα όχι με την ελεημοσύνη, αλλά με τη δικαιοσύνη. Αλλά στο κράτος του Θεού, στην Εκκλησία, τα οικονομικά λύνονται και με τη δικαιοσύνη και με την ελεημοσύνη.
● Γίναμε το πιο διεφθαρμένο κράτος.
Κλέφτες, απατεώνες.
Έχουν βίλλες και δηλώνουν εισόδημα 10.000 ευρώ το χρόνο!
● Το «Δώστε και σώστε» των δισεκατομμυριούχων της Αμερικής, για μας γίνεται: «Δώστε, σώστε και σωθήτε».
Και προχωρώντας γίνεται:
Δώστε Χριστό!
Σώστε λαό!
Σωθήτε χριστιανοί!
Εξαίρετο κείμενο!Όταν ήμουν παιδί στο χωριό οι
ΑπάντησηΔιαγραφήάνθρωποι ήσαν αυτάρκεις,γιατί παρήγαγαν το κάθε
τι που χρειάζονταν και τα περισσεύματα τα αντάλ-
λασαν με διάφορα χρειαζόύμενα,που δε μπορούσαν να παράγουν!Ο Μέλιος, ο γυρολόγος έπαιρνε δυο ζευγάρια αυγά κι έδινε τότε μια οκά ζάχαρη!!
Τώρα ΔΕΝ παράγουν τα χωριά,γιατί έχουν τη νοοτρο
πία του αστισμού!Αλλά και αν παράγουν κάτι τους τα τρώνε οι ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ!!Ήρθαν και οι επιδοτήσεις
κι έδεσε το γλυκό!!Έτσι φέρνουμε σκόρδα Κίνας!!!Επίσης τα χρόνια μετά τον εμφύλιο απογυμνώθηκε η ύπαιθρος από τους νέους της,άλλοι μετανάστες και άλλοι στις πόλεις σε φάμπρικες!Τώρα ΤΙ και ΠΟΙΟΣ να παράγει;;Θα έρθει όμως η ώρα -μάλλον ήρθε- που θα ξαναβοσκήσουμε...!θέλουμε δε θέλου-
με!!
Υ.Γ. Γιαυτήν την κατάσταση ΦΤΑΙΜΕ ΟΛΟΙ!!
Πές τα π.Δανιήλ, και λίγα λες. Σωστό το σχόλιο 1:55, φταίμε όλοι !!! που επιδιώκουμε πολλά λάθος πράγματα, διαχρονικά, ενώ δεν έχουμε και μεγάλη εμπιστοσύνη στη Θεία Πρόνοια και μέριμνα. "Ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιηγείτο πρόσφατα ο Εδέσσης στην 4Ε γεγονός: Σε χωριό είχε να βρέξει πολύ καιρό, υπήρχε ξηρασί. Αποφάσισαν να κάνουν παράκληση προς το Θεό, για να στείλει βροχή και όλοι οι κάτοικοι του χωριού συμμετείχαν στη λιτανεία. Μόνο ένα παιδάκι όμως, πήρε μαζί του ομπρέλλα !!!
"Το δικό μας μνημόνιο: "μνήμη Θεού" "και μνήμη θανάτου".
Το κήρυγμα δεν είναι πάντα εποικοδομητικό, είναι και ελεγκτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ίδια φαιδρά "μη κρίνετε" έλεγαν κάποιοι "Επίσκοποι" στον Ιερό Χρυσόστομο, τα ίδια έλεγαν στον αγ.Κοσμά τον Αιτωλό: σσσσ !!!μην τα βάζεις με την εξουσία σσσσ !!! μην ελέγχεις τις παρεκτροπές κλήρου και λαού.
Ο π.Δανιήλ αναβιώνει τον Ιερό Χρυσόστομο και τον π.Αυγουστίνο. Επί 50 έτη δεν ελέγχει μόνο κληρικούς και εξουσίες και κατεστημένες θρησκοληψίες, προ παντός ραπίζει από άμβωνος τον λαό, όταν απομακρύνεται από την αλήθεια της Εκκλησίας, για τις εκτρώσεις του, την ολιγοτεκνία, τη διαφθορά, τις προγαμιαίες σχέσεις, το γυμνισμό, την ειδωλολατρία στα θεοτικά, τις χασμωδίες των ψαλτάδων, τις πολυτέλειες, την απομάκρυνση από το λόγο του Θεού. Δεν είναι δημαγωγός και λαϊκιστής, δεν τον νοιάζει να είναι δυσάρεστος, κηρύττει όχι τα ευχάριστα, αλλά τα ωφέλιμα.
Προ παντός όμως, ό π.Δανιήλ είναι Ιεροκήρυξ του εποικοδομητικού κηρύγματος, είναι είς εκ των δέκα καλύτερων ιεροκηρύκων της Ελλάδος κατά τον κ.Νικόλαο Σωτηρόπουλο. Δεκάδες βιβλία ερμηνείας και εντρυφήσεως στην Αγία Γραφή, δεκάδες Υπομνήματα βιβλίων της Κ.Διαθήκης, αλλά και εντρύφησης στους Αγίους Πατέρας, όπως το πρόφατα εκδιδόμενο "Χρυσοστομικό λεξικό".
Συνεπώς όσα αναγνώσαμε εναντίον του π. Δανιήλ, "πομφόλυγες εισι".
Ιωάννης Μ.
"Την 15η Ιανουαρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ χοροστάτησε κατά την τελεσθείσα Θεία Λειτουργία στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Αποστόλου Μάρκου και του Αγίου Νεκταρίου, εντός της Πατριαρχικής Μονής Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας, επί τη συμπληρώσει δεκατριών ετών από της Κανονικής αποκαταστάσεως του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως ως Ιεράρχου του Αλεξανδρινού Θρόνου" αντιγράφουμε από www.amen.gr . Τι συνέβαινε προ 13 ετών; Ο δε άγιος πάσης Αφρικής δεν αρκούσε ίνα εποπτέυη στον ένα και μοναδικό ιερέα ΄περιοχής τινος αλλά επεβάλλετο να χειροτονηθή μητροπολίτης αδρά αμοιβόμενος πλην συνήθως εις Ελλάδα απουσιάζων, ως μη ιεραπόστολος, κατά δήλωσή του; Πως δε ονομάσωμεν τούτον, με την νυν η την πάλαι ή την έκπαλαι επωνυμίαν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο αθώος είναι ο συγγραφέας του άρθρου να νομίζει ότι ο τόπος παράγει μόνο 4 Κ . Παράγει και άλλα γράμματα εκτός από τα Κ αυτός ο τόπος, π.χ. Π ... όπως... πολιτισμό! Θα έγραφα και άλλα αλλά έχω τα γενέθλιά μου, ίσως θα έδει να τα εορτάσω και εγώ που ουδέποτε τα εόρτασα, να σκεφθώ δε και μήπως θα έδει να αλλάξω και όνομα, διότι όποιος αλλάζει ονόματα έχει περισσοτέρας πιθανότητας ανόδου σε μητροπολιτικό θρόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορίας άξιον, πως, ένας Αεράκης στα 70 του με τέτοιου μεγέθους εκκλησιαστικό έργο να είναι διωκόμενος αρxιμανδρίτης, μειράκια δε να αναρριχώνται σε μητροπολιτικούς θρόνους. Και να ομιλούν από καθέδρας... Μεγάλη υπόθεση! τάδε έφη "ο Μητροπολίτης" !
Μην τον πολυεγκωμιάζετε τον π. Δανιήλ Αεράκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξοργίζεται η δεσποινίς Καπλάνογλου και η παρέα της.
@ 12.30 p.m Χρόνια πολλά και καλά,να τα εκατοστή
ΑπάντησηΔιαγραφήσεις με υγεία ευτυχία και κάθε καλό!Έχεις ΑΠΟΛΥ-
ΤΟ δίκιο για την παραγωγή.Πράγματι έτσι είναι! Κάποτε κανείς -και ιδίως τη σημερινή εποχή του
ξεχαρβαλώματος των πάντων- δεν πρέπει να είναι ευγενής,αλλά να λέει τα πράγματα με το όνομά τους!!
Όσο για τους μητροπολίτες εφόσον θα συνεχίζουν
να εκλέγονται από τη γνωστή ΚΛΙΚΑ δεν πρόκειται
να αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ!! Έρρωσο!!