Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009


ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ

Για τις μεταμοσχεύσεις οργάνων ανταλλάχτηκαν δύο ζεύγη επιστολών
μεταξύ Οδυσσέα και Αγιορείτου μοναχού Μωυσή, στον οποίο χειρουργοί προ δεκαετίας έκαναν μεταμόσχευση
ήπατος που αφαίρεσαν από τραυματία.
Για το λόγο αυτό ο μοναχος Μωϋσης ενθάρρυνε τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να κάνει
μια τέτοια μεταμόσχευση, τότε που ο τελευταίος προσευχήθηκε δημοσία
΄΄Θεέ μου, κάνε να βρεθεί για μένα ένας δότης΄΄, δηλαδή τραυματίας
από τον οποίο, όταν θα είναι αναίσθητος, θ’ αφαιρεθεί το συκώτι του !
Έκανε τέτοιες εκπληκτικές προσευχές ο Χριστόδουλος, όπως κι εκείνη την
άλλη λίγο αργότερα ΄΄Θεέ μου γιατί αυτό (= ο καρκίνος) σ’ εμένα, κι
όχι σε άλλον ;΄΄. Οδυσσεας γράφει στον μοναχο Μωϋση. ότι σύμφωνα με σοβαρούς
επιστήμονες χειρουργούς η αφαίρεση οργάνων από ακούσιο κι ανυπεράσπιστο
τραυματία είναι σαφώς φόνος, σύμφωνα δε με την Αγία Γραφή ο φόνος
είναι βαρύ παράπτωμα (Έξοδ. 20,15˙ Ματθ. 5,21), ενώ αντίθετα ο μοναχος Μωϋσης
θεωρεί τις μεταμοσχεύσεις ΄΄ευλογία΄΄ του Θεού που χορηγείται μέσω των
χειρουργών με φώτιση του Θεού.


Εδώ καταχωρουνται οι δυο επιστολες του Οδυσσεα και οι δυο απαντητικές
επιστολές του μοναχου Μωϋση. που παρατίθενται με αριθμημένες τις
παραγράφους των, και στη συνέχεια σχολιάζονται κατά παράγραφο.

Προς τον μοναχό Μωϋσή , Καρυάς Αγίου Ορους

Σεβαστέ μου π. Μωϋσή, εύχεσθε εν Κυρίω.

Επιθυμώ να εισέλθω αμέσως στο ζήτημα που με απασχολεί.
Είναι σε όλους γνωστή η ασθένεια του Αρχιεπισκόπου. Ακόμα και …οι πέτρες
γνωρίζουν όλα τα της ασθενείας του, όλες τις κινήσεις και τις μετακινήσεις του,
όσον αφορά την ασθένειά του, είτε στην Ελλάδα, ειτε στην Αμερική, αφου όλες οι
κάμερες πέφτουν επάνω του και μεταφέρουν μέχρι και στο τελευταίο σπίτι όλα τα
συμβαίνοντα. Τα πράγματα, όπως φαίνεται, δεν εξελίσσονται προς το καλύτερο, αλλά
προς το χειρότερο. Δυστυχώς θα μείνη και αυτός ένας αρχιεπίσκοπος μιάς κακής
ανάμνησης, που ήλθε, είδε και ….απέρχεται, ίδιος και απαράλλακτος με τους
άλλους - όπως λέμε, μας άφησε…την ίδια γεύσι - διαψεύδοντας και αυτός τις
ελπίδες όλων μας, για μία ριζική αλλαγή των εκκλησιαστικών μας πραγμάτων.
Κρίμα, πολύ μεγάλο κρίμα, γιατί αποδείχθηκε και αυτός απαράδεκτος, σε όλα σχεδόν
τα εκκλησιαστικά ζητήματα.
Πέραν αυτών, εμένα σεβαστέ μου π. Μωϋσή, το ζήτημα της μεταμόσχευσης του ήπατος,
με σκανδάλισε, γιατί πιστεύω ότι «σκοτώνεται» κάποιος, για να του πάρουν το
όργανο και να το εμφυτεύσουν σε άλλον. Αυτό όμως λέγεται φόνος, πραγματικός
φόνος, και τίποτα μα τίποτα το διαφορετικό. Τα άλλα όλα που λέγονται, είτε με
κάλυψη επιστημονική, είτε με οποιαδήποτε άλλη διαφημιζόμενη μορφή κάλυψης,
είναι…. εκ του πονηρού. Η όχι ;
Νομίζω ότι εμείς οι άνθρωποι της Εκκλησίας δεν πρέπει να εμπιστευόμεθα εύκολα
τις αμφισβητούμενες σημερινές επιστημονικές αποφάνσεις π.χ. για τον υποτιθέμενο
εγκεφαλικό θάνατο. Γιατί αποδεικνύεται τελικά η όλη διαδικασία ένας
…καννιβαλισμός, μία συνέργεια σε πραγματική κακουργηματική δολοφονία. Αυτό
υποστηρίζουν πολλοί επιστήμονες.
Πληροφορίες αναφέρουν, ότι και εσείς σπεύσατε, όπως είπαν τα κανάλια, να
ενθαρρύνετε τον αρχιεπίσκοπο, στην ανόσια αυτή πράξι . Γιατί το πράξατε, π.
Μωυσή ; Γνωρίζετε, ότι μας σκανδαλίσατε ; Αυτό δεν αποκαλείται συνέργια σε
εγκληματική πράξι ; Δεν ονομάζεται ηθική συναυτουργία σε έγκλημα ;
Αλλά το …εγκλημα εχει και συνέχεια. Εκείνος, περιερχόμενος σε απελπιστική
κατάστασι από την άσχημη εξέλιξι της ασθενείας του εκραύγασε : Γιατί σε μένα,
Θεέ μου και όχι σε άλλον ;
Γνωρίζετε, πάτερ Μωϋσή, τι εντυπώσεις έχει δημιουργήσει ο αρχιεπίσκοπος από το
Μαϊάμι, με την προκλητική αναμονή του να περιμένη να σκοτωθή κανένας φουκαράς
για να πάρη αυτός το συκώτι του αλλά και με την εμφανή χλιδή του, την πολυτέλειά
του, και τις απανωτές δηλώσεις του;
Η αναμονή λήψης του ήπατος, δεν αποκαλείται …καννιβαλισμός ; Και πώς
αλλοιώς αποκαλείται ; Μπορείτε εσεις να δώσετε τον σωστό ορισμό ; Μήπως θα
πρέπει να αποδεχθούμε τον «πλασματικό» ορισμό, που φέρει το όνομα, εγκεφαλικός
θάνατος του ημιθανούς ανθρώπου; Και, ο εγκεφαλικός θάνατος, είναι θάνατος ; Πως
μπορούμε να μιλάμε για θάνατο, αφού η καρδιά του άλλου ακόμα χτυπάει ; Ποιος
θα μας απαντήση πειστικά ;
Ασφαλώς και όχι, η σημερινή ….καννιβαλική «επιστήμη» ;
Ισως να έχη απάντησι η Θεολογία των Πατέρων….Μήπως π. Μωυσή, εσεις που
είστε εντρυφής μελετητής των Πατέρων μπορείτε να με βοηθήσετε στη λύσι του
αινίγματος; Υπάρχει κάτι συγκεκριμμένο καταγεγραμμένο στα συγγράματά τους που θα
μπορούσε να ηρεμήση τις συνειδήσεις μας; Ειδ¶ άλλως, τι γίνεται; Φθάσαμε στο
σημείο να εγκρίνη και η Εκκλησία τον «επιστημονικό» κανιβαλισμό;
Με την προσήκουσα τιμή Οδυσσέας, Σουρωτη 57006 Βασιλικών

Αγιον Ορος 8.11.2007
Αγαπητέ κύριε Οδυσσέα.
Χαιρετε πάντοτε εν Κυρίω Ιησού!
1. Ελαβα την επιστολή σας της 2. 11. 2007 και σας ευχαριστώ.
2. Απαντώ μόνο σε όσα με αφορούν.
3. Βέβαια δυσκολεύομαι αρκετά ν¶ απαντήσω, γιατί παρατηρώ πως είσασθε
πεπεισμένος στις απόψεις σας περί των μεταμοσχεύσεων, τις οποίες μεταμοσχεύσεις
έχω μελετήσει και έχω υποστεί.
4. Δεν γνωρίζω αν γνωρίζετε ότι έχω προ δεκαετίας μεταμοσχευθεί ήπαρ.
5. Ετσι οι θέσεις μου δεν είναι θεωρητικές, ιδεολογικές και φανταστικές ή τι
νομίζω ή τι άκουσα από δημοσιογράφους.
6. Τις θέσεις μου υπογράφω με αίμα!
7. Ο εγκεφαλικός θάνατος είναι βέβαια πορεία θανάτου.
8. Ουδείς ορθά διαγνωσμένος εγκεφαλικά νεκρός επέστρεψε στη ζωή.
9. Συντηρείται στο μηχάνημα.
10. Σε μια εβδομάδα ο εγκέφαλος ρευστοποιείται ανεπανόρθωτα.
11. Είναι λοιπόν φοβερό ατόπημα να θεωρείτε χιλιάδες ιατρούς δολοφόνους και
χιλιάδες μεταμοσχευμένους να ζούν με όργανα εκ δολοφονιών.
12. Θάπρεπε όλοι νάχουμε κλεισθεί στη φυλακή.
13. Πάντοτε θα παρηγορώ τους ασθενείς και θα τους ενισχύω.
14. Οι μεταμοσχεύσεις είναι άθλος της χειρουργικής, πρόοδος με τη φώτιση του
Θεού.
15. Δικάστε με για συναυτουργό εγκλήματος, αν νομίζετε.
16. Η συνείδησή μου δεν με ελέγχει.
17. Οι Γέροντες δεν με απέτρεψαν στο Αγιον Ορος να μεταμοσχευθώ.
18. Δεν μπορώ να σας πείσω. Ούτε το επιθυμώ. Σας αφήνω στη γνώμη σας.
19. Συγχωρέστε με που ζώ και σας ενοχλώ.
20. Εγκάρδια εύχομαι ο Κύριος να σας ενισχύει πλούσια να συνεχίζετε το έργο σας
εν αληθεία και αγάπη, εν αγάπη και αληθεία, με τη συνείδηή σας αναπαυμένη για
τις εύκολες κατηγορίες σας…
21. Μετ’ ευχών ελάχιστος μοναχός Μωϋσής Αγιορείτης.



Σεβαστέ μου π. Μωυσή.

Εύχεσθε εν Κυρίω και έχετε πάντοτε τον καλό λογισμό.

Ελαβα την επιστολή σας με ημερομηνία 8.11.07 και δεν σας το κρύπτω ότι
αισθάνθηκα δύο μεγάλες εκπλήξεις.
1. Εξεπλάγην από την πληροφορία που μου δίδετε ότι «προ δεκαετίας είχατε κάμει
εσείς προσωπικά μεταμόσχευσι ήπατος». Δεν ήταν δυνατόν να το φαντασθώ.
2. Εξεπλάγην και διότι μου κάμνετε σκληράν προσωπικήν επίθεσιν ενώ η επιστολή
μου δεν αφορά εσάς προσωπικά αλλά αποκλειστικά και μόνο τον αρχιεπίσκοπο και την
τοποθέτησί μου έναντι του μεγάλου προβλήματος της μεταμόσχευσης ανθρωπίνων
οργάνων.
Λυπούμαι, αλλά στο πρόβλημα «μεταμοσχεύσεις» αυτή είναι η θέσι μου. Και είμαι
αμετακίνητος. Εκτός αν πεισθώ ότι κάμνω λάθος.
Σεις, την ιδικήν σας μεταμόσχευσι την δικαιολογείτε έτσι απλά, ως να μην
συμβαίνει ουδέν το εφάμαρτον. Φοβούμαι μήπως το κάμνετε ανεξέλεγκτα.
Προσπαθείτε να δομήσετε όσα η σημερινή ….καννιβαλική επιστήμη εκτελεί, και
να τα δικαιολογήσετε, κάθετα και κατηγορηματικά.
Αρα έχετε καταλήξει μέσα σας ότι όλα όσα εκάματε, καλώς τα εκάματε, και αφου
δώσατε το «πράσινο φώς» για τον εαυτό σας, δηλώνετε σήμερα, ότι ουδένα έλεγχο
συνειδήσεως έχετε.
Ενώ, ως γνωστόν, υπάρχει σοβαρότατος ιατρικός αντίλογος και μάλιστα από τον
σημερινό πιστό ιατρικό κόσμο.
Αλλωστε, ως λέγετε, και οι γέροντες του Αγίου Ορους δεν σας απέτρεψαν και σείς
ενεργοποιηθήκατε, στηριζόμενος είτε στην σιωπή τους, είτε στην άγνοιά τους.
Θέλω όμως εγώ, να σας θέσω πρό των προσωπικών σας ευθυνών, αφού σας υποβάλλω τα
παρακατω ερωτήματα και θα περιμένω τις απαντήσεις σας.
1) Τι είναι εκείνο που δίνει βιολογική ζωή στο σώμα; Δεν είναι η ψυχή;
2)Πεθαίνοντας το σώμα, η ψυχή δεν παραμένει αθάνατη και κατά την Δευτέρα
Παρουσία θα επανακτήση αφθαρτοποιημένο το αναστημένο της σώμα;
2) Το σώμα και η ψυχή δεν είναι κτίσματα του Θεού και δεν αποτελούν ιδιοκτησία
του; Εχουμε το δικαίωμα επεμβάσεως στην ιδιοκτησία του Θεού;
3) Ο άνθρωπος δεν αποκτά ψυχή και σώμα εξ άκρας συλλήψεως ενώ ακόμα δεν έχει
δημιουργηθεί κανένα ιδιαίτερο όργανο, ούτε ο εγκέφαλος, ούτε η καρδιά;
4) Πότε αναχωρεί η ψυχή από το σώμα ; Όχι όταν παύει οριστικά η
καρδιοαναπνευστική του λειτουργία; Πώς τολμάμε με την μεταμόσχευσι, να
επισπεύδουμε την καρδιοαναπνευστική λειτουργία; Ποιος μας δίδει αυτό το
αυθαίρετο δικαίωμα;
5) Η ψυχή δεν εδρεύει σε όλα τα όργανα του σώματος και ζωοποιεί και κινεί όλα τα
μέλη του; Νεκρούμενο ένα μέρος του σώματος (στην περίπτωσί μας του εγκεφάλου) η
ενέργεια της ψυχής από το μέλος αυτό αποσύρεται στα υπόλοιπα υγιή μέλη ή όχι;
Προφανώς ναι. Τότε, με ποιο δικαίωμα εμείς αποσύρουμε την ενέργεια της ψυχής από
υγιές μέλος μεταμοσχεύοντάς το σε άλλο άτομο;
6) Όταν δεν λειτουργεί ο εγκέφαλος, δηλαδή έχουμε «εγκεφαλικό θάνατο» και η
καρδιακή λειτουργία διατηρείται με υποστηρικτικά μέσα, γίνει διακοπή της
υποστήριξης, τότε δεν παύει η λειτουργία αυτής και η ψυχή του ανθρώπου δεν
αποχωρίζεται από το σώμα του;
7) Όταν ληφθούν όργανα με υψηλή κυτταρική διαφοροποίησι, δηλαδή κερατοειδής,
δέρμα, νεφρά, αίμα, νωτιαίος μυελός, μέρος του ήπατος, κ.ά. δεν έχουμε ασφαλώς
διαχωρισμό ψυχής από το σώμα. Σε άλλες όμως περιπτώσεις αφαίρεσης οργάνων,
μπορεί να παραμείνη η ψυχή στο σώμα; Τι λέτε;
8) Εφ¶ όσον ο «εγκεφαλικά νεκρός» άνθρωπος, είναι «νεκρός» γιατί ναρκώνεται για
να λάβουν όργανά του; Και πώς εσείς αυτό δεν το λέτε «θάνατο» αλλά «βέβαιη
πορεία θανάτου»; Το ίδιο είναι;
9) Το ίδιο πράγμα είναι ο θάνατος ο βιολογικός και το ίδιο η πορεία προς το
θάνατο; Και επιτρέπεται να διακόπτεται αυτή η πορεία προς το θάνατο, για τον
οιονδήποτε λόγο και από τον οποιονδήποτε άνθρωπο; Αυτό δεν είναι προνόμιο του
Θεού;
10) Ο δότης προσφέρει τα όργανά του μετά θάνατον (δηλ. μετά την αποχώρησι της
ψυχής από το σώμα). Η όχι; Αν ναι, τότε τι αξία έχει η προσφορά του, αφού αυτό
που δίνει είναι για τα σκουπίδια;
11) Για τον κόσμο μια ημέρα, μια ώρα, ένα λεπτό, ένα σώμα είναι μία ημέρα, μία
ώρα, ένα λεπτό, ένα δευτερόλεπτο, πρίν το χωρισμό της ψυχής από το σώμα είναι
ένα δευτερόλεπτο αντιστοίχως. Για το Χριστό, μία ημέρα, μία ώρα, ένα λεπτό, ένα
δευτερόλεπτο, πρίν το χωρισμό της ψυχής από το σώμα είναι ένας αιώνας. Στο χέρι
μας είναι να διαλέξουμε με ποιόν είμαστε.
12) Μπορεί είτε η επιστήμη ή και η Θεολογία να βεβαιώσουν 1000% πότε αναχωρεί η
ψυχή από το σώμα;
13) Αν, όπως λέτε, σε μια εβδομάδα ο εγκέφαλος ρευστοποιείται ανεπανόρθωτα, ο
Θεός δεν μπορεί να παρέμβει μέσα σ¶ αυτή την εβδομάδα για να σταματήσει ή να
αναστρέψει αυτή τη ρευστοποίηση; Αν όχι, δεν αρνούμεθα τη δυνατότητα του
θαύματος;
14) Αν ζούσαν σήμερα ο Λάζαρος, ο νεκρός της πόλης Ναϊν και η κόρη του Ιαείρου
δεν θα προλάβαιναν να αναστηθούν, αφού με τις ευλογίες ορισμένων ποιμένων μας,
θα τους είχαν αφαιρεθεί τα όργανα, για λόγους «προσφοράς».
15) Ασφαλώς τους ασθενείς πάντοτε θα πρέπει να τους παρηγορούμε και να τους
ενισχύουμε, αλλά η ενίσχυση αυτή θα φθάνει μέχρι το σημείο να δολοφονούμε
κάποιους άλλους, για να κρατήσουμε αυτούς στη ζωή; Τι σόι «δολοφονική» αγάπη
είναι αυτή;
16) Ο εγκεφαλικά νεκρός έχει νεκρό εγκέφαλο, αλλά δεν είναι ολικά νεκρός. Η
ενέργεια της ψυχής του έχει αποσυρθεί από το νεκρό αυτό όργανο, αλλά δεν έχει
αποσυρθεί από τα υπόλοιπα ζώντα όργανα. Ως εκ τούτου, ποιος έχει το δικαίωμα να
ενεργήσει στα ζώντα όργανα, ώστε να αποσυρθεί και από αυτά η ενέργεια της ψυχής;
17) Η επέμβαση στο έργο του Θεού και συγκεκριμένα η αφαίρεση της ενέργειας της
ψυχής από ένα ζων όργανο δεν είναι, κατά την Πατερική Θεολογία, φόνος;
18) Οι θείοι νόμοι δεν υπέρκεινται των πολιτικών νόμων; Η άμβλωση, κατά τους
πολιτικούς νόμους επιτρέπεται, κατά τους θείους νόμους απαγορεύεται και
θεωρείται φόνος παρ¶ όλον ότι έχουμε εγκέφαλο ή καρδιά ασχημάτιστα ή παντελώς
ελλείποντα όργανα (όπως τις 14 πρώτες ημέρες από της συλλήψεως, στη διαδικασία
των βλαστοκυττάρων). Ετσι δεν είναι σεβαστέ μοι πάτερ;
19) Η καθοδήγηση από ένα ποιμένα προς το ποίμνιό του να συνεργεί σε εγκληματική
πράξη (όπως η αφαίρεση ζωής από εγκεφαλικά νεκρό) ή να αποδέχεται προϊόντα
εγκλήματος (όπως η αποδοχή οργάνων από εγκεφαλικά νεκρό) δεν είναι βαρύτατη
προσβολή στο πρόσωπο του Χριστού;
20) Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι οι μεταμοσχεύσεις οργάνων από δότες, χωρίς
αφαίρεση της ζωής τους, πράγματι είναι άθλος και πρόοδος της επιστήμης με τη
φώτιση του Κυρίου.
21) Τα κακουργήματα των κοσμικών ανθρώπων κρίνονται ή εκδικάζονται υπό των
«αδίκων». Των πνευματικών ανθρώπων κρίνονται ή εκδικάζονται υπό των «αδίκων» ή
υπό των «αγίων»;
22) Αν ένας γέροντας συμφωνεί με την αφαίρεση ζωής, για να σωθεί μια άλλη ζωή,
τότε αυτός ούτε γέροντας είναι, ούτε μοναχός είναι, αλλ¶ ούτε και «της ημετέρας
Πίστεως μετέχει».
23) Ποιος είναι ο σκοπός και το τέλος του μοναχικού επαγγέλματος; Δεν είναι η
σωφροσύνη, η παρθενία η του σώματος χαλιναγωγία και ο υποπιεσμός, η φυγή των
κοσμικών πραγμάτων, η στένωση και η θλίψη; Τώρα, αν αντίθετα ο σκοπός αυτός
μεταβάλλεται σε απεγνωσμένη προσπάθεια παράτασης μιας επίγειας ζωής και
«γαντζώματος» στα εγκόσμια, τότε αυτός ο σκοπός δεν θεωρείται ξένος προς την
Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία;
Μετα της προσηκούσης τιμής και του επιβεβλημένου σεβασμού μου Οδυσσέας ,

Σουρωτή 57006 Βασιλικών. 8.12.07



Αγιον Ορος 7/20.12. 2007
Αγαπητέ κύριε Οδυσσέα, χαίρετε πάντοτε εν Ιησού Τεχθέντι!

22. Ελαβα την επιστολή σας της 8.12.2007 και τη μελέτησα. Δεν θ¶ απαντήσω στα
ερωτήματά σας, γιατί στα περισσότερα απαντάτε μόνος και δεν νομίζω ότι αναμένετε
απαντήσεις.
23. Εχετε απόψεις τελικές. Είναι δικαίωμά σας. Επιτρέψτε μου να έχω κι εγώ τις
απόψεις μου.
24. Εύχομαι να μη χρειασθείτε ποτέ τη βοήθεια της ιατρικής επιστήμης και να μη
επιτρέψετε στον εαυτό σας τη συνδρομή της για την παράταση της ζωής σας.
25. Μη ασχολείσθε μαζί μου. Προσπεράστε με. Συγχωρέστε με που ζώ.
26. Σας ζητώ να με συγχωρήσετε που ζώ και σας ενοχλώ.
27. Όμως δεν σας επιτρέπω επ¶ ουδενί να μου λέτε πως δεν μετέχω της «ημετέρας
πίστεως».
28. Ολίγη σεμνότητα, ταπεινότητα και φειδώ δεν βλάπτει.
29. Ζω για να μετανοώ.
30. Ο άγιος Νεκτάριος έκανε λάθος που εκοιμήθη στο νοσοκομείο;
31. Ο Γέροντας Παϊσιος είχε μεγάλο σφάλμα που εγχειρίσθηκε;
32. Ο Γέροντας Πορφύριος λάθευε που λάμβανε φάρμακα;
33. Ο άγιος Λουκάς της Κριμαίας ο θαυματουργός, που έκανε μεταμοσχεύσεις δεν
είναι της «ημετέρας πίστεως»;
34. Εγκάρδια εύχομαι σ¶ εσάς και την οικογένειά σας ο Τεχθείς εκ της Αγίας
Παρθένου δια την του κόσμου ζωή και σωτηρία να σας ενισχύει, ευλογεί και φωτίζει
πάντοτε.
Μετ’ ευχών ελάχιστος μοναχός Μωϋσής Αγιορείτης.




2 σχόλια:

  1. Κάποιες παρατηρήσεις πάνω στις απαντήσεις του π. Μωυσή:
    1.- Στην αντικατάσταση καρδιάς (με ξένη), ο άνθρωπος στερείται της φυσικής καρδιάς για κάποιες ώρες και ζει με υποστηρικτικά μηχανήματα, μέχρις ότου επιτευχθεί η αντικατάσταση. Στο διάστημα αυτό υπάρχει η ψυχή στον άνθρωπο αυτό, παρότι δεν υπάρχει η καρδιά. Το ίδιο γίνεται σ’ έναν εγκέφαλο, που δεν λειτουργεί (είναι νεκρός εγκέφαλος), όπου η ψυχή είναι και παραμένει συνδεδεμένη με το υπόλοιπο σώμα.
    2.- Όταν, κατά τη διάρκεια της μη λειτουργίας του εγκεφάλου, όπου η καρδιακή λειτουργία διατηρείται με υποστηρικτικά μέσα, γίνει διακοπή της υποστήριξης, τότε παύει η λειτουργία αυτής και η ψυχή του ανθρώπου αποχωρίζεται του σώματός του.
    3.- Όντως, εξ άκρας συλλήψεως, ο άνθρωπος έχει σώμα και ψυχή, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα ιδιαίτερο όργανο, ούτε ο εγκέφαλος, ούτε η καρδιά.
    4.- Ο Χριστός κατά το Μυστικό Δείπνο καθόρισε την έννοια της δωρεάς. Η δωρεά θα πρέπει να είναι πνευματική και να αποσκοπεί στη σωτηρία. Θα πρέπει να δωρίζεται αυτό, που θα προσκομίσει την αιωνιότητα και τη λύτρωση και όχι αυτό που θα παρατείνει μια γήινη φθαρτότητα, που την χαρακτηρίζει ο θάνατος. Αυτό έκαναν οι Μάρτυρες, όταν προσέφεραν το σώμα τους ή τα όργανα τους (μάτια, χέρια, πόδια) για την αγάπη του Χριστού. Δεν τα προσέφεραν για να παρατείνουν τη ζωή τη δική τους ή άλλων στη φθαρτότητα του κόσμου τούτου, αλλά τα έδιναν για να αποκτήσουν τη Βασιλεία των Ουρανών.
    5.- Ούτε η Επιστήμη, αλλά ούτε και η Θεολογία ξέρουν τη στιγμή της αναχώρησης της ψυχής από το σώμα και κανείς δεν μπορεί να έχει λόγο σ’ αυτό. Αυτό αποτελεί το μυστήριο του θανάτου, όπως αναγράφεται στα σχετικά τροπάρια της Εκκλησίας μας και είναι γνωστό, ότι «ου φέρει το μυστήριον έρευναν».
    6.- Με αίμα υπογράφουν οι μάρτυρες και η θυσία τους είναι η προσφορά τους για την αγάπη του Χριστού και με την προσφορά τους αυτή, την ώρα αυτή ταυτίζουν το πρόσωπό τους με εκείνο του Χριστού. Κάθε άλλη προσφορά αίματος με σκοπό το «γάντζωμα» σ’ ένα κόσμο του αιώνος τούτου του απατεώνος, καμία σχέση δεν έχει με τα επουράνια.
    7.- Αλλοίμονο, αν η συνείδηση ενός πιστού και ακόμη περισσότερο ενός μοναχού δεν τον ελέγχει! Τότε, επαναπαύεται στην εγωιστική του αντίληψη, ότι έπραξε το σωστό, όπως ο Φαρισαίος της παραβολής, οπότε η ταπεινοφροσύνη του πάει περίπατο, η αλαζονεία του θριαμβεύει και βέβαια η πορεία του είναι προδιαγεγραμμένη.
    8.- Στην Εκκλησία μας δεν υπάρχουν γνώμες, υπάρχει η θέση της Εκκλησίας, που έχει αποκρυσταλλωθεί στα αγιογραφικά και αγιοπατερικά κείμενα και στα βιώματα των αγίων, των πραγματικών μελών της.
    9.- Συγγνώμη αιτούμενη με ειρωνεία, εμπαιγμό, χλευασμό ή λοιδορία δεν σηματοδοτεί αρετή. Ακόμη και εάν λοιδορούμεθα, δεν ανταποδίδουμε τα ίσα, αλλά ευλογούμε, ανεχόμεθα και παρακαλούμε.
    10.- Η μετάνοια ενός πιστού ή μοναχού, για ατοπήματα, από άγνοια, κακή πληροφόρηση, πλανεμένη εξήγηση πατερικών κειμένων, αδυναμία κατανόησης, είναι πάντοτε ευπρόσδεκτη από τον Δεσπότη των απάντων. Εκείνο που δεν γίνεται δεκτό από Αυτόν είναι η εγωιστική επιμονή, η στείρα αντίδραση, η άρνηση παραδοχής ορθόδοξων θέσεων, η κοσμική αντίληψη, η αποδοχή σοφισμάτων χαρακτηριστικών του δυτικού ανθρώπου. Η ειλικρινής μετάνοια είναι αυτή που τελικά οδηγεί στη σωτηρία.
    Οι θέσεις του π. Μωυσή, μας θλίβουν βαθύτατα, γιατί αν το φως των λαϊκών είναι οι μοναχοί, τότε τέτοιο φως μας οδηγεί σε βαθύ σκότος και ενθυμούμεθα εκείνο το τρομερό: "..... ή άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ' ο ευαγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω" (Γαλ. 1. 8). Κρίμα!
    Αιρετικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειδα τις απαντησεις του αγιορείτη Μοναχού π. Μωυσή σχετική με την μεταμόσχευση ήπατος που υπέστη στην Αμερική και ειλικρινά αισθανθηκα πολύ άσχημα, καθότι εγινα κοινωνος διατυπώσεων καινών δαιμονίων στο θέμα της ζωής και του θανάτου, πόρρω απεχόντων από την Πατερική διδασκαλία.
    Πολύ φοβούμαι, ότι ο π. Μωυσής ή δεν κατανόησε τη σοβαρότητα του ζητήματος ή γνωρίζει, αλλά αυτό δεν αφορά παρά «εμαυτόν» ή το πολύ σοβαρότερο αγνοεί τη δογματική θέση της Εκκλησίας, του σώματος του Χριστού, του σώματος των αγίων, πάνω στα θέματα της ψυχής και του σώματος και της ζωής και του θανάτου.
    Ειλικρινά, δεν χαιρομαι καθόλου «εν Ιησού τεχθέντι», καθότι ο ενανθρωπίσας, κηρύξας, σταυρωθείς, αναστάς και αναληφθείς Κύριός μας Ιησούς Χριστός ουδόλως συμφωνεί με τις προσωπικές απόψεις του π. Μωυσή, ο οποίος προφανώς μπερδεύει (σκόπιμα;) τις ιατρικές πράξεις με την πράξη της μεταμόσχευσης οργάνων από ζώντα (εγκεφαλικά νεκρό) άνθρωπο με συνέπεια την βίαιη αφαίρεση της ψυχής αυτού από το σώμα του.
    Είναι προφανές, ότι όλες τις ιατρικές πράξεις τις δεχόμαστε (καθότι τις δέχεται η Εκκλησία), πλην της τελευταίας, η οποία καθίσταται εγκληματική πράξη αφαίρεσης ζωής από ένα δότη και αποδοχή προϊόντος εγκλήματος (του
    μεταμοσχευθέντος οργάνου) από ένα λήπτη.
    Δεν έχω απόψεις τελικές, όπως αναφέρει ο π. Μωυσής, ούτε γνώμες προσωπικές, έχω τις τελικές γνώμες και απόψεις της Εκκλησίας, του σώματος των αγίων (Μ. Βασιλείου, Γρ. Νύσσης, Ιω. Χρυσοστόμου, Ιω. Δαμασκηνού, Γρ. Παλαμά, κ.ά.), οι οποίοι μας αποκαλύπτουν τα περί ψυχής και σώματος και τα του χωρισμού αυτών.
    Επομένως δεν επιτρέπουμε σε κανένα (ούτε και στον π. Μωυσή) να έχει τις δικές του απόψεις και δεν θα πάψουμε να ασχολούμαστε μαζί του (όπως μας προτρέπει), γιατί δεν είναι ένας ανώνυμος πιστός. Είναι ένας επώνυμος αγιορείτης, λόγιος Μοναχός και επομένως αποτελεί το φως ημών των ανθρώπων, γι' αυτό και έχουμε κάθε δικαίωμα σε έλεγχο και επιτίμηση (Τιμ. Β΄ 4. 2), εάν ευαγγελίζεται ; ο οι Πατέρες ευαγγελίζονται (Γαλ. 1. 8).
    Κατ' ουδένα τρόπον θα τον αγνοήσουμε, ούτε θα συγχωρήσουμε τον τρόπο που ζει (όπως μας προτρέπει), δηλ. συνεργόντας σε δολοφονία συνανθρώπου του και πολύ περισσότερο δεν του συγχωρούμε τον ειρωνικό τρόπο με τον οποίον μας
    αντιμετωπίζει, ένας που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι το πρότυπο της ταπεινοφροσύνης. Τελικά δε, πράγματι μας ενοχλεί ο τρόπος με τον οποίον κατάφερε να ζει, στην περίπτωσή του δε η σεμνότητα, η ταπεινότητα και η φειδώ από εμάς, όντως τον βλάπτει. Εάν δε μετά από όλα αυτά δεν κατενόησε όσα αναφέρονται, ας μελετήσει τους Πατέρες, ας ρωτήσει πραγματικά πνευματικούς ανθρώπους, ας προσευχηθεί βαθιά, για να έχει εσωτερική πληροφόρηση και ας μετανοήσει, γιατί πλανήθηκε και προσπάθησε να πλανήσει και εμάς. Επειδή όμως ζει, χωρίς να μετανοεί και αποτελεί σκάνδαλον για εμάς, τότε καλλίτερα να έδενε ένα λιθάρι στο λαιμό του και να έπεφτε στη θάλασσα (Μάρκ. 9. 42).
    Ας πληροφορηθεί επί πλέον, ότι οι άγιοι Νεκτάριος, Παϊσιος και Πορφύριος δεν
    έκαναν μεταμόσχευση οργάνων από ζώντα (εγκεφαλικά νεκρό) οργανισμό, αλλά υπέστησαν ιατρικές πράξεις τις οποίες η Εκκλησία (όπως ορίστηκε παραπάνω)
    βεβαίως και επευλογεί. Όσον αφορά τον άγιο Λουκά, ο οποίος αναφέρεται ότι προέβη σε μεταμοσχεύσεις, αν όντως προέβη σε αφαίρεση οργάνων από ζώντα, τότε θα πρέπει να διαγραφεί το όνομά του από το Αγιολόγιο.
    Ευχαριστούμε τον π. Μωυσή για τις καθ' όλα τυπικές (και όχι βέβαια εγκάρδιες) ευχές του και λυπούμεθα, που αναγκαζόμεθα εμείς οι κατά κόσμον ζώντες, να υπενθυμίσουμε σ' αυτόν τον «ελάχιστον» και κατά κόσμον νεκρόν, ότι προσπαθεί να «γατζωθεί» στον κόσμο τούτο του αιώνος τούτου του απατεώνος, χάρις στην προσφορά οργάνων από δολοφονηθέντα συνάνθρωπό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου