Σήμερα ανήμερα των Βαΐων ζήσαμε μια ιστορική στιγμή. Μετά από 100 ολόκληρα χρόνια διχόνοιας, μίσους, αντιθέσεων,διαιρέσεων και αλληλοσπαραγμών δύο φωτισμένοι εκπρόσωποι των δύο πλευρών έκαναν τη διαφορά και προέβησαν στο πρώτο βήμα αγάπης και αποδοχής, με αμοιβαίο σεβασμό ο ένας στα πιστεύω του άλλου.
Με αυτά που διαβάζετε ίσως κάποιοι να με θεωρείτε αθεράπευτα ρομαντικό! Ναι, μπορεί να είμαι.. αλλά άπιστος δεν είμαι! Και πολύ περισσότερο δεν είμαι φανατικός και μισαλλόδοξος.
Σήμερα στην πλατεία του Αγίου Βλασίου Αχαρνών, κατά την διάρκεια της λιτανείας των Βαΐων που κάθε χρόνο κάνει με μεγάλη επιτυχία ο δραστήριος και δημιουργικός Σεβ. Μητροπολίτης Αττικοβοιωτίας (ΓΟΧ) κ.Χρυσόστομος στους δρόμους της πόλεως των Αχαρνών, έγινε μία ιστορική συνάντηση. Ο Σεβ.Μητροπολίτης Ιλίου κ. Αθηναγόρας, ένας φωτισμένος και ανοιχτόμυαλος Ιεράρχης,περίμενε στον περιβάλλοντα χώρο του Αγίου Βλασίου με τον Αρχιερατικό Επίτροπο της Μητροπόλεως π. Ιωάννη και τον Αρχιδιάκονό του π. Νικόδημο.Καθώς και πολλοί πιστοί οι οποίοι περίμεναν να προσκυνήσουν την Παναγία Τριχερούσα που λιτανεύονταν τιμητικά στους δρόμους της πόλεως προς ευλογία των πιστών και της πόλεως.
Χρυσόστομος και Αθηναγόρας, αντάλλαξαν ασπασμό αγάπης και ο Χρυσόστομος έδωσε συμβολικά στον Αθηναγόρα την σύνθεση με τα βάγια που κρατούσε και ο Αθηναγόρας του πρόσφερε κάτι ανάλογο. Παράλληλα ο Σεβ. Ιλίου ασπάστηκε την εικόνα της Παναγίας της Τριχερούσας- πιστό αντίγραφο εκείνης που φυλάσσεται στην Ι. Μονή Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους.
Η ιστορική αυτή εικόνα προσφέρθηκε από τον κ. Κώστα Λούλη( πρώην Διοικητή του Αγίου Όρους) ο οποίος ήταν παρών στην λιτανεία. Η εικόνα της Παναγίας θα είναι από σήμερα το βράδυ στον περικαλλή ναό- αρχιτεκτονικό κόσμημα της Παναγίας Σουμελά στον Ασπρόπυργο, που όμοιός του δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα.
Ο λαός δέχθηκε την ειρηνική αυτή συνάντηση με επευφημίες και ενθουσιασμό.Και είναι η δεύτερη φορά που γίνεται αυτό. Από πέρυσι ξεκίνησαν οι δύο Ιεράρχες αυτή την συνάντηση που στα μάτια των πιστών αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την ιστορική συμφιλίωση.
Αυτή την Εκκλησία θέλουμε… Να τηρεί τις παραδόσεις μας και να έχει αγάπη. Εξ άλλου οι αδελφοί του πατρίου ημερολογίου δεν είναι αιρετικοί! Δεν έχουμε δογματικές διαφορές μαζί τους.Είναι σάρκα από τη σάρκα μας. Η διαφορά του ημερολογίου ήταν αυτή που όπλισε με φανατισμό κάποτε τους πιστούς- και στις δύο πλευρές- και έγιναν πράγματα για τα οποία η Εκκλησία μας δεν θα έπρεπε να είναι υπερήφανη. Σε όλο αυτό πρέπει να μπει κάποτε μία ταφόπετρα.Και σήμερα μπήκε ένα μικρό λιθαράκι.
Στην εποχή που ζούμε βλέπουμε στην επίσημη Εκκλησία να υπάρχει ένας συνωστισμός και ανταγωνισμός στο ποιος θα φωτογραφηθεί με ετεροδόξους, παρακολουθούμε συμπροσευχές ορθοδόξων με παπικούς, βλέπουμε να φωτογραφίζονται και να συμμετέχουν ορθόδοξοι Ιεράρχες σε άλμπουμ με ιέρειες και επισκοπίνες άλλων δογμάτων.
Και τα αποδεχόμαστε όλα αυτά αδιαμαρτύρητα αλλά δεν μας αναπαύουν.
Αυτό που συνέβη σήμερα στην πλατεία του Αγίου Βλασίου Αχαρνών είναι ένα παρήγορο μήνυμα. Ευτυχώς φαίνεται πως υπάρχει ακόμη ελπίδα. Καλό θα είναι τα εκατέρωθεν λάθη του παρελθόντος, να τα διορθώσουμε για το καλό όλων των Ελληνορθόδοξων.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον Μητροπολίτη Χρυσόστομο για την σημαντική πρωτοβουλία του να πραγματοποιεί κάθε χρόνο αυτή τη λιτανεία τέτοια μέρα, σε ανάμνηση της λιτανείας που γίνεται στα Ιεροσόλυμα στο Ορθόδοξο Πατριαρχείο μας.Και η αθρόα συμμετοχή των πιστών αποδεικνύει ότι έχει πετύχει και την περιμένει κάθε χρόνο ο πιστός λαός. Διπλά συγχαρητήρια αξίζουν στον Μητροπολίτη Αθηναγόρα,ο οποίος ξεπερνώντας αγκυλώσεις και φανατισμούς του παρελθόντος παρέστη με αυτό τον διακριτικό τρόπο σε μία εκκλησιαστική λιτανεία η οποία γίνεται για να τιμήσουμε τον κοινό αρχηγό της πίστεως μας, τον Κύριο ημων Ιησού Χριστό και έγινε η αιτία να γραφεί μια πρώτη σελίδα αγάπης, μετά από 100 χρόνια διχόνοιας. Εύγε! Ναι υπάρχει ελπίς!
Εσείς που ανήκετε ; Στους ΓΟΧ, ή στην Εκκλησία της Ελλάδος; Είναι κάποιος από τους δύο φωτογραφηθέντες ο ποιμένας σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν απαντούμε σε ερωτήσεις άσχετες με το θέμα που δημοσιεύεται. Εσάς απ΄ολα τα γραφόμενα στο άρθρο, αυτό σας απασχόλησε;;;Για τα υπόλοιπα;;;;
ΔιαγραφήΑπο το ιστολόγιο "Κατακομβική Εκκλησία"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αττικής θα είναι ο επόμενος αρχιεπίσκοπος!
Κατόπιν θα προσχωρήσει συνοδικά στην μητέρα εκκλησία.
Η σύνοδος δεν εχει θέμα διό και δημοσίευσαν στην σελίδα τους την ομιλία Αττικής ( Κυριακή της ορθοδοξίας ), οπου γίνεται λόγος για ένωση με την διοικούσα εκκλησία, ούτε ενοχλήθηκαν με τις φωτογραφίες που δημοσίευσε ο Αττικής με τον εναγκαλισμό με τον Ν/γίτη επίσκοπο.
Ο Κλήμης Δεν θα ακολουθήσει, θα συσπειρώσει κλήρο και λαό οι οποίοι θα τον αποθεώσουν ως άλλο Ευγενικό.
Στο τέλος της ομιλίας:
...καὶ νὰ προχωρήσουμε ἑνωμένοι καὶ μὲ γνώμονα τὴν ἑνότητα, ἡ ὁποία σαλεύθηκε ἀκριβῶς πρὶν ἑκατὸ χρόνια καὶ μία ἡμέρα.
Εὔχομαι τὴν ἱερὴ αὐτὴ ἡμέρα τῆς Ὀρθοδοξίας, σήμερα ποὺ ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴν ἀναστήλωση τῶν εἰκόνων καὶ τὴν εἰρήνευση καὶ τὴν ἑνότητα ποὺ σφραγίσθηκε μετὰ ἀπὸ 116 χρόνια χωρισμοῦ, τὸν ὁποῖο προκάλεσε ἡ αἵρεση τῆς εἰκονομαχίας, ὁ Θεὸς νὰ εὐλογήσει, τὰ ἀδύνατα νὰ γίνουν δυνατὰ καὶ νὰ δοῦμε τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ὡς κάτι γιὰ τὸ ὁποῖο φέρουμε στοὺς ὤμους μας χρέος βαρύτατο. Ἔχουμε καθῆκον νὰ ἐνσκύψουμε μὲ ἄδολη ματιὰ καὶ πνεῦμα καταλλαγῆς καὶ ἐν Χριστῷ ἀγάπης ὥστε νὰ μὴν περάσει ἔτσι ἄλλος ἕνας αἱώνας. Τὸ χρωστᾶμε στὰ λείψανα τῶν κεκοιμημένων μας. Τὸ χρωστᾶμε στὰ παιδιά μας.
«1924-2024: Τὸ βαρύ μας χρέος ἕναν αἰώνα μετά» Ὁμιλία τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου στὸν Συνοδικὸ ἑορτασμὸ τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας Ἱερὸς Καθεδρικὸς Ναὸς Ἁγίου Ἀθανασίου, 11/24-3-2024 (ecclesiagoc.gr)
Όσον αφορά το παραπάνω ιστολόγιο να θυμίσουμε οτι στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας και των κοινωνικών μέσων, η πλάνη διαδίδεται ταχύτατα.
ΔιαγραφήΈνα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ακραίων (σαν το παραπάνω ιστολόγιο)είναι η ικανότητα το να προσφέρουν αληθοφανή στοιχεία για να στηρίξουν τις απόψεις τους. Αντιλαμβάνονται ότι η παρουσίαση τέτοιων γεγονότων δίνει αυθεντικότητα και επιρροή στα επιχειρήματά τους. Έτσι, χρησιμοποιούν αληθινές ειδήσεις, στατιστικά στοιχεία, και πραγματικές ιστορίες ως βάση για τις ψευδείς τους αναλύσεις και επιχειρήματα.
Ένα παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι η χρήση εμφανώς πραγματικών γεγονότων για να δημιουργήσουν σύγχυση σχετικά με τις αιτίες και τις επιπτώσεις τους. Επιλέγουν στοιχεία που υποστηρίζουν τις δικές τους αντιλήψεις, αγνοώντας ολοκληρωτικά το ευρύτερο πλαίσιο και τις αντίθετες απόψεις. Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούν να πείσουν το κοινό να ακολουθήσει την αντίληψή τους.....
(Απάντηση στον ανώνυμο 11 Μαΐου 2024 στις 10:33 π.μ.)