Ο πατηρ Θεοδ. Ζησης για την Ψευτομακεδονικη Εκκλησια
ΣΤ’ Μέρος:
Αλλά, βάση των κανονικών απαιτήσεων, θα πρέπει να συναινέσουν και οι άλλες Εκκλησίες. Θα συναινέσουν; Τι θα κάνει η Ρωσία; Θα σας πω τώρα τι θα κάνει η Ρωσία. Τι θα κάνει η Βουλγαρία; Θα αναγνωρίσει η Βουλγαρία την Αυτοκεφαλία αυτής της Εκκλησίας; Γιατί χρειάζεται Πανορθόδοξη απόφαση. Τώρα για να δείτε πόσο αυτά, πόσο είναι μια καινούργια εκκλησιαστική Πρέσπα, μια νέα προδοσία. Μας πρόδωσαν τα κράτη, μας πρόδωσε η πατρίδα μας η Ελλάδα μας, μας προδίδει τώρα και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μας προδίδουν και οι Αρχιερείς μας. Πού είναι οι Αρχιερείς μας; Νέες εκκλησιαστικές Πρέσπες. Πού είναι οι Παμμακεδονικές Ενώσεις; Γιατί δεν διαμαρτύρονται οι Παμμακεδονικές Ενώσεις για τη νέα αυτή εκκλησιαστική Πρέσπα, για τις νέες Πρέσπες; Γιατί δεν διαμαρτύρονται, πού είναι οι Μακεδονικές Πρέσπες; Δέστε λοιπόν πώς το αντιμετωπίζουν τώρα οι Αξιωματούχοι του κράτους των Σκοπίων:
Κοβάτσεφσκι, ο Πρωθυπουργός των Σκοπίων. Συγχαρητήριο μήνυμα με την ευκαιρία της αναγνώρισης του Αυτοκεφάλου της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος. Μακεδονική, πάει… μακεδονική έστειλε ο Πρωθυπουργός, ο οποίος είπε: “Είναι μια σπουδαία μέρα σήμερα ιστορικά, που τιμούμε τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο. Χθες με το παλιό ημερολόγιο, να λάβουμε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας μας”. Δεν το πήρατε. Θα πρέπει αυτό να αναγνωριστεί. Απλώς το πήρατε από την Εκκλησία.
Θα το αναγνωρίσουν οι άλλοι; “Να λάβουμε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας μας ως ισότιμη με τις άλλες κι ως αναγνώριση της κληρονομιάς μας στο πνευματικό μεγαλείο της αρχαίας Αρχιεπισκοπής Αχρίδος” Ακούστε! Και ως αναγνώριση της κληρονομιάς της στο πνευματικό μεγαλείο της αρχαίας Αρχιεπισκοπής Αχρίδας. Δηλαδή, τώρα, μονομερώς παίρνει όλη την Αχρίδα και την κληρονομεί η Εκκλησία των Σκοπίων. Η οποία Αχρίδα είναι και ελληνική είναι και βουλγαρική, είναι και σερβική. Τώρα είναι αναγνώριση της κληρονομιάς της στο πνευματικό μεγαλείο της αρχαίας Αρχιεπισκοπής Αχρίδος. Και ακούστε κι άλλο: “Κι ως αυθεντικό κομμάτι της μακεδονικής ταυτότητας”. Μας έδωσε και η Εκκλησία τώρα μακεδονική ταυτότητα.
Και λέει παρακάτω ότι θα προταθεί τώρα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, με σύσταση, να γίνει αποδεκτή από όλες. Το ίδιο επίσης και ο Πρόεδρος των Σκοπίων, ο Πενταρόφσκι. Τα ίδια περίπου που είπε κι αυτός λέει κι εδώ στη συνέχεια, ότι “διορθώνετε έτσι την ιστορική αδικία που επιβλήθηκε στην Εκκλησία μας”. Δηλαδή, αντί οι ίδιοι να ζητήσουν συγγνώμη, θεωρούν πως τους αδίκησαν. Ότι διορθώνεται έτσι η ιστορική αδικία… Αντί να ζητήσουν συγγνώμη, βγαίνουν κι από πάνω και λέει τώρα, “διορθώνετε την ιστορική αδικία που επιβλήθηκε στην Εκκλησία και στους πιστούς της και θεραπεύετε τις βαθιές πληγές που προκάλεσαν. Παναγιώτατε, χαίρετε μεγάλης φήμης (στον Οικουμενικό) στην συντριπτική πλειοψηφία των Μακεδόνων πολιτών (Μακεδόνες πολίτες!) σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο” και τα λοιπά.
Τώρα, το Πατριαρχείο Βουλγαρίας δημοσίευσε ένα κείμενο ενός Μητροπολίτου Ρούσε Ναούμ, ο οποίος είχε πει τον Μάιο του 2018, όταν πάλι γινόταν λόγος εκεί, αλλά το επανέλαβε και τώρα, ότι η Εκκλησία της Βουλγαρίας παραμένει σ’ εκείνα που αποφάσισε τότε. Τι αποφάσισε τότε; Η Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είχε ποτέ την πρόθεση να εγκαταλείψει την αιωνόβια ιστορία και την κανονική της αξιοπρέπεια ως διαδόχου της ιστορικής Βουλγαρικής Αρχιεπισκοπής Αχρίδας. Η Βουλγαρία θεωρεί πως αυτή είναι διάδοχος της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος κι όχι τα Σκόπια. Οι Βούλγαροι Ιεράρχες…
Αρνείται. Τώρα είχα εδώ να σας πω, αλλά βλέπω ότι πέρασε η ώρα, και ο καθηγητής Τρίτος λίγο αρχίζει και υπαναχωρεί σ’ αυτά που έλεγε, πριν από την συμφωνία. Δεν θέλει να κακοκαρδίσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον φίλο του τον Ιωάννη. Ήταν φίλος με τον Ιωάννη, τον οποίον εδίωκαν τότε οι Σκοπιανοί. Τώρα ο Ιωάννης δεν θα είναι πλέον Αχρίδος. Θα του δώσουν άλλο τίτλο, και μάλιστα κατά την συνάντηση του Πορφυρίου και της Σερβίας και του Στεφάνου των Σκοπίων, εμφανίστηκε μαζί τους και ο Ιωάννης, και λίγο ο καθηγητής Τρίτος εδώ, λίγο συμβιβάζεται με τις αποφάσεις. Έχει μάλιστα και γράμμα του εδώ προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Ας τα αφήσω. Έχω φέρει εδώ και δύο κείμενα δύο Αρχιερέων, δηλαδή ενώ περίμενα ότι θα αντιδράσουν και Μακεδόνες Αρχιερείς, έχω εδώ δύο κείμενα δύο αρχιερέων, ενός Μακεδόνος, του Σιδηροκάστρου Μακαρίου, το οποίο εν πάση περιπτώσει το είχα επικρίνει λίγο αυστηρά. Το πρώτο τμήμα θέλει αυστηρή κριτική. Το δεύτερο τμήμα επισημαίνει και αυτό τον αλυτρωτισμό. Ότι θα ενισχυθεί ο αλυτρωτισμός. Και υπάρχει κι ένα άλλο κείμενο, του καθηγητού Ανδρέα Νανάκη. Ας μην το σχολιάσω κι αυτό, είναι εκτός ιστορικών και κανονικών πλαισίων. Ο Πάπας βέβαια είναι μες την χαρά του, γιατί αυτός είναι με τους Σκοπιανούς. Βοηθάει τους Σκοπιανούς. Να σας πω μόνο για να καταλάβετε τη διαφορά της παλιάς αντιμετωπίσεως. Ας το πω κι αυτό. Εκδίδει δελτία το Βατικανό που επισήμως αποκαλεί Μακεδονική την Εκκλησία των Σκοπίων.
Τι μου θύμισε αυτό; Μου θύμισε το εξής από την προσωπική μου εμπειρία. Πρέπει να μένουν αυτά, για να μην χάνονται. Το 1984 ήμουνα εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στον θεολογικό διάλογο με τους Παπικούς, με τους Ρωμαιοκαθολικούς, μαζί με τον τότε Μητροπολίτη Περιστερίου Χρυσόστομο, ο οποίος εκοιμήθη. Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, 1984. Ο διάλογος γινότανε στο Μπάρι της Ιταλίας. Τριάντα Ρωμαιοκαθολικοί θεολόγοι και τριάντα Ορθόδοξοι θεολόγοι, ανάμεσα στους οποίους εγώ με τον Μητροπολίτη Περιστερίου εκπροσωπούσαμε την Εκκλησία της Ελλάδος στον θεολογικό διάλογο. Συνέπεσε την περίοδο εκείνη, το Βατικανό, ο Πάπας να βγάλει ένα κείμενο, το οποίο μετέφρασε σε άλλες γλώσσες, ανάμεσα στις οποίες και στην μακεδονική γλώσσα. Έτσι έλεγε, ένα κείμενο σε άλλες γλώσσες, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά και μακεδονικά. Το πληροφορήθηκε ο Σεραφείμ κι έγινε έξω φρενών. Υπάρχει μακεδονική γλώσσα; Ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε σλαβομακεδονικά; Δεν είναι μακεδονική γλώσσα, ελληνική γλώσσα. Μας προδίδει το Βατικανό κι εμείς κάνουμε διάλογο μαζί του; Μας στέλνει λοιπόν επείγον μήνυμα. Ήμασταν στο Μπάρι και μας στέλνει επείγον μήνυμα και λέει: “Να εγκαταλείψετε αμέσως τον διάλογο διαμαρτυρόμενοι και να πείτε ότι, εφόσον εξακολουθήσει το Βατικανό να χρησιμοποιεί για τα σκοπιανά τη λέξη μακεδονικά, Μακεδονία, η Εκκλησία της Ελλάδος δεν θα μετέχει στον διάλογο.
Τώρα τα δεχτήκαμε όλα! Όλα τα δεχτήκαμε! Εκεί καταντήσαμε! Μακεδονική ορθόδοξη εκκλησία και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Και ανακοινώσαμε στον διάλογο αυτήν την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, σηκωθήκαμε να φύγουμε και μας ακολούθησαν κι άλλοι, ακόμη και η τότε σερβική αντιπροσωπεία μας υποστήριξε. Ενθυμούμαι τους εκπροσώπους της, ένας καθηγητής κι ένας Αρχιερέας, και σταμάτησε ο διάλογος εκεί. Διαλύθηκε τότε η συνέλευση του διαλόγου. Τώρα πού είναι όλα αυτά;
Τώρα η ρωσική Εκκλησία. Η ρωσική Εκκλησία. Τι θα κάνει η ρωσική Εκκλησία; Έχω εδώ… Η ρωσική Εκκλησία στην αρχή φαίνεται πως αντέδρασε αλλά τελικώς σήμερα, μόλις λίγο πριν έρθω εδώ, βγήκε το κείμενο αυτό εκ μέρους της ρωσικής Εκκλησίας που λέει: “Η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας είναι ένα χαρμόσυνο γεγονός, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί”. Όλα έχουν σημασία, είναι χαρμόσυνο γεγονός. Χαρμόσυνο γεγονός είναι, όταν σταματάει ένα Σχίσμα. Ποιος θέλει να υπάρχουν σχίσματα; Όταν ένα σχίσμα πάει να θεραπευτεί, αλλά συνεχίζει, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας. Δηλαδή, εντάξει, χαιρόμαστε που τα βρήκατε, αλλά θα το συζητήσουμε στην επόμενη συνεδρίαση. Επομένως, πρέπει να περιμένουμε επισήμως ποια στάση θα πάρει η Εκκλησία της Ρωσίας και η Εκκλησία της Βουλγαρίας επίσης, η οποία απ’ ότι φάνηκε αντιδρά κι αυτή. Δήλωσε ο αναπληρωτής προϊστάμενος του τμήματος εξωτερικών υποθέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, πρωθιερεύς Νικόλαος Μπαλασόφ. “Χαιρόμαστε κι εμείς με την χαρά των αδελφών μας”. Όλοι χαιρόμασταν, όταν ένα Σχίσμα καταπαύει. Δεν θα χαιρόμασταν αν και το Παλαιοημερολογιτικό Σχίσμα έπαυε; Θα πετούσαμε στα ουράνια. Το εν λόγω γεγονός το περιμέναμε όλοι. Πόσα χρόνια περιμέναμε να λυθεί το Παλαιοημερολογιτικό Σχίσμα; Το θέλημα του Θεού έγινε τώρα, πιστεύω ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας θα δώσει απάντηση για το ζήτημα στην επόμενη συνεδρίασή της, πρόσθεσε μιλώντας στο πρακτορείο. Επομένως, πρέπει να περιμένουμε επίσημα τι θα αποφασίσει η Εκκλησία της Σερβίας σχετικά με το θέμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου