Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

Η Μικρασιατική καταστροφή και το τέλος της συνύπαρξης (1071 - 1922) 

Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου Ανδρέα Νανάκη



Οι μάχες στο Ματζικέρτ (1071) και στο Μυριοκέφαλο (1176), όπου ο στρατός της αυτοκρατορίας μας, της Κωνσταντινουπόλεως, δέχτηκε μεγάλες απώλειες από τους μουσουλμάνους, διαμόρφωσαν νέα πραγματικότητα στην Μικρά Ασία.
Η συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων, κυρίως, αλλά και Εβραίων και Αρμενίων, στο μικρασιατικό χώρο, μέσα από καλοκαίρια και χειμώνες, δεν διακόπτεται, συνεχίζεται και μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως το 1453.
Η συνύπαρξη αυτή ετελεύτησε βιαίως το 1922 και ολοκληρώθηκε με την Συνθήκη της Λωζάνης, το 1923, η οποία προέβλεπε την ανταλλαγή των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, με κριτήριο όχι τη γλώσσα, αλλά τη θρησκεία.
Η Μικρασιατική καταστροφή με τη σφαγή της Σμύρνης, ο ξεριζωμός και οι εξανδραποδισμοί της ελληνόφωνης, σχεδόν στο σύνολό της, ρωμιοσύνης, από Μικρά Ασία, που την αποτελούσαν χριστιανοί, Οθωμανοί υπήκοοι κυρίως, αλλά και Έλληνες, υπήρξε η συνέπεια μιας δυσεξήγητης εκστρατείας στα ενδότερα της Μικρά Ασίας, προς το Σαγγάριο, το Αφιόν Καραχισάρ και την Άγκυρα.
Οι πολιτικοστρατιωτικές πρωτοβουλίες της προέλασής μας στην Ανατολή ελήφθησαν για να ολοκληρώσουν τον εθνικό στόχο, δηλαδή τη συντριβή του τουρκικού στρατού, με την κατάληψη της Άγκυρας, της βάσης του κεμαλικού εθνικισμού. Οι αποφάσεις αυτές, πέρα από την πολεμική τακτική, εδράζονται και σε ιδεολογικό υπόβαθρο, στον εθνικό ρομαντισμό, όπως εκφράστηκε κυρίως από τη Γερμανία.
Με τον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο, η ιδεολογία του έθνους - κράτους ολοκλήρωνε τη διάλυση των αυτοκρατοριών, Αυστροουγγαρίας, Ρωσίας, Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Η εξοδίαση της αυτοκρατορικής ιδεολογίας αρχίζει με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό και τη Γαλλική επανάσταση του 1789, και τη νέα δυναμική της εθνοκρατικής ιδεολογίας.
Στο πλαίσιο της αρχής των εθνοτήτων που διαμόρφωσε το νέο διεθνές δίκαιο του 19ου και 20ουαιώνα, ο Βίσμαρκ το 1871 και ο Καβούρ το 1861, δημιουργούσαν, με την ενοποίηση της Γερμανίας και της Ιταλίας, δύο μεγάλα και ισχυρά εθνικά κράτη.
Τότε ο Καβούρ είπε το αμίμητο «Φτιάξαμε την Ιταλία, τώρα να φτιάξουμε και τους Ιταλούς». Η εξέλιξη αυτή ενίσχυσε τα πρώτα εθνικά κράτη στο χώρο της Βαλκανικής, αρχής γενομένης από την πατρίδα μας, την Ελλάδα και τη Σερβία.
Ακολούθησαν τα επόμενα έθνη κράτη, της Βουλγαρίας στο τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, της Αλβανίας στις αρχές του 20ουαιώνα και της Τουρκίας αμέσως μετά τη Μικρασιατική καταστροφή.
Ο τουρκικός εθνικισμός, από τους τελευταίους των Βαλκανίων, ξεκινάει με το κίνημα των Νεότουρκων στη Θεσσαλονίκη το 1908 και αποσαφηνίζει τους στόχους του, με εθνοκαθάρσεις και εθνοκτονίες, ακόμα και προ της κεμαλικής επανάστασης.

Μεταξύ των Νεότουρκων κυκλοφορούσαν ποικίλες απόψεις για το μέλλον της πολυπολιτισμικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μεταξύ αυτών και εκείνης του πρίγκιπα Σαμπαχεντίν, που δεν οραματιζόταν τη διάλυση της αυτοκρατορίας, αλλά το μετασχηματισμό της, όπως και ο Ρήγας Φεραίος, αλλά και ο Ίων Δραγούμης στον 20ο αιώνα.
Τελικά, επικράτησε εκείνη της εθνικής ομοιογένειας, που βασιζόταν στη θρησκευτική κυριαρχία του Ισλάμ με τους διωγμούς των Χριστιανών και των Αρμενίων από τη μικρασιατική χερσόνησο.
Με τη Μικρασιατική καταστροφή το 1922, τη Συνθήκη της Λωζάνης το 1923 και τις ανταλλαγές των πληθυσμών, διαμορφώθηκαν τα δύο σύγχρονα κράτη της Ελλάδας και της Τουρκίας, ως το τέλος μιας κοινής πορείας στη χερσόνησο της Μικράς Ασίας, που το ξεκίνημά της αρχίζει με τη μάχη του Ματζικέρτ το 1071.
Ο αυτοκράτορας Ρωμανός Δ΄ ο Διογένης ηττήθηκε και συνελήφθη αιχμάλωτος στο Ματζικέρτ από τον Σουλτάνο των Σελτζούκων Αρπ Αρσλάν.
Έναν, περίπου, αιώνα μετά ακολούθησε η μάχη του Μυριοκέφαλου, το 1176, με τον Μανουήλ Α΄ Κομνηνό και τον Σουλτάνο του Ικονίου Κιλίτζ Αρσλάν Β΄. Με τη μάχη στο Μυριοκέφαλο (πλησίον της Λαοδικείας), οι μουσουλμάνοι εδραιώνουν και επεκτείνουν τις θέσεις τους στη μικρασιατική χερσόνησο.
Το Σουλτανάτο του Ρουμ (1077-1307), δηλαδή των «ρωμαϊκών εδαφών», δημιουργήθηκε τότε στη Μικρά Ασία μετά τη μάχη του Ματζικέρτ, με έδρα αρχικά τη Νίκαια (την πρώτη δεκαετία) και αμέσως μετά το Ικόνιο. Το Σουλτανάτο του Ρουμ ή Σελτζουκικό ανατολικό κράτος, υπήρξε ισχυρό σουνιτικό, τουρκοπερσικό, μουσουλμανικό κράτος με σπουδαίο πολιτισμό.
Η εισβολή των Μογγόλων (1300), επέφερε τη διάλυση του Σελτζουκικού κράτους, ο δε ηγεμόνας του, Οσμάν ή Οθμάν Α΄ (1259-1326), που θεωρείται ο α΄ σουλτάνος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αυτονομήθηκε στη Βιθυνία.
Οι Σελτζούκοι Τούρκοι του Οσμάν νίκησαν στη μάχη του Βαφέως (μεταξύ Νικομήδειας και Νίκαιας), το 1302, εκατόν είκοσι έξι χρόνια μετά το Μυριοκέφαλο, τις στρατιωτικές δυνάμεις της αυτοκρατορίας της Κωνσταντινούπολεως και δημιούργησαν αυτόνομο κράτος.
Οι διάδοχοι του Οσμάν διαμορφώνουν ένα ισχυρό οθωμανικό κράτος, που το 1326 μετέφερε την πρωτεύουσά του στην Προύσα. Στα 1328 ο νέος σουλτάνος Ορχάν (1326-1362) καταλαμβάνει τη Νικομήδεια στη βορειοδυτική άκρη της Μικράς Ασίας, ενώ το 1353, αποβιβάζεται από τον Ελλήσποντο στη Θράκη και στη συνέχεια πορεύεται στη Βαλκανική.
Αρχίζει μια νέα εποχή, όπου στα βαλκάνια ξεκινά η συνύπαρξη χριστιανών με τους μουσουλμάνους. Εξισλαμισμοί, κρυπτοχριστιανοί που αποκαλύπτουν την χριστιανική τους πίστη με τις μεταρρυθμίσεις, τα Τανζιμάτ του 19ου αιώνα, πρωτίστως η σιωπηλή αντίσταση χριστιανικών πληθυσμών, αλλά και κοινά προσκυνήματα, όπως, μέχρι σήμερα, στον άγιο Γεώργιο τον Κουδουνά συνθέτουν τον ιστορικό καμβά των εννιάμισι αιώνων (1071 – 1922) της συνύπαρξης χριστιανών, μουσουλμάνων αλλά και Εβραίων και Αρμενίων, εν μέσω των περιπετειών της ιστορίας.
Η Μικρασιατική καταστροφή, με το τέλος της αυτοκρατορίας το 1922, υπήρξε αθεράπευτη τομή στην ιστορία του ελληνισμού, του Γένους μας, της Ρωμιοσύνης.
Διαμόρφωσε, βέβαια, τη σημερινή ελληνική μας επικράτεια με μια δυσεύρετη για ευρωπαϊκό κράτος εθνική ομοιογένεια, εξαιτίας της ανταλλαγής των πληθυσμών και της άφιξης και εγκατάστασης των προσφύγων.
Το ενάμισι εκατομμύριο των μικρασιατών που διασώθηκε από τα τάγματα εργασίας στην Ανατολή, από τις συγκρούσεις, τις πολεμικές συρράξεις, τις σφαγές και τους εξανδραποδισμούς, μετά την κατάρρευση του μικρασιατικού μετώπου, οι πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, διωκόμενοι ή ανταλλάξιμοι, αποκαταστάθηκαν κυρίως από την Κυβέρνηση Βενιζέλου κατά τρόπο υποδειγματικό. Ενίσχυσαν την οικονομία της πατρίδας μας χάρη στη εργατικότητα και δημιουργικότητά τους και ενδυνάμωσαν τον πολιτισμό της σημερινής Ελλάδας.
Η Μικρασιατική καταστροφή, που συνδέεται με το τέλος των αυτοκρατοριών, παραμένει η μεγάλη συμφορά για τον ελληνισμό, γιατί στις αρχές του 20ού αιώνα και για πρώτη φορά στην τρισχιλιετή μας ιστορία, ως ελληνισμός, απωλέσαμε την συνέχεια της αυτοκρατορικής πορείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ταυτότητά μας, από τον αφελληνισμό που υπέστη το ένα από τα δύο σκέλη μας, εκείνο της Μικράς Ασίας και τον περιορισμό μας στη Βαλκανική.
Η Μικρασιατική καταστροφή επιφέρει το τέλος στην κυρίαρχη παρουσία του ελληνισμού, πνευματική, πολιτιστική, οικονομική, εμπορική, στο ένα σκέλος της αυτοκρατορίας, που ξεκινούσε στη βαλκανική από το Δούναβη και επεκτείνονταν στη μικρασιατική χερσόνησο: Πόντο, Καππαδοκία, Μικρά Ασία, έως την Κύπρο και την Κρήτη.
Όλα αυτά δεν γράφονται για να αμφισβητήσουν το αποτέλεσμα που διαμορφώθηκε με την επανάσταση του 1821, μέσα από την αρχή των εθνοτήτων και την εθνική ιδεολογία. Το σημερινό ελληνικό κράτος είναι ένα μεγάλο επίτευγμα.
Είναι σπουδαίο το δημιούργημα του Ελληνικού κράτους μέσα από τον Μακεδονικό αγώνα (1904-1908), τους Βαλκανικούς πολέμους (1912-1913), τη μικρασιατική καταστροφή και τη Συνθήκης της Λωζάνης (1923).
Γράφονται, όμως, ως σκέψεις ενός ευρύτερου προβληματισμού, επικειμένων και των εορτασμών των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1821.

16 σχόλια:

  1. Δεν το περιμέναμε αυτό Οδυσσέα από σένα!
    Καλή μετάνοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σου έχω κάποιες ερωτήσεις Οδυσσέα:

    Είναι μικρό πράγμα η βλασφημία κατά του Θεανθρώπου;
    Είναι μικρό πράγμα η υποστήριξη της βλασφημίας και των βλασφήμων;
    Είναι μικρό πράγμα η διαφήμιση των υποστηρικτών των βλασφήμων;

    Τί λέει η ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση σου Οδυσσέα;
    Τί λέει η αγάπη σου προς τον υβριζόμενο και βλασφημούμενο Χριστό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕν σε καταλαβαινω ανωνυμε, γιατι μου κανεις αυτα τα ερωτηματα;
    Οσο φωναξα εγω για τις βλασφημιες στο προσωπο του Χριστου ποιο αλλο ιστολογιο φωναξε;
    Κανενα.
    Δεν μας παρακολουθεις;
    Τοτε να μην προτρεχεις και γινεσαι κακος κατηγορος.
    Φρονιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθόλου κακός κατήγορος δεν είναι όποιος σου φανερώνει τα δημόσια αμαρτήματα σου και τα μεγάλα "λάθη" που δεν είναι απλά λάθη γιατί σκανδαλίζουν τον κόσμο.
      Μοιάζεις με την αγελάδα ή το πρόβατο που κάνει το γάλα και μετά το χύνει. Τί το όφελος που έκανε το γάλα, αν μετά το χύνει; Κανένα.

      Σκέψου το και θα καταλάβεις ότι με αυτά που κάνεις καταστρέφεις αυτά που έκανες μέχρι τώρα. Το ένα (σημερινό) εξαφανίζει το άλλο (προηγούμενο).

      Και μην σε πιάνει ο εγωισμός και σε σκοτίζει.
      Υπάρχουν και άλλοι πολύ καλύτεροι σου και πιο συνεπέστεροι.

      Διαγραφή
    2. Και καλό είναι να απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και περισσότερο στο 2ο και το 3ο ερώτημα.

      Διαγραφή
  4. παλι τα ιδια.
    Καποιοι ανωνυμοι εχετε μεγαλο θρασος.
    Αυτη σας το δινει η ανωνυμια σας.
    Καθε ανωνυμος δεν εχει αξιοπρεπεια που εχουν οι επωνυμοι.
    Και λεβεντια και παλληκαρια.
    Οι ανωνυμοι ειστε θρασυδειλοι.
    Και οταν μιλας οπως εσυ εισαι και επιπλεον και ετι επιπλεον θρασυς και ανεντιμος.
    Εβαλα ενα κειμενο ιστορικα θαυμασιο καποιου μητροπολιτου επειδη μου αρεσε.
    Αν μιλας γι αυτο δεν συμφωνω με τιποτα μαζι σου και παψτε να εισετ μικροι και ουτιδανοι οχι μονο στας φρενας αλλα και στην καρδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να περιμένουμε δηλαδή να μας βάλεις και κάποιο θαυμάσιο κείμενο του Καζαντζάκη που εγκωμιάζεται από τον συγκεκριμένο μητροπολίτη;;;;

      Οδυσσέα σύνελθε και μην βρίζεις αυτούς που σε καλούν σε μετάνοια!
      Πολλοί ανώνυμοι είναι πολύ καλύτεροι από πολλούς επώνυμους.
      Μεγάλο λογικό σφάλμα να ταυτίζεις την ανωνυμία με κάτι κακό, και την επωνυμία με κάτι καλό.

      Καλή μετάνοια Οδυσσέα!

      Διαγραφή
  5. Παρόμοιο σκεπτικό με την κριτική των καλών σχολίων είναι και το σκεπτικό της σημερινής ανάρτησης του μπλογκ "Αποτείχιση και Π.Π." για το περιοδικό "Πειραϊκή Εκκλησία".
    https://paterikiparadosi.blogspot.com/2019/09/blog-post_7.html#more

    Χωρίς να συμφωνώ σε όλα με την κριτική και χωρίς να συμφωνώ με κριτική προς τον π. Παύλο Δημητρακόπουλο καὶ π. Άγγελο Ἀγγελακόπουλο, σαν να είναι αυτοί οι υπεύθυνοι για το περιοδικό "Πειραϊκή Εκκλησία"!!!

    Όμως ας αναρωτηθείς και εσύ Οδυσσέα για τις δικές σου αναρτήσεις και τη δική σου "πολιτική" :
    Είναι αυτός αντιοικουμενισμός; Είναι αυτό συνέπεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιτελους μιλησες και ειπες οτι ηθελες να πης αλλα δεν μας τολεγες απο την αρχη.
    Δικαιωμα μου να βαζω οποιο αρθρο θελω και δεν δινω λογαριασμο σε κανενα.
    Καταλαβες ανωνυμε;
    Καλα θα κανης να εισαι πιο διακριτικος και πιο σαφης και να παψης τις εξυπναδες σου.
    Ο Μητροπολιτης Αρκαλοχωριου μου δηλωσε και μου ζητησε να το γραψω οτι πιστευει για τον Καζαντζακη οτι ακριβως πιστευε και ο Φλωρινης Αυγουστινος.
    Μια τετοια δηλωσι εσενα τον ανωνυμο θρασυτατο ....εισβολεα δεν σε συγκινει;
    Δεν μας παρατατε καποιοι εξυπνακηδες;
    Δεν μας παρατατε; Αϊντε στο καλο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί αυτά που βλέπουν τα μάτια μας Οδυσσέα;
      Γιατί βρίζεις τους ανώνυμους που σε διορθώνουν και σου δείχνουν τα αμαρτήματα σου;

      Πρώτη φορά μαθαίνουμε ότι έκανε τέτοια δήλωση ο Αρκαλοχωρίου.
      Πού θέλεις να ξέρουν αυτοί τί σου δήλωσε ιδιωτικά ο Αρκαλοχωρίου;
      Πότε δημοσίευσες τη δήλωση του, όπως είχε και έχεις υποχρέωση να κάνεις; Μπορείς να μας δείξεις σε ποιό σημείο την έχεις δημοσιεύση την δήλωση που τώρα πρωτοβλέπουμε;

      Στη σελίδα της Μητρόπολης Αρκαλοχωρίου υπάρχει ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ το κείμενο του Αρκαλοχωρίου Ανδρέα Νανάκη όπου υπερασπίζεται τον βλάσφημο Καζαντζάκη και τα βάζει με τον Φλωρίνης Αυγουστίνο και τους Ορθόδοξους που αντέδρασαν κατα των βλασφημιών του άθεου και βλάσφημου Καζαντζάκη και της τέλεσης εκκλησιαστικής κηδείας.

      Τους ονομάζει διχαστικούς, φανατικούς, γκρίζους λύκους!!!
      http://www.imakb.gr/Nikos_Kazantzakis_ar8ro.htm

      Αφού μετανόησε και άλλαξε γιατί δεν το κατεβάζει και δεν αναρτά ένα αντικαζαντζακικό κείμενο;

      Και ο Βαρθολομαίος δήλωσε ότι δεν είναι οικουμενιστής. Πρέπει να τον πιστέψουμε;;;;;

      Διαγραφή
    2. Να αποσπάσματα που υπάρχουν ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ στη σελίδα της Μητρόπολης Αρκαλοχωρίου κατα των Ορθοδόξων που αντέδρασαν στις βλασφημίες Καζαντζάκη και στη τέλεση εκκλησιαστικής κηδείας.

      "Ο μακαριστός Ευγένιος έπραξε το αυτονόητο. Κήδευσε τη μεγαλύτερη προσωπικότητα ή ένα από τα μεγαλύτερα αναστήματα που στη διαχρονική της πορεία έχει αναδείξει η πόλη του Ηρακλείου και η Κρήτη, παρόλο που δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. Γύρω από τον Άγιο Μηνά έκαιγαν εφημερίδες και φωνασκούσαν φανατικοί και ακραίοι θρησκευόμενοι και κατά την ώρα της κηδείας. Η δε «Σπίθα» του τότε Αρχιμανδρίτη και μετέπειτα Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου έγραψε μεταξύ άλλων: ..."
      Και αφού βάζει αντικαζαντζακικό κομμάτι από τον Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου , συνεχίζει:

      "Βέβαια γκρίζοι λύκοι, φανατικοί και διχαστικοί, υπάρχουν παντού και πάντοτε. Το ζητούμενο είναι πόσο το συλλογικό σώμα της κοινωνίας βοηθάει και ενισχύει τέτοιες συμπεριφορές, πεποιθήσεις και εκφράσεις ή σέβεται, επιτρέπει και διασφαλίζει την ελεύθερη έκφραση των συνειδήσεων, των πολιτισμών, των θρησκειών και των συμβόλων τους μέσα πλέον στην κοινωνία των πολιτών".

      Αφού υποστηρίζεις ότι άλλαξε απόψεις ο Αρκαλοχωρίου γιατί δεν κατεβάζει το άρθρο;
      Και γιατί δεν δημοσιεύσε ακόμα αντικαζαντζακικό άρθρο;
      Οι δημόσιες δηλώσεις διορθώνονται με δημόσιες και όχι ιδιωτικές δηλώσεις.

      Διαγραφή


    3. Να αποσπάσματα που υπάρχουν ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ στη σελίδα της Μητρόπολης Αρκαλοχωρίου κατα των Ορθοδόξων που αντέδρασαν στις βλασφημίες Καζαντζάκη και στη τέλεση εκκλησιαστικής κηδείας.

      "Ο μακαριστός Ευγένιος έπραξε το αυτονόητο. Κήδευσε τη μεγαλύτερη προσωπικότητα ή ένα από τα μεγαλύτερα αναστήματα που στη διαχρονική της πορεία έχει αναδείξει η πόλη του Ηρακλείου και η Κρήτη, παρόλο που δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. Γύρω από τον Άγιο Μηνά έκαιγαν εφημερίδες και φωνασκούσαν φανατικοί και ακραίοι θρησκευόμενοι και κατά την ώρα της κηδείας. Η δε «Σπίθα» του τότε Αρχιμανδρίτη και μετέπειτα Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου έγραψε μεταξύ άλλων: ..."
      Και αφού βάζει αντικαζαντζακικό κομμάτι από τον Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου , συνεχίζει:

      "Βέβαια γκρίζοι λύκοι, φανατικοί και διχαστικοί, υπάρχουν παντού και πάντοτε. Το ζητούμενο είναι πόσο το συλλογικό σώμα της κοινωνίας βοηθάει και ενισχύει τέτοιες συμπεριφορές, πεποιθήσεις και εκφράσεις ή σέβεται, επιτρέπει και διασφαλίζει την ελεύθερη έκφραση των συνειδήσεων, των πολιτισμών, των θρησκειών και των συμβόλων τους μέσα πλέον στην κοινωνία των πολιτών".
      http://www.imakb.gr/Nikos_Kazantzakis_ar8ro.htm

      Αφού υποστηρίζεις ότι άλλαξε απόψεις ο Αρκαλοχωρίου γιατί δεν κατεβάζει το άρθρο;
      Και γιατί δεν δημοσιεύσε ακόμα αντικαζαντζακικό άρθρο;
      Οι δημόσιες δηλώσεις διορθώνονται με δημόσιες και όχι ιδιωτικές δηλώσεις.

      Διαγραφή
    4. Να και τα υπερβολικά-υπερβολικά εγκώμια του Αρκαλοχωρίου για τον άλλο φιλοκαζαντζακικό, τον Στυλιανό της Αυστραλίας!!

      Ο Αυστραλίας Στυλιανός: Εκκλησιαστικός ανήρ πρώτου μεγέθους
      https://orthodoxia.info/news/%ce%bf-%ce%b1%cf%85%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b9%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba/

      Αυτό είναι μετάνοια;;;

      Διαγραφή
    5. Τώρα αν είναι δικαίωμα σου να βάζεις ό,τι θέλεις.
      Φυσικά και είναι δικαίωμα σου να βάζεις ό,τι θέλεις.
      Όπως είναι δικαίωμα σου να βάζεις και βλάσφημα και οικουμενιστικά και άθεα κείμενα, ό,τι σου κατέβει στο κεφάλι έχεις δικαίωμα να βάζεις. Έχεις δικαίωμα να γίνεις και οικουμενιστής και υποστηρικτής βλασφήμων και υποστηρικτών βλασφήμων.
      Δεν συζητάμε όμως αυτό.

      Άλλο συζητάμε.
      Συζητάμε εαν:
      Είναι μικρό πράγμα η βλασφημία κατά του Θεανθρώπου;
      Είναι μικρό πράγμα η υποστήριξη της βλασφημίας και των βλασφήμων;
      Είναι μικρό πράγμα η διαφήμιση των υποστηρικτών των βλασφήμων;
      Τί λέει η ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση επ΄ αυτού ;
      Τί λέει η αγάπη μας προς τον υβριζόμενο και βλασφημούμενο Χριστό;

      Διαγραφή
  7. Πέραν όλων αυτών.
    Αφού σου είπε ο Αρκαλοχωρίου ότι μετανόησε και ότι συμφωνεί με τον Φλωρίνης Αυγουστίνο για τον Καζαντζάκη πρέπει με μεγάλα γράμματα να το κάνεις ξεχωριστή ανάρτηση και να το γράψεις αυτό που σου είπε.
    Και επειδή είναι δήλωση μεγάλης σημασίας να το επαναλαμβάνεις κατα διαστήματα να το μαθαίνει ο κόσμος και να κρίνει.
    Και ο κόσμος θα βγάζει τα συμπεράσματα του ελεύθερα, εαν πρέπει να τον πιστέψει τη στιγμή που ακόμα διατηρεί στη σελίδα του φιλοκαζαντζακικό κείμενο ή δεν θα τον πιστέψει.
    Σύμφωνοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να! Πόσο μετανόησε ο Αρκαλοχωρίου Ανδρέας Νανάκης και πόσο συμφωνεί με τον Φλωρίνης Αυγουστίνο για τον βλάσφημο Καζαντζάκη!

    Συνδιοργανώνη εκδήλωση με τη Διεθνή Εταιρεία Φίλων του Ν. Καζαντζάκη!



    Παρουσίαση βιβλίου «Ειρηναίου Γαλανάκη: Επανάσταση των συνειδήσεων».











    Την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 6.30 το απόγευμα στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου παρουσιάζεται το βιβλίο του μακαριστού Μητροπολίτου Κισάμου:

    «Ειρηναίου Γαλανάκη: Επανάσταση των συνειδήσεων».

    Συνδιοργάνωση: Ιερά Μητρόπολη Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου,

    Διεθνής Εταιρεία Φίλων Ν. Καζαντζάκη Εκδόσεις Ραδάμανθυς

    Χαιρετισμό θα απευθύνουν: ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος,

    ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Βασίλης Διγαλάκης,

    ο Σεβ. Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας,

    ο Εκδότης κ. Χρ. Τσαντής
    ....
    Συμμετέχει η χορωδία της Ιεράς Μητροπόλεως Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου

    Από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυ κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ειρηναίος Γαλανάκης - Επανάσταση των Συνειδήσεων», με σπάνια ντοκουμέντα του μακαριστού Ειρηναίου Γαλανάκη.

    Επιλεγόμενα, ανθολόγηση, φωτογραφικό υλικό και σχολιασμός κειμένων: Σταμάτης Α. Αποστολάκης.

    Επιμέλεια έκδοσης: Χρήστος Τσαντής.

    Ειρηναίος Γαλανάκης: «Γεννηθήκαμε», λέει ο Καζαντζάκης, «σε μια εποχή γεμάτη αλλοπρόσαλλες συγκρούσεις και περιπέτειες. Η γαλήνη, η αμέριμνη χαρά, η λεγόμενη ευτυχία, ανήκουν σε άλλες εποχές, περασμένες ή μελλούμενες και όχι στη δική μας. Μπήκαμε και 'μεις στον αστερισμό της Αγωνίας»…

    Το μήνυμά μου, «Επανάσταση των Συνειδήσεων», υπήρξε αρχικά ένα κήρυγμα στο ποίμνιο της Επαρχίας μου την ημέρα της Πεντηκοστής 1982. Ύστερα όμως πλουτίστηκε και με άλλα στοιχεία κι έγινε διάλεξη στη Λάρισα (1982), στα Χανιά και στα Τρίκαλα Θεσσαλίας (1984). Το εμπιστεύομαι σε όλους εκείνους που, με συνείδηση και πόνο, ψάχνουν να βρουν ένα καλύτερο θεμελίωμα του καινούργιου κόσμου και μάλιστα στα νιάτα της πατρίδας μου, που περισσότερο από κάθε άλλο πλήττονται από την αγωνία και την αδιέξοδο της εποχής μας…».

    http://anastasiosk.blogspot.com/2019/11/blog-post_85.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου