Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019

Τι λεει η επιστημη για το αφθαρτο  σωμα επι 483 χρονια του αγιου Αλεξανδρου του Σβιρ;




ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Η Εκκλησία τιμά στις 30 Αυγούστου τη μνήμη του Αγίου Αλεξάνδρου Σβιρ και το άφθαρτο σώμα του συγκλονίζει τους πιστούς 483 χρόνια από την οσιακή Κοίμηση Του. Η μακρινή καταγωγή του Αγίου ήταν Φινλανδική, αλλά γεννήθηκε ως καρπός προσευχής των ευλαβών και πολυτέκνων γονέων του στο χωριό Μαντέρα της Βορειοδυτικής Ρωσίας και βαπτίσθηκε με το όνομα Αμώς, επειδή γεννήθηκε στη Μνήμη του Αγίου Προφήτη (15 Ιουνίου).
Από μικρός ήταν εγκρατής, απλός και φιλόπτωχος, τρεφόμενος μόνο με ψωμί και προσευχόμενος με αγρυπνίες. Κοντά στον ποταμό Σβίρ άκουσε μία φωνή: «Πήγαινε στη Μονή Βαλαάμ να αγωνισθής και αργότερα θα επιστρέψεις εδώ και θα κτίσεις Μοναστήρι και πολλοί θα σωθούν από σένα».


Το ιερό λείψανο του ταπεινού Αγίου Αλεξάνδρου έμεινε άφθαρτο, μυροβλύζον και πηγή θαυμάτων, μέχρις ότου επικράτησε ο άθεος Κομμουνισμός στη Ρωσία.
Τότε το «απήγαγαν» και το έκλεισαν στο «επιστημονικό εργαστήριο» της Ακαδημίας Πολέμου Πετρουπόλεως, για πειραματισμούς και στη συνέχεια το πέταξαν σε μια αποθήκη. Αλλ’ «ου φέρει το μυστήριον έρευναναν πίστει μόνη τούτο δοξάζεται»
! Ήδη το ι. λείψανο έχει επιστραφεί στην ι. Μονή του Αγίου από το 1998, όπου και πάλι μυροβλύζει και θαυματουργεί, «θαυμαστός ο θεός εν τοις Αγίοις Αντού» (Ψαλμ. 67, 36), «πάντοτε, νυν και αεί καί εις τους αιώνας των αιώνων.Αμήν».
Πιστεύεται, ότι ο Θεός διατήρησε το Λείψανο σε τόσο θαυμαστή κατάσταση αφθαρσίας, διότι ο Άγιος Αλέξανδρος είναι ο μόνος Άγιος μετά τον Πατριάρχη Αβραάμ, ο όποιος αξιώθηκε επισκέψεως της Αγίας Τριάδος με μορφή τριών Αγγέλων.
Κατά την διάρκεια αυτής της επισκέψεως, ή Αγία Τριάς μέχρι που άγγιξε τον Άγιο, και αυτό το άγγιγμα προφανώς ήταν που έκανε το σώμα του απρόσβλητο στην φθορά. Θαυμαστός ο Τριαδικός Θεός, ο ενδοξαζόμενος εν τοις Άγίοις Αυτού!

5 σχόλια:

  1. Μέ ὅλο τόν σεβασμό μου στόν Ἅγιο, ὅπως καί σέ κάθε Ἅγιο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, θά ἤθελα ἐλπίζοντας ὅτι δέν θά παρεξηγηθπω νά καταθέσω μία ἐπισήμανση καί μία ταπεινή θεολογική ἀπορία περί τοῦ Ἁγίου. Ἡ ἐπισήμανση, χωρίς νά ἀποτελεῖ ἀμφισβήτηση, εἶναι ὅτι ἔχουμε συνηθίσει στή θέα ἱερῶν λειψάνων ἀκόμη καί νεωτέρων τοῦ ἐν λόγῳ Ἁγίου τά ὁποῖα ἔχουν μία ἐντελῶς διαφορετική ὄψη καί μορφή. Δηλαδή, δέν ἔχουν τήν ἐμφάνιση προσφάτως κοιμηθέντος ἀνθρώπου, ἀλλά εἶναι ἀδιάφθορα χωρίς τήν αἴσθηση ὅτι διαθέτουν περιεχόμενο περίπου σάν τοῦ ζωντανοῦ ἀνθρώπου. Αὐτό κάπως μέ ξενίζει. Ἔχω συνηθίσει ἀπό τήν προσκύνηση δεκάδων ἁγίων λειψάνων, τά λείψανα νά εἶναι χωρίς "χυμούς" καί περιεχόμενο ἔντονο,ἀλλά μέ τό δέρμα μέν ὡς μεταξύ φθορᾶς καί ἀφθαρσίας ὑπάρχοντα. Αὐτό εἶναι ἁπλή παρατήρηση. Τό δέυτερο εἶναι ἡ ἀπορία μου ὡς ἐλαχίστου θεολόγου καί εὐχαρίστως θά ἄκουγα τή γνώμη συναδέλφων ἐπ' αὐτοῦ ἀλλά καί κάθε γνωρίζοντος πιστοῦ, κατά πόσον εὐσταθεῖ θεολογικῶς νά ἔχουμε στήν περίοδο τῆς Καινῆς Διαθήκης ἐμφάνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος ὑπό μορφήν τριῶν Ἀγγέλων, ὅπως ἐμφανίσθηκε στήν περίοδο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης στόν Πατριάρχη Ἀβραάμ. Ἐπιφυλάσσομαι διότι ὁ εἷς τῆς Τριάδος πλέον φέρει καί τήν ἀνθρωπίνη φύση, σύμφωνα δέ μέ τήν Πατερική διδασκαλία ἡ θέα τῆς ἀκτίστου θεότητος ὅπως ἀναφέρει σχετικά ὁ Ἅγιος Συμεών καί ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς εἶναι θέα φωτός μέ ὑπέρ αἴσθηση αἴσθηση, τριῶν τρόπον τινά φώτων, τό ἕνα ἐκ τῶν ὁποίων "διακρίνεται" διά τῆς ὑπερ αίσθησιν αἰσθήσεως ὅτι εἶναι τοῦ σεσαρκωμένου Θεοῦ Λόγου. Διερωτῶμαι μήπως ἐν προκειμένω ὑπάρχει κάτι πού ἐπιδέχεται θεολογικῆς μελέτης καί ἑρμηνείας γιά νά μήν δημιουργεῖται σύγχυση; Μέ σεβασμό καί εἰλικρινή διάθεση μαθητείας καί πλουτισμοῦ γνώσεως κατά Θεόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να λεπτολογούμε και τα 2 που έθιξε ο κ. Κάτσουρας. Δεν χρειάζονται λεπτολογίες στα θαύματα.
    Αρκεί οι πληροφορίες να είναι σωστές και έγκυρες (για την επίσκεψη της Αγίας Τριάδος με την μορφή Αγγέλων).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1. Μεγαλύτερη Αφθαρσια, κατά το Θεός όπου βούλεται νικειται φύσεως τάξις.
    2. Αντέστρεψε την ερώτηση και αναρωτήσου ποιος Άγιος διδάσκει ότι καταργήθηκε η Παλαιά Διαθήκη και δεν μπορούν να ισχύσουν τύποι, ενέργειες και νόμοι; Οι Άγγελοι είναι συμβολικά ορατός κτιστός τύπος Αγίας Τριάδας και στην Παλαιά και όχι η ίδια η άγνωστη κατ'ουσίαν αλλά πανταχού παρών Τριάς.. Σύγχρονος Άγιος είπε ότι κατά τον αντίχριστο διωγμό , ο Θεός αναμένει την τήρηση των 10 εντολών και όχι ...εκκλησιασμο.
    Η Νέα Διαθήκη Συμπληρώνει και Διασαφηνίζει την Παλαιά. Οι ψαλμοί του Δαυίδ πέρα από την χρήση στην εκκλησιαστική λειτουργική ζωή, είναι άριστο εξορκιστήρι για λαϊκούς για κατ' οίκον χρήση, όταν διαβάζεται εκ καρδίας με πλήρη συναίσθηση.
    3. Ο Χριστός και Λόγος έχει 2 φύσεις και μετέχει αμερίστως στην Αγία Τριάς , όπου είναι πανταχού παρών κατά την Θεϊκή Του υπόσταση και όχι με ανθρώπινη μορφή.
    4. Μην τα πολυ φιλοσοφείς από τις περιγραφές. Πήγαινε για την εμπειρία. Οι προσπάθειες περιγραφής των καταστάσεων και επαφών με την άκτιστη Χάρις και Ενέργεια με τα ανθρώπινα λόγια είναι καταδικασμένη να "χάνει" σε ολότητα, ακόμα και αν ο Άγιος ήταν ο καλύτερος ρήτορας της ανθρωπότητας.
    Κάποια πράγματα βιώνονται καλύτερα μυστικά και με την σιωπή..στην εντός ημών βασιλεία Του. Ας προσπαθούμε να έχουμε τις ορθόδοξες συνθήκες και την νηψη λογισμών με το Άγιο Όνομα του και όλα τα άλλα κάποια στιγμή διδάσκονται ανομολόγητα και μυστικά από Εκείνον. Έτσι και αλλιως η ένταση, κατάσταση και μυστική εμπειρία ποικίλει σε κάθε άνθρωπο για όλη την αιωνιότητα, πέρα από τον κοινό Παρονομαστή.
    Βασίλειος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μέ ὅλο τόν σεβασμό, ἐπιτρέψτε μου νά παρατηρήσω ἐπί τῶν ἀπαντητικῶν σχολίων τά ἑξῆς:
    1. Ἐπειδή τά θιγόμενα θέματα εἶναι σοβαρά καί λεπτά δέν μπορῶ νά λάβω ὑπ' ὄψιν σχόλια ἀνωνύμων ἤ χωρίς ὀνοματεπώνυμο. Ἐνίοτε γράφω κι ἐγώ σχόλια ὡς ἀνώνυμος, ἐπί θεμάτων ἐκκλησιαστικῆς ἐπικαιρότητος ὅμως καί ὄχι γιά σοβαρά θεολογικά ζητήματα τά ὁποῖα ἀπαιτοῦν ὑπέυθυνη καί ἑπώνυμη τοποθέτηση.
    2. Ἡ Θεολογία εἶναι λεπτολογία καί ἀπαιτεῖ λεπτολογία ἀρκεῖ νά εἶναι Πατερική,
    3. Τά σχόλια κάποιου "Βασιλείου" δέν συνιστοῦν ὑπεύθυνη καί συγκεκριμένη τοποθέτηση ἐπί τῶν ζητημάτων πού ἔθεσε ἡ ἀναξιότης μου. Λυπάμαι δέ γιατί εἶμαι ὑποχρεωμένος νά ἐπισημάνω ἐκ τῶν πραγμάτων τήν ἀκαταλληλότητα τοῦ ἐν λόγῳ ἀδελφοῦ ἤ τήν ἔλλειψη ἐπαρκοῦς γνώσεως τῶν θεμάτων. Τοῦτο διαπιστώνεται καί διότι στά σχόλιά του ὑποπίπτει σέ σοβαρά θεολογικά σφάλματα καί ἀστοχίες μιλώντας π.χ. γιά Χριστό καί Λόγο πού μετέχει στήν Ἁγία Τριάδα...ὄχι μέ ἀνθρώπινη μορφή!
    Ἡ ὑπό τοῦ Ἀβραάμ φιλοξενία τῶν τριῶν Ἀγγέλων εἶναι Θεοφάνεια καί δέν ἔχει νά κάνει μέ κτιστούς τύπους. Ὁ δέ ἐν δόξη ἀναληφθείς στούς οὐρανούς Χριστός προφανέστατα ἔφερε καί φέρει στό διηνεκές τήν ἀνθρώπινη φύση, χαρακτηριστικό τῆς ὁποίας εἶναι καί ἡ μορφή.
    Ἀναμένω ὑπεύθυνες καί πατερικῶς κατοχυρωμένες τοποθετήσεις ἐπί τῶν ἀρχικῶν ἀναπάντητων ἐρωτημάτων μου. Ἔρρωσθε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι απαντήσεις των ανώνυμων είναι το ίδιο σοβαρές όσο και των επώνυμων φθάνει να είναι ορθόδοξες.
    Η λεπτολογία στα θαύματα δεν μας έχει παραδοθεί από τους Πατέρες.
    Αντίθετα ξέρουμε ότι το λάθος αυτό το έκαναν οι Φαρισαίοι στην Καινή Διαθήκη. Γι΄ αυτό πρέπει όλοι να προσέχουμε να μην πέφτουμε στο ίδιο λάθος.
    Φτάνει να είναι με μαρτυρίες αρκετές και καλές η βεβαίωση του θαύματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου