Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018


«Ου δύνασθε Θεώ

 δουλεύειν και μαμωνά»

 (Ματθ. Στ΄,24)

(Ο ρόλος του Κοινωνικού Συστήματος)

Προς George Ber: 1/10/18 – 11.48 μ.μ.
Αναμφίβολα, ο αγ. Παΐσιος επισημαίνει, ως απάντηση στο εσχατολογικό ερώτημα: «τι περιμένουμε;» και τα εξής:
- «Θα έλθει πνευματική γαλήνη σ’ όλο τον κόσμο, για πολλά χρόνια».
- «Θα δώσει (ο Χριστός) μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξει όλο το κακό και θα βγάλει απ’ αυτά, καλό τελικά. Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια».
- «Πόσο μάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καημένος ο κόσμος».
Ομιλεί για πνευματική φάση συλλογικής παρηγοριάς.
Δεν αναφέρει ότι θα είναι περίοδος παγκόσμιας σταθεροποιήσεως της Ορθοδοξίας με κατάργηση – εξάλειψη του σατανικού συστήματος του Καπιταλισμού και του Οικουμενισμού.
Δεν προβλέπει νέα μορφή διακυβέρνησης, ως έκφραση και δικαίωση της Αλήθειας της Ορθοδοξίας. Την συλλογική αυτή «πνευματική γαλήνη», δεν την ταυτίζει με καμμία «χιλιετία». Ως γνωστό, την Ορθοδοξία δεν την εκφράζει το κοσμοθεωριακό υπόβαθρο των σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών συστημάτων Αστισμού και Μαρξισμού, διότι είναι υλιστικά στη βάση τους. Σε στιγμές κρίσεως συνειδήσεως πολλοί Ορθόδοξοι και μη, λόγω των φοβερών αντιφάσεων – αντιθέσεων του Κοινωνικού Συστήματος αξιώνουν – εύχονται την εξάλειψή του.

Τις κραυγαλέες αντιθέσεις του δηλ. πλούτου και φτώχειας, τους οικονομικούς ανταγωνισμούς, την ανεργία, την κερδοσκοπία, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και όλα τα κοινωνικά δεινά, τα δημιούργησε και ο «χριστιανικός» κόσμος με τις πολιτικές επιλογές του. Δεν επιβλήθηκε το κακό, πνευματικό και κοινωνικό, από μόνο του. Επομένως δεν είναι και τόσο «καημένος» ο κόσμος. Η αγάπη του αγίου δεν αμνηστεύει τις ευθύνες του πληρώματος. Οι συνειδητοί Ορθόδοξοι, που αγωνίζονται και για την κοινωνική επικράτηση της Ορθοδοξίας είναι κατά κόσμον αφελείς, «καημένοι».
Πουθενά ο αγ.  Παΐσιος δεν αναφέρει, ότι το κοσμοθεωριακό υπόβαθρο του Ευαγγελίου, θα αποτελέσει την βάση οικοδομής μιας παγκόσμιας Ορθόδοξης Χριστιανικής κοινωνίας μακράς πνοής. Η «σφαλιάρα» στο σύστημα δεν σημαίνει και αλλαγή του. Μόνο εάν οι εξουσίες έλθουν στα χέρια της Ορθοδοξίας, τότε θα υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη, ισότητα, αγάπη και ειρήνη. Είναι σαφής η τοποθέτηση του Απ. Παύλου για την αποστολή της εξουσίας: «Θεού γαρ διάκονος εστί σοι εις το αγαθόν» (Ρωμ. 13,4).
Να υπενθυμίσουμε ότι πολλοί βιομήχανοι, επιχειρηματίες και εταιρίες έχουν εκκλησάκια – προσκυνητάρια, με δωρεές σε Εκκλησίες, στο Άγ. Όρος και Ι. Μονές, αλλά οι ίδιοι καρπούνται τον απεστερημένο μισθό (υπεραξία) των εργατών – εργαζομένων.
Ο αδελφόθεος Ιάκωβος, ο λόγος του Θεού, τονίζει:
«Ιδού ο μισθός των εργατών των αμησάντων τας χώρας υμών ο απεστερημένος αφ’ υμών κράζει και αι βοαί των θερισάντων εις τα ώτα Κυρίου εισεληλύθασιν» (Ιάκ. ε΄,4). Όταν αναφέρει ο άγιος Παΐσιος «έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σ’ ολόκληρη την οικουμένη» τι εννοεί; Μήπως τώρα δεν έχουν το Ευαγγέλιο οι αιρετικοί;
Σ’ αυτή τη φάση της ιστορικής διακλάδωσης, έγινε μάλιστα και κίνηση παγκόσμιας πνευματικής μακρομεταστροφής με αλλοίωση του νοήματος του Ευαγγελίου στην «ψευδοσύνοδο» της Κρήτης, που οδηγεί στην πανθρησκεία.
Είπε ο αγ. Παΐσιος: «Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό!».
Περιγράφει μια συναγωγή πρακτικών (κωδικών) προσωπικών και  συλλογικών συμπεριφορών, όχι όμως ως νέα Ορθόδοξης πλανητική ηθική.
Έχουμε δύο σφαίρες πραγματικότητας.
Στα διάφορα επίπεδα της παγκόσμιας κοινωνικής πορείας αντιστοιχούν και οι ανάλογες επεμβάσεις του Θεού, ως σημαντικές διεργασιακές παρεμβάσεις, που οδηγούν σε διαμόρφωση επιπέδων που «κόβουν» στον χωροχρόνο την ενέργεια του κακού με την ανάλογη πνευματική ωφέλεια του κόσμου και των Ορθοδόξων (γαλήνη). Αυτή είναι η μία πραγματικότητα, στην οποία αναφέρεται, πολύ ορθά, ο αγ. Παΐσιος.
Η άλλη σφαίρα πραγματικότητας, είναι η τελική κρίση και η πορεία της Εκκλησίας (χιλιετία) στον χρόνο.
Χιλιετία κοινωνικής εφαρμογής του Ευαγγελίου όπως την περιγράφει ο Τρεμπέλας και οι Χριστιανοκοινωνιστές δεν υπάρχει.
Για να υπάρξει τέτοια «χιλιετία» πρέπει:
1ο) Οι εξουσίες να βιώσουν παγκόσμια τον θεολογικό σκοπό τους, που είναι η διακονία τους για τη σωτηρία του ανθρώπου.
2ο) Να καταργηθούν όλα τα κοινωνικά συστήματα, που διαμόρφωσαν επίπεδα αποστασίας και αμαρτίας.
3ο) Τα μέσα παραγωγής να περάσουν στα χέρια αγίων, οπότε δεν θα υπάρχει εκμετάλλευση, πόλεμοι, φτώχεια, κοινωνικές ανισότητες.
4ο) Να έχουμε εσχατολογική σύμπτωση στόχων Εκκλησίας και Πολιτείας – Εξουσίας.
Στο κείμενο του αγ. Παϊσίου δεν δομείται το Ορθόδοξο πλήρες, που θα δικαιολογούσε τους πόθους – ελπίδες για χιλιετία. Δηλαδή δεν υπάρχουν οι τέσσερεις προαναφερόμενοι πνευματικοί άξονες.

ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

3 σχόλια:

  1. Απορω ποσο πιο απλα να τα πει ο αγιος Παισιος ;;;;;Παραθετω και παλι το σχετικο αποσπασμα. Ενα απο τα πολλα.Διοτι η επαναληψη ειναι η μητερα της μαθησης.


    Τώρα µια µπόρα θα είναι, µια µικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει µετά µια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσµο για πολλά χρόνια. Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός µια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσµα Του. Θα αφήσει το πλάσµα του ο Χριστός; Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του Πονηρού. Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει µια πνευµατική γαλήνη σε όλη την οικουµένη για πολλά χρόνια.

    ∆εν θα είναι η ∆ευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά µια επέµβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόµη. Θα επέµβει ο Χριστός, θα δώσει µια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστηµα, θα πατάξει όλο το κακό, και θα βγάλει απ’ αυτό, καλό τελικά. Θα γεµίσουν οι δρόµοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό! Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουµένη και µετά (αργότερα), ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής, να κρίνει τον κόσµο. Άλλο Κρίση, άλλο µια επέµβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσµα Του.

    Από το βιβλίο: «Πνευµατική Αφύπνιση», Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, (έκδοση Ιερού Ησυχαστηρίου Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος – Σουρωτή Θεσσαλονίκης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλλωστε ο ψαλμωδος ρητως αναφερει οτι θα ερθει η εποχη οπου και οι αρχοντες των λαων θα πιστευσουν στον αληθινο Θεο


    Ψαλ. 46,8 ὅτι βασιλεὺς πάσης τῆς γῆς ὁ Θεός, ψάλατε συνετῶς.

    Ψαλ. 46,8 Ψαλατε, διότι ο Θεός μας είναι βασιλεύς όλου του κόσμου. Ψαλατε προς αυτόν με επίγνωσιν του μεγαλείου του.

    Ψαλ. 46,9 ἐβασίλευσεν ὁ Θεὸς ἐπὶ τὰ ἔθνη, ὁ Θεὸς κάθηται ἐπὶ θρόνου ἁγίου αὐτοῦ.

    Ψαλ. 46,9 Ο Θεός μας εβασίλευσε και θα βασιλεύση εις όλα τα ειδωλολατρικά έθνη. Ο Θεός κάθεται επάνω στον άγιον, τον υπέρλαμπρον ουράνιον θρόνον του.

    Ψαλ. 46,10 ἄρχοντες λαῶν συνήχθησαν μετὰ τοῦ Θεοῦ Ἁβραάμ, ὅτι τοῦ Θεοῦ οἱ κραταιοὶ τῆς γῆς σφόδρα ἐπήρθησαν.

    Ψαλ. 46,10 Οι άρχοντες των λαών συνήχθησαν ενώπιον του Θεού του Αβραάμ, διότι του Θεού δούλοι είναι οι κραταιοί αυτοί άρχοντες του κόσμου και δια τούτο πλησίον του Θεού εξυψώθησαν και εδοξάσθησαν πάρα πολύ.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να απελπιστώμεν αδελφοί μου ; Να κλείσουμε με μελαγχολίας τόνον την ομιλία μας ; Όχι αγαπητοί . Όχι. Είμαστε αισιόδοξοι . Αφού αφ΄ης στιγμής εφάνη στον ουρανό το άστρο, το άστρο της Βηθλεέμ, από τότε δέσμαι ελπίδων εμφανίσθησαν εις τον κόσμο. Πιστεύουμε εις το ευαγγέλιο. Πιστεύουμε εις τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν. Πιστεύωμεν ότι ο Χριστός είναι ο άξων, ο παγκόσμιος άξων, ο άθραυστος άξων, και όπως το σύμπαν έχει νοητό άξων, πέριξ του οποίου περιστρέφονται σφαίρες των σφαιρών εκατομμύρια των εκατομμυρίων, ούτω πως υπάρχει εις τον νοητόν κόσμον άξων παγκόσμιος, ο οπαίος είναι το κέντρο της ανθρωπότητας, το Α και το Ω. Πιστεύουμε ότι μια ημέρα θα ανατείλουν ημέρες ειρήνης, παγκοσμίου ειρήνης, και το όραμα το οποίο οραματίζεται η ανθρωπότης ολόκληρος, η νοσταλγία των αιώνων, η προσδοκία των εθνών, η ειρήνη η παγκόσμιος, γλυκύ όνομα, γλυκύτερο πράγμα, θα γίνει μια πραγματικότης. Πιστεύουμε ότι το σίδερο το οποίο σήμερα ξοδεύεται, το ατσάλι το οποίο σήμερα ξοδεύεται για να γίνονται όπλα φονικά, θα ξοδεύεται πλέον για να γίνονται τρακτέρ για να καλλιεργούμε τη γη. Πιστεύουμε εκείνο το οποίο λέγει η προφητεία του προφήτου Ησαίου. Τί λέγει η προφητεία του Ησαίου ; Ένα όραμα, θεσπέσιον όραμα, ότι τι είδε ο Ησαΐας ο προφήτης ; Είδε λέει το αρνί, το αρνί να βοσκά με λύκο. Α ! Απίστευτα πράγματα. είναι ποτέ δυνατό το αρνί να βοσκά με λύκο ; Αδύνατον. Και όμως θα γίνει. Το αρνί θα βοσκήσει με το λύκο. Δηλαδή τα έθνη εκείνα τα αιμοβόρα, τα αιμοδιψή, τα οποία διψούν ως λέαινες, ως ύαινες, να ποιούν το αίμα των συνανθρώπων τους. τα έθνη αυτά τα αιμοβόρα, τα έθνη αυτά τα αιμοδιψή, οι λαοί αυτοί οι λύκοι, και τίγρεις και οι λέοντες, θα γίνουν αρνία. Μυστήριο μέγα, το μυστήριο το οποίο επιτελείται, και τότε αρνί με λύκο θα συμβοσκηθεί. Θα γίνει μια ποίμνη εις ποιμήν. Και τότε πάλιν στους αιθέρας θα ακουστεί το εμβατήριο των αιώνων : «ΔΟΞΑ ΕΝ ΥΨΙΣΤΟΙΣ ΘΕΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΕΙΡΗΝΗ ΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΥΔΟΚΙΑ».

    Απόσπασμα ομιλίας του μακαριστού π. Αυγουστίνου με τίτλο : «Ο έσχατος πόλεμος της ανθρωπότητας και η αναλαμπή της Ορθοδοξίας».
    http://tribonio.blogspot.com/2014/07/blog-post_24.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου