Ο Οικουμενιστης καθηγητης Λαρεντζακης δηλωσε στην προσφατη ημεριδα της Ουνιτικης θεολογικης σχολης Θεσσαλονικης:
O Αναθεματισμός του 1054 ήταν άκυρος, για πολλούς λόγους.
“1ον γιατί η παπική Αντιπροσωπεία στην Κωνσταντινούπολη δεν είχε καμία εντολή από τον Πάπα να αναθεματίσει κανέναν, αλλά να βελτιώσει τις σχέσεις Ανατολής και Δύσεως και να επιτύχει μία συμμαχία μεταξύ του Πάπα και των Βυζαντινών. Αντ’ αυτού οδήγησε την αποστολή αυτή σε μια καταστροφή. Άρα η πράξη του με τον Αναθεματισμό ευρίσκετο εκτός εντολής.
2ον Και εάν είχε τέτοια εντολή, ο Αναθεματισμός ήταν άκυρος, διότι ο Πάπας, ο εντολέας, ήταν ήδη νεκρός και το εγνώριζεν ο Καρδινάλιος, ο οποίος, παρά το ότι το εγνώριζε προέβη στην πράξη αυτή”.
---------------------------------
Ως γνωστον, το σχισμα δεν ηταν καρπος προσωπικης εμπαθειας του Μιχαηλ Κηρουλαριου κατα του Ουμβερτου και της ακολουθιας του.
Ο Κηρουλαριος το 1054 συγκαλεσε στην Πολι ενδημουσα συνοδο. Και καθυπεβαλεν αναθεματι το επι της αγιας τραπεζης της αγιας σοφιας "ριφθεν παρα των δυσσεβων ανοσιον εγγραφον και μυσαρον", αναθεματισας παντας τους αποδεχομενους τας εν αυτω περιεχομενα παπικας πλανας περι πρωτειου και του filioque.
Οι αναθεματισμοι δεν προηλθαν απο προσωπικους αναταγωνισμους, αλλ εκ της συγκρουσεως της ορθοδοξου πιστεως προς τις πλανες των Παπικων. Επομενως, αφου και σημερα ακομα παραμενουν οι ΠΛΑΝΕΣ και οι ΑΙΡΕΣΕΙΣ των Λατινων, δεν εγινε ουτε η αρσι του Σχισματος, αλλα ουτε και η αρση των Αναθεματων, αφου δεν μπορουσαν να την κανουν, χωρις την εγκρισι και των αλλων πατριαρχειων, αφου την ενεργεια του Κηρουλαριου ενεκριναν και τα αλλα Ορθοδοξα πατριαρχεια της Ανατολης.
Επομενως ο Αθηναγορας δεν ειχε το δικαιωμα να αρη το αναθεμα εναντιον εκεινων που εμμενουν στις παπικες πλανες και ερχονται σε αντιθεσι με τον Ορον Πιστεως της Γ΄Οικουμενικης συνοδου, που αναφερει οτι καθαιρουνται και αφοριζονται παντες κληρικοι και λαικοι "οι τολμωντες συντιθεναι πιστιν ετεραν".
Και τοτε τι εγινε στην Κωνσταντινουπολι;Ενα γελοιο ΘΕΑΤΡΟ και μονο και τιποτα περισσοτερο.
Oλα ειναι και ολα θεωρουνται ΑΚΥΡΑ και μηδεποτε γενομενα.
Ο ιδιος μαλιστα ο Αθηναγορας προς αρσιν παρερμηνειας κοινοποιησε την ακολουθη εξηγησι:
Εστι το γενομενον πραξις αγαπης, ουδολως αρσις μεταξυ της καθ΄ημας Ορθοδοξου Εκκλησιας και της Ρωμαιοκαθολικης Εκκλησιας υφισταμενου Σχισματος υποσημαινουσα, ουδε μεταβολην τινα επιφερουσα εις την υφισταμενην σημερον εν εκατερα των Εκκλησιων καταστασιν δογματικης διδασκαλιας, κανονικης ταξεως, θειας λατρειας και εν γενει εκκλησιαστικου βιου, ουδε ποσως αποκαταστασιν της μυστηριακης διακοινωνιας, αλλ΄απλως και μονον μελλουσα, ινα και τυποις διευκολυνη περαιτερω την ηδη αρξαμενην και εργω σημερον υφισταμενην, συνεχως δε προαγομενην επικοινωνιαν μεταξυ των δυο Εκκλησιων (υπ΄αριθμ. 815 εγκυκλιον γραμμα Πατριαρχειου Κωνσταντινουπολεως).
Εγινε ομως τοτε και αλλη ανακοινωσι του Φαναριου:
Παραμενομεν εις καταστασιν Εκκλησιων, αι οποιαι εχουν ακομη τας διαφορας των, δογματικας, λειτουργικας, κανονικας, ιστορικας, διοικητικας και αλλας, ως αυται διεμορφωθησαν και επεσωρευθησαν δια μεσου των αιωνων υπο την επιδρασιν των γνωστων συνδρομων αρνητικων παραγοντων και αυτας ακριβως τας διαφορας θα παραδωσωμεν εις τον αποφασισθεντα διαλογον μεταξυ των δυο Εκκλησιων επι ισοις οροις.
Η περισυνη πραξις ητο "πραξις αγαπης" διευκολυνουσα την επικοινωνιαν μεταξυ των Εκκλησιων.
Ητο ακομη πραξις συνειδητοποιησεως του γενομενου προ εννεα αιωνων αδικηματος εις βαρος της ενοτητος της Εκκλησιας.
Φαινεται αγαπητε μου οτι αγνοεις ορισμενα ιστορικα γεγονοτα σχετικα με το σχισμα και τα αναθεματα. Οπως αναφερει και ο καταξιωμενος καθηγητης κυριος λαρετζακης, το αναθεμα του ουμβερτου επι της αγιας τραπεζης στην αγια σοφια το σαββατο 16 ιουλιου 1054 δεν ειχε ισχυει, διοτι γραφτηκε απο τον ουμβερτο, χωρις την εγκριση του παπα, ο οποιος ειχε ηδη πεθανει κατα την διαρκεια του ταξιδιου απο την ρωμη στην πολη. Επισης το αναθεμα δεν απευθυνονταν στις εκκλησιες, αλλα στα προσωπα. Το ιδιο πραττει και ο πατριαρχης μιχαηλ κηρουλαριος, οταν συγκαλει την ενδημουσα συνοδο στις 26 του ιδιου μηνα, οπου αναθεματιζει τον ουμβερτο και οχι την εκκλησια της ρωμης. Θα ηθελα επισης να επισημανω οτι το ονομα του παπα, ειχε σταματησει να μνημονευεται στην πολη ηδη απο το 1009 με την ανοδο του σεργιου του Δ στον παπικο θρονο, παρα τις προσπαθειες που εγιναν μεχρι το 1054. Αυτο το επισημαινει και ο πατριαρχης αντιοχειας πετρος, οταν ελαβε το κειμενο του κηρουλαριου, και αναφερει στην απαντηση του οτι και ο ιδιος ειχε παραλαβει την διακοπη του μνημοσυνου στο δικο του πατριαρχειου, δικαιολογωντας οτι μπορει να φταιει και η αποσταση που χωριζει την εκκλησια της ρωμης απο την αντιοχεια. Επομενως, η αρση των αναθεματων δεν εχει να κανει με τις εκκλησιες, αλλα με τα προσωπα. Γι αυτο και ο μεγαλος, οσο και αν σας πειραζει ο χαρακτηρισμος, πατριαρχης αθηναγορας, ηρε τα αναθεματα χωρις να ρωτησει τις αλλες εκκλησιες, γιατι αυτο αφορουσε τους δυο πρωταγωνιστες τον ουμβερτο και τον κηρουλαριο. Για περισσοτερες πληροφοριες σας παραπεμπω στο εξαιρετικο βιβλιο του στηβεν ρανσημαν "ανατολη και δυση σε σχισμα" οπου εκει απο τον εγκριτο βυζαντινολογο θα λαβετε πολλες απαντησεις για το θεμα. Το προβλημα με μας ειναι οτι δεν μελετουμε αλλα εχουμε μεινει κολημμενοι σε ορισμενα πραγματα που καμμια σχεση δεν εχουν με την πραγματικοτητα. Οι θεολογοι και οι ανθρωποι που υπηρετουν και διακονουν το οικουμενικο πατριαρχειο,εχουν την ευκαιρια και την δυνατοτητα να μελετουν τις πηγες, ωστε να εχουν επιγνωση για καθε τι που κανουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πάπας δηλαδη ειναι επισκοπος;το ιδρυμα του ειναι η εκκλησια του χριστου;ειναι αξιο για αναθεμα το καθιδρυμα του;αλλα και το προσωπο του;και το προσωπο καθε πάπα "καλου" ή "κακου";Τα αναθεματα που εγιναν ηταν οντως προσωπικα στον ουμβερτο;ή στρεφονται και κατα της ψευτικης"εκκλησιας"του,αλλα και του "θεσμου"του πάπα;
ΔιαγραφήΚαι αυτα που σας οδηγουν αδερφια;οτι ο πάπας ειναι επισκοπος της εκκλησιας του χριστου;οτι εχει δικιο εναντι των ορθοδοξων;θελετε να καταδειξετε οτι αχρειαστος και ατοπος ηταν ο ορος ορθοδοξια;και τα αιματα των αγιων και οι αγωνες τους για την υπαρξη της;τον ξεχωρισμο της απο τους αλλους;
ΔιαγραφήΠαρακαλούμεν, διορθώσατε. Στη Θεολογική σχολή Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει μόνον το (πράγματι ουνιτικό) Τμήμα Θεολογίας, αλλά και το Ποιμαντικό Τμήμα που παραμένει πιστό σε αρχές και αξίες, σε δόγματα και παραδόσεις. Παρακαλούμεν αποκαταστήσατε. ΦΟΙΤΗΤΑΙ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ Θ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ποιμαντικο τμημα πιστευει οτι η εκκλησια του χριστου ειναι μια;Τι πιστευει για τον πάπα;ειναι επισκοπος της εκκλησιας του χριστου;ή ποιανου ή ποιας ειναι επισκοπος(δε λεω εκκλησιας γιατι μετα την αποδοση της λεξης εκκλησια στο ιδρυμα του Κυριου η λεξη δεν εχει πλυθηντικο).
ΔιαγραφήΠιστευει το τμημα σας οτι ακομη και εαν τα αναθεματα αφορουσαν προσωπα,θα ηταν ατοπα εαν ειχαν γινει τοτε,η ακομη και εαν γινουν σημερα,εναντιων του πάπα και του παραπλανητικου καθιδρυματος του το οποιο ονομαζει εκκλησια του χριστου;
Αμφιβαλουμε αν και το τμημα της ποιμαντικης παραμενει ορθοδοξο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι απο εκει αρχισαν να ...ξεφυτρωνουν Οικουμενιστικα ζιζανια.
Ο Αναστάσιος χθες και σήμερα έκοψε πολλά αντιοικουμενιστικά σχόλια. Κρίμα! Και γιατι μέχρι στιγμής άφηνε κάποια ελευθερία... Κρίμα να τον παρασέρνουν οι οικουμενιστες!!
ΑπάντησηΔιαγραφή