Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ






Ιωάννης Χασιώτης, ο τυφλός βοσκός που γνωρίζει από στήθους της Αγία Γραφή

ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Η  «Ομολογία» απομαγνητοφώνησε ορισμένα αποσπάσματα που αναφέρονται στα σεπτά Πάθη και στην  ένδοξον Ανάστασι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, από  τηλεοπτική εκπομπή υπό τον τίτλο H ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ όπου φιλοξενήθηκε ο τυφλός βοσκός κος Γιάννης Χασιώτης ο οποίος  γνωρίζει από στήθους  όλη την Καινή Διαθήκη αλλά και την Π.Δ. 

Παρουσιαστής  (κ.Απόστολος Παπαδημητρίου, φυσικός): … Ο κ. Ιωάννης Χασιώτης είναι συνταξιούχος βοσκός που κατάγεται από το χωριό Μηλιά του Μετσόβου και διαμένει σήμερα στα Γρεβενά. Είναι τυφλός και γνώριζε από τα πρώτα νεανικά του χρόνια ότι με την πάροδο του χρόνου θα μειωνόταν η αντίληψη των οφθαλμών του∙  και καθώς γνώρισε μέσω ενός συγχωριανού του το βιβλίο της Καινής Διαθήκης,  τόσο πολύ συναρπάσθηκε από αυτό ώστε κατέβαλε πάρα πολύ έντονη προσπάθεια να αποστηθίσει το κείμενο, γεγονός που κατάφερε!  Σήμερα, είναι σε θέση να αναπτύσσει οποιοδήποτε κεφάλαιο της Καινής Διαθήκης και κάποια κεφάλαια της Παλαιάς Διαθήκης, ξεκινώντας από οποιονδήποτε στίχο του ζητηθεί ∙  κι’ όχι μόνον αυτό έχει επιτύχει αλλά είναι σε θέση και να ερμηνεύει τα λεγόμενα, αν και  μόλις απόφοιτος του Δημοτικού Σχολείου και μη έχοντας την Ελληνική ως μητρική γλώσσα γιατί μεγάλωσε σ’ ένα περιβάλλον στο οποίο μιλούσαν τη Βλάχικη γλώσσα.

-Αγαπητέ Γιάννη, ευχαριστούμε που για μια ακόμη φορά ανταποκρίθηκες στην πρόσκλησή μας να είσαι εδώ για χάρι των τηλεθεατών.

Κος Γιάννης Χασιώτης (τυφλός): - Κι εγώ αγαπητέ Απόστολε, σας ευχαριστώ ‘ τι με καλέσατε μια άλλη φορά στην εκπομπή σας , επίσης ευχαριστώ και το κανάλι  που μας φιλοξενεί απόψε και τα παιδιά που δουλεύουν εδώ στο κανάλι , αλλά ευχαριστώ ακόμα και τους τηλεθεατάς που θα μας παρακολουθήσουν.

Κ. Απόστολος Παπαδημητρίου: Ως συνήθως διαλέγεις εσύ το θέμα το οποίο θα αναπτύξεις. Ποιο είναι το θέμα που διάλεξες σήμερα;

Κος Γιάννης Χασιώτης: Το θέμα που θα αναπτύξουμε απόψε είναι  να μάθουμε την ταυτότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Να ιδούμε ποιος είναι ο Ιησούς Χριστός που πιστεύομε και λατρεύομε.

Κ.Απόστολος Παπαδημητρίου: Και καθώς πλησιάζουμε προς το Πάσχα νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα επίκαιρο το θέμα αυτό, γιατί όλοι ετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη αυτή Γιορτή της Χριστιανοσύνης αλλά θα μπορούσε ο καθένας να θέσει στον εαυτό του το ερώτημα αν γνωρίζουμε πράγματι ποιος είναι ο Χριστός.  Και θα ήθελα να ξεκινήσω υποβάλλοντας μια ερώτηση: Το ποιος είναι ο Χριστός θα μπορούσαν να το παρουσιάσουν και πρόσωπα τα οποία δεν βρίσκονται μέσα στην Εκκλησία.

κ. Γιάννης Χασιώτης: Ναι.

Παρουσιαστής: Να ξεκινήσουμε με αυτά τα πρόσωπα. Τι λένε για τον Χριστό άνθρωποι που έζησαν εκτός εκκλησίας;


κ.Γιάννης:  Προτού αναφέρω τι λένε οι εκτός της εκκλησίας άνθρωποι, ήθελα πρώτα να τονίσω τους εξής λόγους για την ταυτότητα του Χριστού. Ότι ο Χριστός έχει ένα «φάκελο» που μαρτυρεί την ταυτότητά Του, ποιος είναι. Και το φάκελο αυτό του Χριστού είναι η Αγία Γραφή, Παλιά και Καινή Διαθήκη και από τις πολλές μαρτυρίες που μαρτυρεί το φάκελο του Χριστού, θα αναφέρω πέντε μαρτυρίες που δείχνουν την ταυτότητά Του, ποιος είναι.   Η πρώτη μαρτυρία είναι η προφητεία,  η δεύτερη μαρτυρία είναι η αναμάρτητος  ζωή Του,η τρίτη μαρτυρία είναι η διδασκαλία Του,  η τέταρτη μαρτυρία είναι τα θαύματά Του, και  η πέμπτη μαρτυρία που ανακεφαλαιώνει όλες τις άλλες μαρτυρίες, είναι η Ανάστασίς Του.

Προτού όμως αναφέρω αυτές τις πέντε μαρτυρίες που ανέφερα, για να ιδούμε την ταυτότητά Του, ποιος είναι, θα αναφέρω πρώτα όπως είπατε κι εσείς, αυτό, τι λένε οι έξω της Εκκλησίας άνθρωποι, αυτοί που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία, που δεν διαβάζουν την Αγία Γραφή,  πώς πιστεύουν ότι είναι ο Ιησούς Χριστός. Εάν θα τους ερωτήσουμε όλους αυτούς που είναι έξω της Εκκλησίας άνθρωποι και θα τους πούμε: Ποιος είναι  ο  Ιησούς Χριστός; Θα ακούσουμε τις εξής απαντήσεις: Άλλοι μεν θα πουν ότι ο Χριστός ήταν ένας καλός άνθρωπος που πέρασε εδώ στη Γη, άλλοι θα πουν ότι ο Χριστός ήταν ο μεγαλύτερος διδάσκαλος της αληθείας, άλλοι θα πουν ότι ήταν ένας σοσιαλιστής,  άλλοι θα πουν ότι ήταν ο μεγαλύτερος κομμουνιστής που πέρασε εδώ στη Γη και τέλος άλλοι θα πουν ότι ήταν ένας επαναστάτης της εποχής του. Όλες αυτές οι ιδέες, οι τίτλοι, που δείχνουν οι έξω της Εκκλησίας άνθρωποι για το πρόσωπο του Χριστού,  αγαπητέ Απόστολε, είναι τόσο πολύ μακριά όσο απέχει ο  ουρανός από τη γη  και η μέρα με τη νύχτα. Δεν έχουν καμιά σχέση με το πρόσωπον του Χριστού, με την ταυτότητά Του. Ήθελα ακόμα, προτού ανοίξω το «φάκελο» για να διαβάσουμε αυτές τις πέντε μαρτυρίες, να τονίσω τους εξής λόγους: Ότι:

Σε καμιά θρησκεία, σε καμιά φιλοσοφία, σε κανένα κοινωνικό σύστημα, δεν υπάρχει έστω και μια προφητεία για κάποιο πρόσωπο που πρόκειται να γεννηθεί. Παραδείγματος χάριν, οι Βουδισταί δεν μπορούν να μας δείξουν έστω μια προφητεία για το Βούδα, ομοίως και οι Μουσουλμάνοι, κι αυτοί δεν μπορούν να μας δείξουν έστω μια προφητεία για τον Μωάμεθ. Ο Χριστός όμως έχει προϊστορία και η προϊστορία του Χριστού είναι η Παλιά Διαθήκη. Έτσι η Παλιά Διαθήκη είναι το Βιβλίο του Νόμου και της προφητείας και η Καινή Διαθήκη είναι το Βιβλίο της Χάριτος και της εκπληρώσεως.  Εάν στο ένα χέρι κρατάμε την Παλιά Διαθήκη, στο άλλο χέρι κρατάμε την Καινή Διαθήκη, θα ιδούμε όσα προφητεύονται στην Παλιά Διαθήκη, όλα εκπληρώνονται ένα ένα στην Καινή Διαθήκη με πάσαν την λεπτομέρεια. Μόνον ένας Θεός μπορούσε να προείπει αιώνια πράγματα πριν αυτά συμβούν. Η πρώτη λοιπόν μαρτυρία που μας διδάσκει για την ταυτότητα του Χριστού, είναι αι προφητείες. Και θα αναφέρω αγαπητέ Απόστολε μερικές προφητείες της Παλιάς Διαθήκης από τη Γέννηση μέχρι την Ανάστασή Του...

ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Βίντεο 13:20΄λεπτό:  Ο Προφήτης Ησαΐας, στο 53 κεφάλαιον, 12 στίχο προφητεύει εκεί ότι ο Χριστός θα σταυρωθήμεταξύ δύο κακούργων, δύο ανόμων. «τὸ καὶ μετὰ  ἀνόμων ἐλογίσθη» ο θάνατος Αυτού, λέγει η Προφητεία.

Κι’ αυτή την Προφητεία την αναφέρει ο ίδιος ο Χριστός τη Μεγάλη Πέμπτη,  την γράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, στο 22ο κεφάλαιον, 37 στίχο : Μετά που παρέδωσε ο Χριστός το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας, ανάμεσα στους άλλους λόγους ανέφερε κι αυτή την προφητεία ότι πρέπει να εκπληρωθή:  «λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι ἔτι τοῦτο τὸ γεγραμμένον δεῖ τελεσθῆναι ἐν ἐμοί, τὸ καὶ μετὰ  ἀνόμων ἐλογίσθη» ο θάνατος Αυτοῦ.

 

Στον 21ο Ψαλμό, 19 στίχο, προφητεύεται εκεί ότι, οι στρατιώται αφού θα σταυρώσουν τον Χριστό θα μοιράσουν τα ρούχα Του  και  στον εξωτερικό χιτώνα θα ρίξουν κλήρο ποιος θα τον πάρει. «διεμερίσαντο τὰ ἱμάτιά μου ἑαυτοῖς, καὶ ἐπὶ τὸν ἱματισμόν μου ἔβαλον κλῆρον»,  λέγει η προφητεία.

Και βλέπομεν ότι εκπληρώνεται κι αυτή η προφητεία. Την αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο 19ο κεφάλαιο του Ευαγγελίου του στίχοι 23,24:  «Οἱ οὖν στρατιῶται ὅτε ἐσταύρωσαν τὸν ᾿Ιησοῦν, ἔλαβον τὰ ἱμάτια αὐτοῦ καὶ ἐποίησαν τέσσαρα μέρη, ἑκάστῳ στρατιώτῃ μέρος, καὶ τὸν χιτῶνα· ἦν δὲ ὁ χιτὼν ἄρραφος, ἐκ τῶν ἄνωθεν ὑφαντὸς δι᾿ ὅλου. εἶπον οὖν πρὸς ἀλλήλους· μὴ σχίσωμεν αὐτόν, ἀλλὰ λάχωμεν περὶ αὐτοῦ τίνος ἔσται· ἵνα ἡ Γραφὴ πληρωθῇ ἡ λέγουσα·» και αναφέρει αυτή την προφητεία από τους Ψαλμούς: «διεμερίσαντο τὰ ἱμάτιά μου ἑαυτοῖς, καὶ ἐπὶ τὸν ἱματισμόν μου ἔβαλον κλῆρον».

(Βίντεο, λεπτό15:31) Ο Προφήτης Ησαΐας, στο 50 κεφάλαιον 6 στίχο, προφητεύει εκεί ότι θα μαστιγώσουν τον Χριστό, θα τον ραπίσουν και θα τον φτύσουν. «τὸν νῶτόν μου ἔδωκα εἰς μάστιγας, τὰς δὲ σιαγόνας μου εἰς ραπίσματα, τὸ δὲ πρόσωπόν μου οὐκ ἀπέστρεψα ἀπὸ αἰσχύνης ἐμπτυσμάτων», λέγει η προφητεία.

Και βλέπουμε, ότι πάλιν εκπληρώνεται κι αυτή η προφητεία, την αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος στο 26ον κεφάλαιον, 67-68 στίχους:  

 «τότε ἐνέπτυσαν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ καὶ ἐκολάφισαν αὐτόν, οἱ δὲ ἐρράπισαν λέγοντες· προφήτευσον ἡμῖν, Χριστέ, τίς ἐστιν ὁ παίσας σε;».

Στον 21ον Ψαλμό, στίχοι 8,9 προφητεύεται εκεί ότι όλοι αυτοί που θα ιδούν επάνω στο σταυρό τον Χριστό, θα τον “ειρωνεύσουν”, θα τον κατηγορήσουν, με το στόμα τους θα πουν λόγια εναντίον Του και θα κουνήσουν το κεφάλι τους και θα πούν κακά εναντίον Του: -Ήλπισεν στον Θεόν, ας τον σώση τώρα αν το θέλει, είπε ότι τον αγαπά. «πάντες οἱ θεωροῦντές με ἐξεμυκτήρισάν με, ἐλάλησαν ἐν χείλεσιν, ἐκίνησαν κεφαλήν·  ἤλπισεν ἐπὶ Κύριον, ῥυσάσθω αὐτόν· σωσάτω αὐτόν, ὅτι θέλει αὐτόν.». Και βλέπομεν αγαπητέ Απόστολε, ότι πάλι εκπληρώνεται αυτή η Προφητεία, την αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος στο 27ον κεφάλαιον 39-43 στίχους.

Κος Απόστολος Παπαδημητρίου: Πριν μας την πεις όμως αγαπητέ Γιάννη, δεν μας είπες ποῦ είναι γραμμένη η προφητεία.

Κος Γιάννης Χασιώτης: Είπα, στον 21ο ψαλμό, στίχοι 8-9. Και εκπληρώνεται στο 27ο κεφάλαιον κατά Ματθαίον, 39-43 στίχους: «Οἱ δὲ παραπορευόμενοι» δηλαδή αυτοί που περνούσαν πάνω κάτω από τον σταυρό του Χριστού «ἐβλασφήμουν αὐτὸν κινοῦντες τὰς κεφαλὰς αὐτῶν  καὶ λέγοντες· ὁ καταλύων τὸν ναὸν καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις οἰκοδομῶν! σῶσον σεαυτόν· εἰ υἱὸς εἶ τοῦ Θεοῦ, κατάβηθι ἀπὸ τοῦ σταυροῦ.  ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἀρχιερεῖς ἐμπαίζοντες μετὰ τῶν γραμματέων καὶ πρεσβυτέρων καὶ Φαρισαίων ἔλεγον·   ἄλλους ἔσωσεν, ἑαυτὸν οὐ δύναται σῶσαι· εἰ βασιλεὺς ᾿Ισραήλ ἐστι, καταβάτω νῦν ἀπὸ τοῦ σταυροῦ καὶ πιστεύσομεν ἐπ᾿ αὐτῷ·   πέποιθεν ἐπὶ τὸν Θεόν, ρυσάσθω νῦν αὐτόν, εἰ θέλει αὐτόν· εἶπε γὰρ ὅτι Θεοῦ εἰμι υἱός.» .

Στον 68 Ψαλμό, 22 στίχο, προφητεύεται εκεί ότι όταν ο Χριστός επάνω στο σταυρό θα ζητήση ένα ποτήρι νερό, αντί νερό θα του δώσουν να πιει ξύδι. «ἔδωκαν εἰς τὸ βρῶμά μου χολὴν καὶ εἰς τὴν δίψαν μου ἐπότισάν με ὄξος» λέγει η Προφητεία. Και βλέπομεν ότι εκπληρώνεται κι αυτή η Προφητεία. Την αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο 19ον κεφάλαιον, 28-30 στίχους: «Μετὰ τοῦτο εἰδὼς ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι πάντα ἤδη τετέλεσται, ἵνα τελειωθῇ ἡ γραφή, λέγει· διψῶ». Σαν είδε ο Χριστός ότι εκπληρώθηκε όλη η Παλιά Διαθήκη,  για να εκπληρωθή πέρα για πέρα και η πιο τελευταία Προφητεία που ήταν γι’ Αυτόν, είπε: διψώ..(«σκεῦος οὖν ἔκειτο ὄξους μεστόν· οἱ δὲ πλήσαντες σπόγγον ὄξους καὶ ὑσσώπῳ περιθέντες προσήνεγκαν αὐτοῦ τῷ στόματι» )  Κι αφού του έφεραν ξύδι,  «ὅτε οὖν ἔλαβε τὸ ὄξος ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπε, τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα» που σημαίνει ότι εκπληρώθηκε όλη η Παλιά Διαθήκη.

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

(Βίντεο 19:30 λεπτό) Τέλος, αγαπητέ Απόστολε, προφητεύται η Ανάστασίς Του! Ο Προφήτης Ησαΐας στο 55 κεφάλαιον, 3 στίχο, προφητεύει εκεί για την Ανάστασι του Χριστού: «διαθήσομαι ὑμῖν διαθήκην αἰώνιον, τὰ ὅσια Δαυὶδ τὰ πιστά». Θα “διαθήσομαι” σ’ εσάς, λέγει ο Θεός διαμέσου του Προφήτου Ησαΐου, νέα, καινούργια Διαθήκη, τας ιεράς υποσχέσεις που υποσχέθηκα στον Δαυΐδ. Αυτή η Προφητεία, αγαπητέ Απόστολε, είναι δυσνόητη, είναι προφητεία για την Ανάστασι του Χριστού, αλλά όπως είχα πει κι άλλη φορά από εδώ, από τούτο το κανάλι, ότι η Παλιά Διαθήκη ερμηνεύεται με την Καινή Διαθήκη, και η Καινή Διαθήκη ερμηνεύεται με την Παλιά Διαθήκη. Έτσι τώρα ανοίγω το 13ο κεφάλαιον Πράξεις των Αποστόλων 34-35 στίχους να ιδούμε εκεί πως ο Απόστολος Παύλος αναφέρει αυτή την Προφητεία. Ενώ παραπάνω μιλάει για την Ανάσταση του Χριστού, έπειτα λέγει: « ὅτι δὲ ἀνέστησεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν μηκέτι μέλλοντα ὑποστρέφειν εἰς διαφθοράν, οὕτως εἴρηκεν, ὅτι δώσω ὑμῖν τὰ ὅσια Δαυῒδ τὰ πιστά». Να, θα δώσω σ’ εσάς τας ιεράς υποσχέσεις που υποσχέθηκα  στον Δαυῒδ. Και παρακάτω, λέγει, αναφέρει μια άλλη προφητεία:  «διὸ καὶ ἐν ἑτέρῳ λέγει· οὐ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν». Γι’αυτό και σε άλλο μέρος της Γραφής, λέγει ο Απόστολος Παύλος, μας βεβαιώνει, ότι δεν θα δώσει τον Μεσσία Χριστό να δεί το σώμα Του φθοράν, δηλαδή αποσύνθεσι θανάτου. Αυτή η Προφητεία είναι από τον 15ο Ψαλμό, 10 στίχο που λέγει: «Οὐκ ἐγκαταλείψῃς τὴν ψυχὴν μου εἰς Ἄδου οὐδὲ δώσῃς τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν»…

(Βίντεο 1:02:05  λεπτό). Η τελευταία μαρτυρία για την «ταυτότητα» του Χριστού είναι η Ἀνάστασίς Του που ανακεφαλαιώνει όλες τις άλλες μαρτυρίες.

Ο Χριστός δεν είναι μόνον ότι Αναστήθηκε, αλλά και προλέγει την Ανάστασί Του, προτοῦ ακόμα σταυρωθή. Ιδού τι έλεγε στους αποστόλους προτού ακόμα σταυρωθή: « ᾿Απὸ τότε ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς δεικνύειν τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ ὅτι δεῖ αὐτὸν ἀπελθεῖν εἰς ῾Ιεροσόλυμα καὶ πολλὰ παθεῖν ἀπὸ τῶν πρεσβυτέρων καὶ ἀρχιερέων καὶ γραμματέων καὶ ἀποκτανθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἐγερθῆναι.» (Μτθ.16,21 πρβλ Μκ 8,31-33. « εἰπὼν ὅτι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου πολλὰ παθεῖν καὶ ἀποδοκιμασθῆναι ἀπὸ τῶν πρεσβυτέρων καὶ ἀρχιερέων καὶ γραμματέων, καὶ ἀποκτανθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἐγερθῆναι».  Λκ 9,21-22) Την τρίτη ημέρα θα αναστηθή. Και πάλι: «᾿Αναστρεφομένων δὲ αὐτῶν εἰς τὴν Γαλιλαίαν εἶπεν αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς· μέλλει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοσθαι εἰς χεῖρας ἀνθρώπων καὶ ἀποκτενοῦσιν αὐτόν, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἐγερθήσεται.» (Ματθ.17,22-23 πρβλ. Μκ 9,30-32. Λκ 9,43-45) Και την Τρίτη ημέρα θα αναστηθή. Και πάλιν: «Καὶ ἀναβαίνων ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα παρέλαβε τοὺς δώδεκα μαθητὰς κατ᾿ ἰδίαν ἐν τῇ ὁδῷ καὶ εἶπεν αὐτοῖς.  ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς ῾Ιεροσόλυμα, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ γραμματεῦσι καὶ κατακρινοῦσιν αὐτὸν θανάτῳ,  καὶ παραδώσουσιν αὐτὸν τοῖς ἔθνεσιν εἰς τὸ ἐμπαῖξαι καὶ μαστιγῶσαι καὶ σταυρῶσαι, καὶ τῇ τρίτη ἡμέρᾳ ἀναστήσεται» (Μθ.20, 17-19 πρβλ. Μκ 10,32-34. Λκ 18,31-34). Και προ ολίγου, την Μεγάλη Πέμπτη, τους είπε: « μετὰ δὲ τὸ ἐγερθῆναί με προάξω ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν.»(Μθ.26,32). Μετά που θα αναστηθώ, θα πάω στη Γαλιλαία, εκεί θα σας περιμένω, εκεί θα συναντηθούμε.

Δεν έχω ώρα αγαπητέ Απόστολε να διάβαζα πολλά χωρία από τα Ευαγγέλια  που μιλάνε για την Ανάστασι του Χριστού, γι΄ αυτό παρακαλώ τους τηλεθεατάς να διαβάσουν από τους 4 Ευαγγελιστάς τα εξής κεφάλαια: Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον: 28 κεφάλαιον, κατά Μάρκον Ευαγγέλιον: 16 κεφάλαιον, κατά Λουκάν Ευαγγέλιον: 24 κεφάλαιον και κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον: 20 και 21 κεφάλαια. Σ’ αυτά τα κεφάλαια είναι η Ανάστασις του Χριστού.

Προτού όμως τελειώσουμε, πρέπει ν’ αφήσουμε έναν μεγάλον που κάποτε ήταν διώκτης του Χριστού να μας εξηγήση για το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού. Ν’ αφήσομε  τον Απόστολο Παύλο να μας διδάσκη για το θέμα αυτό. Ἐτσι θ΄ ανοίξουμε στην πρώτη προς Κορινθίους Επιστολή του, 15ο κεφάλαιο, που είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο, εκεί μιλάει με τέσσερα ρήματα ο Απόστολος Παύλος, γράφει τον θάνατον, την ταφήν, την Ανάστασι και τις εμφανίσεις του Χριστού αλλά και για την δική μας ανάστασι. Θα διαβάσω την πρώτη περικοπή, από τον 1 στίχο μέχρι τον 20 να ιδούμε εκεί πῶς ο Απόστολος Παύλος γράφει το Γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού:  «Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον ὃ εὐηγγελισάμην ὑμῖν, ὃ καὶ παρελάβετε, ἐν ᾧ καὶ ἑστήκατε,  δι᾿ οὗ καὶ σῴζεσθε, τίνι λόγῳ εὐηγγελισάμην ὑμῖν εἰ κατέχετε, ἐκτὸς εἰ μὴ εἰκῆ ἐπιστεύσατε» (Α΄Κορ.15,1-2) Σας κάνω γνωστό αδελφοί, λέγει ο Παύλος, το Ευαγγέλιο το οποίο σας εκήρυξα, το οποίο κι εσείς το επιστεύσατε, και το κρατάτε γερά, δι ού και σώζεστε, ἂν το επιστεύσατε όπως εγώ το εκήρυξα, εκτός αν επιστεύσατε μάταια.

«παρέδωκα γὰρ ὑμῖν ἐν πρώτοις ὃ καὶ παρέλαβον, ὅτι Χριστὸς ἀπέθανεν ὑπὲρ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν κατὰ τὰς Γραφάς» Πρώτα πρώτα λέγει ο Παύλος, σας παρέδωσα αυτό που παρέλαβα κι εγώ, ότι ο Χριστός απέθανε επάνω στο Σταυρό για τας αμαρτίας μας, σύμφωνα με τας Αγίας Γραφάς. Κι όταν ο Παύλος λέγει Αγίας Γραφάς, ονομάζει την Παλαιά Διαθήκη.

«καὶ ὅτι ἐτάφη, καὶ ὅτι ἐγήγερται τῇ τρίτη ἡμέρᾳ κατὰ τὰς γραφάς» Κι αφού απέθανε επάνω στο σταυρό, έπειτα ετάφη  και την τρίτη ημέρα αναστήθηκε σύμφωνα με τας Αγίας Γραφάς.

«καὶ ὅτι ὤφθη Κηφᾷ, εἶτα τοῖς δώδεκα·» Και μετά την Ανάστασί Του ο Χριστός εφανερώθηκε στον Κηφά, στον Απόστολο Πέτρο, έπειτα στους 12 αποστόλους.

« ἔπειτα ὤφθη ἐπάνω πεντακοσίοις ἀδελφοῖς ἐφάπαξ, ἐξ ὧν οἱ πλείους μένουσιν ἕως ἄρτι, τινὲς δὲ καὶ ἐκοιμήθησαν» έπειτα λέγει ο Παύλος, φανερώθηκε σε μια ομάδα που ήταν παραπάνω από 500 πιστοί, που οι περισσότεροι ζουν αυτή τη στιγμή που σας γράφω την επιστολή μου, μερικοί όμως και εκοιμήθηκαν.  Δε λέγει απέθαναν, αλλά εκοιμήθηκαν. Εάν αγαπητέ Απόστολε θα διαβάσουμε στην Παλιά Διαθήκη στα βιβλία των Βασιλειών εκεί όταν πεθαίνει κανένας βασιλιάς λέγει «καὶ ἐκοιμήθη καὶ προσετέθη πρὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ». Δεν λέγει απέθανε, αλλά εκοιμήθη. Δια τούτο, ο ύπνος σύμφωνα με την Αγία Γραφή είναι ένας μικρός θάνατος και ο θάνατος είναι ένας μεγάλος ύπνος. Στη συνέχεια γράφει ο Παύλος:

«ἔπειτα ὤφθη ᾿Ιακώβῳ, εἶτα τοῖς ἀποστόλοις πᾶσιν·». Έπειτα, λέγει, φανερώθηκε στον Ιάκωβο, έπειτα σε όλους τους αποστόλους.

«ἔσχατον δὲ πάντων ὡσπερεὶ τῷ ἐκτρώματι ὤφθη κἀμοί.  ἐγὼ γάρ εἰμι ὁ ἐλάχιστος τῶν ἀποστόλων, ὃς οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς καλεῖσθαι ἀπόστολος, διότι ἐδίωξα τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Θεοῦ·». Τελευταία από όλους τους αποστόλους φανερώθηκε και σε εμένα το έμβρυον διότι εγώ είμαι ο τελευταίος απ’όλους τους αποστόλους ο οποίος δεν είμαι άξιος να ονομαστώ απόστολος του Χριστού διότι εδίωξα την Εκκλησίαν  του Θεού.

« χάριτι δὲ Θεοῦ εἰμι ὅ εἰμι· καὶ ἡ χάρις αὐτοῦ ἡ εἰς ἐμὲ οὐ κενὴ ἐγενήθη, ἀλλὰ περισσότερον αὐτῶν πάντων ἐκοπίασα, οὐκ ἐγὼ δέ, ἀλλ᾿ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σὺν ἐμοί.». Δεν είμαι άξιος να ονομαστώ απόστολος διότι εδίωξα την Εκκλησίαν του Θεού. Χάριτι όμως θεού είμαι κι εγώ αυτός που είμαι. Είμαι δηλαδή κι εγώ ένας απόστολος του Χριστού όχι με την δική μου χάρι αλλά με τη Χάρι του Θεού (κι η Χάρις του Θεού σ’εμένα δεν εδόθηκε με μέτρον αλλά με αφθονία και έγινα ο μεγαλύτερος και ο φλογερότερος απόστολος του Χριστού). 

Και αφού μέχρι εδώ αγαπητέ Απόστολε αναφέρει τον θάνατον, την ταφήν, την Ανάστασιν και τις εμφανίσεις του Χριστού, έπειτα λέγει:

«εἴτε οὖν ἐγὼ εἴτε ἐκεῖνοι, οὕτω κηρύσσομεν καὶ οὕτως ἐπιστεύσατε» (Α΄Κορ.15,11). Είτε εγώ ο Παύλος είτε οι άλλοι απόστολοι, το ίδιο και το αυτό Ευαγγέλιο κηρύττομε. Κι όπως εμείς οι απόστολοι κηρύττομεν, έτσι κι εσείς επιστεύσατε.

 «Εἰ δὲ Χριστὸς κηρύσσεται ὅτι ἐκ νεκρῶν ἐγήγερται, πῶς λέγουσί τινες ἐν ὑμῖν ὅτι ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν;  εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται· εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν» (Α΄Κορ.12-14). Εάν ημείς οι απόστολοι κηρύττομεν ότι ο Χριστός Αναστήθηκε από των νεκρών, πῶς υπάρχουν αναμεταξύ σας μερικοί άπιστοι που λένε ότι δεν υπάρχει ανάστασις νεκρών; Ότι (διότι) αν δεν υπάρχει ανάστασις νεκρών, ούτε ο Χριστός αναστήθηκε. Κι αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, ψεύτικο είναι το κήρυγμά μας, ψεύτικη είναι και η πίστις σας.

«εὑρισκόμεθα δὲ καὶ ψευδομάρτυρες τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἐμαρτυρήσαμεν κατὰ τοῦ Θεοῦ ὅτι ἤγειρε τὸν Χριστόν, ὃν οὐκ ἤγειρεν, εἴπερ ἄρα νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται·» Έπειτα, εμείς οι απόστολοι παρουσιαζόμαστε και ψευδομάρτυρες του Θεού, ότι μαρτυρήσαμεν κατά του θεού ότι ανέστησεν τον Χριστόν τον οποίον δεν τον ανέστησε αν υποθέτομεν ότι οι νεκροί δεν θα αναστηθούν.  

«εἰ γὰρ νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται.  εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν· ἔτι ἐστὲ ἐν ταῖς ἁμαρτίαις ὑμῶν». Διότι αν οι νεκροί δεν θα αναστηθούν, ούτε ο Χριστός αναστήθηκε! Κι αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, είναι μάταια η πίστι  σας, άρα βρισκόσαστε στις ίδιες αμαρτίες όπως είσασταν και πρώτα.   

« ἄρα καὶ οἱ κοιμηθέντες ἐν Χριστῷ ἀπώλοντο». Και απ’όλα αυτά που γράφει παραπάνω, βγάζει ένα συμπέρασμα ο Παύλος και λέγει: άρα κι αυτοί που πέθαναν με την ελπίδα στο Χριστό, και θυσίασαν τα πάντα για τον Χριστό, ἂν δεν υπάρχει πέραν του τάφου άλλη ζωή, χάθηκαν, λέγει ο Παύλος!  

« εἰ ἐν τῇ ζωῇ ταύτῃ ἠλπικότες ἐσμὲν ἐν Χριστῷ μόνον, ἐλεεινότεροι πάντων ἀνθρώπων ἐσμέν.» Διότι αν σ’αυτόν τον κόσμο, σ’ αυτήν την ζωή έχομεν την ελπίδα στον Χριστό,  είμαστε οι πιο “χαμένοι” ,  οι πιο αξιολύπητοι άνθρωποι του κόσμου.

«Νυνὶ δὲ Χριστὸς ἐγήγερται ἐκ νεκρῶν, ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο» (Α΄Κορ.15,20). Αλλά όχι! Λέγει ο Παύλος. Ο Χριστός Αναστήθηκε! Δεν είμαστε χαμένοι αλλά οι ευτυχέστεροι, διότι ο Χριστός Αναστήθηκε, είναι ο πρώτος που αναστήθηκε από τους νεκρούς. Και στη συνέχεια παρακάτω  και σε άλλα χωρία της Γραφής, στις Επιστολές του, ο Παύλος λέγει για τον εαυτόν του όταν μιλάει για την Ανάστασι του Χριστού, Τι ήταν αυτό που γύρισε εμένα και έγινα από εκεί που ήμουν διώκτης του Χριστού, έγινα ο μεγαλύτερος και ο φλογερότερος απόστολος των εθνών; Ήταν η Ανάστασίς Του, ότι φανερώθηκε ο Χριστός σε εμένα. Και βλέπομεν ότι με τη μαρτυρία της Αναστάσεως του Χριστού, δείχνει ότι ο Χριστός είναι Θεός , είναι Υιός του Θεού, είναι το δεύτερον πρόσωπον της Αγίας Τριάδος. Και, να το κλείσω καλύτερα, θέλω να πω ότι ο Χριστός έκανε την Εκκλησία Του. Και εάν θα διαβάσομε στον Παλαιά Διαθήκη στη Γένεσι στο πρώτο κεφάλαιο, εκεί στην αρχή λέγει: «Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεός τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν». Αν θα διαβάσωμε αγαπητέ Απόστολε στο κατά Μάρκον Ευαγγέλιον 3ο κεφάλαιο 14 στίχο, εκεί λέγει ο Χριστός για την Εκκλησία Του, για τους αποστόλους :  «καὶ ἐποίησε δώδεκα, ἵνα ὦσι μετ᾿ αὐτοῦ» Να είναι μαζί Του! Δηλαδή έκανε την Εκκλησία!  Και αλλού λέγει στο 16ο κεφάλαιον κατά Ματθαίον στον απόστολο Πέτρο:  «καὶ δώσω σοι τὰς κλεῖς τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν» και αφού αναφέρει αυτά, λέγει για την Εκκλησία: «καὶ πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς».  Και για τον λόγο Του, για το Ευαγγέλιόν Του, λέγει: «ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ παρελεύσονται, οἱ δέ λόγοι μου οὐ μή παρέλθωσι» (Ματθ. 24,35). Και τέλος, ένας Μεγάλος άγιος της Εκκλησίας μας, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αυτός ο Πατέρας, μεγάλος, της Εκκλησίας μας, ο μεγαλύτερος που ερμήνευσε όλη την Αγία Γραφή Παλιά και Καινή Διαθήκη, αυτός που διώχθηκε τόσο πολύ και εσωτερικά (από τους επισκόπους)  και εξωτερικά, αυτός ο μεγάλος Άγιος της Εκκλησίας μας, λέγει για την Εκκλησίαν του Χριστού: Όσο χτυπάνε τα κύματα στον βράχο που είναι η Εκκλησία, που είναι στύλος και εδραίωμα της αληθείας, όσο και αν χτυπάνε, τίποτα δε θα πάθη, ούτε θα σαλευθή. Και η Εκκλησία του Χριστού, λέγει (ο ιερός Χρυσόστομος), κλυδωνίζεται αλλά δεν καταποντίζεται.


2 σχόλια:

  1. Έτσι θα έπρεπε να είναι και τα από άμβωνος κηρύγματα των συγχρόνων επισκόπων και ιεροκηρύκων. Βαβαί όμως... !

    Τον τυφλό βοσκό κ.Γιάννη, είχα την τιμή να ακούσω από κοντά προ 30ετίας σε αίθουσα Ορθοδόξου Χριστιανικής αδελφότητος της Θεσσαλονίκης. Απαντούσε από μνήμης (απ'έξω) σε όλες τις ερωτήσεις για την Καινή Διαθήκη. Του έλεγες: "απάγγειλέ μου το χωρίον αυτού του κεφαλαίου, αυτού του βιβλίου" και το απήγγελε απ΄ έξω, και μάλιστα όλη την περικοπή και τις σχετικές περικοπές και χωρία!!! Γνωρίζω ότι εκτός από την σύντομη μετάφραση μετά συντόμου ερμηνείας του Τρεμπέλα την οποία διάβασε όσο είχε την όρασή του, άκουγε και Ορθόδοξες ομιλίες και εκπομπές και σε όσες απορίες είχε, συμβουλευόταν και γνώστες της ερμηνευτικής της Αγίας Γραφής. Όπως όμως αποδεικνύεται από τη σημερινή ευλογία, αφού μετά την Καινή Διαθήκη μελέτησε και την Παλαιά, μπορεί να εφαρμόζη την μέθοδο που συμβουλεύει ο ιερός Χρυσόστομος σε όλους τους Χριστιανούς. Να ερμηνεύει, το κατά δύναμιν, τα δυσνόητα χωρἰα της Αγίας Γραφής διά της ίδιας της Γραφής έστω και αν τυχόν σε κἀποιες λέξεις η κατανόησί του δεν είναι ακριβής όπως σε μια περίπτωση το "ἐκτρωμα" επειδή ο Απ.Παύλος το ταυτίζει ταπεινοφρόνως με τον εαυτό του εν σχέσει με τους άλλους Αποστόλους, ο ευλαβής συνταξιούχος τυφλός βοσκός κύριος Γιάννης, δεν θέλει να το απαγγείλει έτσι αλλά το μεταφράζει "έμβρυο". Ευλογείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά την απομαγνητοφώνησι μιας παραπομπής εκ παραδρομής αντί του σωστού (Α΄Κορ.15,12-14) γράφεται (Α΄Κορ.12-14). Δηλ. παραλείφθηκε το κεφάλαιο (15). Το σωστό είναι

    «Εἰ δὲ Χριστὸς κηρύσσεται ὅτι ἐκ νεκρῶν ἐγήγερται, πῶς λέγουσί τινες ἐν ὑμῖν ὅτι ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν; εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται· εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν» (Α΄Κορ.15, 12-14).

    ΑπάντησηΔιαγραφή