Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012





E-mail

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ


ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ


του Θεολόγου-Φιλολόγου Κων. Σιαμάκη


Κα βέβαια κκλησία χει δικαίωμα ν κδώσ ταυτότητες τν μελν της, να δικαίωμα πο τ χει κα τ σκε χι μόνο πολιτεία, κάθε πολιτεία, λλ κα κάθε θλητικς σύλλογος, κα κάθε λέσχη σωματεο, κα κάθε πανεπιστήμιο, κόμη κα κάθε διωτικ πιχείρησι. ποιός εναι ατς πο θ τολμήσ ν’ μφισβητήσ στν κκλησία να δικαίωμα πο τ χει κα κουτσ Μαρία;


κκλησία χωρς ταυτότητες μελν κινδυνεύει. δν μπορε ν προστατεύσ τ ερά της. κι χει κάθε δικαίωμα ν βάλ στν αλή της φράχτη.


ν πέντε μουσουλμάνοι Τορκοι, λληνομαθες επρεπες κα σοβαρο μ κουστούμι κα γραβάτα, μπον σ μι κκλησία κι κκλησιαστον, δν θ τος π κανες τίποτε. κι ν πλησιάσουν ν κοινωνήσουν, φυσικ παπς θ τος κοινωνήσ. γ διος στ ζωή μου κοινώνησα πολλς φορς ς γνωστος σ πολλος ναος πολλν πόλεων, κα οδέποτε παπς ρνήθηκε ν μ κοινωνήσ. ετυχς δηλαδ πο εμαι Χριστιανς ρθόδοξος βαπτισμένος κα χρισμένος.


Πρν π πέντε χρόνια μακαρίτης παπς το ραιοκάστρου Νικόλαος Φράγκος, καθς καθόμουν στ ερ τν ρα πο ατς κοινωνοσε τος Χριστιανούς, μπαίνει μέσα κα μο λέει˙ ΄΄λα ν σο δείξω κάποιον΄΄. σκύβω, βλέπω ξω, κα μο δείχνει κάποιον λέγοντας˙ ΄΄βγα ξω κα νάκρινέ τον˙ εναι, νομίζω, λβανς κα θέλει ν κοινωνήσ΄΄. πάω κα τν νακρίνω. λεγόταν ρνέστος. το λέω˙ ΄΄ωμαιοκαθολικς εσαι;΄΄. ΄΄Ναί΄΄. ΄΄Κα γιατί ρχεσαι ν κοινωνήσς στν κκλησία μας;΄΄ ΄΄Μς πιτρέπουν΄΄. ΄΄Ποιοί; ο δικοί σας;΄΄. ΄΄Ναί΄΄. ΄΄ δική μας μως κκλησία δν σς κοινωνε΄΄, το λέω. νημέρωσα τν παπ, κα δν τν κοινώνησε.


Πρν πολλ χρόνια στν θήνα μι δημοσιογράφος, κυνικ κα βλάσφημη, ξωμολογήθηκε σ 30 ξομολόγους. πως γραφε δια πειτα, γελοιοποιώντας ξομολόγησι κι ξομολόγους, δν πίστευε στν ξομολόγησι, οτε σ θεό. «ξωμολογήθηκε» διάφορα φανταστικά της μαρτήματα, βαρύτατα κι νώμαλα, προσερχόταν μ διάφορες νδυμασίες, π σεμνς μέχρι πολ σεμνες, μερικος ξομολόγους ΄΄τος ίχτηκε λεκτικ κα κάπως διακριτικά΄΄ ( φράσι δική της), λλους ΄΄τος κουνήθηκε κιόλας΄΄ ( φράσι δική της), κα λ’ ατ τ κανε πειραματιζόμενη, γι ν δ πς ντιδρον ο ξομολόγοι κα τί πάντησι δίνουν κατ περίπτωσι. τος μεταχειρίστηκε δηλαδ σν πειραματόζα κα τν ξομολόγησι σν πειραματικ λικό. κα σφαλς στ επορτάζ της μποροσε ν γράφ κα ψέμματα πολλ κα χοντρά.


Πάντως στ βάπτισι, στ χρσμα, κα στ γάμο μι τέτοια ζαβολι δν μπορε ν γίν. πειδ σ’ ατ προσερχόμενος μφανίζει ΄΄χαρτι΄΄ κα πληρώνει. δικαίως πληρώνει βέβαια. διότι ν σ’ να γάμο Σάββατο βράδυ τ συμπεθερι σκορπίση 30 χοφτες ύζι κα μερικς χοφτες νθοπέταλα κα κουφέτα, πο ταν συντριβον κάτω π τακούνια, λερώνουν παίσια τ πάτωμα κα τ χαλιά, νας τν 2.000 τετραγωνικν μέτρων πρέπει ν καθαριστ πειγόντως — τ πρωΐχει ρθρο κα θεία λειτουργία— π εδικ νυχτεριν συνεργεο καθαρισμο μειβόμενο περωριακά, ν καθαριστ πάνω κα κάτω π τ χαλι κα τ στρωσίδια του – τ ύζια τ βλέπω μέχρι κι πάνω στν μβωνα–, ν εναι χειμώνας, πρέπει κατ τ γάμο ν θερμανθ μ μισ βαρέλι πετρέλαιο, πειδ χει κυβισμ τετραωρόφου οκοδομς σ μβαδν 2.000 τετραγωνικν κα θέρμανσι νάβει π πέντε ρες πι μπροστά, κα χειμνα - καλοκαίρι πρέπει γι τ φωτισμ ν κάψ εμα τόσο, σο πληρώνεται στος διμηνιαίους λογαριασμος μις δεκαώροφης πολυκατοικίας. πάρχουν δ κα λλες δαπάνες. κενο μως πο θέλω κυρίως ν π, εναι τι πάρχει κάποιος λεγχος στ δαπανηρά. ξομολόγησι, θεία εχαριστία, κι ν μέρει τ εχέλαιο εναι κτεθειμένα στ βεβήλωσι κα στ διασυρμό.


Γι’ ατ κκλησία χει δικαίωμα, ν θελήσ, ν σημάν τ μέλη της μ μητρα κα ταυτότητες. δν χει καμμι ποχρέωσι ν μαθαίν τ μέλη της π μι διωτικ πιχείρησι π να κράτος.


πίσης κκλησία, τολάχιστο ναντι το Κυρίου της, χει δικαίωμα ν’ ποκρύβ τ μέλη της π να κράτος. διότι στ 200 κράτη τς γς λλάζουν κυβερνήσεις κα καθεσττα κάθε λίγο, κα κάποια π’ ατ εναι χθρικ πρς τος Χριστιανούς, τν ποίων ζω κινδυνεύει. π Διοκλητιανο, ποος ς διώκτης τν Χριστιανν ΄΄χτένισε΄΄ λους τος πηκόους του, γι ν βρ κα ν σκοτώσ τος Χριστιανούς, ν ο Χριστιανο ταν δηλωμένοι ς Χριστιανο σ κρατικ γγραφο, μητρο ταυτότητα, διώκτης θ τος ερισκε λους σ μία μέρα, θ τος σκότωνε, κα σήμερα, κατ’ νθρωπον, δν θ πρχε κκλησία. μ’ ατ τν τρόπο διέσωσε τότε Κύριος τν κκλησία, μ τ ν μν εναι ο Χριστιανο δηλωμένοι στ κράτος ς Χριστιανοί. τος ξερε μόνο κκλησία. ο πολιτικς ταυτότες τότε ταν σες μ τς σημερινές, λλ χάλκινες, κα λέγονταν privilegia.


κκλησία λοιπν δν χει καμμι ποχρέωσι ν φανερών τ μέλη της στ γκόσμιο κράτος, κι χει κάθε δικαίωμα ν σημαίν γι τν αυτό της τ μέλη της μ δικές της ταυτότητες κα ν τ χ γραμμένα σ δικά της μητρα (δίπτυχα). ατ τ δικαιώματα τ χει κα μι ποδοσφαιρικ μάδα.


προειρημένη κυνικ δημοσιογράφος κα κάθε τέτοιος δημοσιογράφος τν φημερίδων τς τηλεοράσεως, πειδ θ χάσ τν εκαιρία ν βλασφημ ν βεβηλών κα ν διασύρ τν κκλησία, μ μι καζούρα γι τν ποία κριβοπληρώνεται δια, σφαλς θ διαμαρτυρηθ γι σκοταδισμ κα μεσαιωνικς μεθόδους τς κκλησίας. ν ατ εναι σκοταδισμός, ς κρατήσ δια τ φωταδισμό της το καναλιο της, στε ν μπαινοβγαίν στ γραφεα κα στ στούντιο χωρς ταυτότητα.

Μελέτες 3 (2008)

7 σχόλια:

  1. Δηλαδή, ανα καταλάβαμε καλά, όταν θα πηγαίνουμε να κοινωνήησουμε θα πρέπει να κρατάμε και την εκκλησιαστική ταυτότητα;

    Έχουμε ξαναπεί, ότι για το θέμα των εκκλησιαστικών ταυτοτήτων είναι κατ' αρχήν ο απόστολος Παύλος αρνητικός:

    "Μήπως αρχίζουμε πάλι να συσταίνουμε τον εαυτό μας; Ή μήπως χρειαζόμαστε, όπως μερικοί, συστατικές επιστολές για σας ή από εσάς. Εσείς είστε η συστατική επιστολή για το ποιοί είμαστε. Αυτή είναι γραμμένη μέσα στις καρδιές μας και μπορούν να τη διαβάζουν και να την καταλαβαίνουν όλοι οι άνθρψποι. Είναι φανερό ότι είστε συστατική επιστολή, γραμμένη από το Χριστό με τη δική μας φροντίδα. Αυτή δεν γράφτηκε με μελάνι, αλλά με το Πνεύμα του ζωντανού Θεού, δεν γράφτηκε πάνω σε πέτρινες πλάκες, αλλά πάνω σε πλάκες ανθρώπινες, στις καρδιές σας" (Κορ. Β΄ 3. 1-3).

    Αλλά και κανένα Πατερικό ή Συνοδικό κείμενο ή κανόνας δεν θεσπίζει εκκλησιατικές ταυτότητες.
    Άλλωστε, τι ποιό απλό να γίνεται ανακοίνωση κάθε φορά, ότι στη θ. κοινωνία επιτρέπεται η προσέλευση μόνο σε Ορθοδόξους.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Απ. Παύλος δεν είναι κατά των συστατικών επιστολών, διότι απεναντίας έγραψε ο ίδιος συστατικές επιστολές και συνέστησε με έγγραφα ή αυτοπροσώπως χριστιανούς και εκκλησίες που γνώριζε, σε Εκκλησίες και πιστούς που δεν τους γνώριζαν (βλ.Κ.Δ.)
      Ο Απ. Παύλος, στο Κορ. Β΄ 3. 1-3 μιλάει αρνητικά όχι γενικά για συστατικές επιστολές, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση λέει ότι δεν χρειάζεται διότι η συστατική επιστολή υπάρχει ήδη. Αναφέρεται σε ειδική περίπτωση σε ανθρώπους που τον γνώριζαν, που τους Ευαγγέλισε, και στους οποίους κάποιοι τον διέβαλαν ως μη απόστολο. "Ξέρετε ποιος είμαι, δε θα χρειαστώ και συστατική επιστολή" τους μαλώνει, "εσείς είστε η συστατική μου επιστολή". Συνεπώς το πατρατιθέμενο χωρίο (Κορ. Β΄ 3. 1-3) αναφέρεται ειρωνικά δηκτικά και επιτιμητικά λέγοντας ότι όσο αφορά ειδικά ο συγκεκριμένο γνωστό ποίμνιό του της Κορίνθου όπου Ο ΙΔΙΟΣ έζησε και κήρυξε και εργάστηκε, δεν χρειάζονται άλλες συστατικές επιστολές για το πρόσωπό του.

      Δεν κολλάμε στη "λέξη" ταυτότητες αλλά μόνο στην υποχρέωση της Εκκλησίας, ή στο αυτονόητο δικαίωμά της, να γνωρίζει το ποίμνιο, να το καταγράφει τα μέλη και να "αφορίζει" τα μη μέλη, τουλάχιστον τα κεκραγμένα. Στις κατακόμβες και στις αρχαίες εκκλησίες δεν γράφουν οι Πράξεις ότι εισήρχοντο αλλόπιστοι ή ειδωλολάτρες κατά τη Θ.Λειτουργία, ούτε ότι συμμετείχαν στις αγάπες, ούτε ότι είχαν άπαντα κοινά, συνεπώς αν όντως δεν υπάρχουν, προ τι να υπάρξουν συνοδικές αποφάσεις; για το αυτονόητο; Μόνο κατηχούμενοι προσήρχοντο, στον πρόναο, και η εκφώνηση "μήπως είναι εδώ κάποιος κατηχούμενος" κατά τη Θ.Μετάληψι, λέει πολλά.

      Εκκλησία = κλήρος και πιστός λαός.
      Η όντως Εκκλησία αυτονόητα ήταν και είναι υπέρ της "ταυτο"ποίησης των μελών της, με ταυτότητες ή με κάποιο άλλο τρόπο, διότι δεν είναι ξέφραγο αμπέλι, και διότι το ποίμνιο θα εκλέξει τους ποιμένες, θα τους ελέγξει, θα αποφασίσει ως Εκκλησία = κλήρος και λαός για πολλά και πνευματικά θέματα. Και δεν μπορεί να μετέχουν και οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί, είναι αυτονόητο. Άλλο αν οι μισθωτοί ποιμένες και το καταναγκαστικό ποίμνιο, του 98% σαφώς δεν νοιάζονται για τέτοιες πνευματικές λεπτομέρειες.
      Ο κάθε ποιμήν, έστω και αν έχει 600 πρόβατα (τσέλιγκας) γνωρίζει ένα - ένα τα πρόβατά του, τα αποκαλεί το καθένα με το όνομά του, καταλαβαίνει αν ένα ξένο πρόβατο μπήκε στο κοπάδι και το απομακρύνει, στον ποιμένα του, γιατί μπορεί να είναι και ψωραλέο ή άρρωστο και να κολλήσουν και τα υγιή. Οι ποιμένες της Εκκλησίας οφείλουν να γνωρίζουν το ποίμνιό τους, κάτι που στην Ελλάδα γίνεται στο παλαιό, στους πεντηκοστιανούς, στους Ευαγγελικούς, στους αποκαλούμενους μάρτυρες, όπου ξέρουν αν ο προσερχόμενος στις συνάξεις τους δεν είναι δικός τους και φροντίζουν να μην συμμετέχει στα δικά τους τυπικά κοινωνίας. Μόνο στην Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία το σύστημα είναι τέτοιο, κρατική υποχρεωτική Εκκλησία, με μισθωτούς ποιμένες και ποίμνιο που ανήκει αλλά δεν ανήκει σε αυτή κατά το μεγάλο ποσοστό, όπου ο αδελφός δεν γνωρίζει τον αδελφό και ο ποιμένας δεν γνωρίζει τα πρόβατα τους προβατόσχημους λύκους, τα ψωραλέα πρόβατα που όπως λέει ο Χρυσόστομος πρέπει να απομακρύνονται ή να θεραπεύονται. Το μόνο που ξέρει η Εκκλησία μας είναι να αφορίζει, να θέτει σε ακοινωνησία, να εκθρονίζει όχι κραυγαλέες περιπτώσεις υβριστών, δηλωμένων αθέων, αλλά ευσεβών όπως Νικ.Σωτηρόπουλος, π.Ευθ.Τρικαμηνάς, Σεβ.Αττικής π.Νικόδημος όταν συμβαίνουν όλα τα ανωτέρω.

      Αναγνώστης

      Διαγραφή
    2. Δυστυχώς, παραλείψαμε να δηλώσουμε, ότι το ανωτέρω κείμενο περί ταυτοτήτων, το πήραμε από το περιοδικό "Ελεύθερη Πληροφόρηση", του Αττικής Νικόδημου, την εποχή των συλλαλητηρίων, για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Αν λοιπόν κάνουμε λάθος, κάνει λάθος και ο Σεβασμιώτατος.

      Όσον αφορά την παρουσία ετεροδόξων κατά τη θεία λέιτουργία και βεβαίως αυτή απαγορεύεται, όπως απαγορεύεται και η παραμονή κατηχουμένων μετά το πρόσταγμα του ιερέα "οι κατηχούμενοι προέλθετε".

      Τώρα αν παρελπίδα βρεθεί ετερόδοξος στη θ. λειτουργία δεν τον διώχνουμε, αλλά μπορεί να παραμείνει και στο τέλος λαμβάνει το αντίδωρον:

      Όσοι εκ των αιρετικών έρχονται με σεβασμό να παρακολουθήσουν την Ορθόδοξη λατρεία και ζητούν την ευλογία, δεν τους αποπέμπουμε, αλλ’ αντιθέτως τους προσφέρουμε αντίδωρο και αγιασμό (Πατριάρχη Γεννάδιου, Άπαντα, τ. 5, σελ. 201-202. Επίσης, Καλ. Δελικάνη, Έγγραφα, τ. Γ΄, σελ. 684. Επίσης, Συναξαριστής, Νεομάρτυρας Αχμέτ, επίσκεψη της Χάριτος δια του αντιδώρου, σελ. 509. Επίσης, Αχρίδος Δημήτριος, Ρ-Π, Σύνταγμα, Ε΄, σελ. 435).

      Ο π. Επιφ. Θεοδωρόπουλος αναφέρει για την προσέλευση ετεροδόξων στην Ορθόδοξη λατρεία: «αν….. θελήση αιρετικός τις να εισέλθη, τότε βεβαίως δεν θα διακόψωμεν την λατρείαν, ούτε θα καλέσωμεν την Αστυνομίαν. Θα συνεχίσωμεν την λατρείαν και μετά το πέρας αυτής θα πλησιάσωμεν τον ετερόδοξον και μετ’ ευγενείας θα είπωμεν εις αυτόν τι λέγουσιν εν προκειμένω οι ιεροί κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας και θα υποδείξωμεν ότι άλλοτε οφείλει να φέρηται προς αυτούς μετά σεβασμού. Ημείς ουδέποτε θα εισέλθωμεν εις ετερόδοξον Ναόν εν ώρα λατρείας, τηρούντες εν απολύτω ακριβεία τους Ι. Κανόνες. Περί την είσοδον όμως ετεροδόξων εις τους ημετέρους Ναούς μικρά τις ελαστικότης, εν τω πνεύματι της εκκλησιαστικής οικονομίας, δεν βλάπτει» (Ε. Θεοδωρόπουλου, Άρθρα-Μελέται-Επιστολαί, Α΄, σελ. 215).

      ΙΚ

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα, ωραίο το σχόλιο του κ.ΙΚ. όσο και τα παρατιθέμενα πολύ χρήσιμα αποσπάσματα (που όμως δεν αναφέρονται στις περιπτώσεις που αιρετικός θελήσει να κοινωνήσει μη δηλώνοντας τι πιστεύει ή παριστάνοντας ότι είναι Ορθόδοξος). Ο Απ.Παύλος στην Β.Κορ, αντιμετωπίζει κάποιον που τον αμφισβητούσε, και λέει ότι δεν χρειάζονται συστάσεις, ενώ αυτοπροσώπως και στην Α Κορ, διαπιστεύθηκε έγκυρα, προφανώς και ο Κανονικός Σεβ.Αττικής π.Νικοδημος, με τον ίδιο τρόπο του Απ.Παύλου απαντάει στους αμφισβητίες. Στο θέμα της υποχρεωτικής αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες της Πολιτείας, όντως υπήρξαν 3.000.000 υπογραφές, και σχεδόν σύσσωμος ο κλήρος ήταν πρωτοστάτης, αλλοίμονο αν δεν βαπτίζονται, παντρεύονται, κηδεύονται το 98% των Ελλήνων!
      Αλλά τσιμουδιά για 10.000.000 όρκομωσίες, 400.000 εκτρώσεις το έτος, το 60% των γάμων που οδηγεί σε διαζύγιο, τις ελεύθερες σχέσεις προγαμιαίες και μη, την ομοφυλοφιλία, τους πελάτες στις πολλαπλασιαζόμενες αλλοδαπές πόρνες, τα ναρκωτικά, φιλαργυρία, φιλαυτία, εκμετάλλευση, τη διαφθορά, την αδικία, και πολλά χειρότερα. Ευσεβείς Χ.Ο. στις ταυτότητες τα κάνουμε αυτά και χειρότερα... ή όχι;

      Γράφει αποπνέοντας χάριν ο μακαριστός π.Επιφάνειος: " αν….. θελήση αιρετικός τις να εισέλθη, τότε βεβαίως δεν θα διακόψωμεν την λατρείαν"... Στα δε άπαντα Πατρ.Γενναδίου κ.ά: "Όσοι εκ των αιρετικών έρχονται με σεβασμό να παρακολουθήσουν την Ορθόδοξη λατρεία και ζητούν την ευλογία, δεν τους αποπέμπουμε αλλ’ αντιθέτως τους προσφέρουμε αντίδωρο και αγιασμό". Στο άρθρο του Κων/νου Σιαμάκη ακριβώς αυτά διαβάσαμε ότι διημείφθησαν, όπως τα πρεσβεύει και ο π.Επιφάνειος: Ο μεν κ.Κ.Σ, κατόπιν εντολής του ιερέα, ερεύνησε και έπειτα ενημέρωσε τον Ερνέστο: "αφού είσαι καθολικός η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν σε κοινωνάει", ο δε μακαριστός ιερέας Νικόλαος, ακριβώς εφήρμοσε την οικονομία, δεν μετέδωσε μεν την Θ.Κοινωνία στον καθολικό Ερνέστο αλλά και δεν τον εξέβαλε από τον ιερό ναό, του επέτρεψε να παρακολουθεί τη συνέχεια της Θ.Λειτουργίας.

      Διαγραφή
  2. Παρά το φαινομενική απλότητα, με αφορμή τη λέξη "ταυτότητα" το άρθρο είναι πολυθεματικό και πολλαπλώς βαρυσήμαντο και επίκαιρο.

    Αν μας ενδιαφέρει η ουσία, ας μη θεωρήσει κάποιος ότι η εκκλησία έχει μητρώο μελών, όσων έχουν βαπτιστεί. Είναι εν πολλοίς άκυρο λόγω νηπιοβαπτισμού αφού δε σημαίνει ότι ο κάθε νηπιοβαπτισμένος θα είναι πιστός όταν ενηλικιωθεί. Νηπιοβαπτισμένοι είναι στην πλειοψηφία οι άθεοι, κακόβουλοι, υβριστές, είρωνες, αιρετικοί που όπως και οι αλλόθρησκοι, ελλείψει ελέγχου, αν θέλουν μπορούν να κοινωνούν ανεμπόδιστα στις μεγάλες πόλεις ή στα προσκυνήματα, ή στις τουριστικές περοχές και νησιά το καλοκαίρι. Έχω δει κι εγώ τουρίστα που κοινώνησε, χωρίς να ερωτηθεί για την πίστη του.

    Η "εκκλησιαστική ταυτότητα" είναι θεμιτή. Αλλά αρκετοί Δεσπότες δεν την θέλουν, θέλουν ως ποίμνιό τους το 98% του πληθυσμού, τους αποκληθέντες Χριστιανούς της λαμπαδούρας έστω δηλωμένους άθεους, υβριστές, είρωνες, κακόδοξους, για να τους βαπτίζουν, ενίοτε παντρεύουν και σχεδόν πάντοτε κηδεύουν. Ας μην είναι σίγουρος ο σεβαστός κ.Κ.Σιαμάκης ότι σε όλους του ναούς τα -πολλά- λεφτά που πληρώνουν οι πιστοί για γάμους και βαπτίσεις, πηγαίνουν όλα στο πετρέλαιο ή στην καθαριότητα. Όπως ο κάθε πολίτης, για κάθε προσωπική αμοιβή, έστω υπερωριακή ή τυχηρών, οφείλει να κόβει αποδείξεις και να δηλώνει στην εφορία όλα τα εισοδήματα, έτσι και οι ιερείς και οι Δεσπότες οφείλουν πρώτοι να είναι υπόδειγμα τιμιότητος και να δηλώνουν τα όποια εισοδήματα, και από γάμους, και από κηδείες, και από βαπτίσεις, διαφορετικά σκανδαλίζεται ο λαός που πεινάει, και γίνονται αφορμή να απομακρύνεται ο κόσμος από την εκκλησία.

    Θίγεται και η αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες της πολιτείας. Η σωστή ιστορικώς και θεολογικώς Εκκλησιαστική αντιμετώπιση είναι αυτή που αναφέρει ο συγγραφέας: Η Εκκλησία οφείλει να μην αποκαλύπτει στο Κράτος τα μέλη της. Δεν παρέδωσε και δεν παραδίδει τα μέλη της σε διωγμούς, παλιούς, σύγχρονους ή μελλοντικούς σε αθεϊστικά καθεστώτα ή αντιχριστιανικά, ούτε όμως και οι πιστοί αυτοαποκαλύπτονται έναντι του Καίσαρα. Μάλιστα, είναι γνωστή η αποδοκιμασία της Εκκλησίας σε όσουν από υπερβολικό ζήλο, εισπηδούσαν εθελοντικά στα μαρτύρια και στις Ρωμαϊκές αρένες "για να γίνουν μάρτυρες", χωρίς να τους προκαλέσει κανείς. Αν καταγγελθούν, προδοθούν, διωχθούν, Ομολογούν την Πίστη τους, τότε δεν θυσιάζουν στον Καίσαρα, στα είδωλα, δεν απαρνούνται τον Χριστό και Ομολογούν την Πίστη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν σήμερα, αντιδράσεις προκαλεί η καταχώρηση σε κάρτες πολίτη, προσωπικών δεδομένων όπως το θρήσκευμα (τι άλλο ενδιαφέρει την Εκκλησία), πριν από λίγα χρόνια αντιδράσεις και συλλογή εκατομμυρίων υπογραφών προκάλεσε η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, τις οποίες αντικαθιστά η κάρτα του πολίτη, και οι οποίες μετά από πολλές αλλαγές και μετά από αιώνες αντικατέστησαν τα privilegia, τις όπως πληροφορούμεθα χάλκινες ταυτότητες της Ρωμαϊκής μ.Χ. εποχής που δεν ανέγραφαν το θρήσκευμα και έτσι έσωσαν από τον θάνατο αρκετούς Χριστιανούς. "ἂν οἱ Χριστιανοὶ ἦταν δηλωμένοι ὡς Χριστιανοὶ σὲ κρατικὸ ἔγγραφο, μητρῷο ἢ ταυτότητα, ὁ διώκτης θὰ τοὺς εὕρισκε ὅλους σὲ μία μέρα, θὰ τοὺς σκότωνε, καὶ σήμερα, κατ’ ἄνθρωπον, δὲν θὰ ὑπῆρχε ἐκκλησία. μ’ αὐτὸ τὸν τρόπο διέσωσε τότε ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησία, μὲ τὸ νὰ μὴν εἶναι οἱ Χριστιανοὶ δηλωμένοι στὸ κράτος ὡς Χριστιανοί".

    "δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο κάτω από τον ήλιο. Όποιος μιλήσει και πει: δες, τούτο είναι καινούργιο, αυτό ήδη έχει γίνει στους αιώνες που υπήρξαν πρωτύτερα από εμάς" (Εκκλησιαστής).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Θ.Κοινωνία είναι Σώμα και Αίμα Χριστού, η Εκκλησία οφείλει να φροντίζει και με βάση το Ευαγγέλιο και με βάση Κανόνες και κυρίως με την ιστορική λειτουργική πρακτική και λογική να μη μεταδίδεται σε αιρετικούς, άθεους, αλλόθρησκους. Αυτό είναι το νόημα του άρθρου
    του Κ.Σιαμάκη. Αυτονόητα και παραδεδομένα είναι, μη δότε τα άγια τοις κυσί, δεν δίνουν τον πολύτιμο μαργαρίτη στους χοίρους, ανάθεμα έστω ει τις την διδαχήν ου φέρει, ας αφοριστεί από την εκκλησία, ακαθάρτου μη άπτεσθε κ.λπ. Σκεφτείτε στην απόφαση για εκλογή του αντικαταστάτη του Ιούδα αποστόλου να συμμετείχε και όλος ο μη πιστός λαός. Αλλά αν δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μεμονωμένα το θέμα, ή και να το κατανοήσουμε, είναι διότι στο γενικότερο πλαίσιο της παρακμής δεν μπορείς να εννοήσεις και να αντιμετωπίσεις ένα έστω βασικό θέμα, όταν όλα τα άλλα πυορροούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου