Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011




Απολυτίκιον Αγίου Φλωρίνης Αυγουστίνου (μοναχου Νικοδημου)

Ηχος πλ. α΄. Τὸν Συνάναρχον Λόγον.


  • Αυγουστίνον τον Νέον ανευφημήσωμεν,

  • τον Ιεράρχην Φλωρίνης και Πάρου Μέγαν βλαστόν,

  • του Χριστού και της Ελλάδος Θείαν Σάλπιγγα.

  • Ορθοδοξίας τον Φρουρόν,

  • των αιρέσεων εχθρόν και Φάρον Ορθοπραξίας,

  • πρεσβεύει γαρ τω Κυρίω,

  • ελεηθήναι τας ψυχάς ημών.

9 σχόλια:

  1. Συγκρίνετε παρακαλώ την παρουσία του νυν Φλωρίνης στη φετεινή Διαρκή Ιερά Σύνοδο με αυτή του αειμνήστου Αυγουστίνου σε παρελθόντα έτη.Σιωπή,συλλείτουργα,συμβιβασμός απ τη μεριά του νυν Φλωρίνης.Αγωνιστικότητα,έλλειψη συμβιβασμού,μαχητικότητα απ την πλευρά του αοιδίμου Αυγουστίνου.Χάλασε ο κόσμος με το μάθημα των Θρησκευτικών,τη δωρεά οργάνων σώματος,τον οικουμενισμό και ο Φλωρίνης Θεόκλητος τρέχει στα Σέρβια σε πανηγύρια.Σείεται η γειτονική Εκκλησία της Σερβίας με το διωγμό του Αρτεμίου,καταπατούνται οι κανόνες στην περίπτωση του Αττικής Νικοδήμου για την αποκατάσταση του οποίου ο π.Αυγουστίνος έφτυσε αίμα και καμία σχετική ανακοίνωση δεν εκδόθηκε απ το δεσπότη της Φλώρινας.Η αγανάκτηση των ευσεβών οσημέραι κορυφώνεται.Αυτός λοιπόν είναι ο διάδοχος του Αυγουστίνου Καντιώτη που συνεχίζει το έργο του;
    ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΠΙΣΤΟΣ ΠΡΩΗΝ ΣΥΜΠΑΘΩΝ ΤΟΝ ΝΥΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως βιαζόμαστε λιγάκι;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όχι δα και βιάζεται ο Οδυσσέας ο μπροστάρης κάθε παρεκκλησιαστικής ανωμαλίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χθες, με δάκρυα παρακάλεσα τον Κύριο Ιησού Χριστό να δώσει ευνοϊκή εξέλιξη σε δύσκολες καταστάσεις. Και αυθόρμητα βγήκε από την ψυχή μου: "άγιε επίσκοπε Φλωρίνης Αυγουστίνε εσύ που έχεις παρρησία προς τον Κύριο, που είσαι δίπλα Του και σε ακούει, πρέσβευε υπέρ της λύσης στο πρόβλημά μου και υπέρ της χώρας μας".

    Τον θεωρώ τον π.Αυγουστίνο άγιο, με παρρησία προς τον Θεό, οπωσδήποτε με σφάλματα ως άνθρωπος αλλά και με τρανή πίστη και μοναδική αφοσίωση αγίου στο θέλημα του Θεού και στην εφαρμογή του λόγου του ευαγγελίου και στο ξεκαθάρισμα της Εκκλησίας από τη "σαβούρα". Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, σωστά τα λέει ο μ.Νικόδημος (σε ποια μονή είναι;).

    Δεν θα ήθελα όμως με τις παρούσες συνθήκες "αγιοποιήσεων" να αγιοποιηθεί επίσημα ο π.Αυγουστίνος. Δεν συμφωνώ και με το σύστημα αυτό. Άγιοι είναι όλοι οι σεσωσμένοι, οι πιστοί, οι Χριστιανοί. Σε ποιον έδωσε ο Κριτής το δικαίωμα να παίξει τον ρόλο του; Οι όμοιοι θα αγιοποιούν ομοίους!

    Έξάλλου στην εποχή μας άλλοι έχουν "σειρά", διορατικοί και χαρισματικοί.

    Ας μην του κάνουν αυτό το ρεζιλίκι να τον αγιοποιήσουν επίσημα (ποιοί;), και να τον εκμεταλλεύονται με φυλακτά και αγιασμένα χώματα, μεταφορές λειψάνων του από πόλη σε πόλη, ας τον αφήσουν τον γέροντα Αυγουστίνο ήσυχο, ας τον αφήσουν άγιο στη συνείδηση των πιστών.

    Καντιωτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εσυ 10,47 δεσποτογατε εισαι μπροσταρης της Εκκλησιαστικης ανωμαλιας;
    Ναι, αφου εισαι με τους λησταρχους και τους Πανθρησκειαστας ρασοφορυς.
    Με για σου με χαρα σου.
    Ο Θεος των Πατερων ημων θα σας εμεση απο του στοματος του και θα σας στειλη στον φιλο σας για αιωνια συνυπαρξι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι σημαίνει Καντιωτικός; Οπαδός του Καντιώτη;

    Όπως λέμε Ζωϊκός, Σωτηρικός, Χριστοδουλικός, του Απολλώ, του Κηφά;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αναφέρεστε πολύ σωστά στο (Α΄Κορ.α΄12-13), ακολουθεί το Α΄Κορ. δ'15.

    Πώς εννοείτε τη λέξη οπαδός; Οπαδός, ναι του Καντιώτη στον τρόπο που κήρυττε και σε συγκλόνιζε, στη δράση του σ' όλη την Ελλάδα, στην Κατοχή με τα συσσίτια, καταδικάστηκε σε θάνατο από τους Γερμανούς στην κατοχή και γλύτωσε Θεία Προνοία, ήταν αφιλοχρήματος, ζούσε κοινοβιακά,τα έδινε όλα και τη ζωή του και ζούσε για τον Χριστό και όχι για τον χρυσό, είχε μόνο δύο λιτές αρχιερατικές στολές στη ζωή του, μίτρα χρυσή φόρεσε μόνο στην ενθρόνισή του, ήταν κατά των πολυτελών αμφίων, τα έλεγε έξω από τα δόντια, έλεγξε προφητικώς βασιλείς, πρωθυπουργούς, δικτάτορες, πατριάρχες, τον λαό για τις εν συνόλω παρεκτροπές, αλλά έδειχνε αγάπη στον κάθε αμαρτωλό. Τώρα όλοι το καταλαβαίνουμε πόσο πρωτοπόρος ήταν στις διαμαρτυρίες ενανίον της εμπορευματοποίησης της γυναικείας σάρκας, κατά των καλλιστείων, και κατά των αισχρών καρναβαλικών εκδηλώσεων. Στην μητρόπολή του κατάργησε τα "τυχερά" των ιερέων! Όλα τα μυστήρια δωρεάν. Κατάργησε την περιφορά του δίσκου, εν ωρα θείας λατρείας. Όποιος ήθελε έριχνε στο κυτίο, στην είσοδο του Ναού. Ίδρυσε πολλά φιλανθρωπικά ιδρύματα, σε όλη την Ελλάδα, ανήγειρε δεκάδες ναούς, εξέδωσε πάνω από 100 βιβλία και εκατοντάδες ομιλίες που ηχογραφημένες ακόμα συγκλονίζουν.

    Η μητρόπολη Φλωρίνης απο άγνωστη έλαμψε, στελεχώθηκε με ικανούς κληρικούς, ηθικούς, τίμιους, καθιέρωσε το θείο κήρυγμα, τις ομιλίες, τη μελέτη Αγίας Γραφής, τις κατασκηνώσεις νέων από όλη την Ελλάδα. Λίγα είπαμε, πολλά ξεχάσαμε, από όσα μας έκαναν να είμαστε θαυμαστές του.

    Κάποια σφάλματά του, διδασκαλίες και πρακτικές του που είχαν και συνέπειες στους αδικηθέντες, υπήρξαν. Άνθρωπος ήταν. Όσο μπόρεσε επανόρθωσε. Αλλά η πρόθεση μετράει, μακάρι να είχαμε άλλον ένα π.Αυγουστίνο στην εποχή μας.

    Ήταν συνεπώς το άρθρο σχετικό, δεν υπάρχουν έριδες, δεν μεμέρισται ο Χριστός, και Καντιωτικός και Καρδασικός και Τσολογιαννικός και Σιαμακικός και Αερακικός και Χρυσοστομικός, και με όποιον κηρύσσει Ορθόδοξα Χριστό και Ανάσταση, αλλά εν απολύτω εννοία Του Χριστού.

    Στο τέλμα όμως της επίγειας βουρκώδους κοινωνικής και εκκλησιαστικής ζωής θαυμάζουμε μερικά αναστήματα που τολμούν να διδάξουν και εφαρμόσουν την Ορθοπραξία. Με αυτή την έννοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το απολυτίκιο και στα Ρουμάνικα.

    http://www.youtube.com/watch?v=nPSpclAko2E

    Δεκάδες λαϊκοί, καπεταναίοι, κλεφταρματωλοί, ήρωες και πολιτικοί έχουν απαθανατιστεί με τραγούδια, και άγιοι με ύμνους, ας θυμόμαστε λοιπόν και τον π.Αυγουστίνο φίλοι και εχθροί, γνωστοί και άγνωστοι, και ας πρεσβεύη προς τον Κύριο υπερ όλων.

    Το κείμενο είναι κατανοητό, σχεδόν στην καθομιλουμένη αν και αρχαιοπρεπές, τον π.Αυγουστίνο τον θυμόμαστε και τον ανυφημούμε, ξέρουμε ότι πρεσβεύει για όλους μας, (πολύ ισχύει δέησις δικαίου παρά Κυρίω ενεργουμένη), ευχαριστούμε δε τον μοναχό Νικόδημο, αλλά ποίος είναι; ας προσεύχεται και υπερ ημών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν αμφισβητεί κανείς τίποτε από τα ανωτέρω.

    Η αναφορά του Παύλου στον εαυτό του, τον Κηφά και τον Απολλώ (Κορ. Α΄ 12-13) αφορά κυρίως τον Απολλώ, τον οποίον πάλιν αναφέρει στο τέλος (ΚΟρ. Α΄ 16. 12), τον με την αλεξανδρινή μόρφωση και κοινωνική θέση Απολλώ, που τραβούσε περισσότερο την προσοχή, πλησιάζοντας κάπως σε ένα πρώιμο Γνωστικισμό και ευκολώτερα αποδεκτά από τα πνευματικώς αποδεκτά του Παύλου.

    Καλόν είναι λοιπόν να αποφεύγονται τέτοιοι χαρακτηρισμοί, που σκανδαλίζουν τους ασθενείς τη πίστει.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου