Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011
Λ ί α ν - α π ο κ α λ υ π τ ι κ ό
ύστερα από 1600χρόνια
--------------------------
H διαχρονική
βάναυσος κακοποίησις
του Ιερού Χρυσοστόμου.
Ο κορυφαίος των Πατέρων,
"έγραψε στα καττύματα των υποδημάτων του",
τις αποφάσεις της παρά την Δρύν Ληστρικής Συνόδου
Πότε λέμε πώς κακοποιείται ένας άνθρωπος;
Ασφαλώς είτε όταν κακοποιείται σωματικά , είτε όταν κακοποιείται φραστικά, διά του λόγου.
Υπάρχει δηλαδή η σωματική κακοποίησι, υπάρχει και η φραστική κακοποίησι.
Ο Μεγαλομάρτυρας της Εκκλησιας μας αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος κακοποιήθηκε ΣΦΟΔΡΑ και τότε που με την απαίτησι του φθονερού και χρυσομανούς πατριάρχου Αλεξανδρείας Θεοφίλου και των ραδιούργων Επισκόπων και την θέλησι του βασιλιά Αρκάδιου και της βασίλισσας Ευδοξίας, οδηγούνταν και σύρονταν βιαίως στην εξορία από τους εναλασσομένους όλο και βαρβαρότερους πραιτωριανούς, για να τον πεθάνουν μία ώρα αρχίτερα.
Αλλά και σήμερα 1611 μετά από την κοίμησί του, συνεχίζει βαναύσως βαναυσότατα να κακοποιείται και μάλιστα από όλους τους ειδικευμένους καλαμαράδες …της ντροπής!!!
Δεν σταμάτησε ποτέ διαχρονικά το μαρτύριο της κακοποίησής του, με την δόλια, σκόπιμη και εσκεμμένη απόκρυψι και αποσιώπησι συγκεκριμμένων περιστατικών της ζωής του.
Εχω διαβάσει πολλά κείμενα που αναφέρονται στον βίο και στην διδασκαλία του όντως ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΑ αγίου και ιερού Χρυσοστόμου.
Και δεν είδα ΠΟΥΘΕΝΑ να τονίζονται τα περιστατικά που στη συνέχεια θα αναφέρω.
Γιατί άραγε;
Όλα είναι αυτονόητα.
Θίγεται το δεσποτικό κατεστημένο.
Θίγεται η δουλικότητα των δούλων και υποδούλων ραγιάδων ιερέων και λαϊκών, προς αυτούς που τους επιβάλλονται και τους επικυριαρχούν.
Βολεύει το παπαδοκρατικό και το δεσποτικό κατεστημένο.
Και επειδή βολεύει αυτό το άθλιο κατεστημένο, τα …θάβουν και τα αποσιωπούν.
ΟΛΟΙ τους.
Για πρώτη φορά, λοιπόν, στα 1600 χρόνια εμείς τολμάμε και προβαίνουμε σε πρωτότυπες ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ, σε ΔΥΟ σημεία του βίου του Μεγαλομάρτυρος Αγίου και Κορυφαίου των Αγίων Πατέρων, που σκόπιμα καλύπτονται από πέπλο, μάλλον σκόπιμης απόκρυψης και αποσιώπησης.
1. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, την ωρα που αναχωρούσε για την εξορία, έδωσε τις τελευταίες συμβουλές στους φίλους του Επισκόπους και στους στενούς συνεργάτες του.
Κάποιες από αυτές είναι πολύ μεγάλης σημασίας και θα έπρεπε να τονίζονται ιδιαίτερα και να επισημαίνονται ιδιαίτατα και από τους ιστορικούς και από τους Πατρολόγους καθηγητές και από τους θεολόγους και από τους θεολογούντες.
Τους επέστησε ιδιαίτερα την προσοχή για την θέσι τους και την τοποθέτησί τους απέναντι σε όποιον θα εξέλεγαν για τον πατριαρχικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως.
Ποτέ δεν είπε και δεν τόνισε « Να δεχθήτε τον διάδοχό μου, σαν να δέχεσθε εμένα ».
Ποτέ δεν το είπε αυτό.
Είπε:
« Τούτο δε εστιν ό παρακαλώ. Μη τις υμών ανακοπή της συνήθους ευνοίας της περί την Εκκλησίαν. Και ός αν άκων αχθή επί την χειροτονίαν, μη αμβιτεύσας το πράγμα, κατά συναίνεσιν πάντων, κλίνετε την κεφαλήν υμών ως Ιωάννη…».
(ΕΠΕ 1, 148-150).
Τι σημαίνει το «άκων αχθή επί την χειροτονίαν»;
Να χειροτονηθή χωρίς τη θέλησί του.
Τι σημαίνει το«μη αμβιτεύσας το πράγμα»;
Αφού δεν επιδίωξε το πράγμα.
Τι σημαίνει το « κατά συναίνεσιν πάντων»;
Σύμφωνα με την συγκατάθεσι όλων.
Αυτές τις τρείς βασικές προϋποθέσεις έθεσε για τους αντικαταστάτες του, ο πανέξυπνος Μεγαλομάρτυρας άγιος, την στιγμή που θα αναχωρούσε διά της ΒΙΑΣ και με την συνοδεία βαρβάρων και σκληροτάτων πραιτωριανών στην εξορία και μάλιστα μέσα σε εκείνες τις στιγμές, της γενικής σύγχυσης, του θρήνου, του πένθους και της αναταραχής.
Ρωτούμε:
Είχε κανένας από τους ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ του θρόνου του, αυτές τις προϋποθέσεις;
Ασφαλώς, ΟΧΙ.
Πού βλέπουν, λοιπόν, κάποιοι κακοθελητές, μάλλον διαστρεβλωτές, την συγκατάθεσι του Ιερού Χρυσοστόμου και την συναίνεσί του να δέχονται οι χριστιανοί και μάλιστα διαχρονικά και καθ’ όλους τους μετέπειτα αιώνες, δουλικά, υποτακτικά και αδιαμαρτύρητα, τους διάφορους σπουδαρχίδες αναξιοπρεπείς ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ;
Μάλλον και βεβαιότατα, τα εντελώς αντίθετα διδάσκει.
Την με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο αποδοκιμασία, αποπομπή, εκδίωξι, και καταδίωξι των ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΩΝ.
Η επιθετικότητά του, προς αυτούς τους αφιλοτίμους και αδιστάκτους ανθρώπους, είναι ανυποχώρητος και ανηλεής.
Τους επιτίθεται και τους σφυροκοπεί μέσα από τις επιστολές του και δεν τους δίνει και δεν τους επιτρέπει να έχουν κανένα ελαφρυντικό.
Λύκους βαρείς, τους αποκαλεί, μη φειδομένους του ποιμνίου.
ΛΥΚΟΥΣ και ΜΟΙΧΟΥΣ και ΑΡΠΑΓΑΣ, τους χαρακτηρίζει.
Αλλά κατακρίνει σφόδρα και όσους τους ακολουθούν και τους υποστηρίζουν. Επαινεί δε όσους απομακρύνονται από αυτούς και δεν διατηρούν καμμία σχέσι μαζί τους.
Αυτά, λοιπόν, που συντελούνται σήμερα με την διά της βίας και των ροπάλων και της κοσμικής και στρατιωτικής εξουσίας κατάληψης των επισκοπικών θρόνων, πώς και από ποια ηθική δικαιολογούνται;
Όταν, μάλιστα, χύνεται και αίμα χριστιανικό, με τις εντονες αντιδράσεις των πιστών;
(Δές επιστολη προς τον επίσκοπον Κυριακόν, ΕΠΕ 33, 420-434 όταν επέστρεψε από την εξορία και ΕΠΕ 38, 158).
Αποδοκιμάζει, λοιπόν, σφόδρα την αρπακτική ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΣΙΑ, ο άγιος.
Είναι απορίας άξιον, λοιπόν, πώς πολλοί σημερινοί κληρικοί και λαϊκοί, δικαιολογούν μέσα τους την αναγνώρισι των αναξιοπρεπών μοιχεπιβατών, και μάλιστα τελείως αδιαμαρτύρητα;
Και τους κυκλώνουν και τους υποστηρίζουν και τους μνημονεύουν χωρίς καμμία, μα καμμία συστολή και κανένα Θεού φόβο.
Πιστεύουν ότι, με αυτές τις ανάρμοστες επιλογές τους, ευαρεστούν τον Θεό;
Δεν φοβούνται την Αποτομία του Θεού, που δημιουργούν ακαταστασία και αναρχία, μέσα στην Εκκλησία Του;
Δική τους είναι η Εκκλησία, ή του Θεού, «ήν περιποιήσατο τω Τιμίω Αυτού Αίματι»;
Πως, λοιπόν, τολμούν και διαπράττουν αυτές τις ασχημίες και αυτές τις αναίσχυντες αθεοφοβίες;
2.Υπάρχει όμως και ένα άλλο σπουδαίο, μάλλον ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΑΤΟ κεφάλαιο, που σαν από επίτηδες, και επί τούτου, αποσιωπάται και σχεδόν εξαφανίζεται και καταχωνιάζεται χίλια μέτρα κάτω από το εδαφος.
Οι λόγοι προφανείς και ευκολονόητοι.
Να μην γίνη παράδειγμα επανάληψης, από όλους τους αδικουμένους, κατά τους μετέπειτα αιώνες.
Βεβαίως, ίσως να αναφέρεται κάποτε και από κάποιο ξεχασμένο συναξάριο, αλλά δεν επισημαίνεται, δεν τονίζεται, ουτε προωθείται και ούτε προβάλλεται, λές και είναι πρακτική αποφυγής και όχι απομιμήσεως των εντυπωσιακών όντως πράξεων του Κορυφαίου Πατρός και Μεγαλομάρτυρος Αγίου.
Ποιές είναι αυτές;
Η εξορία του Αγίου διήρκεσε 3 χρόνια και τρεις μήνες.
Το περισσότερο διάστημα της εξορίας του, τον εγκατέλειψαν –αλλά συνεχώς και αδιαλλείπτως παρακολουθούμενο!!! - οι διώκτες του, στην Κουκουσό και στην Αραβησο της Αρμενίας.
Εκεί υπήρχε ένας ευλαβέστατος επίσκοπος που ονομάζονταν Αδελφειός, που αγαπούσε και υποστήριζε τον Χρυσόστομο, εν αντιθέσει με τον επίσκοπο Φαρέτριο, της προηγούμενης στη διαδρομή πόλεως Kαισάρειας, που φθονούσε τον Χρυσόστομο και έστελνε μάλιστα ο ίδιος, ορδές εκατοντάδων τραμπούκων μοναχών οπλισμένων με πέτρες και ξύλα στα χέρια, που εφόρμησαν νύχτα στο σπίτι που διέμενε ο άγιος και προσπάθησαν ακόμα και να τον κάψουν ζωντανο.
O επίσκοπος Αδελφειός, είχε τόση αγάπη απέναντι στον άγιο, που έφθασε στο σημείο να του παραχωρήση ακόμα και τον θρόνον του.
Το αναφέρει σε επιστολή του ο ίδιος ο Χρυσόστομος (ΕΠΕ 38, 232-243).
Εις εκείνο εκεί το μέρος υπήρχαν πολλοί ειδωλολάτρες που λάτρευαν τα δένδρα, τα φυτά και τον ήλιο.
Ο καταπονημένος, αλλά άγρυπνος και δραστήριος πατριάρχης, δεν έμενε εκεί σε κατάστασι αργίας, απραξίας και αδιαφορίας.
Δεν έπαυσε ούτε και ένα δευτερόλεπτο να σκέπτεται, να μελετά, και να σχεδιάζει, τρόπους και μεθόδους προσφοράς στον πλησίον.
Μέχρι και αυτήν την εξωτερική ιεραποστολή ποτέ δεν την εγκατέλειψε, αλλά ενδιαφέρονταν συνεχώς και αδιαλλείπτως, διά τους «εν σκότει και σκιά θανάτου καθημένους», αδελφούς μας.
Είτε με την συνεχή αποστολή κατευθυντήριων επιστολών προς την Ολυμπιάδα και σε πολλούς άλλους σημαντικούς παράγοντες, επίσημους και ανεπίσημους, είτε με την ασταμάτητη πρόνοιά του για τις διάφορες εκκλησίες και την αποστολή ανθρώπων ικανών στο ιεραποστολικό έργο της Εκκλησίας.
Οι ειδωλολάτραι της περιοχής, όταν πληροφορήθηκαν ότι κατέφθασε εκεί ως κρατούμενος ο πασίγνωστος άγιος πατριάρχης, έσπευσαν στον τόπο που διέμενε και του ζήτησαν να γιατρέψη κάποιον παράλυτο της περιοχής «επι κλίνης βεβλημένον» και του δήλωσαν ότι αν θα τον γιατρέψη θα πιστέψουν «απαντες ομοθυμαδόν».
Ο σφόδρα καταπονημένος αλλά θαλερός Χρυσόστομος, αφού κάλεσε τον παραλυτικό και τον ρώτησε και του επιβεβαίωσε ότι θέλει να θεραπευθή, «ευθέως ιάθη ο άνθρωπος από της νόσου αυτού και έστη υγιής».
Η θεραπεία του παραλυτικού εθεωρήθη μέγα γεγονός και «επίστευσαν πάντες ομοθυμαδόν εις τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν και εβαπτίσθησαν πάντες, πλήθος αναρίθμητον».
Και μετά τι εκαμε ο ιερός Πατήρ;
«Εχειροτόνησε δε αυτοίς ΕΠΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΩΝ προς το επαρκέσαι τοις όχλοις εις λειτουργίαν της εκκλησίας και θυσίαν ιεράν και αναίμακτον θέμενος αυτοίς, και κανόνας ψαλμωδίας εκδεδωκώς αυτοίς και την θείαν μυσταγωγίαν».
Μα, πως είναι δυνατόν;
Αυτός, που όταν επέστρεψε από την εξορία και δεν ήθελε κάν να εισέλθη στην Πόλι, αν πρώτα δεν τον αποκαθιστούσε κάποια σύνοδος από τις παρανομίες και τις αντικανονικότητες της Ληστρικής, παρά την Δρύν Συνόδου και ζητούσε επίμονα αυτό να γίνη αμέσως, πως είναι δυνατόν, αργότερα κατά την δεύτερη εξορία του, να περιφρόνησε τελείως τις αποφάσεις της και συνέχισε να τελή τα ιερά μυστήρια και μάλιστα βαπτίσεις και χειροτονίες;
Πως είναι δυνατόν, να ζητούσε να γίνη το γρηγορότερο η σύγκλησι αυτής της νέας Συνόδου για να εξαφανισθούν όλες οι πράξεις των λυμεώνων του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, που εισήλασαν και εισήλθαν από την Αραβικήν Ηπειρον ως μοιχοί και ως λύκοι και ως μονιοί άγριοι, όπως ο ίδιος τους αποκαλούσε, και αργότερα να προέβη σε αγιαστικές και τελετουργικές πράξεις και δεν υπολόγιζε πλέον την παρανομον καθαίρεσίν του;
Δηλαδή να τελετουργεί και να βαπτίζει και να χειροτονή επισκόπους, πρεσβυτέρους, και διακόνους;
Είναι όντως ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ.
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΤΑΤΟ.
Και αξίζει να τονισθή και να επισημανθή.
Και να γίνη φωτεινό παράδειγμα απομιμήσεως, από τους αδίκως διωκομένους και καταδιωκομένους επισκόπους, και μάλιστα την σημερινή εποχή που επληθύνθη το κακόν και το άδικον, εις το έπαρκον.
Ο κορυφαίος των Αγίων Πατέρων, ο Μεγαλομάρτυρας Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, να προβαίνει σε «παράνομες και αντικανονικές και σχισματικές πράξεις» και να καταλύη την κατεστημένη τότε εκκλησιαστική εξουσία, που ήταν η νόμιμη εκκλησιαστική κατάστασι αφού είχε την αυτοκρατορική κάλυψι και νομιμότητα;
Είναι πράγματι Καταπληκτικό.
Οντως, επαναλαμβάνουμε, ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΤΑΤΟ.
Και ίσως φανή ότι αυτό είναι αυθαίρετη δική μας άποψι και εξακρίβωσι.
Γι’ αυτό και προσκομίζουμε όλα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν πλήρως όλες τις αναφορές μας.
Όλα τα στοιχεία που προσκομίζουμε, τα λάβαμε από τον αφιερωματικό τόμο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου για τα 1600 χρόνια από της κοιμήσεως του ιερού Χρυσοστόμου.
Ο Αγιος Παλλαδιος Ελενουπόλεως ΕΠΕ 1,156-158, γράφει:
Και ο μεν μακάριος Ιωάννης οικήσας την Κουκουσόν έτος έν, πλείστους διαθρεψας πένητας της Αρμενίας ου τοσούτον σίτω, όσον λόγω.
Εφθασε γαρ κατ’ εκείνο καιρού μέγας λιμός την χώραν εκείνη.
Βασκήσαντες δε αυτώ και επί τούτω οι αδελφοκτόνοι, μεταφέρουσι εις Αραβισσόν, διαφόροις υποβάλλοντες κακουχίαις, ίνα το ζήν απολίπη.
Κακεί πάλιν ού μικρώς διαλάμψας ταις αρεταίς (ού δύναται γαρ πόλις κρυβήναι επάνω όρους κειμένη, ουδέ λύχνος φαιδρώς καιόμενος ξυλίνω σκεπασθήναι μοδίω).
Εξήγειρε γαρ καθάπερ εξ’ ύπνου της αγνοίας προς την του λόγου ακτίνα εκ πάσης περιχώρου τους άγαν κεκαρωμένους τη απιστία.
Σφοδρότερον δε τη φλογί της βασκανίας κατακαιόμενοι οι περί Σευηριανόν και Πορφύριον και έτεροι τινές της Συρίας επίσκοποι, παρασκευάζουσιν αυτόν κακείθεν μετενεχθήναι.
Βαρύς γαρ αυτοίς ήν ….Αφ.Το. Σελις 129
Ο Γεώργιος πατριάρχης Αλεξανδρείας (620-630) γράφει:
Ην δε το πλήθος πολύ της χώρας εκείνης (Αραβισού), των μεν σεβομένων τα είδωλα, των δε δένδρα και δάση, των δε τον ήλιον, μη γινώσκοντες όν δεί προσκυνείσθαι Θεόν, αλλά λατρεύοντες τη κτίσει παρά τον κτίσαντα.
Ακούσαντες δε τα κατά τον Ιωάννην, ότι μέγας δούλος του Θεού εστι και θαυματουργεί εξαίσια, ήγαγόν τινα προς αυτόν επί κλίνης βεβλημένον παραλυτικόν, και παρεκάλουν ιάσασθαι αυτόν.
Ελεγον δε εν εαυτοίς ως εάν τούτον θεραπεύση πάντες πιστεύομεν εις τον Θεόν αυτού, και ακούομεν αυτού κατά πάντα, όσα εντέλλεται ημίν………
Ταύτα δε ειπόντος (προσευχήθηκε), ευθέως ιάθη ο άνθρωπος από της νόσου αυτού, και έστη υγιής.
Θεωρήσαντες ούν οι του έθνους εκείνου το γεγονός εξαίφνης παράδοξον τεράστιον, επίστευσαν πάντες ομοθυμαδόν εις τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν και εβαπτίσθησαν πάντες, πλήθος αναρίθμητον.
Εχειροτόνησε δε αυτοίς ΕΠΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΩΝ προς το επαρκέσαι τοις όχλοις εις λειτουργίαν της εκκλησίας και θυσίαν ιεράν και αναίμακτον θέμενος αυτοίς, και κανόνας ψαλμωδίας εκδεδωκώς αυτοίς και την θείαν μυσταγωγίαν. Αφ. Το. Σελίς 431
Ο Λέων ο Σοφός (865-12.5.912) γράφει:
Ηδη γαρ κακουχίαις, αικίαις (βάσανα), ουκ εστιν όσαις ειπείν, προς Αραβισόν μεταπέμπεται.
Και πάλιν εν ταύτη της άλλης πολίχνης, τα όμοια ο θεραπευτής διαπραγματεύεται. Και πάλιν ο φθόνος των κατηγόρων τω φόβω μαιούμενος, προς ωδίνας φόνου και τόκους αυτούς συνωθεί και διανιστά, και τοσούτον, ώστε ειπείν τινα τοις κατηγόροις τοιούτον:
Ιδετε νεκρόν φοβερούντα τους ζώντας, και κρατούντας διαπτοούντα, καθάπερ τους παίδας τα μορμολύκεια. Αφ. Το. Σελίς 719
O Αγιος Συμεών ο Μεταφραστής (που έζησε το β΄ημισυ του 10ου αιώνος) γράφει:
Ούτω μεν ούν εις το της ερημίας πολίχνιον την Κουκουσόν αγόμενον, Αδελφειός υποδέχεται, ός επίσκοπος Αραβισού ήν, ούχ ούτω συμβάν αλλ’ όψει τινί θειοτέρα την υποδοχήν κελευσθείς….
Μεστά γαρ εκείνα δυσσεβείας, και ανθρώπων άγνοιαν μεν όλως νοσούντων Θεού, είδωλα δε και δένδρα και άλση κατά πολλήν άνοιαν, σεβομένων….
Ούτοι τοιγαρούν παράλυτόν τινα παρενεγκόντες κλινοσκεπή, θεραπεύειν ηξίουν…..
Και ως ταύτα είποι (προσευχήθηκε) αναστήναι τε ευθύς τον νοσούντα και υγιασθήναι, καρπόν ειληφότα της ευσεβείας, την ρώσιν του σώματος, ή δια νόσου μάλλον σωματικής, προς την της ψυχικής υγίειαν, ή και αμφοτέρων οδηγηθέντα.
Τούτο κομιδή το θαύμα πιστεύσαι όλω πληρώματι την χώραν ποιεί, και τω βαπτίσματι προσελθείν αριθμού κρείττονας.
ΕΠΤΑ τοίνυν ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ συν άμα πρεσβυτέροις και διακόνοις αποχρώσι τω πλήθει των πιστευσάντων επιχειροτονήσας αυτοίς, επείπερ εύροι τινάς αυτών των Ελλήνων εύ επισταμένους διάλεκτον, τούτοις όσα και γλώσση χρησάμενος, τον τε θείον Δαυϊδ και την Καινήν άπασαν προς την Ελλάδα γλώτταν δι’ αυτών μεταβάλλει.
Και τον μεν τύπον παραδίδωσι της αναιμάκτου θυσίας, εκδιδάσκει δε και τα της Καινής διαθήκης.
Ειτα και κανόνας αυτοίς ψαλμωδίας εισηγείται και προσευχών.
Δι’ ολίγων ούν ημερών πληθυνομένην ορών την νεοπαγή ταύτην Εκκλησίαν, αλλά και των του Χριστού εντολών ουδαμώς ολίγην εν αυτοίς επίδοσιν, χάριτάς τε ωμολόγει Θεώ, και ηγαλλιάτο τω πνεύματι, τοις ασθενέσιν αυτών χείρας ιασίμους επιτιθείς, και προίκα το πάντων κάλλιστον χαριζόμενος. Αφ. Το. Σελίς 610
O Aγιος Νεόφυτος ο Εγκλειστος ( 1134-22.4.1219) γράφει:
Ο δε δίκαιος ελαυνόμενος υπό των δημίων έφθασε την Κουκουσόν και ξεναγωγείται υπό τινος ανδρός θαυμαστού επισκόπου Αραβισου ού το όνομα Αδελφειός.
Και ήν ο δίκαιος έν τε τη Κουκουσώ και τη Αραβισώ εν όλοις τρισίν έτεσιν πολλούς προς την αμώμητον πίστιν χειραγωγών, διδάσκων, ΒΑΠΤΙΖΩΝ, ΧΕΙΡΟΤΟΝΩΝ και θαυματουργών.
Τούτων δε οι εχθροί της αληθείας ακούσαντες απελαύνουσι τον δίκαιον επ’ εντευθεν προστάξει βασιλική εως Κομάνων, ήτις εστί τόπος πανέρημος, τέρμα του Ευξείνου πόντου και της Ρωμαίων ηγεμονίας τοις ωμοτάτοις προσπελάζων βαρβάροις των Τζάνων λεγομένων.
Και ήν πάλιν ο άγιος τρείς μήνας αναιδώς ελαυνόμενος (ταλαιπωρήθηκε ωμά) προς το φθάσαι Κομάναις. Αφ. Το. Σελ. 634
Μόλις έμαθαν οι ΦΘΟΝΕΡΟΙ εχθροί του οι ραδιούργοι Επίσκοποι, την αξιοθαύμαστη δραστηριότητα του Μεγαλου Πατριάρχου, πίεσαν και πάλι τον αυτοκράτορα για να δώση εντολή να τον μετακινήσουν οι πραιτωριανοί στα βάθη της Αρμενίας, όπου και ύστερα από λίγο δεν άντεξε τις κακουχίες και κοιμήθηκε στα Κόμανα στον ναό του Αγίου Μάρτυρα Βασιλίσκου.
Από το περιοδικό "ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ" μηνός Φεβρουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ!!!! Ο ΛΑΦΤΣΗΣ ΔΕΝ ΧΑΛΑΕΙ ΧΑΤΗΡΙ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΨΗΤΑ, ας ειναι και Τεσσαρακοστη. Υπουργοί και 21 ...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
-
Νεομάρτυρες. Φωτογραφία: pravoslavie Ο διωγμός της Εκκλησίας κατά τον 20ο αιώνα είναι πρωτοφανής σε κλίμακα και διάρκειά. Κατά την αρχή τη...
Ο φρενοβλαβής της Βαβυλωνίας της Μεγάλης σας παρακολουθεί από την νύκτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ετοιμαζει τον ...αναβαλόμενο.
Το πράγματι ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΤΑΤΟ άρθρο σας θα τον μανιάση τον βλαμμένο Κύπριο κόλακα των Οικουμενιστών.
Εκεί κάτω στην Κύπρο τον σιχαίνονται όλοι.
Και εδώ στην Ελλάδα οι Κύπριοι τον αηδιάζουν και του αποδίδουν φοβερούς χαρακτηρισμούς.
Γιατί ΕΦΥΓΕ από την Κύπρο;
Ποιός θα μας πή;
Πολλά ύποπτα λέγονται.
Πού είσαι ρέ ΘΑΝΑΣΗ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ τον γνωρίζεις ΚΑΛΑ.
Αποκάλυψε τον Κύπριο φρενοβλαβή....
"Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν" ελάλησεν ο Ιερός Χρυσόστομος, προ του βασανιστικού τέλους επιγείου μαρτυρικής βιοτής πλήρους συκοφαντιών, διώξεων, εξοριών, σωματικών κακουχιών και ψυχικών βασανιστηρίων, προελθόντων εκ "Χριστιανών Ορθοδόξων" και δη "Επισκόπων", οίω τω τρόπω, διώκτης "ορθόδοξος" εξ αλλοδαπής, υποβάλλει εις ψυχολογικά βασανιστήρια, συκοφαντών κακοβούλως, κληρικούς Ορθοδοξοτάτους.
ΑπάντησηΔιαγραφήἊπορώ σε τόσο σοβαρό και αποκαλυπτικό όντως κείμενο κάποιοι έχουν το θράσος ανωνύμως να καταφέρονται εναντίον γνωστών ή μη προσώπων αντί να θέσουν ένα σχόλιο θετικό ή αρνητικό έστω για τα όσα μας καταμαρτυρούν οι πηγές που αναφέρει ο κ. Οδυσσέας! Πότε επιτέλους θα σταματήσουμε να βάλει ο ένας εναντίον του άλλου, βγάζοντας κυριολεκτικά τα μάτια μας και χωρίς να εστιάζουμε τον αγώνα μας εκεί που πρέπει; Πολύ σωστά παρατηρεί ο αρθρογράφος αυτά τα στοιχεία εσκεμμένα τα αποκρύπτουν οι δεσποτάδες και οι παρατρεχάμενοι για να μη θιχθεί η δεσποτοκρατία τους και ξυπνήσει ο λαός που κοιμάται. Ας ξυπνήσουμε λοιπόν, κάνοντας πράξη αυτά που διαβάζουμε στους αγ. πατέρες μας, γιατί αυτοί μας απέμειναν ως πραγματικό στήριγμα τελικά, χωρίς να πετάμε βέλη μεταξύ μας αλλά εναντίον των ηγετών του οικουμενισμού και των φορέων του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκ περισσεύματος καρδίας λαλεί το στόμα, χρυσόστομος ήταν διότι ήταν χρυσόμυαλος και Χριστόπιστος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και τα κείμενα των πατέρων που δεν παρατίθενται είναι προσιτά σε όλους μας, λόγω μη κατανοητής γλώσσας, ό,τι καταλάβαμε καταάβαμε:
Είναι δυνατόν ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος να έδινε εντολή, προς χάριν δήθεν της ειρήνης, να υπακούει ο λαός σε αιρετικούς, άρπαγες, ήτοι άπιστους ποιμένες;
« Ἡ τοῦ στόματός σου καθάπερ πυρσός ἐκλάμψασα χάρις τήν οἰκουμένην ἐφώτισεν• ἀφιλαργυρίας τῷ κόσμῳ θησαυρούς ἐναπέθετο• τό ὓψος ἡμῖν τῆς ταπεινοφροσύνης ὑπέδειξεν. Ἀλλά σοῖς λόγοις παιδεύων, Πάτερ Ἰωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε τῷ Λόγῳ Χριστῷ τῷ θεῷ, σωθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν »
ΑπάντησηΔιαγραφήΒόμβα η ανάρτηση! Δεκάδες "στοιχεία ενδιαφέροντος" αλιεύει κάποιος στο άρθρο, η γλώσσα των κειμένων κάποτε είναι δύσκολη.
Διωγμένος από επισκόπους.
Χειροτόνησε επτά επισκόπους και πλήθος πρεσβυτέρων και δικόνων, κατήχησε, εβάπτισε!
Δεν είπε φεύγοντας "υποταχθήτε στους κούφιους" η στους μοιχεπιβάτες αλλά σε όσους χωρίς τη θέλησή τους και με κοινή αποδοχή είναι επίσκοποι.
"Ην δε το πλήθος πολύ της χώρας εκείνης (Αραβισού), των μεν σεβομένων τα είδωλα, των δε δένδρα και δάση"... Όπως και οι Δρυϊδες και η δεντρολατρεία που αναβιώνει ως επίσημη παραδοσική θρησκεία στη Μ.Βρεττανία, παράλληλα με το Χριστιανισμό. Μήπως, ενώ μέχι τώρα σφυρίζαμε αδιάφορα, πρέπει να μην ξαναστολίσουμε, οι χριστιανοί, Χριστουγεννιάτικο δέντρο, ως "ράβδον εκ της ρίζης Ιεσσαί";
Σπούδασε στην Αντιόχεια και στην Αθήνα πολλές επιστήμες, για 5 χρόνια ασκήτευσε στην έρημο, με προσευχή και μελέτη Αγίων Γραφών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάκονος σε ηλικία 34 ετών, πρεσβύτερος σε ηλικία 40 ετών! τι διδάγματα!
Ως πρεσβύτερος, παρά το κηρυκτικό έργο δεν παρέλειψε την φιλανθρωπία θρέφοντας καθημερινά 3000 άτομα στην Αντιόχεια! Και αργότερα, Πατριάρχης Κων/λεως αν και ο ίδιος ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, δεν επιδίωξε τον θρόνο.
Διδάσκει στα πάντα.
Άνθρωπος του Θεού, γνώστης, ως αναγνώστης, θεοφώτιστος ερμηνευτής και ποιητής του θελήματος του Θεού, με εκκλησιαστικό φρόνημα, ήξερε τι διδάσκει ο Θεός και τι οι άνθρωποι.
Τα στοιχεία που συνεισφέρετε, είναι συνταρακτικά και πολύτιμα.
Δεν φοβήθηκε να μη χαρακτηριστούν «παράνομες και αντικανονικές και σχισματικές πράξεις» !!! Ήξερε ότι είναι κανονικός και τα της αληθείας ποιεί, σε αντίθεση με τους παράνομους μοιχεπιβάτες.
"ΕΠΤΑ τοίνυν ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ συν άμα πρεσβυτέροις και διακόνοις αποχρώσι τω πλήθει των πιστευσάντων επιχειροτονήσας αυτοίς, επείπερ εύροι τινάς αυτών των Ελλήνων εύ επισταμένους διάλεκτον, τούτοις όσα και γλώσση χρησάμενος, τον τε θείον Δαυϊδ και την Καινήν άπασαν προς την Ελλάδα γλώτταν δι’ αυτών μεταβάλλει"
Σπουδαίο δίδαγμα η χειροτονία επτά επισκόπων και πολλών κληρικών.
Βγαίνει και άλλο δίδαγμα. τον θείον Δαϋίδ εννοεί τους Ψαλμούς. Πως μεταφράζεται το κείμενο; Βρήκε κάποιους Έλληνες που γνώριζαν την τοπική διάλεκτο και με αυτούς, μετέφρασε τους Ψαλμούς και την Καινή Διαθήκη στη γλώσσα των ανθρώπων;
10.000 νεκροί και 50.000 τραυματίες μέχρι στιγμής στη Λιβύη, ας μη ζήση η Ελλάδα, εμφύλιο πόλεμο ποτέ πια.
ΑπάντησηΔιαγραφήS. 0 .S.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΕΧΩΝ ΝΟΥΝ
http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7400:2011-02-28-18-21-54&catid=25:2009-12-18-08-37-46
S. O. S.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπως χαρακτηριστικά αναφέρεται εισαγωγικά στο σχέδιο συμφωνητικού μεταξύ της Ελληνορθόδοξης Ελληνικής Χριστιανικής Εκκλησίας της Ρόδου και της Supremus Militaris Orolo Mibitum Templi Hierosolymitani" (Στρατιωτικό Τάγμα των Ναϊτών Ιπποτών στη Ρώμη) στην αυγή της τρίτης χιλιετίας «ένα γκρουπ σκεπτόμενων ανθρώπων για "καλό κοινό", ένα γκρουπ "Ιπποτών", στη Ρώμη πεπεισμένοι ότι ο πολιτισμός, η αλληλοβοήθεια, η αλληλεγγύη και η στήριξη των αδύναμων, είναι κοινή περιουσία όλου του ανθρώπινου είδους, ικανή να υπερτερεί και να διαλύει τις εθνικές διαφορές, θρησκευτικές και φυλετικές, για τη διάσωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μελετώντας σε βάθος το πώς να καταστήσουν πραγματικά και ενεργά αποτελεσματικές εκείνες τις αξίες και αρχές στις οποίες πιστεύουν και όσοι άλλοι πιστεύουν όπως αυτοί.
S. O. S.
Τα όσα πρωτότυπα και εντυπωσιακά συμπεράσματα εξάγονται από την ανάρτηση, τα τεκμηρίωσε ασφαλώς ως σύμφωνα με τον θείο λόγο, ο Ιωάννης ο Χρυσοστομος, ο μέγιστος γνώστης της Αγίας Γραφής και θεοφώτιστος αυθεντικος ερμηνευτής των θείων εννοιών. Ο Οικουμενικός Πατήρ και Ιεράρχης δρούσε σαν αυθεντία, φωστήρ, ως "εξουσίαν έχων" αφού κατείχε τας θείας εντολάς, κατέχοντας τα ιερά κείμενα και έχοντας την δωρεά της θείας φωτίσεως (φώτισόν μου το σκότος), διωχθείς δια τον Ιησούν, απαρνηθείς τα εγκόσμια, πιστός και ταπεινόφρων. Ο ιερός Χρυσόστομος, ερμήνευε την Γραφή δια της Γραφής και Εκκλησιαστικής Παραδόσεως, παραθέτοντας πλείστες όσες σχετικές παραπομπές. Σύγχρονος μεγάλος ερευνητής, και εκκλησιαστικός ερμηνευτής των Γραφών, παρατηρεί ότι μετά τον Χρυσόστομο, πατέρες τινες, σιγά σιγά άρχισαν να ελαττώνουν το ποσοστό της διδασκαλίας και ερμηνείας μέσω αγιογραφικών παραπομπών, αυξάνοντας τη χρήση προσωπικών απόψεων, με πολλές συνέπειες στον εκκλησιαστικό βίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήH του στόματος σου καθάπερ πυρσός
εκλάμψασα χάρις
την οικουμένην εφώτισεν.
Αφιλαργυρίας τω κόσμω θησαυρούς εναπέθετο,
τό ύψος ημίν της ταπεινοφροσύνης υπέδειξεν. Αλλά σοίς λόγοις παιδεύων,
Πάτερ Ιωάννη Χρυσόστομε,
πρέσβευε τω Λόγω Χριστώ τω θεώ,
σωθήναι τάς ψυχάς ημών.
(Απολυτίκιο Ιωάννου του Χρυσοστόμου Ήχος πλ.δ').
Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.
Aγαπητοι φίλοι και επισκεπτες, βρισκομαι σε τοπο επαναφορτησης των μπαταριων μου, ""στη μονη της μετανοιας μου και αυριο Τεταρτη, αν θελη ο Θεος, επανερχομαιεις τα ...ιδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν και οι λαϊκοί Μονή μετανοίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
Τήν παραπάνω ανάρτησι τήν τοποθέτησα καί στήν δική μου ιστοσελίδα kirykos livejournal διότι τήν θεωρῶ πολύ σημαντική προπάντων γιά τά καθ' ἡμᾶς. Επί 6-7 ετη αγωνίζονται οἱ τοῦ Νικολάου νά πείσουν τόν κόσμο οτι ὀ Κήρυκος κακῶς ἐξῆλθεν εκ μέσου αυτῶν, διότι ακουσον - ακουσον τό λέγει καί ο Αγιος Ιωάννης ὁ Χρυσόστομος... Σημειωτέον οτι εις τούς Νικολαίτας δέν εχομεν μόνον μοιχεπιβασίαν αλλά καί κήρυξιν γυμνη τη κεφαλή πολλαπλών αιρετικών καί βλασφήμων φρονημάτων. Γι αὐτό θέλω νά συγχαρώ καί νά ευχαριστήσω τόν κ. Ὀδυσσέα γι αὐτήν τήν τόσο σημαντική ἀνάρτησι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα της επικαιρότητας, τα σχολιάζουμε στην πρώτη ανάρτηση, έτσι είναι το ειωθός. Κατά σύμπτωση, τα επίκαιρα σχόλια για τα οποία υπήρξε δυσφορία, μετά χαρακτηρισμών και άνευ αντίστοιχης καταδίκης των υβριστών που τα προκάλεσαν, σχεδόν ΟΛΑ είναι εντός θέματος, Χρυσοστομικά. Εκφράζουν ενδιαφέρον για την Ορθοδοξία, την Ελλάδα και εκλεκτούς κατασυκοφαντούμενους κληρικούς. Το μοναδικό Ορθόδοξο ελεύθερο βήμα, είναι το παρόν μπλόκ, ας μη φιμωθή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι στον ιερό Χρυσόστομο, έλεγαν οι αντίπαλοί του, οι τότε δήθεν παραδοσιακοί: -Εκτός θέματος είσαι, αντί να ασχολείσαι όπως εμείς μόνο με τη λατρεία, ε΄ και λίγο με το δόγμα, ελέγχεις και κατακεραυνώνεις την διαφθορά, την έκλυση των ηθών, τα αισχρά θεάματα, τον ανήθικο βίο ιδίως υψηλών προσώπων, τα παρεισάκτα γύναια,την διαστροφή, τη σιμωνία, την παρανομία εκκλησιαστικών και κοσμικών, τη συκοφαντία, τον πλουτισμό, τη χλιδή, την πορνεία, την εκμετάλλευση, την ειδωλολατρία, την κλοπή, την εξαπάτηση, κ.ά.
Σήμερα, 1611 μετά από την κοίμησί του, συνεχίζει βαναυσότατα να κακοποιείται το πνεύμα του Ιερού Χρυσοστόμου από επικριτές, που χαρακτηρίζουν νεοβαρλααμιτικό τον Χρυσοστομικό τρόπο θεολογείν και κηρύττειν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είχε εφευρεθεί από τότε ο όρος, θα χαρακτήριζαν και τον Χρυσόστομο νεοβαρλααμίτη. Όποιος μελετάει τα κείμενα του την γλώτταν χρυσορρήμονος, και μερικά σύγχρονα, καταλαβαίνει τι πάει να μας επιβληθεί. Ως ιδεώδες, αντί της χρυσοστομικής και αγιογραφικής θεολογίας, προβάλλεται η θεολογία της θεωτικής εμπειρίας διότι, λένε, ο κόσμος ζητά εμπειρία ασκητική όχι στοχασμό! Επαινείται ως πρότυπο, το ότι ξενόγλωσσοι ορθόδοξοι που δεν ξέρουν ούτε μία Ελληνική λέξη, λειτουργούνται αποκλειστικά, στην Ελληνική γλώσσα! Η βυζαντινή υμνολογία ως μουσική ανάτασις, το θυμίαμα ποικίλων αρωμάτων, οι υποβλητικές αναλαμπές των κηρών και κανδήλων! Τρέμε Χρυσόστομε!
Κύριε Οδυσσέα, πείτε μας κανένα ψυχωφέλιμον λόγον από τους αγίους πατέρας της μονής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τους δυο τελευταίους ανώνυμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας παρακολουθεί ο εξ Αμερικής και σας απάντησε
http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2011/03/blog-post_1438.html
Σχόλιο στην ανάρτηση "H διαχρονική βάναυσος κακοποίησις του Ιερού Χρυσοστόμου".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος σχολιαστή 2 Μαρτίου 2011 11:07 μ.μ.
Λάθος κάνετε. Σε άλλον απάντησε!!!
Είμαι ο ένας σχολιαστής του σχολίου που αναφέρεστε, δεν είμαι κληρικός και δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος είμαι. Γράφοντας "μη λέμε ονόματα και χαλάσουμε καρδιές", δηλώνει ότι γνωρίζει, και βέβαια ψεύδεται ότι δεν θα πει όνομα, αφού εμμέσως πλην σαφώς αναφέρεται σε συγκεκριμένο όνομα, σε σεβάσμιο λευκαθέντα στη διακονία του Ευαγγελίου Αετό-Ιεροκήρυκα τον οποίο ο κ. Ν.Σωτηρόπουλος χαρακτηρίζει Ορθοδοξότατο και ένα εκ των δέκα καλύτερων ιεροκηρύκων της Ελλάδος.
Η περίπτωση είναι περιπτωσιακή, νομίζει ότι παντού, πίσω από άρθρα, μπλόγκς, ονόματα, και σχολιαστές, υποκρύπτονται ΠΑΝΤΑ δύο συγκεκριμένα πρόσωπα κληρικών, τα οποία τον ΚΑΤΑΔΙΩΚΟΥΝ! Και εμείς που έχουμε γράψει τα σχόλια και δεν είμαστε φυσικά οι δύο συκοφαντούμενοι, απορούμε!
Δεν μας πτοείτε, θεολόγε της θρησκειοοποίησης της Πίστης. Στην εποχή του Χρυσοστόμου, η πλειοψηφία των Επισκόπων ήταν εναντίον του διότι ο οικουμενικός Ιεράρχης τους τάραζε την θρησκειοποιημένη ειδωλολατρία, δίδασκε Πίστη και Ευαγγέλιο και όχι γραώδεις μύθους.