Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011



Κηφηνείον

«Η Ωραία Ελλάς»

του Σαράντου Καργάκου, Συγγραφέως - Φιλολόγου - Ιστορικού


Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ.

Εδώ και τριάντα χρόνια είναι η ...εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά.

Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ότι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων», παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές... Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» πού κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή πού ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής πού έδειχνε αριστερά και πήγαινε δεξιά και τούμπαλιν. Γι' αυτό τουμπάραμε..

Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, πού δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πώς η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν. Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ' όχι διάθεση για δουλειά.

Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers». Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό και υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη και στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη και διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις και ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής και χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, πού πιστεύουν ότι τα παιδιά και μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά. Έτσι παράγονται επιστήμονες πού είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής.

Παρ' όλο πού γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής και δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους. Τούτη η παιδεία, πού όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα και το φόβο της δουλειάς. Oχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσουμε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία και την πρωτοτυπία.

Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πώς να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πώς να σκέπτονται αλλά με τί να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης και των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό και πιο μεγάλο έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής-βλάξ πού καταπίνει σελίδες σαν χάπια και πού θεωρεί ως σωστό ότι γράφει το σχολικό. Το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό και ως λόγος και ως περιεχόμενο.

Τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» πού πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Που πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική και τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά.

Ακούω πώς δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πως να πάει, όταν με τη ναυτιλία πού προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα πού προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τί είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε την θάλασσα και στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί και μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα πού μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου - μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα- απαιτούν τετραετία!

Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές και δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες πού ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας -πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές- πού προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά; Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη και του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς καί Ουκρανούς. Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος.

Οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέρια των Αλβανών πού την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων πού την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία πού ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.

Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική και την αγροτική τάξη. Στην πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία-θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» και υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις και τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», οπού «μπαγιαντέρες» κάθε λογής και φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουίσκι βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, πού έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Που να φθάσουν και τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flen-tium (-κοιλάς κλαυθμώνων) και θα κινείται quasi osculaturium inter flen-tium (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως και οδύνης).

Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας πού θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως και την παιδεία πού εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, πού τα κουράζει με την παπαγαλία και το βάρος άχρηστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη και η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη πού τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά! Είναι θλιβερή η εικόνα πού παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες και θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, πού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά πού λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», πού πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα πού οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί -ακόμη στο Δημοτικό- μαθαίναμε απ' έξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» και οι νέοι κρύβονται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».

Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από ξένους. Στις οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σε λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων πού κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών πού θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη και τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς;

Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, πού δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν πού προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» και πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, πού πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κώνειου πού χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...

Λυπάμαι πού θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές και τα ΜΜΕ σακάτεψαν και σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματα της -δικαιώματα στην τεμπελιά- και ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.

Το κείμενο του κ. Σαράντου Καργάκου γράφτηκε πρίν 4 χρόνια.

7 σχόλια:

  1. Ο κ Καργάκος ομιλεί κάργα θεωρητικά. Στην πράξη άλλα συνέβαιναν και συμβαίνουν, ουδέποτε υπήρξε ελεύθερη οικονομία στην Ελλάδα αλλά καθεστώς προτεκτοράτου. Όταν υπήρχαν φάμπρικες, εργοστάσια, ανοικοδόμηση και οικοδομές, δημόσια έργα, βιοτεχνίες και βιομηχανίες, γεωργικές εργασίες, ο Έλληνας πρώτος έτρεχε για εργασία.

    Δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι ο Έλληνας δεν θέλει να εργάζεται, ενώ ο Έλληνας ήταν και είναι που έτρεχε σαν είλωτας για να εργασθεί σις φάμπρικες της Γερμανίας και στου Βελγίου τις στοές, τις υπόγειες και σκοτεινές, και να πλένει πιάτα στα εστιατόρια της Αμερικής.

    Ο Έλληνας όμως έχει και κάποια αξιπορέπεια, δεν θέλει να εργάζεται ανασφάλιστος, με μεροκάματο 1/10 του νόμιμου. Άλλες συνθήκες έκλεισαν τις βιομηχανίες και βιοτεχνίες ή τις εκπάτρισαν. Άλλοι έφεραν αλλοδαπούς με φθηνά και ανασφάλιστα χέρια και εργασία σε συνθήκες τριτικοσμικές. Ο ΄Ελληνας φυσικά δεν θα πάει να γίνει βοσκός στο βουνό, χωρίς ασφάλιση, κοιμώμενος στην καλύβα εργαζόμενος 24 ωρες το 24 ωρο χωρίς νερό, ρεύμα, αν δεν τον πληρώσει ο εργοδότης τρία οκτάωρα εργασίας. Αν ο εργοδότης βρεί ανασφάλιστο πεινασμένο αλλοδαπό να δουλεύει σε τέτοιες συνθήκες, παίρνοντας τη δουλειά του Έλληνα, φταίει το Κράτος που δεν ελέγχει την παρανομία.

    Στο ελεύθερο επάγγελμα, δεν υπάρχει καθεστώς ισονομίας όπως στο εξωτερικό. Λαδώματα, μιζες, αν δεν υποκύψεις δεν επιβιώνεις και σε κυνηγάνε, πρέπει να φοροδιαφεύγεις για να ανταγνωίζεσαι επί ίσοις όροις τους συναδέλφους σου επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν, αλλά ο Χριστιανός δεν είναι φοροφυγάς, έρχεται ο "προστάτης" και απαιτεί μηνιαία είσφορά, όπως ακούγεται, αλιώς θα σου κάψει το μαγαζί, έρχονται οι πολυεθνικές και αναταγωνίζονται κάθε προπάθεια... Στα Πανεπιστήμια ακούγεται ότι οι συγγενείς και ημέτεροι γίνονται καθηγητές... υπάρχουν και οι εταιρειες αλληλοβοήθειας, που προωθουν τα μέλη τους.. η δεν είναι έτσι;

    Να γιατί ο Έλληνας στο εξωτερικο προοδεύει και χαίρεται να εργάζεται. Στην Ελλάδα υποφέρει.

    Η Εκκλησία σιωπά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχει δίκιο και ο Καργάκος,αλλά και ο σχολιαστής!
    ΚΥΡΙΟΙ ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ μετά το 1974 Δ Ε Ν έχου-
    με κράτος!Πάρτε την εκπ/ση από τότε μέχρι σήμε-
    ρα ψάχνουν το ιδανικό "σύστημα" εκπ/σης και δεν
    ΤΟ ΒΡΊΣΚΟΥΝ!!Ήμουν νιος και γέρασα με τις διάφο-
    ρες "μεταρρυθμίσεις"..!!
    ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΕΤΑ ΤΟ '74 ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΑΝ ΧΕΙ
    ΡΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΙΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Καργακος μιλα θεωρητικα.
    Η εισροη αλλοδαπων στην ουσια κατεστρεψε
    τεχνολογικα κοινωνικα και οικονομικα τη χωρα.
    Η Ελλαδα αντι να γινει προηγμενη δυτικη κοινωνια οπως πχ Δανια, Αυστρια κλπ
    μαζεψε εκατομμυρια τριτοκοσμικους εξαθλιωμενους
    πολλοι εξ αυτων κοινοι εγκληματιες(οταν πεινας
    δε σκοτωνεις και δε βιαζεις)
    Το αποτελεσμα αυτης της εισβολης αλλοδαπων
    ηταν καταστροφικο, παμφθηνα μεροκαματα
    ανυπαρξια μετρων ασφαλειας καταστροφη κοινωνικου ιστου και τελος ΔΝΤ....
    Η λυση δεν ειναι να γινει η Ελλαδα Ζαμπια.
    Οσο για την προηγουμενη γενια , δεν εχω γνωρισει ουτε ΕΝΑΝ που δε δουλευει στο δημοσιο!!!(ΔΕΚΟ ,μεκο σεκο.....)
    Το να παραγωνται μαζικα τεχνικοι για να διοριστουν στο δημοσιο επειδη στα 45 δε μπορουν να περπατησουν δεν ειναι
    κ Καργακο και η καλυτερη λυση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήταν μια διέξοδος το δημόσιο,ή με την ευρεία έννοια η υπαλληλική εργασία. Οι συνθήκες της κοινωνίας, για την οποία η Εκκλησία πλην Καντιώτη δεν μίλησε ποτέ για να υπερασπισθεί τα παιδιά της, αντιχριστιανικές και άθλιες.
    Η χειρωνακτική εργασία εξέλιπε, πλην λίγων γεωργοκτηνοτροφικών. Τα εργοστάσια Πειραϊκή Πατραική, Νισσάν, Αιγαιον, Πίτσος, Ιζόλα, Σόφτεξ, Γκοντ Γίαρ, Παυλιδης, βιοτεχνίες
    ρούχων, παπουτσιών, σιγά σιγά έκλεισαν ή πήγαν σε γειτονικές χώρες. Καταστράφηκε η γουνοποιϊα στην Καστοριά. Τα καπνά που δεν καλλιεργούνται
    καλώς ή κακώς,μετέτρεψαν νομούς σε κρανίου τόπους, η ΕΕ μας υποχρέωσε να κλείσουμε εργοστάσια ζάχαρης και να εισάγουμε ζάχαρη, καταστρέφοντας την καλλιέργεια ζαχαρότευτλων. Το λιανικό εμπόριο σιγά σιγά πέρασε στις πολυεθνικές, λίντλ, καρφουρ, αλντι, πράκτικερ. Χιλιάδες μικρά καταστήματα, παντοπωλεία, σιδηρικά, έκλεισαν. Οι αλλοδαποί έργάζονταν στις οικοδομές με φθηνό μεροκάματο και ανασφάλιστοι, ενώ οι Έλληνες δεν προτιμούντο, διότι ήθελαν ένσημα!!! Τα αξιολογεί αυτά ο κ.Καργάκος;

    Υπήρχε και η διαφθορά:Οι εγχώριες βιομηχανίες ηλεκτρονικού υλικού δεν μπορούσαν να ανταγωνισθούν ξένες που έπαιρναν τις παραγγελίες, ας μην αναφέρουμε τη Ζίμενς. Τα Ολυμπιακά έργα,νόμιμα προτιμούσαν αλλοδαπούς, ίσως ανασφάλιστους. Σε ποιούς ανατέθηκαν και πως τα μεγάλα έργα; Εγνατία Οδός, μετρό, αεροδρόμιο Σπάτων... Προτιμούσαν Έλληνες ασφαλισμένους εργάτες ή αλλοδαπούς;

    Ο Ελεύθερος επαγγελματίας όπως ελέχθη, έχει να αντιμετωπίσει ένα κράτος διεφθαρμένο. Ο Χριστιανος ΔΕΝ λαδώνει ΔΕΝ φοροδιαφεύγει, ΔΕΝ πληρώνει νταβατζήδες - προστάτες, ΔΕΝ χρησιμοποιεί πολιτικά μέσα για να πάρει τη δουλειά, ΔΕΝ κλέβει, ΔΕΝ αδικεί συναδέλφους με συνέπεια να υφίσταται πρόστιμα, φορολόγηση, άλλοι παίρνουν τις δουλειές. ΔΕΝ συμμετέχει και σε οργανώσεις που βοηθούν τα μέλη τους να αναδειχθούν επαγγελματικά. Ο Χριστιανός υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, θα πρέπει να κόβει αποδειξεις, να είναι τίμιος και να χρησιμοποιεί ακριβά υλικά, να μην εξαπατά με ζημιές που δεν υπάρχουν και να έχει λογικές τιμές. Θα καταφορολογηθεί, ενώ ο αντίπαλος του που δεν κόβει αποδείξεις θα μπορεί να έχει καλύτερες τιμές και να παίρνει τις δουλειές από εργολάβους, οικίες, εγκαταστάσεις κ.ά. Γι' αυτό όλοι ήθελαν να γινουν υπάλληλοι, δεν υπήρχε Κράτος Δικαίου, δεν υπήρχαν εργασίες για τίμιους, πλην εξαιρέσεων. Ακόμα και η κατευθυνόμενη συνταγογράφηση για ένα Χριστιανό γιατρό, είναι απαράδεκτη και η εκμετάλλευση και διαπλοκή στην υγεία. Πάμφτωχοι είναι οι Χριστιανοί επιστήμονες. Ο πολιτικός μηχανικός δεν θα επιβιώσει στον κυκεώνα των πολεοδομιών.
    Ο Χριστιανός δημοσιογράφος θα μείνει στην αφάνεια διοτι δεν θα υποκύψει στην κατευθυνόμενη ανελεύθερη πληρωμένη δημοσιογραφία. Ο Γαβριήλ Λαμψίδης δεν θα έπρεπε να είναι πρώτο όνομα; ο Οδυσέας Τσολογιάννης;
    Τους είδατε σε κανένα κανάλι πανελλήνιας εμβέλειας; ή σε Εκκλησιαστικό;

    Αν τώρα μπορέσει να γίνει, ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ το κράτος μας με τον έλεγχο της φοροκλοπής, κατάργηση διαπλοκών και λαδωμάτων και εκβιασμών και πολιτικών παρεμβάσεων ...άγνωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά τα λέει ο κ.Καργάκος αλλά ας λάβει υπόψη τα εξής στοιχεία:

    Σημερινά 13-1-2011 στοιχεία από ALTER (εκπομπή κ.Αυτιά). 300 - 350.000 εργαζόμενοι αμείβονται με μισό ημερομίσθιο, φαίνεται στα χαρτιά ότι εργάζονται με μειωμένο ωράριο, αλλά στην πραγματικότητα εργάζονται κανονικό οκτάωρο. Ένας στους 4 εργαζόμενους στην Ελλάδα εργάζεται ανασφάλιστος!. Ένα εκατομμύριο (1.000.000 εργαζόμενοι εργάζονται με "μαύρη εργασία", οι εργοδότες δεν τους δηλώνουν, δεν τους πληρώνουν ένσημα! ) Αν γίνει εργατικό ατύχημα;
    Στην ανάγκη όταν πεινάς θα εργασθείς και ανασφάλιστος, αλλά είναι κακό που οι νέοι ψάχνουν για μια αξιοπρεπή εργασία και δηλωμένη και νόμιμη;

    Όταν προκηρύσσονται θέσεις για εργάτες καθαριότητος (στα σκουπίδια) υποβάλλουν αιτήσεις χιλιάδες μορφωμένοι νέοι, δεν είναι κηφήνες., απλά θέλουν μια αξιοπρέπεια. Κάποιες γυναίκες, υφίστανται σεξουαλική παρενόχληση από ανήθικους εργοδότες στον ιδιωτικο τομέα, αν δεν ενδώσουν απολύονται, αν μείνουν έγκυες ή είναι πολύτεκνες με τακτικές εγκυμοσύνες απολύονται, ας μην τις κατηγορούμε ελαφρά τη καρδία όταν αποφεύγουν κάποιες εργασίες στον ιδιωτικό τομέα και προτιμούν εργασία σε οργανισμό ή στο δημόσιο.

    Κηφήνας είναι βαρειά έκφραση, ας χαρακτηρισθει πρώτα το αχρίστιανο και άδικο Κράτος, του οποίου το Σύνταγμα προβλέπει ότι το Κράτος φροντίζει όλοι οι πολίτες του να έχουν εργασία. Αν ζούσε ο Χρυσόστομος, θα είχε άποψη για αυτά τα θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το συμπερασμα λοιπον που προκυπτει απο τις περισσοτερες γνωμες ειναι οτι στην Ελλαδα πρωτα επρεπε να δημιουργησουμε αξιοπρεπης
    συνθηκες στον ιδιωτικο τομεα βαση νομων
    που θα τηρουνται και υστερα θα προχωρουσε η χωρα σε αναπτυξη.
    Δε θα χρειαζομασταν ετσι τις μαζικες προσληψεις
    στο Δημοσιο που μας κατεστρεψαν σε συνδυασμο
    με την εισροη μαο-μαο μεταναστων.
    Τωρα ας λουστουμε ΔΝΤ, και οποιος αντεξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ακριβώς όπως συμπεραίνει ο 2:53, με την προσθήκη ότι σπάνια είχαμε αναπτυξιακή πολιτική και δη αυτόφωτη πολιτική, όταν είχαμε υπήρξε κάποια εκβιομηχάνιση, και ούτε μπορούσαμε να έχουμε διότι οι προστάτες μας επί ανίσοις όροις μας ανταγωνίζονταν. Επίσης να σημειωθεί ότι ο δημόσιος τομέας της Ελλάδας εξυπηρετεί πάνω από 20 εκατομμύρια άτομα, όπως αναλύθηκε πολλές φορές, εκπαιδευτικοί και διπλωματικοί για 5 εκατομμύρια Έλληνες εξωτερικού, 4-5 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως στην Ελλάδα, άλλοι τόσοι αλλοδαποί, διερχόμενοι κ.λπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου