Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

2η Απάντησι
στην αθυροστομία Τσέτση



Φαναριώτικη πολεμική ενάντια στους αγωνιστές κληρικούς
που υπέγραψαν την «Ομολογία Πίστεως»



Το άρθρο που σχολιάζουμε έχει τίτλο «Ενισταμένων Ομολογία Πίστεως» και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα εκκλησιαστικών ειδήσεων amen.
Αρθρογράφος του ο Μ.Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης.

Η «Ομολογία Πίστεως» ενόχλησε τους φαναριώτικους κύκλους που κατάλαβαν πως ο πιστός λαός και πολλοί αγωνιστές κληρικοί και λαϊκοί δεν ανέχονται πλέον τα οικουμενιστικά τους κόλπα.
Και ο π. Γεώργιος Τσέτσης ανέλαβε (με το άρθρο αυτό) να «βάλει τα πράγματα στη θέση τους».

Κατηγορεί τους υπογράψαντες την Ομολογία Πίστεως ως «βαδίζοντες σε παλαιοημερολογιτικές ατραπούς», ως έχοντας «έπαρση και προπέτεια» και ότι «ενεργούν με τον πρωτοφανή αλαζονικό τρόπο».
Ειρωνικά τους ονομάζει «νέο-ενισταμένους» για να τους διακρίνει προφανώς από τους παλαιούς ενισταμένους του Παλαιού ημερολογίου.
Προσπαθεί με όλα αυτά ο π. Γεώργιος να υποβαθμίσει το κύρος των προσώπων που υπέγραψαν την Ομολογία και να τους θέσει στο περιθώριο της εκκλησιαστικής ζωής.
Δεν απαντά όμως για την ουσία των λεγομένων στην Ομολογία.

Για εκείνον όλα βαίνουν καλώς στους διαλόγους με τους παπικούς, η οικουμενική (οικουμενιστική) κίνηση είναι σε ασφαλή χέρια και ο λαός πρέπει να δείχνει εμπιστοσύνη στους εκκλησιαστικούς ηγέτες του.

Όχι, π. Γεώργιε.
Ο ορθόδοξος λαός ποτέ δεν αναγνώρισε αυθεντίες, πρωτεία και αλάθητα στους επισκόπους ή τους κληρικούς του.
Κανείς πλέον δεν εμπιστεύεται το Φανάρι, που στα θέματα της Πίστεως δείχνει να ξεστρατίζει πολλές φορές, καταπατώντας ιερούς Κανόνες, αναγνωρίζοντας τις αιρέσεις των ετεροδόξων ως αδελφές Εκκλησίες, συμπροσευχόμενο μετά αιρετικών και τόσα άλλα.

Σφοδρή επίθεση εξαπολύει ο π. Γεώργιος εναντίον του π. Θεοδώρου Ζήση, τον οποίο αν και δεν κατονομάζει, πολλές φορές σαφώς υπονοεί.
Γράφει:

«Και ενεργούν με τον πρωτοφανή αυτό αλαζονικό τρόπο, έχοντες προφανώς την εντύπωση ότι το Άγιον Πνεύμα επιφοιτά αποκλειστικά μόνο μέσα στο καθηγητικό γραφείο τους, το καλογηρικό τους κελλί, ή την αρχισυνταξία κάποιου θεολογικού περιοδικού!»

«Και το κυριώτερο, διατί τηρούν σιγήν ιχθύος και αποκρύπτουν από τους «αγωνιώντας πιστούς», την ξεκάθαρη πανορθόδοξη τοποθέτηση όσον αφορά στην Οικουμενική Κίνηση; ΄Οτι δηλ. «η Ορθόδοξος Εκκλησία, πιστή εις την εκκλησιολογίαν αυτής, εις την ταυτότητα της εσωτερικής αυτής δομής και εις την διδασκαλίαν της αδιαιρέτου Εκκλησίας, συμμετέχουσα εν τω Παγκοσμίω Συμβουλίω Εκκλησιών, ουδόλως παραδέχεται την ιδέαν της ”ισότητος των ομολογιών” και ουδόλως δύναται να δεχθή την ενότητα της Εκκλησίας ώς τινα διομολογιακήν προσαρμογήν. Εν τω πνεύματι τούτω, η ενότης η οποία αναζητείται εν τω ΠΣΕ δεν δύναται να είναι προϊόν μόνον θεολογικών συμφωνιών. (Διότι) ο Θεός καλεί πάντα χριστιανόν εις την εν τω μυστηρίω και τη παραδόσει βιουμένην εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία ενότητα της πίστεως» (Γ΄Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψις, 1986). Η αποσιώπηση αυτή ξενίζει. Πολύ περισσότερο εφ΄ όσον ένας εκ των υπογραψάντων την «Ομολογία Πίστεως», και προφανώς κύριος συντάκτης αυτής, ήταν τότε, ως λαϊκός ακόμη καθηγητής, θεολογικός σύμβουλος της Αντιπροσωπείας του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην ανωτέρω Διάσκεψη.
Σε συνάφεια προς τα ανωτέρω, θα μπορούσε να θέσει κανείς και ένα ερώτημα σε όσους πρωτοστάτησαν στην εκπόνηση της «Ομολογίας», ή αποδέχθηκαν αυτήν εκ των υστέρων και την προσυπέγραψαν, και οι οποίοι έτυχε να λάβουν κάποτε την χάρη της ιερωσύνης και της αρχιερωσύνης από χέρια καταξιωμένων Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου, γνωστών για την μακροχρόνια ενεργό συμμετοχή τους στην πανορθόδοξη προσπάθεια προωθήσεως τής χριστιανικής ενότητος. Τώρα μόνο οι εν λόγω ιερωμένοι, εξεγερθέντες του ύπνου, ανακάλυψαν ότι οι χειροτονήσαντες αυτούς Ιεράρχες, μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Οικουμενικός Πατριάρχης, ήταν «οικουμενισταί» ευρισκόμενοι, κατά την αντίληψή τους, «εκτός Εκκλησίας»; Και αν όντως αυτή είναι η πεποίθησή τους, να υποθέσει τότε κανείς ότι, κατά συνέπεια, και η χειροτονία τους είναι αχαρίτωτη και αμφιβόλου κανονικότητος, δοθέντος ότι έγινε από «εκτός Εκκλησίας» κειμένων «αιρετικών» Αρχιερέων;

Δεν είμαστε οι αρμοδιότεροι για να απαντήσουμε στον π. Γεώργιο, αποτολμούμε όμως μία πρώτη προσέγγιση.
Η συμμετοχή κατά το παρελθόν του π. Θεοδώρου Ζήση στους διαλόγους καθιστά αυτόν γνώστη των όσων εκεί συμβαίνουν.
Η πείρα του από τη συμμετοχή αυτή είναι βασικός λόγος για τον οποίο πλήθος άλλων πιστών έχουμε εμπιστοσύνη σε όσα λέει.
Οι δε αρχές του διαλόγου που τέθηκαν στην Γ΄ Προσυνοδική Πανορθόδοξο Διάσκεψη του 1986 έχουν δυστυχώς καταπατηθεί πολλάκις μέχρι σήμερα.
Πως για παράδειγμα « η Ορθόδοξος Εκκλησία… ουδόλως παραδέχεται την ιδέαν της ”ισότητος των ομολογιών”»(σύμφωνα με το κείμενο της Διάσκεψης του 1986) αλλά την ίδια στιγμή ονομάζει «αδελφές Εκκλησίες» την παπική και τις προτεσταντικές κακοδοξίες και τους προκαθημένους τους προσφωνεί με τίτλους που αρμόζουν μόνο στους επισκόπους ή κληρικούς της Ορθοδόξου Μίας Εκκλησίας;

Επίσης το λεγόμενον ότι η χειροτονία, κατά το παρελθόν, κάποιων κληρικών (και του π. Θεοδώρου υπονοουμένου εδώ) από επισκόπους που σήμερα συμπεριφέρονται οικουμενιστικά θέτει θέμα κανονικότητος των ιερέων αυτών, είναι λανθασμένη και μάλλον ηθελημένα υπερβολική ερμηνεία.
Πολλοί κληρικοί της Εκκλησίας μας μπορεί να είχαν χειροτονηθεί από επισκόπους που αργότερα δίδαξαν αιρετικά και διώχθηκαν από την Εκκλησία.
Αυτό δε σημαίνει πως η χειροτονία αυτών των κληρικών θεωρήθηκε αντικανονική.
Η εκτροπή ενός επισκόπου στην αίρεση δεν αποτελεί λόγο αντικανονικότητας των χειροτονιών που είχε κάνει πριν ο ίδιος εκπέσει της αληθούς Πίστεως.

Αλλά και κάτι ακόμη.
Η χειροτονία κληρικού από κάποιον επίσκοπο δεν τον καθιστά (ή ορθοδόξως δεν πρέπει να τον καθιστά) δέσμιο των απόψεων του χειροτονήσαντος αυτόν.
Αν ο επίσκοπος που χειροτόνησε κάποιον κληρικό εκτρέπεται στα της Πίστεως, εκείνος με θάρρος οφείλει να ελέγξει την εκτροπή και όχι να συνταχθεί με αυτήν χάριν «υπακοής».

Πέρα από όλα τα παραπάνω, η «Ομολογία Πίστεως» είναι φανερό πως τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα στους οικουμενιστικούς κύκλους.
Το άρθρο του π. Γεωργίου αποτελεί μια προσπάθεια επιβολής των οικουμενιστών πάνω στους αγωνιστές κληρικούς.
Δεν αποκλείουμε δε (κρίνοντας από το παρελθόν) να δούμε και άλλα αυστηρότερα «μέτρα» εναντίον των αγωνιστών που υπογράφουν την Ομολογία από τους κατέχοντες τις θέσεις της εκκλησιαστικής διοίκησης.
Οι οικουμενιστές πάντοτε προσπαθούν να φιμώσουν ή να υποβαθμίσουν τις φωνές των αγωνιστών κληρικών και λαϊκών, προκειμένου να προχωρήσουν με ταχύτερα βήματα τα σχέδιά τους.

Ας μην ξεγελιούνται όμως.
Ο αγωνιζόμενος κλήρος και λαός αγρυπνεί.
Δεν έχει «έχθρα, ξενοφοβία και μισαλλοδοξία» όπως γράφει ο π. Γεώργιος, ούτε έχει μεταβληθεί σε «θιασώτη» και «οπαδό», «έτοιμο, να προπηλακίσει την Ιεραρχία του».
Απλώς με όσα βλέπει έχει χάσει την εμπιστοσύνη του σε πολλούς επισκόπους (και Αρχιεπισκόπους και Πατριάρχες) και εμπιστεύεται πλέον αγωνιστές κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς από τους οποίους αναμένει με θάρρος να ορθώσουν το ανάστημά τους ενάντια στην παναίρεση του Οικουμενισμού.

Και κάτι τελευταίο.
Μπορεί να μην αρέσει στους φαναριώτες που η Σύναξη των κληρικών και λαϊκών που υπέγραψαν την Ομολογία Πίστεως αποτελείται από επισκόπους, κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά πρέπει να μάθουν επιτέλους ότι ενάντιοι στα οικουμενιστικά τους ανοίγματα δεν είναι μόνο οι Παλαιοημερολογίτες αλλά και πλήθος αγωνιούντων πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Από το blog thriskeytika

8 σχόλια:

  1. Εαν μπορούσα να έφερνα μία εικόνα και να παρουσίαζα το ξέσπασμα του π. Γεώργιου Τσέτση θα εφερνα ένα ...λυσσασμένο σκυλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. O πόλεμος άρχισε αγαπητοί μου .Ελπίζω να πυκνώσουν οι φωνές απο τους έχοντες τη βόλεψή τους πίσω απο τους ναούς.Προφανώς οι εξελίξεις τρέχουν πολύ γρήγορα και ύπουλα .Ξέρετε τι λένε οι ιερείς.Αν ήταν σωστό πρώτος ο επίσκοπός μας θα διαμαρτυρόταν.Ετσι βολεύονται όπως είπα πιο πάνω.Χρειάζεται όμως συντονισμός,ταπεινότης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Miα στιγμή ο π. Θεόδωρος Ζήσης χειροτονήθηκε κληρικός το Δεκέμβριο του 1990 στην Κωνσταντινούπολη από Επίσκοπο του Φαναρίου δηλαδή ουσιαστικά από τον τότε Πατριάρχη Δημήτριο και τον τότε Χαλκηδόνος Βαρθολομαίος. Δηλαδή ο Δημήτριος και ο Βαρθολομαίος έγιναν οικουμενιστές μετά τον Δεκέμβριο του 1990? Επομένως ήξερε καλά ο π. Θεόδωρος Ζήσης τα φρονίματα των επισκόπων του Φαναρίου. Επομένως αν δικαίως κατηγορείται το Οικουμενικό Πατριαρχείο για "Παναίρεση του Οικουμενισμού" ήδη από το 1920, τότε πράγματι υπάρχει πρόβλημα με τη χειροτονία του π. Ζήση. Επομένως το σκεπτικό του π. Τσέτση δεν είναι και τόσο λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιώργος από Πολύγυρο10 Ιουνίου 2009 στις 5:22 μ.μ.

    Πρέπει να ξέρετε όλοι ότι τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο.
    Οι Οικουμενιστές του Φαναριου σπεύδουν ταχύτατα να ενωθούν με την παπική φάρα.
    Τι δέον γενέσθε;
    Να αποτειχισθούμε και να συνεχίσουμε να λειτουργούμεθα με τους κληρικους που θα αποτειχισθούν.
    Και να τους κηρύξουμε αυτούς τους ενωτικούς ως προδότας της Ορθοδοξου Πίστεως.
    Καταλάβετέ το ζουμε σε πολυ δύσκολες μέρες.
    Οι προδοτες του Φαναρίου προχωρούν και δεν ορωδούν πρό ουδενός.
    Ειναι αδίστακτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιός θα απαντήσει στο πολύ λογικό ερώτημα του ανωτέρω φίλου;

    Το Φανάρι έγινε Οικουμενιστικό μετά το 1990;
    Εάν ΝΑΙ, τότε ο π. Ζήσης δικαίως ανίσταται τώρα.
    Εάν ΟΧΙ, τότε δυο τινά συμβαίνουν:
    Ο π. Ζήσης το είχε αντιληφθεί ή όχι;
    Εάν ΝΑΙ, τότε ο π. Ζήσης εν γνώσει του χειροτονήθηκε από οικουμενιστή Επίσκοπο.
    Εάν ΟΧΙ, τότε απαλλάσεται για την αγνωσία, αλλά δεν απαλλάσσεται από την αντίληψη των πραγμάτων την οποίαν όφειλε να έχει.

    Απάντηση θα υπάρξει ή θα περάσει "στο ντούκου";

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2009/06/blog-post_11.html

    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ

    Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

    Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος άγει σήμερα τα ονομαστήριά του, είναι ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας με την μεγαλύτερη, έως τώρα δραστηριότητα, και με ολοένα αυξανόμενο το κύρος του παγκοσμίως, μετά από 18 χρόνια Πατριαρχίας!
    Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν δίστασε όλα αυτά τα χρόνια να συγκρουστεί μέσα στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, όταν τα δίκαια του Οικουμενικού Θρόνου παραβιάζονταν κατάφωρα και συστηματικά, όταν η Ομογένεια της Πόλης, το ποίμνιό του, αντιμετώπιζε ποικίλης φύσεως προβλήματα.
    Ταυτόχρονα είναι ο θερμότερος υποστηρικτής, έργω τε και λόγω, της Πανορθόδοξης ενότητας, και ο δίκαιος Ιεράρχης που δεν διστάζει να αναγνωρίσει και να τιμήσει τον οιονδήποτε «αντίπαλό» του.
    Ανυποχώρητος, αλλά και έτοιμος ανά πάσα στιγμή για την καταλλαγή, την συνεξήγηση, την συμπόρευση.
    Διήλθε την υπ’ ουρανόν ευαγγελιζόμενος ειρήνη, αγάπη, συναδέλφωση των λαών, χωρίς διακρίσεις, χωρίς τείχη και αποκλεισμούς. Γκρέμισε προλήψεις και προκαταλήψεις σχετικά με την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία επί των ημερών του απολαμβάνει διεθνούς ακτινοβολίας.


    Ουδόλως αφίσταται των πατρικών παραδόσεων, αλλά με ευλάβεια τις τηρεί και δεν παραλείπει το παραμικρό. Ζυμωμένος παιδιόθεν με την λειτουργική παράδοση της γενέτειράς του, της πολύπαθης Ίμβρου, δίνει πάντοτε μαρτυρία της αληθούς και υπέροχης λογικής λατρείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πέρα από κορώνες και φανφαρονισμούς. Η λατρεία στο ύψος της Εσταυρωμένης Μεγάλης Εκκλησίας.
    Και βέβαια πορεύεται προς την οικουμένη διαλεγόμενος αενάως! Με τους πάντες! Αφού άπαντες του Θεού και Πατρός «γένος εσμέν». Διαλέγεται με τα νήπια, τους έφηβους, τους νέους, τους μεσήλικες, τους ηλικιωμένους, τους ξένους, τους οικείους, τους εγγύς και τους μακράν, τους ετεροδόξους και αλλοθρήσκους, τους αδελφούς εν τη πίστει Ορθοδόξους όπου γης.
    Ίσως γι’ αυτό νομίζω πως δεν είναι λίγες οι φορές που ο Πατριάρχης είναι μόνος!… Σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, αυτό του διαλόγου και της συνάντησης, που απαιτεί υψηλή εγρήγορση και συνειδητότητα, ανά πάσα στιγμή.


    Είναι όντως Οικουμενικός Πατριάρχης διότι διαλέγεται αδιαλείπτως με την Οικουμένη! Αφουγκράζεται, συλλαμβάνει και ενστερνίζεται τα μηνύματα των καιρών, μετουσιώνοντάς τα σε σκέψη, δράση και θεολογία. Γιατί είναι φυσικά έγνοια του η επικαιροποίηση της θεολογίας. Αυτός, ο εκφραστής της μακραίωνης παράδοσης της Πόλης και του Φαναρίου, δεν φείδεται κόπων και μόχθων για να καταστεί η Ορθόδοξη Εκκλησία σημερινή και όχι απολίθωμα.


    Oικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Το συναμφότερον!
    Παράδοση και ανανέωση. Ρωμιοσύνη και οικουμενικότητα. Χθες και σήμερα τον αυτόν Χριστόν και Κύριον καταγγέλλων. Διάλογος άνευ ορίων, αλλά μετ’ όρων.
    Μαρτυρία δυναμική από το ταπεινό Φανάρι.
    Εξέλθετε έθνη, εξέλθετε και λαοί και θεάσασθε σήμερον τον Πρώτον της Ορθοδοξίας εξερχόμενον εις την οικουμένην και ευαγγελιζόμενον Χριστόν, τον μόνον αληθινόν Θεόν ημών. Ω η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια παρατήρηση:

    Η Ορθοδοξία δεν έχει Προκαθήμενο, έχει Πρώτο (όπως σωστά αναφέρεται στο τέλος). Η χρήσιμοποίηση της λέξης Προκαθήμενος είναι πολλές φορές ύποπτη. Ο Βαρθολομαίος είναι ο Πρώτος (εκ των Προκαθημένων) της Ορθοδοξίας και ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κων/πολης.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,

    Πώς μπόρεσε αυτός ο Μέγας Άγιος, ο Πρώτος των Πρώτων όπως καταθέτετε, να καταγγείλει τον Μέγα Φώτιο σαν Δαιμονισμένο;
    Συμφωνείτε και εσείς με την πνευματική ετυμηγορία.

    Μας είχε ανακοινώσει ο Πρώτος ότι προσεύχεται στον Θεό με όλη του την πίστη να απαλλάξει τον Μέγα Φώτιο από την μεγάλη βαριά αμαρτία του Σχίσματος.

    Εσείς που τον ξέρετε καλά, καθώς δείχνετε, εισακούστηκε ο Πατριάρχης από τον Κύριο; Τον συγχώρησε τον Μέγα Φώτιο;

    Περιμένουμε με αγωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου