Παλαιοημερολογίτες… Ιερώνυμος… Προφητείες…
Στην ιερατική σύναξη που έγινε τον Απρίλιο στο Οµορφοχώρι Λάρισας, ο επίσκοπος Ιερώνυµος έψαλλε για µισή ώρα περίπου µεγαλόπρεπα το παλαιοηµερολογιακό τροπάριο σε “ήχο φάλτσο” αλλά και ήταν, όµως πολύ κακόηχος.
Η εναγώνια προσπάθεια να παραπέµψει όλα τα µέλη του πάτριου εορτολογίου που λαχταρούν και βιώνουν το Ευαγγελικό µήνυµα και ίσως αρκετοί γεύονται την ανακαινιστική χάρη του Παναγίου Πνεύµατος, στα στρατόπεδα των κολασµένων αιρετικών, δηµιουργώντας σύγχυση στην οµήγυρη των ιερέων, διότι άλλα κατά καιρούς είχαν ακούσει και τώρα τους δηµιουργήθηκε ένας τραγέλαφος.
Φαίνεται ότι το εγκωµιαστικό κείµενο που γράφτηκε για την οσία βιωτή του µητροπολίτη Λάρισας Γ.Ο.Χ. π. Αθανασίου (Πουστάλα) από την εφηµερίδα «ΑΓΩΝΑΣ», που διήλθε την όλη ιερατική πορεία, χωρίς µισθό, χωρίς τιµές, χωρίς εµβατήρια και υποδοχής, χωρίς παρατεταγµένα στρατιωτικά αποσπάσµατα, χωρίς χειραψίες επισήµων, χωρίς τηλεοπτικές οθόνες, χωρίς ηγεµονικό µεγαλείο, ενόχλησαν τον επίσκοπο Λάρισας και Τυρνάβου κ. Ιερώνυµο.
Και αυτό, διότι φορτώθηκε τιµές “ασήκωτες” και άρχισε από την αρχή να ερµηνεύει λαθεµένα την αποστολή του. Αυτά δείχνουν, µε ό,τι κάνει και ό,τι έκανε µε τους ρόταρι, τη συναγωγή, την ΑΜΑΛ, τους υγειονοµικούς, ότι είχε ενδοιασµούς για τους σχισµατικούς Ουκρανούς και µία αλυσίδα ακόµα έως και αυτά που έψαλε τελευταία σε “ήχο φάλτσο” κλόνισαν την ιερατική ατµόσφαιρα και θόλωσε το ευχαριστιακό τοπίο.
Συνέδεσε ανεπιτυχώς (µάλλον εσκεµµένως) τους Ορθόδοξους του πάτριου εορτολογίου µε τους αιρετικούς παπικούς, προκαλώντας νόθες και αιρετικές ερµηνείες, ότι στους παλαιοηµερολογίτες, όταν επιστρέψουν τους κάνουµε αναβαπτισµό, ενώ τους καθολικούς απλώς τους µυρώνουµε. Οι θέσεις αυτές και πολλές άλλες είναι τραγικές που κατά καιρούς έχει εκφράσει ο επίσκοπος Ιερώνυµος. Αν διάβαζε λίγο και µε προσοχή το “σοφό του” πρωτοσύγκελο µε τα δεκάδεςΠτυχία,Διπλώµατα, Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά… Την τελευταία του διδακτορική ανάλυση που δηµοσιεύει το περιοδικό «Αχιλλίου Πόλις» (τεύχος 6ο, Νοεµ. 2021), µε τίτλο “Ο ΑΠΟ ΛΑΡΙΣΗΣ… ΔΩΡΟΘΕΟΣ ΚΟΤΤΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ”, ο “σοφός σας” Πρωτοσύγκελος (π. Ιγνάτιος Μουρτζανός), θα µπορούσε να έχει άλλη γνώµη διότι εδώ καταθέτει την επίσηµη “Νοµοκανονική Έρευνα” του από του Λαρίσης και µετά Αρχιεπισκόπου Δωροθέου που γράφει: «µε µεγάλη νηφαλιότητα στη µελέτη του… διατυπώνει την άποψη ότι οι παλαιοηµερολογίτες ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί εξακολουθούν να υπάρχουν, χωρίς να κατατάσσονται στους αλλοδόξους ή αλλοθρήσκους…
» Οι παλαιοηµερολογίτες δεν είναι σχισµατικοί ούτε αιρετικοί, αλλά ορθόδοξοι χριστιανοί, οι οποίοι πρεσβεύουν τα ορθόδοξα δόγµατα και την ίδια και απαράλλακτη ορθόδοξη πίστη…» – και καταλήγει ο “σοφός” διδάκτωρ Πρωτοσύγκελος τα του Δωροθέου.
» Στο µυστήριο της Ιερωσύνης µέσω της Θείας Χάριτος υπάρχει… ο οποίος δεν είναι δυνατόν να εξαλειφθεί, ούτε να χαθεί, εφ’ όσον πιστεύουµε ότι αυτό το χάρισµα δεν προέρχεται από ανθρώπινη δύναµη, αλλά είναι χάρισµα δοθέν “δια προφητείας µετ’ επιθέσεως των χειρών του Πρεσβυτέρου”, σύµφωνα µε τον Παύλο. Αντίθετα η καθαίρεση είναι πράξη ανθρώπινη (juseccletsiasticum), χωρίς να λαµβάνει χώρα µυστηριακή τελετή».
Δεν υπάρχει καµία αµφιβολία ότι τα Μυστήρια των Παπικών είναι άκυρα και επ’ αυτού έχουµε αρµαθιά ατελείωτη από γραπτές µαρτυρίες Αγίων Πατέρων και συγχρόνων ειδικών που να βεβαιώνουν – ενδεικτικά – όπως ο αείµνηστος Π. Τρεµπέλας που γράφει: «Μυστήρια τελούµενα έξω της Εκκλησίας εν κοινότητι αιρετικών ή σχισµατικών υπό αιρετικών δεδηλωµένως αποστάντων της µίας αγίας Εκκλησίας, είναι άκυρα» (Δογµατική, τόµος Γ΄, σελ. 31). Ο δε καθηγητής Ανδρέας Θεοδώρου σε ερώτηµα απαντάει: «Κατά ακρίβεια δογµατική τα µυστήρια των αιρετικών και των ετερόδοξων (Ρωµαιοκαθολικών, Προτεσταντών κ.α.) είναι άκυρα, δηλαδή δεν παρέχουν τη Θεία Χάρη» (Απαντήσεις, εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας, σελ. 215-216). Στα πρακτικά της Ζ΄ Οικουµενικής Συνόδου αναφέρουν: «Ιωάννης ο Θεοφιλέστατος τοποτηρητής του αποστολικού θρόνου της ανατολής είπε, η αίρεση χωρίζει κάθε άνθρωπο από την Εκκλησία, η Αγία Σύνοδος είπε, τούτο είναι ολοφάνερο» ( Μansi 12, 1022).
“Άγιε” δέσποτα Ιερώνυµε, από την ηµέρα που καθίσατε στο θρόνο του αγίου Αχιλλείου, άρχισε να δηµιουργείται ένα χάσµα και το οποίο πλατύνεται µε τις άστοχες κινήσεις και ενέργειες, ακούγονται λόγια δίχως βιωµατική πρόσβαση, στερηµένη από την πανοπλία της θεολογίας και µε ισχνή πνευµατική υποδοµή.
Κάποιοι ιερείς, αλλά κυρίως ο λαός, βλέποντας τα µεγάλα και πρωτόγνωρα γεγονότα που διαδραµατίζονται (πόλεµοι, πείνα, ακρίβεια, σεισµοί, καταποντισµοί…) προσπαθούν να τα ερµηνεύσουν. Και άρχισαν να ξεσκονίζουν βιβλία µε µελλούµενα και προφητείες. Προβληµατισµό µεγάλο έχουν για την προφητεία του αγίου Κοσµά Αιτωλού: «Το κακό θα σας έρθει από τους διαβασµένους» και συλλογούνται αν είναι τυχαίο; Γιατί το επισκοπείο- σας (αφήνουµε στην άκρη τους άλλος) γέµισε για πρώτη φορά µε τέτοια µεγάλα πνευµατικά αναστήµατα που έχει ο καθένας τους από 2 έως και 15 πτυχία βραβεία και ντοκτοράτα;
Είναι τυχαίο;
Εφ Αγώνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου