Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2015

ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟΝ ΤΥΧΟΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ του Παλαιμαχου Αγωνιστου Θεολογου π. Ιωαννη Διωτη.

         
ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟΝ

ΤΥΧΟΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗΣ

ΤΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ      


του Παλαιμαχου Αγωνιστου Θεολογου

π. Ιωαννη Διωτη. 

                       8ον

Ατς «συχαστς» το Ναυπάκτου πολ νήσυχος πρξεν. γεννήθη κα σπούδασεν ν Μόσχ ες τν καδημίαν τν Καλν Τεχνν κα ες τν Σχολν Ζωγραφικς, Γλυπτικς κα ρχιτεκτονικς. ν συνεχεί ζησεν ες Παρισίους. Μετέβη δ ες τν ταλίαν κα ες τ Βερολνον. γινεν θεος κα π τν θεΐαν μετεπήδησεν ες τν Βουδισμόν, τν ποον πήλαυσεν π 7 τη περίπου. Μεταστραφείς, κατέληξεν ες τ γιον ρος δι ν μονάσ. Εχε στενν συναναστροφν κα νθελληνικν συνεργασίαν μ τν πράκτορα τς γγλίας κα χθρν τς λλάδος Δαβίδ Μπάλφουρ. νέπτυξε μετατο κα κτεν λληλογραφίαν. Μπάλφουρ κατηγορήθη κα δινύπαρκτον ερωσύνην μ τ νομα Δημήτριος, τν ποίαν χρησιμοποίει δι ν σκ κατασκοπευτικν ργον, ατοαποσχηματισθείς, τελικς. Προήρχετο π τς τάξεις το Καθολικισμο κα εναι γνωστον ἐὰν γένετο δεκτς ες τν ρθόδοξον κκλησίαν συμφώνως πρς τν ρθόδοξον δογματικν διδασκαλίαν κα τν κκλησιολογικν τάξιν. ρωτται Σεβασμιώτατος κ. ερόθεος· πόθεν λαβε τν ερωσύνην Δαβδ Μπάλφουρ; Μπάλφουρ το γενικς πράκτωρ τς ν λλάδι γγλικς κατασκοπείας, δ Σωφρόνιος Σαχάρωφ το ποπράκτωρ ατο δι τ Σλαβικ Μοναστήρια το γίου ρους. Πρς ατν τν Δαβίδ Μπάλφουρ γραψεν Σωφρόνιος Σαχάρωφ, ψευδο-«γιος» το γίου Ναυπάκτου, τ ξς: «Τώρα εμαι δεμένος μαζί σας μ τ αώνια δεσμ τς γάπης ν Χριστφοσιωμένος σ σς ς τ τέλος τς ζως μου» (σελ. 226-227).
Δι’ ατν τν ψευδο-ερέα Μπάλφουρ, ες τν ποον εναι «φοσιωμένος» σοβίως , κατ ερόθεον Βλάχον, «γιος» Σωφρόνιος Σαχάρωφ, γραψε κα τ ξς «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» (29-6-1981): « ντέλλιτζενς Σέρβις στέλνει στν λλάδα ναν π τος καλύτερους πράκτορές της. νάμεσα στς λλες ντολς πο χει, εναι ν πλευρίσει κα τς παρεκκλησιαστικς ργανώσεις. Μπάλφουρ, ργότερα γνωστός πράκτορας, πηγαίνει στ γιον ρος σν καλόγερος κα μετ χειροτονεται ερέας κα παίρνει τ νομα πάτερ Δημήτριος. Μετ π πρόταση τοποθετεται στ θέση το φημερίου στ θεραπευτήριο Εαγγελισμός. Μ πλο τν ξομολόγηση (ψευδο-ξομολόγος) φτανε μέχρι τ Παλάτι, συγκεντρώνει πληροφορίες πο τς διαβιβάζει τηλεγραφικ στ Λονδνο».
πίσης, Πρόεδρος Διοικητικν φετν Νικόλαος Π. Σοϊλεντάκης κυκλοφόρησε τ βιβλίον του «Η ΑΦΕΛΗΣ ΕΛΛΑΣ – ρασοφόρος γγλος κατάσκοπος Νταίηβιντ (Δαβίδ) Μπάλφουρ», ες τ ποον Δαβδ Μπάλφουρ (1903-1989) παρουσιάζεται ς κατάσκοπος ες βάρος τς λλάδος.
κτενς κριτικ παρουσίασις το βιβλίου ατο π τς δημοσιογράφου Χαρικλείας Γ. Δημακοπούλου ες τν «ΕΣΤΙΑΝ» (9-10-2010) τελειώνει ς ξς περ το Μπάλφουρ:
«βλαψε βαθύτατα τν λλάδα, διωχέτευσε πληροφορίες πρς τν Βρεταννία π τν ποχ τς τοποθετήσεώς του στν να το Εαγγελισμο, διέσυρε τν πίστη δεκάδων νθρώπων, παρέβη κάθε κανόνα τς κκλησίας ντλώντας πληροφορίες π τν ξομολόγηση, θέλησε ν μειώσ τ δαφος τς λλάδος πρς χάριν τς Τουρκίας δι τς παραχωρήσεως σ ατν τν νήσων το νατολικο Αγαίου, περιέπλεξε τν σωτερικ σύγκρουση μετ τ 1922 κατ τρόπον δραματικν κα τελικς θέλησε ν το συγχωρηθον τ πάντα κα ν ναγνωρισθ ς πιστς ρθόδοξος. Ἐὰν κατασκοπευτικ δρσις του εχε ρχίσει μετ τν ποσχηματισμό του, σως ν ταν περισσότερο φικτ ν ποδοθ ατ συμπεριφορά του στν βρεταννικ πατριωτισμό του. μως, τόσο φιξίς του στν θήνα, σο κα πορεία του μεταξ τν τν 1936 κα 1941 μαρτυρον τι προφανς Μπάλφουρ εχε στρατολογηθ στς μυστικς πηρεσίες τς πατρίδος του πολ νωρς κα ατς πηρέτησε κόμη κα ταν πεδύετο τν “Πατέρα Δημήτριο”. κρίσις τς λληνικς στορίας ναντι ατο παραμένει καταπελτική: Δν χωρε συγχώρησις γι τν δράση του».
δο κα μαρτυρία το γκρίτου στορικο κα ρίστου φιλολόγου κ. Σαράντου . Καργάκου, ποος ναφέρει δι τν ψευδοϊερέα κα κατάσκοπον D. Balfour τ ξς:
« Νταίηβιντ Μπάλφουρ πατρ Δημήτριος ταν μία πολύπλαγκτη διχασμένη προσωπικότητα. Κυνηγοσε ν βρ να Θεό. Τ γιο ρος πρξε γι’ αυτν χι σχολ θεολογίας λλ κατασκοπείας… πάρχει δικός του δάκτυλος στν ατοκτονία το πρωθυπουργο Κοριζ, πως κα στ Δεκεμβριανά, ταν ρχιτέκτων το μφυλίου. Ατς μλλον ργάνωσε στ Σμύρνη τ Σεπτεμβριαν τ 1955 ταν Τορκοι ″βασιβουζοκοι ξεφτέλισαν λληνες ξιωματικος κα τς οκογενειές τους» (Νικολάου Π. Σοϊλεντάκη, φελς λλς - ρασοφόρος γγλος κατάσκοπος Νταίηβιντ Μπάλφουρ - κδόσεις ρμός, θναι 2010, σ. 11, 12).
Μπάλφουρ κα Σαχάρωφ ξηκολούθησαν ν συνεργάζωνται κα ες τν γγλίαν μ κέντρον τ «μοναστήρι» το σσεξ.
« είμνηστος ρχιεπίσκοπος Χρύσανθος, π Τραπεζοντος, λεγε δι τν Balfour: ″Ατς παίσιος, ποος νακάτεψε τ θρησκεία μ τν κατασκοπεία» (φελς λλάς, σ. 26).
Πρς ατν λοιπν τν ψευδο-«ερέα», κατάσκοπον κα χθρν τς λλάδος Δαβδ Μπάλφουρ γραψεν  (ς νωτέρω) ψευδο-«γιος» το Ναυπάκτου εροθέου Σωφρόνιος Σαχάρωφ: «Τώρα εμαι δεμένος μαζί σας μ τ αώνια δεσμ τς γάπης ν Χριστφοσιωμένος σ σς ς τ τέλος τς ζως μου».
Ες τ περιοδικν «Ο ΑΣΤΗΡ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ» (ούνιος 2009, ρ. 6) ναγράφονται κα ατά: «Ο μακαριστο γιορεται Γέροντες Δανιλ Κατουνακιώτης, Θωμς Μικραγιαννανίτης κα Γαβριλ Διονυσιάτης ποκαλοσαν τν πρώην γιορείτην ερομόναχον Σαχάρωφ πράκτορα τν γγλέζων».
ερομόναχος Σωφρόνιος Σαχάρωφ γκατέλειψε τν «συχίαν» το γίου ρους π τ τος 1947 κα μέχρι τν θάνατόν του (1993) παρέμεινε μακρν το γίου ρους π τεσσαράκοντα ξ (46) τη. Πο σύχαζε κατ τ τη ατά, δι ν λάβ π τν κ. ερόθεον τν πρσωνυμίαν το «συχαστο»;
κ το γίου ρους εχεν πιστρέψει ες Παρισίους, που παρέμεινεν κε π 12 (δώδεκα) τη. κεθεν μετέβη ες τν κομητείαν το Essex τς γγλίας κα δρυσε τν σκανδαλώδη κα ντικανονικν μικτν Μονν το Τιμίου Προδρόμου μαζ μ μοναχος κα μοναχάς, χι μόνον κατ παράβασιν, λλ κα κατ θέτησιν αστηροτάτων ερν Κανόνων Οκουμενικν Συνόδων, καταστς οτω καθαιρετέος, ς δρύσας μικτν «μοναστικόν» (!) κοινόβιον.
Ατ εναι ν τ δυνατ περιλήψει περιπετειώδης ζω τονησύχου «συχαστο» ερομονάχου Σωφρονίου Σαχάρωφ, ες τν ποον Ναυπάκτου, κατ προκλητικν κα σκανδαλώδη τρόπον, πέδωκε τς προσωνυμίας το «θεολόγου» κα «συχαστο». Τιμ δ ατν κα προβάλλει κόμη κα ς «γιον» τς κκλησίας πολυπράγμων κα κατάστατος πίσκοπος ερόθεος Βλάχος.
*
Γράφει κα ατ Ναυπάκτου δι τν «γιόν» του Γέροντα Σωφρόνιον: «ταν σημαντικ ν γνωρίζς τι δίπλα σου εχες ναν Πατέρα πο εχε φθάσει στ ψος τς Πεντηκοστς, στν θεωρία το κτίστου Φωτός» (σελ. 331).
Ατ τ «ψος τς Πεντηκοστς» θεολόγος πίσκοπος κ. ερόθεος Βλάχος, θεολογήτως, πολ τ χαμήλωσεν, στε ν εναι προσιτν π τν οονδήποτε. πίσης, κα «τν θεωρίαν το κτίστου Φωτς» τν ασθητοποίησε τόσον πολύ Ναυπάκτου, στε ν εναι ντιληπτ κα π κοινος νθρώπους. Ατ προκύπτουν π τν εροθεϊκν φροσύνην δι ν ναβιβασθ Σωφρόνιος μέχρι τρίτου ορανο, κε που εχε φθάσει Μέγας τν θνν πόστολος Παλος.
Δαιμονοέμπνευστοι δέαι το Σωφρονίου
« Γέροντας ξιώθηκε σπανίων δωρεν π τν Θεό, πως τν ποκάλυψη τογώ εμι ν’’, τν μνήμην το θανάτου, τν σχοινοβασία πάνω στν βυσσο, τν αώρηση πάνω π τ πρ το δη» (σελ. 421). «Ατ ποκαλυφθεσα λήθεια τι Θες εναι προσωπικς – τγώ εμι ν - δν ταν μία σκέψη κα νας καλς λογισμός, λλ μία νυπόστατη λλαμψη» (σελ. 77-78).
δελφο ναγνσται, θεολογικ κατάστασις το Ναυπάκτου εναι συγκεχυμένη. νιαρ κα πληκτικ ντιμετώπισίς της. Τ «γώ εμι ν» χει ποκαλυφθ ες τν Μωυσν, ς γνωστόν. δού: «Κα επεν Θες πρς Μωυσν λέγων· γώ εμι ν» (ξ. γ΄ 14).
Ατ ποκάλυψις εναι καταγεγραμμένη ες τν Παλαιν Διαθήκην. γνοε ατ Δεσπότης τς Ναυπάκτου κα θαυμάζει τόσον πολ τν «νέαν» ψευδοαποκάλυψιν ατν το Σωφρονίου; Δι ποον λόγον Θες καμε πάλιν τν ατν ποκάλυψιν ες τν ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ;
πίσης, κα «μνήμη το θανάτου» ερίσκεται ες τν γίαν Γραφήν. δού: «Μνήσθητι τ σχατα κα πασαι χθραίνων, καταφθορν κα θάνατον, κα μμενε ντολας» (Σοφ. Σειρ. κη΄ 6). «Μνήσθητι καταφθορν κα θάνατον», διδάσκει γία Γραφή. Ποον τερον εδος μνήμης θανάτου πεκάλυψεν Θες ες τν ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ, τ ποον το γνωστον; Θ παντήσ γιος Ναυπάκτου; Διδάσκεται δ μνήμη το θανάτου συνεχς π τν γίων Πατέρων. Τί τ νέον σχετικν πεκαλύφθη ες τν Σωφρόνιον κα διακηρύσσει ατ Ποιμενάρχης τς Ναυπάκτου; Τ δ γελοα κροβατικά, σχοινοβατικά, εροβατικ κα τ λλα «θαυμαστ» δαιμονικ φαντασιοκοπήματα το Σωφρονίου ν τ ρμηνεύσ κα ν τ σχολιάσ θαυμαστς ατν Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κα γίου Βλασίου κ. ερόθεος Βλάχος δι τν αυτόν του κα μόνον. μες δν νδιαφερόμεθα δι’ ατ τ παγανιστικά.
διάσημος Ρσος Καθηγητς τς Θεολογικς καδημίας Μόσχας Α.Ι. σίπωφ γραψε περ το Σωφρονίου τ ξς:
«Γι μένα δν πάρχει καμία μφιβολία τι ατς νθρωπος βρίσκεται σ κατάσταση βαθις κα συνάμα πολ λεπτς πνευματικς μαγείας. Σ μένα ατ γινε λοφάνερα ντιληπτ μετ τν νάγνωση το βιβλίου ψόμεθα τν Θεν καθώς στι κα το βιβλίου Περ προσευχς. Θ πρέπει ν εμαστε σ μεγάλο βαθμ προσεκτικο στ συγγράμματα ατν πο δν χουν τ διαφιλονίκητο κρος τς κκλησίας. μως κα κε δν μπορομε ν ναφερθομε χωρς να λλά. Σήμερα παρατηρεται μία τάση ν γιοποιονται νθρωποι πο μφισβητονταν» (« στρ τς φέσου», Μάρτιος 2009).
Οτε τν γίαν Γραφήν, παναλαμβάνω, δν χει προβάλλει Ναυπάκτου μ τοιοτον νδιαφέρον κα τόσον θαυμασμόν, πως τ τραγελαφικ κείμενα, τς δαιμονικς «ράσεις» κα τς λλας μωρολογίας το ερομονάχου Σωφρονίου Σαχάρωφ.
ς πρς τν περιπέτειαν το Σωφρονίου μ τν Βουδισμόν, μιλε διος Σωφρόνιος π τς σελίδας το ν λόγ κρινομένου βιβλίου το εροθέου Βλάχου «ΟΙΔΑ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤ»:
«ταν γνώρισα τν λήθεια, τν Χριστό, ς ληθιν Θεό, λυπήθηκα πολ γι τν χρόνο κενο πο σχολούμην μ τν Βουδισμό. Παρεκτράπηκα πολύ» (σελ. 337).
«Μερικο λένε τι Βουδισμς δν χει σχέση μ τν δαιμονισμό. μως, ατο πο μιλον τσι γνωρίζουν τν Βουδισμ π τ βιβλία κα μιλον θεωρητικά. πράξη εναι διαφορετική» (σελ. 394).
«ταν κάποιος περάσει π τν Βουδισμό, πρέπει ν μετανοήσ κα ν κλάψ πολύ, διαφορετικ θ παραμείν να πόλειμμα μέσα του» (σελ. 442).
Διερωτμαι· εναι βέβαιος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. ερόθεος τι δν εχον παραμείνει χνη τοιούτων δαιμονικν πολειμμάτων ες τν Σωφρόνιον Σαχάρωφ, ταν γραφε κα λεγε τ τόσα νόητα κα θεολόγητα; ξ λλου, οδν περιστατικν πάρχει κα οδεμία μολογία τι π. Σωφρόνιος μετηνόησεν ν πλήρει ταπεινώσει κα συντριβ κα τι κλαυσε τόσον πολ δι τν πολυετ θητείαν του ες τν Βουδισμόν. Κα ουδας μολόγησε τ γκλημά του («μαρτον παραδος αμα θον», Μτθ. κζ΄ 4), λλ δν ταπεινώθη δι ν σωθ.
*
Ες λικίαν μως 20 τν, δηλ. τ 1926, Σαχάρωφ γινε βουδιστής, διατελέσας ες τν μιαρν ατν θρησκείαν π κτ συναπτ τη. ερομ. Νικόλαος Σαχάρωφ, συγγενς το Σωφρονίου, ποος κα ατς συζε μ τς 20 «μοναχς» το σσεξ, γράφει τι « Σωφρόνιος νκεν ες μάδα Ρώσων στοχαστν πο κοίταζαν πέραν π τν κκλησιαστικ παράδοση συνηγορντας πρ μις πολύπλευρης πνευματικς λευθερίας. Ατ ερύτητα κα λευθερία τς θρησκευτικς σκέψης παρέσχε στν γ. Σωφρόνιο τ ναγκαο πόβαθρο τόλμης προκειμένου ν στραφε σ μ χριστιανικς θρησκευτικς παραδόσεις» (Νικολάου Σαχάρωφ, γαπ ρα πάρχω, θήνα, ν πλ, 2007, σ. 24).
πορ κα κπλήσσομαι, πς πετόλμησεν Ναυπάκτου κ. ερόθεος ν προτείν τν γιοκατάταξιν ατο το νεκδιηγήτου ερομονάχου. πωσδήποτε δι σκοτεινήν τινα σκοπιμότητα, κατ τν κτίμησίν μου.
*
μως, πεποίθησις κα διακήρυξις το Ναυπάκτου τι Σωφρόνιος ντως νέβη μέχρι τρίτου ορανο, ες τν Παράδεισον, πως πόστολος Παλος, τι Σωφρόνιος εναι σοστάσιος κα σάξιος μ τν Συμεν τν Νέον Θεολόγον κα τν Γρηγόριον Παλαμν, τι Σωφρόνιος το «θεόπτης», πως Μωϋσς, τι Σωφρόνιος το «θεόπνευστος θεολόγος», τι Σωφρόνιος βλεπε τ «κτιστον Φς» π βρεφικς λικίας (κα ς πρξεν θεος κα π τη βουδιστής) κα τι ο λόγοι το Σωφρονίου πενθυμίζουν τος Μεγάλους Προφήτας τς Παλαις Διαθήκης, κατ τν προσωπικήν μου κτίμησιν, λα ατ εναι δαιμονικά. ποψις ατ νισχύεται κα π τ θεολόγητα κα μωρολογήματα το Σωφρονίου, τ ποα υοθετε κα πανηγυρικς προβάλλει κα διαδίδει Ναυπάκτου.
*
Ες τν φωτογραφίαν τς σπηλις ν γί ρει, ες τν ποίαν μεινεν ν χρονικν διάστημα Σωφρόνιος Σαχάρωφ, κ. ερόθεος εχε βάλει τν ξς «λεζάνταν»: « σπηλι ατ γινε Θαβώρ. δ ζησε νας σύγχρονος θεόπτης Μωυσς» (σελ. 285).
«Ταπειν ζητ τν χάρη κα ελογία του. Κατ τν ξόδιο κολουθία του θυμήθηκα ντονα τν εκόνα τς ναλήψεως το Προφήτου λιο κα τν κραυγ το λισσαίου: ″Πάτερ, πάτερ, ρμα σραλ κα ππες ατο’’ (Δ΄ Βασιλ. β΄ 12). Πραγματικά, είμνηστος Γέροντας Σωφρόνιος μ τν πάρξή του κα τν λόγο του ταν κα εναι τ ρμα κα ππες το σραλ τς Χάριτος. Γι’ ατ κα κλείνω τς πλς κα ταπεινς ατς σκέψεις μου μ τν λοκάρδια κραυγή: Πάτερ, πάτερ, ρμα σραλ κα ππες ατο ελόγησον μς κα τν κόσμον’’» (σελ. 467).
Νέος «θεόπτης Μωυσς» λοιπν κα Νέος Προφήτης λίας Σωφρόνιος Σαχάρωφ, κατ τν Μητροπολίτην Ναυπάκτου. ξοργιστικ κατάστασις. νεξήγητα λα ατ το Ναυπάκτου. ρεβος θεολόγητον κα σκοτειν σκοπιμότης !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου