Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΟΜΟΛΟΓΙΑ: ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ, ΜΙΣΕΙΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥΣ ΘΡΟΝΟΥΣ ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ, ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ, ΦΘΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΡΑΣΟΦΟΡΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ; ΔΕΝ ΚΑΝΑΤΕ ΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ; ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΑΜΙΝΟ, ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ. ΧΟΡΤΑΡΙΑΣΑΝ ΟΙ ΝΑΟΙ. ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΣΤΑΣΙΔΙΑ. ΠΩΣ ΚΟΙΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΕΥΘΥΝΟΥ; ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ. ΔΕΝ ΦΟΒΕΙΣΘΕ ΤΟΝ ΘΕΟΝ; ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟ ΕΜΠΕΣΕΙΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΘΕΟΥ ΖΩΝΤΟΣ.

ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ, ΜΙΣΕΙΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΥΑΙΤΑ, ΣΑΣ ΤΡΕΦΕΙ, ΣΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΠΕΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΔΟΞΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙΤΕ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥΣ ΘΡΟΝΟΥΣ ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ, ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ, ΦΘΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΡΑΣΟΦΟΡΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ;
ΔΕΝ ΚΑΝΑΤΕ ΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ; 
ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΑΜΙΝΟ, ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ.
ΧΟΡΤΑΡΙΑΣΑΝ ΟΙ ΝΑΟΙ.
ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΘΥΜΙΑΤΙΖΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΣΤΑΣΙΔΙΑ.
ΠΩΣ ΚΟΙΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟΝ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΕΥΘΥΝΟΥ;
ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ.
ΔΕΝ ΦΟΒΕΙΣΘΕ ΤΟΝ ΘΕΟΝ; 
ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟ ΕΜΠΕΣΕΙΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΘΕΟΥ ΖΩΝΤΟΣ.

Δημοσιευουμε στη συνεχεια αρθρο του γνωστου Σωτηρη Τζουμα και ο καθενας ας βγαλη τα συμπερασματα του και ας αναλαβη τις ευθυνες του.



collage Ορθοδοξία

Σκέψεις με αφορμή την εκλογή νέων Μητροπολιτών, 

την προσεχή Τρίτη



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ.ΤΖΟΥΜΑ

ΟΙ προσεχείς εκλογές, των δύο νέων Μητροπολιτών Κεφαλληνίας και Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς,την προσεχή Τρίτη 26 Μαίου,μας δίνουν την ευκαιρία της ανάπτυξης κάποιων σκέψεων, όχι τόσο για τον τρόπο εκλογής, όπως τον ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης ( και όπως όλα δείχνουν δεν θα αλλάξει αυτό αφού εξυπηρετεί τις εκάστοτε Αρχιεπισκοπικές επιλογές και σκοπιμότητες ), όσο για τον τρόπο που επιλέγονται και προωθούνται οι υποψήφιοι και προς Αρχιερατεία εκλόγιμοι.
Δυστυχώς,τόσον ο εκάστοτε Πρώτος της Εκκλησίας μας, ο Αρχιεπίσκοπος δηλαδή της Εκκλησίας της Ελλάδος, όσο και οι εκλέκτορες Αρχιερείς, μέλη της Ιεραρχίας, λειτουργούν με κριτήρια εντελώς διαφορετικά, από τις ειδικές και πραγματικές ανάγκες,τις αναζητήσεις και τα προβλήματα που έχει η κάθε επαρχία που χηρεύει!
Οταν κενώνεται μία Μητρόπολη,αυτοί που κατευθύνουν τα της εκλογής του διαδόχου δεν σκέφτονται το ποιός θα ήταν ο ιδανικότερος για την συγκεκριμένη Μητρόπολη,αλλά ποιός έχει σειρά από την αυλή, ποιόν προωθούν οι Γεροντάδες, ποιόν θέλουν οι ημέτεροι, ποιόν έβγαλαν τα Αρχιερατικά μαγειρέματα, με ποιόν θα είναι ο νεοεκλεγείς όταν έλθει η ώρα να ψηφίσουν για επόμενο Αρχιεπίσκοπο. Επομένως μετράμε «κουκιά» για να εκλέγουμε το νέο Μητροπολίτη τον οποίο επίσης βλέπουν ως ένα μεγάλο » κουκί» για την επόμενη μέρα.
Ετσι γίνονται οι εκλογές, με αυτό τον τρόπο, συμπληρώνονται τα κενά.
Δείτε για παράδειγμα, πώς έγιναν και σε ποιά κριτήρια στηρίχθηκαν οι εκλογές Μητροπολιτών, από το 2010 και εντεύθεν( για να μην πούμε για όλες) και θα καταλάβετε πώς επιλέγονται τα πρόσωπα που εκλέγονται.
Ας δούμε, μία προς μία τις Μητροπόλεις και τα πρόσωπα που τις κατέλαβαν και θα κατανοήσετε με την ανάλυσή μας ,τί οδήγησε το ….Αγιο Πνεύμα, στην εκλογή των συγκεκριμένων προσώπων και την ανάδειξή τους σε Μητροπολίτες.

Από τον Μάιο του 2010, μέχρι σήμερα,Μάιο του 2015, έγιναν 16 εκλογές και μαζί με τις δύο που θα γίνουν την Τρίτη θα είναι 18.Και ξεκινάμε την ανάλυση, φωτίζοντας την κάθε εκλογή.
— Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρας. Η Μητρόπολη αυτή προήλθε από την διάσπαση της πάλαι ποτέ πολύπαθης και αχανούς Μητρόπολης Αττικής, σε δύο τμήματα: το πλούσιο και το φτωχό. Τα προβλήματα της συγκεκριμένης πλευράς ήταν και παραμένουν πολλά,με βασικό αυτό της οργάνωσης της Μητρόπολης εκ του μηδενός. Ομως έχει φιλακόλουθο και ευσεβή κόσμο που είναι κοντά στην Εκκλησία του. Η επιλογή και προαγωγή την συγκεκριμένη εποχή που έγιναν οι εκλογές,του Αθηναγόρα Δικαιάκου, ενός στενού συνεργάτη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου ήταν μονόδρομος. Ηταν σε ώριμη ηλικία και μάλλον είχε αργήσει να προαχθεί. Δεν προηγήθηκε προβληματισμός για το αν κάνει ή όχι, γιαυτή την Μητρόπολη!
Επιλέχθηκε αφού είχε ..»μπάρμπα στην Κορώνη» και εξελέγη. Εκ της έως τώρα πορείας του και από τα πρόσωπα που εκλέχτηκαν στη συνέχεια και μετά από αυτόν φαίνεται οτι ήταν ο πλέον κατάλληλος Μητροπολίτης για την περιοχή.Εχει κατορθώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα να οργανώσει μία Μητρόπολη εκ του μηδενός.
Μένει να απαλλαγεί το ταχύτερο δυνατό, από κάποια ..»βαρίδια», εγγάμων κληρικών, που κληρονόμησε πηγαίνοντας στην Μητρόπολη αυτή που έχουν συνδέσει την ευλάβεια με τον προσωπικό πλουτισμό. Μόνο τότε θα έχει πετύχει το άριστο.

— Μητροπολίτης Ζακύνθου Διονύσιος. Η εκλογή του έγινε ύστερα από παραίτηση του προηγούμενου Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσοστόμου- νύν Δωδώνης. Μου Διονύσιος είναι πολύ καλός άνθρωπος και ενάρετος κληρικός, αλλά στερείται θράσους ή στοιχειωδώς θάρρους. Και οι πέτρες στην Ζάκυνθο γνωρίζουν οτι δεν διοικεί ο ίδιος. Υπάρχει μία περίεργη συγκατοίκηση με τον πρώην, η οποία είναι καθώς φαίνεται ανεκτική, προς το παρόν, και από τις δυο πλευρές. Τα ηνία της Μητρόπολης πάντως, εξακολουθούν να ευρίσκονται στο ουσιαστικό μέρος των αποφάσεων, εις χείρας του πρώην. Πάντως η εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ζακύνθου,μολονότι έγινε με τη γνωστή διαδικασία επικύρωσής της από την Ιεραρχία- αφού είχε επιλεγεί εκ των προτέρων ο υποψήφιος–έδωσε μεγάλη χαρά στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, διότι ένας καλός και ενάρετος κληρικός εισήλθε στην Ιεραρχία.
 

— Μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Κύριλλος.
Η Μητρόπολη αυτή αποτελεί την έδρα της άλλοτε κραταιάς και ισχυράς Μητρόπολης Αττικής. Και μόνο η κατοικία– ο γνωστός πύργος–του Μητροπολίτη στο κέντρο της Κηφισιάς, έργο εκ θεμελίων του από Αττικής Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιακώβου Βαβανάτσου, δίνει μία ιδιαίτερη βαρύτητα στην Μητρόπολη. Η εκλογή του Κυρίλλου ήταν μονόδρομος επίσης,δεδομένου οτι ήταν Αρχιγραμματέας της Συνόδου και μάλιστα από την εποχή του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.Και μολονότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ευθύς μόλις ανέλαβε το πηδάλιο της Εκκλησίας, δέχθηκε εισηγήσεις από τους συνήθεις κακόψυχους και εμπαθείς,για αλλαγή φρουράς στην Αρχιγραμματεία, δεν τις έκανε αποδεκτές. Αντιθέτως τον κράτησε δύο χρόνια στη θέση αυτή και τον προήγαγε στη συνέχεια σε Μητροπολίτη μίας πολύ δυναμικής Μητρόπολης. Από τη θέση του Αρχιγραμματέως ο Κύριλλος θα μπορούσε να πάει σε οποιαδήποτε κενή Μητρόπολη εκείνη την εποχή. Η σειρά και η τύχη του άνοιξε τον δρόμο για την Κηφισιά.Κάτι ανάλογο είχε συμβεί προ ετών και στις εκλογές Πατρών με την εκλογή του τότε Αρχιγραμματέως Χρυσοστόμου και Κορίνθου, με την εκλογή του επίσης τότε Αρχιγραμματέως Διονυσίου.

— Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης.
Η περίπτωση της εκλογής αυτής αποτελεί αφ´ενός παρέμβαση της Δεξιάς του Υψίστου και αποτέλεσμα θείας φώτισης των Ιεραρχών αλλά και αφ´ετέρου αποκατάσταση μίας αδικίας πολλών ετών, εις βάρος του πληθωρικού Ιωάννη.
Ο Αρχιεπίσκοπος και οι συν αυτώ,είχαν δώσει το «χρίσμα» για τον Λαγκαδά, στον νύν Μητροπολίτη Κίτρους Γεώργιο, στενό συνεργάτη του Μητροπολίτη Βεροίας Παντελεήμονος, ο οποίος ήταν πάντα κοντά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Ομως η Ιεραρχία στην συντριπτική της πλειοψηφία,έκρινε οτι προηγείται η εκλογή του Ιωάννη από εκείνη του Γεωργίου, για πολλούς λόγους. Είναι το πρώτο ηχηρό ράπισμα που δέχθηκε το λεγόμενο Αρχιεπισκοπικό χρίσμα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε πλήρως την Ιεραρχία για την επιλογή της,αφού σήμερα, πέντε χρόνια μετά, ο Ιωάννης διαπρέπει ως Μητροπολίτης Λαγκαδά. Εχει μετατρέψει μια μικρή Μητρόπολη, σε κέντρο πνευματικής ανανέωσης και παραγωγής πνευματικών ιδεών! Δεν είναι τυχαίο αυτό που λένε οτι η Μητρόπολη Λαγκαδά αποτελεί συνέχεια της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης σε όλα τα επίπεδα.
Στην περίπτωση αυτή,της εκλογής του Ιωάννη,που έγινε κόντρα στο ρέμα μπορούμε σήμερα, μετά από πέντε χρόνια να πούμε οτι η Μητρόπολη Λαγκαδά του έπεσε μικρή ή έστω, οτι …»μεγάλωσε» εξαιτίας του!!!

— Μητροπολίτης Χίου Μάρκος.
Εδώ έχω πολλούς λόγους– υποκειμενικούς και αντικειμενικούς– να πώ οτι ήταν ο πλέον ακατάλληλος για τη Χίο. Η εκλογή του όμως υπήρξε προϊόν του σωλήνα της καμαρίλας που ευδοκιμεί στην Ιεραρχία. Άφησαν οι συνεργάτες του — μεταξύ των οποίων και ο Μάρκος–τον αείμνηστο Χίου Διονύσιο, να αφυδατωθεί και να πέσει σαν ώριμο φρούτο για να τον διαδεχθεί ο γίγας Μάρκος που οι συγκυρίες τον έφεραν στη θέση του Αρχιγραμματέως. Ετσι η εκλογή του για τη Χίο ήταν για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο μονόδρομος, αφού με τον τρόπο αυτό του άδειαζε και την εμπιστευτική θέση του Αρχιγραμματέως, την οποία κατέλαβε μετά από Συνοδική καραμπόλα.
Δυστυχώς δεν σκέφτηκαν οι εκλέκτορες Αρχιερείς όλες τις παραμέτρους. Η Χίος μετά την τριακονταετή Αρχιερατεία του Διονυσίου, έπρεπε να περάσει σε μία πνευματική προσωπικότητα, δίχως πλέγματα και προσωπικές εμμονές στα όρια της μανιοκατάθλιψης, για να ξαναζωντανέψει την παλιά πνευματική Χίο, τότε που ήταν δακτυλοδεικτούμενη και φυτώριο πνευματικών προσωπικοτήτων.
Ομως οι Ιεράρχες μας δεν σκέφτονται έτσι πολυσύνθετα. Τα αφήνουν όλα στο έλεος του Θεού.
Το γεγονός, πάντως, οτι τέσσερα χρόνια από την εκλογή του, ο λαός διχάζεται ως προς τις πολυδιαφημισμένες… αρετές του και τον αμφισβητεί ποικιλοτρόπως, λέει πολλά.

— Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ. Ο εν λόγω Μητροπολίτης, στενός συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου θα μπορούσε να εκλεγεί σε όποια Μητρόπολη ήθελε. Ομως, προτίμησε την μικρή αυτή Μητρόπολη του λεκανοπεδίου, ακριβώς για να μην προκαλέσει. Η άριστη συμβίωσή του με τον Γέροντα προκάτοχό του Κωνσταντίνο, φανερώνει το επίπεδο του ανδρός. Είναι βέβαιο οτι ο Γαβριήλ θα γράψει ιστορία και θα αφήσει πίσω του έργο λαμπρό και θεάρεστο.
— Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος. Είναι αλήθεια οτι εκ της θέσεώς του στη Σύνοδο κάποια στιγμή θα προάγετο. Είχε απασχολήσει σοβαρά η περίπτωσή του και τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Αλλά αυτό μέχρι να γίνει Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης είναι μία μεγάλη απόσταση, σχεδόν άλμα. Έστειλε η Ιεραρχία σε μία Μητρόπολη που εποίμανε για τριάντα χρόνια ένας πνευματικός ογκόλιθος, οπως ήταν ο Μελέτιος Καλαμαράς, τον Χρυσόστομο. Η συγκεκριμένη Μητρόπολη, ήθελε έναν Ιεράρχη που δεν θα είχε τόσο μεγάλο χάσμα με τον προκάτοχό του και θα ένωνε τα διεστώτα. Ομως την εποχή που χήρεψε, ένας Γέρων Ιεράρχης εκ των ισχυρών φίλων του Αρχιεπισκόπου του ζήτησε επιτακτικά την εκλογή του Χρυσοστόμου! Οπερ και εγένετο. Ποιός να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα και τις ανάγκες της Μητρόπολης και ποιός να τα παρουσιάσει στην Ιεραρχία για να πάρει τις αποφάσεις της; Προέχουν τα συμφέροντα και οι φατρίες.
 

— Μητροπολίτης Ιερισσού Θεόκλητος. Πρόκειται για έναν ικανότατο Ιεράρχη, που κατά τη γνώμη μου, αν περίμενε λίγο ακόμη ο Γέροντάς του Μητροπολίτης Μαντινείας Αλέξανδρος( εκ των στενών φίλων και συνεργατών του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου από τα χρόνια που ήταν Συνοδικοί γραμματείς και οι δύο), θα ήταν σήμερα Αργολίδος. Αλλά η βιασύνη των Γερόντων, τον πήγε από το Νότο στον Βορρά. Στην Ιερισσό θα μπορούσε να γίνει κάποιος από τα αναστήματα του Νικοδήμου( που διχάσθηκαν και έθεσαν και οι δύο υποψηφιότητα) ή έστω κάποιος άλλος από τόσους που υπηρετούν στην Μακεδονία.
Ο Θεόκλητος είναι βέβαιο οτι διαδέχθηκε έναν δημιουργικό και νοικοκύρη προκάτοχο, τον Νικόδημο. Και εξίσου βέβαιο οτι θα συνεχίσει το έργο του και θα δώσει καρπούς.Αλλά επαναλβάνω ο Θεόκλητος έκανε για μία πιο κεντρική Μητρόπολη. Ακόμη και για Πατρών θα ήταν καλύτερος.


— Μητροπολίτης Μαρωνείας Παντελεήμων. Στην περίπτωση της εκλογής αυτής, η Ιεραρχία τριχοτομήθηκε. Τρείς σημαντικοί υποψήφιοι και η εκλογή κρίθηκε στο νήμα υπέρ του Παντελεήμονος.
Σαν έτοιμος απο καιρό ο εκλεγείς Παντελεήμων, έστω με βραχεία κεφαλή, από το 1/3 της Ιεραρχίας, άφησε πίσω του, για δύο τρείς ψήφους ,μόνον τους άλλους δύο ισχυρούς υποψηφίους: Μητροπολίτη Βρεσθένης Θεόκλητο( που του οφείλει η Ιεραρχία την αποκατάσταση μετά από τόσα χρόνια) και Αρχιμ. Κωνστάντιο Παναγιωτακόπουλο, που υπηρέτησε αρκετά χρόνια δίπλα στον Γέροντα Μαρωνείας Δαμασκηνό.
Ομως και των δύο αυτών υποψηφίων που τους στήριξαν τα 2/3 της Ιρραρχίας, υπερκέρασε ο Παντελεήμων, έστω για δύο ψήφους, γιατί διέθετε το Αρχιεπισκοπικό χρίσμα. Εκ των υστέρων δεν μπορούμε να πούμε ποιά εκ των τριών υποψηφιοτήτων θα ήταν η καλύτερη γιαυτή την ευαίσθητη περιοχή. Ο χρόνος θα δείξει. Τα στερνά τιμούν τα πρώτα.

— Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος! Αν έβαζε κανείς στοίχημα, με δημοσιογραφικούς όρους,ακόμη και μέχρι το 2013, για το αν θα προαχθεί σε Μητροπολίτη, ο εκλεγείς εν τέλει Νεκτάριος σε Μητροπολίτη Αργολίδος θα το έχανε! Υπήρχε πολύ κακό κλίμα στη σχέση του με τον Αρχιεπίσκοπο. Ο Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας σαν παλαιός αδελφός της Μονής Σαγκμαντά και καλός γνώριμος και των δυο – Αρχιεπισκόπου και Νεκταρίου- έστρωσε το κλίμα και άνοιξε τον δρόμο για τον Νεκτάριο, για την Μητρόπολη Αργολίδος. Προφανώς ήθελε ο Μητροπολίτης Ιλίου Αθηναγόρας, να του ανταποδώσει με τον τρόπο αυτό, από την ανάποδη, το… «καλό» που του έκανε εκείνος, τις παραμονές της δικής του εκλογής σε Ιλίου. Η ιστορία των Ροίδη-Λασκαράτου( ο καθένας οτι έχει προσφέρει, άλλος κέρατα κι άλλος άνθη ), πάντα επίκαιρη!!!
Πάντως ένα μεγάλο ποσοστό της Ιεραρχίας είδε με καλό μάτι και την υποψηφιότητα του Επισκόπου Επιδαύρου Καλλινίκου, όπως την είχε ζητήσει ο Γέρων Αργολίδος Ιάκωβος, από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο. Δυστυχώς δεν εξελέγη ! Εξακολουθεί να ποιμαίνει με αθόρυβο τρόπο τον λαό του Θεού και χωρίς να προκαλεί τον φθόνο.
Τώρα το κατά πόσο επιτυχής είναι η εκλογή του Νεκταρίου στην Αργολίδα, ο λαός της περιοχής δεν θα μπορεί να το απαντήσει με την ίδια βεβαιότητα που θα το απαντούσε ο λαός της Κριμαίας, ο οποίος τον γνωρίζει καλύτερα.
 

— Μητροπολίτης Κίτρους και Κατερίνης Γεώργιος. Η εκλογή σε Μητροπολίτη για τον εν λόγω κληρικό ήταν σαν τα ..»γραμμάτια»,που πρέπει να πληρωθούν για να μην διαμαρτυρηθούν.
Αφού απέτυχε να εκλεγεί σε Λαγκαδά έπεσαν όλοι να του δώσουν μία δεύτερη ευκαιρία. Και του την έδωσαν με τρόπο πανηγυρικό. Το βέβαιο είναι οτι δεν έκανε για μία τέτοια Μητρόπολη την οποία εποίμαναν ένας Βαρνάβας Τζωρτζάτος και ένας Αγαθόνικος Φατούρος. Ήδη οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες και η συμπεριφορά του προς τον ζώντα προκάτοχό του γλυκύτατο Γέροντα Αγαθόνικο και προς τους συγγενείς του, δείχνουν άνθρωπο με πολλά κόμπλεξ και ανασφάλειες. Κρίμα.
Καλά θα κάνει πάντως να αναλογιστεί την σημασία της ιστορικής επαρχίας που τον απέστειλε η Ιεραρχία και να ακολουθήσει τα χνάρια και τα μεγάλα βήματα των προκατόχων του. Γιατί η αυγή μπορεί να βγάζει Επίσκοπο, αλλά και η δύση με την ίδια ευκολία τον απορροφά,τον εξαφανίζει ή τον γελοιοποιεί! Ο μη γένοιτο!
 

— Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος. Μία εκλογή που ανέδειξε οτι οι διαφορές μεταξύ Φαναρίου και Αθηνών είναι πραγματικές και δεν τις προκάλεσε ούτε τις δημιούργησε ο Χριστόδουλος τότε, για να διακριθεί και να τη βγεί στον Πατριάρχη. Η εκλογή του Ιωαννίνων δικαίωσε τον Χριστόδουλο στα μάτια του Ιερωνύμου( κάτι είναι κι αυτό) και φανέρωσε την ανύπαρκτη δύναμη του Πατριάρχη μέσα στην Ιεραρχία και μάλιστα στους Μητροπολίτες των νέων χωρών. Ο Μάξιμος ήταν καθαρή επιλογή του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και τον έστειλε σε μία Μητρόπολη που διαποίμανε επί σαράντα έτη ένας ισχυρός μεν Ιεράρχης, με γνώσεις και εμπειρία στη διοίκηση αλλά καθόλου φιλακόλουθος, ομιλιτικός ή των δημοσίων σχέσεων. Ο Μάξμος στο διάστημα που ποιμαίνει την Μητρόπολη Ιωαννίνων, έχει καταστεί λαοπρόβλητος. Πάει παντού και γίνεται αποδεκτός με αισθήματα χαράς και ενθουσιασμού. Η Πατριαρχική επιλογή απέτυχε να επιβληθεί γιατί ο τρόπος που επιχειρήθηκε προκάλεσε αρνητικά τους Ιεράρχες και έκανε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να στηλώσει τα πόδια και να πεί οτι αυτό όσο ζώ δεν θα το επιτρέψω. Δεν είναι τυχαίο που από τότε έχει να επικοινωνήσει με τον Πατριάρχη και στα τρία ταξίδια του Πατριάρχη στην Ελλάδα, ένα στην Θράκη , ένα στην Κέρκυρα και ένα στις Σέρρες, δεν παρέστη αλλά απέστειλε εκπρόσωπο.
— Μητροπολίτης Ελασσώνος Χαρίτων. Η εκλογή αυτή ακόμη και μέχρι σήμερα κάνει πολλούς να αναρωτιούνται στο πού οφείλεται και από πού εκπήγασε η προς το πρόσωπο του Χαρίτωνος Αρχιεπισκοπική εύνοια . Γιατί και ο Αργολίδος παρακάλεσε, όσο ζούσε, για τον πνευματικό του βλαστό, αλλά δεν εισακούσθηκε.
Σημασία πάντως εχει οτι ο Μητροπολίτης Ελασσώνος Χαρίτων είναι εξαίρετος Ιεράρχης και εχει κάνει πολλούς να παραμιλούν!
Το βέβαιο είναι οτι αποτελεί φυσική διαδοχή του αειμνήστου Βασιλείου και συνεχίζει το έργο που μαζί ξεκίνησαν. Ο λαός της περιοχής τον γνωρίζει, τον τιμά τον σέβεται και τον στηρίζει .

— Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος. Η επιμονή για την εκλογή του Τιμοθέου,εδώ και τώρα,έκανε πολλούς να αναρωτηθούν πόθεν απέκτησε ισχυρό μπάρμπα στην Κορώνη, ο μέχρι πρότινος απορφανισμένος Τιμόθεος.
Η απάντηση δόθηκε στο τραπέζι της χειροτονίας του από την παρουσία ισχυρών προσώπων τα οποία ουδεμία σχέση είχαν ως τα χθές,με τα υψηλά κλιμάκια της Ιεραρχίας. Οπότε για ακόμη μία φορά επαληθεύεται ο σοφός λόγος του Γέροντα Κορίνθου Παντελεήμονος:»Σωτηράκη θα ψάχνεις οχι μόνο τον λόγο, αλλά και τον τρόπο της εκλογής ενός Μητροπολίτη, για να εχεις πλήρη εικόνα».
Ο Τιμόθεος είναι αλήθεια οτι πήγε σε μία από τις τρεις μεγαλύτερες Μητροπόλεις μετά την Αρχιεπισκοπή αλλά με πολλά και μεγάλα προβλήματα. Και μόνο που ο προκάτοχός του Κύριλλος, αν και συγκάτοικός του τον αμφισβητούσε και δεν απέσυρε την προσφυγή από το ΣτΕ λέει πολλά. Την λύση την έδωσε, ευτυχώς, ο Θεός. Ο Τιμόθεος είναι ικανός Ιεράρχης και αν τον αφήσουν οι γύρω του θα πραγματοποιήσει θαυμάσιο έργο. Αυτό που δεν περίμενα από τον Τιμόθεο είναι τον εναγκαλισμό του με τα δεκανίκια του προκατόχου του, αυτούς που παρέσυραν τον ανήμπορο Γέροντα Κύριλλο, να κάνει διάφορα φαιδρά και αντικανονικά πράγματα. Αντί να τους τιμωρήσει παραδειγματικά τους κατέστησε δεξιούς βραχίονές του. Για να του φερθούν με την πρώτη ευκαιρία με την ίδια αχαριστία που φέρθηκαν στον Κύριλλο . Πάντως αν θέλει ποτέ να τους τιμωρήσει έχω μπόλικο υλικό από κινητά τηλέφωνα, που τους καθιστά ενόχους. Ο Θεός συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις αντιμετωπίζει νομοτελειακά τους κακοήθεις υβριστές και Του έχω απεριόριστη εμπιστοσύνη.

— Μητροπολίτης Μεγάρων και Σαλαμίνος Κωνσταντίνος. Η εκλογή του Κωνσταντίνου ήλθε να αποδείξει οτι ακόμη κι αυτοί οι Αρχιμανδρίτες που έχουν απογοητευθεί για το μέλλον τους, μπορούν να ελπίζουν γιατί υπάρχει Θεός. Η αλλαγή στην αρχική ρότα που είχε δώσει ο Αρχιεπίσκοπος για πλήρωση της Μητρόπολης Μεγάρων με μετάθεση του Μεγαρίτη Μητροπολίτη Ζιχνών Ιεροθέου, έριξε στη μάχη την υστάτη ώρα τον Κωνσταντίνο.Η εκλογή του έδωσε χαρά σε κλήρο και λαό. Το βέβαιο είναι οτι θα πετύχει στο έργο που ανέλαβε δεδομένου οτι η Μητρόπολη Μεγάρων και Σαλαμίνος, παρά την θετική και φιλήσυχη παρουσία του Γέροντος Μεγάρων Βαρθολομαίου επί σαράντα χρόνια στο τιμόνι της, υπήρξε για πολλά χρόνια αποίμαντη. Στην τελευταία μάλιστα πενταετία τα πράγματα χειροτέρεψαν. Οπότε η εκλογή του νέου Μητροπολίτη ήλθε να συμπληρώσει τα πολλά κενά που είχε δημιουργήσει η απουσία του ασθενούς Γέροντος Βαρθολομαίου.Αν μέχρι σήμερα δεν είχε εκλεγεί ο Κωνσταντίνος Μητροπολίτης, θα ήταν την Τρίτη το απόλυτο φαβορί, για την Νέας Κρήνης, για να διαδεχθεί τον Γέροντά του Προκόπιο. Θα πρέπει πάντως να αμβλύνει τις γωνίες που δημιούργησε με κάποιους εκ των συνεπισκόπων του για μικρούς και ασήμαντους λόγους. Στα μικρά θέματα ας μιμηθεί τον προκάτοχό του : αδιαφορία!
 

 — Μητροπολίτης Γρεβενών Δαυίδ.
Προκάλεσε, οπως έμαθα, η αποστροφή του λόγου μου στην ανάλυση που δημοσιοποίησα προχθές για τις επικείμενες εκλογές των δύο νέων Μητροπολιτών, στην οποία έλεγα οτι η εκλογή του Μητροπολίτη Γρεβενών έγινε με τρόπο αντάρτικο και πειρατικό! Μα έτσι δε έγινε; Γιατί προκαλεί η επίκληση του αυτονόητου; Μολονότι το Αρχιεπισκοπικό χρίσμα είχε δοθεί για τα Γρεβενά,σε άλλον υποψήφιο Γέροντα Αρχιμανδρίτη, για την εκλογή του οποίου ενδιαφερόταν διακαώς και ισχυρός Μητροπολίτης αλλά και η χαριτόβρυτος Νικόλ, εν τέλει βγήκε ο Δαυίδ, που όλοι έλεγαν οτι δεν εχει ελπίδες, τότε τί ήταν όλο αυτό; Προσωπικά μου θύμισε τον Γέροντα Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο που είχε πεί κάποτε στον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ:»το Αγιο Πνεύμα, ως πνεύμα που είναι ενίοτε ζαλίζει και πάει και κάθεται αλλού ! Κάνει χορατά! Προσέξτε γιατί στο τέλος ο μόνος που δε θα γελάει θα είστε εσείς».
Ο Δαυίδ είναι ένας αεικίνητος Ιεράρχης και το έχει αποδείξει από την πρώτη στιγμή της εκλογής του. Ανέλαβε μια μικρή αλλά ιστορική Μητρόπολη αλλά η «προίκα»που του άφησε ο προκάτοχός του Σέργιος είναι βέβαιο οτι θα του επιτρέψει να δημιουργήσει έργο λαμπρό.
 


Σε συνάρτηση με τα παραπάνω οι δυό εκλογές που θα γίνουν αύριο Τρίτη, αποτελούν δυο επιπλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πώς επιλέγονται οι υποψήφιοι .
 

Η Μητρόπολη Κεφαλληνίας θα έπρεπε πριν από μια επταετία να έχει κάνει «αλλαγή φρουράς», δεδομένου οτι ο Μητροπολίτης Σπυρίδων αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας. Και στην περίπτωση αυτή υπήρχε έτοιμη η εναλλακτική λύση, η οποία θα οδηγούσε στην ομαλή μετάβαση από το ένα πρόσωπο στο άλλο. Ο Αρχιμ. Γεράσιμος Φωκάς–γέννημα θρέμμα Κεφαλλήνιος και αφιερωμένος στον μεγάλο Άγιο του νησιού–σαν έτοιμος από καιρό θα αναλάμβανε τα ηνία της Μητρόπολης και θα συνέχιζε το σωτήριο έργο της Εκκλησίας μας. Αυτό θα γίνει την προσεχή Τρίτη, έστω και με την καθυστέρηση των ετών αυτών.
Στην περίπτωση του Αρχιμ. Γερασίμου Φωκά, ο Αρχιεπίσκοπος και η Ιεραρχία δεν είχαν να μελετήσουν πολύ κσι να καταλήξουν στο κατάλληλο πρόσωπο. Η επιλογή του καλού και εναρέτου Γέροντος,αποτελεί μονόδρομο. Εξάλλου το λάθος και η αδικία που έγινε στην Λευκάδα, με τον «αποκλεισμό» του Γέροντα Νικηφόρου Ασπρογέρακα, προ οκταετίας περίπου, δεν πρέπει να επαναληφθεί. Είναι άδικο να αφήνουν άξιους κληρικούς στην γωνία, να περιμένουν να έλθει η μεγάλη ώρα( η οποία ως επί το πλείστον δεν έρχεται μετά ποτέ) επειδή δεν έχουν κάποιο άνθρωπο να τους στηρίξει και να τους προωθήσει.

—Για την Μητρόπολη Νέας Κρήνης
αφ´ής στιγμής εξελέγη Μεγάρων ο Κωνσταντίνος άρχισε να ακούγεται η υποψηφιότητα του Αρχιμ. Ιουστίνου Μπαρδάκα εκλεκτού κληρικού, που εκτός από την εύνοια του Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεοκλήτου που είναι ο Γέροντάς του, διαθέτει την στήριξη σημαντικών Ιεραρχών της Β. Ελλάδας. Γαλουχημένος από τον μεγάλο Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, ο Ιουστίνος έχει μεσα του μεγάλη ικμάδα και είναι έτοιμος για τα υψηλά καθήκοντα που θα αναλάβει. ( ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Σωτηρη Τζουμα, μαλλον η αξιολογησι σου περι αυτου του προσωπου ειναι ατυχεστατη. Ουδεποτε υπηρξε γαλουχημενος απο τον Αυγουστινο μαλλον σαμποταρε τον Αυγουστινο ακομα και μετα την κοιμησι του και προβαλε τον ...φτηνουλικο και μικρουλικο εαυτο του).
Ωστόσο η πρόταξη της υποψηφιότητας του Ιουστίνου, ως επιθυμία και επιβολή του Γέροντα Εφραίμ του Βατοπεδίου, προκάλεσε αρνητικά κάποιους ισχυρούς Ιεράρχες, οι οποίοι διεμήνυσαν στον Αρχιεπίσκοπο οτι θα διαφοροποιηθούν.
Επίσης ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος με επιστολή του ζητά από την Ιεραρχία να ψηφίσει τον Πρωτοσύγκελό του Αρχιμ. Στέφανο Τόλιο, κληρικό ήπιων τόνων αλλά με σπουδαίο πνευματικό έργο. Ωστόσο φοβούμαι οτι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης βιάσθηκε να εκθέσει τον πατέρα Στέφανο σε αυτή τη μάχη αφού η εκλογή του Γρεβενών Δαυίδ είναι ακόμη νωπή στις μνήμες των Ιεραρχών. Θα μπορούσε να περιμένει σε μία επόμενη ευκαιρία.
 


Ολη αυτη η ατμόσφαιρα πάντως έκανε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να αρχίσει να κάνει τηλέφωνα προς τους Αρχιερείς και να τους ζητάει να υπερψηφίσουν τις δύο προτάσεις του.
Αν θέλετε τη γνώμη μας φίλοι αναγνώστες, η Μητροπολη Νέας Κρήνης θέλει έναν Ιεράρχη κοσμοπολίτη, που δεν θα προκαλέσει αρνητικά και δεν θα τρομάξει αλλά θα ενώσει τη νεολαία και το λαό και θα μετατρέψει την μικρή αλλά νευραλγική αυτή Μητρόπολη σε πνευματικό παράδεισο.
Ας ελπίσουμε οτι με την επικείμενη εκλογή αυτό θα συμβεί για το καλό της Εκκλησίας.



3 σχόλια:

  1. Ο Τζούμας καλύτερα να αφήσει τα εγκώμια προς κάποιους δεσποτάδες και υποψήφιους δεσποτάδες. Αφόρητα προκαλεί επίσης όταν αναφέρεται στο Θεόκλητο Κουμαριανό του οποίου την...αποκατάσταση ζητεί! Αν είναι δυνατόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από πού κι ως πού "εκλεκτός" ο π.Ιουστίνος Μπαρδάκας κε Τζούμα;
    Θα μας τρελλάνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιοι εκλέγονται σήμερα επίσκοποι; Αυτοί που καλλιεργούν τις δημόσιες σχέσεις, που λείπουν συνέχεια απ τη μητρόπολή τους σε συλλείτουργα, πανηγύρια, ιερατικά συνέδρια, ομιλίες κ.τ.ο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου