ΜΕΡΟΣ Γ΄.
H κίνηση για την επαναφορά του
δυσώνυμου μεταθετού των επισκόπων άρχισε να μεθοδεύεται απ’ τη ΔΙΣ αμέσως μετά
την παραίτηση του μακαριστού αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Α΄. Επικράτησε η τάση
να γίνουν παραστάσεις στην κυβέρνηση και να ζητηθεί να καθιερωθεί με νόμο το
μεταθετό.
Ο πρώτος εκκλησιαστικός παράγων που
αντέδρασε δυναμικά στην επιχείρηση "νεκρανάστασης" του επαράτου
μεταθετού ήταν ο μακαριστός, μαχητικός μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος,
ο και με λέοντα προσφυέστατα, παρομοιασθείς, που απέστειλε ένα μνημειώδες
τηλεγράφημα διαμαρτυρίας στη σύνοδο με ημερομηνία 3 Ιανουαρίου 1974 και του οποίου ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα παραθέτουμε:
"Εάν η είδησις είναι αληθινή, πράγμα επαναλαμβάνω απίστευτον, τότε
δεν απομένει παρά να κλαύσωμεν και θρηνήσωμεν διά το κατάντημα της κατά τα
πρεσβεία συγκροτηθείσης ΔΙΣ. Διά της γενομένης εγγράφου, ως άδεται, προτάσεως,
ανεξαρτήτως αποτελέσματος, εντός βραχυτάτου διαστήματος ο διάβολος επέτυχε και
δη εν περιόδω πανιέρων εορτών εις τον κατά της Εκκλησίας αγώνα του την πρώτην
του φευ! νικητήριον επίθεσιν! Αγάλλονται οι εχθροί της πίστεως και σκιρτούν οι
της Εκκλησίας ημών πολέμιοι διά τα φρικτά ολισθήματα της ΔΙΣ. Δεν υπάρχει
μεγαλύτερος εξευτελισμός από την καταβαλλομένην ανίερον προσπάθειαν προς
επαναφοράν του μεταθετού το οδωδός πτώμα του οποίου διήγειρε την όρεξιν και
συνήγειρεν τους αμετανοήτους εραστάς του, οίτινες, δίκην γυπαετών, ετοιμάζονται
να επιπέσουν διά να χορτασθούν από των σεσηπυίων σαρκών τούτου".
Έτεροι ιεράρχες που αντέδρασαν με
σθένος ήταν οι μακαριστοί Φλωρίνης Αυγουστίνος, Μηθύμνης Ιάκωβος, Κιλκισίου
Χαρίτων κ.ά.
Άλλη, αξιοσημείωτη αντίδραση,
υπήρξε αυτή απ’ τη μεριά του παλαίμαχου αγωνιστή κατά του μεταθετού, αειμνήστου
εκδότη του περιοδικού ΕΝΟΡΙΑ, Ανδρέα Κεραμίδα, που απ’ το κρεβάτι της ασθενείας
του απηύθυνε θερμή έκκληση σε όλους τους ιεράρχες προκειμένου να αποτρέψουν την
επαναφορά του ολέθριου μεταθετού το οποίο, όπως χαρακτηριστικά έγραψε,
"μεταβάλλει τους Ιεράρχας εις χωροφύλακας ή δημοδιδασκάλους"!
Τα μέλη της αριστίνδην ιεραρχίας
που διέσωσαν, με την άρνησή τους να ψηφίσουν την επαναφορά του παναθλίου
μεταθετού, το κύρος του αρχιερατικού αξιώματος ήταν οι εξής:
Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Κοζάνης
Διονύσιος, Μηθύμνης Ιάκωβος, Αιτωλοακαρνανίας Θεόκλητος, Γυθείου Σωτήριος,
Άρτης Ιγνάτιος, Κιλκισίου Χαρίτων και Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Για την ιστορία αναφέρουμε πως στην
αρχή η προσπάθεια για την επαναφορά του μεταθετού συνάντησε εμπόδιο απ’ το
Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣΤΕ) στο οποίο στάλθηκε προς επεξεργασία το σχετικό
προεδρικό διάταγμα του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (υπουργός ο
καθηγητής Π. Χρήστου) για το λόγο ότι με βάση τη ΣΠ υπ’ αριθμόν 3 δεν είχε
δικαίωμα το Υπουργείο να εκδώσει Προεδρικό Διάταγμα.
Αξιοσημείωτο επίσης τυγχάνει το
γεγονός ότι το ΣΤΕ υποδείκνυε στην πολιτεία ότι ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥΣ (Σ.Σ. ΤΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΩΝ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΝΙΔΑ).
Τελικά παρακάμφθηκε το ΣΤΕ αφού ο
υπουργός Χρήστου εισηγήθηκε στο δικτατορικό υπουργικό συμβούλιο την έκδοση
νόμου.
Ακολούθησε η δεύτερη πράξη του
εκκλησιαστικού δράματος, τουτέστιν η τιμωρία των συνοδικών μελών της αριστίνδην
συνόδου του 1967.
Με μια επιεικώς παράξενη απόφασή
της η αριστίνδην ιεραρχία του 1974 επέβαλε στους μητροπολίτες Ναυπακτίας Δαμασκηνό, Πρεβέζης Στυλιανό,
Ξάνθης Αντώνιο, Διδυμοτείχου Κωνσταντίνο και Κασσανδρείας Συνέσιο, που ήταν
μέλη της συνόδου του 1967, την ανυπόστατη και αντικανονική ποινή του δεκαετούς
αποκλεισμού sic απ τα διοικητικά όργανα της Εκκλησίας!
Ταυτόχρονα τους στιγμάτισε με τη
μομφή του "παρασυναγώγου".
Το τραγελαφικό στην όλη υπόθεση
είναι ότι οι τιμωρηθέντες μητροπολίτες είχαν το δικαίωμα να ποιμαίνουν τις
επαρχίες τους! Να λειτουργούν, να χειροτονούν, να διορίζουν, να παύουν! Μόνο
στα συνοδικά διοικητικά εκκλησιαστικά σώματα δεν μπορούσαν να συμμετέχουν!
Και το άκρον άωτον του τραγέλαφου! Η
ίδια ποινή επεβλήθη και στο μακαριστό μητροπολίτη Πατρών Κωνσταντίνο (Πλατή)
που είχε αποχωρήσει από την ενεργό υπηρεσία ως καταληφθείς απ το όριο ηλικίας!
Το "θέατρο του παραλόγου"
συνεχίστηκε με την αναγνώριση της "κανονικότητας", απ' την πλευρά της
αριστίνδην ιεραρχίας, στις 28 Μαρτίου του 1974, είκοσι μητροπολιτών και πέντε
επισκόπων. Οι μητροπολίτες που
αναγνωρίστηκαν ως "κανονικοί" ήταν οι εξής:
Φωκίδος Χρυσόστομος, Νικαίας
Γεώργιος, Φλωρίνης Αυγουστίνος, Σιδηροκάστρου Ιωάννης, Θηβών και Λεβαδείας
Νικόδημος, Αλεξανδρουπόλεως Κωνστάντιος, Δρυινουπόλεως Σεβαστιανός, Χίου Χρυσόστομος, Εδέσσης
Καλλίνικος, Κερκύρας Πολύκαρπος, Ύδρας Ιερόθεος, Λαγκαδά Σπυρίδων, Ζακύνθου
Απόστολος (στις 13 Ιουνίου ήραν την κανονικότητά του!!!) , Ελασσώνος Σεβαστιανός,
Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος (στις 13 Ιουνίου ήραν την κανονικότητά του !!!), Λευκάδος Νικηφόρος,
Καρυστίας Σεραφείμ, Χαλκίδος Νικόλαος, Γόρτυνος
Θεόφιλος και Τρίκκης Σεραφείμ.
Επίσης αναγνωρίστηκαν σαν
"κανονικοί" οι επίσκοποι:
Βρεσθένης Δημήτριος, Ευρίπου
Βασίλειος, Αχελώου Ευθύμιος, Δωδώνης Χρυσόστομος (Βούλτσος) και Ανδρούσης Αναστάσιος.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι
δεν αναγνωρίσθηκαν ως κανονικοί οι
μητροπολίτες Αττικής Νικόδημος και Θεσσαλονίκης Λεωνίδας.
Προφανώς, όπως σημειώνει στο
προαναφερθέν συγγραφικό του πόνημα ο μακαριστός μητροπολίτης Αττικής
Νικόδημος, οι εν λόγω μητροπόλεις είχαν
πέσει στο τραπέζι των προεκλογικών διαπραγματεύσεων και είχαν μοιραστεί στους
εκλέκτορες...
Αξίζει, οπωσδήποτε, να επισημανθεί
το επιεικώς ακατανόητο γεγονός με βάση το οποίο, πολύ σύντομα, μερικοί απ’ τους
αρχιερείς που κρίθηκαν "κανονικοί" μετά ταύτα πέρασαν στην πλευρά των
"αντικανονικών", άνευ αποχρώσης ιεροκανονικής αιτίας.
Κατά τον Αττικής Νικόδημο "η
κρίση και η μετάταξη γινόταν ανάλογα με την ευκαιριακή θυμική κατάσταση των
πρωταγωνιστών και χωρίς να δοθούν οι ανάλογες εξηγήσεις".
Εν συνεχεία η αριστίνδην ιεραρχία
από τις 25 έως τις 30 Απριλίου 1974 αναγνώρισε σαν "κανονικούς" τους
μητροπολίτες Ηλείας Αθανάσιο, Βερροίας Παύλο και Σπάρτης Ιερόθεο.
Ακόμη και μετά τη
"θεαματική" αναγνώριση της κανονικότητας κάποιων εκ των
χαρακτηρισθέντων ως "αντικανονικών" μητροπολιτών, οι τελευταίοι,
παρέμειναν αποκλεισμένοι και δεν τους επετράπη να συμμετάσχουν στα συνοδικά
εκκλησιαστικά όργανα! Επρόκειτο, προφανώς, περί συμπαιγνίας!
Αλγεινή, πάντως, εντύπωση και
πληθώρα εύλογων ερωτηματικών προκαλεί το γεγονός ότι απ’ τους εικοσιεννέα
μητροπολίτες που εξελέγησαν από την αριστίνδην σύνοδο του 1967 οι είκοσι
αναγνωρίσθηκαν ως κανονικοί και οι εννέα όχι! Εν ονόματι ποίας λογικής και
ηθικής;
Μάλλον η επάρατη σκοπιμότητα είχε
εξορίσει εκείνη τη χρονιά τη λογική και την ηθική απ’ την περιοχή της εκκλησιαστικής ζωής!
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
A΄ Μέρος: http://www.apotixisi.blogspot.gr/2014/07/12.html
Β΄ Μέρος: http://www.apotixisi.blogspot.gr/2014/07/12_13.html
Εκείνο το όριο ηλικίας επεβλήθη με βάση τους ιερούς κανόνες ή τα ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ του Ιερωνύμου και των λοιπών,για να"ΦΑΝΕ"την πρεσβυτέρα Ιεραρχία,που ΠΟΤΕ δεν δέχτηκε να εκλέξει,ως μητροπολίτη τον Ιερώνυμο κι έπαιρνε μ'αυτόν τον τρόπο την ΕΚΔΙΚΗΣΗ του;;!!,Αφού έφυγαν τότε στο 72ο έτος της ηλικίας τους αρκετοί δυνα-
ΑπάντησηΔιαγραφήμικοί ιεράρχες,όπως ο μνημονευόμενος Κωνσταντίνος Πλατής των Πατρών,που ισχυ
ριζόταν ότι ΕΞΗΠΑΤΗΘΗ από τον Ιερώνυμο και τον τότε Αττικής Νικόδημο,που τον εκπαρθύρωσαν κι από τη μητρόπολή του κι από την"αριστίνδην"ΙΣΙ!Επίσης και οι Σάμου Ειρηναίος και Ηλείας Γερμανός,που είπε ότι ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ να εγκαταλείψει τον θρόνο του όντας γερός και δυνατός να συνεχίσει να υπηρετεί!Μάλιστα είχε απει-
λήσει ότι θα επέστρεφε,αλλά η δικτατορία τότε ήταν στην αρχή της!!!
!Όσο προχωράς κ.Νάνη τόσο θα αρχίσουν να ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ οι υπό ΣΟΥ κ.ά θαυμαζό
μενοι και "αδικηθέντες"!!!! Αλήθεια η ιατρική δικιολογεί συναισθηματισμούς σε σοβα-
ρές αποφάσεις,όπως λες ότι γινόταν στην αναγνώριση ή μη;;!!!!
Υ.Γ.Με τα ανωτέρω σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ δικιολογώ τα γενόμενα ούτε όμως και
τα του Ιερώνυμου και της παρέας του!!ΟΛΟΙ σίγουρα θα έδωσαν λόγο στο Θεό!Τώρα
ΤΙ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗ΄πήραν αυτό θα το δούμε μελλοντικά,όταν φύγουμε κι εμείς!!!
Ο ΣΑΜΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ 4:08 ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ ΤΟ 1963. ΜΗΝ ΤΟΝ ΜΠΛΕΚΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ.
ΔιαγραφήΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ που άφησε ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ Τίκας = αύξησε τις μητροπόλεις από 67 σε 80 και 8 βοηθούς επισκόπους τοποθετώντας στους δεσποτικούς θρόνους πρόσωπα με χοντρό, μελανό φάκελλο και "κουσουρια" ωστε να είναι πλήρως ελεγχόμενα .
ΔιαγραφήΑπο εκεί και πέρα η ιεραρχία είναι πλήρως ελεγχόμενη για να περάσει οτι αντιχριστιανικό της ζητά η μασωνική στοά .
http://agonasax.blogspot.gr/2013/03/blog-post_4539.html
http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2013/04/blog-post_2844.html
Υπήρχαν λόγοι ορθόδοξης ομολογίας , υπήρχαν λόγοι δικαιοσύνης για τις διώξεις που μας συζητάς ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απλά οι άνθρωποι της εξουσίας του σήμερα εκδιώκουν απο την αρχή τους ανθρώπους της εξουσίας του χθες με τον ίδιο τρόπο που οι άνθρωποι της εξουσίας του χθες εκπαραθύρωσαν τους εξουσιαστές του προχθές ?
Αριστίνδην Σύνοδος = εκείνη που τα μέλη της έχουν επιλεγεί αυθαίρετα από τους μασόνους που λυμαίνονται κράτος και παρακράτος ελέω ξενοκρατίας.
Αριστίνδην Σύνοδος το 18 μασόνων κυοφόρησε και έτεκε τον Μελέτιο Μεταξάκη
Αριστίνδην Σύνοδος το 1923 τον Χρυσόστομο Παπαδόπουλο
Αριστίνδην Συνόδου το 1938 εκλέγει τον Χρύσανθο.
Μείζων Αριστίνδην Σύνοδος το 1941(κατοχικής κυβέρνησης Γερμανών) εκλέγει τον Δαμασκηνό Παπανδρέου .
Απόφαση που ο Χρύσανθος αναγνωρίζει το 1946 οπότε σταματά η Αθήνα να έχει 2 αρχιεπισκόπους .
Αριστίνδην Σύνοδο το 1967 εκλέγει τον Ιερώνυμο Κοτσώνη
Αριστίνδην Σύνοδο το 1974 εκλέγει τον Σεραφείμ Τίκα ...
Να καταδικάσω τον καισαροπαπισμό ... να τον καταδικάσω
Να καταδικάσω το πονηρό , το πούστικο σύστημα εκλογής πονηρών επισκόπων ... να τον καταδικάσω .
Να πάρω το μέρος μιας ομάδας έναντι της άλλης γιατί ?
Ολες έβλαψαν και βλάπτουν την Ορθοδοξία και την Ελλάδα μας το ίδιο .
Μακάρι να δώσει ο Θεός να αλλάξουμε σελίδα και να ξεκουμπιστούν οι αντίχριστοι μια και καλή !
"Ολες έβλαψαν και βλάπτουν την Ορθοδοξία και την Ελλάδα μας το ίδιο".
ΔιαγραφήΣτο ίδιο σακκί οι δώδεκα με τους σκανδαλοποιούς που έκαναν κι αυτά τα φύλλα των εφημερίδων να κοκκινίζουν από ντροπή με τα "κατορθώματά" τους!
Ωραία δικαοισύνη!
ΠΟΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΒΛΑΨΕ Ο ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΟΨΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ;Ή Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΒΑΛΕ ΜΕ ΤΗ ΜΑΣΣΩΝΙΑ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζω "ΠΟΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΒΛΑΨΕ ....?"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση : Ας πούμε οτι παρά την εντολή του Θεού
Ματθαιον 19, 9 λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ μὴ ἐπὶ πορνείᾳ καὶ γαμήσῃ ἄλλην, μοιχᾶται· καὶ ὁ ἀπολελυμένην γαμήσας μοιχᾶται.
Παρά την εντολή νυμφεύομαι ἀπολελυμένη ...το ότι έκανα το καθήκον μου σε μία ή περισσότερες περιπτώσεις με απαλλάσσει της παράβασης της εντολής και αδρανοποιεί τον πνευματικό νόμο της ανταπόδοσης ?
Ιάκωβος Σχίζας Μητροπολίτης Λαρίσης 1960 - 1968 τον καθαίρεσαν
Τίτος Ματθαιάκης Παραμυθίας, Φιλιατών, Γηρομερίου και Πάργας (1957-1968) τον εξανάγκασαν σε παραίτηση .
Απολογήθηκε ποτέ ο Ιάκωβος Σχίζας ενώπιον της τότε ιερωνυμικής Συνόδου που του στέρησε το Θρόνο ?
ΑΝΑΙΤΙΩΣ ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΩΣ ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΩΣ παύθηκε και είδε άλλο μοιχεπιβάτη
στον θρόνο του
Μετά την άρνηση του πλειοψηφήσαντος υποψηφίου π.Αναργύρου Σταματόπουλου
που αρνήθηκε να γίνει μοιχεπιβάτης επίσκοπος στην θέση του διωχθέντος γίνεται ο Θεολόγος Πασχαλίδης .
Με ρωτάς ποιά ορθοδοξία έβλαψε ?
Οποια βλάπτει κάθε μοιχεπιβάτης .
Ο πνευματικός νόμος της ανταπόδοσης λειτουργεί .
Έπαθε ΟΤΙ έκανε . Τίποτα περισσότερο ,τίποτα λιγότερο .
ΑΝΑΙΤΙΩΣ ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΩΣ ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΩΣ παύθηκε και είδε άλλο μοιχεπιβάτη
στον θρόνο του
Τώρα θα μου πείς ο π Τρικαμηνάς διαφωνεί
Είναι υπέρμαχος του Θεολόγου για τους ίδιους λόγους που ο πατήρ Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ήταν του Ιάκωβου Σχίζα.
Πίσω όμως από όλα αυτά είναι ο καισαροπαπισμός .
Είναι ο πονηρός μύλος που αλέθει και τον προηγούμενο και τον νυν και τον επόμενο επίσκοπο Λαρίσης .
Και δεν τα βάζω (αλλά ούτε υπερασπίζομαι ) μήτε τον προηγούμενο , μήτε τον νυν μα μήτε τον επόμενο μητροπολίτη αλλά με τον καισαροπαπισμό αυτόν καθ αυτόν .
Δεν τα ξέρεις καλά sotirio. Ο Σχίζας παραιτήθηκε,δεν τον καθαίρεσαν. Είχε εν τω μεταξύ βουίξει όλη η Λάρισα με τα "κατορθώματά" του. Στη θέση του εκλέχτηκε ο ακατηγόρητος και πάλλευκος Θεολόγος που τον αγάπησαν με πάθος οι χριστανοί της Λάρισας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Sotirio,πες τους τα.Λάθος το ότι ανέφερα τον Σάμου Ειρηναίο ΠΡΑΓΜΑΤΙ,α-
ΑπάντησηΔιαγραφήφού από το Νοέμβριο του 1965 ήταν μητροπολίτης έτερος ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΗΣ και μετα-
ξύ άλλων ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΑ εκλεγέις τότε ο "πολύς"κ.Χρυσοφάκης!!Πάντως ανα-
μένω με αγωνία τη συνέχεια!Η"παραίτηση" του Σχίζα ήταν πίεση με την"έξωθεν κα-
λήν μαρτυρίαν",που εχρησμοποιείτο ΤΟΤΕ για την κατάργηση και εκδίωξη ΟΛΩΝ των μη αρεστών κληρικών στο τότε καθεστώς της Ιερωνυμικής χούντας!!Όσο για τον μακαριστό Πασχαλίδη έκανε λάθος μεν,αλλά ο μετέπειτα ΑΝΕΠΙΛΗΠΤΟΣ βίος του ίσως εξάλειψε αυτή του την αμαρτία!!Ο Θεολόγος ΔΕΝ μπορεί να εξομοιωθεί με τον Γκατζιρούλη με τιποτα!!Όπως και οι Ηλίας,Κωνστάντιος και ο πράγματι μεγάλος Ιε-
ράρχης Λεωνίδας!Βέβαια κατηγορήθηκε για μια φράση,που είπε,αλλά ήταν αγία ψυχή!!!
Ανώνυμος15 Ιουλίου 2014 - 2:56 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν λές παραιτήθηκε εννοείς οτι αυτοβούλως και εθελούσια
η τον εξανάγκασαν σε παραίτηση και δή μεταχρονολογημένη ?
Για το "εν τω μεταξύ βουίξει όλη η Λάρισα με τα "κατορθώματά" του."
Για πές μας την γνώμη σου για τον π. Ἀθανάσιο Μυτιληναῖο ?
Από τον καρπό δεν γνωρίζουμε το δέντρο ?
Η μήπως μορφώνουμε γνώμη για το τι θα πεί ο κάθε "ευσεβής" ανώνυμος που τα λέει μεν αλλά δεν τα καταγγέλλει αρμοδίως δημοσίως και ενυπόγραφα ?
Δεν είχε αστυνομικά τμήματα δεν είχε εισαγγελέα η Λάρισα ή δεν υπήρχε Ι. Σύνοδος στην Αθήνα ?
ΑΝΑΙΤΙΩΣ ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΩΣ ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΩΣ παύθηκε και είδε άλλο μοιχεπιβάτη
στον θρόνο του
Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΒΑΘΜΟ μέχρι και την κηδεία του ?
Ζώντος του προηγουμένου και μη καθαιρεθέντος του επισκοπικού αξιώματος ΚΑΝΟΝΙΚΑ υπάρχει θέμα .
Και ακριβώς επειδή υπάρχει θέμα γράφτηκε αν δεν κάνω λάθος και βιβλίο ακριβώς για αυτό το θέμα , για να δείξει τάχα μου οτι δεν είναι μοιχ επιβάτης ο επόμενος ζώντος του προηγουμένου και μη συνοδικά ΚΑΝΟΝΙΚΑ και ΕΥΛΟΓΑ καθαιρεθέντος του επισκοπικού αξιώματος ... ε ακόμα και αν ο επόμενος είναι αναστήματος π. Καντινιώτη " ὁ ἀπολελυμένην γαμήσας μοιχᾶται. " χίλια βιβλία να λένε το αντίθετο .
Η αλήθεια :
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΖ΄ Κανών τῆς ἐν Καρθαγένῃ Συνόδου θεσπίζει·
<...῎Ηρεσε πᾶσι τοῖς ἐπισκόποις... τήν ἐπισκοπήν ἀπ᾿ αὐτοῦ ἀφαιρεθῆναι, πρό τῆς ἐκβάσεως τοῦ κατ᾿ αὐτόν πράγματος, οὐδενί Χριστιανῷ δύναται δοκεῖν>.
ὁ ΙΣΤ΄ ῾Ιερός Κανών τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει Α΄ καί Β΄ Συνόδου, ὁ ὁποῖος διευκρινίζει·
.
Επίσης διαβάζω: http://www.imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=539
"Ἱστορικό Ἱεράς Μητροπόλεως
Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Ἡ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ἱδρύθηκε τό 1936 μέ τήν ἀπόσπαση ἑνός μεγάλου τμήματος τοῦ Νομοῦ Ἀττικῆς ἀπό τήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν.
Πρῶτος Μητροπολίτης ἐξελέγη ὁ τότε Πρωτοσύγγελος τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν Ἐπίσκοπος Χριστουπόλεως Ἰάκωβος Βαβανάτσος (1936-1962), ὄτε καί ἐξελέγη Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος. Παραιτηθεῖς τό ἴδιον ἔτος ἐκ τοῦἈρχιεπισκοπικοῦ Θρόνου, ἔλαβε τόν τίτλο «πρώην Ἀθηνῶν» καί «Πρόεδρος Ἀττικῆς» καί ἐπαναδιαποίμανε τήν Ἱερά Μητρόπολη ἕως τό 1967.
Τόν διεδέχθη ὁ Ἀρχιμ. Νικόδημος Γκατζιρούλης, ἐκλεγεῖς δεύτερος Μητροπολίτης Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος (1967-1974)
Τό 1974 ἡ Ι. Μ. Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος τριχοτομήθηκε,ΦΕΚ 134/16-05-1974 ..."
Ίσχυσαν οι ιεροί κανόνες για τον π. Ιάκωβο Βαβανάτσο ?
Η του πήραν με το έτσι θέλω την μητρόπολη και την έδωσαν στον π. Νικόδημο Γκατζιρούλη ?
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%AC%CE%BA%CF%89%CE%B2%CE%BF%CF%82
Με την επιβολή της δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967 και τη σύσταση αριστίνδην Συνόδου διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος ζήτησε να συναντηθεί [6] με τον Ιάκωβο ο πραξικοπηματίας στρατηγός Σπαντιδάκης, που του δήλωσε πως έπρεπε να παραιτηθεί από το θρόνο της Μητρόπολης Αττικής γιατί οι θέσεις του για τις σχέσεις μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας ήταν αντίθετες με αυτές της "επαναστάσεως". Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε την παραίτηση επαναλαμβάνοντας τα λόγια του Μεγάλου Βασιλείου προς τον έπαρχο Μόδεστο. Από εκείνη τη στιγμή τέθηκε σε παρακολούθηση μέχρι και τη δημοσίευση του νόμου 214/67,[7] με τον οποίο μπόρεσε η δικτατορία να τον καταδικάσει αφαιρώντας του και τη διαποίμανση της επαρχίας του. Ακόμα θεσπίστηκε ειδική διάταξη στη ΛΣΤ’/968 Συντακτική Πράξη, που προέβλεπε φυλάκισή του σε Ι. Μονή εντός της χώρας, οριζόμενης από απόφαση του "υπουργικού συμβουλίου".
Πότε θυμάται τους ιερούς κανόνες ο π Νικόδημος Γκατζιρούλης ?
Οταν του συνέβηκε ότι περίπου συνέβηκε στον προηγούμενο .
Έπαθε ΟΤΙ έκανε . Τίποτα περισσότερο ,τίποτα λιγότερο .
ΑΝΑΙΤΙΩΣ ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΩΣ ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΩΣ παύθηκε και είδε άλλο μοιχεπιβάτη
στον θρόνο του και τα διαβήματα του αν και δικαιώθηκαν στα δικαστήρια όπου κατέφυγε έπεσαν στο κενό ...
Πίσω όμως από όλα αυτά είναι ο καισαροπαπισμός .
Είναι ο πονηρός μύλος που αλέθει και τον προηγούμενο και τον νυν και τον επόμενο επίσκοπο
Και δεν τα βάζω (αλλά ούτε υπερασπίζομαι ) μήτε τον προηγούμενο , μήτε τον νυν μα μήτε τον επόμενο μητροπολίτη αλλά με τον καισαροπαπισμό αυτόν καθ αυτόν .