- H Iερα μονη Μεταμορφωσεως Ναυπακτου περι εκλογης του νεου Ηγουμενου
Ενώπιον της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:
Μακαριώτατε Πρόεδρε και Σεβασμιώτατοι Μέλη της Ιεράς Συνόδου
Την 22αν Μαΐου εν. έτους η Ιερά Μητρόπολις Ναυπάκτου, προέβη εις την έκδοσιν ανυπογράφου «δελτίου τύπου», αφορώντος εις την άρτι γενομένην υπό της Ιεράς ημών Μονής εκλογήν ως νέου Καθηγουμένου, του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Ιερωνύμου Δελημάρη, γνωστού λαμπρού και λίαν μεμορφωμένου κληρικού, υπηρετούντος εις την Εκπαίδευσιν.
Το περιεχόμενον του εν λόγω δελτίου τύπου, ουδόλως βεβαίως εξέπληξεν ημάς, ουδέ τους παρακολουθούντας «εν στεναγμοίς αλαλήτοις» την ανυστάκτως εκπορευομένην εκ της ανωτέρω Εκκλησιαστικής Υπηρεσίας πολεμικήν κατά της Ι. ημών Μονής, αδυνατούσης της πρώτης, όπως αποδεχθή την πνευματικήν πρόοδον της Μοναχικής μας Αδελφότητος και αναγνωρίση το δαψιλές ιεραποστολικόν αυτής έργον, υπέρ των οσημέραι εν πενία και θλίψει τελούντων λαϊκών ημών αδελφών.
Εάν η Ι. Μητρόπολις ανέλισκεν την ενέργειαν αυτής ουχί κατά της Ι. Μονής μας, αλλ’ εις έργα, ως οφείλει, ποιμαντικής διακονίας προς κουφισμόν των δεινώς χειμαζομένων από οικονομικής πλευράς πιστών της αρμοδιότητος αυτής, ασφαλώς θα ευρίσκετο πλησιέστερον προς την αποστολήν της.
Αλλ’ ας διαλύσωμεν τας – αθελήτους, θέλωμεν να πιστεύωμεν – πλάνας της ανωτέρω μητροπολιτικής ανακοινώσεως, βριθούσης δηλονότι υπό ανακριβειών και δεινών σφαλμάτων, ασυγχωρήτων δι’ έναν τόσον έμπειρον και πολυγράφον συγγραφέα...
1.- Συμφώνως τω Καταστατικώ Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος και τω Κανονισμώ της Ιεράς Συνόδου υπ’ αριθμ. 39/1972 περί Ιερών Μονών, η εκλογή νέου Καθηγουμένου εις πάσαν Ι. Μονήν, έχουσαν εγγεγραμμένους εν τω Μοναχολογίω αυτής τουλάχιστον πέντε (5) αδελφούς, αποτελεί αναπαλλοτρίωτον δικαίωμα της Ολομελείας της Αδελφότητος αυτής. Σημειωτέον ότι αι ανωτέρω διατάξεις δεν εθεσπίσθησαν υπό Μοναχών αλλ’ υπό Μητροπολιτών, θα έδει δε οι όμοιοι τούτων να τας γνωρίζουν δια να μην εκτίθενται.
2.- Πάσα Ιερά Μονή τυγχάνει αυτοδιοίκητον Νομικόν Πρόσωπον Δημοσίου Δικαίου, μη υπαγόμενον άνευ όρων, ορίων και δικαιωμάτων εις την δικαιοδοσίαν οιασδήποτε Εκκλησιαστικής Υπηρεσίας. Τούτο δεν αποτελεί ασφαλώς ημέτερον αυθαίρετον ισχυρισμόν, αλλά νομοκανονικήν επιταγήν απορρέουσαν εκ των άρθρων 39 παρ. 6 ΚΧΕΕ και 6 Καν. 39/1972, διατάξεις αίτινες περιορίζουν δραστικώς τας μητροπολιτικάς επί των Μονών δικαιοδοσίας.
Διασαφίζων το νόημα αυτών ο εκ των συντακτών του Ν. 590/1977 κράτιστος νομοκανονολόγος κ. Βλάσιος Φειδάς, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρατηρεί σχετικώς εις αυτό τούτο το επίσημον περιοδικόν της Εκκλησίας, εκδιδόμενον υπ’ ευθύνην της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:
«Οι συνήθεις σκόπιμες παρερμηνείες... του κρίσιμου όρου «πνευματική εποπτεία», για τις σχέσεις του επιχωρίου επισκόπου με τα μοναστήρια και αντιστρόφως, κατέστησαν αναγκαία την εξαντλητική περιγραφή στο άρθρο 39 § 6 Ν. 590/1977 του περιεχομένου του συγκεκριμένου όρου, ο οποίος καλύπτει μόνον τα ρητώς αναγραφόμενα κανονικά δικαιώματα του επιχωρίου επισκόπου»: Β. ΦΕΙΔΑΣ, «Περί των ορίων της εποπτείας του Επισκόπου στις Ι. Μονές», Εκκλησία ΟΘ΄ (2002), σ. 513.
Εκ μίας απλής αναγνώσεως των ως άνω διατάξεων, σαφώς προκύπτει ότι ουδεμία ουσιαστική ανάμιξις προβλέπεται δια τον Μητροπολίτην ή και την Ιεράν Σύνοδον εις την διαδικασίαν είτε εκλογής Καθηγουμένου μίας Μονής (απλώς ορίζεται ότι ο επιχώριος Μητροπολίτης ‘‘... χειροθετεί τον εκλεγέντα’’ ως Καθηγούμενον) είτε συντάξεως του Εσωτερικού Κανονισμού αυτής.
Τυχόν προσφυγή εις την λεγομένην «κανονικήν δικαιοδοσίαν» του Μητροπολίτου δια την θεμελίωσιν (και) μίας τοιαύτης εξουσίας αυτού επί των Μονών, θα κατέληγεν εις ευθείαν παραβίασιν των ανωτέρω διατάξεων, υπό την επίκλησιν ενός γενικολόγου και προσχηματικού ‘επιχειρήματος’, μη προβλεπομένου υπό των θεσπισθέντων υπό της Ι. Συνόδου άνω διατάξεων.
Ουδέν επίσημον έγγραφον της Νομικής Υπηρεσίας της Ιεράς Συνόδου υπάρχει προς επεξεργασίαν δήθεν «ειδικού κανονισμού» της Ι. Μονής μας, προαπαιτούσης μίας τοιαύτης ενεργείας της υπό της μόνης εν προκειμένω αρμοδίας ημετέρας Ολομελείας της Μονής καταργήσεως του ήδη εν πλήρει ισχύι υπάρχοντος και συντάξεως νέου Κανονισμού. Ουδείς έτερον κέκτηται σχετικήν υπό του νόμου αρμοδιότητα. Τοιαύται αυθαιρεσίαι δεν διαπράττονται ουδέ υπό νεήλυδος και πρωτοδιορίστου κληρικού, ουχί υπό εν μητροπολιτική καθέδρα γηράσαντος Επισκόπου...
Συνεπώς, ανάγκη πάσα, όπως συμμορφωθή πας Μητροπολίτης προς τας νομοκανονικάς διατάξεις του /Καν. 39/1972, τας οποίας εθέσπισεν το ανώτερον αυτού όργανον, ήτοι η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος!
3.- Η επιβολή «πνευματικών ποινών», ουδόλως αναιρεί τα ανωτέρω, πιθανόν μάλιστα να θεμελιοί νομοκανονικήν, διοικητικήν ή άλλην ευθύνην, εάν ήθελεν αποδειχθεί ότι η μεθόδευσις περί επιβολής τοιούτων επιτιμίων συνιστά έμμεσον και δόλιον απόπειραν περί καταργήσεως του θεοπαραδότου θεσμού της Μοναχικής αυτοδιοικήσεως.
Αλλ’ οι πάντες γνωρίζουν, το δε Συμβούλιον της Επικρατείας έχει επανειλημμένως αποφανθεί, περί του ότι τοιαύτης «πνευματικής φύσεως» ποιναί ουδόλως συνδέονται, πολύ δε περισσότερον ουδόλως καταργούν, το δικαίωμα περί ασκήσεως έργων διοικήσεως, εν οις τυγχάνει και η διενέργεια έργων (αυτο)διοικήσεως, οργανώσεως και διοικητικής λειτουργίας μίας Μονής. Τοιαύτη σύγχυσις τυγχάνει ανεπίτρεπτος, δια πάντα νομιμόφρονα, προπάντων δε δια τους (αυτο)επαινουμένους επί λογιωσύνη...
Ακόμη και εάν ήθελεν θεωρηθεί ως «κανονική» η επιβολή ενός «πνευματικού επιτιμίου» (η οποία εν προκειμένω τυγχάνει παντάπασιν ανεπέρειστος από νομοκανονικής επόψεως...), εις ουδεμίαν περίπτωσιν η τοιαύτη πράξις παρακωλύει την απόλαυσιν των ατομικών αστικών, πολιτικών και διοικητικών δικαιωμάτων των Μοναχών, μη αποστερηθέντων της ιδιότητος αυτών, ως Ελλήνων πολιτών, εν οις δικαιώμασι ανήκει και αυτό του εκλέγειν και εκλέγεσθαι εις τα διοικητικά αξιώματα της οικείας Ιεράς Μονής.
4.- Η ατυχής (και ουχί σκόπιμος, βεβαίως ...) αναφορά εις την Μητροπολιτικήν ανακοίνωσιν περί της πρωτοδίκου εν τω παρελθόντι «καταδίκης» αδελφών της Μονής, υπό της κοσμικής Δικαιοσύνη (ήτοι δι’ αποφάσεως του τοπικού ειρηνοδικείου), παραλείπει ... την απαραίτητον διευκρίνησιν ότι η ποινή αύτη τυγχάνει ήδη παραγεγραμμένη και ανεκτέλεστος (άρθρ. 2 Ν. 4043/2012).
5.- Ετἐρωθεν, αποσιωπάται περιέργως η παταγώδης αποτυχία της πρωτοφανούς εν τοις εκκλησιαστικοίς χρονικοίς Μητροπολιτικής μεθοδείας περί διαλύσεως του νομικού προσώπου της Ιεράς ημών Μονής, συναντησάσης της νομιμόφρονος αρνήσεως του αρμοδίου Υπουργείου Παιδείας. Υπογραμμίζεται ότι ήδη, η ανωτέρω παράνομος μεθόδευσις περί αποπείρας καταργήσεως του αυτοδιοίκητου της Μονής, τυγχάνει περιεχόμενον επερωτήσεως κατατεθείσης ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων.
6.- Περί προστασίας των ανωτέρω δικαιωμάτων μας, αυτονοήτων δια πάν ανθρώπινον ον, και δη πολλαπλώς αδικούμενον, η Μοναστική ημών Αδελφότης, ο αδίκως επιτιμηθείς υπό των Εκκλησιαστικών Υπηρεσιών Κτήτωρ και μέγας Ευεργέτης της Μονής μας Αρχιμανδρίτης κ. Σπυρίδων Λογοθέτης, ως και τρία ιδρυτικά μέλη αυτής, προσέφυγαν ήδη ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αναμένοντες την δικαίωσίν των.
Έως τότε, αι όποιαι αποφάνσεις παντός Μητροπολίτου φρόνιμον θα ήτο να μην αυτο-θεωρούνται ως «τελεσίδικοι», διότι πολύ πιθανόν να έχωμεν εν τω αμέσω μέλλοντι οδυνηράς εκπλήξεις...
7.- Η μητροπολιτική αναφορά περί καταδίκης τριών Ιερομονάχων της Ι. Μονής μας δι’ «αντιποίησιν αρχής», τυγχάνει εσφαλμένη (προφανώς εκ παραδρομής...), αφενός μεν διότι δημιουργείται (αθελήτως, βεβαίως) η παραπλανητική εντύπωσις ότι πρόκειται περί αμετακλήτου καταδίκης, αφετέρου δε διότι η εν λόγω ποινή παρεγράφη ήδη (άρθρ. 2 Ν. 4043/2012).
Εν κατακλείδι:
8.- Η εκλογή του Αρχιμανδρίτου κ. Ιερωνύμου Δελημάρη ως Καθηγουμένου της Ιεράς ημών Μονής, τυγχάνει κατά πάντα νόμιμος και εν παντί σύμφωνος προς τους Θείους και Ιερούς Κανόνας της Αγίας ημών Εκκλησίας, τα Μοναχικά Θέσμια αυτής, τας διατάξεις του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως και του Κανονισμού υπ’ αριθμ. 39/1972, μηδόλως προβλεπόντων σχετικήν αρμοδιότητα περί αναμίξεως του επιχωρίου Επισκόπου εις την ηγουμενικήν εκλογήν.
9.- Αποπειρώμενος ο τοπικός Μητροπολίτης, όπως αποσείση την προσωπικήν αυτού ευθύνην δια σοβαρά νομοκανονικά σφάλματα άτινα διέπραξεν επί βλάβη της Ιεράς ημών Μονής, επιχειρεί την μετάθεσίν των εις τους ώμους της Ιεράς Συνόδου. Μία τοιαύτη ενέργεια όχι μόνον δεν στηρίζεται εις τον Νόμον ή τους Ιερούς Κανόνας αλλ’ αποκρύπτει την ευθύνην αυτού τούτου του Μητροπολίτου, παραπλανήσαντος τα Συνοδικά Μέλη. Και απορούμεν: δεν έχουν κουρασθεί οι Άγιοι Συνοδικοί όπως ασχολούνται με τας εμμονάς του ύπερθεν Μητροπολίτου;
10.- Τα στερούμενα σοβαρού περιεχομένου και νομοκανονικής θεμελιώσεως ανυπόγραφα παντοειδή «δελτία τύπου", ουδόλως καταργούν την συνταγματικήν αρμοδιότητα των συντεταγμένων πολιτειακών οργάνων, όπως κρίνουν τας αθέσμους παρανομίας παντός Έλληνος, οιανδήποτε θέσιν και αν ούτος κατέχει.
Συνεπώς, οι πάντες κρίνονται ...
Ναύπακτος 28 Μαΐου 2012
Μετά βαθυτάτου σεβασμού
Αρχιμ. Ιγνάτιος Σ. Σταυρόπουλος Δρ.
Ούτε με τον Σεβ. κ. Ιερόθεο έχω καμμία σχέση, ούτε με την Μονή Μεταμορφώσεως. Ωστόσο πέραν από τις λεπτομέρειες και τα νομικά ζητήματα η τα νομικίστικα τερτίπια είναι ρποφανές ότι η διοίκηση της Μονής και οι υπεύθυνοί της εν τη πράξει κινούνται εκτός των παραδοσιακών πλαισίων του ορθοδόξου Μοναχισμού. Αρκεί μία επίσκεψη στη Μονή και ευχερώς θα το διαπιστώσει κανείς. Πρόκειται για μία <> με μανδύα μοναχικό. Εξάλλου σε ποία διευθέτηση του ζητήματος είναι δυνατόν να πείσουν ότι πιστεύουν οι υπεύθυνοι της Μονής όταν με αήθη τρόπο, μάλλον δε και ασεβή, αντιμετωπίζουν τον Επίσκοπό τους, που όσο κι αν δεν τους εξυπηρετεί αυτό, πρόκειται για ένα σπουδαίο Θεολόγο και υπερασπιστή της Παραδόσεως της Εκκλησίας. Πιστεύω, όμως, ότι και η Μητρόπολι <> και <> από αυτή την υπόθεση και καλό θα ήταν να εμπνευστεί από την Παράδοση και την Πράξη της Ορθοδοξίας, άλλους τρόπους πιό πνευματικούς, ίσως και πιό αποτελεσματικούς για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα μιας αυτοπαγιδευμένης στο κοσμικό πνεύμα μοναστικής αδελφότητος. Συγχωρέσε με. Οι σκέψεις μου δεν διεκδικούν κανένα αλάθητο. Μας πονούν όλους τέτοιες υποθέσεις. Εύχομαι να επιλυθεί το θέμα με αμοιβαία κατανόηση, προς δόξαν Θεού!
ΑπάντησηΔιαγραφήπιστευωοτι ο διακεκριμενος στην θεολογια, στο ηθοςστην ζηλευτη συγγραφη βιβλιων σεβ, ΙΕΡΟΘΕΟΣ, δεν διαθετει πλουσια ζεστασια, φαινεται οτι δεν εχει καλλιεργηθη εμπιστοσυνη και απο τις δυο πλευρες και ετσι τραβουν το δρομο τους, φυσικα ο καρδιογνωστηςθεος γνωριζει καλλιτερα τους διαλογισμους και τις διαθεσεις των. τοκακο ειναι οτι χαιρεται ο διαβολος και σκανδαλιζονται οι πιστοι.πχρυσυστομος,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι εστί: Αρχιμ. Ιγνάτιος Σ. Σταυρόπουλος Δρ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ηγούμενος της Ι. Μονής Μεταμορφώσεως; Τι είναι; Εξ ονόματός του ομιλεί; Ποιόν εκπροσωπεί;
Αμ' εκείνο το Σ. Σταυρόπουλος Δρ;
Από πότε, οι κατά κόσμον νεκροί, μοναχοί θέτουν το όνομα του πατέρα τους, το επώνυμό τους και τον τίτλο σπουδών, που είχαν στη προτέρα, κατά κόσμον, ζωή τους; Για να τους προσέξουμε καλύτερα;
Ξέρω. Θα πείτε, ότι πάλι γκρινιάζω. Αλλά τι να κάνουμε, αφού όλα τα έχουμε κάνει, ένα γύρο σουβλάκι με πίτα;
ΙΚ
Αμάν πιά με τον Μητροπολίτη Ιερόθεο. Δεν βαρέθηκε να κυνηγάει τους μοναχούς? Αφού απέτυχε να τους αγαπήσει, τουλάχιστον ας μην δείχνει το Δεσποτικό του μίσος προς αυτούς. Ας προσευχηθεί όπως προσευχήθηκε κάποτε ο κυρός Μητροπολίτης πρώην Πατρών Νικόδημος ο Βαληνδράς, που σε παρόμοια περίπτωση, όχι τοσο κραυγαλέα βέβαια, ο Θεός του μίλησε και του είπε: " Με αυτούς που έχεις μ'αυτούς θα πορευθείς. Αλλά μπορεί ένας Δεσποτοκράτης που άλλα λέει και γράφει και άλλα κάνει να αντιμετωπίσειτα πράγματα με πνευματικό τρόπο? Κατόρθωσε να διχάσει την Μητροπολή του. Που ακούστηκε να περάσει από ΦΕΚ την κατάργηση της Μονής? Λυπάμαι γιά την κατάντια του ανδρός,αλλά και την αδυναμία του α διαχειριστεί την Επισκοπική διακονία.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Βενέδικτος
Οδυσσέα, καλημέρα. Μάχεσαι με το τέρας της δεσποτοκρατίας από το 1974, ίσως και νωρίτερα, εγώ πάντως από τότε παρακολουθώ τους αγώνες σου. Φαίνεται ότι είναι εφτάψυχο, Λερναία Ύδρα. Καλή δύναμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την επίλυση των εκκλησιαστικών (διοικητικών) θεμάτων υπάρχουν νόμοι και κανόνες. Ο άγιος Ναυπάκτου θεωρεί ότι η λύση είναι να κάνει λαϊκό δικαστήριο μέσα από τα ΜΜΕ. Γι’ αυτό κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνει στα μπαλκόνια τους και ξεσπαθώνει μόνος του εναντίον μιας μονής τη επαρχίας του (δηλαδή πελεκάει τα πόδια του). Είναι αναγκαίο να σεβαστεί το σύστημα της νόμω κρατούσης πολιτείας, αλλά και τους κανόνες της Εκκλησίας. Υπάρχουν νόμιμες και κανονικές διαδικασίες για όλα τα θέματα. Αλλά μέχρι τώρα τις γράφει στα παλιά του τα παπούτσια.
Άγιε Ναυπάκτου τα επιτίμια της ακοινωνησίας που έβαλες (με τις πλάτες της συνόδου) είναι έωλα και κακώς κάνουν οι μοναχοί και τα εφαρμόζουν. Η ανάμιξή σου στην εκλογή ηγουμένου είναι ωμή παρέμβαση στα διοικητικά αυτοδιοίκητης μονής (αν και μάλλον αυτό το αυτοδιοίκητο των μονών πονάει όλους τους μητροπολίτες).
Η αναδρομή σε νόμους του 1850 είναι αστεία. Μ' αυτούς τους νόμους πήγαν κατά δ.... τα μοναστήρια και για το λόγο αυτό έγινε ο κανονισμός 39)1972 και ο νόμος 590/1977 (ναι αυτός που βάζει και τους δεσποτάδες σε μια σειρά και περιορίζει τις αυθαιρεσίες τους).
Επίσης δεν είναι δα και τόσο δύσκολο για τον πολυδιαβασμένο μητροπολίτη να διαβάσει και να δει ότι μετά τον κανονισμό αυτό άρχισε η αναβίωση του μοναχισμού στην Ελλάδα.
Άγιε του Θεού η τακτική «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι» κάθε άλλο παρά εκκλησιαστική είναι. Και το παραμύθι για «επισκοποκεντρική»Εκκλησία μόνο δεινά φόρτωσε στο Σώμα του Χριστού. Η Εκκλησία είναι Χριστοκεντρική, το περισσόν εκ του πονηρού.
Και επί πλέον θεωρώ ότι είναι αρκετά έξυπνος ο άγος Ναυπάκτου για να καταλάβει ότι η μέχρι τώρα τακτική του:
Δεν έλυσε το πρόβλημα της μητρόπολής του.
Τον ρεζίλεψε στα πέρατα της οικουμένης.
Εξευτέλισε την Ιερά Σύνοδο.
Εξακολουθεί να εξευτελίζει τη Ναύπακτο.
Ακόμα και αν είχες δίκιο άγιε Ναυπάκτου, η άκρα δικαιοσύνη είναι αδικία.
ΤΑΡΙΦΑΣ
στην επιστολη του καθηγουμενου παρατηρω οτι ουδαμου γινται μνεια του ονοματος του σεβ, ΙΕΡΟΘΕΟΥ αλλα αοριστως του μητροπολιτου και τελος μετα την υπογραφη του κοτσαρει και τοΔΡ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΘΕΩΣΗ δεν ζηταμε γεροντα μου απο τους μοναχους την κατα κοσμο γνωση αλλα την κατα ΘΕΟΝ . ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ χασμα μεγα εστηρικται μεταξυ του μητροπολιτου και της μονης π χρυσοστομος
ΑπάντησηΔιαγραφήτι ευλογια θα ηταν εαν ο σβ, ιεροθεος αμα τη ενθρονισει του ζουσε στην μονη συναναστρεφομενος με τους 20 μοναχους τι ευλογια να υπαρχει μοναστικη αδελφοτης σε μια επαρχια και τι σταυρος ειναι δια τον μητροπολιτη το προβλημα αυτο οσα βιβλια και εαν γραψη οσες διαλεξεις πραγματο[ποιησει εις ματην κοπιαζει Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΗ ΜΕΡΙΔΙΟΝ ΕΥΘΥΝΗΣ και εις τους μοναχους κατα δευτερον λογο λογον π χρυσοστομος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδελφέ "π. Χρυσόστομε" & λοιποί ανώνυμοι σχολιαστές.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Παρατηρώ ότι δεν ασχολείσθε με την ουσία της Αναφοράς μου προς την Ι. Σύνοδο, την οποία και δημοσίευσα, διότι από την Ι. Μητρόπολη Ναυπάκτου, κατά πάγια τακτική, δημοσιεύθηκε προ ημερών στο « ιντερνετ» (!), ανυπόγραφο «δελτίο τύπου», με μύρια όσα άτοπα, ανακριβή και δυσφημιστικά.
2. Όπως η γνώση & η επιστήμη δεν καταργούν ποτέ την πνευματικότητα – ή την κατά Θεόν γνώση, έτσι και η πνευματικότητα – κατά Θεόν γνώση, δεν μπορεί να καταργεί την γνώση - επιστήμη. (Βλ. σχετικά στον Αγ. Μάξιμο Ομολογητή)
3. Και ένα ερώτημα για να είμαστε στο θέμα που καίει:
Αν κάποιος κληρικός ή μοναχός αρνείται να συμπράξει σε «παράνομη οικονομική συναλλαγή», (βλ. «νόμιμες κρατήσεις», «μίζες», «προμήθειες», « λαδώματα»…), και μετά από αυτή την «ανυπακοή – απείθεια», βρίσκεται «διωκόμενος» - «ακοινώνητος» απ τον προϊστάμενο της τοπικής Εκκλησιαστικής Διοίκησης, αυτό μπορεί να ονομάζεται πνευματικότητα; Αν για σας ναι, προσωπικά το αρνούμαι παντελώς!
4. «Κατά Κόσμον νεκροί», σημαίνει «απαθείς». Δεν σημαίνει ούτε αγράμματοι ούτε ηλίθιοι και πολύ περισσότερο βέβαια, δεν σημαίνει «διαπλεκόμενοι», για να μη διωχθούν «πνευματικώς»(!...) από όσους ζημιώθηκαν από αυτή την «κοσμική» (για κάποιους) ανυπακοή…
Συμπερασματικά:
Όσοι Χριστιανοί αγαπούμε την τοπική κρατική Υπηρεσία “Εκκλησία Ελλάδος», ας προσευχόμαστε, να σταματήσει η αυτό-γελοιοποίησή μας. Όμως πολύ φοβάμαι ότι θα έρθει, αν κάποια στιγμή ασχοληθεί σοβαρά η Δικαιοσύνη, με το τι γίνεται στα οικονομικά – περιουσιακά – διαχειριστικά πράγματα, στην «κρατική» μας ελληνική Εκκλησία, ζητηθούν τα «πόθεν έσχες» και άλλα διάφορα. Τότε δεν πρόκειται να μας σώσει η τάχα «πνευματικότητα» έστω κι αν την έχουμε. Απλά θα ζητηθεί ο λογαριασμός…
Αρχιμ. Δρ. Ιγνάτιος Σ. Σταυρόπουλος
Ιεροκήρυκας
(Γραμματεύς Ι. Μονής Μεταμορφώσεως Σωτήρος – & Ιδρυτικό Μέλος)
πτ. Θεολογικής Αθηνών, πτ. Νομικής Bari Ιταλίας, Δρ. Κοινωνιολογίας Παντείου.
1/ Τι σημαίνει "τοπική κρατική "Υπηρεσία Εκκλησία Ελλάδος""; Μήπως αλλοιθωρίζουμε προς το Παλαιό, γιατί κάτι τέτοιο ακούστηκε και έχουν γίνει σχετικές εισηγήσεις και από άλλους δόκτορες θεολογίας.
Διαγραφή2/ Τα είδαμε τα κατά κόσμον πτυχία, τα κατά Θεόν που είναι; Πάντως από την επιστολή δεν φαίνονται.
3/ Τελικά, υπάρχει ηγούμενος στην Ι. Μονή και εάν ναι, γιατί δεν υπογράφει αυτός; Μήπως έχει λιγότερα πτυχία;
ΙΚ
1. Tοπική κρατική Υπηρεσία "Εκκλησία Ελλάδος", είναι ένας ένας εκκλησιαστικός οργανισμός του ελληνικού Δημοσίου, (νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου).
ΑπάντησηΔιαγραφή"ΕΚΚΛΗΣΙΑ" όμως, είναι κάτι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΌ και πολύ ευρύτερο!
2. Οταν μπαίνετε σε δημόσιο διάλογο, δεν προσφέρετε κάτι,
με το να ειρωνεύεστε, κάτω από την ανωνυμία σας, χωρίς να μπαίνεται καθόλου στην ουσία των σοβαρών ζητημάτων που θίγονται.
Προτείνω την σιωπή, γιατί ακολουθούν κι άλλα... και απλά εκτίθεστε, έστω και ἁνωνύμως!
Δεν είμαι ανώνυμος Πανοσιολογιώτατε π. Ιγνάτιε. Είμαι μάλιστα και πολύ επώνυμος και τα πλήρη στοιχεία μου τα έχει ο ιστολόγος.
ΔιαγραφήΜα, η επιστολή σας είναι ευεπίφορος προς ειρωνείαν, μιας και εξακολουθείτε να μην απαντάτε στα απλά ερωτήματα, που τέθηκαν.
Όσον αφορά την Ι. Μονή, την γνωρίζω πολύ καλά και έχω ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις της (ιχθυοκαλιέργειες, ραδιοφωνικό σταθμό, ηλεκτρονικά μέσα, βιβλιοθήκη κ.λπ.), καθώς και τον πρώην ηγούμενο π. Σπυρίδωνα με τον οποίον υπήρξε προ ετών και αλληλογραφία.
Ως εκ τούτου, έχουν γνώσιν οι φύλακες.
ΙΚ
δεν με εντυπωσιαζουν ουτε του σε. ποιμεναρχου σου ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΟΥ ΠΑΤΕΡ ΜΟΥ λυπαμαι μηπως η εν χριστω αφιερωσις σας κατακριθη εν ημερα κρισεως να μετανοησωμε απαντες π χρυσοστομοσ
ΑπάντησηΔιαγραφή