π. Βασιλειος Βολουδακης:
Θα αφήσουμε την Ιεραρχια.
Διοτι πολλα απο τα μελη της εχουν ταυτισθη απολυτα με αυτούς που κυβερνουν επι 30κ χρονια, εχουν απολυτα συνδεθει και διαπλακει με ολα αυτα τα συμφεροντα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Εισαγωγικά. Από 17 έως 26 Ιουνίου 2016, στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης στο Κολυμβάρι Χανίων συγκλήθηκε Πανορθόδοξη Σύνοδος. Στη Σύνοδο ...
-
Ένα αξιόλογο παλιότερο κείμενο προβληματισμού. Δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 2016. Ο αντι-οικουμενισμός είναι ένα κίνημα το οποίο διαφων...
-
Α κολουθώντας την εκκλησιαστική δεοντολογία αποφύγαμε να δημοσιεύσουμε άρθρα που να έχουν σχέση με την οικουμενιστική δράση του μακαρι...
-
Εισαγωγικά Με τον εντυπωσιακόν τίτλον « Μέγα σχίσμα ἢ μέγα λάθος;» δημοσιεύθηκε την 13ην Ιανουαρίου 2025 στο ιστολόγιον «fosfanari...
-
Διὰ πρώτην φορὰν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἐκάλεσε Πρόεδρον τῆς Δημοκρατίας εἰς τὴν κοπὴν τῆς Βασιλόπιττας. Ἐφέτος, παραμονὴν τῆς Πρωτοχρονιᾶς...
-
Αυτο το σκιτσο του αγιου Μαρκου εγινε εν ταχει απο τον σημερινο ηγουμενο της ι.μονης Παντοκρατορος Μελισσοχωριου Λαγκαδα Αντωνιο. ΕΠΙΣΤΟΛΗ...
-
Ιεροκανονική αλλότρια των Αγίων διακοπή μνημονεύσεως; Του Παναγιώτη Σημάτη Νομίζω, εἶναι κατανοητὸ στοὺς πολλούς, ὅτι ἡ κριτικὴ ...
-
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο σημείωμα το ιστολόγιο ακολούθησε μέχρι τώρα την πρακτική της σιωπής για τα λεχθέντα και πραχθέντα απ...
-
Οι παραπάνω εικονιζόμενοι σε ποιόν Θεό προσεύχονται υπερ αναπαύσεως του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κυρού Αναστασίου ;;;;;
Η ιεραρχία να μην ποιμαίνεται από τους πολιτικούς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μας υποδείξουν οι σεβαστοί πατέρες, πότε, ποιάν εποχή, ποιόν αιώνα, οι πολιτικοί και συγκεκριμένα, η κοσμική εξουσία δεν ποίμαινε την Ιεραρχία, δεν ποίμαινε την Εκκλησία;
Από τον Μ. Κων/νο έως τον Κων/νο Παλαιολόγο, ο αυτοκράτορας θεωρείτο, ως ο αντιπρόσωπος του Θεού επί της γης και διατύπωνε και Χριστολογικά δόγματα!
Κατά την Τουρκοκρατία, οι Πατριάρχες (πλην ελαχίστων ίσως εξαιρέσεων) υποτάσσονταν στο Σουλτάνο.
Με την απελευθέρωση, η Ελληνική Πολιτεία (είτε Βασιλική, είτε Δημοκρατική) ποδηγετούσε την Εκκλησία.
Και πρόσφατα, με το νόμο 590/1977, η Εκκλησία καθίσταται επίσημα ΝΠΔΔ και θεραπαινίδα του Κράτους.
Πως λοιπόν να μην ποιμαίνει την Ιεραρχία, η κοσμική εξουσία;
Θα αφήσουμε λοιπόν την Ιεραρχία, για το λόγο ότι τα μέλη της είναι έμμισθοι κρατικοί λειτουργοί και επομένως δεν μπορεί να είναι πνευματικοί ποιμένες.
ΙΚ
Ισχυρίζονται μερικοί ότι δήθεν στη χώρα μας κρατεί,αναφορικά με τις σχέσεις Εκκλησίας-πολιτείας,το σύστημα της συναλληλίας.Ουδέν τούτου αναληθέστερον.Κυριαρχεί το σύστημα της νόμω κρατούσης πολιτείας τουτέστιν μιας στυγνής πολιτειοκρατίας.Ο αείμνηστος αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ που δήθεν αγωνίστηκε για την αυτοτέλεια της Εκκλησίας έλεγε χαρακτηριστικά:χρειαζόμαστε το χωροφύλακα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Τουρκοκρατία μάλλον ίσχυε η διπλωματία, όπως την εννοεί ο π. Μεταλληνός και φυσικά ουδέποτε έφτασαν οι ποιμένες σε προδοσία . Την Ιεραρχία σαφώς δεν θα πρέπει να την ποιμαίνει η άθεη πολιτική που εκφράζεται και με εκκλησιαστικά πρόσωπα . Η ιεραρχία οφείλει να σταθεί στο ύψος και τον προορισμό της και να ελέγχει και να νουθετεί και όχι να συναινεί με τους άθεους πολιτικούς . Τα λεγόμενα των πατέρων και κυρίως του π. Βασιλείου δεν είναι άσχετα με τα όσα λέει και πολεμάει από χρόνια τώρα . Το ζητούμενο είναι να καταλάβουμε πως η ορθόδοξη στάση ζωής είναι καθημερινό βίωμα , και όχι υποχρέωση που καλύπτεται μόνο με τυπικά θρησκευτικά καθήκοντα . Η πολιτική δραστηριοποίηση οφείλει να αποτελεί μέρος της καθημερινής μας ζωής και να εκφράζει-πιστοποιεί την ορθόδοξη στάση και πίστη μας όπως μας την παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες μας .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.