Κυριακή 13 Μαρτίου 2011


ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ


ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ


ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΕΣ


ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ


ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


παναίρεση (κατὰ τὸν ἅγιο Ἰουστῖνο Πόποβιτς) τοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι μιὰ κατάσταση ὑπαρκτή, ποὺ οἱ ἐπίσκοποί μας ἀρνοῦνται νὰ ἐξετάσουν καὶ νὰ καταδικάσουν Συνοδικά. Εἶναι πρωτοφανὲς γεγονὸς στὴν δισχιλιετὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἱεραρχία νὰ σιωπᾶ ἐν καιρῷ αἱρέσεως καὶ νὰ συμπορεύεται δεκαετίες μὲ τὴν αἵρεση.


Ὡς φυσικὴ συνέπεια ἔρχεται ἡ ραγδαία ἐπικράτηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἡ ὁποία ἀλλοιώνει τὰ ὀρθόδοξα αἰσθητήρια τοῦ λαοῦ, διαγράφοντας ἀπὸ τὶς συνειδήσεις τῶν χριστιανῶν –διὰ καθημερινῶν λόγων καὶ πράξεων τῶν ἡγετῶν της– τὴν ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ εἰσάγοντας «νέα» δῆθεν ὁδὸ σωτηρίας, διάφορη ἀπὸ ἐκείνη τῶν Ἁγίων.


Ἡ σταδιακὴ ἐπικράτηση τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ συντελεῖται μὲ τὴν ὑλοποίηση τῆς οἰκουμενιστικῆς Ἐγκυκλίου τοῦ Πατριαρχείου τοῦ 1920 καὶ ὅσων ἐφεξῆς δρομολογήθηκαν, ἀλλὰ καὶ ὅσων ἐθέσπισε ἡ Β΄ Βατικάνειος Σύνοδος. Αὐτὸ σημαίνει πὼς σταδιακὰ γίνεται ἀλλαγὴ τῶν ἀρχῶν τῆς θεμελιώδους Πίστεως· ὅλο καὶ περισσότερο ἀμφισβητεῖται ὅτι ἡ Ἐκκλησία ταυτίζεται μὲ τὴν καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ ἀποτελεῖ τὴν μοναδικὴ «κιβωτὸ τῆς Σωτηρίας» καὶ ἐμπεδώνεται στὶς συνειδήσεις τῶν πιστῶν ἡ θέση ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία συναποτελεῖ μὲ τὶς αἱρετικὲς κοινότητες τῶν παπικῶν καὶ προτεσταντῶν (ὁρατῶς ἢ ἀοράτως) τὴν Ἐκκλησία.


Πρὸς ἀπόδειξη τῶν γραφομένων ἀναφέρουμε συγκεκριμένες πράξεις προβολῆς καὶ ἀποδοχῆς τῆς αἱρέσεως ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους, ὄχι πρὸς στιγμὴν καὶ μεμονωμένα, ἀλλὰ σὲ διάρκεια χρόνου καὶ Συνοδικά, διὰ τῶν ὁποίων παγιώνεται βαθμιαίως ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Οἱ κυριότερες οἰκουμενιστικὲς ἐνέργειες, ἑκάστη τῶν ὁποίων συνιστᾶ αὐτοτελῆ αἵρεση, εἶναι:


Ι)συνοδικὴ ἄρση τὸ 1965, ἐπὶ πατριάρχου Ἀθηναγόρα, τῶν ἀναθεμάτων κατὰ τῶν Παπικῶν. Αὐτὴ ἡ ἄρση ἀντίκειται στὴν ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ δὴ στὸ Συνοδικὸ τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἐφ’ ὅσον δὲν ἤρθησαν οἱ αἰτίες ποὺ προκάλεσαν τὰ ἀναθέματα.


ΙΙ) Οἱ Συμφωνίες τοῦ Σαμπεζὺ (1991) καὶ τοῦ Μπάλαμαντ (1993)[1], διὰ τῶν ὁποίων οἱ ἐκπρόσωποί μας ἀναγνώρισαν τὰ μυστήρια τῶν Μονοφυσιτῶν καὶ τῶν Παπικῶν ἀντίστοιχα. Ἀποδέχτηκαν τὸ «κοινὸ βάπτισμα» μὲ τοὺς Παπικούς, ὡσὰν νὰ ἔχουν καὶ οἱ αἱρέσεις ἔγκυρο Βάπτισμα καὶ νὰ παρέχουν σωτηρία, ὅπως ἡ ΜΙΑ Ἐκκλησία. Δηλαδὴ ἔγιναν ἀποδεκτὲς ἔκτοτε φανερὰ καὶ κατὰ κυριολεξία οἱ κοινότητες τῶν αἱρετικῶν ὡς «ἀδελφὲς Ἐκκλησίες»· ἔγιναν ἀποδεκτὲς οἱ «θεωρίες τῶν κλάδων», τῶν «δύο πνευμόνων» καὶ τῆς «βαπτισματικῆς θεολογίας».


Ἐφαρμογὴ τῶν παραπάνω συνιστᾶ ἡ –κατόπιν ἐπισήμου Συνοδικῆς ἀποφάσεως τοῦ Πατριαρχείου Ἀντιοχείας– «μυστηριακὴ διακοινωνία μὲ τοὺς Μονοφυσίτες καί, ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας, ἡ «μερικὴ ἀναγνώριση μυστηρίων τῶν Μονοφυσιτῶν»[2] Αἰγύπτου, ἀλλὰ καὶ ἡ ἀναγνώριση στὴν Κων/πολη τῶν μυστηρίων τῶν Λουθηρανῶν τῆς Γερμανίας (2004).


ΙΙΙ) Ἡ ἰσότιμη ἔνταξη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στὸ Π.Σ.Ε., πράξη ἡ ὁποία ἀκυρώνει πλῆθος εὐαγγελικῶν ἐντολῶν καὶ Ἱερῶν Κανόνων, καὶ διὰ τῆς ὁποίας ἀρνούμεθα τὴν μοναδικότητα τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὅλη τὴν δισχιλιετῆ ὀρθόδοξη Παράδοση[3]. Αὐτὴ ἡ προδοσία τῆς ὀρθοδοξίας ἀποτυπώνεται στὴν ἀπόφαση τῆς 9ης Συνελεύσεως τοῦ Π.Σ.Ε. (Porto Alegre, ΦΕΒ 2006)· ἀπόφαση ποὺ ὑπέγραψαν ἢ ἀποδέχθηκαν ἀδιαμαρτύρητα οἱ ἐκπρόσωποί μας ἐπίσκοποι καὶ τὴν ὁποία, τὸ μὲν Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο διὰ τοῦ κ. Βαρθολομαίου ἀποδέχτηκε μὲ ἐνθουσιασμό, ἡ δὲ ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία τὴν ἔχει ἕως σήμερα ἀποδεχθεῖ σιωπηρῶς.


Στὸ Porto Alegre οἱ ἐκπρόσωποί μας διὰ τῶν Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου καὶ Καλαβρύτων κ. Ἀμβροσίου δέχθηκαν: 1) Ὅτι τὴν Ἐκκλησία τὴν ἀποτελοῦν ὅλες μαζί, οἱ 350 αἱρετικὲς “ἐκκλησίες” τοῦ Π.Σ.Ε.», ἀνάμεσα στὶς ὁποῖες ἀριθμεῖται ὡς ἰσότιμος καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ὡς ἐκ τούτου, ἀρνήθηκαν ἐμπράκτως τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως διὰ τοῦ ὁποίου ὁμολογοῦμε «πίστιν εἰς “Μίαν Ἐκκλησίαν”! 2) Δέχθηκαν, ὅτι ἤδη «εἴμαστε ἑνωμένοι» (ἀοράτως!) μ’ αὐτὸ τὸ συνονθύλευμα τῶν αἱρετικῶν κοινοτήτων, ἀλλὰ ἀποβλέπουμε στὴν ἐπίτευξη “πλήρους ὁρατῆς ἑνότητας”. 3) Ὅτι ἡ πληθώρα τῶν κακοδοξιῶν τῶν “ἐκκλησιῶν” τοῦ Π.Σ.Ε., εἶναι διαφορετικοὶ τρόποι διατυπώσεως τῆς ἰδίας Πίστης καὶ ποικιλία Χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνευματος”! 4) Ὅτι αὐτὸ ποὺ ὁριοθετεῖ τὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἡ κοινὴ ὀρθὴ Πίστη, ἡ Παράδοση καὶ ἡ Ἀποστολικὴ διαδοχή, ἀλλὰ τὸ “βάπτισμα”!


IV) Ἐπίσης, ἐνέργειες ποὺ συντελοῦν στὴν παγίωση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι καὶ οἱ συμπροσευχές, ποὺ δὲν ἀποτελοῦν πλέον μιὰ σπάνια καὶ κατ’ οἰκονομίαν ἐνέργεια, ἀλλὰ καθημερινή, σκόπιμη καταστρατήγηση εὐαγγελικῶν ἐντολῶν καὶ θεοπνεύστων Κανόνων, ἐνσυνείδητη οἰκου-μενιστικὴ προπαγάνδα, ποὺ δέχθηκαν οἱ ἐκπρόσωποί μας νὰ θεσμοθετηθεῖ ὡς νόμιμη ἐνέργεια καλυπτόμενη ἀπὸ “Κοινὲς Διακηρύξεις”. Στὸ Porto Alegre ἀποφασίστηκε: «Οἱ συμπροσευχὲς θεωροῦνται ἐπίτευγμα, κατάκτησις τοῦ Π.Σ.Ε. …Ἡ κοινὴ προσευχὴ σὲ ἕνα οἰκουμενικὸ περιβάλλον μπορεῖ νὰ γίνη κατανοητὴ ὡς καιρὸς ὁμολογίας στὴν ὁδὸ πρὸς τὴν πλήρη ἑνότητα».


V) Ἀκόμη, ἡ σταδιακὴ ἀλλοίωση τῆς φυσιογνωμίας τῆς Ἐκκλησίας συντελεῖται:


α) Μὲ τὴν συμμετοχὴ καὶ παραμονή μας στοὺς Θεολογικοὺς Διαλόγους παρὰ τὴν ἀπαγόρευση τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ πάντων τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ συζητήσεις καὶ Διαλόγους μὲ αἱρετικούς, οἱ ὁποῖοι εἶναι ὄχι μόνο κακοπροαίρετοι, ἀλλ’ ἐμφανῶς δόλιοι καὶ ἀμετανόητοι. Ὅταν οἱ Διάλογοι, ποὺ διεξάγονται μὲ τέτοιες προϋποθέσεις, χρονίζουν, ἀμβλύνεται τὸ ὀρθόδοξο αἰσθητήριο καί, ἡ ἐμμονὴ τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἡγετῶν μας νὰ παραμένουν σὲ αὐτούς, ἀποδεικνύει τὴν ἀνυπακοή τους στὴν διαχρονικὴ Ἐκκλησία καὶ τὸ βαθμὸ συμβιβασμοῦ τους μὲ τὴν αἵρεση: Ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης δίδασκε, πὼς οἱ Διάλογοι μὲ τοὺς ἑτερόδοξους ἀπαγορεύονται ἀπὸ τὴν ἀποστολικὴν ἐντολὴ «αἱρετικόν ἄνθρωπον μετὰ πρώτην καὶ δευτέραν νουθεσία …παραιτοῦ» (Τίτ. γ΄ 10-11). Γι’ αὐτό καί ὁ ἅγιος ἀρνήθηκε νὰ κάνει διάλογο μὲ τοὺς εἰκονομάχους ἐνώπιον τοῦ αὐτοκράτορος.


β) Γιὰ νὰ καταλάβει κανεὶς τὸ μέγεθος τῆς ἐξαπάτησης τοῦ πιστοῦ λαοῦ ἀπὸ τοὺς πατριάρχες καὶ ἐπισκόπους, σημειώνουμε ὅτι, παρὰ τὴν ὡς ἄνω ἀπαγόρευση συμμετοχῆς μας στοὺς θεολογικοὺς διαλόγους, οἱ «ὀρθόδοξοι» ἐκπρόσωποί μας, ὄχι μόνο ἐξακολουθοῦν νὰ διεξάγουν τοὺς διαλόγους, ἀλλὰ ἀνέχονται νὰ συμμετέχουν σ’ αὐτοὺς οἱ Οὐνίτες, παρὰ τὴν ρητὴ ἀπόφαση τῆς Πανορθοδόξου Διασκέψεως τῆς Ρόδου (1963), ὅτι προϋπόθεση ἐνάρξεως τοῦ Διαλόγου ἦταν ἡ κατάργηση τῆς Οὐνίας. Ἡ Οὐνία, λοιπόν, ὄχι μόνο δὲν καταργήθηκε, ἀλλὰ ἀναβαθμίστηκε καὶ συμμετέχει μὲ ἰσότιμο(!) ἐκπρόσωπό της στοὺς θεολογικοὺς διαλόγους!


γ) Μὲ τὴν ἄρνηση ἐφαρμογῆς τῆς Ἐντολῆς τοῦ εὐαγγελισμοῦ τῶν ἀνθρώπων, ἀφοῦ συνυπογράψαμε «συμφωνία» μὲ τοὺς ἑτερόδοξους διὰ τῆς «Οἰκουμενικῆς Χάρτας» (τὸ 2001) ἡ ὁποία λέγει τὰ ἑξῆς: «ὑποσχόμεθα νὰ μὴ προτρέπωμεν ἀνθρώπους νὰ ἀλλάσσουν τὴν Ἐκκλησίαν αὐτῶν»! (Βασιλειάδη Νικ., Πανθρησκειακὸς Οἰκουμενισμός, σελ. 18, 30). Ἔτσι, ὅμως, ἀποτρέπουμε τὴν ἐπιστροφὴ στὴν Ὀρθοδοξία, ὅσων ἑτεροδόξων καλλιεργοῦν κάποια τέτοια σκέψη ἢ ἐπιθυμία.


δ) Μὲ τὴν ἀκύρωση τοῦ ἑνὸς νομίμου γάμου καὶ τὴν ὑπογραφὴ διαζυγίων γιὰ ποικίλους λόγους πλὴν τῆς μοιχείας, ἐνέργεια ποὺ ἀντίκειται στὴν διδασκαλία τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες. Ἐπίσης μὲ τὴν καθιέρωση τῶν μικτῶν γάμων, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀδιανόητοι στὴν ὀρθοδοξη Παράδοση.


VI) Τέλος, ἡ ἐπίμονη ἄρνηση τῆς Ἱ. Συνόδου νὰ πάρει ἐπίσημα θέση στὸ ἐρώτημα ἂν ἀποτελοῦν αἱρέσειςΠαπισμὸς καὶ ὁ Οἰκουμενισμὸς —ἐρώτημα ποὺ ἐπανειλλημμένως ἐτέθη τὰ τελευταῖα χρόνια— καὶ ἡ ἄρνησή της νὰ καταδικάσει αὐτὲς τὶς αἱρέσεις, εἶναι ἐνέργεια ποὺ ἀποτελεῖ καὶ ἔνδειξη τῆς ἐμπεδώσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ στοὺς κόλπους τῆς Ἱεραρχίας.


λες ατς τς νέργειες χουν καταγγείλει π χρόνια οἱ ἀγωνιζόμενοι κατὰ τς αρέσεως το Οκουμενισμο πνευματικοὶ πατέρες κα χουν διαπιστώσει θεολογικὰ τι —ἐφόσον οἱ ως τώρα διαμαρτυρίες δν φεραν κανένα ποτέλεσμα— μόνη κα σχατη νδεδειγμένη νέργεια κατ τος γίους εναι διακοπ μνημοσύνου τν αρετικν κα αρετιζόντων πισκόπων, φο μόνο τσι ποφεύγουμε τὴν ἐπικοινωνία μ τν αρεση καὶ ὑπερασπιζόμαστε τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη. Δυστυχῶς, μως, ἡ διαπίστωση ὅτι ἀποτελεῖ ἐπιτακτικὴ ἀνάγκη ἡ ποτείχιση[4], δν ἔγινε ὡς τώρα πράξη. Ὡς ἐκ τούτου, ο οκουμενιστς γέτες —ἐπειδὴ διαβλέπουν τν διστακτικότητά μας νὰ ἐφαρμόσουμε τὴν μόνη ἀντίδραση καὶ ἐνέργεια ποὺ ὁριοθετεῖ τὴν Ἐκκλησία μὲ βάση τὴν Ὀρθόδοξο πίστη καὶ ἀναχαιτίζει τὸ κακό, προχωρον σ λο κα περισσότερες οκουμενιστικς νέργειες γιὰ τὴν δραίωση τς αρέσεως ποὺ προωθοῦν.


Μετὰ ἀπὸ αὐτὲς τὶς διαπιστώσεις καὶ ἐξελίξεις (ποὺ ἐπεξηγοῦμε λεπτομερῶς σὲ φυλλάδιο[5]) καὶ παρὰ τὴν ἁμαρτωλότητά μας, συναριθμοῦμε καὶ ἐμεῖς τὸν ἑαυτό μας μὲ τὸν ἀριθμὸ ἐκείνων ποὺ ὡς τώρα ἔχουν ἀποτειχισθεῖ —εἴτε τοὺς γνωρίζουμε, εἴτε ὄχι— ἀκολουθώντας τοὺς Ἱ. Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας μας, ἐφ’ ὅσον ἡ αἵρεση καὶ ἡ ἐπικοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τοὺς αἱρετίζοντες (σύμφωνα μὲ τὴν Πατερικὴ διδασκαλία) μᾶς ἀπομακρύνει ἀπὸ τὸ Θεό.


Γνωστοποιοῦμε, λοιπόν, τὴν ἀπόφασή μας νὰ ποτειχιστοῦμε


ἀπὸ τοὺς κατὰ τόπους αἱρετίζοντες ἐπισκόπους


καὶ νὰ μὴν ἔχουμε ἐκκλησιαστικὴ ἐπικοινωνία μαζί τους,


ἕως ὅτου καταδικάσουν Συνοδικὰ μὲ λόγια καὶ μὲ ἔργα τὴν αἵρεση τοῦ


Οἰκουμενισμοῦ καὶ τοὺς αἱρετικοὺς ποὺ τὴν ὑπηρετοῦν καὶ τὴν προωθοῦν.


Τὸ κείμενο αὐτό, ἀποτελεῖ Δήλωση Ὁμολογίας καί Ἀποτειχίσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τοὺς κοινωνοῦντας μὲ τὴν αἵρεση, ἀλλὰ καὶ Δήλωση συντάξεως διὰ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως μὲ τὴν ἀνὰ τοὺς αἰῶνες Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία. Πρακτικὰ αὐτὸ σημαίνει, ὅτι (γιὰ νὰ παραμένουμε στὴν Ὀρθόδοξη Ἀλήθεια καὶ Πίστη) θὰ ἀπέχουμε ἀπὸ ἐκκλησιαστικὲς πράξεις καὶ μυστήρια ποὺ τελοῦνται ἀπὸ ἱερωμένους ποὺ κοινωνοῦν καὶ μνημονεύουν αἱρετι-κοὺς καὶ αἱρετίζοντες ἐπισκόπους καὶ θὰ ἀναζητοῦμε ἐπισκόπους καὶ ἱερεῖς ποὺ δὲν τοὺς μνημονεύουν καὶ ἀποκηρύσσουν τὸν Οἰκουμενισμό, σύμφωνα μὲ τὴν συμβουλὴ τῶν Ἁγίων: «Ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας… σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ' αὐτῶν ἐμβληθῆναι… εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός» (Μ. Ἀθανασίου, Ἐκ τοῦ κατὰ αἱρέσεων, P.G. 35, 33 καὶ ΒΕΠΕΣ 33, 199).


Ἡ ἀπόφασή μας αὐτή, ξέρουμε πὼς θὰ διαστρεβλωθεῖ ἀπὸ τοὺς οἰκουμενιστὲς ἐπισκόπους (ἤδη ἔχει γίνει σὲ μεμονωμένες περιπτώσεις) καὶ θὰ παρουσιασθεῖ ὡς σχίσμα ἢ ἀπείθεια στὸν οἰκεῖο ἐπίσκοπο, καὶ ὡς οἰκειοθελὴς ἔξοδος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Γι’ αὐτό:


Δηλώνουμε μὲ ἔμφαση ὅτι παραμένουμε στὴν Ἐκκλησία, τὴν «κιβωτὸ τῆς σωτηρίας», δὲν διανοηθήκαμε οὔτε πρὸς στιγμὴν νὰ δημιουργήσουμε, οὔτε δημιουργοῦμε ἄλλη παράταξη μέσα στὴν Ἐκκλησία, οὔτε προσχωροῦμε στὶς παρατάξεις τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου ἢ ὁποιαδήποτε ἄλλη Σύνοδο. Ἁπλῶς καὶ μόνον ἐφαρμόζουμε τὸν ΙΕ΄ Ἱ. Κανόνα.


Πιστεύουμε ἀπολύτως, ὅτι ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ἐξέρχονται οἰκειοθελῶς ὅσοι ἀποδέχονται συνειδητὰ οἱαδήποτε αἵρεση καὶ ὅσοι χαράσσουν ἄλλη ὁδὸ ἀπὸ αὐτὴ ποὺ ὁριοθέτησαν οἱ Πατέρες διὰ τῶν Οἰκουμενικῶν—Τοπικῶν Συνόδων καί, ἐπίσης, ὅσοι ἐν ἐπιγνώσει τοὺς ἀκολουθοῦν.


Πιστεύουμε καὶ ὁμολογοῦμε ὅ,τι ἀείποτε διδάσκει ἡ Μία Ἐκκλησία τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως καὶ ἡ Ἱερὰ Παράδοση, ἀλλὰ ἀρνούμαστε νὰ ἀποδεχθοῦμε ὡς ἐπισκόπους καὶ νὰ ὑπακούσουμε σ’ αὐτοὺς ποὺ ἀπαρνοῦνται ἢ ἀνέχονται –ἔργοις καὶ λόγοις– τὴν ἀλλοίωση τῆς διδασκαλίας τῶν Ἁγίων καί, παρὰ τὴν ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἐπισήμανση τῶν παραβάσεων, ἀγνοοῦν ἐπιδεικτικὰ τὶς διαμαρτυρίες καὶ τὴν ἀγωνία μας, ὡς ἐὰν νὰ μὴ ἀντιλαμβάνονται ὅτι ἔτσι διολισθαίνουν συνεχῶς πρὸς τὴν αἵρεση, παρασύροντες τὸ ποίμνιο καὶ συνεργοῦντες στὴν ἀφομοίωσή του μὲ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τὴν ἀκύρωση τῆς σωτηρίας μας.


Ἐπεξηγοῦμε ἐπαρκῶς καὶ μὲ σαφήνεια ὅτι δὲν κάνουμε τίποτα ἄλλο, παρὰ νὰ ἐφαρμόζουμε τοὺς περὶ ἀποτειχίσεως ἰσχύοντες Ἱεροὺς Κανόνες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, 31ο Ἀποστολικὸ καὶ ΙΕ΄ τῆς ΑΒ Συνόδου, τοὺς ὁποίους καθόρισαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες ὡς ἀσφαλῆ ὁδὸ στὶς ἑκάστοτε περὶ Πίστεως καινοτομίες τῶν ἐπισκόπων καὶ τοὺς ἐφάρμοσαν οἱ Ἅγιοι τοῦ Θεοῦ καὶ μιμούμενοι αὐτούς, ἔχουν ἐπίσης ἐφαρμόσει χιλιάδες κληρικοί, μοναχοὶ καὶ λαϊκοί.


Ὁ ΙΕ΄ Κανὼν κατὰ τὴν ἑρμηνεία τοῦ Νικοδήμου Μλας, λέγει:

«Ἐν Μητροπολτης Πατριρχης ρξηται ν διακηρττ δημοσίᾳ π᾿ κκλησας αρετικν τινα διδαχν, ντικειμνην πρς τν ᾿Ορθοδοξαν, ττε ο προαναφερθντες κκτηνται δικαωμα μα κα χρος ν᾿ ποσχοινισθσι πραυτα το ᾿Επισκπου κενου, δι ο μνον ες οδεμαν θλουσιν ποβληθ κανονικν ποινν, λλ θλουσι κα παινεθ εστι, καθ᾿ σον δι τοτου δν κατκριναν κα δν πανεσττησαν ναντον τν νομμων ᾿Επισκπων, λλ᾿ ναντον ψευδεπισκπων κα ψευδοδιδασκλων, οτε κα γκατστησαν τοιουτοτρπως σχσμα ν τ ᾿Εκκλησίᾳ, λλ᾿ ντιθτως, πλλαξαν τν ᾿Εκκλησαν, ν σ δυνθησαν, το σχσματος κα τς διαιρσεως».


Κατακλείοντας τὴν παροῦσα Δήλωση ἀποτειχίσεως ἐπισημαίνουμε ὅτι εἴμαστε ἕτοιμοι νὰ ὑποστοῦμε τὶς ὅποιες συνέπειες γιὰ τὴν ἐνέργειά μας αὐτή, γνωστοῦ ὄντος ὅτι ὁ αἱρετικὸς καὶ αἱρετίζων ἐπίσκοπος, δὲν ἀνέχεται διαμαρτυρίες ποὺ ἀποκαλύπτουν τὰ αἱρετικά του φρονήματα καὶ ἀμφισβητοῦν τὴν δεσποτικὴ ἐξουσία του· ἀντίθετα χρησιμοποιεῖ κάθε νομιμοφανὲς μέτρο γιὰ νὰ ἐξουδετερώσει τοὺς διαμαρτυρόμενους. Τραγικὸ παράδειγμα, τὰ συμβαίνοντα στὴν Ἐκκλησία τῆς Σερβίας, ἐναντίον τοῦ ἡρωϊκοῦ Μητροπολίτη Ράσκας καὶ Πριζρένης Ἀρτεμίου μετὰ τῆς συνοδείας αὐτοῦ.


Θὰ συνεχίσουμε ἀγωνιζόμενοι κατὰ τῶν αἱρέσεων, ἐνημερώνοντας, ὅσο δυνάμεθα καὶ ὅσο μᾶς ἐπιτρέπεται τοὺς ἐν Χριστῷ ὁμοπίστους γιὰ τὶς ἐκτροπὲς τῶν ἐπισκόπων καὶ τὴν ἔνοχη σιωπὴ καὶ ἀδράνειά τους, στὴν περίοδο αὐτὴ ποὺ κορυφώνεται ἡ δράση τῆς παναιρέσεως τοῦ διαχριστιανικοῦ καὶ διαθρησκειακοῦ Οἰκουμενισμοῦ.


Ἕπονται οἱ ὑπογραφὲς


Γιὰ τὴν Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ


Σημάτης Παναγιώτης,

Ξανθά-Νάκου Χριστίνα,

Γεωργίτσης Κωνσταντῖνος


Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, 13 Μαρτίου 2011



[1] Στὸ Μπάλαμαντ ἡ Ἐκκλησία «ἐξῆλθε ἀπὸ τὸν διάλογο τετρωμένη» καὶ ὁ Παπισμὸς ἀναγνωρίστηκε «ὡς ἰσότιμος Ἐκκλησία μὲ τὴν καθ’ ἡμᾶς Μία Ἐκκλησία… Μετὰ τὴν ψευδο-σύνοδο Φερράρας... εἶναι ἡ δεύτερη φορὰ ποὺ Ὀρθόδοξοι ἀμνηστεύουν τὶς σοβαρὲς αἱρέσεις» τοῦ παπισμοῦ (Καψάνη Γ., Ὀρθοδοξία καὶ Οὐμανισμός, σ. 7-8).

[2] Πορίσματα Διορθόδοξου Συνεδρίου γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό, Θεσσαλονίκη 2004, περιοδ. «Θεοδρομία», τεῦχ. 4ο.

[3] Σύμφωνα μὲ τὰ Πορίσματα Διορθοδόξου Συνεδρίου γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό: «Ἡ ἴδια ἡ πράξη τῆς συμμετοχῆς στὸ «Π.Σ.Ε.» καὶ στοὺς θεολογικοὺς διάλογους μὲ τοὺς αἱρετικοὺς, συνιστᾶ ἄρνηση τῆς μοναδικότητος τῆς Ἐκκλησίας» καὶ ἀποτελεῖ τὴν «μεγαλύτερη ἐκκλησιολογικὴ αἵρεση στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας»!

[4] Μ δύο Διακηρύξεις, περισσότεροι ἀπὸ 150 κληρικοί, γράφουν: «Ο ατουργο [τοῦ Οἰκουμενισμοῦ] δηγονται μόνοι τους στν ποκοπ π τ Σμα τς γ. ρθοδοξας, τ ποο οδέποτεγνώρισε παρόμοια ποστασία. Εναι δύνατο πλον οἱ ὀρθοδοξοῦντες Ἱεράρχες, πρεσβύτεροι, διάκονοι..., λας το Θεο ν πείθονται ες γουμένους, πο δηγον στν πώλεια». β) «Τ θέμα τς κοινωνίας μ τος αρετικούς, …εναι τ μεζον. Τ κκλησιαστικ σμα νοσε πικίνδυνα· πεύθυνοι γιὰ τν νόσο εμαστε λοι, χι μόνον ο κοινωνοντες μ τος τεροδόξους, λλ κα σοι κοινωνομε μ τος κοινωνοντες…» (ρθ. Τύπος, 15-3-02 καὶ 12.7.02). Ἐπίσης, μ πιστολὴ πρς τν Ἱ. Κοινότητα (7/12/09), δεκάδες γιορετες μοναχοί, διαμαρτύρονται γι τν σιωπ τν γιορειτν» παρ «τς δηλώσεις κα ποφάσεις το Πατριάρχου …κα λλων πισκόπων, πο συνιστον–γυμν τ κεφαλ- ποδοχ κα διδαχ τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο, τς μεγαλύτερης κκλησιολογικς αρέσεως λων τν ποχν... Δν εναι πλέον καιρς λόγων, λλ ργων», δηλαδή, « διακοπ το μνημοσύνου το πατριάρχου κα τῶν …συμφωνούντων σιωπώντων πισκόπων». Κα καταλήγουν: «μες, ν σες πρακτήσετε, θ προτιμήσουμε ν πράξουμε τ θεάρεστα κα χι τ εάρεστα».

[5] Τὸ Φυλλάδιο ἀποστέλλεται στοὺς ἐνδιαφερόμενους καὶ ἀναρτᾶται στὴν ἱστοσελίδα μας:

www.paterikiparadosi.blogspot.com ὅπως καὶ σὲ ἄλλα ἱστολόγια.

26 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ
    γιά την τολμηρή σας απόφασι.
    Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα σας ακολουθήσουν και πολλοί άλλοι ορθόδοξοι χριστιανοί που δεν αντέχουν τον Αντίχριστο Οικουμενισμό και τους θιασώτες του επισκόπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάποια ερωτήματα:

    1/ Το κείμενο είναι από τοην Φιλοορθόδοξη Ένωση "Κοσμάς Φλαμιάτος"; Τότε γιατί λείπει ο λογότυπος;

    2/ Τι σημαίνει "Συντακτική Επιτροπή"; Γιατί δεν υπάρχουν οι θεσμοθετημένες υπογραφές του Προέδρου, του Γ. Γραμματέα και των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης;

    3/ Τι σημαίνει "για τη Συντακτική Επιτροπή"; Υπάρχουν και άλλα μέλη και ποιά είναι;

    4/ Οι υπογράφοντες είναι μέλη της Ένωσης, αλλά δεν την εκπροσωπούν;

    5/ Υπάρχουν κληρικοί, που υπογράφουν το κείμενο; Ποιοί είναι, πως θα εξυπηρετούν στα θέματα της θ. λατρείας και ποιόν θα μνημονεύουν;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι αλήθεια ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό.
    Το βλέπω με καλό μάτι, με άρεσε.
    Γιατί που θα πάει τέλος πάντων η κατάσταση;
    Η υπομονή έχει και τα όριά της.
    Μέχρις εδώ.
    Συγχαρητήρια φίλοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλοίμονό σας αν το δεί ο Οικουμενιστής και εγκωμιαστής των Οικουμενιστών Τελεβάντος ο ...Μπακιρτζης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστούμε για το τόσο περιεκτικό και συνοπτικό ομολογιακό κείμενο που παρουσιάσατε κύριε Οδυσσέα. Έχω όμως μια απορία. Τί συνέπειες θα έχει αυτό το κείμενο αν υπογραφεί και σταλεί στον κάθε οικουμενιστή επίσκοπο. Θα έχει ανταπόκριση; Σαφώς πρόκειται για μια ομολογία πίστεως που φαίνεται θα στοιχίσει τα κεφάλια μερικών αλλά δεν ξέρω πού θα οδηγήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως ελεύθερος άνθρωπος και όχι ως γραμματέας της «Φιλορθοδόξου Ενώσεως “Κοσμάς Φλαμιάτος”» συναριθμούμε μεταξύ εκείνων που αποτειχίστηκαν. Η Ένωση δεν συζήτησε το θέμα, διότι για να ληφθεί μια τέτοια σοβαρή και κρίσιμη απόφαση θα ἐπρεπε να συγκληθεί Γενική Συνέλευση της Ενώσεως, κάτι που δεν έγινε. Συντακτική επιτροπή είναι αυτή που συνέταξε το κείμενο και ασφαλώς υπάρχουν και άλλοι που έχουν υπογράψει, μεταξύ των οποίων και ελάχιστα (ανεξαρτήτως της ιδιότητός τους) μέλη της Ενώσεως.
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ πετυχημένη η εικόνα με τον Εσταυρωμένο! Όντως χρειάζεται δύναμη εξ ύψους για να σηκώσεις τέτοιο σταυρό και να πάρεις την απόφαση να υπογράψεις αυτό το κείμενο. Μπορεί και κάποιοι να αφορισθούν, γιατί απ' ότι ξέρουμε οι οικουμενιστές δεν χαρίζουν κάστανα. Τα παραδείγματα όμως από την εκκλησιαστική μας ιστορία μας προτρέπουν σε σταυρική πορεία και θυσία για την πίστη μας. Αυτό εξάλλου γιορτάζουμε και σήμερα την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ;

    ΚΑΘΟΛΑ ΕΥΠΡΕΠΕΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΙΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΣΗΜΑΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το θέμα της αποτείχησης είναι πάρα πολύ λεπτό και θέλει μεγάλη προσοχή. Έτσι:

    Σχετικά με το μνημόσυνο του ονόματος Επισκόπου, Μητροπολίτη και Πατριάρχη διαπραγματεύονται οι κανόνες ΙΕ΄ της ΑΒ΄ Συνόδου (861) επί Μ. Φωτίου και ΛΑ΄ των Αγίων Αποστόλων. Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς ρυθμίζονται τα της μνημόνευσης ή μη μνημόνευσης του ονόματος του Επισκόπου κλπ. κατά την θ. μυσταγωγία. Έτσι:
    Α/ Επιβάλλεται η μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου κλπ. κατά τη θ. μυσταγωγία από κάθε Ιερέα, ακόμη και εάν ο Επίσκοπος διέπραξε παράβαση Κανόνα ή εγκληματική πράξη (πορνεία, ιεροσυλία κ.ά.), αλλά δεν έχει κριθεί και τελεσίδικα καταδικαστεί για την παράβαση αυτή από Σύνοδο. Στην περίπτωση αυτή ο Ιερέας ή Αρχιερέας καθαιρούνται από κάθε Ιερατική ή Αρχιερατική ενέργεια, καθότι η μη μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου κλπ. επιφέρει σχίσμα στην Εκκλησία.
    Β/ Επιβάλλεται η μη μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου κλπ. κατά τη θ. μυσταγωγία από κάθε Ιερέα, όταν ο Επίσκοπος κλπ. κηρύττει δημόσια αίρεση καταδικασμένη από τις άγιες Συνόδους ή τους Πατέρες της Εκκλησίας και όταν διδάσκει αυτή την αίρεση στην Εκκλησία ("Οι γαρ δι’ αίρεσίν τινα παρά των αγίων Συνόδων, ή Πατέρων, κατεγνωσμένην, της προς τον πρόεδρον κοινωνίας εαυτούς διαστέλλοντες, εκείνου δηλονότι την αίρεσιν δημοσία κηρύττοντος, και γυμνή τη κεφαλή επ’ Εκκλησίας διδάσκοντος, οι τοιούτοι ου μόνον τη κανονική επιτημήσει ουχ υπόκεινται προ συνοδικής διαγνώσεως εαυτούς της προς τον καλούμενον Επίσκοπον κοινωνίας αποτειχίζοντες, αλλά και της πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται")
    Γ/ Επιβάλλεται η μνημόνευση του ονόματος του Επισκόπου κλπ. κατά τη θ. μυσταγωγία από κάθε Ιερέα, όταν ο Επίσκοπος δέχεται μια αίρεση, "την φυλάττει όμως εις το κρυπτόν και δεν την κηρύττει", διότι ενδέχεται αφ’ εαυτού του να διορθωθεί (Πηδάλιο, σελ. 358).
    Ως αίρεση χαρακτηρίζεται κάθε απόκλιση από βασική και θεμελιώδη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας, δηλ. απόκλιση από τους όρους (δόγματα), όπως αυτοί διατυπώθηκαν από τις Οικ. Συνόδους. Μ’ αυτή την προοπτική, κηρύττει κατεγνωσμένη αίρεση ένας που διδάσκει Γνωστικισμό, Σαβελλιανισμό, Μοναρχιανισμό, Μανιχαϊσμό, Δοκητισμό, Χιλιασμό, Μοντανισμό, Αρειανισμό, Απολιναρισμό, Νεστοριανισμό, Πελαγιανισμό, Μονοφυσιτισμό, Μονοθελητισμό, είναι Πνευματομάχος κ.ά.
    Κάθε άλλη περίπτωση παράβασης Κανόνα δεν εμπίπτει σε αίρεση και δεν δύναται να καθαιρεθεί κληρικός που παραβαίνει κανόνα, αν προηγουμένως δεν καταδικαστεί αμετάκλητα από Σύνοδο. Στην περίπτωση αυτή ανήκει η συμπροσευχή με αιρετικό, η επικοινωνία με αιρετικό, η λήψη δώρων από αιρετικό, η βοήθεια σε αιρετικό κ.ά., παραβάσεις που κατά καιρούς διεπράχθησαν από την Εκκλησία ή από Πατέρες της Εκκλησίας προς όφελος της Εκκλησίας, δεδομένου ότι οι Κανόνες δεν υπέρκεινται της Εκκλησίας, αλλά η Εκκλησία υπέρκειται των Κανόνων τους οποίους η ίδια θεσπίζει.
    Από τα ανωτέρω παρατιθέμενα στοιχεία σαφώς καταφαίνεται, ότι πρέπει να ήμαστε πολύ προσεκτικοί σε χαρακτηρισμούς και να μην προτρέχουμε να καταδικάσουμε κληρικούς για παραπτώματα ή παραβάσεις Κανόνων πριν η Εκκλησία (το Σώμα του Χριστού, το Σώμα των Αγίων Της) αποφανθεί τελεσίδικα για τυχόν παραβάσεις τους (π.χ. συμπροσευχή ή επικοινωνία με αιρετικό) ή για διδασκαλία αιρέσεων, οι οποίες δεν έχουν καταδικαστεί από Σύνοδο (π.χ. Οικουμενισμός). Αποφάσεις μεμονωμένων κληρικών ή λαϊκών ή συνάξεις πιστών (βαπτισθέντων "εν ύδατι" και όχι και "εν Αγίω Πνεύματι") περί παραβάσεων Ι. Κανόνων ή διδασκαλίας αιρέσεων από κληρικούς, σ’ αυτές τις περιπτώσεις, δεν απηχούν τη φωνή της Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν θα ηταν ευπρεπες, γι αυτό και δεν το δημοσιευσαμε.
    Στειλτο παλι για να δουμε την ...ευπρεπεια του.
    Προσπαθω να μην αδικω κανενα.
    Καποιους εξυπνακηδες τους εχουμε εντοπισει και δεν μπαινουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. To κοινωνικό κατακάθι των Πατρών σας χαρακτηρίζει και πάλι Ταλιμπάν και άλλα πολλά.
    Αλλά από ...κατακάθια για πέταμα, τι να περιμένεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. O διαβόητος Τελεβάντος δεν τολμάει να σας πειράξη εσάς καθόλου.
    Σας φοβάται.
    Φοβάται την γλώσσα σας που κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει.

    Επίσης δεν τολμάει να πειράξη και τον κ. Σημάτη.
    Γιατί ο Σημάτης είναι συγκροτημένος και θα του δώση την αποστωμοτική απάντησί του.

    Μού έκανε εντύπωσι πώς δεν σας απάντησε στα όσα πρωτότυπα και πρωτοφανή γράψατε γιά τον αγιο Χρυσόστομο.

    Τι να απαντήση ο ψυχανώμαλος;
    Αυτός κάνει τον νταή μόνο σε απόντες, ο θρασύδειλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ: "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΝΟΗ",
    ΤΕΥΧΟΣ 195
    Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2010
    "ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
    ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ
    ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
    ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ.Ι.ΔΗ"

    Τοῦ Θεολόγου ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΧΡ. ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ

    (14ον)

    ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΒ’
    Ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ
    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

    (Συνέχεια ἐκ τοῦ τεύχους Αὐγούστου-Ὀκτωβρίου 2010 σελ. 250)
    Η ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΘΕΣΙΣ
    ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

    Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΣ ΤΟΥ 1985

    Παραθέτομεν καί τήν τελευταίαν ἐπίσημον θέσιν τοῦ πληρώματος τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἤτοι τήν Διακήρυξιν αὐτοῦ κατά τήν Κυριακήν τῆς Ὀρθοδοξίας 1985.


    «ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΣ
    ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ, ΙΕΡΕΩΝ, ΔΙΑΚΟΝΩΝ,
    ΜΟΝΑΧΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ
    ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

    Εἰς τό Ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. ΑΜΗΝ.

    Σήμερον ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ τοῦ σωτηρίου ἔτους 1985 συνελθόντες ΚΛΗΡΟΣ καί ΛΑΟΣ ἐν τῶ ἁγιωτάτω Ναῶ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς ἐπωνομαζομένης Ζωοδόχου Πηγῆς, ἐν Νεαπόλει Πειραιῶς, προκαθεζομένου τοῦ ἀποστολικοῦ Θρόνου τῶν Ἀθηνῶν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου κ. ΑΝΔΡΕΟΥ, παρόντων καί τῶν Σεβασμιωτάτων Ἀρχιερέων, Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος κ. Ματθαίου, Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικολάου, Ἀργολίδος κ. Παχωμίου, Βρεσθένης κ. Λαζάρου, τῶν τιμιωτάτων ἱερέων καί Μοναχῶν, ὡς καί τῶν εὐσεβῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, καί ἐν ἑνί νοῒ καί μιᾶ καρδία προσευχηθέντες καί τόν κατά τῆς Εἰκονομαχίας θρίαμβον ἑορτάσαντες, ἐξήτασαν δέ καί τάς συγχρόνους μορφάς διωγμοῦ κατά τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί ἐθνικῆς Παραδόσεως,

    ΔΗΛΟΥΜΕΝ ΟΤΙ

    Φύλαξ τῆς ἐθνικῆς καί Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Παραδόσεως εἷναι αὐτός οὗτος ὁ γνήσιος καί πιστός ἑλληνικός καί Ὀρθόδοξος Χριστιανικός Λαός, ὅστις αὐτοδικαίως, ἀλλά καί κατά θείαν ἐπιταγήν ἀγρυπνεῖ διά τά Ἱερά καί τά Ὅσια τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Ἔθνους, περιφρουρεῖ δέ ταῦτα μή πτοούμενος, οὐδέ δουλαγωγούμενος ὑπό οὐδενός τῶν ὑπό τόν οὐρανόν.

    ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΟΜΕΝ ΔΕ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝ

    Α΄

    ΔΙΑ ΤΑΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΥΤΩ:

    «Οἱ Προφῆται ὡς εἷδον, οἱ ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφρόνηκεν, ἡ Χάρις ὡς ἔλαμψεν. ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τό ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστός ὡς ἐβράβευσεν. οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τον ἀληθινόν Θεόν ἡμῶν καί τούς Αὐτοῦ ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν Ναοῖς, ἐν Εἰκονίσμασιν, τόν μέν ὡς Θεόν καί Δεσπότην προσκυνοῦντες καί σέβοντες, τούς δέ διά τόν κοινόν Δεσπότην, ὡς αὐτοῦ γνησίους θεράποντας τιμῶντες, καί τήν κατά σχέσινπροσκύνησιν ἀπονέμοντες».

    «Αὕτη ἡ πίστις τῶν ἀποστόλων, αὕτη ἡ Πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ Πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αἴτη ἡ Πίστις τήν Οἰκουμένην ἐστήριξεν».

    «Ἅπαντα τά παρά τήν ἐκκλησιαστικήν Παράδοσιν καί τήν διδασκαλίαν καί ὑποτύπωσιν τῶν ἁγίων καί ἀοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα ἤ μετά τοῦτο προχθησόμενα, ΑΝΑΘΕΜΑ».

    Ὡς ἡ ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία ἀπ' ἀρχῆς καί μέχρι σήμερον, οὕτω καί ἡμεῖς ἑπόμενοι τῶν ἁγίων Πατέρων καί Ἁγίων Συνόδων, παραπέμπομεν τῶ ἀναθέματι τά ἐν τῶ αἰῶνι τούτω ἐμφανισθέντα ἔργα τοῦ σατανᾶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ-Νεοημερολογιτισμοῦ, ἤτοι:

    Επεται συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνέχεια εκ τού προηγουμένου:

    α) Τήν αἱρετικήν Οἰκουμενιστικήν ἐγκύκλιον τοῦ 1920, τόν «Καταστατικόν τοῦτον Χάρτην» τῆς Σχισματοαιρέσεως τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ - Οἰκουμενι­σμοῦ μετά τῶν συντακτῶν αὐτῆς καί τῶν ἀποδεχομένων αὐτήν καί κατά τά προστάγματα αὐτῆς πορευομένων.

    β) Τό Μασωνικόν-Οἰκουμενιστικόν Συνέδριον τῆς Κωνσταντινουπόλεως κατά Μάϊον-Ἰούνιον 1923, δι' οὗ ἀπεφασίσθη ἡ εἰσαγωγή εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν τῆς ἐπαράτου Καινοτομίας τοῦ νέου Παπικοῦ ἡμερολογίου διά τόν κοινόν μετά τῶν αἱρετικῶν συνεορτασμόν, καί την οὕτω ἀπαρχήν τῆς ἐν τῆ αἱρέσει τοῦ Οἰκουμενισμοῦ «παγχριστιανικῆς ἑνώσεως».

    γ) Τήν ἀπόφασιν τῆς Ε΄ Ἱεραρχίας (27.12.1923), δι' ἧς ὁ Χρυσόστομος Παπαδόπουλος ἀπεφάσισεν τήν εἰσαγωγήν τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ, ὡς ἀπαρχῆς τῶν σκοτεινῶν σχεδίων τοῦ Μασωνισμοῦ - Οἰκουμενισμοῦ.

    δ) Τήν ὑπ' ἀριθμ. 430/3.3.1924 ἀπόφασιν τοῦ φρυαξαμένου κατά τῆς Ὀρθοδοξίας Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, δι' ἧς οὗτος ἐπέβαλεν δυναστικῶς τήν Καινοτομίαν-Σχισματοαίρεσιν τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ-Οἰκουμενισμοῦ.

    ε) Τούς φρυαξαμένους κατά τῆς Ὀρθοδοξίας, Μελέτιον Μεταξάκην, Χρυσόστομον Παπαδόπουλον, Βασίλειον τόν Γ΄, Ἀθηναγόραν καί πάντας τούς ὁμόφρονας Αὐτοῖς, οἴτινες τό θεομίσητον ἔργον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐνσυνειδήτως ὑπηρέτησαν καί ὑπηρετοῦν μέχρι σήμερον, ΠΑΣΙ ΤΟΥΤΟΙΣ ΑΝΑΘΕΜΑ.

    Πάντων τῶν ἀπ' ἀρχῆς ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας καί κατά τῆς Κατεγνωσμένης Παπικῆς-Οἰκουμενιστικῆς Καινοτομίας ἀγωνισαμένων ἐν ταῖς ἁγίαις ἑπτά Οἰκουμενικαῖς Συνόδοις θεοφόρων Πατέρων, ὡς καί πάντων τῶν συνηγωνισαμένων αὐτοῖς, ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ.

    Τῶ ἀοιδίμω Πατριάρχη Κων/λεως Ἱερεμία Β΄, τῶ ἐπωνομαζομένω Τρανῶ, καί τοῖς τούτω συνηγωνισαμένοις κατά τῆς Παπικῆς Καινοτομίας τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου ἀοιδίμοις ἀρχιερεῦσιν, τοῖς τάς ἁγίας Πανορθοδό­ξους Συνόδους συγκροτήσασι: Σιλβέστρω Ἀλεξανδρείας, Σωφρονίω Ἱεροσολύ­μων, Μελετίω Ἀλεξανδρείας, τῶ ἐπωνομαζομένω Πηγᾶ, ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ.

    Τῶ ἀοιδίμω Ἀρχιεπισκόπω Ματθαίω καί τοῖς συνηγωνισαμένοις αὐτῶ Γνησίοις ὀρθοδόξοις ἀρχιερεῦσιν, Ἀρχιεπισκόπω Ἀθηνῶν Ἀγαθαγγέλω, Μεσσηνίας Χρυσοστόμω, Βρεσθένης Ματθαίω τῶ Β΄, Τριμυθοῦντος Σπυρίδωνι, Θηβῶν καί Λεβαδείας Ἰωάννη, Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Μελετίω, Θεσσαλονίκης Δημητρίω, Τρίκκης καί Σταγῶν Βησσαρίωνι, Κρήτης Εὐμενίω, καί τοῖς ἀοιδίμοις ἱερεῦσιν, Βίκτωρι, Θεοδοσίω, Νεκταρίω, Ἰωακείμ, Σπυρίδωνι, Στεφάνω, Κων/νω, Ἀνανία, Θεοδούλω, Νεκταρίω, Ἰγνατίω, Ἀκακίω, Χαραλάμπω, Λουκᾶ, Κηρύκω, Μιχαήλ, Χρυσοστόμω, Δημητρίω, Γεωργίω, Νικολάω, Μεθοδίω, Αἰθερίω, Πολυκάρπω, Εὐσταθίω, Ἰωαννικίω, Βασιλείω, Μελετίω, Περικλεῖ, Πέτρω καί τοῖς ἀοιδίμοις ἱεροδιακόνοις Ρωμανῶ, Οἰκουμενίω, Νεκταρίω, ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ...

    ΔΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΑΞΙΝ

    Διά τούς ἀρχιερεῖς: † Ὁ Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἐλλάδος Ἀνδρέας

    Διά τούς ἱερεῖς: † Ἱερομόναχος Κήρυκος Κοντογιάννης

    Διά τούς Μοναχούς: Μοναχός Θεόδουλος Δημητρόπουλος

    Διά τούς Λαϊκούς: Καθηγητής Ἐλευθέριος Γκουτζίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τουλάχιστον από το μπλοκ αυτό, στο οποίο συχνά γράφετε κι εσείς κύριε Καρδάση έχει καταγγελθεί η παναίρεση του Οικουμενισμού (κατά τον άγ. Ιουστίνο Πόποβιτς). Δεν έχετε πιστεύω αντίρρηση ότι είναι παναίρεση ο Οικουμενισμός. Επειδή εμπεριέχει όλες τις προγενέστερες καταδικασμένες αιρέσεις από Οικουμενικές Συνόδους έμμεσα έχει καταδικασθεί. Αλλά για να καταδικασθεί άμεσα στις ημέρες μας από κάποιο συνοδικό όργανο πρέπει το όργανο αυτό να είναι ορθόδοξο. Πιστεύετε ότι σήμερα μπορεί να συγκληθεί πανορθόδοξη σύνοδος για να καταδικάσει τον Οικουμενισμό; Η αποτείχιση εξάλλου σύμφωνα με τον 15ο κανόνα επιβάλλεται ή κατά άλλους δυνητικά εφαρμόζεται πριν τη συνοδική γνώμη και καταγγελία της αιρέσεως. Είστε αρκετά διαβασμένος πιστεύω για να κατανοήσετε το νόημα του ιερού κανόνα που επικαλούνται αυτοί που αποτειχίστηκαν μέσα στην εκκλησιαστική ιστορία μέχρι σήμερα. Αν καταγγελθεί η αίρεση από συνοδικό όργανο τότε ο 15ος κανόνας είνα περιττό να εφαρμοσθεί γιατί ήδη η Εκκλησία αποφαίνεται κι έτσι οι πιστοί μπορεί να προφυλαχθούν από τον μολυσμό της αιρέσεως. Πάντοτε η αποτείχιση γίνεται προ συνοδικής αποφάσεως όπως εξάλλου αναφέρει και ο κανών.
    Θα ρωτήσω κάτι και θέλω να μου απαντήσετε. Υπάρχει η αίρεση του Οικουμενισμού; Αν ναι ποιοί είναι οι φορείς της, γιατί αίρεση χωρίς αιρετικούς δεν υφίσταται. Αν όχι, τότε νομίζω ότι ζείτε σε άλλο πλανήτη. Συγχωρέστε με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η φωνή της Μίας Αγίας Καθολικής κα Αποστολικής εκκλησίας είναι μία. Απομάκρυνση από την αίρεση και καταδίκη των αιρετικών. Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ. Υπάρχει και κατατρώγει το σώμα της Εκκλησίας. Λοιπόν προς τι οι ερωτήσεις και τα κείμενα από επιστήμονες και μή; Αν δεν είναι αίρεση και απλώς παραβάσεις κανόνων,τότε γιατί πρόσφατα, όπως συνεχώς δημοσιεύτε τα κείμενα και τα γεγονότα, διώχθηκε ο επίσκοπος Αρτέμιος στη Σερβία μαζί με τη συνοδία του και έσπευσαν να τον συμπαρασταθούν οι δικοί μας αντιοικουμενιστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο κ. Καρδάσης, ειδήμων όπως ο ίδιος δηλώνει σε τεχνικά θέματα (bar codes κ.α.), τοποθετείται ως ειδήμων και σε πνευματικά θέματα. Μάλλον βιάζεται να τοποθετηθεί πριν μελετήσει σωστά τα όσα αφορούν στο θέμα της αποτοίχισης. Ίσως φταίει ή αυτοπεποίθηση και η κεκτημένη από το πρώτα θέμα (bar codes) ταχύτητα. Ίσως όμως συμβαίνει κάτι άλλο. Ίδωμεν…
    B.K.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ14 Μαρτίου 2011 στις 1:27 μ.μ.

    Αγαπητέ Οδυσσέα ,χθές βραδυ λίγο μετα τις 12.00, σου έστειλα ένα σχόλιο ,επώνυμο, αλλά κόπηκε χωρίς να μπορώ να φανταστώ την αιτία. Δεν πειράζει, τα προσωπικά παράπονα δεν έχουν τόση αξία, όσο ό κοινός αγώνας, άλλωστε ο καθένας μας εάν αναλογιζόταν τα του εαυτού του μάλλον θα σιωπούσε παρα θα μιλούσε και μάλιστα για τόσο σοβαρά Εκκλησιαστικά θέματα. Επι του θέματος τώρα ,θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στον αδελφό Παναγιώτη Σημάτη και όλους τους συνοδοιπόρους αδελφούς στον αγώνα και την προσπάθεια του. Για μία ακόμη φορά ο αδελφός Παναγιώτης απέδειξε ότι είναι τίμιος και καθαρός Χριστιανός, χωρίς προσωπεία ,που συνηθίζονται τόσο στην εποχή μας. Αδελφέ Παναγιώτη και μόνο το παράδειγμά Σας και μόνο η ιδέα και μόνο η τόλμη Σας ,ίσως αποδειχθεί από τα πράγματα σπίθα που θα φέρει πυρκαϊά στην Αίρεση που ούτε μπορούν να φανταστούν οι Οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους. Χαίρομαι που έχετε Εκκλησιαστικό πνεύμα και βάζετε απο την πρώτη στιγμή ξεκάθαρο στόχο την Ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας και όχι το Παραταξιακό πνεύμα. Αυτό είναι το αληθινό Εκκλησιαστικό φρόνημα και είναι όχι μόνο δικό Σας, αλλά και άλλων κληρικών και Λαϊκών που ούτε τους φαντάζεσθε, καθώς είναι συκοφαντημένοι από τα ίδια Κέντρα που θα αρχίσουν να συκοφαντούν και Εσάς. Προς το παρόν προσπαθούν να Σας αγνοήσουν ,ότι δηλαδή είσθε μία υπόθεση χωρίς πολύ σημασία ,αργότερα θα Σας δείξουν το αληθινό τους πρόσωπο και μη αμφιβάλλετε στην διαβολή είναι Επιστήμονες και στα προσωπεία Τεχνίτες.Με όλη μου την καρδιά Σας εύχομαι καλή δύναμη και υπομονή ο Κύριός μας , η Υπεραγία Θεοτόκος η Μητέρα όλων Των Χριστιανών και όλοι οι Άγιοί μας να Σας προστατεύουν στον αγώνα Σας. Αδελφέ Παναγιώτη και αδελφοί συμμαχητές του Παναγιώτη καλή αντάμωση στο μετερίζι του αγώνα .Η Αναστάσιμη Χαρά Του Κυρίου να είναι μαζί Σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευτυχώς ή δυστυχώς ζούμε σ' αυτόν τον πλανήτη της Θεολογίας, στον μόνο που γνωρίζουμε ότι εγκαθιδρύθηκε η Εκκλησία του Χριστού και όπου υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν χιλιάδες αιρέσεις και αποκλίσεις, μια από τις οποίες είναι και ο Οικουμενισμός, η Πανθρησκεία.

    Πριν από αυτόν υπήρχε και υπάρχει η αίρεση του Παπισμού, το βάθρο του Οικουμενισμού, μια αίρεση πολύ πιο επικίνδυνη από αυτόν.

    Η αίρεση του Παπισμού υπάρχει από τη γέννηση της Εκκλησίας, ως νοοτροπία, που εξετράπη από τα Δόγματα και τους Κανόνες και ευδοκιμεί στη Δύση ως αίρεση, αλλά και στην Ανατολή ως νοοτροπία.

    Η αίρεση του Παπισμού έχει καταδικαστεί επισήμως και συνοδικά από την Εκκλησία σε 7 Πανορθόδοξες Συνόδους με τελευταία αυτή του 1895. Έκτοτε και για 115 χρόνια τώρα δεν είδαμε καμία αποτείχιση, παρά μόνο δηλώσεις και διαμαρτυρίες.

    Ο Οικουμενισμός είναι μια αίρεη που μας προέκυψε τελευταία και δεν έχει καταδικαστεί συνοδικά ακόμη. Μήπως είναι πρόωρη και χωρίς μελέτη μια αποτείχιση;

    Ο Οικουμενισμός μας εμβάλλει τη σκέψη του ενός Θεού, για όλους τους Χριστιανούς, αλλά και για τους αλλόθρησκους. Τι κοινό όμως μπορεί να έχουμε εμείς με τους Προτεστάντες ή τους Μουσουλμάνους ή τους Εβραίους ή τους άθεους Βουδιστές; Μήπως ο φόβος μας είναι υπερβολικός;

    Πιο ύπουλος είναι ο Παπισμός, που προωθεί τον Οικουμενισμό, από τον ίδιο τον Οικουμενισμό. Ποιό εύπεπτος είναι ο Παπισμός από τον Οικουμενισμό, τουλάχιστον για τον πιστό λαό.

    Στον Παπισμό λοιπόν έγκειται η μεγάλη επικινδυνότητα. Αν αποτρέψουμε αυτόν, αποτρέπουμε αυτόματα και το δημιούργημά του, τον Οικουμενισμό.

    Αυτά, για άρση κάθε παρεξήγησης και όχι ex cathedra.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ευχαριστούμε για τις διευκρινήσεις που δόθηκαν, στο ότι οι αποτειχιζόμενοι είναι πρόσωπα, που δημιούργησαν μια ομάδα διαμαρτυρίας με συντακτική επιτροπή και δεν είναι η ίδια η φιλοορθόδοξη ένωση "Κοσμάς Φλαμιάτος".

    Θα τολμούσαμε να επεκτείνουμε τα ερωτήματά μας στους τολμηρούς αποτειχισθέντες, δεδομένου, ότι δεν έχουμε συνηθίσει σε τέτοιου είδους ενέργειες.

    Είναι γνωστόν, ότι Ορθόδοξος πιστός είναι εκείνος που ζει την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και τελεί υπό πνευματική παρακολούθηση.

    Θα τολμούσαμε να ερωτήσουμε, χωρίς αυτό να θεωρείται παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Οι αποτειχισθέντες προέβησαν στην ενέργεια αυτή με την ευλογία του πνευματικού τους πατέρα ή όχι; Εάν ναι, τότε οι πνευματικοί αυτοί πατέρες θα εξυπηρετούν τους αποτειχισμένους στη συνέχιση της μυστηριακής τους ζωής ή όχι; Εάν ναι, τότε εμμέσως πλην σαφώς φαίνεται ότι υπάρχουν και κληρικοί στην κίνηση αυτή. Εάν όχι, τότε θα υπάρξουν έτεροι κληρικοί, που θα βοηθήσουν στην εξυπηρέτηση αυτή;

    Ζητούμε και πάλι συγγνώμη για τις ερωτήσεις μας αυτές, στις οποίες η απάντηση δεν είναι σε καμία περίπτωση υποχρεωτική.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εάν καταδικασθεί η αίρεση συνοδικά, η αποτείχιση είναι περιττή. Όταν υφέρπει η αίρεση χρειάζεται η αποτείχιση για να προφυλαχθεί το ποίμνιο και να αφυπνισθεί. Ο Παπισμός έχει καταδικασθεί από όλες τις Οικουμενικές συνόδους που έχουν ήδη συγκληθή και συγκεκριμένα έχουν καταδικασθεί όλες οι κακοδοξίες του (πρωτείο, αλάθητο, filioque, κτιστές ενέργειες ) καθώς και από τις τοπικές συνόδους επί Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά (1351- 1353), ώστε δεν υπάρχει λόγος να συγκληθή νέα Σύνοδος για να την καταδικάσει.
    Οι παπικές κακοδοξίες και αιρέσεις είναι ταυτόσημες με τις αιρέσεις εκείνες, εναντίον των οποίων εκδόθηκαν τα αφοριστικά κείμενα από τις 7 Οικουμενικές Συνόδους. Για παράδειγμα το παπικό πρωτείο σαν primatus potestatis ἤ juris dietionis αντιτίθεται στην όλη αγιογραφική και πατερική διδασκαλία. Αυτή η αντίθεση συμπορεύεται με την διδασκαλία των Αρείου, Διοσκόρου και Ευτυχούς και έτσι καταδικάζεται από την Α΄και Δ΄Οικουμενική Σύνοδο. Άλλωστε το concensus Patrum καταγγέλει σαν αίρεση τον Παπισμό. Δεν είναι όμως εδώ το βήμα αρμόδιο για να κάνουμε εκτενή ανάλυση για το πώς καταδικάσθηκε η αίρεση του Παπισμού. Όσοι εξακολουθούν να ισχυρίζονται ότι ο Παπισμός δεν είναι αίρεση τότε αυτοί εθελοτυφλούν και με το ίδιο σκεπτικό είναι αδύνατον να κατανοήσουν ότι και ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση.
    Να θυμίσουμε ότι«αίρεση είναι η απόκκλιση από την ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας, η οποία περιέχεται στην Αγία Γραφή και στην Ιερά Παράδοση, όπως διατυπώθηκε στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και η εμμονή σ'αυτήν ἤ η προσχώρηση σε μια ήδη καταδικασμένη αιρετική ομολογία»(Κανονικόν δίκαιον Α΄, Π. Μπούμη).
    Θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει να ασχοληθούμε με την αίρεση του Οικουμενισμού χωρίς περισπασμούς και άλλοθι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συμφωνούμε με τα ανωτέρω, αλλά επανερχόμαστε στο ερώτημα.

    Ναι, ο Παπισμός έχει καταδικαστεί πολλές φορές μέχρι τώρα, πλην όμως γίνονταν και γίνονται συμπροσευχές και συλλείτουργα με τους Παπικούς επί αιώνες. Γιατί όμως δεν εμφανίστηκε καμία απόπειρα αποτείχισης μέχρι τώρα εκ μόνου του λόγου της σύμπλευσης Ορθοδόξων και Παπικών και γίνεται τώρα με τον Οικουμενισμό, που είναι κάτι άλλο; Δηλ. ο Οικουμενισμός είναι πιο σοβαρή εκτροπή από ότι ο Παπισμός;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όταν γράφαμε, ότι θα πρέπει να ήμαστε πολύ προσεκτικοί στις περιπτώσεις αποτειχίσεων είχαμε υπόψη την κατωτέρω θέση του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου:

    Απόσπασμα της προς Νικόδημον επιστολής του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου περί μνημονεύσεως ή μη Λατινοφρόνων Επισκόπων (π. Ε. Θεοδωρόπουλου, Άρθρα-Μελέται-Επιστολαί, τόμος Α΄, 1981): «….. Επαναλαμβάνω: Ή πιστεύομεν ότι υπάρχει Εκκλησία, έχουσα στρατιάν όλην πιστών Επισκόπων και Πρεσβυτέρων ή πιστεύομεν ότι την Εκκλησίαν αποτελούμεν μόνοι ημείς μετά τινων άλλων. Εν τη δευτέρα περιπτώσει, ας πράξωμεν ό,τι ημείς κρίνομεν πρέπον, εφ’ όσον ημείς πλέον είμεθα η Εκκλησία. Εν τη πρώτη περιπτώσει οφείλομεν να ακολουθήσωμεν την Εκκλησία. Μη λησμόνει ότι τα πρωτεία και το filioque του Πάπα δεν ενεφανίσθησαν ούτε κατά το 1054, ότε απεκηρύχθη η Ρώμη, ούτε κατά το 1053, ούτε κατά το 1052. Επί αιώνας όλους προηγουμένως εδιδάσκοντο ταύτα εν τη Δύσει. Και όμως η Εκκλησία –οικονομία χρωμένη- ηνείχετο και τον Πάπαν και τας κακοδοξίας αυτού. Ναι, π. Νικόδημε! Αυτός ούτος ο μέγας Φώτιος ου μόνον ηνείχετο επί μακρόν να μνημονεύη, εν τοις Διπτύχοις του κακοδόξου Πάπα, αλλά εν έτει 885 έγραψε περί του προ τριετίας αποθανόντος Πάπα Ιωάννου Η΄: «Ούτος τοίνυν ο Ιωάννης ημέτερος, ο τον νουν ανδρείος, ανδρείος δε την ευσέβειαν….. Ούτος ο κεχαριτωμένος της Ρώμης Αρχιερεύς…..» («Περί της του Αγίου Πνεύματος μυσταγωγίας», κεφ. 89). Ω! Εάν έζων τότε ωρισμένοι σύγχρονοι ΥΠΕΡζηλωταί και ΥΠΕΡορθόδοξοι! (Υπήρχον, άλλωστε και τότε παρόμοιοι). Δεν θα εδίσταζον, ένεκα των ανωτέρω εκφράσεων φιλοφροσύνης, να ρίψωσι κατά πρόσωπον του ιερού ανδρός την «ρετσινιάν» του προδότου! Θα απεκάλουν προδότην ποίον; Εκείνον, ον η των πραγμάτων αλήθεια ανέδειξε μέγιστον Πρόμαχον της Πίστεως, αληθινόν ήρωα της Ορθοδοξίας!..... Αδελφέ Νικόδημε, «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου. Πρόσχωμεν την ομολογίαν της αγίας ημών Πίστεως εν ταπεινώσει προσφέρειν». Ενθυμού πάντοτε τον λόγον της Γραφής: «Μη γίνου δίκαιος πολύ, μηδέ σοφίζου περισσά, μήποτε εκπλαγής» (Εκκλησ. 7. 16)».

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου