Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011



ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΤΙΛΕΓΟΜΕΝΟ


ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ


Τα μαρξιστικά και αυτονομιστικά κοράκια δεν φείστηκαν τον σεβάσμιο μητροπολίτη Φλώρινας Αυγουστίνο ούτε την ημέρα της κηδείας του.

Από μεγάλο δημοσιογραφικό βήμα (Τα Νέα,30/8/2010) για λόγους τάχα αντικειμενικότητος βρήκαν την ευκαιρία να βουτήξουν το μελάνι τους στο φαρμάκι και να μελανώσουν τη μνήμη του. Χωρίς να το θέλουν όμως με τις συκοφαντίες τους δίνουν μεγαλύτερο κύρος στην προσωπικότητα και στο έργο του, αφού ο αντίλογος δεν γίνεται για ανθρώπους ανύπαρκτους, αλλά για αναστήματα δημόσια και μεγάλα.

Το έργο της εκάστοτε πολιτεύσεως θα ήταν νωθρό, αν δεν υπήρχε το σφυροκόπημα της αντιπολιτεύσεως.

Και το έργο του Αυγουστίνου δεν θα ήταν μεγάλο αν δεν περνούσε από την αρνητική κριτική.


Εξ άλλου ας μη λησμονούν ότι και ο Θεάνθρωπος ακόμη κρίθηκε από τους λιλλιπούτειους , τίποτε δε το παράξενο αν και οι άνθρωποι που τον ακολουθούν πιστά, όπως ο ανεπανανάληπτος π. Αυγουστίνος, δέχονται την κακόπιστη κριτική του άπιστου κόσμου, που δεν θέλει να παραδεχτεί τους ανθρώπους της πίστεως και τα θεάρεστα έργα τους.

Αλλά και ο ίδιος ο μητροπολίτης έλεγε·


«Αν σε μια δημοσκόπηση έπαιρνα το 100%, θα ήμουν παλιάνθρωπος, διότι θα έπρεπε να είμαι αρεστός σε όλους, και στο διάβολο.

Αν κάποιοι με χαρακτηρίζουν ακραίο, έλεγε, είναι τίτλος τιμής για μένα τον ελάχιστο, διότι προσπαθώ να βαδίζω στα ίχνη του Ευαγγελίου, που εκ των πραγμάτων είναι ακραίο.

Κι αν μετά από ένα κήρυγμα μου διχάζεται η γνώμη των ακροατών, σημαίνει ότι το κήρυγμα πέτυχε.

Διότι τέτοιο ήταν και το κήρυγμα του Χριστού, που έλεγε· Πυρ ήλθον βαλείν επί την γην, και τι θέλω ει ήδη ανήφθη»;


Δεν πίστευε ότι είναι αλάθητος.

«Αλάθητος», έλεγε, είναι μόνο ο πάπας.

Είχε βαθειά συναίσθηση των αδυναμιών του και το έλεγε·

Τα ψηλά βουνά έχουν και βαθειές χαράδρες.

Παρ’ όλ’ αυτά κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει την καλή του πρόθεση και τη δυναμικότητα της προσωπικότητός του, το θάρρος του, την αυτοθυσία του, την καθαρότητά του, την ανιδιοτέλειά του, την παιδική του ψυχή, την αγάπη του στον άνθρωπο, το δόσιμό του στο Θεό.


Ο Αυγουστίνος δεν ήταν αρεστός και στην εκκλησιαστική ηγεσία.

Διότι τον έβλεπαν σαν ορθογραφία μέσα στην ανορθογραφία, και ορθοπραξία μέσα στην ανορθοπραξία.

Προπαντός τους ενοχλούσε ο καθαρός βίος του.

Και ενόσω ήταν πρεσβύτερος πολεμήθηκε από το εκκλησιαστικό κατεστημένο όσο κανένας άλλος.


Ο φάκελλός του στο αρχείο της ιεράς συνόδου είναι ο ογκωδέστερος απ’ όλους.

Και διώχτηκε, «τόπον εκ τόπου συνεχώς διαμείβων».

Και εκτέθηκε σε εποχές εθνικώς ανώμαλες, κατά τις οποίες η ζωή και του μεγαλυτέρου ανθρώπου κόστιζε λιγότερο από τη ζωή ενός κοτόπουλου.


Ο Θεός όμως δεν τον εγκατέλειψε.

Έβρισκε πόρους εν τοις απόροις και τον έβγαζε πάντα σε αναψυχή.

Όταν δε έγινε επίσκοπος και πάλι τον φθονούσαν.


Μπροστά του έκαναν υποκλίσεις, αλλά πισώπλατα τον μαχαίρωναν με χλεύη και μειδιάματα οι αφιλάδελφοι των μιτροφόρων.


«Όμφαξ» ήταν για τους πολλούς μιμητές της αλωπέκειας πονηρίας ο θαυμαστής και μιμητής του Παύλου και του Χρυσοστόμου Αυγουστίνος.


Ευτυχώς ο μισθός δεν θα δοθεί από τους ανθρώπους αλλά από τον δίκαιο Θεό.


Εκείνος θα του δώσει το στεφάνι που του αξίζει, γιατί όλοι όσοι τον ζήσαμε μπορούμε να πούμε ότι ανήκε στους «αγωνισαμένους τον καλόν αγώνα», στους «τετηρηκότας την πίστιν» και στους «ηγαπηκότας την επιφάνειαν» του Θεού.


Πάτερ Αυγουστίνε, μη λησμονείς τα παιδιά σου από τη λαμπρότητα της αιωνιότητος που ζεις.


Από το περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ

3 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε Κε Οδυσσέα που έμπρακτα τιμάτε τη μνήμη του π.Αυγουστίνου, με το αγωνιστικό σας φρόνημα στις δημοσιεύσεις.

    Αιωνία η μνήμη του πατρός Αυγουστίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στην ιερά μνήμη του π.Αυγουστίνου Καντιώτη, η επιστολή ενός αγαπημένου του πνευματικού τέκνου στην εφημ. Ο.Τ. 18-2-2011

    ᾿Αγαπητὲ καὶ ἀξιότιμε κ. Διευθυντά,
    Συγχαίρω τὴν ἀγωνιστικὴ ἐφημερίδα σας, ὄντως «Ὀρθόδοξο Τύπο», συγχαίρω καὶ σᾶς προσωπικῶς, διότι σᾶς διακρίνει ἡ σπανία στὶς ἡμέρες μας τόλμη νὰ λέγετε καὶ νὰ γράφετε ὁλόκληρη τὴν ἀλήθεια. Σᾶς παρακαλῶ νὰ δημοσιεύσετε τὴν παροῦσα ἐπιστολή μου.
    Τὰ συμβαίνοντα στὶς ἡμέρες μας στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, τὸν εὐγενέστερο τομέα τῆς ζωῆς, εἶνε ἀνυπόφορα. Προκαλοῦν μὲ τὴν προκλητικότητά τους ὀργὴ καὶ ἀγανάκτησι τῶν συνειδητῶν χριστιανῶν στὸ ἔπακρο... Πολλοὶ «ἀντιπρόσωποι» τοῦ Χριστοῦ καὶ «ἐκπρόσωποι» τῆς ᾿Εκκλησίας, ᾿Επίσκοποι, Μητροπολῖτες, ᾿Αρχιεπίσκοποι καὶ Πατριάρχες, γυμνῇ τῇ κεφαλῇ προβαίνουν σὲ δηλώσεις καὶ ἐνέργειες προδοτικὲς τῆς Πίστεως, καὶ προσβλητικὲς τῶν Πατέρων, τῶν προμάχων τῆς Πίστεως καὶ Ἁγίων τῆς ᾿Εκκλησίας. Φθάνουν μέχρι τοῦ σημείου νὰ ἔχουν ἁβρότατες σχέσεις μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τοὺς ἀλλοθρήσκους, καὶ νὰ ὑβρίζουν καὶ νὰ διώκουν συνειδητοὺς χριστιανούς, μαχητὰς τῆς Πίστεως, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς. ῾Ο πιστὸς λαός, πλήρης ὀργῆς καὶ ἀγανακτήσεως, ἀπαιτεῖ τὴν καθαίρεσι τῶν προδοτῶν τῆς Πίστεως, καὶ ὑβριστῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων, καὶ διωκτῶν τῶν εὐσεβῶν. Κατασκανδαλισμένος καὶ καταοργισμένος χριστιανὸς εἶπε: «Αὐτοὶ πρέπει νὰ ξυρισθοῦν μὲ στουρναρόπετρα». ᾿Αλλὰ ποιός νὰ τοὺς ξυρίσῃ; Ποιός νὰ τοὺς καθαιρέσῃ; Αὐτοὶ δυστυχῶς ἔχουν τὴ μεγαλύτερη ἐξουσία μέσα στὴν ᾿Εκκλησία καὶ κανεὶς ἀπ᾿ αὐτοὺς δὲν τιμωρεῖται. ᾿Αλλ᾿ ἂς μὴ στενοχωροῦνται οἱ πιστοὶ καθ᾿ ὑπερ βολήν. ῾Υπάρχει καθαιρέτης, καὶ ἐξάπαντος θὰ τοὺς καθαιρέσῃ. Εἶνε ὁ θάνατος. Δόξα τῷ θανάτῳ, διότι θὰ καθαιρέσῃ τοὺς συγχρόνους ᾿Ιοῦδες. Καὶ ὑπὲρ τὸν θάνατον δόξα τῷ Θεῷ, ὁ ὁποῖος ᾠκονόμησε τὸν θάνατον, «ἵνα μὴ τὸ κακὸν ἀθάνατον γένηται». ῞Ολοι στὴν καρδιὰ καὶ στὴ ζωὴ ἔχουμε τὸ κακό, καὶ ὅλους ὁ Θεὸς διὰ τοῦ θανάτου μᾶς τιμωρεῖ. ᾿Αλλὰ περισσότερο τιμωρεῖ τοὺς προδότες τῆς Πίστεως, τοὺς ᾿Ιοῦδες. Μετὰ τὸ θάνατο τοὺς τιμωρεῖ καὶ μὲ τὸ δεύτερο θάνατο, τὴν παραπομπὴ «εἰς τὸν τόπον τὸν ἴδιον» (Πράξ. α´ 25), τὸν τόπο τὸν ἁρμόζοντα σ᾿ αὐτούς.
    Οἱ εὐαίσθητες ψυχὲς λυποῦνται καὶ αὐτὸν τὸν ᾿Ιούδα. Καὶ ὅπως λυποῦνται ἐκεῖνο τὸν ᾿Ιούδα, ἔτσι λυποῦνται καὶ τοὺς συγχρόνους ᾿Ιοῦδες, καὶ ἰδίως τοὺς Οἰκουμενιστάς, οἱ ὁποῖοι ἰσοπεδώνουν τὰ πάντα, δόγματα καὶ θρησκεῖες, χωρὶς ἐξαίρεσι. Εἰλικρινῶς τοὺς λυποῦνται οἱ πιστοὶ καὶ θέλουν τὴ σωτηρία τους. ᾿Αλλά, γιὰ νὰ σωθοῦν, πρέπει καὶ οἱ ἴδιοι νὰ λυπηθοῦν τοὺς ἑαυτούς των, καὶ νὰ μετανοήσουν, καὶ νὰ πράξουν ἔργα ἄξια τῆς μετανοίας.
    Εὐχαριστῶ γιὰ τὴ φιλοξενία
    Νικόλαος Ιω. Σωτηρόπουλος


    Στο ανωτέρω φύλλο: επιθέσεις -άνευ επιχειτημάτων- κατά του Β.Βολουδάκη για την "κάρτα του πολίτη". ο π.Φωτόπουλος από τον οποίο ζητήσαμε συγγνώμη εάν τον θίξαμε άδικα, επιμένει κατά του π.Βασιλείου. Ο π.Βασίλειος απαντά. Αρχίζει δε και "σειρά" (!!!) απαντητικών άρθρων στις θέσεις του π.Βασιλείου από τον Αρχιμ. Νεκτάριο Ζιόμπολα!

    Αναγνώστης.

    Υ.Γ. κάθε σχέση με τα ανωτέρω είναι συμπτωματική. Ξεσάλωσαν, αφού επί 20 χρόνια δε μιλάνε οι οδθοτομούντες τον λόγον του Θεού. και ο λαός θυμοσοφεί. "δώσε θάρρος στον χωριάτη να σ' ανέβει στο κρεββάτι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε 1:00πμ είσαι αμαθής και επιπόλαιος.
    Άλλος ο ένας π.Φωτόπουλος και άλλος ο άλλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου