Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011


Ο αγιος μητροπολιτης

Ράσκας και Πριζρενης ΑΡΤΕΜΙΟΣ

χειροθετησε τεσσερις νέους ευζωνους

των Χαρακωματων.


Καλειται να προβη

και σε χειροτονιες Επισκοπων

για την Εκκλησια

της Σερβιας των κατακομβων.




Ο μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιος κατά την διάρκεια της Θ. Λειτουργίας (26/01/2011) στο Καθολικό της Ιεράς Μονής αγίου Ιωάννου του Βαπτιστή στην περιοχή Ljuljacima παρουσία πλήθους πιστών χειροθέτησε τέσσερις νέους Μοναχούς, τους Συμεών, Σεραφείμ, Σάββα και Μιχαήλ.
Οι νέοι Μοναχοί αναλαμβάνουν δύσκολο έργο, κατά τις ταραγμένες ημέρες που περνά η Εκκλησία της Σερβίας.
Η προσευχή του πληρώματος της Εκκλησίας κρίνεται αναγκαία.


Εμείς ρωτούμε την οργανωμένη Ληστοσυμμορία των αδίστακτων ρασοφόρων της Σερβίας.
Ο αγιος μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρενης ΑΡΤΕΜΙΟΣ, τον οποίον ΕΣΕΙΣ οι δεδηλωμενοι και βρωμεροι εχθροί του, τον εφθονησατε σφοδρα και τον αποπεμψατε βίαια και απανθρωπα με τα τάνκς και την αλβανική αστυνομία, λατρευεται ή όχι απο τον πιστό λαό και παντού απο όπου περναει και διερχεται, αποθεώνεται;
Να, μόλις χθές χειροθέτησε τέσσερις νεους ευζωνους μοναχούς.
Οι δε ναοι όπου λειτουργει, εχουν το αδιαχωρητο.
Εσεις οι σατανικοι εχθροί του, οι ανυπαρκτοι και κακουργοι και φθονοψυχοι σαραντα "λυκοι", πόσους χειροθέτησατε;
Ουτε ένα.
Δεν έχετε καμμία υπόληψι στο λαο.
Ο λαος σας απεχθάνεται και σας σιχαινεται και ουτε θελει να σας δη.

Καλούμε τον μητροπολίτη Ρασκας και Πριζρενης ΑΡΤΕΜΙΟ, να μιμηθή τον Κορυφαιο των Πατερων τον αγιο Ιωαννη τον Χρυσοστομο και να προβη σε χειροτονιες νεων επισκοπων και νεων κληρικων.

Ο Αγιος Χρυσοστομος, την "καθαιρεσι και τον αφορισμο του" τα εγραψε στα παληα του υποδηματα.
Και προεβη σε χειροτονιες επτα επισκοπων και πολλων-πολλων πρεσβυτερων και διακονων.
Ολα τα στοιχεια θα τα παραθεσουμε στο φυλλο Ιανουαριου του περιοδικου ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ.
Να χειροτονηση, λοιπον, νεους επισκοπους για να αναδιοργανωσουν την Εκκλησια της Σερβιας που αλωθηκε απο τους ραδιουργους και Σατανικους Οικουμενιστας και Λατινοφρονας, που κατασκευαζουν εσπευσμενα την ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ τους.

Και να καλεση τον Σερβικο λαο σε επαγρυπνησι και σε ξεσηκωμο για να σωθουν τα Οσια και τα Ιερα της Πιστεως των Ορθοδοξων.

Eυχαριστουμε τις Ακτινες

10 σχόλια:

  1. Σε χειροτονίες επισκόπων δεν μπορεί να προβεί διότι τότε θα δημιουργηθεί σχίσμα. Μή γράφετε επιπόλαια πράγματα που δεν έχουν καμία θεολογική και πατερική βάση. Αν ο Ἅγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος χειροτόνησε επισκόπους, λέω αν διότι αυτό δεν κατέστη σαφές από τα κείμενα που δημοσιεύθηκαν κ. Τσολογιάννη, δεν ήταν μόνος του αλλά μαζί με τον Αδελφειό όπως γράψατε και ποιόν άλλο δεν γνωρίζουμε, σε επαρχία όμως που ήταν αποίμαντη και δεν είχε ηδη Επισκόπους, καθ΄όσον ήταν όλοι βάρβαροι και δεν χειροτόνησαν επίσκοπο στη θέση άλλου αιρετικού. Αν λοιπόν συμβεί αυτό στη Σερβία, τη στιγμή που υπάρχουν οι αιρετικοί στη θέση τους και δεν τους κατεδίκασε ορθόδοξη Σύνοδος ώστε να απομακρυνθούν από τη θέση τους, ούτε όπως φαίνεται θα υπάρξει, αφού βαίνουμε προς τα έσχατα και η διοικητική μορφή της Εκκλησίας δεν θα είναι όπως σε καιρό ειρήνης, τότε σίγουρα θα δημιουργήσει ο αγωνιστής επίσκοπος του Κοσσόβου ΣΧΙΣΜΑ ανάλογο με τα σχίσματα του παλαιοημερολογιτισμού. Μήν παρασύρετε λοιπόν με τα δημοσιεύματά σας, όλως επιπόλαια και αντιπατερικά, τον αγωνιστή επίσκοπο και αυτούς που τον ακολουθούν στην δημιουργία ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ. Αν υπάρχει όντως μία σοβαρή πρόταση για κάτι τέτοιο με πατερικές βάσεις τότε να το συζητήσουμε. Με αυτόν τον τρόπο όμως μόνο ζημιά κάνουμε ΑΞΙΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΞΙΟΣ ο ομολογητής Επίσκοπος Ράσκας και Πριζρένης να χειροτονεί, κληρικούς, να κάνει κουρές μοναχών και μοναστριών να τελεί έγκυρα μυστήρια και όλα τα άλλα ιερατικά καθήκοντα, αλλά όχι να χειροτονήσει ΕΠΙΣΚΟΠΟ. Αυτό σημαίνει ΚΑΘΑΡΑ ΣΧΙΣΜΑ. Στο ερώτημα τί θα κάνουμε. Απαντούμε έχει ο Θεός και συνεχίζουμε στηρίζοντάς τον και ευχόμενοι ο Θεός να τον ευλογεί και να τον σκεπάζει σε κάθε του βήμα. ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΥΡΙΕ ΟΔΥΣΣΕΑ ΜΗ ΡΙΧΝΕΤΕ ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΡΙΞΕΤΕ ΣΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Bεβαιοτατα χειροτονησε επισκοπους και μαλιστα τον αριθμο ΕΠΤΑ για τους ειδωλολατρας, που υπηρχε στην περιοχη αναριθμητον πληθος, οπως λενε οι ιστορικοι, και σε πολλα αλλα προεβη.
    Και τους εκανε ολους αυτους χριστιανους, αφου θαυματουργουσε ο αγιος, και τους βαπτιζε και τους κατηχουσε και την λειτουργια του τους εδωσε και οσα αλλα μπορουσε επραξε.
    Γι αυτο και εξοργισε την καστα της Κωνσταντινουπολεως και τον εδιωξαν οριστικα στον μακρυνοτερο τοπο της εξοριας του οπου και πεθανε.
    Αρα δεν θεωρουσε τον εαυτο του καθηρημενο απο την Ληστρικη συνοδο της Δρυος αλλα "καθηρημενος" ων απο αυτους τους ραδιουργους τους εγραψε πραγματι στα παληα του τα παπουτσια και προχωρησε σε χειροτονιες επισκοπων και αλλων κληρικων.
    Αυτο ειναι αναμφισβητητο αγαπητη μου ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
    Και αυτο θα επρεπε να σε ικανοποιει γιατι η αδικη καθαιρεσι του Αντιοικουμενιστου π. Ευθυμιου δεν υπαρχει, ουδεν αποτελεσμα εφερε η καθαιρεσι των κακοτατων αρχιερεων μας, αλλα επεσε στα κεφαλια τους.
    Και ο π. Ευθυμιος θα επρεπε να μην παυση να λειτουργει και να εξομολογη αλλα να εγραφε στα παληα του τα παπουτσια την ψευτοκαθαιρεσι των αρχιερεων της αισχυνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να βοηθήσω τους αναγνώστες σας και για πνευματική τους κατάρτηση παραθέτω ομιλίες του Π.Ευθυμίου Τρικαμηνά σχετικά με την Αποτείχιση

    Ορθοδοξία και "Ορθοδοξία"(ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4077

    Π.ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ (ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4207

    ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ-ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ(ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4232

    ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑ(ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4234

    O Π ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ(ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4235

    OMIΛΙΑ ΣΤΙΣ ΒΕΡΣΑΛΙΕΣ Π ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ(ΒΙΝΤΕΟ)
    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=76&t=4241

    και οποιος θέλει μπορεί να κατεβάσει όλες τις ομιλίες του απο εδω http://agiooros.org/viewtopic.php?f=69&t=5218

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Επίσκοπος Κήρυκος σχολιάζοντας τήν παρούσα ανάρτησι και τά 3 σχόλια πού παρετέθησαν εις αυτήν ειπε:

    «Συμφωνώ απολύτως με την πρότασι περί χειροτονιών Επισκόπων υπό του Επισκόπου Αρτεμίου, αλλά οφείλει προηγουμένως ο Επίσκοπος Αρτέμιος να αποδείξη και να το ομολογήση δημοσίως και να καταγγείλει τους πρώην συνεπισκόπους του ως αιρετικούς και σχισματικούς, και τοτε να τους αποκηρύξει κανονικώς διά λιβέλλου, ως προβλέπουν οι θείοι και ιεροί Κανόνες, λαμβάνων μάλιστα υπ’ οψιν και ὄτι εξέρχεται από μίαν εκκλησίαν, η οποία, (όπως και ο ιδιος ασφαλώς), εστω και αν ακολουθεί το παλαιόν, ηταν πάντοτε σε κοινωνία μετά των νεοημερολογιτικών εκκλησιών, επομένως εν τω σχίσματι. Και πρέπει να τά λάβη σοβαρώς υπ’ οψιν διότι εκ των πραγμάτων εγείρεται πρόβλημα με την Ομολογίαν του και με την αποστολικήν του διαδοχήν. Δεν υπάρχει βεβαίως κανένα πρόβλημα αν χειροτονήση μόνος του, αλλά θα υπάρξη μείζων πρόβλημα εάν χειροτονήση χωρίς τις ανωτέρω προυποθέσεις.
    Ως εκ περισσού αναφέρω ότι καλόν θα ητο, ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος, πρίν προβή εις εν τοιούτον διάβημα, το οποίον αν γίνη καλώς θα είναι οντως κοσμοιστορικόν, να μελετήση επισταμένως και τά της επιστροφής των τριών Αρχιερέων του 1935 από το νέον ημερολόγιον εις την ακαινοτόμητον Εκκλησίαν, ητοι τά της Ομολογίας των και τά των χειροτονιών και τά της συγκροτήσεως της 7μελούς τότε Συνόδου, καθώς και το γεγονός, ότι οι δύο εξ αυτων (Δημητριάδος Γερμανός και πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος) ησαν χειροτονημένοι πρό του νεοημερολογιτικού σχίσματος (1924) και ἐγένοντο δεκτοί από το πλήρωμα της ακαινοτομήτου Εκκλησίας αφού προηγουμένως κατεδίκασαν την καινοτομήσασαν Ιεραρχίαν ως σχισματικήν με ολας τάς συνεπείας του σχίσματος, προέβησαν δε εις χειροτονίας νέων Επισκόπων αφού τον τρίτον χειροτονηθέντα εν τω σχίσματι (τον Ζακύνθου Χρυσόστομον) τον εχειροθέτησαν, διά να ἐπικυρώσουν την εν τω σχίσματι του νέου ημερολογίου τελεσθείσαν χειροτονίαν του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωστε ετσι ε;
    Δεν υπαρχει κανενα προβλημα να χειροτονηση μονος;
    Εμεις δεν ειπαμε αυτο.
    Ειχε πολλους φιλους και υποστηρικτες του Επισκοπους ο Χρυσοστομος.
    Περι τους 40.
    Εκει στην Αραβησσο ηταν επισκοπος ο Αδελφειος, που του προσεφερε ακομα και τον θρονον του, τοσο τον αγαπουσε, λεγει ο ιδιος ο Χρυσοστομος.
    Θα βρηκαν και καποιον αλλον και θα χειροτονησαν επισκοπους, οχι ασφαλως μονος του.
    Εσεις εκει στο παληο, χειροτονειτε μονοι σας επισκοπους;
    Παραβαινετε δηλαδη τους Ιερους Κανονες;

    Ο επισκοπος Αρτεμιος διωχθηκε και καταδικαστηκε αδικως διοτι αγωνιζεται κατα του οικουμενισμου και του Φραγκολατινισμου και δεν χρειαζεται να κανη καμμια αλλη δηλωσι, τις δηλωσεις τις κανει καθημερινα με τον συνεχη αγωνα του.
    Ενταξει πατερ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Επίσκοπος Κήρυκος για το σχόλιο 5 ειπε:

    "Ναι εδήλωσα ότι «δεν υπάρχει πρόβλημα νά χειροτονήση μόνος» του ο Επίσκοπος Αρτέμιος, εφ’ οσον είναι σε διωγμό και εμεινε ο μόνος Επίσκοπος στην Σερβία πού αντιστέκεται στην οικουμενιστική λαίλαπα, αλλά πρίν απ’ αυτή την φράσι ειπα και ότι: «Οφείλει προηγουμένως ο Επίσκοπος Αρτέμιος να αποδείξη και να το ομολογήση δημοσίως και να καταγγείλει τους πρώην συνεπισκόπους του ως αιρετικούς και σχισματικούς, και τοτε να τους αποκηρύξει κανονικώς διά λιβέλλου (καθώς και οσους κοινωνούν μετ’ αυτών), ως προβλέπουν οι θείοι και ιεροί Κανόνες, λαμβάνων μάλιστα υπ’ οψιν και ὄτι εξέρχεται από μίαν εκκλησίαν, η οποία, (όπως και ο ιδιος ασφαλώς), εστω και αν ακολουθεί το παλαιόν, ηταν πάντοτε σε κοινωνία μετά των νεοημερολογιτικών εκκλησιών, επομένως εν τω σχίσματι. Και πρέπει να τά λάβη σοβαρώς υπ’ οψιν ταύτα, διότι εκ των πραγμάτων εγείρεται σοβαρόν πρόβλημα με την Ομολογίαν του και με την αποστολικήν του διαδοχήν».

    Κατόπιν προσέθεσα και τούτο: «Θα υπάρξη μείζων πρόβλημα εάν χειροτονήση χωρίς τις ανωτέρω προυποθέσεις». Αυτό σημαίνει ότι κατά την ταπειονήν μου αποψιν, προτιμότερον να χειροτονήση μόνος του αλλά εν τη Ομολογία ητοι μακράν των οικουμενιστών, διότι αυτό θά είναι η συνέπεια προς την Ομολογίαν του, παρά να χειροτονήση εστω και με έναν αλλον Επίσκοπον, χωρίς την ακριβή Ομολογίαν της Πϊστεως, γεγονός το οποίον θα του δημιουργήση ένα νέο πρόβλημα, αφού αυτό πού θα προκύψη απ’ αυτήν την χειροτονία θα είναι ένα ΝΕΟ σχίσμα πού θα προστεθεί σε ένα παλαιό. Βεβαίως καθήκόν του ειναι πρίν από οποιαδήποτε ενέργεια του νά αναζητήση οπου γής αληθινά Ορθοδόξους Επισκόπους (οχι ψευδεπισκόπους), διά νά συμπράξη μετ' αυτών, καί νά ειναι βέβαιος οτι θά τούς ευρη, διότι υπάρχουν εκείνοι πού δέν εκλιναν γόνυ εις τόν "Βάαλ" τού σημερινού νεοημερολογιτικού καί παλαιοημερολογιτικού Οικουμενισμού.

    Και διά να μη μού πή κάποιος ότι προτείνω πράγματα μη πραγματοποιήσιμα, προσέθεσα και τά εξής: «Καλόν θα ητο, ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος, πρίν προβή εις εν τοιούτον διάβημα, το οποίον αν γίνη καλώς θα είναι οντως κοσμοιστορικόν, να μελετήση επισταμένως και τά της επιστροφής των τριών Αρχιερέων του 1935 από το νέον ημερολόγιον εις την ακαινοτόμητον Εκκλησίαν, ητοι να μελετήση τά της Ομολογίας των και τά των χειροτονιών και τά της συγκροτήσεως της 7μελούς τότε Συνόδου, καθώς και το γεγονός, ότι οι δύο εξ αυτων (Δημητριάδος Γερμανός και πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος) ησαν χειροτονημένοι πρό του νεοημερολογιτικού σχίσματος (1924) και ἐγένοντο δεκτοί από το πλήρωμα της ακαινοτομήτου Εκκλησίας αφού προηγουμένως κατεδίκασαν την καινοτομήσασαν Ιεραρχίαν ως σχισματικήν με ολας τάς συνεπείας του σχίσματος, προέβησαν δε εις χειροτονίας νέων Επισκόπων αφού τον τρίτον χειροτονηθέντα εν τω σχίσματι (τον Ζακύνθου Χρυσόστομον) τον εχειροθέτησαν, διά να ἐπικυρώσουν την εν τω σχίσματι του νέου ημερολογίου τελεσθείσαν χειροτονίαν του» . Και αφού τά μελετήση αυτά να ιδη και ποίοι διαφυλάττουν μέχρι σήμερον «εκαινοτομήτως και αμεθιώτως» πάντα τά της Εκκλησίας ιδιαιτέρως την Ορθόδοξον Ομολογίαν και την γνησίαν και ανόθευτον Αποστολικήν Διαδοχήν και τότε ως τον φωτίση ο Θεός ας πράξη.

    Παρακαλώ τον κ. Οδυσσέα να ξαναδή τό σχόλιό του, να δή και την ανωτέρω ιδικήν μου διευκρίνισιν και ευχαρίστως, να επανέλθουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ερωτηθείς ο Επίσκοπος Κήρυκος της ακαινοτομήτου γνησίας καί ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος περί τού θέματος της υφ ενός χειροτονίας από Κανονικής απόψεως παρέπεμψε εις τήν ιστοσελίδα της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας καί συγκεκριμένα στήν Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας τού ετους 1954. Ιδου αυτη:

    http://churchgoc.org/enimerosis/e_187.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Επίσκοπος Κήρυκος από τήν ανωτέρω αναφερθεϊσαν Ποιμαντορικήν Εγκύκλιον υπεγράμμισε τά κάτωθι:

    Εκ τῶν ἐν τῶ Ἐκκλησιαστικῶ Δικαίω καί τῆ μελέτη τοῦ Ἡλιουπόλεως Γενναδίου ἀναφερομένων χειροτονιῶν πλεῖσται ἄλλαι τοιαῦται ἔλαβον χώραν κατά διαφόρους περιόδους καί ὁσάκις ἡ ἀνάγκη τῆς Ἐκκλησίας ἀπήτει τοῦτο. Διότι οὐδέποτε ἐσκέφθη τις νά κατηγορήση τήν χειροτονίαν Ἐπισκόπου ὑφ' ἑνός Ἐπισκόπου, εἰς περίπτωσιν μάλιστα καί ἥν δέν ὑπῆρχον ἕτεροι Ὀρθόδοξοι Ἐπίσκοποι, διότι τότε ἀκριβῶς παρίσταται ἡ μεγαλυτέρα καί ἔτι μᾶλλον ἐπιβαλλομένη ἀνάγκη εἰς τήν Ἐκκλησίαν νά χειροτονηθῆ ἕτερος Ἐπίσκοπος, ὅταν μάλιστα ἔχει ἀπομείνει ἐν τῆ Ὀρθοδοξία εἷς καί μόνος τοιοῦτος. Οὕτω πώς ἐχειροτονήθη περί τό ἔτος 243 διά τήν τότε ἀνάγκην τῆς Ἐκκλησίας, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Νεοκαισαρείας ὁ θαυματουργός ὑπό μόνου τοῦ Ἐπισκόπου Φαιδίμου τοῦ Ἀμασείας, χωρίς οὐδέποτε νά κατηγορηθῶσι διά τοῦτο. (Βλέπε Συναξάριον κατά τήν 17ην Νοεμβρίου). Ὁ δέ Παυλῖνος ἐχειροτονήθη Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας ὑπό μόνου τοῦ Λούτσιφερ. Καί κατ' αὐτόν τόν τρόπον ἐχειροτονήθη καί ὁ Μέγας Φώτιος, ὁ Ὁμολογητής, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ὑπό μόνου τοῦ Ἐπισκόπου Συρακουσῶν Γρηγορίου τοῦ Ἀσβεστᾶ ἐν ἔτει 857-858 τελοῦντος μάλιστα ἐν ἐπιτιμίω. (Βλέπε Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν τοῦ Μελετίου, Τόμ. Β´ σελ. 274 καί Συναξάριον κατά τήν 6ην Φεβρουαρίου). Ὁ δέ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ἡλιόδωρος Ἐπίσκοπος Περσίας ἐχειροτόνησε μόνος του Ἐπίσκοπον τόν ἐπίσης Ἅγιον Ἱερομάρτυρα Δησάν. (Βλέπε Συναξάριον κατά τήν 9ην Ἀπριλίου).
    Πλεῖστα δέ ὅσα τοιαῦτα παραδείγματα χειροτονιῶν τό πάλαι γενομένων θά ἠδυνάμεθα νά ἀπαριθμήσωμεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Επίσκοπος Κήρυκος εκ τής ανωτέρω ιστορικήυς καί ομολογιακής διά τήν γνησίαν ορθόδοξον Εκκλησίαν υπεγράμμισε καί τά παρακάτω:

    Διά τήν χειροτονίαν Ἐπισκόπου οὐδαμόθεν εὕρηται νενομοθετημένον καί δή διά τήν τελείωσιν τοῦ μυστηρίου τῆς Ἱερωσύνης, ὅτι ἀπαιτεῖται ἡ τέλεσις τούτου ὑπό τριῶν Ἐπισκόπων ἤ ὑπό δύο ἤ ὑφ' ἑνός. Ἡ διάταξις τοῦ Α´ Ἀποστ. Κανόνος ἡ ὁρίζουσα «Ἐπίσκοπος χειροτονείσθω ὑπό Ἐπισκόπων δύο ἤ τριῶν» οὐδέν διαγορεύει τό ἀπαγορευτέον χειροτονίας Ἐπισκόπου ὑφ' ἑνός τοιούτου καί δή καθ' ἥν ἐποχήν κέκτηται οὗτος τό δικαίωμα πρός μετάδοσιν τῆς ἱερωσύνης, οὔτε ἐξηγεῖ τόν λόγον τῆς ἐννοίας «δύο ἤ τριῶν», οὔτε δέ κυρώσεις ἀπαγγέλλει κανονικάς διά τήν μή τήρησιν τῆς διατάξεως.
    Αἱ Ἀποστολικαί Διαταγαί Βιβλ. Γ´ 20 τό αὐτό διαγορεύουσιν ἄνευ πάλιν καταστρώσεως διατάξεως περιεχούσης κύρωσίν τινα διά τήν μή τήρησιν τῆς διαταγῆς, ἄνευ καί ἀπαγορεύσεως τῆς χειροτονίας Ἐπισκόπου ὑφ' ἑνός μόνον τοιούτου. Ἀντιθέτως μάλιστα «διά τό ἀπαρρησίαστον τῶν Ἐπισκόπων τοῖς καιροῖς ἐκείνοις» καί κατά φυσικήν συνέπειαν καί ἐν τοῖς ἐφ' ἑξῆς, ἐφ' ὅσον διακριβοῦται τοῦτο ὑπάρχειν, ὥρισται τελείως διαφόρως (Ἀποστ. Δ/γαί Βιβλ. Η´ κεφ. 27), ὅτι ἐν περιπτώσει διωγμοῦ ἤ ἄλλης αἰτίας μή δυναμένων συναχθῆναι τῶν Ἐπισκόπων, χειροτονείσθω Ἐπίσκοπον ἀπό ἕνα τοιοῦτον. Οὕτως ἐχειροτονήθη ὁ Σιδήριος Ἐπίσκοπος Παλαιβίσκης ὑπό τοῦ Ἐπισκόπου Φίλωνος, τῆς χειροτονίας του μηδαμῶς ἀμφισβητηθείσης ὡς ἀκύρου ἤ ἀντικανονικῆς, ἀλλά τοὐναντίον ὑπό τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου χαρακτηρισθείσης ὡς τελείως νομίμου καί κανονικῆς, διότι προήγαγε τοῦτον εἰς Μητροπολίτην Πτολεμα?δος. Ὡσαύτως κατά τόν Θεοδώρητον (Ἐκκλ. Ἱστορ. Ε´ κγ´) ὁ Ἐπίσκοπος Παυλῖνος ἐχειροτόνησεν εἰς Ἀντιοχείας Ἐπίσκοπον τόν Εὐάγριον, οὕτινος ἡ χειροτονία μηδέποτε ἠμφισβητήθη.
    Ἡ πράξις αὕτη τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας, συνδυαζομένη ταῖς κανονικαῖς διατάξεσιν, ἄγει εἰς ὀρθόν συμπέρασμα, ὅτι ὁ παρ' ἑνός Ἐπισκόπου χειροτονηθείς, δι' αὐτό καί μόνον δέν θεωρεῖται ὡς ἀκύρως χειροτονηθείς. Ἡ ἀπειλή τῆς ἀντικανονικότητος κατά συγκατάβασιν καί οἰκονομίαν αἴρεται ἐν τοῖς κατόπιν καί δή ἐφ' ὅσον ἀποδειχθῆ «περίπτωσις διωγμοῦ» ἤ καί «ἀπαρρησίαστον τῶν Ἐπισκόπων». Ἐφ' ὅσον λοιπόν ἐν Μιᾶ Ἐκκλησία καί δή ὀρθοτομούση τόν Λόγον τῆς θείας Ἀληθείας λάβη χώραν χειροτονία Ἐπισκόπου ὑφ' ἑνός τοιούτου, ἡ τοιαύτη χειροτονία εἶναι ἔγκυρος καί κανονική. Πολλῶ μᾶλλον ἐφ' ὅσον ἡ Ἐκκλησία αὕτη τελεῖ «ἐν διωγμῶ» ἤ συντρέχει «ἀπαρρησίαστον Ἐπισκόπων» Ταυτα εγράφηξσαν εις γνωμάτευσιν τού μακαριστού μοναχού Κυπριανού Λαχανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο Επίσκοπος Κήρυκος ετόνισεν επίσης οτι εις τήν περίπτωσι τής κατ¨ ανάγκην υφ ενός χειροτονίας εφαρμ¨οζεται η οικονομία:

    Ἅς ἴδωμεν τώρα τίνα ἀνάλυσιν τοῦ ὁρισμοῦ τοῦ ὅρου οἰκονομία ἐν τῆ Ἐκκλησία κάμνει ὁ κ. Ἀμίλκας Ἀλιβιζᾶτος, καθηγητής τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου ἐν τῶ Πανεπιστημίω Ἀθηνῶν, ἐν τῶ συγγράμματί του τῶ ἐπιγραφομένω «Ἡ Οἰκονομία κατά τό Κανονικόν Δίκαιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας Ἀθῆναι 1949».
    Ὁ εἰδικός οὗτος ἐπιστήμων ἀναλύων ἐν σελίδι 23 τήν ἔννοιαν τῆς λέξεως οἰκονομία ἐν τῆ 3η μεταφορικῆ ταύτης ἐννοία διατυπώνει οὕτω:
    «Ἡ κατά τάς καιρικάς ἀνάγκας διευθέτησις καί ρύθμισις τῶν συνθηκῶν τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς καί τάξεως καί τῆς καθόλου διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας ἐπί τε ἀκριβεῖ τηρήσει τῶν ταύτας ρυθμιζουσῶν ἐκκλησιαστικῶν διατάξεων ἔστι δ' ὅτε καί ἐπί συγκαταβατικῆ παρεκκλίσει ἀπ' αὐτῶν, ἐφ' ὅσον, οὕτως ἤ ἄλλως, ἐπιδιώκεται ἡ εὐόδωσις τοῦ τῆς Ἐκκλησίας ἀπωτέρου σκοποῦ, (διατί ὄχι τοῦ κυρίως σκοποῦ;) ὅστις οὐδείς ἄλλος εἶναι ἤ ἡ ἀπεργασία τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου».
    Περαίνων τό κεφάλαιον «Ἡ οἰκονομία γενικῶς» ὁ βαθύς ὡς ἀνωτέρω μελετητής καί ἑρμηνευτής τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καταλήγει ἐπί λέξει: «Τό πολύ θά ἠδυνάμεθα νά καθορίσωμεν τήν οἰκονομίαν ἐπί τῆ βάσει τῆς Ἐκκλησιαστικῆς πράξεως ὡς κατωτέρω θά ἀναπτυχθῆ εὐρύτερον, εἰς οἰκονομίαν προληπτικήν, διά τά κατά παράβασιν τῶν κανονικῶν διατάξεων γενησόμενα καί εἰς οἰκονομίαν ἀναδρομικήν ἤ ἐκ τῶν ὑστέρων ἐπικυρωτικήν τῶν κατά παρέκκλισιν καί παράβασιν γενομένων, ἴνα ταῦτα ἔστω καί ἐκ τῶν ὑστέρων καί μονομερῶς διά τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ κύρους περιβληθῶσι. Οὕτω ἡ πρᾶξις ἡ Ἐκκλησιαστική δεικνύει, ὅτι οὐχί σπανίως ἐπικυροῦνται ὑπό τῆς Ἐκκλησίας ἐκ τῶν ὑστέρων πάντοτε πράξεις ἐκκλησιαστικαί κατ' ἀκρίβειαν ἀντικανονικαί ἤ καί παρέχεται ἡ ἄδεια τῆς κατά παράβασιν -ὡς πρός τήν ἀπόλυτον, ἀκρίβειαν- τελέσεως πάσης φύσεως ἐκκλησιαστικῶν πράξεων, αἴτινες, εἴτε εἰς τήν πρώτην εἴτε εἰς τήν δευτέραν περίπτωσιν, διά τοῦ αὐστηροῦ κανονικοῦ μέτρου μετρούμεναι οὐδέποτε θά συνεχωροῦντο καθ' ὅσον θά ἦσαν ἀντικανονικαί. (Βλέπε σελίδα 43-44).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου